Saturday 3 December 2016

KAMI HAMBA-MU (321) RAKAN FBKU SAHABAT AKHIRATKU


KAMI HAMBA-MU (321) RAKAN FBKU SAHABAT AKHIRATKU

ALLAH PADA-MU AKU SERAHKAN HIDUP DAN MATIKU
ATAS NAMA CINTA-MU
Rabeah Binti Mohd Ali telah berkongsi foto The Message.

Foto The Message.
The Message bersama Rina Shafane Sekarsari dan 16 yang lain.
First Kalima ...
we must memorize 6 kalima.
Posted by Sayed Raouf ..
     
     
     
     

ALLAH MAHA PENCIPTA YANG MAHA BIJAKSANA BAGI-NYA MUDAH MENCIPTA DARIPADA TIADA KEPADA ADA BEGITU JUGA MEMUSNAHKAN REJIM BASHAR DAN YAHUDI LAKNATULLAH LALU DIGANTIKAN KAUM LAIN YANG TAHU BERSYUKUR

Wanyie Wan Abrahman ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Biar gambar berbicara.. Subhanallah
Rabeah Binti Mohd Ali
SAHABAT DUNIA AKHIRAT
Yang membuat kita rasa sempurna bilamana sahabat kita ikhlas bersahabat kerana Allah Taala dan setiap kali berkata-kata menenangkan roh dan jasad.
Itulah sahabat sejati berazam bersama mematrikan persahabatan hingga ke Syurgawi. Insya-Allah Aamiin.
14 Muharram 1434H
28 November 2012M
Rabeah Binti Mohd Ali
TERIMA KASIH ATAS SEPIMU
Aku saja yang memahamimu
kau saja tak memahamiku
kau bilang kasih
kau bilang sayang
tapi bila ada dia
semua kasih semua sayang
melayang layang
bagaikan tsunami membadai...badai...
Dulu akulah ratu yang bertahta di hatimu
mahu sehidup semati denganku
susah senang bersamaku
untuk merealisasikan cita-citaku
Tapi tanpa ku tahu salahku
kau sepikan aku
kasih sayang cinta jadi benci
rindu pun jadi sepi
sepi menyepi
Kerna kau telah buang aku
dalam hidupmu tanpa tahu salahku
dengan sebaris ayat
agar kau mengerti
pergilah sepi
terima kasih atas sepimu...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
15 Muharram 1434H
29 November 2012M
Rabeah Binti Mohd Ali
ANDAI KATA TAK BERJUMPA KITA BERUMPA DI SYURGA
Makanya aku amat memerlukan rakan-rakan
Yang sama pemikiran meniti ke jalan Syurga Firdaus...
Yang sepi menyepi dalam FB ku bukan tak mahu kawan
Masa ku sudah kesuntukan untuk mencapai apa yang ku cita-citakan ...
Teman FB bukanlah untuk saja-saja sepi menyepi
Tapi adalah untuk saling berbagi ilmu dunia akhirat...mentarbiyah roh dan jasad
Antara aku dan rakan fb...itu saja matlamat ku berteman fb...
Harap teman FB mengerti aku
Yang sepi menyepi terpaksa kuundur diri...
Bukan mahuku begini berpisah denganmu
Tapi aku tak tega disepikan
Dalam rindukan sapaan seorang teman fb
Yang mulanya faham akan aku
Tapi akhirnya jadi sepi
Makanya pergilah sepi
Tak perlu kunantikan lagi
Di ombak rindu sepi menyepi...
Maafkan aku
Biarpun kita berpisah
Kau sentiasa di hatiku
Karna pernah sudi menjadi teman fbku
Terima kasih untuk segalanya...
Andai kata takdir menemukan kita
Bertemu di luar sana
Kita akan terus bersahabat
Andai kata tak berjumpa
Kita berjumpa di Syurga
Insya-Allah Aamiiin
RAKAN FBMU,
RATU RIMBA NIAGARA
15 Muharram 1434H
29 November 2012
ALLAH MAHA PENCIPTA YANG MAHA BIJAKSANA BAGI-NYA MUDAH MENCIPTA DARIPADA TIADA KEPADA ADA BEGITU JUGA MEMUSNAHKAN REJIM BASHAR DAN YAHUDI LAKNATULLAH LALU DIGANTIKAN KAUM LAIN YANG TAHU BERSYUKUR

