Thursday 22 June 2017

JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (331) BERKAT BISMILLAH




JIWA PATRIOTIK  NUSANTARA (331) BERKAT BISMILLAH

Tenku Iskandar kemas kini gambar profil beliau.
5 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI

Foto Mari jalin ukhuwah fillah dengan saling nasehat menasehati dalam kebenaran.
Mari jalin ukhuwah fillah dengan saling nasehat menasehati dalam kebenaranbersama Asyah Putra dan 39 yang lain.
Assalamu'alaikum..
Hay...nama saya Syaaban..
saya ingin mengingatkan
kalian semua.. bahwa jiran saya..yg ber nama.. "Ramadhan"
akan
datang mengunjungi kalian semua.. tak lama lagi..
Dia datang
bersama isteri nya..yg ber nama "REZEQI" dan 2 orang
anak nya.. Si "SAHUR" dan si "IFTAAR"...

Mereka ditemani 3
cucu nya yg ber nama "RAHMAT".. "AMPUNAN" dan
si "BARAKAH"....

Mereka akan pulang selepas 30 hari
dengan pesawat Ied Fitri Airlines....
Hargai
mereka...insya Allah... Kalian semua akan mendapat
berkat...

( Cinta Islam )

Itu sahaja untuk 22hb Jun.
Di sini ada lagi kenangan yang kami harap anda suka.
Berkat keyakinan dengan kalimah “Bismillahirrahmanirrahim” ,
Allah SAW melindungi hamba-Nya daripada kejahatan syaitan yang direjam. Maha Penyayang-Nya Allah.
Sosrizad Mesri
KISAH BENAR PADAH IBU BERJANJI DENGAN RAJA IBLIS
Kisah ini diceritakan oleh ibu. Ia berlaku di daerahnya. Walaupun cerita ini telah lama berlaku, tetapi ia tetap terpahat di minda Yong sebagai sempadan.
Nenek Yong seorang guru mengaji Quran yang agak terkenal. Atok meninggal dunia semasa adik ibu masih kecil. Nenek meneruskan usaha Atok mengajar budak-budak mengaji Quran, solat, puasa dan lain-lain. Ada di antara murid-murid datang dari kampung lain. Oleh kerana waktu itu tiada kenderaan, ada di antara anak murid bermalam di rumahnya. Hanya hujung minggu akan pulang ke rumah masing-masing. Yang jauh sebulan sekali.
Salah seorang muridnya anak gadis pemilik kedai makan. Kedai itu juga amat laris. Nama gadis itu Murni. Dia hantar oleh ibu-bapanya ketika usianya 9 tahun.
Gadis itu tidak berapa “terang hatinya” kata ibu Yong. Maksud ibu, gadis itu agak sukar untuk mengenali huruf dan membaca Quran. Setelah 3 tahun, gadis itu masih lagi belum khatam Quran. Walau bagaimanapun mulutnya tidak pernah lepas dari membaca "Bismillahirahmanirrahim" setiap kali memulakan pekerjaan, walaupun hanya dari duduk dia hendak berdiri dan sebaliknya.
Suatu hari rumah nenek gempar. Murni yang baru mencecah usia 12 tahun tiba-tiba jatuh pengsan. Pak Imam pun dipanggil. Kata Pak Imam, Murni sudah tiada bernafas. Ibu bapa Murni pun dipanggil. Oleh kerana ibu bapa Murni kurang arif, jenazah Murni disempurnakan di rumah nenek Yong saja. Jenazah Murni hanya boleh dikuburkan pada pagi esok kerana menunggu saudara mara datang menatap wajah Murni bagi kali terakhir.
Lepas subuh, ketika jenazah Murni sedang dimandikan, suasana menjadi gempar kerana hujung ibu jari kaki Murni bergerak-gerak.
Rupanya Murni belum mati.
Ketika itu ada yang menangis dan ada yang ketawa. Ibu bapa Murni terpinga-pinga.
Selepas “dipulihkan” oleh Pak Imam, Murni berkata dia hendak “bercerita” kepada semua orang di hadapan ibu-bapanya.
Murni menceritakan dia telah dibawa oleh pesuruh “Raja Syaitan” untuk dijadikan "isteri."
