Monday 6 January 2020

CITA-CITAKU CITA-CITAMU (152) KITA BERSAHABAT SAMPAI SYURGA AAMIIN


CITA-CITAKU CITA-CITAMU (152)  KITA BERSAHABAT SAMPAI SYURGA AAMIIN


1 tahun lepas
"SELAMAT HARI PERSAHABATAN SEDUNIA"
UCAPAN SITI SURIDA KEPADA SAHABATNYA RABEAH.
°°Bila kenal dengan kau,
aku happy sangat ..
Bila aku ketawa ..
kau senyum saja ..
Bila kau ketawa ..
aku tahu kau happy
sangat2 ..
Bila kau nakal ..
aku lagi nakal ..
Bila aku degil ..
kau marah ..
Bila kau degil ..
aku lagi marah. ..
TAPI.......
Kalau suatu hari nanti
aku telah pergi ..,
kau jangan ikut tau! .
aku nak kau teruskan
hidup kau mcm
biasa. ..
Aku tak nak kau
nangis. ..
Aku tak suka tengok
airmata orang yang aku sayang mengalir. ..
⇨"Tegurlah aku jika
aku mulai sombong..
⇨Tegurlah aku jika
aku mulai angkuh...
⇨Tegurlah aku jika
aku mulai salah
kerana aku masih
sangat perlu sahabat
seperti kamu, hari ini
esok dan
selamanya"....
💕🌸💕🌸💕🌸💕🌸💕🌸
"SELAMAT HARI PERSAHABATAN SEDUNIA"
👉 kirim mesej ini ke
semua teman yg kau
sayangi.
MESEJ RABEAH KEPADA SEMUA SAHABAT ALAM MAYA TERSAYANG!
Moga persahabatan kita sampai Syurga Aamiin, itulah hikmah kenapa Allah temukan kita sekalipun cuma di alam maya, alam realiti tak penting yang penting kita bertemu di alam Syurga itulah alam realiti yang sama kita dambakan duhai sahabatku yang kusayang sepenuh jiwa dan ragaku...
Sayang kamu kerana Allah ..satu ketenangan jiwa selagi hayat di kandung badan.
16 Syawal 1438H
10 Julai 2017
"SELAMAT HARI PERSAHABATAN SEDUNIA"
UCAPAN SITI SURIDA KEPADA SAHABATNYA RABEAH.
°°Bila kenal dengan kau,
aku happy sangat .....
Lihat Lagi
Rabeah Binti Mohd Ali berkongsi memori untuk kumpulan: LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA.
"SELAMAT HARI PERSAHABATAN SEDUNIA"
UCAPAN SITI SURIDA KEPADA SAHABATNYA RABEAH.

HIKMAH DI SEBALIK TAKDIR AKU MENJADI PENULIS
2 tahun yang lepas
KASIHKU KASIHMU MEWANGI DI DUNIA MENGHARUM DI SYURGA
INDAHNYA PERSAHABATAN ATAS DASAR KERANA-NYA
sahabat......
Teruskan Membaca
KASIHKU KASIHMU MEWANGI DI DUNIA MENGHARUM DI SYURGA
INDAHNYA PERSAHABATAN ATAS DASAR KERANA-NYA
sahabat...
semalam hatiku terus dilukai
kusangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari
pedih terseksa
pabila dulu kita saling sokong menyokong
saling meniupkan api berjuangan agar terus membara
tapi tak sampai sepurnama
kau terus membisu seribu bahasa
kau terus menyepikan diri
aku tak tahu apa salahku
hingga kau bilang
kau tak pernah kasih dan sayang padaku
dan mohon pengertian dariku
kenapa begitu sahabat?
apa salahku
bukankah kau pernah berjanji
untuk setia menjadi sahabatku
walau apapun terjadi
walaupun ombak tsunami membadai-badai
menimpa persahabatan kita...
agar kaulah
satriaku srikandiku
yang akan merealitikan cita-cita sasteraku
janji tinggal janji
janji terus ditelan bayu mega senja
sahabat...
aku tidak kisah tentang janjimu itu
kerana hati manusia
akan berubah-ubah
cuma yang memahami
apa itu janji kerana Allah ...
kerana Allah aku berjanji
itulah saja janji yang boleh dipercayai
selain daripada itu cumalah palsu duniawi
sahabat ....
adakah kerana kamu
tidak melunasi janji
kamu terus bencikan aku
hingga kamu sepikan aku?
hingga kamu bencikan aku
hingga tidak pedulikan aku lagi
sakit ke aku sihat ke aku
susah ke aku
semuanya kau tak ambil peduli lagi
kau terus sepikan aku sesepinya
seolah aku tidak wujud lagi di hatimu
aku sedih ...sedih sangat sahabat...
kenapa kau tega buatku begini
kenapa kau tak seperti mula kita kenal dulu
sahabat....
tika kau menyahut persahabatan kita
bunga-bunga kasih
bunga-bunga sayang
bunga-bunga rindu
bunga-bunga perjuangan
semuanya terlalu indah bagiku
setiap hari aku bagaikan bertemankan
bunga-bunga pelangi nan terlalu indah
berada di taman hatiku
aku bagaikan berada di Taman-Taman Syurga
setiap hari kupu-kupu pelbagai warna
berterbangan dan singgah
mengindahkan lagi Taman Bunga Pelangi Kasih ku
begitulah indah persahabatan kita
tapi kini satu demi satu
pergi dariku
satu demi satu
tinggalkan aku
tinggallah aku sendiriaan
Sahabat ....
kerana kau begitu tega
membuatkan aku terus terluka
jika tidak sukakan aku lagi
kenapa kau tak pergi
dari taman hatiku ini
kenapa engkau nak
terus menerus sakitkan hatiku
agar terus terluka?
kerana aku tak mahu kau terus
tega membuatkan aku terluka
aku akan pergi darimu
walaupun aku pergi darimu
aku tetap menghargaimu
kerana suatu masa dulu
kau pernah menjadi
sahabat yang terbaik untukku
yang pernah bertandang di hati ini
cuma barangkali
ada sebab-sebab tertentu
yang aku tidak tahu
kenapa kau bencikan aku
kenapa kau tega membuatkan aku terus terluka tanpa ehsanmu
tak apalah sahabat berkasih sayang tidak boleh dipaksa-paksa
orang tak sayang
sayang jadi melayang
biarlah melayang terus agar tak dua-dua tersakiti hati terkecewa
Sahabat...
perpisahan ini adalah atas kehendakmu
maka redhakanlah perpisahan ini
lagi pun
aku sudah putus asa
untuk menjadi si pungguk rindukan bulan
bulan tak sudi berkasih denganku
barangkali bulan sudah ada si pungguk
yang bersuara emas bagaikan buluh perindu
kerana aku sedar siapa aku di hatimu
biarlah aku undur diri
dari persahabatan yang mendera jiwaku ini
barangkali kita ditakdirkan tidak menjadi sahabat di dunia ini
manalah tahu kita ditakdirkan menjadi sahabat di Syurga Aamiin
Sahabat....
jika di dunia ini
aku tiada harapan lagi untuk menjadi sahabatmu
di Syurga nanti
kau tak akan sepikan aku lagi
kau tak akan lukakan hatiku lagi
kau sentiasa membahagiakan aku
kau sentiasa membuatkan aku tersenyum indah
kita saling membahagiakan
ALLAHU AKBAR indahnya di saat itu
moga Allah makbulkan
aku dapat bersamamu di Syurgawi nanti
memandang wajah Allah Azawajallah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,
yang merinduimu selalu
berpisah namun hati tak terpisah
namun kasih tetap tersimpul mati di hati ini
sampai hujung nyawa kubawa kasih
kasih persaudaraan sesama islam
sentiasa mewangi di dunia mengharum di Syurga
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
3 Muharram 1435H
7 November 2013


