Wednesday 20 January 2016

MUJAHID FISABILILLAH-MU (426) KITA MERANCANG DENGAN CITA-CITA ALLAH MENGATUR DENGAN CINTA-NYA







PUISI TASBIH  CINTA KE SYURGA-NYA

TERIMA KASIH ATAS SENYUMANMU ITU

Aku tak pernah mencacimu duhai rakanku yang dikasihi dunia akhirat..
Aku rela aku yang dicaci daripada kau yang berhati mulia
Senyuman mu pun sudah cukup banyak pahala yang kau raih
Karna senyuman itu satu sedekah...
Biarpun senyumanmu itu cumalah gambar
Tapi ada nilaian-Nya di Sisi Allah...Insya-Allah Aamin
Senyum jangan tak senyum...
Terima kasih atas senyumanmu itu...

RATU RIMBA NIAGARA
12 Muharram 1434H
26 Novemaber 2012M ·

SETULUSNYA KASIH PADA SEMUA

Kita bertinta seolah kita mahu mati esoknya
Kita bertinta untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi
Kita bertinta agar sahabat-sahabat kita menyayangi kita karna-Nya

Indahnya jika
Kita dapat mengalunkan bahasa indah
Bahasa yang mententeramkan roh dan jasad
Bahasa yang mendamaikan jiwa
Tika menulisnya tenang
Yang membacanya pun tenang
Setenang air di kali Syurga

Moga tinta-tinta nan indah
Permai kita terus mengalir
Seperti air terjunan Niagara
Sama-sama menghilangkan
Dahaga iman yang yang kian tandus
Ditelan kesibukan masa pesona dunia

Bersamalah kita mencerna
Bahasa-bahasa
Yang mengundang rindu
Mengundang Rahmat Kasih-Nya
Agar di dunia kita dapat bersama
Di Syurga menanti
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

Setulusnya Kasih Pada Semua
Ratu Rimba Niagara
12 Muharram 1434H

PELANGI CINTA ITU MENGUKIR NAMA-NYA NAMAMU NAMAKU
SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU

Nizam Zamburger Ya ammin
LikeReply110 hrs
You and 438 others like this.
Comments
LikeReply7 hrs
Rabeah Binti Mohd Ali KITA MERANCANG DENGAN CITA-CITA
ALLAH MENGATUR DENGAN CINTA-NYA

ALLAH MAHA MENDENGAR ALLAH MAHA MEMUJUK

Selalunya kita cinta kepada manusia ada yang akan cemburu sehingga sanggup berbunuhan kerana cemburu
jika kita cinta kepada Tuhan ada yang cemburu itu bererti rohnya sedang nazak kerana Tuhan layak dicintai oleh semua hamba-Nya tanpa syarat asalkan ikhlas dan ikhlas itu hanya Allah swt saja yang tahu.

9 people like this.
Comments

Manda Conai Hebat kata Ratu Rimba

Ratu Rimba Niagara Allah swt memujukku di kala aku dihina mengatakan aku pendusta apabila aku menulis puisi cinta buat Allah, maka keluarlah kata-kata yang kamu bilang hebat itu sahabatku manda....Allahu Akbar Allah Maha Mendengar Allah Maha Memujuk di kala hatiku terlara disakiti oleh mereka yang cemburu aku menulis puisi cinta buat Allah.

PETIKAN WALL GRUP KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
10 RABI'UL AKHIR 1437H
20 JANUARI 2016

NILAIANNYA SAMPAI KE ALAM BARZAH

Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui

rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah

apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara

sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia

siamir marulafau 27052013>puisi buat teman

Pradita Fia Bundaku sayang / parasmu yang cantik/melambangkan hatimu yang dermawan/kalimatmu yang menyejukan/ untaian kata yang selalu kurindu/ saat kugundah/percikan nadamu/bangkitkan hati yang terluka/ sejukan jiwa yang kerontang/ dan memberikan semangat/ seperti mentari yang tak bosan berkunjung....

