Wednesday 25 February 2015

SASTERA ITU INDAH (137) LAUNGAN TAKBIR ALLAHU AKBAR TANDA MENSYUKURI NIKMAT KEMERDEKAAN BRUNEI DARUSSALAM KE 31



SASTERA ITU INDAH (137) LAUNGAN TAKBIR ALLAHU AKBAR TANDA MENSYUKURI NIKMAT KEMERDEKAAN BRUNEI DARUSSALAM KE 31



BANDAR SERI BEGAWAN, 23 Feb – Laungan Takbir “Allahuakbar” sebanyak tiga kali berkumandang di Taman Haji Sir Muda Omar ‘Ali Saifuddien sebagai tanda mensyukuri nikmat kurnia Allah Subhanahu Wata’ala serta rasa hormat setia kepada raja dan negara sempena Sambutan Ulang Tahun Hari Kebangsaan negara yang ke 31 hari ini.
Lebih 22,000 peserta mengambil bahagian dalam Upacara Perhimpunan Agung Sambutan Hari Kebangsaan ke 31, bertemakan Generasi Berwawasan yang berlangsung dalam sua...
Continue Reading
Like ·  ·  · 7392319

BANDAR SERI BEGAWAN, 23 Feb – Laungan Takbir “Allahuakbar” sebanyak tiga kali berkumandang di Taman Haji Sir Muda Omar ‘Ali Saifuddien sebagai tanda mensyukuri nikmat kurnia Allah Subhanahu Wata’ala serta rasa hormat setia kepada raja dan negara sempena Sambutan Ulang Tahun Hari Kebangsaan negara yang ke 31 hari ini.
Lebih 22,000 peserta mengambil bahagian dalam Upacara Perhimpunan Agung Sambutan Hari Kebangsaan ke 31, bertemakan Generasi Berwawasan yang berlangsung dalam suasana penuh gilang-gemilang dan berwarna-warni.
Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu’izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam, berkenan berangkat ke Taman Haji Sir Muda Omar ‘Ali Saifuddien, Bandar Seri Begawan, bagi menghadiri perhimpunan penuh bersemangat lagi bersejarah itu.
Berangkat sama Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda Mahkota Pengiran Muda Haji Al-Muhtadee Billah, Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Perdana Wazir Sahibul Himmah Wal-Waqar Pengiran Muda Mohamed Bolkiah, Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Bendahara Seri Maharaja Permaisuara Pengiran Muda Haji Sufri Bolkiah, Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Digadong Sahibul Mal Pengiran Muda Haji Jefri Bolkiah, Yang Teramat Mulia Paduka Seri Duli Pengiran Muda ‘Abdul Malik,Yang Teramat Mulia Paduka Seri Duli Pengiran Muda ‘Abdul Wakeel, Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Ameerah Wardatul Bolkiah serta kerabat diraja lain.
Ribuan murid sekolah berbaris sepanjang jalan di ibu negara sambil mengibarkan bendera kecil negara mengiringi keberangkatan tiba Baginda Sultan serta ahli kerabat diraja yang lain menuju ke Taman Haji Sir Muda Omar ‘Ali Saifuddien.
Sejurus keberangkatan tiba, Baginda Sultan serta anggota kerabat diraja menerima tabik Hormat Diraja diikuti dengan nyanyian lagu kebangsaan Allah Peliharakan Sultan.
Baginda kemudian dijunjung memeriksa pasukan perbarisan kawalan kehormatan sebelum berangkat semula ke pentas diraja.
Selepas itu, Kebawah Duli Yang Maha Mulia sekali lagi menerima tabik hormat diraja diikuti dengan nyanyian lagu kebangsaan, sebelum pasukan perbarisan kawalan kehormatan keluar dari Taman Haji Sir Muda Omar ‘Ali Saifuddien.
Baginda Sultan dan kerabat diraja lain kemudian menyaksikan upacara perbarisan lalu dan perhimpunan agung di hadapan pentas diraja yang melibatkan lebih 110 pasukan yang didahului oleh pembawa bendera negara berukuran besar diikuti oleh pasukan-pasukan pembawa bendera Negara Brunei Darussalam, pembaca ikrar, pasukan pembawa bendera-bendera logo Hari Kebangsaan, Angkatan Bersenjata Diraja Brunei, Pasukan Polis Diraja Brunei, pasukan berpakaian seragam, peserta Program Khidmat Bakti Negara, pasukan orang-orang berkeperluan khas, pasukan Cemerlang, kementerian-kementerian dan jabatan kerajaan, daerah-daerah dan sektor swasta.
Kebawah Duli Yang Maha Mulia serta kerabat diraja seterusnya berkenan menyaksikan persembahan Kawad Senyap (Silent Drill) oleh pelatih-pelatih Program Khidmat Bakti Negara (PKBN) sebelum upacara perbarisan lalu diteruskan dengan perbarisan oleh peserta-peserta dari institut pengajian tinggi, maktab-maktab, sekolah, persatuan dan pertubuhan awam serta pasukan warga asing di Negara Brunei Darussalam.
Acara diteruskan dengan lafaz ikrar Hari Kebangsaan yang telah diketuai oleh Haji Mohd Shahrul Azmi bin Haji Abdul Mulok dari Kolej Universiti Perguruan Ugama Seri Begawan (KUPU SB) yang disusuli dengan laungan “Allahu Akbar” sebanyak tiga kali oleh peserta dan mereka yang hadir di upacara itu.
Acara kemuncak perhimpunan adalah persembahan Generasi Berwawasan melibatkan penyertaan lebih 7,000 peserta, menjunjung tinggi azam Baginda Sultan untuk menjadikan Negara Brunei Darussalam sebagai sebuah Negara Zikir, mempelbagaikan ekonomi negara, mempertahankan alam sekitar dan mempunyai sumber tenaga yang bertahan saing iaitu golongan generasi belia yang berwawasan.
Generasi Berwawasan merupakan generasi pewaris masa depan Negara Brunei Darussalam, yang mempunyai nilai-nilai jati diri tinggi lagi kental serta akan dapat membangun dan membentuk negara menuju Wawasan 2035.
Unlike ·  · 
  • You and 743 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
  • Rabeah Binti Mohd Ali TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'SELAMAT HARI KEBANGSAAN BRUNEI DARUSSALAM TERCINTA,' Karya Ratu Rimba Niagara,Kdymm Sultan Hassanal Bolkiah, Prince Abdul Malik, Yang Amat Mulia Pengiran Anak Muhammad ‘Aamir Pengiran Anak Haji Muhammad Ruzain, YM Sri Pemangku Adat & Datuk Paduka Fariq Ahmad. 