4 tahun yang lepas
Nabi Muhammad saw pun berpolitik tapi untuk penyatuan ummah agar Agama Islam dapat dijaga dan dipelihara dari satu generasi ke satu generasi sehingga dunia ini kiamat. Sepertimana yang dikatakan oleh PM Turki," Dimana ada laungan azan di situ tanah airku," Moga kita tidak termasuk dalam golongan yang tidak peka dengan hal ehwal kesusahan dan penderitaan saudara seislam kita akibat politik yang dikuasai bangsa asing yang zalim sebab itu pentingnya politik yang boleh membawa negara dan rakyat dalam aman dan sejahtera, ahli politik berjiwa patriotik dengan niat menjadi ahli politik untuk membela agama bangsa dan negara.

Datuk Haji Faiz
Politik adalah seni untuk menjatuhkan orang lain
8 tahun yang lepas
AIRMATA DI BANDAR SIBU
Telah ku cantumkan
bait puisi yang kita lagukan
ikhlas lahir dari hati
dalam… namun tenggelam oleh
deburan kesibukkan kota
di tengah-tengah Bandar Sibu.
Bawalah pergi pilu ini
bersama resah rindu yang pedih
dua insan sama rasa
mengharap keajaiban dari langit
di saksikan angsa putih yang
menjadi mercu tanda di pesisiran waterfront.
Benamkan cinta kami
benamkan dalam-dalam
hingga terpacak teguh, enggan bergoyah
di sini menangisnya hati kami
di saksikan mentari merah
yang membias, membelah dua jiwa
seperti laut yang bersempadan
memisahkan dua dunia.
Jeritkan namaku dan namamu
biar angin membawa pergi resah itu
tanyakan pada bulan dan bintang malam nanti
adakah bisa kita membawa haluan sendiri
tanpa hari yang selalu kita lewati.
Tuhan
tabahkan hati kami
menerima takdirMu
kerana di sini kami menangis
yang sendunya tiada tahu
padamu bumi Sibu
simpankan kenangan kami.
illustrasi :
Mat KR
8 tahun yang lepas
TUNGGULAH TIBA MASANYA LAGI

Ya Allah
keluarkan kami dari kegelapan ragu dan
muliakan kami dengan cahaya kefahaman
bukakanlah kami makrifat ilmu,
berilah cahaya pada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
kepada matahari dan bulan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
LAILLAAHAILLALLAH MUHAMMADARASULULLAH
SUBHANALAH ALHAMDULILLAH ALAHU AKBAR
RATU RIMBA NIAGARA
11 November 2012
Dalam Hadits lain disebutkan:
"Di sekitar Arsy Allah ada menara-menara dari cahaya, di dalamnya terdapat orang-orang yang pakaiannya dari cahaya, wajah-wajah mereka bercahaya, mereka bukan Nabi atau pun syuhada. Para Nabi dan syuhada iri, kepada mereka."
Ketika ditanya sahabat, "Siapakah mereka itu ya Rasulullah?".
Rasulullah menjawab:
“Mereka adalah orang-orang yang saling mencintai karena Allah".
SALAM KU DI INGATAN
8:38am Tue, 29 March
                           

    
8 November 2019

HIKMAH



Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melJainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....aamiin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
        
6 Januari 2020

0 comments:

Post a Comment

 
;