Friday 2 December 2016

KAMI HAMBA-MU (318) INDAHNYA SILATURRAHIM


KAMI HAMBA-MU (318) INDAHNYA  SILATURRAHIM

SEGALA URUSAN HIDUP MATIKU KUSERAHKAN PADA-NYA

YA ALLAH PADA-MU AKU SERAHKAN HIDUP DAN MATIKU
ATAS NAMA CINTA-MU
Rabeah Binti Mohd Ali telah berkongsi foto The Message.

Foto The Message.
The Message bersama Rina Shafane Sekarsari dan 16 yang lain.
First Kalima ...
we must memorize 6 kalima.
Posted by Sayed Raouf ..

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
16 SAFAR 1437HH
28 NOVEMBER 2015
     
     
     
     





ATAS NAMA CINTA-MU
ALLAH KAU KUCINTA
ALLAH KAU KURINDU
CINTA DAN RINDU
SYAHDU DI PERDU RINDU
AKU TERUJA MERAIH CINTA-MU
KU BERJALAN MENDAPATKAN CINTA-MU
KAU BERLARI MEMBALAS CINTAKU
AKU HAMPIRI-MU KAU TELAH ADA DI HATIKU
ALLAHU AKBAR HEBAT-NYA CINTA-MU
KAU TAK PERNAH HAMPAKAN AKU
KAU TAK PERNAH MENOLAK CINTAKU
MALAH KAU LEBIH MEMBALAS CINTAKU
SEDANGKAN AMALANKU TIDAKLAH BANYAK MANA
HANYA SEDIKIT DIBANDINGKAN PARA KEKASIH-MU
SIAPALAH AKU UNTUK MENDAPAT CINTA-MU YANG MAHA AGUNG
TAPI ITU TIDAK MENGHALANG ENGKAU MEMBALAS CINTAKU
ALLAHU AKBAR
MEMANGLAH ENGKAU MAHA PENYAYANG
DARIPADA SEGALA YANG PENYAYANG
MEMANGLAH ENGKAU KEKASIH
TIDAK HAIRANLAHLAH KENAPA
PARA KEKASIH-MU
BERKORBAN APA SAJA DEMI MERAIH CINTA-MU
YANG MAHA AGUNG
MEREKA TERPANA DALAM DZAT CINTA-MU
MEREKA RELA TINGGALKAN PESONA DUNIA DEMI CINTA-MU
SEDANGKAN AKU TIDAK MAMPU BERKORBAN SEHEBAT MEREKA
DENGAN NAMA-MU YA ALLAH
YANG MAHA AGUNG
ATAS NAMA CINTA-MU
YANG MAHA AGUNG
KAU BERILAH AKU
KEKUATAN
UNTUK TERUS MENCINTAI-MU
DALAM KEADAAN APA SEKALIPUN
MAHUKAN HIDUP DAN MATIKU
HANYA ENGKAU MATLAMATKU
APA YANG AKU USAHAKAN
BUKAN UNTUK MENDAPAT
PANDANGAN MANUSIA
HANYA MAHUKAN PANDANGAN-MU
ANDAI APA YANG AKU USAHAKAN
BOLEH MENDEKATKAN DIRIKU PADA-MU
DAN YANG MEMBACA KARYAKU JUGA MENDEKATI-MU
BERILAH KEJAYAAN
KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT
AKU MAHU HIDUP MATIKU
DAN SAUDARA SEISALAMKU JUA
HIDUP DAN MATI
HANYALAH KERANA-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
16 SAFAR 1437HH
28 NOVEMBER 2015

ILMUKU TAK SETINGGIMU!
Tok Ayah Karim...
Ilmuku tak sehebatmu
Makanya aku senyap
Makanya izinkan aku senyap
Membicara soal ilmumu setinggi awan
Yang tak dapat kugapai
Dengan pemikiranku
Yang dungu ini
Kerana ilmuku tak setinggimu
Makanya cukup sekadar ini
Aku berbicara denganmu
Kerana di wall fbku ini
Cuma membicarakan
Arti sebuah kasih sayang keranaNya
Dan berazam mahu mati dalam
Kalimah tauhid
LaaillaahaillaAllah MuhammaddarRasululluAllah
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
Komen
Suffian Mohd Noor
Suffian Mohd Noor Subhana'allah....
Tok Ayah Karim
Tok Ayah Karim Salam hamba Puan Ratu,,,mengapa demikian fikiran ratu, jika ingin bersama kesyurga Firdausi mengapa ada perbezaan manusia sesama manusia.. Dunia tempat singgahnya kita semua,tempat memulakan langkah demi langkah menuju akhirat yg kita semua ingin menjejak ke syurga Firdaus.....Jika didunia kita telah ajukan perwatakan angkoh dan ego,,,,ape kah Allah SWT suka akan perwatakan itu..?
Yg kurang kira sama2 imbangi, yg cetek ayuh kita sama2 penuhkan sekadar mampu...Kita semua...Ilmu yg ada semua pnjaman ...Puan Ratu...."Nafas ..selagi kita menghirup nafas, bisa terhidu dua bauan,,busuk dan harum ...neraka dan syurga"...Kasih sayang soal hati Puan Ratu...Yg enggak boleh dinyatakan dgn khusus, tapi menglibatan kasih syg pasti bisa tertera pada mata dan penghayatan sipenerima.....Waallahualam... T.Kasih Puan Ratu Niagara akan anggapan Puan Taru terhadap hamba yg menumpang bumi dan meminjam nafas dari Allah Azzawajalla......
Rabeah Binti Mohd Ali Biarpun pandangan kita berbeda...
tapi matlamatnya tetap sama
mahu pulang ke PangkuanNya

