Saturday 12 July 2014

PERMATA DI ATAS TAHTA (496) TERMATRAI BAGI PENYAIR ULUNG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA, KEDAMAIAN DUNIA AKAN BERPATUT DALAM SYAIR GURINDAM


PERMATA DI ATAS TAHTA (496) TERMATRAI BAGI PENYAIR ULUNG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA, KEDAMAIAN DUNIA AKAN BERPATUT DALAM SYAIR GURINDAM




Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam..............

  • Marquis Alleyne-Kt Congratulations and Blessings:.
  • Ratu Rimba Niagara WARKAH UNTUK KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN

    Bismillahirrahmanirrahim

    Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

    Syukur Alhamdulillah kepada Allah swt kerana dengan Limpahan Rahmat Kasih-NYa 
    dengan izin-NYa dibukakan hati seorang hamba-Nya yang diberikan darjat raja untuk memerintah dengan adil kepada semua rakyat jelata nusantara dan juga dunia.

    Terima kasih yang tidak terhingga kepada KDYMM Maharaja Kutai Mulawarman karena sudi menganugerahkan patik sebagai ,'PENYAIR ULUNG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA' . Anugerah ini amatlah besar artinya bagi patik karena anugerah ini adalah kejayaan untuk anak bangsa ibu pertiwi SeNusantara Alhamdulillah. Anugerah ini secara tidak langsung menyuntik semangat patik untuk terus berusaha mencapai kejayaan di bidang sastra yang amat patik minati ini.

    Jika dulu patik menulis kerana patik minat tapi sekarang minat sudah bertukar menjadi sebuah perjuangan untuk anak bangsa ibu pertiwi nusantara di lima benua malah di seluruh dunia. In Sha Allah..patik akan usahakan sedaya mampu patik untuk berjaya di bidang sastra.

    Memandangkan patik menulis pelbagai tema...
    Tema Ketuhanan, Raja, Pemimpin, Rakyat, Peperangan, Politik,Kenegaraan an sebagainya. Ditulis dalam bentuk pantun, syair, puisi dan gurindam...

    Untuk pengetahuan tuanku ...sejak pertama kali mendengar nama , "MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN," terdetik di hati patik seakan pernah dengar nama ini..barangkali semasa patik pernah belajar sejarah di sekolah suatu ketika dulu. Tidak sangka pula dapat mengenali tuanku dengan lebih dekat lagi di alammaya dan tidak sama sekali menyangka tuanku sudi menghargai penulisan patik yang telah patik sumbangkan.

    Jika dahulu patik menulis kisah dongengan diRaja dengan pelbagai tajuk tapi bila berkawan dengan kerabat diraja dan bangsawan di alammaya ini patik mengolah kisah diRaja yang realiti. Patik amat bersyukur dan bertuah kerana dunia Istana dan raja-raja terlalu dekat dengan jiwa patik walaupun patik bukanlah berketurunan raja tapi minat dengan dunia raja-raja dan istana sehinggakan patik wujudkan kerajaan imaginasi patik iaitu , 'KERAJAAN RIMBA NIAGARA' patik sebagai Raja memerintah rakyat rimba.Bukanlah patik ini taksub hendak menjadi raja atau ratu...itu semua sebagai pencetus inspirasi patik berkarya agar lebih menjiwai watak sebagai seorang raja. Patik mahu rasakan bagaimana kasihnya raja kepada rakyat baginda.

    In Shaa Allah berkat usaha patik yang tidak mengenal putus asa patik telah berjaya mengarang lebih puluhan teater bangsawan diRaja Pelbagai tema...setiap hari Allah memberi ilham tidak putus-putus kepada patik berkarya.

    Bertambah terujanya patik dengan dunia sastra yang patik dambakan apabila YM Kedaton Kraton Wahyu Utama sudi membukukan karya-karya patik untuk dipromosikan sebagai KARYA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA.Begitu juga dengan BUNDA RATU NEGARI 1 akan mengusaha karya bersamanya dan kami bercita-cita mahu WUJUDKAN,'KOTA SASTRA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA,' Di dalamnya segala bersangkut paut dengan karya yang patik hasilkan akan direalitikan di kota Sastra Nusantara tersebut. Pementasan Teater Bangsawan DiRaja adalah tema segala bentuk bangsawan diRaja untuk dipertontonkan kepada rakyat nusantara.

