Monday 25 October 2021

SASTERA ANUGERAH-NYA TERINDAH (146) ALAM CIPTAAN-NYA MAHA SEMPURNA INDAH

SASTERA ANUGERAH-NYA TERINDAH (146) ALAM CIPTAAN-NMYA MAHA SEMPURNA INDAH

 
Dikongsi dengan Awam
Awam
Tiada huraian foto disediakan.
Ayatul kursi
Atas art paper dicelup air kopi bersaiz A3.
Tulis guna pen fountain mata pen bersaiz 2mm celup dakwat hitam keimie jepun.
Jenis khat thuluth 'adi.
Tempoh siap 3 jam.

 
Dikongsi dengan Awam
Awam
Suka
Komen
Kongsi

 
Dikongsi dengan Awam
Awam
Mungkin imej awan dan tugu
Ingatlah!
sehebat apa pun.kita,tetap dalam pengawasanNya..



 
Dikongsi dengan Awam
Awam
Mungkin imej pencakar langit
Burj Khalifa ❤️
Suka
Komen
Kongsi


 
Dikongsi dengan Awam
Awam



 
Dikongsi dengan Awam
Awam
Mungkin imej alam dan langit
Semalam.langit yg tenang,bulan yg cantik..rumah lama2 dulu..
Lokasi Simunjan,Sarawak...
Kampung Sg Ladong..
Suka
Komen
Kongsi

 
Dikongsi dengan Awam
Awam
Mungkin imej langit, alam dan senja
Dingin hujan semalam,
Diganti mentari mengucap salam.
Samsung S20fe 5G | Snapseed

 
Dikongsi dengan Awam
Awam
Mungkin imej lautan, senja, langit, alam dan teks
Suasana matahari terbenam ketika Ekuinoks September yang lalu..
Redmi Note 8 + Lightroom + Phonto
Pantai Redang, Sekinchan, Selangor
 
Dikongsi dengan Awam
Awam
Mungkin imej pokok dan alam
Tompang lalu masta sifu semua. From Taiping with love 🤍💛🖤
Mi10 5G
Sentuhan Lightroom

 

Dikongsi dengan Awam
Awam
Suka
Komen
Kongsi

HANYA KAU DAN PARA PENCINTA-MU YANG TAHU
SUBHANALLAH...
Indahnya kanvas ciptaan-Mu Tuhan
Aku terpesona menghayati panorama memukau jwa
SemuaNya sempurna!
Warna warni kanvas yang Kau lukis
Perpadanan selari terlalu indah ...indah...indah..Ya-Allah...
Warna warni kekuningan dan kebiru-biruan
Amat memukau hingga aku terpukau
Tanpa henti aku memuji atas
Kebijaksanaan-Mu Yang Tiada Tandingan-Nya
Siapapun tiada dapat menandingi Kebijaksanaan-Mu
Keindahan kanvas di langit
Kau biaskan di air tenang
Allahu Akbar indah Ya Allah..
Lagi aku teruja untuk memiliki cinta-Mu
Bagaimana indahNya kanvas ciptaan-Mu
Begitulah indah-Nya cinta-Mu
Nan indah seindah-Nya
Hanya Kau dan para pencinta-Mu yang tahu
Betapa indah-Nya cinta-Mu
Karya Ratu Rimba Niagara
131213