Ketika di istana raja itu, Murni melihat pagar istana itu adalah manusia yang telanjang dari berbagai rupa. Sangat dhaif kelihatannya manusia-manusia itu.
Entah kenapa Murni sedikit pun tidak berasa takut.
Ketika masuk ke istana, Murni membaca Bismillah sebagaimana yang lazim dilakukannya. Pintu pagar istana syaitan itu runtuh.
Raja Syaitan bersila di atas tahtanya, juga dari tubuh-tubuh manusia yang menjunjungnya. Alat kelamin raja syaitan kelihatan amat panjang seperti ular sehingga membelit manusia-manusia yang menjadi pagarnya.
Raja Syaitan mengarahkan Murni supaya ke dapur memasak nasi dan sup sebagai percubaan untuk mengetahui kebolehannya sebelum dijadikan "isteri."
Seorang perempuan yang mengaku “ibu” kepada Syaitan itu membawa Murni ke dapur. Murni melihat dapur Raja Syaitan itu diperbuat daripada tulang-tulang manusia. Dari senduk nasi sampai kepada periok.
Setiap kali Murni membaca Bismillah untuk mengambil “benda-benda” itu, setiap kali benda-benda yang hendak diambilnya hancur. Periok yang berisi nasi yang hendak dikukusnya juga pecah berkecai.
Itulah yang berlaku….sehingga tiada apa yang boleh disentuhnya. Semua hancur.
“Ibu” Syaitan tidak dapat berbuat apa-apa.
Lalu “Ibu” Syaitan memberitahu Raja Syaitan Murni tidak layak menjadi "menantunya," dan harus dihantar pulang.
Ketika Itulah Murni tersedar.
Rupanya “Bismillahirrahmanirrahim” itu telah menyelamatkan Murni.
Setelah mendengar cerita Murni, ibu bapa Murni pun menangis. Mereka mengaku telah berjanji kepada Syaitan akan memberi anaknya sebagai "isteri" jika Syaitan itu membantu melariskan kedai makannya.
MasyaAllah…sanggup ibu bapa itu melakukan khurafat sehingga rela menyerahkan anak gadisnya kepada Syaitan demi mencapai keinginan untuk menjadi kaya-raya.
Pak Imam segera meminta ibu-bapa Murni bertaubat dan memutuskan perjanjian dengan Syaitan itu.
Makanya grup melayu bani jawi tak boleh ditutup jika mahu beroleh kejayaan...
rayuan terakhir untuk admin Nazib Hashim moga dipertimbangkan....hehehe
Tika masih hidup kita tak sedar pun amalan sebesar zarrah amat berharga di Sisi Allah SWT bila sudah mati kita baru sedar yang kita sudah terlambat untuk berbuat kebaikan walaupun sebesar zarrah tiada berpeluang lagi sekalupun menangis air mata darah tak akan dihidupkan semula...harta pangkat dan wang bukan milik kita lagi yang kita bawa amalan walaupun sebesar zarrah terlalu amat berharga tika berada di alam akhirat. Allahu Akbar syukur kepada-Mu Engkau masih meminjamkan usia untuk kuhidup menjadi hamba-Mu mendambakan cinta-Mu redha-Mu. Berilah kami kesabaran di setiap ujian-Mu kepada kami. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Ratu NagaIkuti
ASTRONOT WANITA JADI MU'ALAF
Sunita Williams, seorang wanita India pertama yang pergi ke bulan pada tanggal 9-07-2011.
Kembalinya dari Bulan langsung masuk dan memeluk Agama Islam.
Dia berkata:
"Dari Bulan seluruh Bumi kelihatan hitam dan gelap kecuali dua tempat yang terang dan bercahaya.
Ketika aku lihat dengan Teleskop, ternyata tempat itu adalah Mekkah dan Madinah. Di Bulan semua frekuensi suara tidak berfungsi, Tapi aku masih mendengar suara Adzan"
Prof Lawrence E Yoseph:
Sungguh kita telah berhutang besar kepada umat Islam, dalam Encyclopedia Americana menulis:
"...Sekiranya orang-orang Islam berhenti melaksanakan thawaf ataupun shalat di muka bumi ini, niscaya akan terhentilah perputaran bumi kita ini, karena rotasi dari super konduktor yang berpusat di Hajar Aswad, tidak lagi memencarkan gelombang elektromagnetik
Menurut hasil penelitian dari 15 Universitas:
Menunjukkan Hajar Aswad adalah batu meteor yang mempunyai kadar logam yang sangat tinggi, yaitu 23,000 kali dari baja yang ada!
Beberapa astronot yang mengangkasa melihat suatu sinar yang teramat terang mememancar dari bumi, dan setelah diteliti ternyata bersumber dari Bait Allah atau Ka'bah.
Super konduktor itu adalah Hajar Aswad, yang berfungsi bagai mikrofon yang sedang siaran dan jaraknya mencapai ribuan mil jangkauan siarannya.
Prof Lawrence E Yoseph - Fl Whiple menulis:
"...Sungguh kita berhutang besar kepada orang Islam, shalat, tawaf dan tepat waktu menjaga super konduktor itu..."
Para astronot telah menemukan bahwa planet Bumi itu mengeluarkan semacam radiasi.
Radiasi yang berada di sekitar ka’bah ini memiliki karakteristik dan menghubungkan antara Ka’bah di planet Bumi dengan Ka’bah di alam.
Di tengah-tengah antara kutub utara dan kutub selatan, ada suatu area yang bernama ‘Zero Magnetism Area’, ertinya adalah apabila kita mengeluarkan kompas di area tersebut, maka jarum kompas tersebut tidak akan bergerak sama sekali karena daya tarik yang sama besarnya antara kedua kutub.
Itulah sebabnya jika seseorang tinggal di Mekah, maka ia akan hidup lebih lama, lebih sehat, dan tidak banyak dipengaruhi oleh banyak kekuatan gravitasi.
Sebab itu lah ketika kitìa mengelilingi Ka’Bah, maka seakan- akan diri kita di-charged ulang oleh suatu energi misterius dan ini adalah fakta yang telah dibuktikan secara ilmiah.
Makkah juga merupakan pusat bumi.
Makkah adalah Pusat dari lapisan-lapisan langit Ada beberapa ayat dan hadits nabawi yang menyiratkan fakta ini.
Allah berfirman:
‘Hai golongan jin dan manusia, jika kamu sanggup menembus (melintasi) penjuru langit dan bumi, maka lintasilah, kamu tidak dapat menembusnya melainkan dengan kekuatan.’ (ar-Rahman:33).
Menurut riwayat Ibnu Abbas dan Abdullah bin Amr bin As, dahulu Hajar Aswad tidak hanya berwarna putih tetapi juga memancarkan sinar yang berkilauan.
Sekiranya Allah subhanahu wata'ala tidak memadamkan kilauannya, tidak seorang manusia pun yang sanggup mamandangnya.
Dalam penelitian lainnya, mereka mengungkapkan bahwa batu Hajar Aswad merupakan batu tertua di dunia dan juga bisa mengambang di air.
Di sebuah musium di negara Inggris, ada tiga buah potongan batu tersebut ( dari Ka’Bah ) dan pihak musium juga mengatakan bahwa bongkahan batu-batu tersebut bukan berasal dari sistem tatasurya kita.
Dalam salah satu sabdanya, Rasulullah Shalallahu 'alaihi wassalam bersabda :
Hajar Aswad itu diturunkan dari surga, warnanya lebih putih daripada susu, dan dosa-dosa anak cucu Adamlah yang menjadikannya hitam.
Subhanallah, Alhamdulillah, Laa Illaha illallah, Allahu Akbar
Betapa bergetar hati kita melihat dahsyatnya gerakan thawaf haji dan Umroh. Ini adalah jawaban fitnah dan tuduhan jahiliyah yang tak didasari ilmu pengetahuan, iaitu mengapa kaum Muslimin shalat ke arah kiblat dan bahwa umat Islam di anggap menyembah Hajar Aswad. Hanya Allah Yang Maha Kuasa Dan Segala-Galanya.
Subhanallah
Kalau sedang online, sebarkan ke sesama muslim. (Berarti anda telah membelanjakan hartamu di jalan Allah)