    Baru-baru ini seorang actor menyatakan karya-karya patik amat bagus sekali jika difilemkan atau di pentaskan sebagai Teater Bangsawan diRaja. Dia sanggup untuk menfilemkan karya-karya patk dan mementaskan sebagai Teater Bangsawan diRaja.Amatlah gembira sekali. Memandangkan ingin menjaga HAK CIPTA KARYA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA makanya patik amatlah berbesar hati jika KDYMM sudi menjadi penaja kepada filem untuk karya patik . Tajuk Karya patik yang hendak difilemkan , 'PUTRA DUYUNG'.Andainya putra duyung ini berjaya difilemkan , PUtera duyung akan dijadikan Pementasan Teater , Animasi kanak-kanak, buku cerita kanak dan pelbagai lagi. 

    Sekiranya PUTRA DUYUNG berjaya kisah-kisah diRaja yang lain pula menyusul dan insya Allah andai berjaya maka terlaksanakan KOTA SASTRA WARISAN KKHZANAH BANGSA NUSANTARA bakal terwujud..In Shaa Allah Aamiin.
    Moga permohonan patik untuk memohon jasa baik KDYMM menaja kos pembikinan filem , 'PUTRA DUYUNG' dapa t tuanku pertimbangkan.Jika permohonan ini berjaya maka secara tidak langsung cita-cita patik dan anakbangsa nusantara berjaya juga In Sha Allah . Aamiin.

    Kerjasama dari tuanku dalam menimbangkan permohonan patik ini amatlah patik hargai dan akan dikenang sepanjagn hayat hidup patik...hanya Allah sahajalah yang dapat membalas budi baik tuanku. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Sekian Wassalam.

    Dengan ingatan tulus ikhlas,

    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    9 Zulhijjan 1434H
    13 Oktober 2013M 

    .

  • Maharaja Kutai Mulawarman Adinda Ratu Rimba Semoga segera berjaya terbitkan buku tentang sair sair yg tertuang di FB sangat hebat menjadi ingatan kelak///////////////
  • Ratu Rimba Niagara Sudi ke kanda tuanku sponsor kos penerbitannya.Dan sponsor untk filem Putera Duyung.

  • Maharaja Kutai Mulawarman jika allah ijinkan maka pastilah adinda..............
  • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah.Sekarang ini producer filem sudah bersiap sedia mahu menfilemkan sekiranya ada dana...makanya dinda beritahu agar sediakan berapakah bajet yang diperlukan. Dan bila dia sudah beritahu berapakan peruntukan yang diperlukan dinda beritahu kanda tuanku ya...sesegera mungkin. In Sha Allah . Aamiin.
  • Ratu Rimba Niagara Sebelumnya dinda ada kemukakan pada actor tersebut kenapa skrip putera duyung tidak saja diberikan kepada producer lantas difilemkan...katanya demi menjaga HARTA HAK CIPTA KHAZANAH WARISAN BANGSA eloklah diusahakan sendiri. Sebab itu dinda terpaksa mencari sponsor yang sudi memberi kerjasama dalam usaha memartabatkan khazanah sastra warisan anak bangsa nusantara dan secara tidak langsung MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA IN SHAA ALLAH AAMIIN.
  • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
    MOGA DENGAN RAHMAT KASIH-NYA ALLAH 

    ALLAH MELIMPAHKAN REZEKI YANG MELIMPAH RUAHKAN KEPADA 
    KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN 
    DI DIRAHMATI HIDUP DAN DI KALA MANGKAT NANTI
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
  • Ratu Rimba Niagara SEJAMBAK BUNGA TAHNIAH UNTUK PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    SEBAGAI BALASAN TERIMA KASIH DIKIRIMI SENYUMAN PELANGI NAN INDAH
    KEPADA SEMUA YANG SUDI MENYOKONG/MENDUKUNG PERJUANGAN CITA-CITA SASTRA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA UNTUK DIREALITIKAN BERSA
    MA.

    Syukur Alhamdulillah sebanyak-banyak-Nya kepada Allah swt Dikurniakan bakat menulis untuk menebarkan kasih sayang kepada semua makhluk ciptaan-Nya atas dasar karena-Nya. Hidup berkasih sayang, saling berbelas kasihan, bantu membantu, bekerjasama dalam perkara kebajikan bersama mendamaikan bumi ini agar sejahtera aman damai didiami seluruh penghuni bumi ini. Andai tiba saatnya nanti kita tiada di dunia ini ..pewaris yang mewarisi bumi ini pasti rasa bersyukur dan gembira karena pernah memiliki moyang yang sangat sayang kepada mereka sudi menghadiahkan kesejahteraan dan kedamaiman bumi ini. Inilah hikmah kenapa kita ditemukan agar saling memainkan tanggungjawab masing-masing mengamankan dunia ini.