RAKAN FBKU SAHABAT AKHIRATKU
Terima kasih kerana sudi menjadi rakan fb saya.
Moga sudi memberi sokongan dalam sasteraku duniaku
Selamat menghayati penulisan saya
Dan sudilah memberi pandangan
Bagi memantapkan lagi
Penulisan saya...
Saya bukanlah pandai
Tapi dunia penulisan adalah minat saya
Makanya saya memerlukan bimbingan
Daripada teman-teman fb
Gimana mengkualitikan penulisan saya
Saya amat-amat berharap
Kerjasama rakan fb
Memberi apa saja cadangan
Jika terdapat karya saya
Yang perlu ditambahkan diperbaiki
Dan jika perlu rakan fb
Menyertakan karya mereka sebagai tambahan yang kurang
Setiap idea atau pendapat biarlah
Ada keselarian dengan tema karya yang disiarkan
Jika rasa tidak berpuas hati
Dan ingin meluahkan bahasa yang negatif kepada saya
Sila masukkan ke inbox saya
Agar boleh dibawa bincang
Apa yang tidak dipuaskan hati
Saya tidak mahu membudayakan
Keegoaan berbahasa bila membicarakan sesuatu
Yang diluar pemikiran saya...dan jika itu terjadi
Saya akan undur diri
Bukan berdebat menunjukkan kepandaian ilmu
Masing-masing tanpa mahu mengalah
Seperti menegak benang yang basah
Itu bukan matlamat saya ber fb.
Tujuan saya berfb hanya semata
Memerlukan mereka yang ingin memberi kerjasama
Dengan karya saya
Bukan untuk mengkritik kerajaan mana-mana negara
Atau menghina mana-mana individu
Jauh sekali menfitnah mana-mana pihak baik kerabat diRaja
Atau rakyat jelata
Harap teman fb..
Dapat menggunakan bahasa
Yang boleh menangkan roh dan jasad
Jika teman fb..sibuk dengan urusan kerja
Boleh diberitahu awal-awal dan masuk ke inbox saya
Tapi kalau sibuk jangan lebih dari tiga hari
Kerana jika tak bertegur sapa lebih tiga hari
Telah memutuskan talisiraturahimi alam maya
Makanya harap dimaklum jangan lebih daripada tiga hari sepi
Jika lebih daripada 3 hari harap dimaklum
Jika saya sepikan juga sebagai rakan fb
Kerana saya cuma terima rakan fb yang tak sepi tanpa kabar berita...
Moga dengan penjelasan ini
Rakan fb memahami
Dan sudi maafkan saya
Jika ada tersalah bicara
Di sepanjang saya berkarya
Yang mana sudah terpisah
Sebagai rakan fb
Sudilah maafkan saya
Percayalah kita tetap bersaudara seislam
Harap sudi memaafkan saya...
Jika yang tak sudi menyapa dan memberi sebarang
pandangan kepada karya saya tapi masih saya terima sebagai rakan fb
bermakna tiada ehsan sedikit pun di hatinya...mendera saya menyayanginya
merinduinya dalam terseksa dan sengaja mahu melukai hatiku
tolong lepaskan dunia karya saya secara sama-sama bahagia.
Dan jangan ada benci atau dendam di antara kita
Jika rakan fb sekadar suka-suka mahu menjadi rakan fb saya harap
undur diri kerana saya serius terhadap setiap rakan fb saya.
Saya mahu dia rasakan kewudan saya dan begitu juga rakan fb...
Jika rakan grup yang ingin menjadi rakan fb saya tapi sekadar
syarat ada sepi-menyepi kerana kesibukan masa bertugas cukuplah
sekadar rakan fb ini saja. Maaflah jika kita sama-sama sepi menyepi.
Duhai rakan fbku
Kuanggapmu
Nilainya lebih berharga daripada permata berharga
Kurniaan-NYa padaku adalah
Seperti permata daripada Syurga
Yang mesti aku syukuri sampai mati
Indahmu dalam bertandang ke wall fbku
Seperti indahnya pelangi di malam hari
Makanya sudilah terimaku
Sebagai rakan fb yang pengen setia padamu
Selagi hayat di kandung badan
Kita bersama meneruskan persahabatan suci murni ini
Hingga ke Syurga Firdaus. AAmiiin
Rakan fbmu yang sentiasa memohon maaf padamu
Jika penulisanku ada melukai hatimu...
Moga dengan luahan hatiku ini rakan fb yang baru,
yang lama dan yang sudah tidak bergelar rakan fb
dapat memaafkan saya dan memahami saya.
'YA ALLAH JADIKANLA LAMAN MUKA BUKU KU INI
SEPERTI TAMAN-TAMAN SYURGA DAN RAKAN-RAKANKU
SEPERTI PENGHUNI SYURGA BILA BERBICARA MENGGUNAKAN
BAHASA-BAHASA SYURGA...SENTIASA MENJAGA ADAP SOPAN
BERBICARA... BERKHEKMAH TIDAK MENGGURISKAN HATI
SESIAPA JIKA ADA KAMI SALING MEMAAFKAN...
AKU MALU UNTUK MENYEBUT SYURGA YA ALLAH
KERANA AKU TERLALU HINA YA ALLAH
AKU HAMBA-MU YANG MAHU PULANG KEPADA-MU
DALAM KEBAIKAN MATI DALAM KALIMAH SYURGA-MU
KERANA-MU AKU MENULIS DAN MEMBUKA LAMAN MUKA BUKU
MENCARI SAHABAT-SAHABAT DUNIA AKHIRAT
YANG BERBAHASA MENGIKUT IMAN
BUKAN MENGIKUT HATI YA ALLAH
SATUKAN HATI-HATI KAMI DALAM JALINAN UKHUWAH KASEH
TALISIRATURRAHIMI YANG ABADI HINGGA KE SYURGA-MU
KERANA KEHADIRAN HAMBA-MU KE WALL FBKU
ADALAH KURNIAAN DARI-MU UNTUKKU SYUKURI
KERANA DIALAH SAHABAT AKHIRATKU'
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Dengan Rahmat Kaseh-Mu tanpa batas
Perkenankanlah Ya Allah Makbulkanlah Ya Allah..
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Hamba-Mu Yang Ingin Mati Dalam Kalimah Syurga-Mu Insya-Allah Aamiin,
29 Muharram 1434H
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
2 Comments
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali MAKA HATI ADALAH CAHAYA KEHIDUPAN MU

