Wednesday 4 January 2017

KARYAKU DUNIAKU (32) KITA DILAHIRKAN KE DUNIA UNTUK MERAIH KEMENANGAN DUNIA AKHIRAT AAMIIN


KARYAKU DUNIAKU (32) KITA DILAHIRKAN KE DUNIA UNTUK MERAIH KEMENANGAN DUNIA AKHIRAT AAMIIN  

MOGA KITA MATI DALAM KHUSNUL KHOTIMAH AAMIIN

DUHAI HATI TUNDUKKAN HATIMU
SEMUA YANG DIMILIKI ADALAH PEMBERIAN ALLAH


.

Foto Manda Conai.
Manda Conai ke Islam Itu Indah & Lengkap
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
ASMA UL. HUSNA YA ALLAH. YA RAHMAN. YA RAHIM
KEBESARAN MU. YA ALLAH
HIT LIKE AND TYPE ALLAH HU AKBAR
Ya Rasulullah cinta dan rindumu kepada semua ummatmu membuatkan kami syahdu terus merindu serindu-rindunya , kurniakanlah kami syafaatmu agar kami dapat bertemumu di Syurgawi bersama melihat Wajah Allah Azzawajallah Yang Maha Sempurna Indah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR AAMIIN.

SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
                       Komentari
Komentar
         
         
         
         

Ratu Rimba Niagara
 membagikan kiriman ke KronologiTenku Iskandar.
BILA HATI BERBICARA YANG DIINGINKAN BAHASA-BAHASA SEINDAH SYURGA ALLAHU AKBAR AAMIIN
Jiwa jadi tenang dalam berbahasa seindah Syurga, Di dalam bicara tersebut ada;
Zikir kepada Allah...
Lanjutkan Membaca
ASSALAMUALAIKUM,BISMILLAH,SELAMAT MALAM JUMAAT YANG
PENUH BARAQAH.JOM SELAWAT KE ATAS NABI KITA S.A.W

Pernah juga ketika sedang menaip jemariku bagaikan berkilauan-kilauan disinari permata pelbagai bentuk sungguh cantik dan aku terpana dengan kilauan permata yang berada dijemariku ketika sedang menaip ayat-ayat Cinta Allah Kasih Rasulullah Keagungan Kebesaran TUHAN.


         
Assalamualaikum..
salam maulidul rasul..

Foto Anislia Anis.

TERIMA KASIH SAHABAT AKHIRATKU
Terima kasih kepada sahabat akhirat kerana sudi menyokongku
Di kala susah senang. Maaf kerana mencuri masa mu untuk
Membaca karya-karyaku dan memaksamu meng like karya-karyaku...hehehe
Moga like mu itu Allah SWT membalas dengan Nur Rahmat Kasih-Nya
AAmiin Ya Rabbal A'Lamin.
Sahabat seperjuanganmu,
Ratu Rimba Niagara
13 Safar 1434H
26 Disember 2012M


1 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
ALLAH BUKAN TAK SUKA BERTEMU KITA TAPI ALLAH MASIH MEMBERI PELUANG AGAR KITA DAPAT MASUK KE SYURGA-NYA
ALLAHU AKBAR MAHA BAIK-NYA ALLAH KEPADA KITA SEMUA HAMBA-NYA. MOGA ALLAH BERTEMU KITA DALAM KEADAAN DIA SUKA AAMIIN.
DUHAI JIWA YANG TENANG
اللّهُ
لآ اِلَهَ اِلّا اللّهُ
لآ اِلَهَ اِلّا اللّهُِ
أَسْتَغْفِرُ اللهَ العَظِيْمِ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُوْمُ وَ أَتُوْبُ إِلَيْه
لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِمِ
اللهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَىٰ اٰلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّد
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرَُ
سُبْحَانَ اللّهِ وَ بِحَمْدِهِ سُبْحَانَ اللّهِ الْعَظِيم
حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيل نِعْمَ الْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ النَّصِيرُ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَىى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ النَّبِيِّ الأُمِّيّ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلم ِ
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH MOGA CINTA DAN KASIHKU TERPATRI SAMPAI SYURGA AAMIIN
MENCINTAI-MU ALLAH TIADA PENGHUJUNG-NYA
Akan selalu kusebut dan kusimpan dalam hati namaMu ya Allah,,,
hingga nafas ini tak lagi berjalan.........!!! — at اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ.
WAHAI JIWA YANG TENANG
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
 
 
 
 
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      


      
MOGA KITA SENTIASA TABAH APABILA DIUJI-NYA KERANA SEMAKIN
DIUJI SEMAKIN CINTA-NYA KEPADA KITA ALLAHU AKBAR AAMIIN


Foto Habibty Mammy.
          
          
          
          

Foto Saya Cinta Allah.
Saya Cinta Allah
Allah menguji kita di dunia dan memberikan nikmat yang
terindah di akhirat kelak.




        
        
        
        
YA ALLAH KURNIAKAN KAMI MAKRIFAT ILMU
Ya Allah
keluarkan kami dari kegelapan ragu dan
muliakan kami dengan cahaya kefahaman
bukakanlah kami makrifat ilmu,
berilah cahaya pada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
kepada matahari dan bulan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
PELABUHAN RATU
Kenangan Anda di Facebook
Rabeah, kami prihatin tentang anda dan kenangan yang anda kongsi di sini. Kami fikir anda ingin melihat kembali selepas ini dari 5 tahun lalu.
Nabi Musa bermohon kepada Allah untuk menanyakan salah seorang ahli kubur
bagaimana sakitnya sakaratulmaut. Dengan izin Allah ahli kubur bangun dari kubur menjawab pertanyaan Nabi Musa as.
"Walaupun aku sudah 90 tahun disemadikan....sampai saat ini masih terasa sakitnya sakaratulmaut."
Petikan Ustaz Harun Din Tv9 (Tanyalah ustaz)



  • Ratu Rimba Niagara berkongsi memori untuk kumpulan: SAHABAT HATI BERBICARA.
    1 jam
    aku berundur dari menjadi rakan fbmu bukan bererti aku memutuskan silaturrahim tapi aku ingin menyendiri tidak ternanti-nanti sapaan darimu lagi yang selama ini kau anggap aku tidak wujud lalu kau sepikan aku,
    daripada saling sepi menyepi lebih baik aku menyendiri bersama karya-karyaku sendiri...aku yakin Allah swt tidak pernah membiarkan aku sendiri sentiasa dalam perhatianNya dalam setiap apa yang kutulis. Moga apa yang kutulis ada nilaian di sisiNya. AAmiin.