    Terima kasih tidak terhingga kepada KDYMM Maharaja Kutai Mulawarman sudi mendukung/menyokong dan menaja hasil karya Ratu Rimba Niagara agar dapat direalitikan di alam nyata. Junjung kasih dan terima kasih kepada tuanku kerana memahami cita-cita sastra nusantara yang didambakan. In Shaa Allah sokongan yang diberikan ini akan dijayakan yang terbaik dan terdaya mungkin.

    Terima kasih juga semua yang sudi mengucapkan tahniah kepada Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua , sesungguhnya amat terharu sekali dan diucapkan terima kasih biarpun terpisah jauh berbeda latar belakang dan negara tapi masih sudi memberi dukungan/sokongan yang tidak berbelah bagi.

    Jambangan bunga tahniah diterima dengan rasa syukur diiringi senyuman pelangi nan indah. Senyuman pelangi nan indah ini dikirimkan kepada 

    KDYMM Maharaja Kutai Mulawarman
    YM Sir Kurt Alleyne
    YM Syed Kazim Kaza
    YM Indra Utama Nasution
    YM Sergey Mikiten
    dan semua yang sudi menyokong secara langsung atau tidak langsung 

    "Bilamana kulihat gambar semut memikul beban itu kena sangat dengan perjuanganku...wal hal aku berada dalam kumpulan semut yang dikenali semangat gotong royong tapi di gambar ini semut-semut yang lain terus berjalan menuju haluan masing-masing tanpa mempedulikan beban rakan semut mereka tanpa ehsanpun, mana perginya falasafah semut, BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING? Cuma yang ku tahu di alam realiti semut mereka saling bergotong royong waima jika rakan mereka mati pun mereka bergotong royong mengangkat rakan mereka yang sudah mati itu untuk sama dipusarakan. INDAHKAN KEHIDUPAN SEMUT?"
    Moga semangat juang semut menjadi idola kita semua dalam segala misi dan visi yang hendak kita perjuangkan. Aameen."

    "BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING"

    YAKINLAH DENGAN JANJI ALLAH

    Yakinlah dengan janji yang telah Allah
    janjikan pada hamba-Nya
    yang yakin dengan Kekuasaan Allah
    mengatasi segala-Nya. Janji Allah pasti
    karena Dia tidak akan memungkiri janji.
    Moga kita tergolong dalam golongan yang bila berjanji kita tepati.
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Makanya marilah kita semua untuk saling memberi kerjasama atas kelebihan yang ada pada kita dibagikan/dikongsikan agar bumi ini nanti dapat kita wariskan kepada generasi selepas kita tiada di dunia ini dalam aman damai dan sejahtera untuk didiami. In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. 

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,

    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    9 Zulhijjah 1434H
    14 Oktober 2013M
  • Francesco Paolo Scarciolla del Gavatino di Torre SpagnolaSalam dari Italia Raja Duta Kemaharajaan Kutai Mulawarman Italia
  • Ratu Rimba Niagara Terima kasih YM Francesco Paolo Scarciolla atas segala dukungan yang diberikan bagi memartabatkan Sastra Nusantara yang dihasilkan. Amat menghargainya dan terharu.
  • Ratu Rimba Niagara WARKAH PUISI UNTUK SRIPADUKA BAGINDA MAHARAJA KERAJAAN KUTAI MULAWARMAN

    Ampun tuanku...
    bicara patik harap diampun
    sejujurnya walaupun kita hanya berkenalan di alammaya
    tapi sebelum berkenalan di alammaya
    patik serasa sudah mengenali
    ketika subjek sejarah diajarkan oleh guru sejarah
    tentang KERAJAAN KUTAI MULAWARMAN
    patik suka sangat dengar nama itu...
    yang patik suka Kerajaan Kutai Mulawarman, Mataram, Gajah Mada, dan lain-lain lagi yang sukar untuk diingatkan lagi.

    TUHAN Maha Berkuasa ketemukan patik 
    mereka yang pernah suatu ketika dulu patik minat dan suka bertambah bersyukurnya patik apabila 
    Sripaduka baginda Raja Kerajaan Kutai Mulawarman 
    Menganugerahkan patik ,

    'Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam......."

    Anugerah Penyair Ulung Pujanga Ratu Rimba Cinta 5 Benua kedamaian dunia akan berpatut dalam syair dan gurindam....

    Adalah kata-kata penyuntik semangat untuk patik terus berkarya sastra.

    Bukanlah karena gelaran patik bersastra tapi dukungan yang diberikan oleh semua Raja, Keraton, Sri Pemanku Adat , Ksatria, Pendekar, Pemimpin dan Rakyat Nusantara yang membuatkan hati patik benar-benar terharu, terima kasih untuk Raja dan Rakyat Nusantara semuanya.

