Sunday 28 September 2014

WARKAH UNTUK SAHABAT DUNIA AKHIRATKU SANIAH



WARKAH UNTUK SAHABAT DUNIA AKHIRATKU SANIAH

SANIAH PINGAT DARI ALLAH SWT YANG KITA SAMA DAMBAKAN
MOGA KAU DAN AKU SATU MATLAMAT SATU CITA-CITA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Who wants one of these?  How stunningly beautiful!
LikeLike ·  · 
What country is this in? Can anyone guess!
LikeLike ·  · 

Saniah kita saling memayungi kerana matlamat kita sama
mencari dan menuju jalan-jalan ke Jannah
Allahu Akbar AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Madinah last night...
LikeLike ·  · 

SANIAH GUGUSAN BUNGA SASTERA INI MENYAMBUT PERTEMUAN KITA ESOK HARI
MOGA KAULAH YANG DIHADIRKAN TUHAN UNTUK MEREALITIKAN CITA-CITAKU
TUHAN TEMUKAN KITA TEPAT PADA MASANYA...ALLAHU AKBAR AAMIIN
LikeLike ·  · 
SANIAH JANTUNGMU JANTUNGKU SEIRING MENYEBUTNAMA-NYA
KAU DIHADIRKAN UNTUKKU SAMA KITA MENCARI JALAN PULANG
SYUKUR ALLAH TERIMA KASIH SANIAH KAU HADIR TEPAT PADA
WAKTU DAN KETIKANYA ALLAHU AKBAR AAMIIN
Subhanallah..
BIAR ORANG BALING KITA DENGAN BATU LUKA BERDARAH
KITA BALAS DENGAN BUAH SUKA HATINYA
ALLAHU AKBAR MANISNYA IMAN BILA SABAR
Buah limau sang kuit ke nim...
LikeLike ·  · 

WARKAH UNTUK SAHABAT DUNIA AKHIRATKU SANIAH

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wr wb

SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

Takdir-Nya mendahului apa yang kita lalui. Allahu Akbar . Segala-Nya aku pasrahkan kepada-Mu Tuhan.

Saniah sahabatku...sungguh aku sama sekali tidak menduga kau hadir tatkala aku sudah tidak berdaya untuk meneruskan perjuanganku.

Sudah bertahun  aku menyendiri tidak berteman tidak bersahabat, aku bersama dengan duniaku sendiri. Karya-karyaku adalah kawan-kawanku. Setiap hari aku berbicara dengan sasteraku. Aku tenang dan bahagia.

Telah kucanangkan siapa yang sudi menjadi sahabat setiaku bersamaku susah senang dengan cita-citaku...hampa sebab mereka wujud tapi seperti tak wujud. Ada yang mulanya mahu memberi sokongan padaku akhirnya hilang lenyap bersama dengan janjinya.

Dalam aku ternanti-nanti tanpa henti siapakah sahabatkah sejatiku , kau hadir
semalam kita berbual panjang di telefon sampai ke 2 pagi. Sepanjang berbual denganmu kita dua-dua sama hendak bercakap tanpa henti di sertai dengan gelak ketawa kita. Saniah tahukah engkau di hatiku sayu pilu terharu membuatkan aku menangis sendirian betapa hatimu setia pada persahabatan yang mana telah lama terpadam dalam ingatanku.


"Engkau tahu ruby puluhan tahun aku mencari engkau , yang ada di ingatanku
Rabeah Mohd Ali....Rabeah Mohd Ali kawan baikku. Aku tak putus asa cari engkau. Ini aku pergi ke kampung engkau minta nombor telefonmu. Syukur Alhamdulillah akhirnya aku dapat menghubungi engkau. Sampai hati engkau kan? aku saja yang ingatkan engkau , engkau langsung tak ingatkan aku."

"Maafkan aku saniah mana aku sangka sudah terpisah tiga puluh tahun tiba-tiba engkau muncul. Engkau tahu tak semenjak lepas sekolah hingga saat ini aku tidak mempunyai seorangpun kawan yang setia. Aku menyendiri , sendirian."

"Kenapa engkau harus menyendiri sedangkan bumi Allah ini luas."

"Keyakinan aku pada erti sebuah kesetiaan sudah tiada lagi."

"Habis aku yang selama ini teringat dengan engkau, nak jumpa dengan engkau
rindu gila-gila dengan engkau tercari-cari engkau hingga puluhan tahun baru sekarang Allah perkenankan usahaku , kau kata tak setia?"

"Itu yang dinamakan takdir, takdir Allah mendahului apa yang kita tahu. Kenapa Allah tidak temukan aku semasa aku mencari engkau dulu tapi setelah 30 tahun baru Allah temukan berkat  aku sabar dalam pencarian mencarimu."

"Pasti ada hikmah di sebaliknya, banyak yang hendak aku cerita dengan engkau. Tapi engkau jangan tak terdengar dengar pulak ya....hehehehe"

"Ruby kalau bercakap dengan engkau sampai esokpun tak habis, aku pun dah mengantuk ni, esok kita jumpa kita sembang apa yang hendak disembangkan."