    SukaTunjukkan lagi reaksi




  • Ratu Rimba Niagara berkongsi memori untuk kumpulan: Kajian Asal Usul Bangsa Melayu (KAUM).
    1 jam
    BERUNDUR BUKAN BERMAKNA KALAH TAPI MUHASABAH DIRI AGAR TIDAK KALAH DI MASA AKAN DATANG TIDAK AKAN MENGALAH KERANA KITA DILAHIRKAN UNTUK MENANG DUNIA AKHIRAT. INSYA-ALLAH AAMIIN.
    MENGALAH CEPAT KALAH CIRI-CIRI ORANG YANG BERPUTUS ASA
    SEDANGKAN ALLAH SWT TIDAK SUKA HAMBA-NYA YANG BERPUTUS ASA MAKA LAKUKAN PERUBAHAN DAN STRATEGI UNTUK MENANG!
    "Apabila anda bercita-cita tinggi tapi ada suara mengatakan cuma mimpi , jangan hiraukan kerana kita dilahirkan ke dunia ini untuk menjadi juara kemenangan dunia akhirat Aamiin,"

YA ALLAH KUPOHON BELAS EHSAN-MU
Ya Allah kupohon belas ehsan-Mu
Agar dapat menjaga dan memelihara
Laman FB ku dan di mana-mana karyaku bersiaran
Lindungkanlah karya-karyaku daripada mereka yang mendengki pada karya-karyaku
Kerana aku yakin sebenar-benar yakin hasil karyaku adalah ilham dari-Mu
Yang Kau ilhamkan padaku untuk menulis apa pun tema..
Tanpa keizinan-Mu aku tidak dapat menulis walaupun sepatahs perkataan...
Sesungguh-Nya Kaulah Yang Maha Bijaksana
Aku cumalah hamba-MU yang kerdil
Yang hidup matiku telah kusandarkan pada-Mu
Andai kata hari ini Kau izinkan aku berhidup lagi
Berilah aku peluang dan permudahkanlah segala urusanku
Yang ada Nilaian di Sisi-Mu
Andai kata ini adalah hari terakhirku
Ampunkan segala kesalahan aku
Dan bukakanlah hati rakan-rakanku yang mengenali aku di alam maya
Atau di Alam nyata memaafkan aku kerana bagiku siapapun mereka
Samada mereka memusuhi aku atau pun tidak tetap kusayang...sayang demi-MU
Aameen Ya Rabbal A'Lamin.
Hamba-Mu Yang Mahu Pulang Kepangkuan-Mu
Dalam sesuci kejadian asal rohku yang Kau
Izinkan untuk aku menjadi khalifah di bumi-Mu ini...
Kucinta-Mu dari asal kejadianku hingga rohku bertemu-Mu...
Kusayang semua hamba-Mu demi-Mu...
Sampai kapan pun statusku tetap hamba-Mu...
Aku redha apa pun jua takdir yang engkau tentukan.
In Shaa Allah AAmeen.
Ratu Rimba Niagara
2 Januari 2013

Mawar Bunga bersama Yohan K Banunaek dan 33 yang lain.

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Av Reed Aamiin..
Tak SukaBalasan16 jam




  • Ratu Rimba Niagara berkongsi memori untuk kumpulan: Kajian Asal Usul Bangsa Melayu (KAUM).
    1 min
    BERUNDUR BUKAN BERMAKNA KALAH TAPI MUHASABAH DIRI AGAR TIDAK KALAH DI MASA AKAN DATANG TIDAK AKAN MENGALAH KERANA KITA DILAHIRKAN UNTUK MENANG DUNIA AKHIRAT. INSYA-ALLAH AAMIIN.
    MENGALAH CEPAT KALAH CIRI-CIRI ORANG YANG BERPUTUS ASA
    SEDANGKAN ALLAH SWT TIDAK SUKA HAMBA-NYA YANG BERPUTUS ASA MAKA LAKUKAN PERUBAHAN DAN STRATEGI UNTUK MENANG!
    "Apabila anda bercita-cita tinggi tapi ada suara mengatakan cuma mimpi , jangan hiraukan kerana kita dilahirkan ke dunia ini untuk menjadi juara kemenangan dunia akhirat Aamiin,"

    SukaTunjukkan lagi reaksi
  • UNTUK PEWARIS BANGSAKU YANG TERSAYANG
    Bismillahirrahmanirrahim
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
    Kepada semua teman seperjuangan yang sentiasa terkasih di hati
    Salam silaturrahim...
    Lihat Lagi
    aku berundur dari menjadi rakan fbmu bukan bererti aku memutuskan silaturrahim tapi aku ingin menyendiri tidak ternanti-nanti sapaan darimu lagi yang selama ini kau anggap aku tidak wujud lalu kau sepikan aku,
    daripada saling sepi menyepi lebih baik aku menyendiri bersama karya-karyaku sendiri...aku yakin Allah swt tidak pernah membiarkan aku sendiri sentiasa dalam perhatianNya dalam setiap apa yang kutulis. Moga apa yang kutulis ada nilaian di sisiNya. AAmiin.

