Sunday 1 November 2015

NUSANTARA SEHATI SEJIWA (425) 'TERIMA KASIH, ATAS TULISAN YANG INDAH INI DAN TULISAN INI BISA DINIKMATI PEMBACA DI MANAPUN!," IMAM PUJO MULYATNO


NUSANTARA SEHATI SEJIWA (425) 'TERIMA KASIH, ATAS TULISAN YANG INDAH INI DAN TULISAN INI  BISA DINIKMATI PEMBACA DI MANAPUN!," IMAM PUJO MULYATNO



Manda Conai to Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
HIT LIKE AND TYPE ALLAH.HU AKBAR
TELAH BANYAK BUKTI DAN TERBUKTI ALLAH WUJUD TIADA BERMULA TIADA PENGHUJUNG TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI MENJADI SAKSI KEWUJUDAN-NYA. ALLAHU AKBAR BETAPA KERDILNYA MANUSIA TIDAK DAPAT MENANDINGI KEKUASAAN-NYA
Your Notifications
Nasrul Oyen Azmi, Shariff Habahi and 177 others like your post in Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..: "Ya Allah segala yang ada di langit dan..."
...Continue Reading
Manda Conai to

News Feed

RECENT ACTIVITY
SAYA BERJUANG UNTUK ORANG YANG BENAR-BENAR IKHLAS MENYAYANGI DIRI SAYA KERANA ALLAH TAALA
Ratu Rimba Niagara posted in 12 groups.
...
Continue Reading
Like   Comment   
Comments
TIADA YANG INDAH MELAINKAN MENDENGAR NAMA-MU ALLAH YANG MAHA INDAH SEINDAH CIPTAAN-MU
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
MENCINTAI-MU ALLAH TIADA PENGHUJUNG-NYA
...Continue Reading
Like   Comment   
Comments
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a comment...
SEANDAINYA AKU MATI TIBA-TIBA
Masya-Allah...
malunya aku bertemu Allah...
andai Allah perintahkan malaikat-Nya..
mencampakkan rohku ke dalam neraka paling bawah
kerana amalan yang kulakukan selama aku berhidup tidak satupun diterima Allah... nauzubillah
aku mati dalam keadaan Allah murka
aku bawa segala sifat-sifat mazmumah sifat yang tercela
aku bawa sifat sombong
aku bawa sifat riak berbangga diri
aku bawa sifat hasad dengki
aku bawa sifat bakhil tamak haloba
aku bawa sifat dendam kesumat
aku bawa sifat suka menghina mengumpat menfitnah munafik
hutang piutang yang tak kujelaskan
sifat-sifat mazmumah yang wujud walaupun sebesar zarrah telah memakan amalanku yang banyak seperti api membakar daunan kering
dosa dengan Tuhan DIA Maha Pengampun
walaupun dosaku banyaknya seperti buih-buih di lautan akan diampunkan-Nya...
tapi jika dosa dengan manusia selagi manusia itu tidak memaafkan aku
amat malanglah aku...
seandainya aku mati tiba-tiba ...pasti aku menyesal kerana tak sempat untuk meminta maaf maka sebelum aku mati tiba-tiba aku duduk bersimpuh di hadapan semua yang mengenaliku di alam nyata mahu pun di alammaya sudi memaafkan aku...aku manusia yang tak sempurna sehingga menyebabkan hatimu terluka sedangkan untuk menjadi penghuni Syurga Allah mesti menjaga setiap patah perkataan agar tidak membuatkan hatimu terluka atau tersakiti, atas tidak kesempurnaanku ehsanlah padaku sudi maafkanku, percayalah kita dikenalkan Allah untuk saling berkasih sayang dan saling membantu untuk menjayakan misi dan visi kita sebagai khalifah Allah di bumi-Nya sehingga ke hujung nyawa.
seandainya aku mati tiba-tiba...
jika belum sempat aku membayar hutang piutangku hendaknya pewarisku
langsaikan hutangku kerana aku tak mahu mati dalam roh yang tergantung-gantung...
seandainya aku mati tiba-tiba...
kepada semua yang terlibat mengusahakan hasil sastera yang kutulis di ketika ini atau di masa akan datang berkurun lamanya keuntungan bahagianku infakkan ke jalan-jalan Allah. Kerana aku pernah bercita-cita menjadi seperti Siti Khadijah isteri Rasulullah ..andainya tulang belulangnya boleh dijual untuk ke jalan Allah jualkanlah. Allahu Akbar kata-kata yang cukup menginsafkan aku.
Ya Allah
mati adalah saat yang terindah bagi seorang hamba untuk bertemu-Mu...
tapi aku malu bertemu-Mu
selagi Engkau tidak ampunkan dosaku
selagi hamba-Mu tak maafkan kesalahanku...
Ya Allah berilah aku peluang
untuk melakukan segala amalan soleh dan segala kebaikan yang engkau redhai
sebelum bertemu-Mu...
Aku mahu menjadi penghuni Syurga-Mu
kerana mahu Memandang Wajah-Mu berdekatan dengan kekasih-Mu Rasulullah
sebab itu aku redha
Allah Tuhanku
Kabbah kiblatku
Al-Quran kitab-Mu
Muhammad nabiku
Islam agamaku
Muslimin muslimat saudaraku
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Moga Engkau Perkenankanlah Ya Allah,
........................................................
aku milik-Mu Allah,
17 Muharram 1437H
30 Oktober 2015
Like   Comment   
Comments
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a comment...
SAHABAT ALAMMAYAKU JANGAN ADA BENCI DI ANTARA KITA
Sahabat alammayaku...
andai di suatu saat nanti
bilamana hatimu berubah
dari suka menjadi benci
sehingga membuatkan hatiku terluka sedih atas sikapmu begitu..
kupohon satu saja tolong maafkan aku, percayalah sebenci manapun kamu padaku tetap menyayangimu kerana engkau sejak azali lagi kau telah ditakdirkan menjadi saudara seislamku....
Sahabat alammaya
andai pepisahan itu membuatkan kau bahagia
aku redha kerana aku sentiasa sadar siapa aku di hatimu ...
hadirmu dalam kamus hidupku hanya persingahan hati untuk melukakan
tapi luka yang berbekas di hatiku ini tak akan kubawa sampai akhirat
kerana itu tandanya aku sayangkan kamu dunia akhirat....
Sahabat alammayaku
aku tak mahu kau yang berdosa biar aku yang terasa
agar kau dan aku sama-sama diampunkan TUHAN
atas saling mengguriskan hati
tanpa sadarnya kamu tanpa fahamnya aku
untuk menjadi sahabat setiamu hingga ke hujung nyawa...
Sahabat alammayaku...
yang telah membenciku...
janganlah bencimu menjadi dendam
ruginya kamu kecewanya aku
apapun kita jangan rugi dunia akhirat
saling memaafkan itulah yang terbaik
untuk kau dan aku
walaupun tanpa ikatan persahabatan lagi di alammaya...
Sahabat alammayaku...
buang yang keruh ambil yang jernih
sudilah maafkan aku
kerana aku tak sempurna menjadi sahabatmu
untuk setia denganmu seumur hidupku...
Sahabat alammayaku
andai takdir aku dijemput Ilahi
sampaikan sepotong doa padaku
tanda engkau seikhlas hati telah memaafkanku....
Sahabat alammayaku
di duniamaya kita tak bersahabat setia
Insya-Allah di Syurga kita tidak bermusuhan lagi
tidak saling benci membenci
kerana di Syurga hatimu hatiku damai
sedamai hamba-Nya yang terpilih
menjadi Kekasih-Nya...
indahnya sahabat
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Sabahat dunia akhiratmu,
Ratu Rimba Niagara,
16 Muharram 1437H
29 Oktober 2015
Rashid Kocai to SeiNdAh CiNtA IsLaM (Rashid Kocai)
Assalamualaikum warahmatullahi wabarahkatuh Bismillahirrahmanirrahim
Subhanallah walhamdulillah walailaahaillallah wallahuakbar.
Salam petang menjelang senja sahabat