    Segala sijil anugerah yang dikurniakan itu patik bingkaikan untuk dijadikan bahan kenang-kenangan abadi untuk anak cucu Nusantara bahawa jerih perih moyang sastra mereka diiktirafkan dan dihargai oleh semua pihak baik raja atau pun rakyat. Tiadalah mereka bilang moyang mereka bersastera perasan sendiri dan tidak berkualiti bahan sastera yang dihasilkan. Semua sijil-sijil yang diperolehi oleh Ratu Rimba Niagara akan dipamerkan di GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA. 

    Patik bersyukur kepada Tuhan ditemukan dengan Sripaduka Baginda Kerajaan Kutai Mulawarman, Sripaduka Baginda Kerajaan Tallo, YM Kedaton Keraton Wahyu Utama, YM Suttan Seghayo Dipuncak Nur, YM Sri Pemangku Adat, YM Francesco Paolo Scarciolla, dan semua yang sudi memberi dukungan/sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada Ratu Rimba Niagara bersastra. 

    "KITA USAHAKAN ALLAH TENTUKAN"

    "DENGAN BERSASTRA JIWAKU TENANG MOGA YANG MEMBACAPUN TENANG IN SHAA ALLAH AAMIIN"

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

    Ratu Rimba Niagara,
    Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
    Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    29 REJAB 1435H
    29 MEI 2014

WARKAH PUISI UNTUK SRIPADUKA BAGINDA MAHARAJA KERAJAAN KUTAI MULAWARMAN

Ampun tuanku...
bicara patik harap diampun
sejujurnya walaupun kita hanya berkenalan di alammaya
tapi sebelum berkenalan di alammaya
patik serasa sudah mengenali
ketika subjek sejarah diajarkan oleh guru sejarah
tentang KERAJAAN KUTAI MULAWARMAN
patik suka sangat dengar nama itu...
yang patik suka Kerajaan Kutai Mulawarman, Mataram, Gajah Mada,
dan lain-lain lagi yang sukar untuk diingatkan lagi.

TUHAN Maha Berkuasa ketemukan patik
mereka yang pernah suatu ketika dulu patik minat dan suka
bertambah bersyukurnya patik apabila
Sripaduka baginda Raja Kerajaan Kutai Mulawarman
Menganugerahkan patik ,

'Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam......."

Anugerah Penyair Ulung Pujanga Ratu Rimba Cinta 5 Benua kedamaian dunia akan berpatut dalam syair dan gurindam....

Adalah kata-kata penyuntik semangat untuk patik terus berkarya sastra.
Bukanlah karena gelaran patik bersastra tapi dukungan yang diberikan oleh semua Raja, Keraton, Sri Pemanku Adat , Ksatria, Pendekar, Pemimpin dan Rakyat Nusantara yang membuatkan hati patik benar-benar terharu, terima kasih untuk Raja dan Rakyat Nusantara semuanya.

Segala sijil anugerah yang dikurniakan itu patik bingkaikan untuk dijadikan bahan kenang-kenangan abadi untuk anak cucu Nusantara bahawa jerih perih moyang sastra mereka diiktirafkan dan dihargai oleh semua pihak baik raja atau pun rakyat. Tiadalah mereka bilang moyang mereka bersastera perasan sendiri dan tidak berkualiti bahan sastera yang dihasilkan. Semua sijil-sijil yang diperolehi oleh Ratu Rimba Niagara akan dipamerkan di GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA.

Patik bersyukur kepada Tuhan ditemukan dengan Sripaduka Baginda Kerajaan Kutai Mulawarman, Sripaduka Baginda Kerajaan Tallo, YM Kedaton Keraton Wahyu Utama, YM Suttan Seghayo Dipuncak Nur, YM Sri Pemangku Adat, YM Francesco Paolo Scarciolla, dan semua yang sudi memberi dukungan/sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada Ratu Rimba Niagara bersastra.