    SukaTunjukkan lagi reaksi
    Komen
    Komen
    Rusli Saleh Bukan main indahnya nukilan dari mu sahabat,,,macam terbuai mimpi diawangan,,,kucoba untuk menyelami apa yg tersurat dan tersirat di balik nukilanmu
    jangan marah hanya menumpang sayembara, selamt berkarya dan terbaik buat saudari Aamiin,,,
    Tak SukaBalasan11 jam
    Ratu Rimba Niagarasahabat mujurlah kau sudi menyapa karyaku jika lebih tiga hari tak menyapa nampaknya terpaksa undur diri agar hati tak terluka....kita tak salah kan2 sebab udah berterus terang banyak kali kenapa dilantik sebagai rakan fbku...hehehe
    SukaBalasan1 jam
    Rusli Saleh Ratu Rimba Niagara Yang menariknya karya saudari ,tidak ada komen yang negatif kepada seseorang,,itu yang membuat saya tertarik untuk mengikuti karya saudari yg simple dah mudah difahami tapi yang tetap menjadi satu inspirasi saya adalah suadari berterus terang dalam menghuraikan sesuatu hujah yang cepat difahami kalau dibaca terbaik untuk saudari,mudah-mudahan dimasa yang lain dapat menghasil karya  yang banyak menyentuh kehidupan manusia,,
    Tak SukaBalasan11 jam
    Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabat,....sepanjang berkarya di alam maya pelbagai tema ditulis bergantung kepada ilham yang datang. SemuaNya dengan izinNya tanpa izinNya sebaris ayat tak dapat ditulis.
    SukaBalasan1 jam
    Rusli Saleh Ratu Rimba Niagara Ada beberapa lama saya tidak mengikuti karya saudari atas sebab tertentu,,pertama Laptop saya 3 buah dah rosak kedua saya banyak dilaman Wira siber,,,bersamarakan ciber troper jadi saya tidak pernah meninggal kan dalam mengikuti karya saudari,,cuma atas faktor masa ,,saya bekerja shipt malam,,dan pulang pagi,,dirumah sudah tak ada laptop lagi,,sekarang ni saya pakai komputer pejabat,,heee..sebab office tak ade buat kerja,,,
    Tak SukaBalasan11 jam
    Ratu Rimba Niagara kerana tak ada kerja...rajin-rajinlah beri komentar karya saya yer... hehehe
    SukaBalasan39 min
    Rabeah Binti Mohd Ali
    Ratu RimbaNiagara Untuk pengetahuan sahabat sudah enam tahun berada di alammaya mengarang...hingga sekarang rakan fb tak ramai...mereka terpaksa ditinggalkan kerana saling sepi menyepi...moga sapaan kita menambahkan ilmu yang ada nilaian di SisiNya. AAmiin.
    SukaBalasan11 jamTelah disunting
    Rusli Saleh Jgn cepat bosan ,,,nanti timbul rasa malas dan hilang keyakinan,dalam berkarya saya,,bukan seorang penulis atau Novelis tapi saya lebih condong kepada Politik,,memang dari zaman kanak-kanak lagi saya minat politik,,tapi bukan jadi Ahli politik,,cuma suka menganalisa politik,,,
    SukaBalasan1 jam
    Ratu Rimba Niagara jika saya bosan ...udah lama saya tak berkarya Insya-Allah sampai sekarang saya berkarya tapi dikebelakangan ini saya terpaksa hadkan kerana sedang mengumpul karya-karya saya untuk dialihkan dari alammya ke alam realiti . Doakan moga saya berjaya merealitikan karya alammaya ke dunia realiti agar ramai lagi dapat menghayati karya-karya saya Insya-Allah Aamiin.
    SukaBalasan1 jam
    Rusli Saleh Ratu Rimba Niagara teruskan niat baik saudari tu,,,uasha tangga kejayaan,,,pikiran baik itu pelita hati,,kata guru sastera bukan kata saya,,
    Tak SukaBalasan11 jam
    Ratu Rimba Niagara Aamiin...
    SukaBalasan42 min
    Ratu Rimba Niagara Saya juga minat politik tapi politik yang membela nasib rakyat...jika ada karya saya bertemakan politik rajinlah beri komen yer...
    SukaBalasan137 min
    Rusli Saleh Rabeah Binti Mohd Ali Insha Allah,,Amin,,,
    SukaBalasan34 min
    Rabeah Binti Mohd Ali
    Ratu Rimba Niagara Naluri Seorang Rakyat Kepada Pemimpin

    Duhai para pemimpin
    tidak kira apa saja
    jawatan yang disandang
    tika ini, tak kira dari parti mana
    yang penting ikhlas memikul
    tanggungjawab yang
    dipertanggungjawabkan

    Di Parlimen 
    Dewan Yang Mulia
    rakyat memerhatikan
    para pemimpin yang bijaksana
    lagi arif membicarakan nasib
    rakyat yang ingin dibela

    Kenapa mesti ada
    perbalahan di Dewan Yang Mulia?
    Adakah perbalahan itu
    penting untuk rakyat dan
    Negara?
    Kalau penting kenapa
    diperdebatkan dengan
    cara rakyat sendiri pun
    tidak faham?

    Duhai para pemimpin
    jangan perkecilkan
    suara-suara rakyat
    tidak kira siapa pun
    perlu diambil
    perhatian

    Biarpun rakyat tidak pandai
    bersuara jangan sesekali
    dipandang sepi
    kerana rakyat
    memperhatikan,
    mengamati,
    memahami siapa pemimpin
    sebenar yang mereka perlukan

    Nanti pasti bila
    tiba masanya 
    waktu mengundi
    kuasa rakyatlah
    yang menentukan
    siapakah pemimpin
    yang layak menjadi pemimpin

    Suara rakyat
    kehendak rakyat
    pembelaan kehidupan
    kemiskinannya
    jerih perih
    telah dipertaruhkan
    kepada pemimpin
    yang benar-benar
    memahami kehendak
    sebenar seorang rakyat
    kerana di tanah air yang bertuah ini
    dia dilahirkan dan
    dikebumikan di sini

    Tiada harta yang hendak
    diwariskan kepada
    pewarisnya nanti kecuali 
    tanah air yang bertuah ini
    Malaysia Negaraku yang tercinta! 

    Karya Ratu Rimba Niagara
    5 Februari 2011
    SukaBalasan132 min
    AKU INGIN MENGOLAH SEJARAH JADIKAN PUISI SYAIR PANTUN GURINDAM CARA BARU MEMPOPULARKAN SEJARAH DI JIWA ANAK CUCU RUMPUN MELAYU NUSANTARA

    Aku bukan ahli sejarah
    tapi aku peminat sejarah
    aku mahu menghargai sejarah
    dengan caraku sendiri

    Aku ingin mengolah sejarah
    jadikan puisi syair pantun dan gurindam
    cara baru untuk mempopularkan sejarah
    di jiwa anak cucu Rumpun Melayu Nusantara
    agar mereka menghargai sejarah moyang mereka
    yang bersusah payah
    memerdekakan negara tercinta
    agar anak cucu dapat menumpang teduh
    dengan aman sejahtera
    tanpa ada permusuhan
    yang akan membuatkan
    negara moyangku dijajah semula
    aku tak mahu sampainya jadi begitu
    makanya
    kurela
    keringat dan darahku ini dijadikan tinta
    pena untukku menulis
    dengan air mata dan darah
    takkan kuhiraukan lagi
    segala penghinaan mereka ke aku
    kerana aku berpena bukan
    untuk dipandang manusia
    aku menulis
    demi pandangan dariNya
    demi anak cucu Rumpun Melayu Nusantara

    Aku tak berhajat apa-apa dari kalian
    tapi tolong jangan sepikan karya-karyaku ini
    kerana ianya lahir dari hati dan kasih sayang nan suci
    moga Allah swt sahaja yang dapat membalas dukungan/sokongan kalian dan tolong doakan aku agar dapat berpena sehingga terhenti nafasterhentilah pena

