Thursday 17 December 2020

BERTABURAN BUNGA-BUNGA SYURGA (176) PERCAYA DENGAN TAKDIR ALLAH



BERTABURAN BUNGA-BUNGA SYURGA (176) PERCAYA DENGAN TAKDIR ALLAH


Subhanallah
Tiada penerangan foto disediakan.
SELAMAT MENUNAIKAN
SOLAT ISYAK...
اعوذ بالله من الشيطان الرجيـم.
بســــــم الله الرحمن الرحيــــــم.


Allahu Akbar
Tiada penerangan foto disediakan.
SELAMAT MENUNAIKAN
SOLAT ZOHOR...
اعوذ بالله من الشيطان الرجيـم.


Subhanallah
Imej mungkin mengandungi: ‎bunga, ‎teks yang berkata '‎ل الله‎'‎‎



NamaMu Maha Sempurna Indah!
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar!


17 Disember 2019 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Inlara Firdausi Firdausi
1 Komen
Kongsi

Komen





Dikongsi dengan Rakan-rakan anda

Rakan
Tiada penerangan foto disediakan.
SELAMAT MENUNAIKAN
SOLAT ZOHOR...
اعوذ بالله من الشيطان الرجيـم.
بســــــم الله الرحمن الرحيــــــم.



17 Disember 2019 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan




17 Disember 2019 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Imej mungkin mengandungi: bunga dan teks
💕﷽ Subhanallah Alhamdulillah #LailahailaAllah Allahuakbar
*ُاللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِك*
Ya Allah aku memohon dengan keagungan AsmaMu. #bantulah kami untuk memenangkan AgamaMu. ya ALLAH Muliakanlah sahabatku yang membaca doa ini. Lapangkanlah hatinya, tenteramkan jiwanya, sehatkan fisiknya, sembuhkan penyakitnya. Bahagiakan keluarganya.. jadikan anak-anaknya Soleh & solehah. Luaskan rezekinya seluas lautan yang Engkau ciptakan. Lepaskan dia dari hutang piutang. Mudahkanlah segala urusannya. Kabulkanlah cita-cita dan harapannya. Jauhkan dia dari segala penyakit, fitnah, prasangka keji perkataan kasar dan
jauhkanlah dia dari segala musibah, serta terimalah semua amal ibadahnya dan ampunilah segala dosa2nya.
*Jadikanlah dia penghuni SyurgaMu tanpa hisab.
‎ *آمين يا الله*
‎ *آمين يا رحمن*
‎ *آمين يا رحيم*
‎ *أَمِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ.*
Kongsi

Tolong Ajarkan Saya Kalimah Syurga "Lailahaillallah Muhammadur Rasulullah"
Assalamualaikum w.b.t.Betulkah apabila kita baca Lailahaillallah MuhammadurRasulullah (tidak didahului dengan ashadu ?aku bersumpah/bersaksi) kita kena baca MuhammadurRasulullah bukan MuhammadarRasulullah. Sebaliknya apabila didahului dengan bacaan ashadu ? aku bersumpah/bersaksi, kita perlu membaca Waassahaduanna MuhammadarRasulullahSaya pernah mendengar siapa yang membaca MuhammadarRasulullah untuk bacaan Lailahaillallah MuhammadurRasulullah sahaja (tanpa ashadu ?aku bersumpah/bersaksi), maka dia akan masuk ke neraka. Boleh ustaz tolong jelaskan kekeliruan yang saya hadapi. Bantuan ustaz amat saya hargai dan didahului dengan ucapan terima kasih. Sekian, Wassalam.
Posted on March 17, 2012 by admin — No Comments ↓
Wa’alaikumussalam wrt.Mengikut tata bahasa arab apabila kita membaca kalimah LailahaillallahMuhammadur Rasulullah, yang mana dhadapan Lailahaillallah tida ada kalimahanna (Lailahaillallah Muhammadur Rasulullah maka bacaannya ialahLailahaillallah Muhammadur Rasulullah. Jika sesuatu didahulilui denganperkataan an atau anna ( alif dan nun bertsydid), bacaannya ialahMuhammadar Rasulullah, kerana kalimah anna itu menasabkan ( bacaanselepasnya hendaklah dibaca dengan baris atas ). Bacaannya seperti berikut:Asyhadu an la ilaha illallah wa asyhadu anna Muhammadar Rasulullah. Jikatiada an atau anna dihadapan kalimah (perkataan), bacaannya ialah La ilahaillallah, Muhammadur Rasulullah.
Soalan yang sering ditanya:
lailahaillallah muhammadarrasulullah in arabic
la ilahaillah jawi
lailahaillallah muhammadarrasulullah
maksud lailahaillallah muhammadarrasulullah
tulisan arab lailahaillallah muhammadarrasulullah
lailahaillallah muhammadarrasulullah jawi
maksud la ilaha illallah muhammadur rasulullah
bacaan lailahaillallah
tulisan lailahaillallah muhammadarrasulullah
muhammadur rasulullah arabic
lailahaillallah muhammadarrasulullah dalam tulisan arab
lailahaillallah muhammadarrasulullah arab
la ilaha illallah maksud
la ilaha illallah muhammadur rasulullah jawi
tulisan arab lailahaillallah
Soal Jawab Agama Berkaitan:
adakah betul caranya kedudukan jari semasa bacaan tahiyat awal & akhir semasa menyebut ..haillallah jari angkat diangkat..adakah sehingga akhir bacaan yang dibaca jari perlu diangkatkan?
assalamualaikum..mengikut mazhab shafie,waktu bila kita perlu jatuhkan jari telunjuk semasa di tahhayat akhir?semasa kita membaca kalimah syahadah dlm tahayyat,jari telunjuk perlu diangkat,waktu bila perlu dijatuhkan jari tersebut? selesai menyebut kalimah syahadah atau diakhir bacaan tahayyat?
Bagaimana kedudukan jari atau perbuatan semasa membaca tahiyatul akhir.
Assalamualaikum Ustaz/ UstazahAntara syarat sah solat ialah Takbiratul Ihram dengan lafaz Allahuakbar. Tidak boleh membaca dengan panjang pada tempat mad yang tidak sepatutnya dipanjangkan kerana ia boleh mengubah maknanya seperti bacaan pada hamzah pertama iaitu AAAALLAH dan AKBAAAAR kerana bacaan tersebut boleh mengubah maksudnya. Sekiranya disengajakan maka batallah solatnya. Sekiranya kita Takbiratul Ihram dengan lafaz ALLAAAAAAHU AKBAR adakah terbatal solat kita? Terima kasih
(PETIKAN DARIPADA USTAZ ALAM MAYA)
161212