"KITA USAHAKAN ALLAH TENTUKAN"
"DENGAN BERSASTRA JIWAKU TENANG MOGA YANG MEMBACAPUN TENANG IN SHAA ALLAH AAMIIN"

Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

Ratu Rimba Niagara,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
29 REJAB 1435H
29 MEI 2014

PETIKAN WALL SRI PADUKA BAGINDA MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN & RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
14 RAMADHAN 1435H
12 JULI 2014
  • PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI SRIKANDI SASTERA
    RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA NUSANTARA
    RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    14 Ramadhan 1435H
    12 Julai 2014
    LikeLike ·  · 
  • DUNIAKU SASTERA MAKA KUHARGAI SETIAP MEREKA YANG HADIR DALAM SASTERAKU DUNIAKU KERANA DALAM SASTERAKU ADA PERJUANGANMU ANDAI KAMU MEMBISU SERIBU BAHASA SEPILAH SASTERAKU MAAFKAN AKU ANDAI SASTERAKU PERGI DARIMU

    DUNIAKU SASTERA MAKA KUHARGAI SETIAP MEREKA YANG HADIR DALAM SASTERAKU DUNIAKU KERANA DALAM SASTERAKU ADA PERJUANGANMU ANDAI KAMU MEMBISU SERIBU BAHASA SEPILAH .
PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI SRIKANDI SASTERA
RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA NUSANTARA
RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
14 Ramadhan 1435H
12 Juli 2014
LikeLike ·  · 

Tangisan mawar sastera ratu rimba niagara andai mula sayang jadi benci....tega kamu pergi tanpa pesanan....pergilah andai itu bisa membahagiakanmu...siapalah aku di hatimu cuma sekadar sastera terpinggir di sudut hatimu....hehehe
on who truly loves you will never leave you , no matter how hard the situation gets " ...Assalamulaikum Uzainin Ghazalla with   tq
LikeLike ·  · 
BIARKAN KUDUP SASTRAKU MEKAR DI SUDUT HATIMU AGAR BISA BERSASTRA TENTANG PERJUANGANMU PERJUANGANKU KARENA KITA DITAKDIRKAN MENJADI RAKAN SETIAKAWAN SEJATI HATI HANYA KEMATIAN MEMISAHKAN KITA ANDAI ITU KAU PERCAYA TAKDIR DARI TUHAN