    Karya Ratu Rimba Niagara
    13 Ogos 2012
    PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA
    31 OGOS 2012/INDONESIA 17 AGUSTUS 2012)
    13 Ogos 2012
    24 Ramadan 1433H
    SukaBalasan127 min
    KULAUNGKAN MERDEKA SENDIRIAN

    Setiap kali merdeka
    kulaungkan merdeka sendirian
    kulaungkan di teratakku 
    di kelilingi ke enam-enam gambar Perdana Menteri Malaysia...
    di seluruh dinding teratakku
    di penuhi bendera jalur gemilang
    setiap kali detik 12 malam 31 Ogos setiap tahun 
    kulaungkan merdeka sebanyak 7 kali...
    bendera di dinding teratakku berkibar megah
    apabila kulaungkan merdeka
    kulaungkan sepenuh hati penuh syahdu
    kubayangkan ketika kulaungkan 
    ke enam-enam perdana menteri 
    yang telah berjasa pada Malaysia
    melaungkan bersamaku
    mereka bergandingan tangan
    sambil menitiskan air mata syahdu

    Terima kasih Bapa Kemerdekaan Tunku Abdul Rahman.
    Terima kasih Bapa Perpaduan Tun Abdul Razak
    Terima kasih Bapa Patriotisme Tun Hussein Onn
    Terima kasih Bapa Pemodenan Tun Mahathir Muhammad
    Terima kasih Bapa Minda Kelas Pertama Tun Abdullah
    Terima kasih Bapa Transformasi Rakyat 1Malaysia Dato' Seri Najib

    Syukur Alhamdulillah dengan IzinNya kutelah berjaya
    mengarangkan buku teristimewa ke enam-enam 
    Perdana Menteri Malaysia untuk tatapan seluruh rakyat Malaysia yang menghargai jasa ke enam-enam Perdana Menteri Malaysia

    Jasamu duhai ke semua Perdana Menteri Malaysia
    tak dapat kami balas 
    moga Allah SWT saja yang dapat membalas-Nya
    dengan balasan Syurga Insya-Allah Aamiin.

    Walaupun sendirian kulaungkan merdeka
    tapi kurasakan 
    aku paling bahagia
    kerana aku tak kesendirian
    teratakku berdekatan persisir pantai.
    merdeka yang kulaungkan bergema di seluruh pantai
    Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka! Merdeka!
    Ahh!! Bahagia tanpa penghujung
    Syukur Alhamdulillah
    Negaraku 59 th telah merdeka

    Karya Ratu Rimba Niagara,
    28 Zulkaedah 1437H
    31 Ogos 2016.
    Salam Kemerdekaan Buat Negaraku yang dicintai,
    Moga kau sentiasa gembira selalu;
    Kesetiaanmu sentiasa kami sanjungi,
    Berkibarlah dengan megah serta bangga tanpa jemu.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    31 Ogos 2016
    (Diilhamkan Bersempena Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Malaysia Ke-59 Bermula 31 Ogos 1957 - 31 Ogos 2016)
    (BERSEMPENA MEMPERINGATI HARI PAHLAWAN 31 Julai 2016)
    MALAYSIA SEHATI SEJIWA KERANA AKU CINTA KAMU KUKARANGKAN SYAIR, PANTUN, PUISI DAN GURINDAM UNTUKMU MALAYSIAKU TERCINTA!!!
    SukaBalasan125 min
    SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA TERCINTA!

    Salam Kemerdekaan Untuk Negaraku Tercinta,
    Kibaran Jalur Gemilangmu tak jemu berkibar;
    Tersenyum megah penuh bangga,
    Kukagumi semangatmu sentiasa berkobar-kobar.

    Kau tak pernah erti kalah,
    Apa pun dugaan kau hadapi dengan tabah;
    Di mana pun berada kau berkibar megah,
    Demi mengekalkan kibaranmu rakyat harus berubah.

    Berubah untuk memikirkan kepentingan negara,
    Keamanan dan keharmonian matlamat utama;
    Semangat rakyatnya terus membara-bara,
    Menjadikan realiti impian 1Malaysia.

    Salam Kemerdekaan untuk Datuk Seri,
    Semoga perjuanganmu membawa keberkatan;
    Jasamu sentiasa mewangi di hati,
    Perjuangan terdahulu masih diteruskan.

    Justeru rakyat Malaysia patut berbangga,
    Mempunyai pemimpin yang tak pernah jemu,
    Membela nasib rakyat di mana saja berada,
    1Malaysia menjadi kenyataan itu yang dimahu.

    1Malaysia menjadi kenyataan itu yang dimahu,
    Rakyat Malaysia bersatu aman damai;
    Negara aman rakyatnya pelbagai kaum bersatu,
    Bersatu hati mengharmoniskan Malaysiaku ini.

    Bersatu hati mengharmoniskan Malaysiaku ini,
    Antara pemimpin dan rakyat sentiasa menghormati;
    Sehati senada sejiwa saling memahami,
    Akan terpancarlah kegembiraan di hati Datuk Seri.

    Akan terpancarlah kegembiraan di hati Datuk Seri,
    Rakyat Malaysia sentiasa bersatu hati:
    Berkorban apa saja demi Malaysiaku ini,
    Bahagia rakyat Malaysia aman dan damai.

    Bahagia rakyat Malaysia aman dan damai,
    Tiada berburuk sangka sesama sendiri;
    Yang difikirkan keamanan negara ini,
    Kemerdekaan Malaysia akan sentiasa dikecapi.

    Kemendekaan Malaysia akan sentiasa dikecapi,
    Andai rakyatnya saling sanggup berkorban;
    Mempertahankan negara biarpun tsunami datang membadai,
    Makanya Malaysiaku merdeka sentiasa berkekalan.

    Malaysiaku kekal merdeka selamanya,
    Barulah tenang roh Bapa Kemerdekaanku;
    Bersyukur pemimpin dan rakyatnya,
    Kemuliaan Jalur Gemilang sentiasa di hatiku.

    Kemuliaan Jalur Gemilang sentiasa di hatiku,
    Ingin kuajak rakyat Malaysia menghargainya;
    Teringat dengan keperitan perjuangan Tunku,
    Mendapatkan Kemerdekaan Negaraku yang tercinta.

    Selamat Menyambut Hari KeLahiran,
    Buat Negaraku Malaysia tercinta:
    Kumengerti keperitanmu mengharungi perjuangan,
    Sabarlah kesetiaanmu kami hargai sentiasa.

