Friday 13 December 2019

CITA-CITAKU CITA-CITAMU (113) JALAN YANG LURUS


CITA-CITAKU CITA-CITAMU (113) JALAN YANG LURUS
Verso il Mount Drum... Alaska.

WAHAI JIWA YANG TENANG KEMBALILAH KEPADA TUHANMU
ALHAMDULILLAH
Alhamdulillah
Jika kita tergolong hamba-Nya
Yang bersujud kerana-Nya
Alhamdulillah
Jika kita
Bila sampai waktu
Bertemu dengan-Nya
Dalam redho lagi diredhai
Alhamdullilah
Moga doa kita
Dimakbulkan Allah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
RATU RIMBA NIAGARA
131212
Surah al Fajr 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKu yang beramal soleh keranaKu..dan masuklah ke dalam SyurgaKu).

PANTUN NUR HIDAYAH KASIH
Allah Allah Allah Kau yang kuPuja,
Allah Allah Allah Kau yang kuAgungkan;
Di mana saja Kau tak kulupa,
CintaMu Maha Agung sentiasa dizikirkan.
Allah Maha Besar Sebesar BesarNya,
KuasaMu mengatasi segala yang ada;
Rugi dunia akhirat jika melupakanNya,
Yang diburu saham akhirat sebagai membalas cintaNya.
Maha Suci Allah,
Kau wujudkan daripada tiada kepada ada;
Tiada yang mustahil bagiMu Ya Allah,
Aku pasrah atas segala ketentuanNya.
Allah dan Muhammad nama yang kupuja,
Dari lubuk hati bawa ke mati;
Moga Kalimah Laa ilaaha illallah setiasa dijaga,
Kerana kalimah itu membawamu ke Syurga nanti.
Laa ilaaha illallah kumohon keredhaanMu,
Ya Allah lancarkan lidah mengucapkan di hari nazakku;
Agar dapat kutinggalkan jasadku dalam redhoMu,
Rohku tenang bertemuMu Ya Allah Perkenankan doaku.
Segala ada di langit di bumi kepunyaan Allah,
Janji Allah semuanya benar;
Tetapi manusia melupakan Allah,
Sampai di negeri akhirat baru tahu benar.
Ya Rasullullah Ya Kekasih Allah,
Kurindumu terbawa dalam mimpi;
Perjuanganmu tidak pernah mengalah,
Terimalah aku mendapat syafaatmu nanti.
Wangian cintamu pada umatmu seharum kasturi,
Cintamu pada kami tidak akan dilupai;
Kasihmu pada kami akan terpatri,
Dunia dan akhirat menjadi saksi.
Kelihatan bebayang masjid di tapak tanganku,
Air wuduk disapukan ke wajahku:
Moga Nur Hidayah KasihMu terpancar diwajahku,
Aku bersyukur dalam sujudku.
Di bumi ini aku bersujud padaNya,
Dengan penuh keinsafan terimalah taubatku;
Segala Kerajaan Bumi dan Langit Kau yang punya,
Di bumi ini juga aku kembali kepadaMu.
Tika aku bersujud padaMu,
Serasa Kau hampir denganku;
Kubersujud penuh kusyuk,
Moga Kau terima solatku.
Takbir rukuk dan sujudku keranaMu,
Kusahut panggillanMu pabila sampai waktu;
Berkata-kata denganMu roh dan jasadku,
Moga Kau terimaku menjadi kekasihMu.
Berzikir memujiMu mengundang rindu,
Semakin kulafaz ZatMu meresap di qalbu;
Rohku syahdu dalam sendu,
Jasadku bersyukur dalam qalbu.
Membaca KalamMu hatiku pilu,
Mengalunkan KalamMU penuh syahdu;
Seolah berada di Taman SyurgaMU,
Berkata-kata denganMu rasa tak jemu.
Setelah solat kuberdoa padaMu,
Mohon Kau perkenankan doaku;
Kuterus merayu dalam doaku,
Agar Kau terimaku menjadi kekasihMu.
Di pagi yang hening ini,
Munajatku dengan linangan air mata;
Kutahu Kau mendengar rintihanku ini,
Kupohon hidayah KasihMu selagi hayatku ada.
Al-Quran sentiasa di sampingnya,
Dibaca berulang kali tanpa jemu,
Setiap surah dihafal dalam mindanya,
Menjadi peguam bela di kuburmu.
Tunas pepohon iman dewasa dalam iman,
Hidup dan mati dipasrahkan kepadaNya;
Tiada apa yang berharga melainkan kemanisan iman,
Apabila cinta padaNya mengatasi segalaNya.
Wajah berseri bak penghuni Syurga,
Senyuman ikhlas menawan iman;
Hidupmu ke dunia seperti ahli Syurga,
Mengundang Hidayah Kasih dalam keimanan.
Ceriakan hidupmu setiap hari,
Jadikan sahabat terbaik untuk sahabatmu;
Setiap hari saling ingat mengingati,
Hingga ke mati dikenang jasamu.
Duhai yang dihormati sahabatku,
Kau menyampaikan ilmu tanpa jemu;
Moga ilmumu mengusik qalbu,
Qalbu jasad dan roh rakan-rakanmu.
Ya Allah Kau Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,
Kasih sayangMu tidak terbatas;
Suburkan hati kami saling sayang menyayang,
Hanya semata keranaMu kasih yang Teratas.
Karya: Ratu Rimba Niagara
131212
KALBUKU HANYA TERPANA DZAT CINTANYA
Kalbu hanya terpana Dzat CintaNya,
Segala yang didengar dipandang hanyalah Dia;
Beruntunglah para pencintaNya,
MencintaiNya abadi tanpa hentiNya.
MencintaiNya abadi tanpa hentiNya,
Degupan jantung seiring zikir padaNya;
Bicara seiring kalbu moga dikabulkanNya,
Hidup dan mati hanyalah untukNya.
Hidup dan mati hanyalah untukNya,
Tiada yang berharga melainkan cintaNya;
Siang dan malam pagi dan petang memikirNya,
Bertahta di hati hanya cintaNya.
Bertahta di hati hanya cintaNya,
MelupakanNya seakan terhenti degupan jantung;
Jasad dan roh tenang bila mengingatiNya,
Balaslah cintaku duhai Yang Maha Penyayang.
Balaslah cintaku duhai Yang Maha Penyayang,
Tangisanku ini takkan berhenti selagi Kau tidak membalasNya;
Saat ini dan tika ini jiwaku melayang,
Bersama rindukanku padamu tanpa hentinya.
Bersama rinduku padamu tanpa hentinya,
Apalah erti hidup ini,
Jika Kau menolak cinta sedihnya,
Sedihnya aku muhasabahlah diri sendiri.
Sedihnya aku muhasabah diri sendiri,
Aku hambamu yang banyak kelalaian;
Duhai Yang Maha Pengampun ampuni aku ini,
Pengampunanmu sentiasa kuharapkan.
Pengapunanmu sentiasa kuharapkan,
Kan kuperbaiki segala yang kurang;
Kulakukan demimu Ya Tuhan,
Agar Kau Balas Cintaku Duhai Yang Maha Penyayang.
Agar Kau Balas Cintaku Duhai Yang Maha Penyayang,
Dengan KekuasaanMu bukakan Khashaf CintaMu;
Agar seluruh hidupku tertumpu hanyalah Kau Yang Maha Penyayang,
Tiada apa yang lebih bermakna jika kumiliki Khashaf CintaMu.
Tiada apa yang lebih bermakna jika kumiliki Khashaf CintaMu,
Biarpun sepenuh bumi emas kau berikan padaku;
Kalbuku tetap terpana dalam Dzat CintakanMu,
Cinta sepenuh bumi sepenuh kalbu hanyalahMu.
Dengan RahmatMu Yang Maha Agong Ya Allah ,
Mulianya kalimah SyurgaMu:
LaaillaahaillaAllah MuhammadaurRasulullah,
Kau balaslah cintaku cinta para pecintaMu.
Amin Ya Rabbal A'Lamin
Karya: Ratu Rimba Niagara
131212
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Fajr 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
15 hours ago · · 1
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
(PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
131212

CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
Kau dilahirkan
untuk memberi
Rahmat Sekalian Alam
Berpekerti mulia
menempuh segala cabaran
dan dugaan semata-mata
untuk menyebar
Agama Suci Allah
Berkorban apa saja
demi umat sezamannya
dan akhir zaman
Sambil berdiri, duduk dan
berbaring sentiasa
mengingati umatnya
mencintai umatnya
sepenuh hati
sepenuh jiwa
Masya-Allah!
Sentiasa berdoa pada Tuhan
agar umatnya mati dalam
ucapan kalimah
LaaillaahaillAllahMuhammadaRasullullah
Risaunya Nabi terhadap umatnya
hingga nafas terakhir
menyebut-nyebut umatnya
‘Umatku! Umatku! Umatku!
Duhai Kekasih Allah
Nabi Muhammad S.A.W
Biarpun telah tiada jasadmu
Budimu…
Pengorbananmu…
Cintamu kepada umatmu
akan dikenang…
dihargai dan
disanjung tinggi hingga
ke akhir hayat kami
Kami tahu kau mencintai kami
ketika berdiri… duduk dan berbaring
hingga ke akhir hayatmu
Amatlah rugi dunia akhirat!
malang dunia akhirat!
Jika kami tidak membalas cintamu
Wahai Nabi Allah
Kekasih Allah
Sebagai balasan cintamu
pada kami umatmu
kami akan menjadi
pewaris setiamu
menyebarkan dakwahmu
Al-Quran dan Hadis
yang kau tinggalkan
untuk kami umatmu
Selawat untukmu
wahai kekasih Allah
terimalah kami
menjadi kekasihmu
sebagaimana kau
menjadi Kekasih Allah
Moga dengan cinta kami ini
dapatlah kami keberkatan
cintamu di dunia …
Di Padang Masyar
mendapat Syafaatmu
Amiin Ya Rabbal A’lamin.
Karya: Ratu Rimba Niagara
131212
1 tahun lepas
HANYA KAU DAN PARA PENCINTA-MU YANG TAHU
SUBHANALLAH...
Indahnya kanvas ciptaan-Mu Tuhan
Aku terpesona menghayati panorama memukau jwa
SemuaNya sempurna!
Warna warni kanvas yang Kau lukis
Perpadanan selari terlalu indah ...indah...indah..Ya-Allah...
Warna warni kekuningan dan kebiru-biruan
Amat memukau hingga aku terpukau
Tanpa henti aku memuji atas
Kebijaksanaan-Mu Yang Tiada Tandingan-Nya
Siapapun tiada dapat menandingi Kebijaksanaan-Mu
Keindahan kanvas di langit
Kau biaskan di air tenang
Allahu Akbar indah Ya Allah..
Lagi aku teruja untuk memiliki cinta-Mu
Bagaimana indahNya kanvas ciptaan-Mu
Begitulah indah-Nya cinta-Mu
Nan indah seindah-Nya
Hanya Kau dan para pencinta-Mu yang tahu
Betapa indah-Nya cinta-Mu
Karya Ratu Rimba Niagara
131213
Verso il Mount Drum... Alaska.