If your eyes are the gift of sight

So your heart is the light of life

Jika mata adalah karunia penglihatan mu
Maka hati adalah cahaya kehidupan mu

By: Rubianto Tanoto
Rabeah Binti Mohd Ali SAHABAT AKHIRAT

Aku cuma mahu tahu kau mengerti aku...aku mengerti kamu..

sentiasa jujur dalam berkata
sentiasa setia dalam persahabatan
sentiasa berkomunikasi
sentiasa berkata seiring hati
sentiasa muhasabah diri
sentiasa mahu membuat kebaikan
sentiasa berkata yang baik di Sisi-Nya
sentiasa berkerjasama dalam meraih cinta dan redhaNya
jika itu ada pada kamu ...
kamulah rakan seperjuangan
dunia akhirat yang kucari
biarpun sekadar alam maya
itu sudah memadai
dalam meneruskan
sebuah persahabatan suci
demi alam
akhiratmu akhiratku
sebuah alam
yang pasti kita tempuhi
di kala itu tiada sahabat atau sanak saudara
yang ada sahabat akhirat yang setia menemani kita
sahabat akhirat itulah amalan kita
yang dilakukan ikhlas semata kerana-Nya
moga kau dan aku dan semua
berjaya membawa sahabat akhirat
tika kita berada di alam akhirat
negeri yang kekal abadi
tempat balasan
segala kebaikan dan kejahatan
moga kita terpilih
mati dalam membuatkan kebajikan
yang diterimaNya
Aamiin Aamiin Aamiin
Ya Rabbal A 'Lamin

'ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MOGA KITA MATI DALAM KEBAJIKAN

ALLAH AZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA

JIKA KAMU MENGEJAR DUNIA
DUNIA AKAN TINGGALKAN KAMU
JIKA KAMU MENGEJAR AKHIRAT
DUNIA TIDAK TINGGALKAN KAMU
AMALAN DUNIAMU BAWA KE AKHIRAT

SERAHKAN SAJA URUSAN HIDUP DAN MATI
KEPADA ALLAH KERANA DIALAH
YANG MENGURUSKAN HIDUP DAN MATI
HAMBA-NYA

USAHA DOA TAWAKAL PASRAH
DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN
JALAN KE AKHIRAT
MATLAMAT SEBENAR KITA
ITULAH PERJUANGAN KITA
YANG MAHU PULANG KE PANGKUAN-NYA
MOGA SAHABAT AKHIRAT YANG KITA DAMBAKAN
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI
DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

YA ALLAH AKU INGIN PULANG KE PANGKUAN-MU
KAU HADIRKANLAH SAHABAT AKHIRATKU
YANG SELALU MENDORONGKU
BERAMAL SOLEH KERANA-MU
KAMI MAHU KE JALAN-JALAN SYURGA-MU
PERMUDAHKANLAH YA ALLAH
BERKAT KAMI BERSAHABAT DENGAN
SAHABAT AKHIRAT
KAMI AMAN DI ALAM BARZAH
TIDAK DIPUKUL DIPALU SEHINGGA QIAMAT
KERANA SAHABAT AKHIRAT KAMI
SENTIASA MEMBELA KAMI
MELINDUNGI KAMI
DAN DENGAN RAHMAT DAN KASIH-MU
DI ALAM BARZAH ROH KAMI TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA
MAKA DARI ITU YA ALLAH
KURNIAKANLAH KAMI SAHABAT AKHIRAT
BERSAHABAT DI DUNIA
SELAMAT DUNIA AKHIRAT
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI DI SYURGA-MU
ITU JANJI-MU
JANJI-MU BENAR
PASTI BENAR
AKU YAKIN
YAKIN SEYAKIN-NYA
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

Hamba-Mu Yang Mahu Pulang Ke Pangkuan-Mu,
17 Muharram 1434H
1 Disember 2012M
Saturday at 6:29am · Like · 9

Alhamdulillah. Sukacita dimaklumkan. Dengan pertolongan 3 orang ahli jawatankuasa yang cukup pakar dalam bidang undang2 dan media massa, 10 perkara yang mahu di...
Lihat Lagi
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih kerana sudi menjadi rakan fb saya.
Moga sudi memberi sokongan dalam sasteraku duniaku
Selamat menghayati penulisan saya