    Sambutan Kelahiranmu Yang Ke-59 ini kuberjanji,
    Bersumpah setia mengekalkan kerharmonianmu,
    Moga kau tidak akan disakiti lagi,
    Oleh musuh durjana ingin menjatuhkanmu.

    Salam Kemerdekaan Buat Negaraku yang dicintai,
    Moga kau sentiasa gembira selalu;
    Kesetiaanmu sentiasa kami sanjungi,
    Berkibarlah dengan megah serta bangga tanpa jemu.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    31 Ogos 2016
    (Diilhamkan Bersempena Menyambut Ulang Tahun KemerdekaanMalaysia Ke-59 Bermula 31 Ogos 1957 - 31 Ogos 2016)

    MALAYSIA SEHATI SEJIWA KERANA AKU CINTA KAMU KUKARANGKAN SYAIR, PANTUN, PUISI DAN GURINDAM UNTUKMU MALAYSIAKU TERCINTA!!!

    MALAYSIAKU SEHATI SEJIWA ANDAI RAJA, PEMIMPIN DAN RAKYAT SEHATI SEJIWA MEMPERTAHANKAN KEMERDEKAAN NEGARA,

    'SELAMAT MENYAMBUT HARI KEBANGSAAN KE-59 th BUAT SEMUA RAKYAT MALAYSIA TERCINTA!!!'...
    SukaBalasan22 min
    GELORA CINTA MERDEKA
    HARGAI KEMERDEKAAN! MERDEKA SELAMANYA!

    TABURAN BUNGA-BUNGA CINTA KEMERDEKAAN!

    Ingin kutaburkan benih-benih cinta kemerdekaan
    di serata pelosok bumi Malaysia
    biarpun kumengerti menempuh gelombang
    ombak mengganas! 
    lalu menghempas ke pantai!

    Tergiang bapa kemerdekaan tercinta berpesan,
    “Jagalah kemerdekaan ini sampai bila-bila pun!
    untuk anak cucu kita menumpang teduh!

    Terima kasih Bapa Kemerdekaan!
    akan kuingat pesananmu itu!
    akan kusebarkan bunga-bunga cinta kemerdekaan
    di lubuk sanubari rakyat Malaysia tercinta!

    Demi cintaku pada Malaysia
    akan kuperjuangkan untuk mempertahankanmu!
    hingga ke titisan darah terakhir!

    Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka!
    Merdeka!

    Karya Ratu Rimba Niagara
    31 Ogos 2016
    (Puisi Disiarkan Sempena Meraikan Hari Kemerdekaan Malaysia Tercinta Ke-59)
    SukaBalasan18 min
    SYAIR BAPA KEMERDEKAAN MALAYSIA TUNKU ABDUL RAHMAN

    Tersebutlah kisah seorang putera,
    Tunku Abdul Rahman diberi nama;
    Dikasihi semua rakyat jelata,
    Baik budinya tidak terkira.

    Menyayangi rakyat sepenuh hati,
    Perjuangannya tidak pernah terhenti;
    Disambung oleh pemimpin terkini,
    Cintakan perjuangan tidak bertepi.

    Sokongan rakyat Tunku gembira,
    Rela berkorban harta dan nyawa;
    Demi kerana negara tercinta,
    Asalkan rakyat hidup bahagia.

    Bersama Tun Razak Tunku ke London,
    Untuk bincangkan tentang kemerdekaan;
    Penat dan lelah tidak dihiraukan,
    Asalkan pulang membawa kejayaan.

    Tanggal 31 Ogos 1957 diumumkan kemerdekaan,
    Disambut penuh dengan kegembiraan;
    Ribuan rakyat ceria bersorakkan,
    Tersenyum Tunku tanda kepuasan.

    Tunku laungkan merdeka penuh membara,
    Rakyat menyambut laungan membara-bara;
    Demi kerana negara merdeka,
    Untuk diwarisi rakyat jelata.

    Kemerdekaan dituntut bukannya mudah,
    Penuh dengan penat dan lelah;
    Walaupun tiada pertumpahan darah,
    Agar generasi dapat berteduh.

    Pemimpin dan rakyat harus bersatu,
    Pertahankan negara tanpa jemu;
    Rakyat aman sudahlah tentu,
    Generasi mendatang mendapat restu.

    Tanpa diduga komunis bertandang,
    Menceroboh masuk terus meradang;
    Tunku memikir merasa bimbang,
    Keselamatan negara tidak tergoyang.

    Tunku berbincang secara aman,
    Dengan Chin Peng membuat keputusan;
    Komunis berundur dengan aman,
    Terima kasih Tunku Abdul Rahman.

    Jepun menyerang ke negara kita,
    Ingin berkuasa merebut tahta;
    Kekejaman Jepun rakyat sengsara,
    Makan dan minum berair mata.

    Sana sini mayat bergelimpangan,
    Jepun mengganas tanpa kemanusiaan;
    Asalkan hati penuh kepuasan,
    Kerana hati bertuhankan syaitan.

    Para perajurit ramai terkorban,
    Mempertahankan negara habis-habisan;
    Nyawa di badan jadi taruhan,
    Asalkan negara menjadi aman.

    Perajurit dibantu tentera Inggeris,
    Jepun terus bermuka bengis;
    Berlawan mereka terus menerus,
    Gugurnya perajurit terus ditangis.

    Pergilah perajuritku dengan aman,
    Perjuanganmu menjadi kenangan;
    Kau gugur dalam kemenangan,
    Kuingat dikau di tugu kepahlawanan.

    Jepun mengalah lalu berundur,
    Hiroshima dan Nagasaki bom digugur;
    Sudah terlambat Jepun nak sedar,
    Rakyat mereka ramai yang gugur.

    Tunku hargai jasa perwira,
    Pertahankan negara ke hujung nyawa;
    Rakyat juga amat berbangga,
    Kerana jasamu rakyat terbela.

    Tungku memerintah penuh berhati,
    Rakyat hidup bersatu hati;
    Ke mana pergi Tunku dihormati,
    Pengorbanamu Tunku terus diingati.

    Sekian sahaja kisah Bapa Kemerdekaan,
    Memerdekakan negara demi keamanan;
    Agar generasi turut pertahankan,
    Menjadi warisan sejak berzaman.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    31 Ogos 2011
    (PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA NEGARAKU YANG TERCINTA KE-59 PADA 31 OGOS 2016)
    SukaBalasan17 min
    PANTUN MENGHAYATI RUKUN NEGARA

    1) KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
    Semua benda ada penciptanya,
    Tuhanku Pencipta Semesta Alam;
    Apa dicipta penuh bijaksana,
    Demi kebaikan seisi alam.