JALAN YANG LURUS
DIARI PERANTAU:
Sesekali dalam hutan batu
aku keliru ke mana arahku
tiada petunjuk mindaku
tiada sahabat setiaku
yang ada siulan enjin
membingitkan telinga
jeritan hiporit manusia
mengejar duniawi
lalu aku tak betah lagi
biarlah aku di rimba sepi
bertemankan aggas mengigit
namun kutahu
ke mana arahku
Dari Jendela 2117
Grand Seasons
JALAN LURUS
Tika kau di rimba sepi
berteman aggas
lalu mengigitmu
namun kau tahu ke mana arahmu
itu falsafah yang penting
bebanding tika di hutan batu
kau tersesat jalan
kerana tiada petunjuk minda
akan selamanya tersesat
justeru pilih mana satu sukamu
jalan yang sesat atau jalan yang lurus
pasti kau pilih jalan yang lurus
kerana kau bukan mengejar duniawi
kudoakan Allah sentiasa memberimu
pertunjuk jalan
yang lurus
yang diredhaiNya
Karya Ratu Rimba Niagara.
25 Jun 2011
JALAN IHDINASSIRATHALMUSTAQIM (JALAN YANG LURUS)
Aku ingin mencari jalan
Jalan-jalan menuju ke Pangkuan-Nya
Biarpun aku ingin mencari jalan yang lurus
Mana bisa mungkin wujud di dunia ini
Jalan yang lurus
Semuanya akan ada bengkang bengkok
Sudahlah begitu pasti banyak simpang
Simpang yang boleh menyesatkan jika
Lemah kepercayaan tauhid pada-Nya...
Dalam banyak jalan
ALLAH SWT izinkan aku
Melalui satu jalan
yang amat indah
saujana mata memandang
bunga-bungaan memutih
kiri kanan jalan
harum semerbak hingga ke perdu iman
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
sepanjang jalan ku berzikir
seakan gema zikirku seiring dengan gema zikir
penghuni tujuh petala langit tujuh petala bumi
ALLAHU AKBAR
KEBESARAN ALLAH SWT mengatasi segala
yang ada di langit dan di bumi
aku syahdu aku menangis penuh hiba
inilah jalan yang kudambakan
yang aku tercari-cari selama ini
moga jalan-jalan yang sedang kulalui ini
akan terus kulalui sehingga akhir hayatku
moga ALLAH SWT sentiasa izinkan aku lalui jalan Ihdinassirathalmustaqim
itu adalah lebih berharga daripada alam dan seisinya
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
RATU RIMBA NIAGARA
2 Zulhijjah 1434H
6 Oktober 2013M
SURAH AL-FATIHAH
Surah pertama
Diturunkan di Mekah - 7 ayat
1. Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.
2. Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan memelihara dan mentadbir sekalian alam.
3. Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
4. Yang Menguasai pemerintahan hari pembalasan (hari Akhirat).
5. Engkaulah sahaja (Ya Allah) yang kami sembah dan kepada Engkaulah saja kami memohon pertolongan.
6. Tunjukilah kami jalan yang lurus.
7. Iaitu jalan-jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai dan bukan pula jalan) orang-orang yang sesat.
JANJI-MU PASTI KARNA ITU HANYA ENGKAU SAJALAH TEMPAT
KUSANDARKAN HARAPAN!
Ketika aku menyeberangi sungai
batu kerikil yang kupijak tidak pun simpati denganku
kerana aku tak mampu membeli sepatu untuk alas kakiku
Kuteruskan perjalanan tanpa sepatu untuk menyeberangi sungai
yang jauhnya cuma dalam imaginasiku
Sepanjang perjalanan tanpa sepatu
aku tinggalkan tapak kaki berdarah
Sepanjangan perjalanan ke sungai
sakit tak terperi
di tahankan juga
Semak samun berduri terpaksa kuredah
tanpa ehsan melukakankan seluruh tubuhku
ku pertahankan juga demi menuju ke sungai
Sesudah itu terlalu banyak persimpangan
hingga aku tak tahu mana satukah persimpangan
yang boleh sampai ke sungai yang hendak di tuju
Semua persimpangan mengajakku melalui simpangnya
kerana simpang mereka itulah yang benar untuk sampai ke sungai
setiap persimpangan yang menjanjikan akan berjaya sampai ke sungai
aku ikut persimpangan itu kerana percaya dengan janjinya
tapi janji tinggal janji semuanya janji palsu
tiada pun sungai yang kutemui
bila aku keluar balik dari persimpangan yang menipu itu