"KAMI AKAN MENGORBANKAN DIRI UNTUKMU YA RASULULLAH"
Menuliskan kalimah "Laa ilaaha illallah Muhammadar Rasulullah (Tidak ada Tuhan Selain Allah Muhammad utusan Allah)" Di Wall Alam Mayaku
"Ribuan para pemuda menggelar aksi massa dengan menurunkan bendera Stars and Stripes milik Amerika Serikat di Kedutaan Besar AS di Kairo dan menggantikannya dengan bendera Khilafah "ar-rayah", pada peringatan serangan 11 September, Selasa, 11/09/2012. Sekitar 3.000 massa, sebagian besar para pemuda dari berbagai gerakan Islam, termasuk para fans sepak bola, berkumpul Kedubes AS tersebut.
Ribuan massa, yang kebanyakan para pemuda itu berkumpul di depan Kedubes AS sebagai protes atas film amatir yang dianggap menyinggung Nabi Muhammad Saw yang diproduksi oleh anggota ekspatriat dari penduduk minoritas Kristen Mesir di AS.
Puluhan orang memanjat dinding kedutaan dan salah satu dari mereka menurunkan bendera AS, dan menggantikannya dengan satu bendera hitam bertuliskan "Laa ilaaha ilallah muhammad rasulullah".
Massa juga menuliskan kalimah "Laa ilaaha illallah Muhammadar Rasulullah (Tidak ada Tuhan selain Allah Muhammad utusan Allah)" di dinding kompleks kedutaan.
"Sejauh ini kami belum memiliki pernyataan yang datang dari pihak berwenang mesir," lapor wartawan Al-Jazeera dari Kairo. Dia mengutip sumber yang mengatakan bahwa kedutaan AS bekerja dengan pasukan keamanan Mesir dalam mencoba menenangkan situasi.
"Di tempat bendera AS, para pemrotes mencoba menaikkan bendera hitam dengan tulisan laa ilaaha illallah muhammad rasulullah (tidak ada Tuhan selain Allah)," kata saksi Reuters mengatakan.
Setelah bendera AS diseret ke bawah, beberapa pengunjuk rasa merobeknya dan memperlihatkannya kepada kamera televisi. Yang lainnya membakar sisa robekan di depan gedung kedutaan.
"Setidaknya empat dari mereka memanjat dinding kedutaan dan menurunkan bendera Amerika," kata seorang saksi seperti dikutip harian Telegraph.
Sekitar 20 orang berdiri di atas dinding kedutaan di pusat kota Kairo, di mana sekitar 2.000 pengunjuk rasa berkumpul.
"La ilaaha illallah muhammadar rasulullah (Tidak ada Tuhan selain Allah), Kami akan megorbankan diri untukmu ya Rasulullah," teriak mereka dengan mengibarkan panji-panji hitam ar-rayah.
Mereka juga meneriakkan takbir dan teriakkan "Kami membela ISLAM dalam jiwa kami dan darah kami". Mereka juga berteriak "Katakan, jangan takut: duta mereka harus pergi!".
Menjelang sore, protes semakin banyak, ribuan berdiri di luar kedutaan, meneriakkan yel-yel, "Islam, Islam, kebenaran Nabi kita tidak akan mati...".
Puluhan polisi anti huru-hara berbaris di sepanjang tembok kedutaan. Mereka tidak bisa menghentikan para pengunuk rasa yang terus memanjat dinding dan berdiri di atasnya, sambil meneriakkan yel-yel. Sampai akhirnya, bendera negara penjajah tersebut berhasil diturunkan dan digantikan dengan panji Khilafah.
"Film ini harus dilarang dan permintaan maaf harus dilakukan," kata Ismail Mahmoud pemuda usia 19 tahun, salah seorang anggota fans sepakbola yang hadir dalam aksi tersebut.
"Ini adalah reaksi sederhana bagi yang telah melukai Nabi kami," kata Abdul Hamid Ibrahim, salah seorang aktivis Islam yang hadir dalam aksi tersebut.
Washington memiliki misi besar di Mesir, sebagian karena program bantuan besar yang diikuti penandatanganan Mesir atas perjanjian perdamaian dengan Israel pada tahun 1979. Amerika Serikat memberikan $ 1,3 milyar pertahun untuk militer Mesir dan menawarkan bantuan lainnya.
Juru bicara Departemen Luar Negeri AS Victoria Nuland di Washington mengatakan diding tersebut telah dicoret dan benderanya telah dihapus.
"Kami jelas bekerja dengan keamanan Mesir untuk mencoba memulihkan ketertiban di kedutaan dan bekerja dengan mereka untuk mencoba mendapatkan situasi di bawah kendali," katanya.
Seorang pejabat dari Departemen Luar Negeri AS mengatakan, "Kami memiliki beberapa orang menerobos dinding, menurunkan bendera dan menggantinya. Apa yang saya dengar adalah bahwa itu diganti dengan bedera hitam polos. Tetapi saya mungkin tidak benar dalam hal itu".
Setelah protes, Kementrian Luar Negeri Mesir mengatakan pihaknya berkomitmen untuk memberikan semua perlindungan yang diperlukan kedutaan.
Kaum Muslim telah geram dengan Amerika Serikat, negara penjajah dan penjarah di beberapa negeri kaum Muslim. Kemarahan mereka semakin bertambah, ketika beberapa orang Amerika menghina Nabi Saw. hingga mereka tak takut lagi untuk menduduki gedung kedutaan hingga berhasil menggantikan bendera Amerika dengan panji Rasulullah.
Demikianlah, jika di Mesir rakyat telah dengan tegas menolak Amerika Serikat, bahkan berhasil menurunkan bendera Amerika dan menggantikannya dengan panji Rasulullah, lalu bagaiman bisa jika di negeri Muslim berpenduduk mayoritas terbesar di dunia ini malah memberikan jalan besar bagi Amerika, menerima kunjungan utusannya, menjalankan program-programnya, termasuk mengizinkan rencana pembangunan Gedung Kedutaan Besar Amerika yang akan menjadi gedung kedubes AS terbesar ketiga setelah di Irak dan Pakistan.
Maka sudah saatnya kaum Muslim bangkit dan melepaskan ketakutan-ketakutan mereka untuk berdiri mempertahankan negeri-negeri mereka dari setiap bentuk cengkraman para penjajah. Dengan kembali kepada syariah dan Khilafah kemuliaan dan kewibawaan umat akan kembali diraih, termasuk dengan Khilafahlah yang akan memberikan pelajaran penting bagi mereka para penghina Rasulullah Saw. tercinta dan mengusir negara-negara penjajah yang telah menjara negeri kaum Muslim. Insya Allah, pertolongan dan kemenangan dari Allah semakin dekat. [m/aljazeera/telegraph/dailystars/reuters/syabab/www.al-khilafah.org]
(PETIKAN DARIPADA USTAZ ALAM MAYA KELOLAAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
161212