    2) KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
    i) Ampun tuanku beribu ampun,
    khilaf patik harap diampun;
    Di setiap karya patik nyatakan,
    Rakyat kasihi tuanku sampai bila-bila pun.
    ii) Kucinta negaraku sepenuh hati,
    Rela berkorban nyawa demi negaraku;
    Pemimpin dan rakyat bersatu hati,
    1Malaysia sayangkan negaraku.

    3) KELUHURAN PERLEMBAGAAN
    Di parlimen tempat besidang,
    Para pemimpin pilihan rakyat;
    Masalah rakyat dan negara semua dicadang,
    Diselesaikan masalah selari kehendak rakyat.
    4) KEDAULATAN UNDANG-UNDANG
    Negara aman ketangkasan polis bertindak,
    Menggadai nyawa membanteras jenayah;
    PDRM & ATM berjiwa patriotik,
    Apabila berjuang tidak pernah mengalah.

    5) KESOPANAN DAN KESUSILAAN

    i) Apabila bicara tentang Ketuhanan,
    Jiwa tenang setenang air di kali ;
    Seruan yang indah kata yang santun,
    Pasti membaca berulang kali.

    ii) 1Malaysia idea Perdana Menteri,
    Galakkan rakyat bersatu padu;
    Pelbagai kaum hormat menghormati,
    Agar negara terus di mercu.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    16 April 2013

    SukaBalasan121 min
    Rusli Saleh Teruskan,,,dengan karya-karya yang amat bermutu,,,bukan hanya sekadar goresan ,yang tak bermutu,,saya akan terus mengamati,,hasil karya saudari,,jangan biarkan ia berakhir dengan begitu saja Alhamdulillah, untuk kesekelian kalinya pengamatan saya supaya dibukukan untuk tatapan umum.
    Good luck dari hasil karya yang saudari postkan banyak pengetahuan yang saya dapat dan memberi satu kesadaran.
    Tak SukaBalasan116 min
    Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah semuanya dengan izinNya dapat berkarya.Moga yang menulis dan membaca mendapat Rahmat KasihNya dunia akhirat .AAmiin.
    DI BAWAH LINDUNGAN RAHMAT KASIHNYA

    Sejarah tetap sejarah
    darah yang mengalir adalah keturunan diRaja
    tak akan hilang
    itulah sejarah yang tak akan terpadam
    diwarisi hingga ke anak cucu

    Telah tercatat sejak Azali Tuhan menaikkan darjat hambaNya, segala-Nya dengan izinNya

    Biarpun berdarah diRaja
    kekuasaan yang diberi bukanlah untuk
    pakaian kebanggaan sebagai diRaja
    tapi adalah memikul tanggungjawab kepada
    rakyat dan akan dipertanggungjawabkan

    Raja yang disayangi rakyat
    adalah Raja yang berjiwa hamba
    hamba kepada Tuhan
    kerana DIA lah Raja Segala Raja
    Raja Yang Berkuasa Di Dunia
    Raja Yang Berkuasa Di Akhirat
    Yang Memiliki Segala Kerajaan Alam Semesta
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

    Semoga semua yang diKurniakanNya
    darjat diRaja di bumi ini
    menjadi Raja kepada rakyat jelata
    yang sentiasa prihatin kepada masalah rakyat
    memerintah dengan adil dan saksama
    agar dapat mengundang Rahmat Kasih Tuhan
    maka jadilah sebuah negara yang
    aman damai sejahtera selamanya
    Di Bawah Lindungan Rahmat Kasih Dari-Nya
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    (PETIKAN DARIPADA WALL RADEN MUHAMAD AMIN & TENGKU SHAWAL TENGKU AZIZ & RATU RIMBA NIAGARA)

    PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA NEGARAKU YANG TERCINTA KE-59 PADA 31 OGOS 2016)
    SukaBalasan14 min
    UNTUK PEWARIS BANGSAKU YANG TERSAYANG

    Bismillahirrahmanirrahim
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
    Kepada semua teman seperjuangan yang sentiasa terkasih di hati
    Salam silaturrahim
    Salam perkenalan
    Salam perjuangan semurni hati
    Salam kasih sayang sejati, kumohon maaf jika tersalah bicara
    aku menulis kerana aku minat menulis
    menulis telah sebati dalam jiwaku

    Dari kecil hingga ke usia ini aku menulis

    menulis dan terus menulis selagi ada kudrat pemikiran

    Dulu semasa kecil aku berangan nak menjadi pengarang terkenal

    tapi sekarang aku tidak lagi  bercita-cita ke arah untuk menjadi terkenal
    cukuplah sekadar karyaku sudi dibaca dan tanda kasih sayangku pada pewarisku
    setelah ketiadaanku nanti

    Sebagaimana aku sayangkan diriku begitulah aku sayangkan pewaris bangsaku


    "Pewarisku sayang.... bacalah semahumu apa yang kutulis sepanjang aku berhidup
    di muka bumi ini...terimalah hasil karyaku tanda kasih sayangku pada kalian
    tiada apa yang hendak kutinggalkan untuk kalian yang tersayang kecuali karya-karyaku,
    karya bertemakankan dunia akhirat untuk kalian meneruskan kehidupan di muka bumi ini.
    Samada kita kaya atau miskin kehidupan penuh ranjau berduri yang akan kita tempuh
    tempuhilah dengan sabar pasrah dan redha, Insya-Allah
     Allah sentiasa bersama kalian untuk membantu kalian di kala susah dan senang.


    Untuk pengetahuan kalian ...urusan hidup dan mati adalah urusan Allah kita hambaNya
    berperanan sebagai kalifahNya memakmurkan bumi ini untuk mendapat redhaNya dan kasih sayangNya." Inilah kata-kataku jika hari ini adalah hari terakhir aku hidup di dunia ini.
    Moga karya-karya yang kutinggalkan ada Nilaian Di Sisi Allah SWT dan

    mendapat balasan kasih sayang dari semua pewaris bangsaku dengan dihadiahkan
    sepotong Al-Fatehah untuk rohku sudah lebih berharga daripada segalaNya.



    Karya Ratu Rimba Niagara,

    4 Januari 2012

    • AKU CUMA MAHU MENJADI RATU DI HATI RAKYAT

      Aku cuma mahu menjadi ratu di hati rakyat
      dan ratu di hatimu biarpun aku bukan seorang ratu
      jika rakyat tak sudi
      kamu tak sudi
      iya tak apa
      asalkan Allah sudi itu sudah lebih bermakna
      dari alam dan seisiNya

      Insya-Allah Aamiin.