    H.H Haji Hassanal Bolkiah Selamat menyambut hari Kebangsaan Brunei Darussalam yang ke 31,

    Datuk Paduka Fariq Ahmad Semoga diBerkati dan diRahmati ALLAH AAmiin
    SELAMAT HARI KEBANGSAAN KE-31 BUAT BRUNEI TERCINTA

    Selamat menyambut Hari Kebangsaan ke-31 buat Brunei tercinta
    moga berjaya mencapai segala misi dan visi yang dicita-citakan

    Brunei sentiasa ke hadapan
    kerajaan dan rakyat sentiasa seiring sejalan
    bagi merealitikan cita-cita
    bersama membangunkan Brunei maju jaya
    seiring pembinaan modal insan

    Brunei melahirkan generasi muda yang berwawasan
    berjiwa patriotik
    mengutamakan negara daripada kepentingan sendiri
    Brunei aman damai rakyat sejahtera

    Bunei maju jaya
    dalam aman damai
    melahirkan rakyat bersatupadu
    mempunyai impian yang sama
    berjaya dunia akhirat
    Aamiin

    ' MOGA SELURUH KERABAT DIRAJA BRUNEI & RAKYAT BRUNEI DARUSSALAM DIRAHMATI ALLAH DUNIA AKHIRAT AAMIIN'

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

    RATU RIMBA NIAGARA @ TOH PUAN RATU KENCANA SARI
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
    PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    4 JAMADIL'AWAL 1436H
    23 FEBRUARI 2015
    Like · Reply · 2 mins · Edited
  • Rabeah Binti Mohd Ali SAYA WARGANEGARA BRUNEI DARUSSALAM

    Saya warganegara Brunei Darussalam
    negara saya aman damai tanpa sebarang sengketa
    saya amat mencintai negara saya

    Kami hidup bersatupadu, 
    tolong menolong dan saling hormat menghormati.

