Monday 30 November 2015

MUJAHID FISABILILLAH-MU (102) TERIMA KASIH FACEBOOK


MUJAHID FISABILILLAH-MU (102) TERIMA KASIH FACEBOOK


Good morning, Rabeah!
Thanks for being here — enjoy Facebook today.
TERIMA KASIH FACEBOOK
facebook
kau teman setiaku
setia menerima apa saja 
karya sastera kusiarkan
pagi petang siang malam
aku bersiaran karya
setiap hari mengutip ilham hasil yang kubaca
lalu kucerna menjadi karya sastera
kusiarkan di facebook
di awal aku berfacebook
laman facebookku kubiarkan sepi
tidak berkarya
kerana aku lebih utamakan
di laman group
hingga ahli group dan admin group
marah-marah
kerana terlalu banyak menyiarkan karya
sehingga aku di block daripada bersiaran karya
admin memberi amaran
"macam tak ada hari esok dan menyemakkan laman
group "
sentap sampai ke jantung kata-kata mereka
lalu aku berazam
mulai detik ini
aku akan bersiaran di laman fb ku sendiri
tiada siapa yang hendak marah
tiada siapa yang hendak sakit hati
walaupun teman fbku tak like dan komen karyaku
aku tak kisah
yang penting aku bersiaran karya semahuku
aku ceria dengan karya yang aku hasilkan
jika sepanjang bersiaran karya di laman fbku
rakan fbku wujud seperti tak wujud
barulah aku removekan mereka
mencari rakan fb yang sentiasa ingin memberi sokongan
aku bersastera...
terima kasih facebook
kaulah teman setiaku
yang setia menerima
hidangan karyaku
bersiaran karya semahuku semampuku
andainya aku tiada lagi bersiaran karya
bererti aku telah tiada di dunia ini
ataupun aku sibuk
dengan dunia sastera
di duniamaya ke dunia realiti
terima kasih facebook...
kau sentiasa memahamiku
moga apa yang aku siarkan di facebook
menjadi saham akhiratku dan ada nilaian di Sisi-Nya,
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara,
19 Safar 1437H
1 Disember 2015
Rabeah Binti Mohd Ali and Shandie Putra posted in 2 groups.


1,376,217 Views
Siakap Keli
July 11Edited
Budak perempuan ini merupakan penduduk Gaza. Dia mengancam Avichay Adraee yang merupakan jurucakap tentera rasmi Israel di salah satu perhimpunan menyambut kemenangan Gaza.. Dengar dia cakap pun dah gerun..kipidap adik!

YA ALLAH BALASLAH KEKEJAMAN TANPA PERIKEMANUSIAAN INI
ALLAHU AKBAR AAMIIN.

[SyamToday] Pesawat tempur koalisi Salibis, rezim Syiah Irak, dan rezim Syiah Assad membombardir kota-kota di Khilafah. Beberapa kota yang terkena…
SYAMTODAYNEWS.COM
Rashid Kocai and 92 others like this.
Comments
Has Marini Aaminn
UnlikeReply113 hrs
Ariey-Ieyta Zan-Ieyta Keratong Allahu Akbar.....
Aamiin.....

UnlikeReply113 hrs
Aryan Bin Muhamad Rafi Allahuakbar
UnlikeReply113 hrs
Rohana Mat Ali Aamiij..
UnlikeReply112 hrs
Faisal Paih aamiin ya Allah,,
UnlikeReply112 hrs
Cecep Supiandi Aamiin
UnlikeReply111 hrs
Jaiton Mohd Ali Ya Allah turunkanlah balasan mu kepada mereka yang menyeksa anak ini....Aamin.
UnlikeReply111 hrs
UnlikeReply111 hrs
Siti Shahrina Mazlan ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!

UnlikeReply19 hrs
Khairiyah Suhud Ya allah ya tuhan...
UnlikeReply19 hrs
Ahmad Rosli Pk Subhanallah..
Allahuakbar

UnlikeReply18 hrs
UnlikeReply18 hrs
Muhd Fazrul subahanallah
UnlikeReply11 hr
Farid Rashid Aamiin
UnlikeReply131 mins



'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
19 SAFAR 1437H
1 DISEMBER 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;