Saturday 18 April 2015

SASTERA ITU INDAH (449) SESUNGGUH-NYA ALLAH MAHA SEMPURNA


SASTERA ITU INDAH (449) SESUNGGUH-NYA ALLAH MAHA SEMPURNA
FROM NOTIFICATIONS
Subhanallah kanvas ciptaan-Mu indah tiada tandingan-Nya Allahu Akbar
Like · Comment · 

Alam Pren Adni Mpn commented on your post.
YA ALLAH JAUHKAN AKU DARIPADA PRASANGKA
YA ALLAH JAUHKAN AKU DARIPADA PRASANGKA
KERANA PRASANGKA MEMBUATKAN AKU SOMBONG
MERASAKAN DIRI SEMPURNA
SEDANGKAN SIAPA PUN AKU
AKU ADALAH HAMBA-MU
YANG KAU CIPTAKAN
UNTUK MENGABDIKAN DIRI PADA-MU
DAN BERBUAT BAIK KEPADA SEMUA MAKHLUK-MU
TANPA RAHMAT KASIH-MU
AKU HAMBA-MU YANG TIDAK TAHU BERSYUKUR
MAKA JADIKANLAH AKU HAMBA-MU YANG
MENGANGGAP SEMUA MANUSIA ADALAH LEBIH BAIK DARIKU
JIKA ADA PRASANGKA BAIK BEGITU
AKU AKAN SENTIASA MUHASABAH DIRI
MENGHORMATI MEREKA
DAN MENJAGA HATI MEREKA AGAR TIDAK DISAKITI HATI
DAN MENDOAKAN AGAR BERSAMANYA DI SYURGAWI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
...............................................................
siapapun aku... aku tetap hamba-Mu Ya Allah
dari-Mu aku datang dari-Mu aku dikembalikan
kembalikan aku dalam jiwa dan roh yang tenang
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
27 JAMADIL'AKHIR 1436H
17 APRIL 2015·
Like · Comment · 
  • Suttan Seghayo Dipuncak Nur Amiin yra 

    AMALAN BULAN ROJAB Bagi Yang Mau melaksanakannya:

    Amalan ini Sunnah , boleh dilakukan boleh tidak, terpulang kepada masing2, mau Ibadah bln Rojab:

    1. MANDI
    Niatnya : "Niat Ingsun mandi satu Rojab karna Alloh Ta'ala".
    Selama mandi baca Doa Berka dibawah no (2)

    2. DOA BERKAH
    "Allohhumma Barik Lanaa Fii Rojabin Wa Sya'bana wabalighnaa Romadlona". Dibaca tgl 1 sampe akhir Rojab.

    3. SHOLAWAT
    Allohumma Sholli 'alaa Muhammadin Wa'alaa Aali Muhammadin Wabaarik 'alaa Muhammadin Wa'alaa Aali Muhammasin Kamaa Baarokta 'Alaa Ibrihiima Wa'alaa 'Aali Ibrohim Innaka Hamidum Majiid

    4. PUASA : 3 hari 
    * Tgl 1, 2, 3 Rojab, Ato
    * Tgl 1, 15, Akhir Rojab

    5. TASBIH
    Tgl 1 sampe 10 :
    Subhaanallohil Hayyil Qoyyum Subhaanallohil Waahidil Ahad (100x)
    Tgl 11-20 :
    Subhanollohi Ahadish Shomad Subhaanallohi Dzil Jalaali Wal Ikroom (100x)
    Thl 21 pe akhir Rojab :
    Sudhaanallohil Malikil Quddus Subhaanallohilladzii Lam Yalid walam Yulad walam Yakun Lahu Kufuwan Ahad (100 x)
    Salam takzim Warohmah
  • Rabeah Binti Mohd Ali Terina kasih sahabat dunia akhirat , atas pengkongsian ilmu yang amat bermanfaat. Moga Allah merahmatimu. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
  • Alam Pren Adni Mpn tidak perlu lema.kan uda ada diri ini,berian tuhan mu,untuk ramat nya.semoga iman mu selalu di karuniakan ilmu ilmu yang muliya,amin
    2 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Insya-Allah Aamiin.
    1 min · Like

PINNED POST

News Feed

GRUP MAHASISWA DAN MAHASISWI - MASYARAKAT KAB BATU BARA INDONESIA
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh ...
Continue Reading
Like · Comment · 32

News Feed

RECENT ACTIVITY
Aku bukan tunggul kayu tapi dalam tunggul kayu itulah aku hidup dan selalu memerhatikanmu kerana akulah si pungguk rindukan bulan....hehehe
L'incredibile mimetismo dei gufi!
Riuscite a vederli?
APABILA BINTANG LAUT MENJADI BINTANG
Subhanallah kanvas ciptaan-Mu indah tiada tandingan-Nya Allahu Akbar
Yang kita nampak ini cumalah tunggul yang sudah lama mati dimakan anai-anai,
tapi dengan kuasa Tuhan tunggul yang sudah mati menjadi pokok hidup yang rendang berbunga lebat.
Begitu juga kita, jika sudah mati sedekah jariah kita akan terus berterusan
masuk ke akaun saham akhirat kita walaupun sudah beribu tahun meninggal dunia.
Tunggul kayu yang menjadi pokok rendang bukti apa yang tersirat disebalik yang tersurat. Moga kita terus bersemangat untuk membuat kebajikan dan menabur jasa walaupun tidak dihargai orang.
Hanno iniziato ad abbattere una parte degli Ulivi secolari del mio Salento. É inaccettabile e senza senso. E insieme a loro, stanno abbattendo anche la nostra storia.
A
Berjasalah hingga ke titisan darah terakhir sekalipun kamu tidak dihargai.
Tidak dihargai manusia tidak mengapa asalkan jasa yang kamu taburkan
ada nilaian di Sisi Allah swt. Itu lebih berharga daripada alam dan seisinya.
"Duhai pokok getah ...walaupun tinggal nyawa-nyawa ikan masih ingin lagi berjasa kepada seluruh manusia di muka bumi ini. Ternyata kamu bukan minta dihargai tapi jasamu telah memberi manfaat kepada semua manusia yang menggunakan produk berasaskan getah. Kamulah pokok yang diciptakan Allah untuk memberi manfaat kepada manusia.
Moga kecantikan yang kumiliki tidak membuatkan aku menjadi sombong
kerana bilamana dimamah usia kecantikanku pun hilang.
Esta ave inacreditável é um Faisão Esporeiro de Chinquis, espécie 'Polyplectron bicalcaratum'. Pode ser encontrado em localidades do Sudeste Asiático.
JornalCiencia ]



PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
28 JAMADIL'AKHIR 1436H
18 APRIL 2015


0 comments:

Post a Comment

 
;