    Sultan Hassanal Bolkiah
    adalah Sultan Brunei Darussalam
    baginda seorang Raja yang sangat
    mengasihi semua rakyat baginda
    rakyat dan Brunei sentiasa menjadi
    keutamaan baginda
    hinggakan Brunei Darussalam
    aman damai dan tenteram untuk didiami oleh rakyat jelata.

    Syukur saya kepada Allah swt mengurniakan
    Sultan yang tawauduk lagi beriman
    rakyat doakan moga Tuanku Hassanal Bolkiah
    dipanjangkan umur dalam Rahmat Kasih Ilahi
    sehingga nafas terakhir
    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Saya sayangkan negara saya
    Brunei Darussalam
    saya sayangkan semua kerabat diRaja Brunei Darussalam
    saya sayangkan semua rakyat Brunei Darussalam
    bila saya sudah dewasa nanti
    saya akan curahkan khidmat bakti saya
    pada Brunei Darussalam
    tanda saya cintakan negara saya
    agar aman dan damai untuk didiami
    oleh seluruh rakyat jelata
    itulah janji saya
    itulah sumpah saya
    tanda saya sayang Brunei Darussalam
    sepenuh iman saya
    moga Allah swt
    Merahmati Brunei Darussalam
    Dalam Nur Rahmat Kasih Ilahi
    AAmiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Karya : RATU RIMBA NIAGARA
    8 Syawal 1434H
    15 Ogos 2013
    (PUISI-PUISI IMAGINASI KANAK-KANAK KREATIF INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA KANAK-KANAK DI BRUNEI DARUSSALAM & KANAK-KANAK SERUMPUN NUSANTARA YANG DIKASIHI DUNIA AKHIRAT)

    (PETIKAN DARIPADA GALERI SASTRA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    8 Syawal 1434H
    15 Agustus 2013
    (PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2013, HARI KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 & KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013)

    PUISI -PUISI JIWA PATRIOTIK INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM DI SIARKAN WALL KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI KEPUTERAAN BAGINDA KE 67 TAHUN
    11 Syawal 1434H
    18 Ogos 2013M

    SAYA CINTA BRUNEI SAYA CINTA SERUMPUN NUSANTARA 

    MEREKA YANG SENGAJA MEMBUNUH SEJARAH BANGSA ADALAH SI PENGKHIANAT BANGSA SENDIRI.

    Ratu Rimba Niagara shared Sri Pemangku Adat's photo.
    Yesterday at 12:24am

    Kita mulia bukan kerana kita berdarjat atau banyak kuasa dengan timbunan harta yang banyak tapi kita dipandang mulia kerana banyak menaburkan jasa tanpa diminta mahu dipandang mulia melainkan mahu dipandang mulia di sisi Allah Taala. Allahu Akbar Aamiin.

    Sri Pemangku Adat and 2 others like this.

    Sri Pemangku Adat salam hormat, dunia peradaban ini... tidak akan berubah selagi kita tidan mengubah nasibnya.. sedang agama Islam itu menjadi pegangan kita.. yang sudah sempurna.. dan disempurnakan.., amin ya allah.
    Yesterday at 12:31am · 

    Ratu Rimba Niagara Lambang diRaja itu melambangkan betapa tingginya darjat seorang hamba-Nya itu tetap dalam kerendahan hati menuju kesempurnaan beriman kepada-Nya. Allahu Akbar AAmiin.
    Yesterday at 12:33am · 