Dan sudilah memberi pandangan
Bagi memantapkan lagi
Penulisan saya...
Saya bukanlah pandai
Tapi dunia penulisan adalah minat saya
Makanya saya memerlukan bimbingan
Daripada teman-teman fb
Gimana mengkualitikan penulisan saya
Saya amat-amat berharap 
Kerjasama rakan fb
Memberi apa saja cadangan
Jika terdapat karya saya
Yang perlu ditambahkan diperbaiki
Dan jika perlu rakan fb 
Menyertakan karya mereka sebagai tambahan yang kurang
Setiap idea atau pendapat biarlah 
Ada keselarian dengan tema karya yang disiarkan

Jika rasa tidak berpuas hati
Dan ingin meluahkan bahasa yang negatif kepada saya
Sila masukkan ke inbox saya
Agar boleh dibawa bincang
Apa yang tidak dipuaskan hati

Tujuan saya berfb hanya semata
Memerlukan mereka yang ingin memberi kerjasama 
Dengan karya saya
Bukan untuk mengkritik kerajaan mana-mana negara
Atau menghina mana-mana individu
Jauh sekali menfitnah mana-mana pihak...

Harap teman fb..
Dapat menggunakan bahasa 
Yang boleh menangkan roh dan jasad
Rabeah Binti Mohd Ali Jika teman fb..sibuk dengan urusan kerja
Boleh diberitahu awal-awal dan masuk ke inbox saya
Tapi kalau sibuk jangan lebih dari tiga hari

Kerana jika tak bertegur sapa lebih tiga hari
Telah memutuskan talisiraturahimi alam maya
Makanya harap dimaklum jangan lebih daripada tiga hari sepi
Jika lebih daripada 3 hari harap dimaklum
Jika saya sepikan juga sebagai rakan fb
Kerana saya cuma terima rakan fb yang tak sepi tanpa kabar berita...

Moga dengan penjelasan ini 
Rakan fb memahami 
Dan sudi maafkan saya
Jika ada tersalah bicara 
Di sepanjang saya berkarya

Yang mana sudah terpisah 
Sebagai rakan fb 
Sudilah maafkan saya
Percayalah kita tetap bersaudara seislam
Harap sudi memaafkan saya...

Jika yang tak sudi menyapa dan memberi sebarang
pandangan kepada karya saya tapi masih saya terima sebagai rakan fb
bermakna tiada ehsan sedikit pun di hatinya...mendera saya menyayanginya
merinduinya dalam terseksa dan sengaja mahu melukai hatiku
tolong lepaskan dunia karya saya secara sama-sama bahagia.
Dan jangan ada benci atau dendam di antara kita

Jika rakan fb sekadar suka-suka mahu menjadi rakan fb saya harap
undur diri kerana saya serius terhadap setiap rakan fb saya.
Saya mahu dia rasakan kewudan saya dan begitu juga rakan fb...

Jika rakan grup yang ingin menjadi rakan fb saya tapi sekadar
syarat ada sepi-menyepi kerana kesibukan masa bertugas cukuplah
sekadar rakan fb ini saja. Maaflah jika kita sama-sama sepi menyepi. 

Duhai rakan fbku
Kuanggapmu
Nilainya lebih berharga daripada permata berharga
Kurniaan-NYa padaku adalah 
Seperti permata daripada Syurga
Yang mesti aku syukuri sampai mati
Indahmu dalam bertandang ke wall fbku
Seperti indahnya pelangi di malam hari
Makanya sudilah terimaku
Sebagai rakan fb yang pengen setia padamu
Selagi hayat di kandung badan
Di bersama meneruskan persahabatan suci murni ini
Hingga ke Syurga Firdaus. AAmiiin

Rakan fbmu yang sentiasa memohon maaf padamu
Jika penulisanku ada melukai hatimu...

Moga dengan luahan ini rakan fb yang baru,
yang lama dan yang sudah tidak bergelar rakan fb
dapat memaafkan saya dan memahami saya.

'YA ALLAH JADIKANLA LAMAN MUKA BUKU KU INI
SEPERTI TAMAN-TAMAN SYURGA DAN RAKAN-RAKANKU
SEPERTI PENGHUNI SYURGA BILA BERBICARA MENGGUNAKAN
BAHASA-BAHASA SYURGA...SENTIASA MENJAGA ADAP SOPAN
BERBICARA... BERKHIKMAT TIDAK MENGGURISKAN HATI
SESIAPA JIKA ADA KAMI SALING MEMAAFKAN...

