Thursday 23 October 2014

CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (395) JIKA ALLAH SWT KEHENDAKI TIADA YANG MUSTAHIL SEMUANYA BISA



CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (395) JIKA ALLAH SWT KEHENDAKI TIADA YANG MUSTAHIL SEMUANYA BISA
Rabeah Binti Mohd Ali posted in 3 groups.
  • SAMPAI KAPANPUN AKU ADALAH DIAN
    sampai kapan pun aku adalah dian
    menerangi orang lain membakar diri sendiri
    tapi sampai bila aku mahu menjadi dian
    jika begitu aku mahu menjadi seperti matahari
    menerangi seluruh alam
    bahagia dapat menerangi seluruh alam
    tapi seluruh alam bahagia
    aku tetap juga kepanasan
    jika begitu aku mahu jadi seperti bulan
    cahayaku indah berseri-seri
    siapa yang melihat pasti terpegun akan
    keserian cahayaku,
    aku akan sentiasa berada dalam kebanggaan
    jadi aku tak mahu dipuji dipuja
    sedangkan yang layak dipuji dipuja cuma TUHAN
    yang menciptakan bulan dan yang menciptakan aku
    jika begitu aku mahu menjadi seperti bintang
    bergemerlapan setiap masa
    semua berlumba-lumba menggapai bintang
    akan kuberikan bintang kepada mereka yang
    suka berusaha menggapaiku penuh ikhlas
    biarlah mereka gembira dan bahagia memilikiku
    apapun biarlah aku menjadi seperti dian
    dalam keadaan yang tak berdaya
    akan kucuba sedaya upaya bercahaya
    menerangi diriku sendiri dan yang ikhlas
    menerima cahayaku dan sentiasa memberi
    semangat agar aku terus bercahaya
    sehingga sumbu dianku habis
    bila sumbu dianku habis
    berarti tamatlah baktiku untuk terus bercahaya lagi
    moga cahaya dianku yang sedikit ini
    menerangiku di alam barzah yang gelap gelita
    tanpa satu pun cahaya yang dapat menerangiku
    walaupun cahaya dari mana sekalipun...
    andai cahaya dianku menerangiku
    di alam barzah
    SUBHANALLAH doaku termakbul
    SUBANALLAH cahaya dian yang kutinggalkan di bumi
    terus terpancar ke alam barzah
    bergemerlapan setiap masa
    seperti indahnya cahaya
    matahari, bulan dan bintang
    malah lebih indah dari itu
    itulah cahaya dari Syurga
    terpancar hingga ke alam barzahku
    dinampak Allah swt
    keindahan Syurga yang tiada tara-Nya indah
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    berkat cahaya dianku terus berbakti kepada manusia
    yang masih hidup di bumi sehingga bumi ini tamat usianya
    ALLAHU AKBAR
    bertambah indah dan bahagianya aku
    jika sekiranya cahaya dianku yang sedikit ini
    menjadi cahaya lembayung menyejukkan kepanasan
    di Padang Mahsyar kepada semua yang pernah memberi dukungan/sokongan dalam apa jua bentuk pengorbanan
    agar sumbu cahaya dianku terus bercahaya...bercahaya...
    semuanya dengan izin-Nya jua
    tiada daya upayaku melainkan dengan kehendak-Nya kemahuan-Nya,
    kuserahkan segala-Nya kepada-Nya jua,
    karena dari-Nya aku datang dari-Nya aku dikembalikan
    moga aku dikembalikan dalam jiwa dan roh yang tenang
    redho lagi diredhoi-Nya,
    ALLAHU AKBAR Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
    Karya Ratu Rimba Niagara
    26 Syawal 1435H
    22 Ogos 2014
    (MOGA DOA DALAM PUISI INI DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
    TERIMA KASIH SAHABATKU ZUL HARDI ATAS CETUSAN IDE INI
    SEGALA JASAMU AKAN DIKENANG SEHINGGA KE AKHIR HAYATKU,
    MOGA SILATURAHMI NAN INDAH INI SAMPAI KE SYURGA AAMIIN.
    LikeLike ·  · 



Silahkan disimak, kajian Ma'rifatullah. langsung dari Masjid Daarut Tauhiid Bandung bersama Aagym.
via TV streaming http://www.smstauhiid.com
pengguna smartphone via http://www.tauhid.tv/live
mohon bantuannya untuk dibagikan informasi ini kepada yang membutuhkan ya.
UnlikeUnlike ·  ·  · 9,813100305

RELATED
3,183,772 likes
2,492,565 likes
4,091,978 likes
Pisang apa ni..pelik sangat...
UnlikeUnlike ·  · 

Susilo Bambang Yudhoyono added 3 new photos.
Senin (20/10) pagi, sebelum menuju Gedung MPR/DPR, SBY & Ibu Ani mengajak para staf Istana Kepresidenan Jakarta untuk berdoa bersama bagi kelancaran acara lepas sambut di Istana. Dalam suasana haru, SBY & Ibu Ani menyampaikan rasa terima kasih atas kerja keras dan dukungan kepadanya selama 10 tahun terakhir. "Terima kasih atas bantuan selama 10 tahun ini, saya & Ibu bisa menunaikan tugas dengan lancar. Dukungan saudara buat kami kuat, tegar dalam mengemban tugas bangsa & negara, dengan hasil yang patut disyukuri." ungkap SBY. Sebelum berpamitan, SBY mengingatkan kepada semua staf untuk menjaga tali silaturahmi dengan dirinya dan keluarga. "Kalau datang ke Cikeas, saya akan dengan senang hati menyambut," tutup SBY.

~ RENUNGAN MALAM ~~
BERTAHAN BERJUANG
Ketika begitu banyak kegelisahan menggelembung menjadi satu dan memenuhi isi pikiran kita
Ketika kita tidak tahu harus berbuat apa; sementara begitu banyak persoalan menghantam kita sekaligus
Ketika seolah kita kehilangan keyakinan kita untuk berdiri tegar diantara semua badai kehidupan yang terjadi
Mari…..
Bertahanlah satu hari lagi…..
Jangan menyerah hari ini…..
Karena kita tidak pernah tahu apa yang akan terjadi esok hari......
Bertahanlah satu hari lagi didalam Iman
Bertahanlah satu hari lagi didalam Do’a
Dengan demikian, kita akan dapati…..
bahwa kita sudah jalani hari-hari bersama-Nya
Kita sudah jalani minggu demi minggu…..
bulan demi bulan…..
tahun demi tahun…..
dalam penyertaan-Nya
Saudara-saudaraku yang Excellent,
Jangan menyerah karena keadaan hari ini
Hidup ini harus…..
Hidup ini adalah perjuangan…..
oleh sebab itu teruslah bertahan dan berjuang !!!
Tetap Semangat !!!
Semoga bermanfaat…..
Salam santun kami


Buenos días!!! les deseamos una excelente jornada!
Jardines ๑۞๑ SAH
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

JIKA ALLAH SWT KEHENDAKI TIADA YANG MUSTAHIL SEMUANYA BISA




'SELAMAT MENYAMBUT MA'AL HIJRAH 1436H MAAF ZAHIR & BATHIN'


Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

Ratu Rimba Niagara @ Rabeah Mohd Ali,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujanggga Sribu Jaman
28 DZULHIJJAH 1435H
23 OKTOBER 2014


0 comments:

Post a Comment

 
;