WARKAH UNTUK LEFTENAN ADAM SAKEENAH
'MOGA TENANG WAJAH JENAZAH KITA'
AAmiin Ya Rabbal A'Lamin.
tapikan rakan seperjuanganku
kenapa kamu sebagai pemerhati je...
tidakkah kamu tahu...hamba di sini
suka sangat jika laman grup ini
ceria dan harmonis dalam satu
komunikasi yang aman damai
tanpa menyakitkan hati-hati mana pihak
yang ada di sini saling berbagi ilmu
saling sokong menyokong/dukungan
penyambung perpaduan segala ide yang bernas
digaulkan menjadi sebuah wadah perjuangan
yang jelas matlamatnya
yang tiada sangsi lagi
kitalah yang dipiih Allah SWT
menjadi khalifah-Nya
sentiasa muhasabah diri
sentiasa merasakan diri adalah seorang hamba
ingin hidup dalam redho Ilahi
sayang menyayangi sesama insan demi-Nya
berbakti pada Tuhan berbakti pada manusia
sebelum dijemput pulang ke Pangkuan Ilahi
Makanya rakan seperjuanganku
dalam setiap baris kata kita
pastikan ada mesej yang baik untuk disampaikan
bukanlah bertujuan kita berkongsi ilmu
mahu mengajar mereka... salah itu
kerana mereka lebih arif daripada segala ilmu
jika ilmu disampai cara mendidik
berarti kita mendidik diri sendiri
mereka yang mendengar pun rasa
betapa kita semua hamba-Nya
tetap seorang hamba yang kerdil di Sisi-Nya
kita datang tanpa apa-apa
dan pulang pun hanya balutan
kain putih
gimanakah wajah jenazahku nanti
adakah tenang atau keruh?
jika tenang Insya-Allah
tenanglah kita berjumpa Allah
jika keruh ...nauzubillah
pasti menyesalan tak tertebus
sebelum kita tanya pada diri kita
wajah jenazah kita tenang ke
atau keruh
adakah semasa hidup
kita selalu rasa kita sempurna
hinggakan kita mendabik dada
kitalah manusia yang paling sempurna
kerana semuanya kita miliki
orang lain semuanya kita
kutuk kita hina
semuanya tak setaraf kita
kita menjadi manusia sombong
rasakan kitalah ahli Syurga
orang lain semuanya jahat
orang jahat masuk neraka
itulah anggapan kita pada orang lain
sedangkan kita tak tahu
di hujung hayat kita
gimana adakah selepas
mengumpat mengeji orang kita
diperintah malaikat maut oleh-Nya
mengambil nyawa kita
Allahu Akbar pasti
wajah jenazah kita
dalam kekeruhan
penyesalah tak tertebus
nauzubillah
ayuh sahabatku di ruang yang terbatas ini
kita jalinkan ukhuwah kasih dunia akhirat
tanpa ada sebarang rasa takbur di hati
akulah sesempurna hebat di mata manusia
yang ada hanyalah
ingin menjadi kekasih Allah Azzawajallah
dan pulang ke alam akhirat
dengan bekalan yang ada nilaian di Sisi-Nya
semoga berkat jalinan ukhuwah kasih yang
suci ikhlas ini kita sama-sama
semarakkan bahasa-bahasa
yang boleh mengundang Nur Hidayah Kasih-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Rakan seperjuanganmu...
Dari Rimba Niagara...
16 Oktober 2012
Dzulkifli CtwoJoy dan 4 yang lain
1 Komen
Kongsi
HANYA KAU DAN PARA PENCINTA-MU YANG TAHU
SUBHANALLAH...
Indahnya kanvas ciptaan-Mu Tuhan
Aku terpesona menghayati panorama memukau jwa
SemuaNya sempurna!
Warna warni kanvas yang Kau lukis
Perpadanan selari terlalu indah ...indah...indah..Ya-Allah...
Warna warni kekuningan dan kebiru-biruan
Amat memukau hingga aku terpukau
Tanpa henti aku memuji atas
Kebijaksanaan-Mu Yang Tiada Tandingan-Nya
Siapapun tiada dapat menandingi Kebijaksanaan-Mu
Keindahan kanvas di langit
Kau biaskan di air tenang
Allahu Akbar indah Ya Allah..
Lagi aku teruja untuk memiliki cinta-Mu
Bagaimana indahNya kanvas ciptaan-Mu