AKU MALU UNTUK MENYEBUT SYURGA YA ALLAH
KERANA AKU TERLALU HINA YA ALLAH
AKU HAMBA-MU YANG MAHU PULANG KEPADA-MU
DALAM KEBAIKAN MATI DALAM KALIMAH SYURGA-MU

KERANA-MU AKU MENULIS DAN MEMBUKA LAMAN MUKA BUKU
MENCARI SAHABAT-SAHABAT DUNIA AKHIRAT
YANG BERBAHASA MENGIKUT IMAN 
BUKAN MENGIKUT HATI YA ALLAH

SATUKAN HATI-HATI KAMI DALAM JALINAN UKHUWAH
TALISIRATURRAHIMI YANG ABADI HINGGA KE SYURGA-MU

KERANA KEHADIRAN HAMBA-MU KE WALL FBKU
ADALAH KURNIAAN DARI-MU UNTUKKU SYUKURI
KERANA DIALAH SAHABAT AKHIRATKU'
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Dengan Rahmat Kaseh-Mu tanpa batas
Perkenankanlah Ya Allah Makbulkanlah Ya Allah..
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

Hamba-Mu 
29 Muharram 1434H
Rasid Nodin Salam untuk Ratu Rimba Niagara...dan terima kasih kerana sudi menarima add saya.....saya saorang yg tertarik dgn sastera2 Ratu...saya bukanlah saorang ahli sastera tetapi peminat sastera.
Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih. Harap sudi menyokong dunia karya saya ye.
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komen...
AKU MENULIS SELAGI MANA ALLAH SWT IZINKAN
Aku memang suka berkarya
Tak kira pagi petang siang malam
Aku berkarya...berkarya...berkarya...
Tanpa jemu tanpa penat
Sebagai manusia biasa aku tak boleh memaksa diriku untuk tak berehat
Aku akur itu...bila dah tak mampu meneruskan baru aku berehat
Dalam sesuatu topik yang hendak ditulis bukan mudah kerana bidang itu
Bukanlah aku arif untuk menulis
Allah tak pernah mengecewakan aku
Idea datang di pemikiran
Aku syukur...syukur sangat-sangat
Syukur Ya Allah Kau tak pernah biarkan aku tanpa ilham
Kerana terlalu bersyukur pada-Nya aku menangis setelah habis aku berkarya
Mana tidaknya tanpa-Nya sebaris ayat aku tidak dapat menulis
Tanpa-Nya satu ilhamku pun tak akan bertandang di pemikiranku
Kalau difikirkan secara lojik aku bukan pandai seperti orang bijak pandai
Tapi bagi Allah SWT jika DIA izinkan tidak perlu aku pertikaikan dan aku syukur
Kerana terlalu bersyukur
Aku berkarya...berkarya...
Dunia karya yang amat mengujakan!
Jika tak berkarya jiwaku mati rasanya nafasku seakan sesak
Apa saja yang bahan kubaca..kudengar....kupandang...
Semuanya sumber inspirasi dunia karyaku
Aku cukup tak gemar jika yang aku baca itu
Berbaurkan menghina...mengeji...membangga diri....
Aku suka ilmu yang mendidik dan bukan mengajar
Jika mendidik ilmu terus lekat di hati
Jika mengajar mereka terlebih arif segala ilmu
Makanya ilmu yang ingin disampaikan pastinya akan disepikan
Kerana terlalu taksub dengan duniaku aku hanya terima rakan-rakan fbku
Yang sentiasa memberi kerjasama sokongan/dukungan pada dunia sastraku
Kalau dia membisu dan hanya sekadar teman fb tanpa memberi inspirasi dan Menyepikan karyaku dan dia dengan dunianya seolah aku tiada wujud sebagai
Rakan fbnya ...makanya aku terpaksa undur diri....
Tapi bukanlah bermakna aku memutuskan talisiraturrahimi
Mereka semua sentiasa di hatiku...
Lagi pula sebelum persahabatan di alam maya
Aku sudahpun berterus terang kenapa aku begini taksub pada duniaku
Makanya setiap rakan fbku amat berharga lebih berharga daripada
Permata berharga...indahnya seperti indahnya pelangi di malam hari
Sebagaimana mereka terima karyaku apa adanya dan aku akan
Terimanya lebih adanya.
Selagi mana Allah SWT izinkan aku menulis
Aku akan terus menulis ....sehingga terhenti nafas terhentilah pena.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
19 Muharra 1434H
3 Disember 2012M
KENAPA HAMBA MENULIS
Terhenti nafas terhentilah pena bermaksud ....menulislah selagi ada peluang untuk menulis...selagi ada peluang hidup...jika sudah dijemput Ilahi maka tidaklah menulis lagi sih....bahan-bahan yang ditulis masih ada lagi dibaca oleh yang hidup ....sebab itu jika boleh mahu hidangkan bahan tulisan yang tenang jiwa dan menangkan kalbu...tujuan menulis bukanlah mahu mengajar si pembaca tapi adalah muhasabah diri sendiri yang hidup ini akan mati akhirnya akan tinggalkan dunia ini walau siapapun kita.
Sebab-sebab menulis:
1) Menghargai bakat Kurniaan Allah SWT
2) Melahirkan rasa cinta kepadaNya
3) Mengajak pembaca saling berkasih sayang kerana Allah SWT
4) Muhasabah diri sendiri
5) Menghargai apa yang diCiptakan Allah SWT di langit dan di bumi
6) Bahan yang ditulis tanda kasih kepada kepada generasi kini dan akan datang
7) Ingin mencurahkan bakti kepada raja, pemerintah, kesatria, rakyat.
8) Inginkan menghargai kewujudah warga rimba kerana di rimba ini penulis mendidik jiwanya
9) Ingin menulis bahan-bahan yang boleh menginsafi diri
10) Moga bahan-bahan yang ditulis ada nilaian di Sisi-Nya sebagai bekalan di akhirat nanti.Insya-Allah Aamiin.
Bahan penulisan yan ingin dijelakkan:
1) Membangga diri merasakan diri hebat tika menulis
2) Mengwujudkan budaya mengadu domba
3) Mengwujudkan pergaduhan sehingga memutuskan silaturrahimi
4) Menulis bahan-bahan yang boleh membuatkan merendahkan martabat seseorang
5) Menfitnah, menghina kerana merasakan diri sempurna baik
Kerana sebab-sebab yang dinyatakan di atas hamba hanya memerlukan rakan-rakan fb yang aktif untuk menyubur suburkan jiwa hamba untuk terus menerus menulis. Jika rakan fb ingin menjadi rakan fb yang kekal tolong hidupkan akaun fb anda dan sudi berkomukasi dengan karya hamba walaupun sebaris perkataan. Mereka yang senyap ...sepi....tolong dapat memahami jiwa hamba. Selagi senyap sepi maafkan hamba ...hamba terpaksa sepi juga biarlah sama-sama sepi hingga ke nafas terakhir.Sebelum tinggal meninggal mohon dimaafkan atas sepimu .
Rakan fbku....hamba hanya mahu karya hamba di beri pendapat secara bernas kerana
karya-karya hamba di tulis tujuannya hanyalah yang positif dan yang positif itu mahu
dimantapkan lagi agar lebih positif. Bukan meminta teman fb merendah-rendahkan karya yang ditulis . Jika inilah niat rakan fb harap tinggalkan hamba sebagai rakan fb atau hamba akan tinggalkan rakan fb....maaf rakan fb hamba hanya perlu yang menyokong perjuangan hamba bukan menghina bahan penulisan hamba.
Rakan fb....jika kamu masih berdiam diri tanpa mahu memberi sokongan pada hamba
harap maafkan hamba ....hamba tak dapat untuk meneruskan rakan fb yang sepi menyepi.
Sekian harap maklum.
Moga dengan luahan ini rakan-rakan fbku faham kenapa hamba menulis kenapa hamba ingin
bersahabat denganmu. Harap dimaaf jika tersalah bicara. Maaf sampai kapanpun.
Sekian. Wassalam.
'TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA'
Yang mengharapkan rakan fbku mengerti akan daku,
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
ISTANA RIMBA NIAGARA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
19 Muharram 1434H
3 Disember 2012M
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen


CINTA PASAKKAN TAUHID
LIHATLAH OMBAK BULAN PUNGGUK
DI SITU ADA RINDUKU KE KAMU
percayalah
jika kamu lihat ombak
menderu-deru
itulah deruan rinduku ke kamu
jika kamu lihat bulan
di situ ada wajahku
melemparkan senyuman rindu untuk mu
jika kamu dengar pungguk berlagu
di situlah aku berlagu rindu
rindu serindunya pada mu
lirik lagu bila kurindu
kuseru namamu
di ombak rindu
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
21 November 2012
November 21 at 4:23pm · Like · 2
GERHANA CINTAKU
PELANGI CINTAMU
DALAM RESTU-NYA
Setangkai mawar yang kau kirimkan
Telah menceriakan hatiku yang gundah gulana
Yang tak pernah senyum dek karna gerhana
Setangkai mawar merah kiriman ikhlas darimu
Ternyata membuatkan aku tersenyum pelangi cinta
Harumnya setangkai mawar merah kiriman mu itu
Seharum hatimu berbunga cinta suci
Kudupnya telah membuka
Gerhana cintaku sejak sekian lama bergerhana
Makanya sekarang
Kubisa menerima cinta suci murni
Hanya semata kerana-Nya...
Kerana-Nya kucinta kamu
Kerana-Nya kuterima apa adanya kamu
Moga Allah merestui
Ikatan kasih cinta suci kita
Abadi selamanya hingga ke Syurgawi
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
21 November 201
November 21 at 4:24pm · Like · 2
BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA
Cinta dan rindu
Bagaikan irama dan lagu
Kerana cintalah datangnya sayang
Sayang pada Tuhan
Sayang pada diri sendiri
Sayang semua yang ada di langit dan di bumi
Itulah rindu kasih dan cinta
Yang perlu ada pada kita semua
Barulah kedamaian ada di kalbu
Dan kita saling mengerti
Kenapa kita di wujudkan di dunia ini
Saling menghargai
Saling berkasih sayang kerana-NYa
Insya-Allah Syurga milik semua
Yang berkasih sayang kerana-Nya
Bertemu dan berpisah kerana-Nya
Di Mahsyar Insya-Allah kitakan bertemu
Atas ikatan ikhlas setulus hati kerana-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
21 November 2012
November 21 at 4:25pm · Like · 2
MEMILIKI CINTA REDHA-NYA ILAHI
Jika kau mahu berlari ke pangkuanku
berarti kita sama-sama bersumpah setia
sehidup semati berusaha bersungguh-sungguh
seikhlas hati mencari jalan-jalan redha Ilahi
sebagai bekalan ke negeri Abadi ...
itulah pegangan tauhid yang perlu ada padmu padaku
sebelum di jemput pulang ke pangkuan Ilahi.
Jika itu ada terpasak di jiwamu di jiwaku...
Insya-Allah segala yang ada di langit dan di bumi mendoakan
hajatmu hajatku dalam memiliki cinta redha-Nya Ilahi.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
21 November 2012
PELANGI CINTA BERBUNGA SYURGA
Pabila rindu dendam
sudah terpadam
hilang segala cinta terpendam
yang ada derita di tungku hati remuk redam
api cinta terus terpadam
Keyakinan menghidupkan cinta
terlalu menyeksakan
ketabahan perlu
dengan adanya ketulusan hati
bercinta karena-Nya
pasti pelangi cinta
berbunga Syurga
terkuntum di kalbu
serinya dipelukan rindu
syahdu dalam gaun pengantin
bersuterakan
kiriman dari Syurga Ilahi
bahagia dinanti
di perdu rindu Syurga
bagaikan pengantin diRaja
dari Merak Kayangan
cantik jelita
rupawan tertawan
di sejadah cinta
Syukurlah pada Ilahi
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
21 November 2012
DIPAYUNGI NUR KASIH ILAHI
Dalam bicara kata yang bisu
Masih tercari-cari jawaban yang pasti
Menuju ke destinasi cinta berbunga rindu
Disulami cinta pasakan tauhid
Di kalbu pasrah dalam
Ketentuan takdir
Yang telah tercatat di Lauhmahfuz
Itulah jawapan yang pasti
Kuimani dalam lubuk hati
Dipayungi Nur Kasih Ilahi
RATU RIMBA NIAGARA
21 November 2012
November 21 at 4:26pm
(PETIKAN DARIPADA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
19 Muharram 1434H
3 Disember 2012