YA ALLAH ENGKAU BALASLAH KEKEJAMAN YANG DILAKUKAN TERHADAP HAMBA-MU YANG TAK BERDOSA DI SYRIA ALLAHU AKBAR AAMIIN

Anak perempuan kita ini ''Sama Hatem'' terkorban dalam satu siri serangan udara kuffar rusia di Ghoutah Timur semalam (14/12/2015) yang turut menyebabkan 70 nyawa yang lain terkorban dan ramai yang cedera. Mangsa kebanyakkannya adalah kanak-kanak.
.
#شام| استشهدت الطفلة سما حاتم التي لم تبلغ من العمر بعد عامها الأول، نتيجة سلسلة المجازر التي ارتكبها طيران العدو الروسي يوم أمس في مدن وبلدات الغوطة الشرقية التي خلفت أكثر من 70 شهيد جلهم من الأطفال.
.
.
اَللّٰهُ أَكْبَر
حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ
لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ اِلَّا بِالله
*



17 Disember 2012 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Imej mungkin mengandungi: 1 orang

Gaza, Aqsa Aku Datang
 berada di 
Gaza City
.

45 child martyr - to donate for those who still alive, contact Aman Palestin , for more latest info on Gaza, visit
Aman Palestin Mesir
..(p.12)




KEIKHLASAN ADALAH RAHSIA ALLAH SWT
biarlah kita hina dipandang oleh manusia sebab kita akan mati dia pun akan mati...yang penting kita diPandang Mulia di SisiNYa ...InsyaAllah Aamiin
BERSANGKA BAIKLAH DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH KERANA ALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA.
KEPUTUSAN YANG KITA AMBIL ADALAH TAKDIR KITA KERANA
ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH NASIB HAMBA-NYA SELAGI HAMBANYA TAK BERUBAH TERMASUK SIKAP ATAU KEHIDUPAN MANA YANG KITA PILIH.
DAN BILA KITA SUDAH BERUBAH ITULAH TAKDIR YANG MENENTUKAN JALAN-JALAN KE PANGKUAN-NYA INSYA-ALLAH SYURGA PASTI BALASAN HAMBA-NYA YANG IKHLAS BERAMAL SOLEH KERANA-NYA BUKAN UNTUK MENDAPAT PENGHARGAAN MANUSIA.
KITA MERANCANG ALLAH JUGA MERANCANG TAPI PERANCANGAN ALLAH LAH YANG HARUS KITA IMANI.
JIKA KITA KEJAR DUNIA... DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT...DUNIA AKAN MENGIKUTI KITA
KITA DIIBARATKAN SEBUTIR PASIR TANPA SEBUTIR PASIR TIADALAH JADINYA PANTAI DAN JIKA KITA SETETES AIR ,TIADA SETETES TIADALAH INDAHNYA LAUT...LAUT DAN PANTAI SALING MELENGKAPI
BEGITULAH KITA SEBAGAI KHALIFAH DI MUKA BUMI INI SALING
BEKERJASAMA UNTUK MENGUNDANG RAHMAT ILAHI.
DAN BETAPA PENTINGNYA RAHMAT ILAHI
BAGAIMANA BANYAKPUN AMALAN KITA TIDAK DAPAT MENEBUS SYURGA KERANA SYURGA TIDAK DIMASUKKAN SESEORANG HAMBA ITU KERANA AMALANNYA TAPI KERANA DENGAN RAHMAT KASEH ALLAH SWT PADA HAMBA-NYA BERKAT KEIKHLASAN HAMBA-NYA BERAMAL SOLEH DAN KEIKHLASAN HANYA ALLAH SWT SAJA YANG TAHU ITULAH RAHSIA ALLAH YANG KITA TIDAK AKAN TAHU.
ILMU JIKA DISAMPAIKAN CARA MENGAJAR MEREKA TERLEBIH TAHU DARIPADA SEGALA ILMU
ILMU JIKA DISAMPAIKAN CARA MENDIDIK INSYA-ALLAH MERESAP DI KALBU DAN DIJIWA.
JADINYA APA HENDAK DIHERANKAN DENGAN MANUSIA
ASALKAN KITA NIAT IKHLAS PADA MEREKA... ALLAH TAHU NIAT KITA
MANA TAHU BERKAT KITA BERBUAT BAIK PADA MANUSIA
WALAUPUN TERLUKA DISAKITI ALLAH MEREDHAI HIDUP MATI KITA.
INSYA-ALLAH AAMIIN.
SETIAP YANG BAIK DATANG DARI-NYA
YANG KURANG ITU DARI HAMBA
MAKA HAMBA MEMOHON MAAF ATAS KESILAPAN DALAM BERBICARA.
Ratu Rimba Niagara
171212