    Sri Pemangku Adat salam hormat, YAM Ratu Kencana Sari @ YAM Rabeah Binti Mohd Ali kita seringkali LUPA KEPADA SEJARAH NENEK MOYANG kita, seperti Raja-Sultan Nusantara.. andai kita melihat 400 tahun dahulu.. merekalah RAJA kepada SUKU BANGSA mereka... begitulah juga, andai mereka anak cucu dari PAHLAWAN TERBILANG..atau ULAMAK TERMASYHUR atau apa jua.... mereka tidak terkurang, walau sedikitpun... akan MARTABAT mereka dalam dunia yang moden ini... kerana nenek moyang (leluhur) mereka meninggalkan WARISAN PUSAKA itu... amin ya allah.
    Yesterday at 1:04am · 

    Ratu Rimba Niagara YM Sri Pemangku Adat yang dihormati ...sebab itulah pentingnya usaha-usaha YM Sri Pemangku Adat mendapat sokongan daripada semua ahli grup di sini, semuanya saling memberi sokongan dan menyebar luaskan ilmu sejarah leluhur nenek moyang kita agar dapatditeruskan dan diwariskan kepada generasi kini dan akan datang . In Shaa Allah setelah kita tiada di dunia ini anak cucu akan teruskan warisan pusaka nenek moyang mereka . Moga segala usaha yang murni ini mendapat rahmat kasih dari Ilahi dunia dan akhirat. In Shaa Allah AAmiin.Yesterday at 1:33am ·

    Ratu Rimba Niagara KITA AKAN BERASA BERSEMANGAT APABILA MEMBUAT SESUATU PESANAN SEOLAH ITULAH KATA-KATA YANG BAKAL KITA TINGGALKAN KEPADA ANAK CUCU KITA SETELAH KITA TIADA DI DUNIA INI NANTI. MATI ITU PASTI AKAN DITEMPUHI OLEH SETIAP YANG BERNYAWA CUMA TIDAK TAHU BILAKAH SAATNYA TIBA. MOGA KITA MATI DALAM KEBAJIKAN. AAMIIN.
    Yesterday at 1:45am ·

    Sri Pemangku Adat amin

    You, Sri Pemangku Adat and 13 others like this.

    Ahmad Hamizan Assalammualaikum
    Somoga kekanda dipermudahkan segala urusan dan dirahmati Allah
    Aamiin ya Allah
    Yesterday at 1:07am ·

    Ratu Rimba Niagara YM SRI PEMANGKU ADAT JASA BAKTIMU PADA GENERASI KINI DAN AKAN DATANG AKAN SENTIASA DIKENANG SEBAGAI LELUHUR MOYANG NUSANTARA YANG SANGAT MEREKA KASIHI DAN CINTAI SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN. IN SHAA ALLAH AAMIIN. MOGA ALLAH SWT MERAHMATI HIDUP DAN MATIMU AAMIIN.
    Yesterday at 1:38am ·

    Ahmad Hamizan Aamiin ya Allah
    Yesterday at 1:39am ·

    Ratu Rimba Niagara KITA AKAN BERASA BERSEMANGAT APABILA MEMBUAT SESUATU PESANAN SEOLAH ITULAH KATA-KATA YANG BAKAL KITA TINGGALKAN KEPADA ANAK CUCU KITA SETELAH KITA TIADA DI DUNIA INI NANTI. MATI ITU PASTI AKAN DITEMPUHI OLEH SETIAP YANG BERNYAWA CUMA TIDAK TAHU BILAKAH SAATNYA TIBA. MOGA KITA MATI DALAM KEBAJIKAN. AAMIIN.
    Yesterday at 1:46am ·

    Ahmad Hamizan Aamiin ya Allah
    Yesterday at 10:31am ·

    Tengku Mahkota Alam Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar Insya Allah
    Yesterday at 10:32am ·

    Tauhid Muhd Amiin ya allah

    Sri Pemangku Adat salam hormat, setiap yang ditinggalkan adalah SEJARAH dan tidak berulang lagi.. namun ia berulang kali akan dilihat, di baca dan sebagainya oleh generasi selepas kita... maka MARILAH KITA TINGGALKAN SESUATU YANG BERMAKNA DALAM HIDUP INI...amin ya allah.