 
Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
HIT LIKE AND TYPE ALLAH HU AKBAR
Like   Comment   
AKU REDHA ALLAH TUHANKU MUHAMMAD NABIKU ISLAM AGAMAKU
Rasulullah saw.bersabda :
" Aku tinggalkan dua pusaka untukmu sekalian, yang kalian tidak akan tersesat selamanya selagi berpegang teguh kepada keduannya yaitu kitab Allah (Al-Qur'an) dan sunnah rasul-Nya".
...Continue Reading


2,952 Views
Sahabat dunia & akhirat
,NUR JUMAAT MEYINARI KITA SEMUA.
SEMOGA ALLAH RAHMATI KITA SEMUA.INSHA'ALLAH
Aamiin Ya Robbal Alamin.
AKU REDHA ALLAH TUHANKU MUHAMMAD NABIKU ISLAM AGAMAKU
Rasulullah saw.bersabda :
" Aku tinggalkan dua pusaka untukmu sekalian, yang kalian tidak akan tersesat selamanya selagi berpegang teguh kepada keduannya yaitu kitab Allah (Al-Qur'an) dan sunnah rasul-Nya".
...Continue Reading


2,952 Views
Sahabat dunia & akhirat
,NUR JUMAAT MEYINARI KITA SEMUA.
SEMOGA ALLAH RAHMATI KITA SEMUA.INSHA'ALLAH
Aamiin Ya Robbal Alamin.
OLDER
KITA SEHATI SEJIWA KERANA SEJAK AZALI LAGI ALLAH SUDAH KETEMUKAN KITA DAN PERTEMUAN KITA DI ALAMMAYA INI ALLAH YANG ATURKAN ALLAH YANG RANCANGKAN AGAR KITA SAMA-SAMA DAPAT MUHASABAH DIRI UNTUK MENDAPAT REDHA-NYA DI KALA HIDUP DAN MATI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
ALLAH MAHA BERKUASA MENUNJUKKAN KEBESARAN-NYA AGAR SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI TUNDUK KEPADA-NYA
'TIADA TUHAN LAIN YANG LAYAK DISEMBAH MELAINKAN ENGKAU YA ALLAH.'
...Continue Reading


1,952 Views
Sahabat dunia & akhirat
AW KELUARGANYA SERTA SAHABATNYA
Aamiin Ya Robbal Alamin .Assalaamu"alaikum.
Like   Comment   
Comments
Sutiyoso Wijanarko Semoga amalan kita mendapat balasan dari Yang Maha Kuasa. Amin.
LikeReply1October 2

PETIKAN WALL GRUP MASYARAKAT ADAT MATARAM & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
19 MUHARRAM 1437H
1 NOVEMBER 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;