MARI BERSAMA KITA KEJAR AKHIRAT

Sahabatku....
Doakan saja agar dia diberi pertunjuk dari-Nya
Lupakan setiap apa yang dilakukan ke atasmu
Hanya yang harus sahabat fikirkan sekarang
Adalah apa yang sahabat mahu dalam hidup ini
Jika semua sudah sempurna dimiliki dengan rasa syukur
Syukurlah sahabat masih lagi diberi kesempatan
Untuk mengumpul sebanyak mungkin
Bekalan untuk dibawa ke alam Abadi
Moga bekalan kita semua ada Nilaian Di Sisi-NYa Aamiin
Dan persahabatan kita yang suci murni ini
Dapat diteruskan hingga ke Syurgawi Aamin Ya Rabbal A'Lamin

"JIKA KITA KEJAR DUNIA... DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT...DUNIA AKAN MENGIKUTI KITA"

RATU RIMBA NIAGARA
26 Ogos 2012


KITA MERANCANG DENGAN CITA-CITA
ALLAH MENGATUR DENGAN CINTA-NYA


ALLAH MAHA MENDENGAR ALLAH MAHA MEMUJUK

Selalunya kita cinta kepada manusia ada yang akan cemburu sehingga sanggup berbunuhan kerana cemburu
jika kita cinta kepada Tuhan ada yang cemburu itu bererti rohnya sedang nazak kerana Tuhan layak dicintai oleh semua hamba-Nya tanpa syarat asalkan ikhlas dan ikhlas itu hanya Allah swt saja yang tahu.

9 people like this.
Comments

Manda Conai Hebat kata Ratu Rimba

Ratu Rimba Niagara Allah swt memujukku di kala aku dihina mengatakan aku pendusta apabila aku menulis puisi cinta buat Allah, maka keluarlah kata-kata yang kamu bilang hebat itu sahabatku manda....Allahu Akbar Allah Maha Mendengar Allah Maha Memujuk di kala hatiku terlara disakiti oleh mereka yang cemburu aku menulis puisi cinta buat Allah.

PETIKAN WALL GRUP KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
10 RABI'UL AKHIR 1437H
20 JANUARI 2016

NILAIANNYA SAMPAI KE ALAM BARZAH

Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui

rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah

apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara

sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia

siamir marulafau 27052013>puisi buat teman

Pradita Fia Bundaku sayang / parasmu yang cantik/melambangkan hatimu yang dermawan/kalimatmu yang menyejukan/ untaian kata yang selalu kurindu/ saat kugundah/percikan nadamu/bangkitkan hati yang terluka/ sejukan jiwa yang kerontang/ dan memberikan semangat/ seperti mentari yang tak bosan berkunjung....

MARI BERSAMA KITA KEJAR AKHIRAT

Sahabatku....
Doakan saja agar dia diberi pertunjuk dari-Nya
Lupakan setiap apa yang dilakukan ke atasmu
Hanya yang harus sahabat fikirkan sekarang
Adalah apa yang sahabat mahu dalam hidup ini
Jika semua sudah sempurna dimiliki dengan rasa syukur
Syukurlah sahabat masih lagi diberi kesempatan
Untuk mengumpul sebanyak mungkin
Bekalan untuk dibawa ke alam Abadi
Moga bekalan kita semua ada Nilaian Di Sisi-NYa Aamiin
Dan persahabatan kita yang suci murni ini
Dapat diteruskan hingga ke Syurgawi Aamin Ya Rabbal A'Lamin

"JIKA KITA KEJAR DUNIA... DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT...DUNIA AKAN MENGIKUTI KITA"

RATU RIMBA NIAGARA
26 Ogos 2012


Purwodhoho Kediri
Rahayu ........

Woho Gruh Lir Samapto

- Woho = sesuatu / wahana
- Gruh Lir = yang dianggap tidak ada / mustahil / tidak nyata
- Samapto = Diwujudkan

Woho ( bahasa Purwo ) ..... Gruh Lir ( Bahasa Madyo ) ........ Samapto ( bahasa wusono ) ............... jika dirangkai, Woho Gruh Lir Samapto berarti = mewujudkan sesuatu yang dianggap mustahil untuk diwujudnyatakan, sehingga semua pihak bisa melihat, meraba, dan memanfaatkannya untuk hal kebaikan ......... — with Bam S Indo, Priyo Ketonggo, Nyai Kuning and 31 others.
Unlike · Comment · Turn Off Notifications · Share · 23 hrs


Ratu Rimba Niagara Jika Purwodhoho Kediri bisa merealitikan cita-cita Sastra Nusantara Ratu Rimba Niagara itulah hikmah di sebaliknya kenapa DIA ketemukan kita di alammaya.

Walaupun alammaya berbicara tanpa mengenali di alam nyata tapi hati penuh yakin apa yang diusahakan akan memberi manfaat seluruh rakyat nusantara. Itulah keyakinan yang dapat dirasai dalam lubuk hati yang dalam.

Pertemuan bukan tidak disengajakan tapi disengajakan-Nya agar dapat berfikir apakah hikmah-Nya di sebalik pertemuan di alammaya ini.