DI SELURUH PELOSOK BUMI NUSANTARA BERGEMALAH DAULAT DIRAJA!
Assalamualaikum kekanda-kekanda diRaja,
Darah Kepahlawananmu lambang kesatria diRaja;
Rakyat jelata pasti gembira menantikan gema diRaja,
Di seluruh pelosok bumi Nusantara bergemalah daulat diRaja.
Dari dulu ditunggu kabar berita,
Agar Institusi diRaja dimartabatkan;
Dimartabatkan seluruh bumi Nusantara,
Maka bergembiralah seluruh rakyat jelata.
Perjuangan kanda sentiasa dinda dukungi,
Agar kanda tak mudah berputus asa;
Percayalah kanda telah ditakdirkan sejak Azali,
Untuk memerintah rakyat di bumi Nusantara.
Allah melantik kekanda menjadi raja di bumi ini,
Pasti ada hikmah di sebalik takdir ini;
Agar sentiasa membela nasib rakyat dizalimi,
Maka itulah hikmah kenapa Allah memilih kanda terajui.
Jika sebenar suci bersih niat kanda membela rakyat jelata,
Dan kanda yakin ini adalah tanggungjawab kanda;
Pasti kanda tidak mudah berputus asa,
Akan memperjuangkan hingga berjaya.
Percayalah kanda di setiap langkah kanda,
Allah sentiasa menyertai niat suci kanda;
Untuk membela hamba-hamba-Nya,
Moga kanda selalu berada dalam Rahmat kasih-Nya.
Jangan sekali menjadi raja penakut,
Takut mengaku raja kerana tak mahu dipulaukan;
Dinda tak suka raja yang penakut,
Sedangkan kanda adalah kerabat yang dimuliakan.
Dinda ditakdirkan menjadi pejuang diRaja,
Jika kanda berputus asa memperjuangkan hak kanda;
Tak apalah biarlah dinda perjuangkan bagi pihak kanda,
Mungkin ada sebab tersendiri remuknya hati kanda.
Kepada kekanda-kekanda di Raja yang lain,
Adinda tabik dengan perjuangan kanda;
Biarpun remuk dilambung tsunami sekalipun,
Kekanda-kekanda tetap berjuang selagi hayat ada.
Perjuangan kekanda adalah perjuangan adinda,
Perjuangan adinda adalah perjuangan rakyat jelata;
Makanya matlamat yang jelas itu adinda menyokong kanda,
Harap kanda jangan sekali berundur demi harapan rakyat jelata.
Kemenangan kekanda-kekanda adalah kebanggaan rakyat,
Rakyat pasti berbangga punyai raja sehebat kanda;
Matlamat kanda menjadi raja adalah untuk rakyat,
Makanya rakyat jelata akan menyokong perjuangan kanda.
Jangan kanda lupakan sejarah diRaja,
Mempertaruhkan nyawa demi rakyatnya;
Itulah jiwa kesatria sebenar diRaja,
Rela gugur di medan juang demi rakyatnya.
Inilah di sebalik hikmah takdir Ilahi,
Memilih kanda sebagai kerabat diRaja;
Untuk membela rakyat dizalimi,
Maka rakyat mensyukuri Kurniaan dari-Nya.
Moga doa rakyat dimakbulkan Tuhan,
Institusi diRaja dimartabatkan;
Maka bergemalah suara rakyat penuh kesyukuran,
Daulat diRaja & Ketinggian Islam dimartabatkan.
(Aamiin Ya Rabbal A'Lamin)
Karya Ratu Rimba Niagara
Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
20 Muharram 1434H
4 Disember 2012M
TURUN KE GELANGGANG MELATIH ILMU KESATRIA
Assalamualaikum kesatria kemuliaanku,
Di manakah kau menghilangkan diri;
Adakah kau merajuk hati kepadaku,
Jika iya maafkan diriku ini.
Kesatria Kemuliaanku perjuanganmu sungguh mulia,
Aku kagumi sepenuh hati sepenuh jiwa;
Kan kutiupkan api perjuangan selagi hayatku ada,
Agar jiwa Laksamana Hang Tuah membara di jiwa.
Kesatriaku jangan mudah berputus asa,
Jika asamu datang bangkitlah segera;
Turun ke gelanggang melatih ilmu kesatria,
Agar anak bangsa sentiasa siap siaga.
Menjadi kesatria bukanlah mudah,
Segala hutan belantara diredah;
Semata menuntut ilmu batihiniah,
Ilmu pahlawan mesti ada kerohaniah.
Jika ilmu pahlawan cuma kekuatan fizikal saja,
Ilmu fizikal kekuatannya hanya sementara;
Mendabik dada penuh keegoan ilmu yang ada,
Maka sia-sia saja menjadi kesatria yang mulia.
Setiap pahlawan mesti ada kesinambungan,
Antara ilmu makrifat dengan emosi;
Jangan mendamik dada atas keperkasaan,
Kelak memakan diri sendiri kita yang rugi.
Jadilah seperti resmi padi,
Semakin berisi semakin tunduk ke bumi;
Jangan berhenti menabur budi,
Budi disemai dituai di akhirat nanti.
Terima kasih kerana sudi menjadi rakan fbku,
Moga persahabatan ini memberi manfaat padaku;
Berbagi ilmu kesatriamu denganku,
Itulah matlamatku mengambilku sebagai rakan fbku.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
20 Muharram 1434H
4 Disember 2012M
PENDEKARKU SYAHIDMU DI JALAN-NYA
Salam sejahtera pendekarku
Kau sumber inspirasiku