persimpangan itu ketawakan aku
"Aku cuma menabur janji kosong dengan kamu....kerana
hidupku memang suka berjanji kosong ...walaupun dunia tahu aku yang menepati janji"
"Ketawalah kau dengan janji palsu mu itu...aku pasti satu saat nanti kau akan rasa apa yang aku rasa ...betapa harap dan kecewanya jika janji tidak ditepati sebenarnya kau bukan petunjuk jalan untuk kusandarkan harapan demi masa hadapan aku boleh menghadapi masalah tapi aku tak tega berhadapan dengan masalah orang seperti kamu yang lupa akan janji dan yang tak tepati janji....dan aku tak perlukan orang-orang seperti kamu lagi kerana kepercayaan aku telah hilang padamu....
makanya menepi kamu! undur kamu! dalam hidupku...namamu telah kupadam dalam senarai perjuanganku untuk pergi ke sungai itu...aku tak kisah mereka bilang aku kesendirian berjuang daripada berjuang dengan mereka yang tak jujur
dalam menunjukkan jalan dan tak tepati janji ...."
Sekarang aku teruskan perjalanan tanpa sesiapa lagi...bagiku
aku tak perlu lagi menangis di hadapan mereka , merayu-rayu kepada manusia mohon simpati
agar membantu aku menunjukkan sungai yang hendak dituju
lagi aku menangis di hadapan mereka
lagi hatinya keras tanpa ehsan sedikit pun
lebih baik aku tetap senyum biarpun hatiku terluka parah
Air mataku ini hanya untuk Allah Azzawajlla yang menduga aku begini hebat
DIA duga aku tanda DIA cintakan aku
DIA duga aku mengikut kemampuan aku menghadapi ujian-Nya
Makanya aku yakin aku pasti jumpa sungai yang hendak di tuju itu
Tuhanku bila DIA berjanji pasti ditepati
Akan tiba saatnya nanti aku akan tiba bertemu sungai yang di tuju
Karna matlamatku satu mahu meraih cinta-Nya
menjadi kekuatanku menuju ke sungai
biarpun telah ribuan tapak kaki berdarah kutinggalkan
mereka melihat kesan tapak kaki berdarah ku semuanya
tak dapat membantuku malah cukup mengatakan ,"kasihan dia"
Aku pun tak perlu kasihannya orang
daripada orang-orang yang hanya mementingkan diri sendiri
yang berkata seiring hati
hatinya tetap membatu terdinding
didindingkan bayu mega senja alammaya...
Tanpa kusedar...
rupanya aku hampir sampai ke sungai
yang selama ini begitu perih ...perit aku mencarinya....
sampai di sungai aku medadah tangan
"SYUKUR YA ALLAH DENGAN IZIN-MU KAU TEMUKAN AKU SUNGAI
YANG KUCARI SELAMA INI.. WALAUPUN DALAM KEADAAN SERBA
MENCABAR....KESABARANKU UNTUK BERTEMUNYA....KARNA AKU
YAKIN JANJI-MU ADALAH PASTI...MAKANYA BERTEMULAH AKU
SUNGAI NAN INDAH INI ....AIR NYA TENANG SETENANG AIR DI KALI SYURGA."
Karya Ratu Rimba Niagara
26 Syaaban 1434H
5 Julai 2013
7 tahun yang lepas
ULAMA SENTIASA DINANTIKAN MUDA-MUDI UNTUK MEMBIMBING KE JALAN-JALAN ILAHI
Kebangkitan islam bersama anak anak muda. Kini sudah ramai anak anak muda yang sudah sedar tentang pentingnya ilmu agama islam sebagai penduan kepada kehidupan. Sudah tiba masa dan ketika kebangkitan anak anak muda mewarnai islam di bumi malaysia dan menghapuskan kejahilan pada diri dan masyarakat serta hidup di bawah pimpinan ulama ulama insyaAllah 
Kebangkitan islam bersama anak anak muda. Kini sudah ramai anak anak muda yang sudah sedar tentang pentingnya ilmu agama islam sebagai penduan kepada kehidupan. Sudah tiba masa dan ketika kebangkitan anak anak muda mewarnai islam di bumi malaysia dan menghapuskan kejahilan pada diri dan masyarakat serta hidup di bawah pimpinan ulama ulama insyaAllah 
Unlike · · Follow Post · 7 minutes ago
You like this.
Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ....ULAMA SENTIASA DINANTIKAN OLEH MUDA MUDI UNTUK MEMBIMBING KE JALAN-JALAN ILAHI.
about a minute ago · Like · 1
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP MELAYU ISLAM BERSATU)
131212