Jika kita fikir biasa...biasalah jawapannya
Jika kita fikir tiada apa...tiada apalah jawapannya
Jika kita luar biasa...luar biasalah jawapannya

'MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA' @ IDE DAN STRATEGI MEMUPUK KEMAKMURAN.'

YA ALLAH YA TUHAN KAMI ENGKAULAH TUHAN YANG MAHA AGUNG TUHAN SEKALIAN ALAM YANG MENGUASAI SELURUH ALAM YANG MENGUSAI DI HARI AKHIRAT
MASUKKANLAH KAMI KE DALAM GOLONGAN HAMBA-HAMBA-MU YANG BERAMAL SOLEH KARENA-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Alam menjadi guru untuk muhasabah/koreksi diri betapa kerdilnya kita di Sisi Allah SWT ..

'MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA'

INDONESIA ADALAH BANGSA PEJUANG
BANGSA INDONESIA ADALAH BANGSA PEJUANG , SEMANGAT PERJUANGAN INI HARUS DIWARISKAN KEPADA GENERASI MENDATANG.' SUSILO BAMBANG YUDHOYONO.


'KASIHKU KASIHMU KASIH ANAK CUCU ABADI DI SYURGA'

SUBHANALLAH
KASIH SEJATI
KASIHMU
KASIHKU
KASIH ANAK CUCU
MENGHARUM DI HATI SEMUA
BAHAGIAMU
BAHAGIAKU
BAHAGIA ANAK CUCU
BAHAGIA DI DUNIA
BAHAGIA DI AKHIRAT
TAUTAN CINTA
TAUTAN KASIH SAYANG SEMURNI CINTA
SALING KASIH
SALING SAYANG
DEMI-NYA
ALLAHU AKBAR
INDAHNYA KASIH
SEMURNI HATI
SETULUS HATI
KARENA-NYA
RELA DIRI MENJADI LILIN
MENERANGI ORANG LAIN
MEMBAKAR DIRI SENDIRI
ANDAI LILIN TERHENTI
TRHENTILAH NAFAS
TERHENTILAH PENA
DISAMBUNGKAN
ANAK CUCU
YANG MENGHARGAI
KASIHMU
KASIHKU
ABADI SELAMANYA BERSAMA DI ALAM SYURGA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
4 Muharram 1435H
8 November 2013M
(PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA SEMUA PEJUANG SASTERA RATU RIMBA NIAGARA DAN ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA)

SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA SELUAS LANGIT DAN BUMI

AKU LEBIH TENANG BERTEMAN DENGAN ALAM
KEINDAHAN ALAM MEMBUATKAN AKU BICARA DENGAN MEREKA
SEKALI AKU MEMUJINYA
BEKALI-KALI DIA MEMBALAS DENGAN BAHASA-BAHASA NAN INDAH-INDAH
HINGGA AKU SUDAH TERBIASA DENGAN KATA-KATA NAN INDAH-INDAH
TERNYATA ALAM MENGAJAR AKU BERBAHASA INDAH
ALAMLAH MENGAJAR AKU AGAR TIDAK MEMENTINGKAN DIRI
ALAM MENGAJAR AKU ERTI KASIH SAYANG
ALAM MENGAJAR AKU MENJADI LILIN
MATAHARI MENGAJAR AKU MENJADI SEPERTINYA
JANGAN JADI LILIN JADILAH SEPERTIKU
LILIN CAHAYANYA SEBATAS CUMA
TAPI MATAHARI SELURUH ALAM
TIDAKKAH KAMU MAHU MENYINARI DIRIMU UNTUK SELURUH ALAM
'SUDAH PASTILAH AKU MAHU, KEPANASAN MATAHARI MEMBAKAR DIRINYA
UNTUK BERKHIDMAT MENERANGI SELURUH ALAM LEBIH AKU DAMBAKAN KERANA ADALAH SATU KEBAHAGIAAN DALAM HIDUPKU APABILA DAPAT BERBAKTI PADA SEMUA MANUSIA KERANA ALLAH TAALA'
ANDAI ITULAH YANG ALLAH IZINKAN AKU DAPAT BERBAKTI DENGAN SEMUA MANUSIA KERANA ALLAH TAALA DUNIA INI ADALAH LADANG-LADANG CINTA AKU UNTUK AKU TERUS BERBAKTI TANPA MENGIRA LELAH SEUMUR HIDUPKU MANALAH TAHU CAHAYA MATAHARI-NYA DI DUNIA INI DAPAT KU BERLINDUNG DARI PANAS TERIKNYA MENTARI DI PADANG MASYAR NANTI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.' ITULAH TANDA ALLAH DAN PARA MALAIKATNYA MEMBALAS CINTAKU...ALLAHU AKBAR DUNIA INI PENUH DENGAN KEINDAHAN KASIH SAYANG...KERANA KUSAYANGKAN SEMUA YANG ADA DI BUMI DAN DI LANGIT AKU RASAKAN HIDUPKU TERAMAT BAHAGIA DALAM KESYUKURAN DUNIA AKHIRAT.'