      Karya Ratu Rimba Niagara
      15 April 2013
    • Ratu Rimba Niagara DUHAI ANAKKU PEWARIS BANGSAKU
      BONDA SENTIASA DI HATIMU SAYANG

      Duhai anakku sayang
      Pewaris bangsaku
      Suatu hari pasti
      Bonda akan tinggalkan dunia ini
      Pasti...pasti...pasti...
      Kerana yang hidup pasti mati
      Tiada yang hidup tak mati
      Berdarjat pun mati
      Tak berdarjat pun mati
      Yang hidup pasti mati
      Tua mati
      Muda pun mati
      Tapi tak tahu bila dan saat ketikanya
      Itu rahsia Allah SWT
      Itu sudah ada dalam percaturan takdir
      Yang mesti kita imani

      Duhai anakku sayang
      Pewaris bangsaku

      Kerana tak tahu
      Waktunya bila dan saatnya mati
      Semua sudah sedia maklum
      Hidup ini setitis cuma
      Hidup adalah senda gurau yang menipu
      Jika kita masih lagi leka
      Dengan pesona dunia yang melalaikan
      Hidup cuma difokuskan kepada dunia
      Makanya apa yang berlaku di sekeliling kita
      Tidak akan kita endahkan
      Tidak kita ambil peduli
      Hidup kita sudah cukup sempurna!
      Dunia ini akulah yang punyai segalanya!
      Peduli apa aku dengan masalah dunia
      Peduli apa aku dengan masalah manusia
      Yang penting aku hidup bahagia dan sempurna
      Di mataku manusia semuanya tak sempurna
      Makanya hidup aku adalah aku
      Aku yang mencaturkan takdirku
      Itulah bicara seorang hamba yang sombong lagi bongkak
      Makanya jauhkan dari sikap begitu anakku

      Duhai anakku sayang
      Pewaris bangsaku

      Bila-bila masa bonda akan pergi dijemput Ilahi
      Bonda tahu bonda tak layak
      Untuk menasihati kamu
      Yang sempurna akalmu yang tinggi
      Apatah lagi darjatmu yang berketurunan bangsawan
      Bonda cuma seorang yang tak berkedudukan tinggi
      Dan tak punyai apa-apa kelulusan tinggi
      Untuk membicarakan soal-soal ilmu yang tinggi
      Bonda malu...bonda malu...bonda malu...
      Malu untuk meninggalkan ilmu-ilmu yang tak seberapa ini
      Bonda sentiasa cermin diri
      Bonda sentiasa tahu di mana kedudukan bonda di hati mu

      Duhai anakku sayang
      Pewaris bangsaku...

      Ketahuilah kamu...
      Bonda terlalu sayang....sayang....sayang...
      Pada semua anak bangsa Rumpun Melayu Nusantara
      Kerana sayang teramat sayang...
      Sayang mengatasi segalanya
      Bonda rela
      dihina...dikutuk...sentiasa dipandang rendah
      Lantaran itu bonda sedih dan kecewa
      Atas penghinaan mereka
      Kata-kata mereka itu
      Seolah duri-duri halus
      Yang masuk ke kerongkong bonda
      Sakitnya...bisanya...bagaikan racun
      Berbisa...bisa...bisa...
      Mematikan urat saraf minda bonda
      Untuk terus mengarang dan terus mengarang
      Mereka mahu biar bonda
      Hentikan segala apa mesej yang bonda ingin sampaikan

      Duhai anakku sayang
      Pewaris bangsaku...

      Kerana sayang bonda padamu tanpa penghujung
      Selagi hayat bonda ada akan menyayangimu
      Bonda relakan segala derita sengsara dihadapi dilalui
      Setiap kata-kata mereka biarpun sakit terlara
      Bonda akan tabah hadapi demi kasih sayang bonda padamu

      Apa hendak dikisahkan dengan mereka itu semua
      Lagipun bonda bukan kenal mereka
      Lagi mereka kata bonda lagi bonda dapat pahala percuma
      Apapun bonda sudah memaafkan semua yang mengata bonda
      Moga bonda dan mereka semua diberi hidayah kasihNya Aamiin.

      Duhai anakku sayang
      Pewaris bangsaku...

      Kerana menyayangimu
      Sayang teramat sayang
      Bonda akan terus menulis...dan menulis...
      Tanpa bonda hiraukan lagi apa kata-kata mereka

      Bonda akan tulis pelbagai tema ....
      Biarpun bonda bukanlah arif dalam sesuatu tema itu
      Tapi kerana kasih dan sayang teramat sayang
      Allah SWT kasihan pada bonda
      Mengilhamkan apa yang hendak bonda tulis
      Dengan izinNya bonda dapat menulis
      Tanpa izinNya bonda tak dapat menulis
      Makanya setiap penulisan bonda adalah lebih
      Berharga dari permata berharga
      Kerana tinta-tinta bonda
      Adalah datang dariNya
      TanpaNya
      Penulisan bonda
      Pasti kaku
      Pasti bonda tak dapat menulis satu baris ayat pun
      Subhanallah
      SesungguhNya Allah Maha Berkasihan Belas
      SesungguhNya Allah Maha Pengasih Lagi Penyayang
      Syukur Ya Allah
      Syukur atas kurniaanMu ini

      Duhai anakku sayang
      Pewaris bangsaku...

      Kerana setiap ilmu kepujanggaan
      Ada tersirat mesej-ya di sebalik
      Kata-kata pujangga yang bonda tulis
      Itu semua adalah lambang cintaNya
      Itu semua tanda syukur bonda padaNya
      Mengizinkan bonda berkata pujangga
      Untuk bonda tinggalkan pada
      Anak-anak tercinta
      Pewaris Nusantara yang menumpang teduh di bumiNya
      Yang bertuah ini

      Duhai anakku sayang
      Pewaris bangsaku...

      Berjanjilah pada bonda
      Akan sudi dan sentiasa sudi
      Menyokong/mendukung perjuangan tinta-tinta bonda
      Andaikata belum sempat perjuangan bonda direalitikan
      Berjanjilah untuk merealitikan
      Kerana karya-karya bonda inilah
      Hadiah dari bonda untuk anak-anak tercinta
      Yang ada di seluruh bumi Nusantara...
      Inilah lambang cinta bonda
      Pada semua biarpun bonda sudah tiada lagi di dunia ini
      Tapi bonda ada di hatimu sayang....