    Ratu Rimba Niagara Kehidupan kita di dunia adalah bayangan kita di akhirat. Moga keindahan kita dalam berkebajikan di dunia ini membawa kita di Syurga. In Shaa Allah Aamiin.

    Ahmad Hamizan Aamin ya Allah

    Ahmad Hamizan Siapa lagi kalau bukan kita.. siapa lagi mahunya kita
    Aamin Ya Allah

    Ahmad Hamizan's photo.

    "Kalau hendak membunuh pokok, bubuhlah racun pada akarnya.
    Kalau hendak membunuh bangsa bubuhlah racun pada sejarahnya.

    Ratu Rimba Niagara Maka bunuhlah mereka yang sengaja membunuh sejarah bangsa dan bunuh juga mereka yang merosakkan tumbuhan yang melata di muka bumi ini, bukan bunuh orangnya tapi kikiskan minda orang yang berfikiran sengaja mahu membunuh sejarah bangsa.

    ORANG YANG MEMBUNUH SEJARAH BANGSA MEREKA ADALAH PENGKHIANAT BANGSA SENDIRI

    SELAMAT HARI MALAYSIA KE-51 PADA 16 SEPTEMBER 2014'

    'SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2014, INDONESIA 17 AGUSTUS 2014, HARI KEPUTERAAN SULTAN BRUNEI DARUSSALAM KE 68 & HARI KELAHIRAN RATU RIMBA NIAGARA 13 OGOS 2014'

    'SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
    DUNIA '

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

    Ratu Rimba Niagara Pujangga Sribu Zaman,
    Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
    Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
    202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
    5 Zulkaedah 1435H
    31 Ogos 2014

    PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    21 ZULKAEDAH 1435H
    16 SEPTEMBER 2014

    Bismillaahi Tawakaltu Allallaah, Wa laa haula wa laa quwwata illaa Billaah;
    "Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."

    As salaamu 'alaikum wa rahmatullaahi wa baarakaatuh,

    SELAMAT PAGI, SELAMAT BERAKTIVITAS SAHABAT!...
    SEMOGA TETAP SEHAT, TETAP SEMANGAT & SUKSES SELALU... INSYAA ALLAH AAMIIN.

    PETIKAN PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH, PRINCE ABDUL MALIK & WALL GRUP SRI PEMANGKU ADAT & RATU RIMBA NIAGARA
    25 DZULHIJJAH 1435H
    20 OKTOBER 2014
    Like · Reply · 1 min · Edited
  • Rabeah Binti Mohd Ali PANTUN ANAKANDA TERSAYANG AYAHANDA TERCINTA

    Anakanda yang disayangi dunia akhirat,
    Anakanda pengikat kasih ayahanda bonda;
    Kelahiranmu membuatkan kasih bertaut erat,
    Moga menjadi anak kebanggaan ayahanda bonda.

    Pembesaranmu setiap tahun ayahanda pastikan,
    Anakanda mempelajari Hadis dan Al-Quran;
    Mindamu terisi dengan ilmu yang tidak menjemukan,
    Berusaha terus berusaha menuju kejayaan.

    Ayahanda akan terus memimpin anakanda,
    Mendidikmu berpandukan Al-Quran dan Hadis;
    Agar menjadi khalifah Allah duhai anakanda,
    Pasti ayahanda dan bonda bersyukur terus-menerus.

    Semakin banyak waktu ayahanda berkongsi,
    Semakin anakanda bersedia menghadapi masa hadapan;
    Anakandalah harapan ayahanda tanpa sangsi,
    Ayahanda sentiasa letakkan sejuta harapan.

    Sekalipun anakanda tidak mampu melangkah ke hadapan,
    Ayahanda akan terus membimbingmu;
    Agar anakanda berani menghadapi segala rintangan,
    Yang datang mengujimu dari segenap penjuru.