Begitulah indah-Nya cinta-Mu
Nan indah seindah-Nya
Hanya Kau dan para pencinta-Mu yang tahu
Betapa indah-Nya cinta-Mu
Karya Ratu Rimba Niagara
131213
3
Kongsi
PADA HARI INI
4 tahun yang lepas
22 Oktober 2017 
Dikongsi dengan Awam
Awam
AKU MENULIS DENGAN AIR MATAKU
Aku ingin menulis puisi
Tapi malu ditertawakan penyair
Katanya kertas kosong yang tiada nilai
Yang hanya bisa menyapu air mataku sendiri
Katanya aku penulis yang tak pandai berpuitis
Tak sepuitisnya bila berkarya puisi
Hatiku pilu bagaikan ditusuk sembilu katanya itu
Aku cuma diam dalam hati yang remuk
Mahu saja aku kakukan jemariku dari berpena
Tapi aku ngak bisa
Kerana kalbuku meledak untuk berpena
Kucapai pena
Dengan titisan air mata
Kumenulis syair puisi cinta
TentangNya
Alam ciptaanNya
Hamba-hambaNya yang sentiasa bersangka baik
Bersangka baik padaNya dan hamba-bambaNya
Barulah tenang jiwaku kini
Tanpa memperdulikan penyair itu
Aku terus berkarya...berkarya lagi tanpa henti
Selagi kudrat pemikiranku berfungsi
Kerana aku menulis bukan kerana nama
Tapi aku menulis adalah keranaNya
Dan kerana sayangkan semua yang ada
dimuka bumi ini termasuk seluruh yang ada di langit CiptaanNya.
Karya Ratu Rimba Niagara
26 Julai 2011
4
Kongsi
PADA HARI INI
4 tahun yang lepas
22 Oktober 2017 
Dikongsi dengan Awam
Awam
AKU TAK MAHU KEHILANGAN DAKWAT
Jangan jadi penyair
jika tak tahu bermetafora dan berrhima
kerana aku pandai bermetafora dan berrhima
justeru aku ternama sampai sekarang
Renyukkan ajelah
hasil penulisanmu itu
biarkan kubalingkan ke sungai
agar dakwatnya hilang
diresapi derasan sungai
kamu tak boleh jadi penyair
tulisanmu kaku
tak bermetafora
tak berrhima
kerana karya penyair
mesti seperti aku
penyair ternama
sudah mencipta nama
kamu tak layak
menjadi penyair
kamu penulis
jalanan
di bahu jalan
di tepi longkang!
Maka sedarlah dirimu siapa
Aku sedar diriku siapa...
Tulisanku tak setandingmu
tulisanku kaku
tapi takkan kurenyukkan
takkan kubalingkan ke sungai
kerana aku tak mahu kehilangan dakwatnya
Biarpun tak bermetafora dan berrhima
asalkan aku bahagia dengan caraku bekarya
aku yakin pembaca di alam maya
sudi membaca karyaku
yang datang dari
sanubariku
dengan kasih dan sayang!
Mana tahu setelah mereka membaca
meresap ke jantung hati !
Itulah balasan cinta yang kuperolehi
dari pembaca kerana kuhadiah sejambak bunga kasih
berjambak-jambak memenuhi dewan hati
mewangikan hati-hati yang inginkan
hidayah kasih dariNya
itulah hadiahku untuk mereka
dan hadiah yang kuterima dari mereka
berkat hati yang berkasih sayang
dalam redhaNya.
Karya Ratu Rimba Niagara
20 Jun 2011
Dzulkifli CtwoJoy dan 2 yang lain
Kongsi
PADA HARI INI
4 tahun yang lepas
22 Oktober 2017 
Dikongsi dengan Awam
Awam
SASTRAMU SASTERAKU
Pahlawan Sasteraku Yang Sentiasa Tersanjung Di Hatiku...
terima kasih rakan seperjuanganku...
adakalanya aku rasakan bagaikan mimpi
dengan kehadiranmu dan rakan-rakan seperjuangan yang lain
kerana :
minat yang sama dalam dunia sastra
matlamat yang sama pada sastra
makanya kita ditemukan di alam maya
yang skripnya tiada terfikir oleh kita
semuanya telah diaturkan oleh Tuhanku Yang Maha Berkuasa Tiada Yang Mustahil BagiNya Jika Dia menghendaki Sesuatu Terjadi Dengan berkata "Kun Fayakun" maka terjadilah!
karyamu karyaku dan karya rakan yang lain
sentiasa berbaur kasih sayang kemanusiaan