HAMBAMU YANG INGIN MATI DALAM KALIMAH SYURGA-MU
La-ilaha-iLLaLLah- Muhammadur-Rasulullah (لا اله الا الله محمد رسول الله)
Dengan Belas EhsanMu makbulkanlah Ya Allah
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
5 Muharram 1434H
    
KALI TERAKHIR KULIHAT WAJAHMU
Bila kutatap diriku di cermin yang kunampak
gimanakah wajahku di kala aku
berada dalam bungkusan kain kafan?
makanya setiap kehadiran rakan-rakanku
biarpun cuma di alam maya adalah permata Syurga ...
hatinya sewangi Syurga
bahasanya seperti ahli Syurga
moga dapat bertemu di Syurga
moga sebelum kain kafan menutup wajahku
itulah kali terakhir kulihat wajahmu
yang senyum padaku
dalam bicara bisu
di alam maya
tapi bicara bisumu itu
buat aku senyum
tika melafazkan
kalimah Syurga
LAILLAAHAILLALLAH MUHAMMADARASULULLAH
SUBHANALAH ALHAMDULILLAH ALAHU AKBAR
RATU RIMBA NIAGARA
11 November 2012
Dalam Hadits lain disebutkan:
"Di sekitar Arsy Allah ada menara-menara dari cahaya, di dalamnya terdapat orang-orang yang pakaiannya dari cahaya, wajah-wajah mereka bercahaya, mereka bukan Nabi atau pun syuhada. Para Nabi dan syuhada iri, kepada mereka."
Ketika ditanya sahabat, "Siapakah mereka itu ya Rasulullah?".
Rasulullah menjawab:
“Mereka adalah orang-orang yang saling mencintai karena Allah".
SALAM KU DI INGATAN
8:38am Tue, 29 March
    
    
8 November 2019

HIKMAH



Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melJainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....aamiin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
13 Disember 2019

0 comments:

Post a Comment

 
;