Dalam debaran aku menantimu saniah moga pertemuan kita diRahmati Allah swt dunia dan akhirat.  Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

"ALLAH MEMAKBULKAN DOA PADA MASA YANG TEPAT DI KALA KAU DAN AKU SUDAH BERSEDIA UNTUK BERJUANG MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH"


Sahabatmu yang bersyukur bertemumu di kala dakwatku tak bertinta,

Rabeah Mohd Ali,
29 Dzulhijjah 1435H
4 September 2014


Saniah beginilah indahnya gugusan bunga-bunga sastra ungu anugerah dari-Nya
WARKAH UNTUK SAHABAT DUNIA AKHIRATKU SANIAH
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wr wb
...Continue Reading
What country is this in? Can anyone guess!
LikeLike ·  · 

Saniah moga kita selalu mendapat undangan untuk menjadi tetamu Allah
Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Beautiful picture of the Kaaba  Who has been here?
Beautiful picture of the Kaaba  Who has been here?
LikeLike ·  · 
Saniah moga semangatmu semangatku kuat tak akan mengalah
untuk mencapai cita-citamu cita-citaku kerana matlamat kita sama
menjadi khalifah-Nya yang diredhai-Nya. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Buenos días queridos amigos SAH, excelente jornada para ustedes!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al servicio de la comunidad
LikeLike ·  · 
Saniah...moga kita dapat mengerjakan haji bersama dan dikurniakan haji mambrur
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Arab News added 4 new photos.
ners of the globe, will begin their trek to the tent city of Mina on Thursday (October 2) on the first leg of the five-day pilgrimage.
LikeLike ·  · 
LikeLike ·  · 
Saniah inilah galeri sastera dan perpustakaanku, karyaku yang engaku baca 30 tahun dahulu masih ada lagi tersimpan . Bila kutunjukkan kepadamu manuskrip itu kau pasti terperanjat dan tersenyum. Kau masih ingat tak tika kau membacanya kau menangis dan begitu juga kawan-kawan yang lain. Kalian bila habis satu skrip suruh sambung, aku lagi teruja...sebenarnya engkau dan kawan-kawan kita lah penyubur semangat aku berkarya. Terima kasih saniah dan kawan-kawan semuanya budi baik kalian tak akan dilupakan sehinggalah saat ini. Saniah...terima kasih kerana sudi datang ketemuku walaupun sudah puluhan tahun aku menanti siapakah sahabat setia yang bersamaku di kala susah senang dalam perjuangan sasteraku. Manusia selalu menghampakan tapi Tuhan tak pernah menghampakan...Allahu Akbar Syukur Allah.
Bellezas ๑۞๑ SAH
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al servicio de la comunidad
LikeLike ·  · 
Saniah beginilah indahnya gugusan bunga-bunga sastra ungu anugerah dari-Nya
Adivina adivinador, ¿Quién soy?
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al servicio de la comunidad
LikeLike ·  · 
Saniah esok kau akan melihat sendiri betapa indahnya pepohon bunga-bunga sasteraku menghiasi di setiap sudut galeri dan perpustakaanku.

Saniah lagi kita bersyukur lagi Allah tambahkan nikmat
lagi kita ingin mengenal-Nya lagi banyak ditunjukkan
betapa Maha Agung-Nya Dia menciptakan sesuatu kejadian
di langit dan di bumi....Allahu Akbar betapa kerdilnya kita saniah
En la fotografía: Orquídea angulifera
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al servicio de la comunidad
LikeLike ·  · 
Saniah...kita akan mengelilingi dunia untuk menebarkan bunga-bunga cinta Allah dan Rasulullah di seluruh dunia. Itulah hikmah di sebalik kenapa Allah temukan kita setelah 30 tahun tidak ketemu. Subhanallah ilmu Allah mendahului apa yang kita tahu saniah...
moga kita sama bersyukur dan menghargai atas pertemuan ini. Moga persahabatan kita yang suci murni ini hanya kematian yang memisahkan kita saniah. Allahu Akbar Aamiin.
LikeLike ·  · 
Saniah bunga-bunga sasteraku beraneka jenis warna semuanya indah saniah...
inilah yang akan kita bincangkan esok hari...moga kaulah yang dikirimkan Allah untuk bersamaku merealitikan segala cita-citaku. Allahu Akbar AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
LikeLike ·  · 
Anak-anakku redhakan perjuangan bonda...
sudah puluhan tahun bonda bersamamu
kini tiba masanya bonda berangkat pergi
untuk menggapai bintang sastera-Nya di langit ke tujuh
doakan bonda berjaya...
jika rindukan bonda bacalah karya-karya bonda
pasti jiwamu tenang sebagaimana tenangnya bonda di kala mengarang
Saniah kita bersama bergandingan menuju jalan pulang ke Syurga-Nya,
Allahu Akbar AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
JALAN LURUUUS___ Greenlove Indonesia ___JALAN TERUUUS
___________________ "BISMILLAAH.."___________________
[Foto: Resim & Fotoğraf by Ibrahim YaVuZ | BH 270914 JT]
LikeLike ·  · 
SANIAH MOGA KITA SAHABAT BERSAMA DI DUNIA BERSAMA DI SYURGA
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
suasana haru ketika berdo'a bersama...semoga sahabat semua Alloh undang untuk menunaikan rukun islam yang ke lima ini
LikeLike ·  · 
    Saniah...inilah cita-citaku memiliki kota sastera , bila kuceritakan padamu
    di pertemuan esok ...kau janganlah ketawakan aku ya....tapi aku yakin
    kaulah yang dihadirkan Allah swt untuk merealitikan cita-citaku
    Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    LikeLike ·  · 

    New


"ALLAH MEMAKBULKAN DOA PADA MASA YANG TEPAT DI KALA KAU DAN AKU SUDAH BERSEDIA UNTUK BERJUANG MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH"


Sahabatmu yang bersyukur bertemumu di kala dakwatku tak bertinta,

Rabeah Mohd Ali,
29 Dzulhijjah 1435H
4 September 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;