Kegagahanmu membuatkan aku tabik hormat padamu
Semangatmu tak pernah padam membela ibu pertiwi
Membuatkan aku kagum denganmu
Api perjuanganmu sentiasa membara-bara
Rela pertaruhkan nyawa
Demi keamanan mempertahankan
Kemerdekaan negara tercinta
Ilmu kependekaranmu
Bukan untuk kau berbangga
Mendabik dada akulah hero Nusantara ...
Tapi adalah mempertahankan negara
Dari diserang musuh durjana!
Pendekarku...
Kau setiasa bersiap siaga
Turun ke gelanggang
Jika ada yang datang mencabar
Kau sahut segala cabaran
Nyawa di badan jadi taruhan
Tak akan kau hiraukan lagi
Badanmu hancur
Ditusuk senjata si durjana
Tak akan kau hiraukan lagi
Tubuhmu bermandikan darah
Darah di tubuh terus mengalir
Kau syahid di medan juang
Kukalungkan bunga-bunga Syurga di pusaramu
Tanda aku hargai perjuanganmu
Membela ibu pertiwi
Di Syurga bidadari menantimu tersenyuman indah
Itulah balasan dari Tuhan-Mu
Atas syahidmu ke jalan-jalan-Nya
Aku bersyukur di sejadah cinta-Nya
Pendekarku syahid di jalan-Nya
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Karya Ratu Rimba Niagara
Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua...
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
16 Disember 2012
MENCARI PEWARIS KERIS
Gus Anggi EL Rey
alhamdulillah saya dapat mengeluarkan sebuah keris lama di daerah pantai pasir lanun mersing. beberapa hari lepas..
setelah saya bawa pulang,saya dapat mimpi ni keris mencari tuan yg berhak memiliki..
keris yg hebat suruh berdiri bisa berdiri.. suruh pusing bisa pusing....
sesiapa tahu dan berhak memiliki harap hubungi saya.. secepatnya.
Unlike · · Follow Post · November 22 at 7:13pm via mobile
amin2
November 23 at 8:45pm via mobile · Unlike · 3
Pangeran Adipati Agong Keris pendekar berdarjat kerabat
pendekar terbilang sabong berperang
takkan mundur sabong pendekar beradat
pendekar digelar jalak melintang disandang
keris dipaparkan dipangkuan
putera keturunan dari bangsawan
ada namanya dalam sejarah disebutan
jalak lenteng bukan sembarangan
November 25 at 1:23am via mobile · Edited · Unlike · 6
You and 6 others like this.
December 13 at 11:59am · Like · 1
Ratu Rimba Niagara
SUMPAH KERAMAT LAKSAMANA HANG TUAH
Sesuatu berita yang amat penting diketahui samada kerabat diRaja atau rakyat jelata .
Jika sekiranya melayu dan islam dapat didaulatkan
dan dimartabatkan barulah bangsa melayu tidak mudah diperkecilkan, apatah lagi di pandang sebelah mata oleh bangsa lain. Maka benarlah , sumpah keramat Laksamana Hang Tuah, 'TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA!' semua-Nya dengan izin-Nya jua. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
RATU RIMBA NIAGARA
17 Disember 2012
LOGO KESULTANAN INDERAPURA BERJIWA HAMBA-NYA
1. Menegakkan kalimah suci La-ilaha-iLLaLLah- Muhammadur-Rasulullah (لا اله الا الله محمد رسول الله)
2. Mahkota diRaja lambang kekuasaan Raja berjiwa hamba-Nya
3. Bulan sabit lambang kerajaan yang memartabat Islam.
4. Singa lambang keberanian
5. Naga lambang kekuatan
6. Keris lambang kepahlawanan Hang Tuah
7. Bintang lambang kejayaan Pemanshuran Sultan KesultananInderapura Pada 01 hb Disember 2012
8. Semua logo yang tertera adalah sumber inspirasi Ratu Pujangga Rimba Cinta 5 Benua berkarya. Kerajaan Rimba Niagara mempunyai misi dan visi yang sama dengan Kerajaan Kesultanan Inderapura. Cumanya Kerajaan Rimba Niagara di alam ghaib yang diilhamkan
oleh Allah SWT. Jika dengan Rahmat Kaseh-Nya dengan bekata
KUN FAYAKUN maka jadilah realiti Kerajaan Rimba Niagara Insya-Allah Amiin.
'MOGA SUKSES MEMBINA NEGARA BANGSA SEPERTIMA MAHUNYA
RAKYAT JELATA SEIRING KEHENDAK ALLAH AZZAWAJALLAH AAMIIN'
UCAPAN TAHNIAH DARIPADA RATU RIMBA NIAGARA KERAJAAN RIMBA NIAGARA MEWAKILI MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
ISTANA RIMBA NIAGARA
17 Disember 2012
10 minutes ago · Like · 1
Kesultanan Indrapura Amin Ya Allah Amin Ya Rabbal Alamin. Salam kasih sayang untuk kita semua semoga Allah meridhoi langkah kita.
6 minutes ago · Unlike · 1
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.
(PETIKAN DARIPADA KESULTANAN INDERAPURA & MAJLIS PANGKUAN DIRAJA
MELAYU ISLAM NUSANTARA & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
171212
1 Komen
19 Perkongsian
Kongsi