KERANA AKU SABAR DENGAN UJIAN-NYA AKU DIBERI KASIH SAYANG SEPENUH LANGIT DAN BUMI...ALLAHU AKBAR SESUNGGUH-NYA KASIH SAYANG-MU TIADA TERBATAS DAN TIADA PENGHUJUNG...TIDAK KAU BERIKAN UJIAN KEPADA HAMBA-MU MELAINKAN MENGIKUT KEMAMPUAN HAMBA-MU ...AKU YAKIN ITU YA ALLAH...SYUKUR YA ALLAH SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA SYUKUR SELUAS LANGIT DAN BUMI...BERILAH RAHMAT KASIH-MU TANPA PENGHUJUNG-NYA, HIDUP DAN MATIKAN AKU DALAM REDHO-MU...AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

CINTAKU PADA INDONESIA SEJUJUR CINTA

AKU BERKAWAN DENGAN RAKYAT INDONESIA BUKAN KARENA RAKYATNYA
TAPI KARENA SAYANGKU PADA INDONESIA

KAGETKAN!
PASTI KAMU KAGET DENGAN CINTAKU PADA INDONESIA
AKU PUN TAK TAHU KENAPA AKU JADI BEGINI...
SEDANGKAN AKU BUKAN RAKYAT INDONESIA
AKU TAK TAHU SAMA SEKALI SEJARAH INDONESIA
YANG AKU TAHU AKU ...
CINTA...CINTA...CINTA...PADA INDONESIA

BILA DENGAR SAJA NAMA INDONESIA
JANTUNGKU BERDETAK KENCANG
SERASA DARAH KESATRIA PEJUANG INDONESIA BERANI MATI
MEMANGGIL-MANGGILKU BERJUANG BERSAMA MEREKA


"Duhai Putri Kesayangan Indonesia
Syair, pantun, gurindam puisi Tuan Putri karangkan
telah meniup bara api perjuangan kami
cinta Tuan Putri kepada Ibu Pertiwi Indonesia
telah membuatkan kami sentiasa membara-bara dan terus
semangat untuk mempertahankan Indonesia
biarpun nyawa kami jadi taruhannya...
jangan sesekali Tuan Putri bilang mahu berpisah dengan kami
kami tak akan relakan karena kami juga sayang dan kasih pada
Tuan Putri yang rela renjiskan tinta-tinta berdarah di jiwa semua
anak-anak bangsa Indonesia yang lemah untuk menyayangi negara mereka sendiri...
tulislah tuan putri tulislah semahumu ..semampumu...kami amat nantikan
kami amat hargai dan menyukainya sepanjang hayat kami...
semua karya-karya Tuan Putri mengenai kesatria berani mati Indonesia
baik beketurunan raja dan pahlawan ..kami bukukan untuk dibaca anak bangsa kami
sebagai semangat juang untuk selamanya mencintai Indonesia ...
Kami doakan Tuan Putri diRahmati Allah tika hidup dan mati
jasa sumbang bakti tuan Putri kepada kami semua...
sebagaimana Tuan Putri seikhlasnya mencintai negara dan anak bangsa kami
begitulah kami ikhlas membalas cinta dan kasih kepada Tuan Putri yang tercinta
yang lahir dari lubuk hati yang amat dalam. "

"Duhai rakyat Indonesia yang tersayang
sayang sebener sayang
yang lahir dari lubuk hati
bukan sekadar perayu kasihmu
bukan sekadar canda-candaan
bukan sekadar dipersendakan
kasih sayangku pada Indonesia dan bangsanya
setulus hati karena Allah Taala
Allah yang Kurniakan kasih sayangku pada Indonesia
makanya aku amat hargai kasih sayang itu
In Shaa Allah selagi mampu akan kutulis
Syair, pantun, gurindam dan puisi untuk Indonesia
selagi hayat di kandung badan
andainya aku dijemput Ilahi
kirimilah sepotong doa untukku
sebagai balasan cinta kamu ke aku....
doa kalian itulah pengikat kasihmu kasihku
In Shaa Allah sampai ke aku di alam Sana nanti
doa kalian adalah lebih berharga dari alam dan seisinya...
jangan lupa doakan untukku ya sayangku semua...
manalah tahu berkat silaturahmi kita di dunia ini
kita bisa bertalisiraturahim di Syurga kelak
In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
itulah hikmah kenapa Allah tumbuhkan
kasih sayangku pada Indonesia
semuanya ada hikmah disebalik-Nya..
percayalah kesayanganku semua rakyat Indonesia
makanya tolong hargai kasih sayangku ini
jangan dibiarin sepi karya-karyaku
dilambung ombak tsunami kesendirian untuk melawannya
tolong ehsan samaku
karena cintaku ke kamu Indonesia sejujurnya cinta....