'PUISI-PUISIMU NILAINYA LEBIH BESAR DARI EMAS PERMATA', ASMIRA SUHADIS
SENYUM
Ku tolak ringgit berjuta
intan dan permata
ku pilih senyum
untuk mengisi ruang hati
kerana sudah sekian lama
senyum hanya terukir dibibir
tidak pernah dihati
asmira suhadis
22.57,16052012
Unlike · · Unfollow Post · Wednesday at 10:59pm near Kuala Lumpur
You and 4 others like this.
SENYUMMU PENGUBAT DI KALA DUKAKU
Duhai asmira...
Mahalnya nilai senyummu asmira
Mahalnya seperti berjuta ringgit
Wow...macam itu mahalnya
Aku tak mampu membeli senyum mu asmira
Kerana aku cuma ada daunan kasih
Sebagai pengganti wang ringgit
Sampai kapan pun aku tak bisa memiliki senyummu
Sedangkan aku ingin sangat kau senyum padaku
Mujurlah gambarmu yang tersenyum manja itu
Pengobat dukaku di kala aku rindu padamu asmira...
Itulah mahalnya senyummu
Senyumanmu ikhlas
Seikhlas hatimu
Mengukirkan senyuman
Senyummu mahal daripada jutaan ringgit
Kerana
Senyum itu satu sedekah
Karya Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
Asmira Suhadis:
Terima kasih sahabat puisiku Ratu Rimba Niagara, tahukah kau sahabat bahawa dedaun kasih mu adalah peneduh, kau menjadi rimbun dan menjadi peneduh mereka yang kepanasan melalaui puisi-puisimu, nilainya lebih besar dari emas permata... dan aku tidak ada lagi yang ku damba melainkan senyuman dihati yang sahingga kini masih belum ku temui. terima kasih duhai sahabat, rimbunmu menyenangkan sekali gus juga satu amal jariah meskipun cuma dialam maya.
Yesterday at 7:15am · Unlike · 1
JALINAN PUISI CINTA BAWA KE SYURGA-NYA
Duhai sahabat yang kusayang dari dulu hingga kini...
Airmatamu airmataku
Kita sama-sama ketawa dalam duka
Kita sama-sama berpuisi
Menyulam kata-kata indah
Ada kalanya kita terluka hati dek tersalah berbicara puisi
Kerana kita insan yang tak sempurna
Makanya maafkan aku
Sepanjang persahabatan kita
Buatkan mu terluka
Aku amat percaya
Luka didunia ini masih bisa dirawat kok
Dengan saling memaafkan
Justru salam damai sampai mati kita damai
Salam rindu yang telah lama terpendam
Salam sayang...
Sayang...sayang...sayang
Padamu...
Pada semua sahabat puisi tersayang
Biar di Grup DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO
Kita berkumpul semula
Berpuisi seperti
Di taman-taman Syurga
Berpuisi seolah esok akan mati
Mana tahu kita bisa senyum
Tika hari mati
Kerana masalah remeh-temeh dunia kita sudah selesaikan
Sebelum mati
Dan Insya-Allah di akhirat nanti
Kita tidak akan ditanya
Segalanya sudah bersih hati tika di dunia
Kerana di Syurga diterima cuma amalan yang bersih
Kirim salam sayang aku pada semua sahabat
Puisi kita di sini yang pernah mengenaliku
Dan sahabat baikmu vra bella
Katakan aku minta maaf pada mereka semua
Kerana aku terdera rindu pada kawan-kawanku
Kawan-kawan puisiku
Mana tahu puisi kita yang lahir dari kalbu nan suci
Ini bisa diterima-Nya sebagai bekalan di Sana nanti
Dan sama-sama berpuisi di Di-Syurga-Nya juga
Alangkah bahagia...kekal abadi bersahabat
Berkat berkasih sayang atas nama jalinan
Puisi Cinta Bawa Ke Syurga-Nya
Allah Maha Pengasih Maha Penyayang
Berkat kasih yang tulus ikhlas... ikhlas kerana-Nya
Kita bersama mematri kasih persahabatan
Hingga ke Syurga-Nya
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya: Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
18 Mei 2012