Komen

  • Muhammad Jefrey
    amin ...ya robbal alamin .insha allah semuanya sudah menjadi taqdir dari allah swt. kita sebagai hambanya tinggal menjalankan apa yang menjadi kehendaknya.wasalam

Ya Allah turunkanlah pertolongan-Mu pada mujahidin di Suriah. Ya Allah turunkanlah pertolongan-Mu pada mujahidin di Palestina. Ya Allah turunkanlah pertolongan-Mu pada mujahidin di Yaman. Ya Allah turunkanlah pertolongan-Mu pada mujahidin di Afrika. Ya Allah turunkanlah pertolongan-Mu pada mujahidin di Afghanistan. Ya Allah turunkanlah pertolongan-Mu pada mujahidin di seluruh permukaan bumi.”
Aamiin ya Rabbal'alamin.

Dikongsi dengan Rakan-rakan anda

Rakan


SEDEKAH HARTA YANG KITA PUNYA
SENYUM UNTUK PAHALA YANG MUDAH
BERSEDEKAHLAH UNTUK PAHALA YANG BANYAK .
BERSEDEKAH TAK PERLU BANYAK
ASALKAN IKHLAS KERANA SETIAP SEDEKAH
ITULAH HARTA YANG KITA BAWA PULANG
KE NEGERI ABADI. MOGA BERKAT BERSEDEKAH
KITA DAMAI DI SYURGA INSYA-ALLAH AAMIIN.



DIBUKAKAN ALAM GHAIB KETIKA NAZAK
Allah SWT Menguasi Semesta Alam
Kerana DIA Yang Mencipta Semesta Alam ini
Rahsia kerajaan langit dan bumi semuaNya
Dalam Pengetahuan-Nya
Waima sehelai daun yang gugur semuaNya
Dalam pengetahuanNYa
KekuasaanNya KebijaksanaanNya
Tiada siapa yang dapat tandingi
Alam ghaib tidak akan diketahui oleh manusia
Kecuali ketika nazak ...ketika itulah dinampakkan alam ghaib
Dan ketika itu kita tahu ...
Untung nasib kita di alam akhirat...
Ketika itu pintu taubat sudah tertutup
Dan sudah tutup juga buku amalan kita
Wallahua'lam
Ratu Rimba Niagara
171212

17 Disember 2012 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Tiada penerangan foto disediakan.

Eda Arissa
 sedang bersama 
Razinah Einna
 dan 27 yang lain.

20 November 2012 

LUAHAN RASA YANG TERPENDAM KEPADA SEMUA RAKAN FBKU
BismillahirRohmanirRohim
Assalamualaikum wr wb
Kepada semua rakan fbku merangkap sahabat akhiratku...
Setiap rakan fbku adalah permata dari Syurga
Kurniaan-Nya untuk aku syukuri
Tak kira apa statusmu
Berdarjat atau pun tidak
Kalian semua kusanjungi dan kukasihi sepenuh jiwa
Melihat kalian hadir di wallku seperti aku
Melihat indahnya bintang-bintang di kanvas langit Ciptaan-NYa
Subhanallah terlalulah indah
Rasa tidak mahu aku lepaskan pandangan biarpun sekelip cuma
Begitu indahnya bintang-bintang
Pelbagai bentuk warna
Berkelipan
Masing-masing berkelipan
Bersinar-sinar
Terpesona aku menatap
Keindahanmu bintang
Syukur Ya Allah
Kau beri aku kesempatan
Melihat
KekuasaanMu KebijaksanaanMu KeindahanMu
Menghias langit malam
Yang begitu indah
Aku melihat bintang ciptaanMU
Seperti aku melihat permata-permata dari Syurga
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Cukup sempurna indahNya Ya Allah...
Begitu jugalah Ya Allah
Sebagai mana indahNya
Bintang ciptaanMu
Sama seperti rakan-rakan fbku
Moga dengan belas ehsanMu Ya Allah
Pertemuanku di alam maya dengannya
Kau yang izinkan Ya Allah
Kau yang membuka hatiku
Untuk terima dia sebagai rakan fbku Ya Allah
Aku terima dengan hati yang setulus ikhlas Ya Allah
Dengan harapan mereka tak jemu
Memberi aku sokongan/dukungan
Dalam dunia sastera/sastraku
Tintaku ini adalah fisabilillahku untukMu Ya Allah
Makanya setiap rakan fbku begitu juga Ya Allah
Bukan sekadar wujud menjadi fbku
Senyap membisu kaku lesu sibuk hinggakan
Walau pun sekadar like pun dia tak sudi Ya Allah
Walau pun sekadar menulis sebaris ayat pun tidak Ya Allah
Sedangkan dia seorang yang bijak pandai
Mempunyai ijazah bergulung Ya Allah
Walaupun dia seorang hartawan jutawan Ya Allah
Walaupun ilmunya berpidato cukup tinggi Ya Allah
Walaupun ilmu kependekarannya serba mendalami Ya Allah
Tapi mereka semua tidak dapat membatu aku Ya Allah
Aku buntu Ya Allah untuk mempertahan mereka untuk menjadi rakan fbku Ya Allah
Yang aku sedihnya
Mereka pada mulanya mahu bersumpah setia untuk susah senang bersamaku
Tapi lagi mereka kenal aku lagi mereka bisu membisu sepi menyepi
Adakah mereka semakin kenal aku semakin benci padaku Ya Allah
Dulu dia like
Dulu dia beri komen
Dulu dia sudi memberi pandangannya kepada setiap karya yang aku siarkan
Tapi sekarang mereka diam membisu
Sedangkan setiap kali aku menyiarkan karya
Aku tertunggu-tunggu untuk mereka
Memberi pendapat mereka tentang karya aku
Aku bukan suruh mereka memuji karyaku hebat
Aku bukan suruh mereka mengutuk karyaku teruk
Cuma aku mahu mereka memberi pemikiran mereka
Apa yan ada di setiap karyaku
Adakah karyaku tinta kosong yang tak punyai mesej
Atau sekadar luahan perasaan peribadi yang kosong tanpa arti
Sebagaimana aku luahkan segala pemikiranku di karyaku
Begitulah aku mahu rakan fbku
Memberi buah fikirannya kepada karya-karyaku
Tak akan itu pun mereka tak mahu membantu aku Ya Allah
Itu belum lagi mahu mereka berkerjasama denganku
Untuk mengusahakan karya-karya
Dan perjanjian rakan kongsi aku dengannya
Adalah Allah Taala menjadi saksi
Jika mendatangkan keuntungan akan dibahagia dua
Andai kata aku meninggal dunia
Keuntunganku hendaklah diinfakkan ke jalan-jalan fisabilillah
Itu mahuku pada mereka yang mahu berkerjasama denganku
Hak cipta karya tetap milikku
Kerana jika milikku
Karya yang sama sesiapa yang berminat berkerjasama denganku
Boleh menerbitkan tapi dalam bentuk yang berbeda
Ini bermakna hak milik karya Allah Taala Yang Punya
Aku sebagai penghantara saja
Aku berbuat demikian dengan harapan
Ilmu Kurniaan Allah yang diberikan kepadaku
Dapat disebar-luaskan
Diserata pelosok dunia dengan diterjemahkan bahasa seluruh dunia
Rakan fbku aku berkawan denganmu
Bukan sekadar kosong
Tapi ada matlamat
Makanya siapapun kamu
Tolong jangan sepikan aku
Tolong berikan pemikiranmu
Ke atas setiap karya yang aku siarkan
Kerana pemikianmu itu terlalu amat berharga bagiku
Terlalu berharga
Sebagaimana indahnya bintang di langit
Sebagaimana berharganya permata paling mahal
Begitulah berharganya setiap pemikiranmu itu padaku
Jika komen itu bukan tertumpu pada karyaku
Tiada kena mengena dengan karyaku
Tolong tinggalkan aku
Jangan dipedulikan aku lagi
Kerana selama ini pun kau tak ambil peduli
Kau sentiasa sibuk dengan urusanmu yang tak pernah habis-habis
Kau biarkan aku berjuang sendirian
Dalam keadaan yang serba kepayahan
Makanya cukuplah sampai di sini
Urusanmu denganku
Maafkan aku jika bicaraku keterlaluan
Aku tiada masa lagi untuk menunggu
Aku tiada masa lagi untuk mengharap
Tapi aku tak akan berhenti mengharap
Allah SWT menggurniakan aku
Tentera-tentera fisabilillah-NYa
Yang sanggup memberikan
Segala pemikirannya
Membantu aku merealisasikan cita-citaku
Itu saja yang aku harapkan dariNya
Moga Allah SWT perkenankan segala cita-citaku
Insya-Allah Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Luahan rasa yang terpendam dari rakan fbmu,
171212