      Luahan hati bonda untuk anakku pewarisku tersayang,
      Bonda Ratu Rimba Niagara
      Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
      Istana Rimba Niagara
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      3 Mei 2013

      (PUISI DISIARKAN DI WALL PM SEMPENA PRU KE-13 PADA
      5 MEI 2013
      3 Mei 2013

      (PETIKAN DARIPADA WALL NAJIB RAZAK & RATU RIMBA NIAGARA)
      3 Mei 2013
MOGA KITA SAMA-SAMA MENDAPAT NUR HIDAYAH KASIH-NYA AAMIIN YARABBAL A'LAMIN.
Thursday at 6:56pm · Like · 1
Abdul Jamal Abdul Azid InsyaAllah.....kerana hidup ini sementara....
Thursday at 6:57pm · Edited ·
22 hours ago · Like
MERDEKA NEGARAMU! MERDEKA NEGARAKU!
Terima kasih Rakyat Indonesia/Malaysia kerana sudi memberi dukungan/sokongan kepada Dunia Sastra/Sastera Putri Rimba Niagara...Moga Allah SWT sajalah yang dapat membalas segala kebaikan semua. Aamiin.
SALAM RAMADAN
SALAM SYAWAL
SALAM KEMAAFAN
SALAM UKHUWAH KASIH ANTARA DUA BENUA
SALAM KEMERDEKAAN BUAT SEMUA RAKYAT INDONESIA/MALAYSIATERCINTA
MOGA INDONESIA DAN MALAYSIA SENTIASA SENADA SEIRAMA DALAM MEMARTABATKAN KHAZANAH WARISAN BANGSA RUMPUN MELAYU NUSANTARA SEBAGAI HADIAH KITA UNTUK GENERASI MASA HADAPAN!
MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA...
MERDEKA NEGARAMU! MERDEKA NERAGAKU!
DALAM RAHMAT KASIH NUR ILAHI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA:
PUTRI RIMBA NIAGARA
ISTANA RIMBA NIAGARA
MALAYSIA/INDONESIA
5 Ogos 2012
15 Ramadan 1433H
(PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA
PADA 17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012)
Like · · 5 hours ago ·
Ahmad Tajuddin like this.
(",)smile..
YOUTUBE.COM
SukaTunjukkan lagi reaksi
    
Komen
Sulaiman Dawud likes this.
Sulaiman Dawud Karya-karya dari para pujangga Nusantara merupakan awal untuk kebangkitan TAMADDUN KHAZANAH KEARIFAN MELAYU yang kaya akan mutiara ilmu, hikmah dan peradaban
December 6, 2012 at 10:29am · Unlike · 2
(PETIKAN DARIPADA WALL SULAIMAN DAWUD &
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
1.1.2013
YA ALLAH JIKA ADA PAHALA DI SETIAP PENULISANKU SAMPAIKANLAH PAHALA ITU KEPADA KEDUA ORANG TUAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
       

SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
CINTA TAK SEMESTINYA DIMILIKI

JIKA KITA BERJAYA MEMILIKI
ITU BARULAH CINTA YANG SUDAH TERCATAT DI LAUHMAHFUZ
DAN ITULAH KETENTUANNYA...
MAKANYA BERSANGKA BAIKLAH DENGAN CINTA KURNIAAN-NYA
UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA UNTUK SEMUA YANG DIKASIHI DAN DISAYANGI DUNIA AKHIRAT SAMADA YANG HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA...SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI ..SEMOGA SEGALA NIAT MURNI DAN DOA YANG DIUKIRKAN DI DAUNAN KASIH RATURIMBA NIAGARA DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

WAHAI JIWA YANG TENANG KEMBALILAH KEPADA TUHANMU

ALHAMDULILLAH

Alhamdulillah
Jika kita tergolong hamba-Nya
Yang bersujud kerana-Nya
Alhamdulillah
Jika kita
Bila sampai waktu
Bertemu dengan-Nya
Dalam redho lagi diredhai
Alhamdullilah
Moga doa kita
Dimakbulkan Allah
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

RATU RIMBA NIAGARA
131212


surah Al-Fajr 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKu yang beramal soleh keranaKu..dan masuklah ke dalam SyurgaKu).


MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

Mahasuci Tuhan Pemilik langit dan Bumi, Tuhan Pemilik `Arsy, dari apa yang mereka sifatkan itu.""
(QS. Az-Zukhruf: Ayat 82)


SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"


YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA , ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.


YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA


YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI


RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.


NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI
AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,


MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


SETIAP YANG BAIK DATANG DARI-NYA

YANG KHILAF ITU DARI HAMBA SENDIRI
MAKANYA MAAFKAN HAMBA JIKA ADA
YANG TERSALAH BICARA
HAMBA BUKANLAH SESIAPA
JIKA TIDAK IZINNYA HAMBA
TIDAK DAPAT MENULIS
BIARPUN SEPATAH PERKATAAN...
Siapalah hamba di hatimu
Siapalah hamba di Sisi-Nya
Yang hamba mahu sahabat semurni kasihmu
Agar dipermudahkan jalan-jalan menuju ke Syurga-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin ...
Sahabatmu Dari Rimba Niagara,
Ratu Rimba Niagara
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
21 Muharram 1434H
5 Disember 2012M
PERTEMANAN NILAINYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Pradita Fia Bundaku sayang / parasmu yang cantik/melambangkan hatimu yang dermawan/kalimatmu yang menyejukan/ untaian kata yang selalu kurindu/ saat kugundah/percikan nadamu/bangkitkan hati yang terluka/ sejukan jiwa yang kerontang/ dan memberikan semangat/ seperti mentari yang tak bosan berkunjung....
SAHABAT DUNIA AKHIRAT
Yang membuat kita rasa sempurna bilamana sahabat kita ikhlas bersahabat kerana Allah Taala dan setiap kali berkata-kata menenangkan roh dan jasad.
Itulah sahabat sejati berazam bersama mematrikan persahabatan hingga ke Syurgawi. Insya-Allah Aamiin.
14 Muharram 1434H
28 November 2012M
Di saat terakhir aku memandang wajahmu ibu... bagaikan memandang indahnya purnama...
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
moga Syurga lah tempatmu ibu Aamiin.
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya
Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI
DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
6 RABIULAKHIR 1438H
5 Januari 2017
YA ALLAH JIKA ADA PAHALA DI SETIAP PENULISANKU SAMPAIKANLAH PAHALA ITU KEPADA KEDUA ORANG TUAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
     
SubhanAllah
Suka6 min


Suka3 min

Utami Utami Aamiin Allahuma Aamiin...

0 comments:

Post a Comment

 
;