KASIHAN AKU... AKU TERSESAT DALAM DUNIA AKU SENDIRI...
DUHAI KAWAN TOLONG BERI PANDANGANMU JIKA KAU
KAWAN DUNIA AKHIRATKU
Aku ingin sampai ke puncak gunung itu
Tapi dalam perjalanan ke puncak gunung tersebut
Aku tersesat tak tahu mana hala tuju ke puncak gunung tersebut
Aku benar-benar dalam kegelapan
Dari purnama ke purnama masih meraban-raban entah di mana aku
Yang aku tahu aku berada di sebuah perkampungan asli
Mereka buat tak tahu saja dengan kehadiran aku di situ
Langsung tidak mahu melayan aku
Aku lagi buntu..mungkin mereka sibuk dengan hidup seharian mereka
Aku beginilah...bosan....bosan....bosan...dengan diriku...
Aku selalu perhatikan seorang ketua perkampungan asli di situ
Semua penduduk perkampungan asli itu mengikut segala
Arahan ketua tersebut tanpa bantahan....
Barangkali aku mesti seperti mereka juga baru hidup aku terarah...
Oo...aku mesti mencari seorang sifu agar aku tak meraban-raban...
Tapi siapa ye...akan jadi sifu aku...
Adakah ketua perkampungan asili itu kulantik menjadi sifu aku...
Ahh..! Dia tak akan faham dengan apa yang aku mahukan
Makanya sia-sia aja dia menjadi sifu aku...
Sekarang ini aku benar-benar buntu...
Buntu--buntu...dalam mencari jalan untuk aku
Mencapai ke puncak gunung tersebut...
Makanya duhai kawan-kawan yang disanjungi...
Sudilah memberi pendapatmu gimana aku
Bisa sampai ke puncak gunung tersebut?
Aku amat perlukan pandangan
Daripada kalian semua....
Kerana pandangan kalian
Insya-Allah membolehkan aku
Mengubah segala prinsip hidupku
Yang mana telah membuatkan aku
Hialang keyakinan diri dan
Berputus asa dalam meneruskan
Kehidupan aku yang suram dan kelam ini...
Terima kasih atas segala pandangan kalian
Semua moga Allah saja yang dapat membalas-Nya...
Aamin.
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
18 Jun 2012
GURINDAM RINDUKU RINDUMU
DINDA
saat ini , surya bertengger garang di langit jam 12 siang
masih ku saput rindu pada kelabu gugusan awan Mei
duh dinda...
membirunya sajakmu tiada henti mengepak di kalbu ,
memaku beribu obsessi,
merambah mimpi mimpi
inginnya ku kibarkan pelangi di jingga musimmu dinda
mendekap segenap laramu ,
mengajak dikau membaca dedaunan
yang luruh di lembah jauh
duh dinda..
rindunya aku meniti jalan di setapak sepi bersamamu
sembari merambah embun yang gugur
di teduh bayang rentang dahan cemara gunung
lalu mengerling nakal pada merah jambu senyummu
menekuk hatiku kelu ...tak bisa berpaling
duh dinda...
rindunya aku merentas pohonan hutan
menyusuri anak sungai puisi bersamamu di jantung alam
kita adalah kanak2 yang bergulingan manja di hamparan daunan
berlarian di beting pasir....mengukirnya jadi nama kita
selamanya ingin kupeluk dirimu dinda
dalam tawa dan air mata
Sintang 2012
Wan Suwandy
You, Werdys Kalbary and Jingga Abu-abu like this.
SEHINGGA KE SYURGAWI KITA BERCINTA
Duh kanda
Gurindam puisimu selalu
Bikin hatiku dialun ombak rindu
Dan aku rindu
Duh kanda...
Aku rindu serindu-rindunya
Pada tawa selokamu
Bersahaja membaitkan kata-kata
Seloka yang bikin hatiku ketawa
Duh kanda...
Aku ketawa dalam duka
Dukaku pun hilang ditelan pelangi cinta
Duh kanda...
Indah saat di kala itu
Senyumanku senyumanmu
Sesuci cinta di embunan pagi
Sesuci air mata kekasih
Laila Majnun
Duh kanda...
Kita sama ketawa
Kita sama rindu
Kita sama cinta
Dalam lautan cinta
Bersahaja karna
Kita diketemukan
Untuk sama mematrikan
Cinta yang sudah tercatat
Di Lauhmahfuz-Nya
Duh kanda...
Indahnya di kala
Kau melafazkan
Akulah bidadari
Dunia akhiratmu
Duh kanda...
Indah....indahnya cinta kita
Seperti kita berada di taman-taman Syurgawi
Menyulam rindu
Menyulam cinta hingga ke Syurgawi kita bercinta
Insya-Allah Aamin
Karya: Putri Rimba Niagara
16 Mei 2012
KARYA WAN SUWANDY & PUTRI RIMBA NIAGARA
17 Jun 2012
BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO
PETIKAN PAGE PRINCE ABDUL MALIK , WALL RATU RIMBA NIAGARA &
GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015