YA ALLAH SATUKAN HATI KAMI SALING MENYAYANGI KERANA-MU
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
Ya Allah Kau Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
semua hamba-Mu Kau kasih dan sayang
Kau memberikan ujian pada hamba- Mu
bukanlah berarti Kau tak kasih dan sayang
tapi itu semua lambang Kau kasih dan sayang pada hamba-Mu
itu pun mengikut kemampuan hamba-Mu mengatasi ujian
Kuatkanlah aku menjalani hidup ini untuk nebarkan cinta dan
kasih sayang demi-Mu
jika aku lemah lantaran penghinaan mereka ke aku
Kau kuatkanlah semangatku
Untuk terus dan terus menyebarkan benih-benih kasih sayang
Yang Kau Redhai...
Kau sukakan akan persaudaraan...
Jalinan tali ukhuwah kasih yang kukuh
Yang boleh membuatkan islam di dunia ini bersatu padu
Tanpa ada permusuhan sesama sendiri
Di kala aku kesedihan dalam segala bentuk penghinaan mereka
Kau kirimkan senyuman mentari ..senyuman bulan...senyuman bintang
Itu sudah cukup menyerikan senyumanku yang kelat ini
Aku tak mahu memperlihatkan senyuman yang
Kelat, perih. sendu
Kepada-Mu
Kepada mereka
Biarlah Kau saja yang tahu isi hatiku
Betapa aku sayangkan semua hamba-Mu
Yang mahu ke jalan-jalan-Mu
Dan aku yakin seyakin-Nya
Di hari di mana semua yang aku kasihi di dunia ini
Tidak dapat membantuku
Masing-masing sibuk urusan diri sendiri
Untuk mengetahui samada kaki langkah
Ke Syurga atau ke neraka
Allahu Akbar pastilah keputusan yang amat mendebarkan...
Pasti akan menyebut
Allahuma Salim..Salim...
Selamatkan saya...selamatkan saya...
Saat kacau bilau ...huru hara..penuh debaran
Dengan sejuta harapan agar mendapat syafaat
Nabi Muhammad SAW
Masing-masing mahukan syafaat Kekasih-Mu
Nabi Muhammad SAW
Yang dapat diketemui baginda Rasulullah
Di Titian Sirad...
Di Neraca Al-Mizan
Di Kolam Nabi Muhammad SAW
Yang panjang kolam itu sebulan perjalanan
Dan lebar kolam sebulan perjalanan juga
Inilah tiga tempat yang mesti kami cari
Nabi Muhammad SAW
Dan moga kami dapat bertemu Rasulullah
Di tempat tersebut dan dapat memohon syafaat
Baginda Rasulullah berkat selalu mengingatinya
Tika di dunia dulu...
Sebagaimana Rasulullah menyayangi kami
Sehingga di akhir kalamnya menyebut kami
'Umatku...Umatku...Umatku...
Sebagaimana Rasulullah sayangkan kami
Kami pun sayangkan Nabi Muhammad SAW
Syukur kami sebanyak-banyak-Nya
Kepada-Mu karna mengurniakan
Nabi Muhammad SAW Kekasih-Mu
Yang tak jemu berdakwah kepada umatnya
Berkat dakwahnya
Kami dapat memiliki ilmu Al-Quran & Hadis..
Kerana tidak akan sesat seorang hamba itu
Jika berpegang teguh kepada
Al-Quran & Hadis
Moga Al-Quran & Hadis...
Sebati dalam roh dan jasad kami
Itulah tauhid kami hingga nafas terakhir
Mogalah terlafaz kalimah Syurga
لا إله إلا الله محمدا رسول
Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
Kuatkan hati-hati kami
Beramal soleh hanya kerana-Mu
Bukan untuk menunjuk-nunjuk
Tapi hanyalah semata kerana-Mu
Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
Satukanlah hati-hati kami
Sentiasa bersatu hati
Untuk menyebarkan kasih sayang
Dengan bahasa-bahasa yang Kau Redhai
Dan setiap kata-kata kami
Adalah mutiara-mutiara Syurga
Yang ada nilaian di Sisi-Mu
Yang akan dikira tika ditimbang Di Neraca Al-Mizan
Dan dapat menyelamatkan ketika meniti Titian Sirad..
Yang mana menentukan ke Syurga atau ke neraka...
Moga berkat kami saling berkasih sayang kerana-Mu
Tika di dunia ini
Tika nafas masih ada...
Dengan Rahmat Kasih-Mu Tanpa Batas
Masukkan kami Ke Syurga-Mu
Syurga Firdaus...
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Hamba-Mu yang kerdil,
12 Muharram 1434H