    Anakanda pergilah semampu sejauh mungkin,
    Memburu impian menggapai cita-cita;
    Ayahanda bonda sentiasa memberi sokongan,
    Agar menjadi realiti segala yang dicita.

    Capai setinggi mana mungkin cita-citamu,
    Ilmu yang dituntut jangan sekali rasa jemu;
    Kegagalan tidak akan pernah bertamu,
    Kejayaanmu kebanggaan ayahanda bondamu.

    Dalam menuju segala kejayaan,
    Cahaya keimanan amat diperlukan;
    Allah jangan sekali dilupakan,
    Barulah cahaya hidayah menjadi peneman.

    Kasih sayang ayahanda tidak pernah luntur,
    Ayahanda rela berkorban apa saja untukmu;
    Asalkan anakanda cekal dan sabar,
    Kerana sabarmu mengundang Rahmat dari Tuhanmu.

    Apabila segala ilmu terpasak di dada,
    Pasti anakanda sendiri melepaskan tangan ayahanda;
    Tika itu ayahanda tersenyum bangga,
    Melihat anakanda menyambung perjuangan ayahanda.

    Anakanda… buah hati ayahanda pengarang jantung,
    Ingatlah pesanan ayahanda dan bonda ini;
    Jadilah anak soleh berjiwa pejuang,
    Moga kita sekeluarga ke Syurga nanti.

    Ayahanda dan bonda tersayang,
    Kasih sayangmu anakanda tak akan persiakan;
    Anakanda berjanji akan menjadi anak cemerlang,
    Menjadi anak soleh beriman yang dibanggakan.

    Anakanda hargai pengorbanan ayahanda ,
    Tanpa jemu mendidik membimbing anakanda;
    Moga Allah membalas segala budi ayahanda bonda,
    Alhamdulillah anakanda diKurniakan ayahanda bonda.

    Ayahanda dan bonda yang disayangi,
    Anakanda akan berazam mencapai cita-cita;
    Meneruskan perjuangan ayahanda yang suci murni,
    Membela agama bangsa dan Negara tercinta.

    Anakanda sentiasa bangga dengan ayahanda,
    Ayahanda pemimpin idola anakanda;
    Membela agama dan bangsa walau di mana,
    Hatimu putih bersih bak mutiara.

    Perjuangan ayahanda tepat dan jelas,
    Rela berkorban demi rakyat tercinta;
    Segala jasa dicurah tanpa harap dibalas,
    Demi kerana Allah tercinta.

    Bangganya anakanda ayahanda seorang pejuang,
    Rela pertaruhkan nyawa di setiap penjuru;
    Moga sentiasa berjaya ketika berjuang,
    Darah perjuanganmu mengalir dalam darah anakandamu.

    Doakan anakanda menjadi pejuang sejati,
    Mewarisi kepahlawanan ayahanda tercinta;
    Kita berjuang hingga ke mati,
    Demi mempertahankan kedaulatan Negara tercinta.

    Syukur anakanda setiap hari,
    Keluarga kita dilimpahi sakinah dariNya;
    Kasih sayang ayahanda bonda anakanda hargai,
    Moga kita sekeluarga hingga ke SyurgaNya.

    Anakanda tersayang ayahanda tercinta,
    Kasih berpadu bersama bonda dicintai;
    Hidup berkeluarga sakinah tercipta,
    Insya-Allah sekeluarga menghuni SyurgaNya nanti.

    Duhai anakanda yang dicintai sepenuh hati,
    Ayahanda bonda doakan anakanda menjadi anak soleh;
    Dewasa nanti menjadi Khalifah Allah sejati, ,
    Khalifah Islam yang boleh dibangga dan dimegah.

    Ayahanda bonda tercinta kesayangan anakanda,
    Cita-cita ayahanda akan anakanda kotakan;
    Berusaha anakanda biarpun dugaan datang melanda,
    Asalkan anakanda menjadi Khalifah Islam yang dibanggakan.