BIARKAN KUDUP SASTRAKU MEKAR DI SUDUT HATIMU AGAR BISA BERSASTRA TENTANG PERJUANGANMU PERJUANGANKU KARENA KITA DITAKDIRKAN MENJADI RAKAN SETIAKAWAN SEJATI HATI HANYA KEMATIAN MEMISAHKAN KITA ANDAI ITU KAU PERCAYA TAKDIR DARI TUHAN
Pohon sastra nan indah ini kukurimi untuk semua peminat sastra Ratu Rimba Niagara, terima kasih atas dukungan/sokongan yang diberikan. Kalian ditakdirkan untuk menjadi pejuang sastraku karena perjuanganmu adalah sastraku.
Rudy Javanesse Makaasih ratu,,salam silaturahmi selalu ratu,salam perjuangan
Ratu Rimba Niagara Moga kita menjadi rakan setiakawan dalam perjuangan sehingga ujung nyawa In Shaa Allah AAmiin.
Rudy Javanesse
آمِيّنْ... آمِيّنْ...يَآ رَ بَّ الْعَالَمِين
TIADA ISTILAH TERLEWAT UNTUK PERBAIKI HATI DAN IMAN SELAGI NYAWA BELUM SAMPAI DI KERONGKONG
KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU AGAR KAU TAHU AKU KASIH DAN SAYANG AKAN KAMU LILLAHI TAALA. MOGA KASIH KITA NAN SUCI MURNI INI DIRAHMATI-NYA SEHINGGA KE SYURGAWI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Tangisan mawar sastera ratu rimba niagara andai mula sayang jadi benci....tega kamu pergi tanpa pesanan....pergilah andai itu bisa membahagiakanmu...siapalah aku di hatimu cuma sekadar sastera terpinggir di sudut hatimu....
Ronny Lerrick ...SALAM PERJUANGAN DALAM KEBENARAN.......MY SWEET RATU
Ratu Rimba Niagara Salam perjuangan juga buat Ronny Lerrick berjiwa Ksatria....apapun ku bukan seorang ratu cuma ratu pujangga membela presiden dan rakyat Indonesia jua seluruh dunia ...hehehe
GEMA INDEPENDENT BERSERI PRABOWO & JOKOWI RAKYAT TENTUKAN TGL 22 JULI 2014
Khairuddin Al-Young Riau II
·
Sdrku "Alhmdlh SujudSyukur&BukaPuasa Brsm Kemenangan Prabowo-Hatta d Riau sukses" (berita tvri-riau jam 5 sore) Slm KHAIRUDDIN AL-YOUNG RIAU Ketum DPP.GEMA INDEPENDENT BERSERI
BIARLAH RAKYAT YANG MENENTUKAN KEBENARAN
JIKA RAKYAT JUGA GAK BENAR ITU BERARTI UDAH HILANG SAKTI
Khairuddin Al-Young Riau kwn2@ ketika kebenaran akan teruji, , ,
You and Ono Lagaligo like this.
Erwin Brusli Terbalik.Jokowi yg menang Bro.
Sayed Junaidi PakCik Al-Hinduan Mantapppp !!
Yetty Rasyidah an†a =)) ....
S Febryanto Dumai SELAMAT ATAS TERPILIH PAK PRABOWO JD PRESIDEN RI 2014-2019 QUICK QOUNT TELAH TRBUKTI DIMANA" suara PRABOWO tinggi , NO 2 COCOK DI GUBERNUR JAKARTA AJA...URUS BNJIR JAKARTA DAN KSHN AHOK KRJA SENDIRI TAK ADA YG MEMBNTU NYA...slm satu jari buat tman" skalian...percya lah prabowo tetap jd presiden RI... KALO TAK PERCYA UDAH LAH... MERDEKA ...HIDUP PAK PRABOWO..INDONESIA MAKIN SEJAHTERA DR PD SBLM NYA ,BEBAS HUTANG NEGARA
haha... kalian emg tak percya dgn kata" aq ini, ngpain tggu tgl 22 juli buat apa kan dah jelas prabowo menang... kalian aja tggu tgl 22 juli .. kalo aq dah pasti prabowo menang dan jd presiden...
Bos Lee Ricka Jangan Pedulikan org2 yang mengatakan bahwa Jokowi menang, dari pasangan nya aja sdh diakui nya JOKOWI - KALLAH, walau bagaimana pun bpk H.Prabowo yang Gagah JAGOANku itu sudah Mutlak menang, Jokowi - Kallah,selamat buat pak prabowo Hatta, semoga dgn terpilihnya bpk prabowo sbg presiden dapat mengangangkat harkat, Martabat dan kewibawaan Negara Indonesia Tercinta. We Love our Country Indonesia....
Indah Purnama Sari Emg dh pasti bg ?
Khairuddin Al-Young Riau II kwn2@ Trimakasih atas amanah yg diberikan kpd pas no.1. tp kt semua ttp menahan diri. berikan penghargaan setinggi2nya ke kpu. sy 2 x kalah dlm pemilihan cln DPD RI pun itu sdh resiko perjuangan politis. dan kpd kita semua, kt tunggu putusan final kpu 22 juli nnt. . . slm merdeka
Bos Lee Ricka In@ Pasti gk pasti la dk, memang pak prabowo tu la yg pantas utk memimpin Negara Indonesia ini.
S Febryanto Dumai ok
Erwin Brusli TAK USAH BELAGU.PERCAYALAH JOKOWI SUDAH PASTI 100% PRESIDEN RI KE 7.
Awank Mahmude sangat disayangkan
15 hrs · Like
Bos Lee Ricka Er@ siapa yg Belagu woy, nonton piala dunia gk lo? German VS Brazil skor 7 - 1, itu Kode alam, bahwa presiden ke 7 itu ya urutan Capres nmr 1, yg jelas pasangan jagoan lo tu udah salah JOKOWI - KALLAH, cb klu pasangannya JOKOWI-MENANG, baru bisa si krempeng tu menang....
15 hrs · Like · 2
S Febryanto Dumai hahhahahhah
S Febryanto Dumai jokowi cocok nya blusukan jakarta aja.... suai?
Bos Lee Ricka SF@ suai Bro, jokowi tu kan kata nya langsung turun tangan dan turun ke selokan utk mengecek banjir d jakarta, ya suruh aja jkw tu main Banjir terus dan main lumpur d jakarta tu...
S Febryanto Dumai hahhahahahahh makan tu lumpur.... itung sambil nyari belut kan harga belut kan mahal bisa di jual buat modal capres akan datang suai?
Bos Lee Ricka S@ sssttttt bro jgn berlebihan x lah bro, ntar si brusli marah, di kungfu dio nti, dio dah emosi tu jagoan dio tak monang..tngok sm bro tu dah tak sanggup dio nak ngomen lg, hahahahaah
Ratu Rimba Niagara BIARLAH RAKYAT YANG MENENTUKAN KEBENARAN
JIKA RAKYAT JUGA GAK BENAR ITU BERARTI UDAH HILANG SAKTI
Ono Lagaligo WK WK WK WK, IYA BUNDA RATU..
Ratu Rimba Niagara hehehe
JANGAN SEPIKAN KARYA KU KARENA PERJUANGANMU SASTRAKU
Today
A Malik likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'BICARA..." 12:14pm