mencintai kemanusiaan sudah sebati dalam karya
itu kerana kita telah dipilih menyebar luaskan kasih sayang
kemanusiaan semurni hati-hati mereka yang ingin dimengertikan pengkarya-pengkarya seperti kau, aku dan rakan lain justeru tak kira di mana kita berada di benua mana
kita terus berkarya terus terusan
samada mereka sudi mendengar atau tidak biarkan....
berkarya terus berkarya...
mana tahu suatu masa nanti karya kita akan bertebaran
di seluruh benua bumi ini untuk mengubat rasa derita penghuninya yang ingin dibela penderitaan penghidupannya
melalui karya kita setidak-tidaknya dapat menyapu
air mata penderitaan penghuni bumi ini
senyuman mereka itulah sebenarnya kebahagian kita.
karya kita menyatukan kita
karya kita menyatukan hati-hati terluka penghuni bumi
kerana Sastramu Sasteraku!
Karya Ratu Rimba Niagara
6 Ramadhan 1432H
6 Ogos 2011
2
Kongsi
PADA HARI INI
4 tahun yang lepas
22 Oktober 2017 
Dikongsi dengan Awam
Awam
ASALKAN HIDUPKU TIDAK MELUKAKAN KALBU KALIAN!
Terima kasih semua sahabat sastraku...
Kalian hadir bagaikan pelangi yang kutunggu
Sungguh indah! Tak jemu memandang...
Indahnya panorama di kala itu
Aman...
Damai...
Tenteram...
Subhanallah aku syukur!
Sebelumnya kufikirkan dalam benak fikiran yang tumpul ini
Kenapakah kalian selama ini tidak memunculkan diri?
Adakah kerana ketidaksempurnaan karyaku?
Atau aku yang tak sempurna berbicara dengan kalian?
Aduh! Kenapa aku suka berperasangka pada kalian?
Maafkan aku kalian
Allah ampunkan aku
Kufikir dengan benak fikiran yang tumpul lagi...
Kenapa kalian tega membunuh anganku?
Sedangkan kita perjuangkan pena yang sama
Adakah karyaku tiada seni ? Tiada jiwa?
Bilang sama aku...
Biar aku perbetulkan biar ada seni dan jiwa
Bila mereka membacanya tertusuk
di kalbu dan di jiwa
Kufikir dengan benak fikiran yang tumpul lagi
Kenapa Kejora nggak mahu berkongsi sinarnya padaku
Apakah kalian takut ilmumu akan berkurangan jika
dikongsikan samaku?
Aduh! Maafkan aku kerna berperasangka lagi
Kufikir dengan benak fikiran yang tumpul lagi
Kenapa purnama nggak mahu senyum padaku
mungkin karyaku lari dari visi dan misi sebenar
tak sangka aku...
tahukah kalian...
udah kuperahkan sepenuh fikiran untuk mencurahkan
idea dalam berkarya...tapi kalian langsung tak
terihsan pada karyaku malah dipandang jelek
ditertawakan lalu direnyukkan dibalingkan ke sungai rimba
Nangis aku kalian...
Itulah yang membuatkan lukaku bernanah
bertambah parah
hatiku sengaja kau biarkan luka
tanpa sedikitpun ehsan
sejambak bunga kasih yang kuberi pada kalian
racun berbisa yang kau simbahkan ke lukaku
tidak puas lagi dengan itu
kau bebat pula lukaku dengan simbahan asid
Aduh! Sakitnya sampai tak tertahan...!
Tak apalah kalau itu boleh membahagiakan kalian
kurela asalkan hidupku tidak menyakiti hati kalian
apa tah lagi melukakan kalbu kalian!
Tapi pabila kufukirkan dengan cahaya iman
Kalian tidak begitu...
Kalian selalu menghargai karyaku
Menyokong segala cita-cita dan perjuanganku
Hingga aku nangis dalam kesyukuran
Bersyukur aku dikurniakan sahabat sebaik kalian
Kita terikat pada ikatan ukhwah puisi jiwa... puisi qalbu
Moga ikatan
ukhwah puisi jiwa...puisi qalbu
dapat membersihkan sifat mazmumah kita dan mereka yang membacanya
Moga setiap karya kita yang terhasil ada nilaian di SisiNya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
18 September 2011
3