    Karya Nenda Ratu Rimba Niagara
    (Pantun,'Anakanda Tersayang Ayahanda Tercinta,' Diilhamkan Istimewa Untuk Cucunda Yang Amat Mulia Pengiran Anak Muhammad ‘Aamir Pengiran Anak Haji Muhammad Ruzain, nenda sayang cucunda hingga ke Jannah AAmiin)

    DOA AYAH BUNDA LAKSANA SULUH

    Ayah dan bunda tak mengenal keluh
    Demi ananda buah hati tercinta
    Do'a ayah bunda laksana suluh
    Penerang jalan ananda menggapai cita

    PERMATA HATI AYAHANDA DAN BONDA

    Duhai anakanda...
    Permata hati ayahanda dan bonda tercinta...
    Kelahiranmu sentiasa ayahanda dan bonda nantikan
    Kasih sayang ayahanda dan bonda telah teruntuk untukmu
    Ayahanda dan bonda terlalu sayangkan anakanda
    Sayang....sayang....sayang sangat-sangat...
    Ayahanda dan bonda rela pertaruhkan nyawa demi kasih padamu
    Sebagaimana ayahanda cintakan bonda
    Begitulah cinta ayahanda dan bonda kepada anakanda
    Makanya hargailah kasih ayahanda dan bonda ini
    Jangan sekali dipersiakan cinta kami pada anakanda
    Jadilah anak soleh 
    Yang akan mendoakan ayahanda dan bonda
    Setelah ayahanda dan bonda berjumpa Tuhan
    Itulah balasan cinta sejati daripada anakanda
    Untuk ayahanda dan bonda...
    Duhai anakanda yang disayangi dunia akhirat
    Moga kita sekeluarga menjadi penghuni Syurga
    Untuk menyambung cinta kita sekeluarga
    Cinta di Syurga kekal abadi
    Kita tidak akan berpisah selepas itu.

    Karya Nenda Ratu Rimba Niagara
    (Pantun,'Anakanda Tersayang Ayahanda Tercinta,' Diilhamkan Istimewa Untuk Cucunda Yang Amat Mulia Pengiran Anak Muhammad ‘Aamir Pengiran Anak Haji Muhammad Ruzain,nenda sayang cucunda hingga ke Jannah AAmiin)
    26 Jamadil' Awal 1436H
    25 Februari 2015

    SELAMAT HARI KEBANGSAAN KE-31 BUAT BRUNEI TERCINTA

    Selamat menyambut Hari Kebangsaan ke-31 buat Brunei tercinta
    moga berjaya mencapai segala misi dan visi yang dicita-citakan

    Brunei sentiasa ke hadapan
    kerajaan dan rakyat sentiasa seiring sejalan
    bagi merealitikan cita-cita
    bersama membangunkan Brunei maju jaya
    seiring pembinaan modal insan

    Brunei melahirkan generasi muda yang berwawasan
    berjiwa patriotik
    mengutamakan negara daripada kepentingan sendiri
    Brunei aman damai rakyat sejahtera

    Bunei maju jaya
    dalam aman damai
    melahirkan rakyat bersatupadu
    mempunyai impian yang sama
    berjaya dunia akhirat
    Aamiin

    ' MOGA SELURUH KERABAT DIRAJA BRUNEI & RAKYAT BRUNEI DARUSSALAM DIRAHMATI ALLAH DUNIA AKHIRAT AAMIIN'

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

    RATU RIMBA NIAGARA @ TOH PUAN RATU KENCANA SARI
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
    PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    4 JAMADIL'AWAL 1436H
    23 FEBRUARI 2015
    Like · Reply · 19 mins
  • Rabeah Binti Mohd Ali SELAMAT HARI KEBANGSAAN KE-31 BUAT BRUNEI TERCINTA

    Selamat menyambut Hari Kebangsaan ke-31 buat Brunei tercinta
    moga berjaya mencapai segala misi dan visi yang dicita-citakan