SAHABAT DUNIA AKHIRAT
Yang membuat kita rasa sempurna bilamana sahabat kita ikhlas bersahabat kerana Allah Taala dan setiap kali berkata-kata menenangkan roh dan jasad.
Itulah sahabat sejati berazam bersama mematrikan persahabatan hingga ke Syurgawi. Insya-Allah Aamiin.
14 Muharram 1434H
28 November 2012M
             
      
      

Bidadari Dunia Mencari Cinta Sejati-Nya
Allah Menjawab AL-FATIHAH Kita
Pada saat kita membaca surah Al-Fatihah sewaktu kita Shalat, banyak sekali orang yang cara membacanya tegesa-gesa tanpa spasi, dan seakan-akan ingin cepat menyelesaikan Shalatnya. Padahal disaat kita selesai membaca satu ayat dari surah Al-Fatihah tersebut, Allah menjawab setiap ucapan kita.
Dalam Sebuah Hadits Qudsi Allah SWT ber-Firman :
"Aku membagi Shalat men
jadi dua bagian, untuk Aku dan untuk Hamba-Ku".
Artinya, tiga ayat diatas Iyyaka Na'budu Wa iyyaka nasta'in adalah Hak Allah, dan tiga ayat kebawahnya adalah urusan Hamba-Nya.
Ketika Kita mengucapkan "Alhamdulillahi Rabbil 'alamin". Allah menjawab :"Hamba-Ku telah memuji-Ku".
Ketika kita mengucapkan "Ar-Rahmanir-Rahim" , Allah menjawab : "Hamba-Ku telah mengaagungkan-Ku".
Ketika kita mengucapkan "Maliki yaumiddin" , Allah menjawab :"Hamba-Ku memuja-Ku"
Ketika kita mengucapkan “Iyyaka na’ budu wa iyyaka nasta’in” , Allah menjawab : “Inilah perjanjian antara Aku dan hamba-Ku”.
Ketika kita mengucapkan “Ihdinash shiratal mustaqiim, Shiratalladzina an’amta alaihim ghairil maghdhubi alaihim waladdhooliin.” , Allah menjawab : “Inilah perjanjian antara Aku dan hamba-Ku. Akan Ku penuhi yang ia minta.” (H.R. Muslim dan At-Turmudzi)
Berhentilah sejenak setelah membaca setiap satu ayat. Rasakanlah jawaban indah dari Allah karena Allah sedang menjawab ucapan kita.
Selanjutnya kita ucapkan "Aamiin" dengan ucapan yang lembut, sebab Malaikatpun sedang mengucapkan hal yang sama dengan kita.
Barang siapa yang ucapan “Aamiin-nya” bersamaan dengan para Malaikat, maka Allah akan memberikan Ampunan kepada-Nya.”. (H.R Bukhari, muslim, Abu Dawud dan An-Nas).
Bagikan tausiyah ini kepada teman-temanmu dengan meng-klik 'bagikan'/'reshare' dan undang temen2mu gabung dg klik ‘Invite Your Friends’
      