Lagu: Adai-Adaina Laila Cinta Pengantin Diraja Ciptaan: Pg Hj Mohd Khairul Amilin bin Pg Hj Yahya Senikata: Hajah Aminah binti Haji Momin Susunan muzik: Pg H...
YOUTUBE.COM
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 JAMADIL'AKHIR 1436H
12 APRIL 2015



Now this is how you do a wedding, you guys. The Sultan of Brunei's youngest son, Prince Abdul Mal...
EONLINE.COM

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                           Komen
AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 4
                         
                                         
Ratu  Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.
  • GARUDAKU, GARUDAMU,GARUDAKITA
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BIARPUN BERBEDA PENDAPAT
    CITA-CITA TETAP SAMA
    DISAMAKAN OLEH IKATAN
    JARINGAN LABA-LABA
    SALING BEKERJASAMA
    MENDUKUNGI CITA CITA ANAK BANGSA
    GENERASI DULU, KINI DAN AKAN DATANG
    DISATUKAN CITA-CITA DAN HASRAT MURNI
    MEMBINA JARINGAN LABA-LABA NAN INDAH
    PENUH STRATEGI DALAM KEINDAHAN
    KASIH SAYANG
    DIPADAMKAN SEGALA KEEGOAN
    SEKALIPUN PUNYA SEGALA
    BARULAH SEMPURNA JARINGAN
    LABA- LABA NAN INDAH
    BARULAH
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BISA TERBANG
    MENGGAPAI BINTANG
    DI LANGIT KE TUJUH
    INSYA-ALLAH AAMIIN
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    26 JAMADILAWAL 1435H
    28 MARET 2014

    SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                             

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.

AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 3
                         
                                         
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-71 TAHUN

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai
KHAS UNTUK SAHABAT SEBERANG
Selamat hari merdeka. Selamat mencipta mimpi dan membuka jalan bagi harapan-harapan. 📷)Terima kasih


Foto Dinda Astri.
                                                                    
14 JAMADIL'AKHIR 1436H
4 APRIL 2015

Foto Veterinaria.

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                        Komen
Komen
Siti Hajar, Amnah Majid dan Saniah Masri menyukai siaran anda dalam Meja Ekspresi Puisi: "PERANCANGAN ALLAH YANG TERINDAH MOGA..."
pada 23hb Mac jam 4.02 pagi
Abe Lie Lie menyukai kiriman anda dalam 💓💞~BICARA HTI K€ HTI~💞💓.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 2.29 pagi
Aisha Jeanny menyukai kiriman anda dalam Sri Pemangku Adat.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 12.24 pagi
Amnah Majid menyukai kiriman anda dalam Meja Ekspresi Puisi.: "SAHABAT YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR..."
pada 23hb Mac jam 12.11 pagi
Bambang Ahmad telah menambah satu foto di Sahabat Setia Sehati Sejiwa pada hari Selasa: "Selamat malam".
pada 22hb Mac jam 11.09 ptg
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.



PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
27 Ramadan  1438H
22 Jun 2017

0 comments:

Post a Comment

 
;