Karya Ratu Rimba Niagara
25 Jun 2013


OMBAK RINDU MENYATUKAN KASIH KITA

Sahabat yang sentiasa terkasih di hati...
kau hadir di kala aku hampir berputus asa
di kala aku hampir kecewa
di kala aku tidak percaya apa itu cinta sejati
di kala aku hilang erti kasih sayang sahabat sejati
di kala aku tidak percaya lagi erti kejujuran kata-kata,
di kala aku mati dengan harapan dan cita-cita

Tapi hadirmu membuatkan
duniaku yang sepi jadi bak pelangi indah di waktu malam

Telah bertahun senyumanku telah kubenamkan di ombak rindu
kini ombak rindu mengirimkan semula senyumanku itu karena
ombak rindu tak tega aku bergundah gulana selamanya
terima kasih ombak rindu kerana memahamiku

Kalau dulu aku amat membencimu
karena kau mengheret senyumanku
dalam bara gelombang ombak mengganas!
lalu tanpa ehsanmu kau hempaskan aku ke pantai
lalu aku terdampar
di pantai tidak berpenghuni
di Rimba Niagara
penghuni rimbalah penawar dukaku
mereka bergotong royong
mendirikan istana indah untukku berteduh
daripada hujan dan panas
amat indah dan berseni istana yang didirikan untukku,
aku amat bahagia sekali tinggal di sini
dilayani bagaikan seorang putri diRaja
aku bagaikan mimpi
apabila mereka suka dengan
hasil syair dan gurindam
karanganku
setiap kali aku berlagu gurindam
mereka menangis bila gurindamku bernada sedih
dan mereka akan ketawa terbahak-bahak apabila gurindam jenaka
habis saja aku berlagu gurindam mereka terkinja-kinja keseronokan
yang bukan kepalang gembiranya
aku teruja berkarya
mereka teruja mendengar
sama-sama teruja

Merekalah yang menyediakan kelengkapan penulisanku....
bulu burung garuda sebagai pena
darah mereka sebagai dakwat
setiap kali aku menulis aku menangis
kerana aku bertintakan darah menghuni rimba tersayang
"Tuan putri yang kami sayangi demi cita-cita Tuan Putri bukan setakat darah kami saja ...
nyawa kami pun sanggup kami pertaruhkan
demi cia-cita tuan putri ."
"Allahu Akhbar tak sanggup beta bertintakan darah rakyat beta yang terkasih di hati.
"Kami ikhlas tuan putri...tuan putri memperjuangkan kehidupan kami..
kenapa tidak kami hargai....kami tidak mahu menjadi makluk Tuhan yang tidak bersyukur tuan putri...."
Karena ketulusan hati mereka dalam apa yang ingin aku perjuangkan...setiap kali berkarya aku pasti menangis...hingga kembang tulisan dengan titisan air mataku yang tak henti. Tulisan darah penghuni rimba bercampur dengan air mataku.

Duhai penghuni rimba pengorbananmu takkan kulupa...
duhai sahabatku dukungan/sokonganmu kusanjungi di hati
duhai ombak rindu ...kau menyatukan kasih sayangku dengan
penghuni rimba dan para sahabatku yang terkasih di hati
moga kasih kita terpatri hingga ke Syurgawi!

Amiin Amiin Amin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Ratu Rimba Niagara
Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
5 Muharram 1435H
9 November 2013M
(PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK KESATRIA & SRIKANDI SASTRAKU DUNIAKU TIDAK DILUPAKAN JUGA SEMUA YANG MEMINATI HASIL KARYA SASTERAKU DUNIAKU)


SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI

KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.



'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'


MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH


'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
11 RABI'UL AKHIR 1437H
21 JANUARI 2016


KITA SEHATI SEJIWA DEMI-NYA

"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"



0 comments:

Post a Comment

 
;