      
      
      
AKU RINDU KAMU
Andainya kau tahu
Betapa terseksanya aku kini
Tanpamu di sisi
Sudah lama kita sepi menyepi
Kau sepi aku sepi
Kau rindu aku rindu
Tapi sekadar sepi dan rindu
Apalah maknanya
Jika kehadiran aku
Menyakitkan hati
Kita saling menyakitkan hati
Lantaran sepi menyepi
Sepi disepikan
Itulah khilafnya kau dan aku
Daripada sama-sama derita
Biarlah kita
Bisa berpujangga indah
Hanya di balik mega senja
Itulah pengobat
Rinduku ke kamu
Ku doakan moga kau
Bahagia meniti hari-harimu
Di samping teman-teman pujanggamu...
Andai puisiku ini
Mengganggu tenangmu
Maafkan aku
Untuk selamanya
Apapun terima kasih sudi
Menyapa rinduku
Di kala aku benar-benar
Rindu sama kamu
RATU RIMBA NIAGARA
3 Disember 2012
Bidadari Dunia Mencari Cinta Sejati-Nya
Bukankah Adam dan Hawa sempat terpisah jarak dan waktu,
ketika sama-sama diturunkan ke bumi ?
Hingga nyata'a Allah kembali mempertemukan mereka..
Maka ku katakan padamu sabar saja. " Akan Indah Pada Waktu'a ".
RINDUKU TAK BISA MEMBALUT LUKA DI HATIMU
Angin bayumu bilang sama aku
Kau tak sudi mendengar punggukku berlagu rindu
Katanya kamu ingin sendirian
Memerhati panaroma ombak rindu
Tapi tahu kah kau...
Sepimu telah membuat hatiku terluka
Kau tidak lagi seperti dulu
Sudi menyapa rinduku
Sudi membalas rinduku
Aku tak tahu apa salahku
Kau biarkan aku
Ternanti-nanti sapaan rindumu
Engkau lihatlah
Engkau dengarlah
Deruan ombak rindu itu
Mendayu-dayu pilu
Memanggil-manggilmu
Menyatakan betapa rinduku padamu
Setega itu kau sepikan
Kalau itu mahumu
Tak apalah
Bersaksikan ombak rindu yang menderu-deru
Bersaksikan bayu ombak rindu yang kau kirimkan padaku
Aku lepaskan rinduku padamu
Kerna aku tak mahu terdera rindukan mu lagi
Pergilah sepi...
Pergilah rindu
Kerna rinduku
Tak bisa membalut luka dihatimu
Yang ditinggalkan oleh dia pujaan rindumu...
Dan aku tak mahu
Menjadi si pungguk berlagu pilu lagi
Memanggil-manggil rindumu
Agar ehsan membalas rinduku
Dan tanpa rindumu lagi
Jadilah aku si pungguk
Dirundung malang
Menangis sendirian
Pilu sepilunya...
Tanpa kehadiran sapaan puisimu lagi....
YANG PILU TANPA MU,
RATU RIMBA NIAGARA
3 Disember 2012
SAHABAT DUNIA AKHIRAT
Yang membuat kita rasa sempurna bilamana sahabat kita ikhlas bersahabat kerana Allah Taala dan setiap kali berkata-kata menenangkan roh dan jasad.
Itulah sahabat sejati berazam bersama mematrikan persahabatan hingga ke Syurgawi. Insya-Allah Aamiin.
14 Muharram 1434H
28 November 2012M
Di saat terakhir aku memandang wajahmu ibu... bagaikan memandang indahnya purnama...
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
moga Syurga lah tempatmu ibu
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya
Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI
DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KEINDAHAN ALAM CIPTAAN TUHAN LAGI DIPANDANG LAGI TAK JEMU KERANA KEINDAHAN YANG TERINDAH MENENANGKAN JIWA ALLAHU AKBAR
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA ,ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,
MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Manda Conai Assalamualaikum wbt selamat malam Adinda sayang
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam wr wb kandaku sayang...moga gembira membaca karya yang dinda siarkan dan diberkati olehNya. Aamiin.
Manda Conai Alhamdulillah Nak tidur suka buka FB Adik fikiran pun melayang dibuat terbuai dgn kata yg indah
Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah tiada kata seindah bahasa ...bahasa yang membuatkan lebih mengenaliNya dan cintakanNya itulah yang terindah...Allahu Akbar Aamiin.
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
3 RABIULAWAL 1438H
3 DISEMBER 2016
YA ALLAH JIKA ADA PAHALA DI SETIAP PENULISANKU SAMPAIKANLAH PAHALA ITU KEPADA KEDUA ORANG TUAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

0 comments:

Post a Comment

 
;