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 12:14pm
A Malik likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "Pohon sastra nan indah ini kukurimi..." 12:14pm
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 12:14pm
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 12:14pm
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 12:14pm
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 12:13pm
Indra Utama Nasution likes your photo on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'BICARA..." 12:12pm
Indra Utama Nasution, Eva Anggraini Puspanegara and Nur Balkis like a photo you shared: "Subhanallah Kalam-Mu Indah Seindah..." 12:08pm
Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Kudup bunga-bunga Sastera Ratu Rimba..." 12:04pm
Indra Utama Nasution likes a status you shared: "Kudup bunga-bunga Sastera Ratu Rimba..." 11:57am
Indra Utama Nasution and Datuk Panglima Kanan Diraja like your photo on Sri Pemangku Adat's timeline: "Pohon sastra nan indah ini kukurimi..." 11:55am
Muharram Hatta, Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "Duhai Sang Tupai hatimu lebih mulia..." 11:54am
Muharram Hatta (friends with Polash Hossain) also commented on Indra Utama Nasution's photo. 11:53am
Henny Sealaloe DiHati and Ono Lagaligo like your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'PUTRA SANG..." 11:53am
Abi Z Mutaqin likes your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR: "BIARLAH RAKYAT YANG MENENTUKAN..." 11:51am
Lpa Deliserdang, Tengku Y. M Matin and 3 other people like a photo you shared: "Bukalah mata hatimu duhai pejuang..." 11:49am
Ono Lagaligo likes your comment: "hehehe" 11:49am
Ranu Ardian, Cahaya Hati and 18 others like your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR: "JASAMU SENTIASA MEWANGI DI HATI RAKYAT..." 11:47am
Adi Putera likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'BICARA..." 11:36am
Khairuddin Al-Young Riau (friends with Khairuddin Al-Young Riau II) also commented on Khairuddin Al-Young Riau II's photo. 11:34am
Abi Z Mutaqin and Muhammad Ridwan like your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR: "BIARLAH RAKYAT YANG MENENTUKAN..." 11:32am
Ono Lagaligo likes your photo on his timeline: "BIARLAH RAKYAT YANG MENENTUKAN..." 11:30am
Ono Lagaligo commented on a photo that you're tagged in. 11:24am
Desi Sitio and Ono Lagaligo like your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR: "Tangisan mawar sastera ratu rimba..." 11:21am
Rudy Javanesse likes your photo on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'BICARA..." 11:11am
Julianus Lupano likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "DUHAI YAHUDI LAKNATULLAH AKU BERSUMPAH..." 10:51am
Yurniati Aung, Nabis Asy Syuhada and 20 others like your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR: "BAWALAH KASIH DAN RINDU IBU DI SYURGA ..." 10:50am
Rafik Mbhozo likes your status: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'BICARA..." 10:34am
Datuk Panglima Kanan Diraja (friends with Kedaton Kraton Wahyu Utama) likes a photo you shared: "KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTERA..." 10:29am
Rosha Diraf, Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SEMUA YANG ALLAH SWT CIPTAKAN ADALAH..." 10:14am
Deenee Qbree (friends with Tim Sukses Prabowo Bergerak) likes your comment: "Tiada yang terlambat selagi nyawa belum..." 9:56am
Deenee Qbree (friends with Tim Sukses Prabowo Bergerak) likes your comment: "Moga tulisan ibu memberi manfaat dunia..." 9:56am
Deenee Qbree (friends with Tim Sukses Prabowo Bergerak) commented on a photo you shared. 9:56am
Deenee Qbree (friends with Tim Sukses Prabowo Bergerak) likes your comment: "Terima kasih sayang... Sebenarnya apa..." 9:53am
Dewi Handayani (friends with Rudy Javanesse) likes your photo on Rudy Javanesse's timeline: "Pohon sastra nan indah ini kukurimi..." 9:53am
Anisa Cahya Dewi likes your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KETAPANG: "Pohon sastra nan indah ini kukurimi..." 9:52am
Rudy Javanesse commented on a photo you shared. 9:28am
Rudy Javanesse likes your comment: "Moga kita menjadi rakan setiakawan..." 9:28am
NeLvhei GLeisha ConeLfra, Kunci Pelangi and Ahmad Saefulloh like your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR: "Pohon sastra nan indah ini kukurimi..." 9:15am
Abg Godam, Nur Balkis and Deenee Qbree like a photo you shared: "Lelaki bicara selembut salju seteguh..." 9:12am
Juffrizah Indah Apon (friends with Datuk Jem) likes your comment: "SEKAYA MACAM MANA PUN KITA , KITA TETAP..." 8:58am
Abg Godam likes your post in Keraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Surga wisata Perdamaian Dunia: "TERIMA KASIH KEPADA PARA PENDUKUNG..." 8:56am
Indra Utama Nasution likes your comment: "Pohon sastra nan indah ini kukurimi..." 8:54am
Indra Utama Nasution likes your photo on his timeline: "Pohon sastra nan indah ini kukurimi..." 8:53am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your photo on Indra Utama Nasution's timeline: "TERIMA KASIH KEPADA PARA PENDUKUNG..." 8:32am