    Brunei sentiasa ke hadapan
    kerajaan dan rakyat sentiasa seiring sejalan
    bagi merealitikan cita-cita
    bersama membangunkan Brunei maju jaya
    seiring pembinaan modal insan

    Brunei melahirkan generasi muda yang berwawasan
    berjiwa patriotik
    mengutamakan negara daripada kepentingan sendiri
    Brunei aman damai rakyat sejahtera

    Bunei maju jaya
    dalam aman damai
    melahirkan rakyat bersatupadu
    mempunyai impian yang sama
    berjaya dunia akhirat
    Aamiin

    ' MOGA SELURUH KERABAT DIRAJA BRUNEI & RAKYAT BRUNEI DARUSSALAM DIRAHMATI ALLAH DUNIA AKHIRAT AAMIIN'

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

    RATU RIMBA NIAGARA @ TOH PUAN RATU KENCANA SARI
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
    PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    4 JAMADIL'AWAL 1436H
    23 FEBRUARI 2015
    Like · Reply · 23 mins
  • DS Paduka Tok Raja Masya Allah Pemimpin berjiwa rakyat Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar.. Berkatilah kelian diBrunei Darussalam Aamiin YRA
    Like · Reply · 3 · 14 hrs
  • Eym Cok MasyaAllah...walaupun patik bukan rakyat Tuanku...rase nk menitis air mate patik...rase sayang dlm hati...bersyukur sangat2...
    Like · Reply · 2 · 14 hrs
  • Happy Bilqhis Great smile
    Like · Reply · 14 hrs
  • Zubaidah Taib MasyaAllah...beruntung sekali
    Like · Reply · 14 hrs
  • Md Rauf Sultan berjiwa rakyat...Daulat Tuanku..
    Like · Reply · 10 hrs
  • Bernadette Wallîmann ****** Mashallah *******
    Like · Reply · 15 hrs
  • Bin Adnan Allahuakbar!!!
    Allahuakbar!!!
    Allahuakbar!!!

    Daulat Tuanku Seri Sultan Brunei dan di Pertuan Negara Brunei..
    Like · Reply · 10 hrs
  • Deepest Crevasse Lanjut usia tuanku...
    Like · Reply · 10 hrs
  • Amus Mus Allahuakbar3 semuga Allah melanjutkan usia tuanku semuga sihat selalu Aamiin
    Like · Reply · 1 hr
  • M Nazwira Hidayat pemimpin dicintai rakyat yg makmur
    Like · Reply · 15 hrs
  • Syaizz Bahrum Raja kesyangan patik... Daulat kebawah duli tuanku.... Semoga Allah melanjutkan usia tuanku, serta kekal karar memerintah negara Brunei Darussslam..
    Like · Reply · 12 hrs
  • Sham Mizal Raja brjiwa rkyat, smoga Allah mlnjutkn usia tuanku, Dulat kbwah Duli Tuan Pstik.
    Like · Reply · 7 hrs
  • Hajemi Bojeng ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR .DAULAT TUANKU semoga Allah melanjutkan usia tuanku.semoga sihat selalu. Aamiin
    Like · Reply · 2 hrs
  • Md Bigbro Dia lah sultan berjiwa rakyat....
    Like · Reply · 1 hr
  • CSone Bwn Raja Berdaulat....
    Like · Reply · 4 hrs
  • Aliska Manshor Salam Raja Yang Ku Kasihi.!!!!
    Like · Reply · 12 hrs
  • Lin Na Latif Nmpk sporting ngn rkyat..ney bru lh d kta kn rkyat d utama kn..
    Like · Reply · 13 hrs
  • Ley Siddik Daulat Tuanku Seri Sultan Brunei dan di Pertuan Negara Brunei..Allahuakbar3!
    Like · Reply · 14 hrs
  • Urip Supadi semoga Allah selalu memberkahi, amin
    Like · Reply · 13 hrs
  • Sakura Hime Dia lagi Dina Hm
    Like · Reply · 12 hrs

PETIKAN PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH & RATU RIMBA NIAGARA
6 JAMADIL'AWAL 1436H
25 FEBRUARI 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;