(PETIKAN DARIPADA WALL SULTAN HASSANAL BOLKIAH &
WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
12 Muharram 1434H
HEBATNYA CINTA KEKASIH KEPADA PARA KEKASIH-NYA
Kekasihku...
Kekasihku Allah SWT Tuhanku
Kekasihku Nabi Muhammad SAW
Kekasihku amal penemanku di kuburan
Kekasihku adalah hamba-Nya pilihan Allah di Lauhmahfuz
Kekasihku mengajar aku erti hidup berkasih sayang kerana-Nya
Syurga ditempatkan kepada hamba-Nya
Bukanlah kerana banyaknya amalan hamba-Nya
Tapi dengan Rahmat Kasih-Nya
Yang penting sentiasa bersangka baik dengan-Nya
Beramal ikhlas semata kerana-Nya
Tiada niat lain ikhlas kerana-Nya
Kekasih segala kekasih
DIA lah Tuhanku
Yang setia
Membalas cinta hamba-Nya yang ikhlas
Janji-Nya pasti benar
Sesungguh-Nya
DIAlah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Tidak akan pernah meninggalkan hamba-Nya
Biarpun sedetik
Terlalu hampir
Kemana kita berada DIA berada
Tak pernah tidur dan lalai
Bersama kita
Sejak Azali Lagi
Hingga nafas terhenti
Syurga adalah balasan
Yang terindah buat para kekasih-Nya
Yang Dicintai
Selagi berdetak jantung
Yang tiada penghujung-Nya
Biarpun sudah bergelar roh
Begitulah
Cinta-Nya Allah kepada para kekasih-Nya
Maka berlumba-lumbalah kita untuk
Menjadi kekasih-Nya
Kerana
DIA Maha
Penyayang
Memahami
Setia
Memakbulkan doa
Janji-Nya pasti ditepati
Kita tak akan dikecewakan
Selagi mana kita beramal
Ikhlas kerana-Nya
Andainya semua hamba-Nya
Masuk ke Syurga
Masih lagi ada ruang untuk para kekasih-Nya
Menghuni Syurga
Kerana Syurga itu
Luas seluas -luas-NYa
Begitulah pemurah dan penyayang-Nya Kekasih
Membalas cinta kepada semua para kekasih-Nya
Yang hidup di muka bumi
Dari wujudnya Nabi Adam as
Hinggalah bumi ini qiamat
SUBHANALLAH BEGITU HEBATNYA CINTA KEKASIH
KEPADA PARA SEMUA HAMBA-NYA YANG BERGELAR
KEKASIH-NYA
Moga kita semua tergolong menjadi kekasih-Nya
Aamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
LIHATLAH KEBESARAN TUHAN SUBHANALLAH
'hamba-Ku yang mencintaimu adalah kekasih-Ku,'
KU MILIK ORANG YANG BERSELAWAT KE ATASMU
Ketika di Mikraj di Sidratul Muntaha, Allah swt bertanya kepada Nabi saw, Milik siapakah seluruh langit ini? Nabi saw menjawab, milikMu Ya Allah. Allah swt bertanya lagi kepada Rasulullah saw, Milik siapakah dirimu? Nabi saw menjawab, MilikMu Ya Allah.
Kemudian, Allah swt bertanya lagi, Milik siapakah diriKu? Nabi saw diam tersipu-sipu tidak menjawab. Kemudian Allah swt sendiri menjawabnya, Sesungguhnya Aku milik orang yang berselawat ke atasmu.
Allahummassolli wa sallim wa baarik alaih!
Allahumma solli wa sallim 'alaih
Maha Suci Tuhan Pemilik langit dan Bumi, Tuhan Pemilik ‘Arsy, dari apa yang mereka sifatkan itu.’
(QS. Az-Zukhruf: Ayat 82)
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajalla kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta.
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH HIKMAH
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU
IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al Fajr
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati.”
Wahai jiwa yang tenang (27), Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhaiNya (28). Maka masuklah ke dalam jemaah hamba-hambaKu (29) dan masuklah ke dalam SyurgaKu (29) - (Al Fajr:27, 28, 29)
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....aamiin
Ratu Rimba Niagara Aamin Ya Rabbal A'Lamiin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
@ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/
THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
17 Disember 2020


0 comments:

Post a Comment

 
;