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "Subhanallah indahnya suasana berbuka di..." 8:27am
Farid Habsyi Part II and Dexi Dayan like your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR: "TERIMA KASIH KEPADA PARA PENDUKUNG..." 8:26am
Farid Habsyi Part II, Miono Ozzurra CapresMuda and Abi Z Mutaqin like your post in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR: "KU MENULIS DENGAN IZIN-MU ALLAH YA..." 8:26am
Eva Anggraini Puspanegara likes a photo you shared: "Duhai Sang Tupai hatimu lebih mulia..." 8:22am
Eva Anggraini Puspanegara likes a photo you shared: "SEMUA YANG ALLAH SWT CIPTAKAN ADALAH..." 8:21am
Eva Anggraini Puspanegara, Deris Surachman Al-banjari and 2 other people like a photo you shared: "YA ALLAH SEMUA YANG DI LANGIT DAN DI..." 8:13am
Ram Ibrahim, Amy Jahat and 4 others also commented on Datuk Jem's status. 8:06am
Indra Utama Nasution likes a photo you shared: "TERIMA KASIH KEPADA PARA PENDUKUNG..." 7:57am
Indra Utama Nasution likes your post in Sri Pemangku Adat: "TERIMA KASIH KEPADA PARA PENDUKUNG..." 7:57am
Indra Utama Nasution likes your post in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA: "TERIMA KASIH KEPADA PARA PENDUKUNG..." 7:56am
Indra Utama Nasution likes your post in Sri Pemangku Adat: "TERIMA KASIH KEPADA PARA PENDUKUNG..." 7:56am
Indra Utama Nasution likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "TERIMA KASIH KEPADA PARA PENDUKUNG..." 7:56am
Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TERIMA KASIH KEPADA PARA PENDUKUNG..." 7:56am
Remehaei Khairul Anam also commented on a post in SSLfm ~Sembang Sampai Lebam~. 7:32am
Remehaei Khairul Anam likes your comment: "ENGKAULAH PEJUANG KECIL FISABILILLAH ..." 7:31am
Pateh Cah Ponorogo, Hamdan Sitorus and 4 others also commented on a photo in TEAM SUKSES PRABOWO BERGERAK KALBAR. 7:22am
Diana Sherly Lakoy and Junita Sigarlaki like your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "JIWA PEJUANG RAKYAT TAK AKAN PERNAH..." 7:20am
Junita Sigarlaki likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "KEJAYAAN DIGENGGAM APABILA MENJADI..." 6:39am
Ubbu Lakeda Hawu Umajaga likes your post in PRABOWO PRESIDEN INDONESIA - RELAWAN NTT: "KU MENULIS DENGAN IZIN-MU ALLAH YA..." 6:38am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:37am
Ono Lagaligo likes a photo on your timeline. 6:36am
Ono Lagaligo posted on your timeline. 6:36am
Ono Lagaligo tagged you in a post. 6:36am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:36am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:35am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:35am
Don Guillermo Ferrándiz (friends with Ronny Lerrick) commented on his photo of you. 6:30am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:30am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:29am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:29am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:29am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:28am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:28am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:28am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:28am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:28am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:28am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:28am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:27am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:27am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:26am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:26am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:25am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:25am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:25am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:24am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:24am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:23am
Junita Sigarlaki likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "AKU INGIN BERBAKTI PADA SEMUA PENGHUNI..." 6:22am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:21am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 6:20am
Om Pie, Datuk Panglima Kanan Diraja and Nur Balkis like a photo you shared: "Subhanallah indahnya suasana berbuka di..." 6:11am
PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI SRIKANDI SASTERA
RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA NUSANTARA
RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
14 Ramadhan 1435H
12 Juli 2014
LikeLike ·  · 


TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'PUTRA SANG KURIANG' & 'PENGANTIN RAJA RIMBA' Karya Ratu Rimba Niagara
ما أعظم الرحمة ..!!!
سبحانك ربي 
LikeLike ·  · 
PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI SRIKANDI SASTERA
RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA NUSANTARA
RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
14 Ramadhan 1435H
12 Juli 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;