MOGA ALLAH TERIMA AKU SEBAGAI HAMBANYA
Ayahanda Chik :
Kaki tersadung jatuh terlentang,
Burung tempua membuat sarang;
Bagai melukut di tepi gantang,
Mengharap ehsan kasihnya orang....


Chik:
Asyik leka membaca buku,
Tanpa sedar datang tetamu;
Biarlah aku dengan duniaku,
Terus berkarya tanpa jemu....


Ayahanda Chik:
Ke mana pergi lama menghilang,
Luka di hati bertambah lara;
Apa pun pancaroba datang menghalang,
Semangat menulis terus membara....

Ayahanda Chik:
Apa diharap padi seberang,
Kueh keria manis disira;
Apa nak kesah katanya orang,
Tepuk dada tanyalah selera....

Ratu Rimba Niagara
Tidak diharap ehsan kasihnya orang,
Yang kuharapkan ehsan Tuhan Penciptaku;
Aku menulis tidak kisahkan orang,
Tanda kusyukuri KurniaanNya padaku.

Biar aku dengan duniaku,
Terus berkarya tanpa jemu;
Karyaku sasteraku duniaku,
Kuberkarya hingga Allah menjemputku.


Apa pancaroba datang menghalang,
Semangat menulis terus membara;
Kumenulis kerana kasih sayang,
Kasih sayang sejati terus membara.


Kasih sayang sejati terus membara,
Kemanusiaan tersemai itu mahuku;
Kutinggalkan karya bila ku tiada,
Tanda kasih sejati tika hidupku.


Aku menulis bukan kerana nama,
Tapi mahukan karyaku ternama;
Pembaca karyaku menjadi utama,
Kuhargai mereka bak bulan purnama.
Terhenti nafas terhentilah pena,
Terputus sudah perjuanganku di dunia;
Kulalui alam baru di Sana,
Moga Allah terimaku sebagai hambaNya.
(KARYA BERSAMA RHA NS & AYAHANDA CHIK)
23 Oktober 2011

KUMILIK-MU TUHAN
Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah aku mulakan berkarya
Ya Allah kurniakan aku ilham
yang membuatkan jiwaku tenang
setenang air di kali Syurga
menjadi ladang amalku
sedekah jariahku
saham akhiratku
semua-Nya ada nilaian di sisi-Mu
berkarya kerana-Mu
bukan mahukan pandangan manusia
tapi hanyalah pandangan-Mu
jika aku berkarya mahukan dipandang manusia
aku sombong dan bongkak
jika pandangan-Mu
membuatkan aku teruja
menulis terus menullis tentang
Kebesaran-Mu
Keagungan-Mu
Keesaan-Mu
segala urusan dunia akhir-Nya berpulang kepada-Mu jua
aku mahu pulang dalam bekalan amal yang Kau redhai
pulang bertemu-Mu dalam fitrah-Mu
seperti aku baru dilahirkan ke dunia
jika itu yang Kau Perkenankan
tenang jiwa dan rohku
pasti indah pertemuan Kau dan aku di kala itu
AAmiin AAmiin AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
"TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN DENGAN IZIN-MU JUA PADA-MU KUSANDARKAN SEGALA URUSAN DUNIA AKHIRATKU KERANA SEGALA-NYA MILIK-MU"
......................................................
kuMilik-Mu TUHAN
19 Syawal 1435H
15 Ogos 2014
Assalamualaikum shbt2...
Tegakkan tauhid....tebarkan sunnah...
MOGA ALLAH MENYATUKAN KASIHKU KASIHMU KERANA KASIH KAU DAN AKU TELAH SERASI SEJAK AZALI SERASI DI DUNIA SERASI DI SYURGA AAMIIN
TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
25 Oktober 2021


"SALAM SEJAHTERA BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLA BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

0 comments:

Post a Comment

 
;