jika kita berdebat dalam soal hati
dan makrifat dikuatiri tersasar
kerana kita tak sependapat
baru berkata sudah
dikatakan sombong dan ego
kerana saya tidak mahu memanjangkan 
perbicaraan ini 
maka maafkan saya
saya berundur diri bukanlah kerana saya kecewa dengan saudara
tapi kerana saya mahu
menumpukan dunia karya saya saja
yang ilmu makrifat
saya sejujurnya dangkal dalam ilmu itu
harap hormati keputusan saya
dan sudi maafkan saya 
tujuan saya membuka akaun fb
adalah untuk mencari rakan seperjuangan 
menyokong dunia karya saya
untuk berdebat pemikiran saya
tidak boleh membawanya
tolong sekali lagi maafkan saya ye..
Insya-Allah kita tetap bertalisiraturrahim ...
Rabeah Binti Mohd Ali


DI BAWAH SINARAN BULAN SEBUAH MAJLIS TERPATRI
ANTARA PAHLAWAN & KERABAT DIRAJA
Assalamualaikum wr wb...
Panglima Daek...
Boleh ke hamba tahu apa yang berjalan lancar?
Disaksikan kerabat-kerabat
Di bawah sinaran bulan
Pastinya majlis yang istimewa bagi panglawan & kerabat?
Iya kan?
Sekadar bertanya
Kalau tak sudi nak jawab
Kerana sebab-sebab
Yang tententu
Tak apa...
Hamba faham
Maaf kerana bertanyakan soalan ini...
Wassalam...
Daripada,
Rakan seperjuanganmu dalam sepi,
Ratu Rimba Niagara
Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
Istana Rimba Niagara
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
Komen
Suffian Mohd Noor
Suffian Mohd Noor Alhamdulillah...
Panglima Daek
Panglima Daek Asalamualaikum Wr Wbr Ratu Rimba Niagara....Tidak salah menanya....Semlm Hamba dn 2 kerabat telah slmt d mandikan...
Panglima Daek
Panglima Daek Untuk buang yg hitam ambil yg putih yg ada d dlm diri...
Rabeah Binti Mohd Ali Jika diniatkan mandi ibadah kerana Allah Taala
baguslah tu Pangima Daek.
Moga segala perbuatan atas niat kerana-Nya. Aamiin.
Panglima Daek
Panglima Daek Amin 3x...
Panglima Daek
Panglima Daek Seperti Sumpah Taat Setia Bakti Hamba Pada Allah...Semua yg hamba lakukan untuk Allah...Allah Hu Akhbar 3x...
Rabeah Binti Mohd Ali SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR!


BAHAGIA MENITI KE JALAN-JALAN KE SYURGA FIRDAUS
Wan Naga...
Jika kau mahu tahu kenapa aku removekan
Semua rakan fbku
Tak kira Malaysia atau Indonesia...
Tak kira dia menteri datuk atau apa saja pangkatnya
Kerana aku berteman fb dengannya
Bukan kerana pangkat datuk, raja atau apa saja
Aku berteman fb dengannya kerana mahukan
Pengertian tentang sebuah kedamaian
Ketika itu aku membaca dan meihat di media massa
Mengenai warga Indonesia
Memijak bendera negaraku
Dan mahu gayang Malaysia!
Begitu membara
Dendam kesumat mereka
Pada negaraku...
Makanya hatiku jadi meledak-ledak
Aku benci meihat itu semua!
Tak tidur malam aku memikirkannya
Dan aku dapat tahu lagi...
Mereka menuduh
Malaysia merampok
Keseniaan Indonesia
Lagi aku nggak bisa tidur
Engkau hendak tahu...
Rakan fbku ada
200 orang
Terdiri daripada kalangan
Menteri, wakil rakyat, usahawan, pujangga,
warga Indonesia ada 3 empat orang...
Memang sengaja aku mencari rakan fb yang
pelbagai kerjaya kerana bidang mereka
semuanya aku minat...
kerana aku boleh berkarya
mengenai sebarang tajuk ...
dan aku suka....
Tapi bila aku tanyakan pada mereka
gimana mahu mendamaikan
krisis Indonesia dan Malaysia
mengenai pijak bendera malaysia, gayang malaysia ..
menuduh Malaysia merampok kesenian indonesia
mereka senyap tak memberi
apa jua respon
dan aku katakan dengan rakan fbku 200 orang itu
jika mereka tidak menjawab dalam tempuh 24 jam
makanya aku terpaksa removekan mereka
Engkau nak tahu
Berapa orang yang mahu menjawap pertanyaanku?
Cuma 2 orang saja...
Makanya tanpa berfikir lagi
Aku removekan mereka semua
Kecuali 2 orang saja tinggal sebagai rakan fbku
Puas hati aku
Ada kawan fb tapi jadi patung
Tak boleh bersuara
Sedangkan petah berbicara
Lantang bersuara
Di Dewan rakyat....
Sesama rakan
Ada saja bahan yang disiarkan
Tentang nikmat kebahagiaan yang dikecapi...
Aku bukanlah cemburu dengan pangkat, kebahagiaan keluarga,
Atau apa saja nikmat mereka itu
Aku cuma mahu tanya tentang
Gimana krisis Indonesia dan Malaysia
Mahu ditamatkan secara aman...
Itu pun takut mahu membicarakan
Mereka takut apa
Kita bukan mahu melaga-lagakan
Kita mahu mengamankan
Antara dua negara yang berjiran
Salah ke?
Salah seorang masuk ke inboxku
Mereka mengatakan
Ini soal dua negara sensitif
Jika dibicara secara umum...
Aku dah agak dah...
Makanya aku faham kenapa mereka
Sepikan pertanyaanku...
Tinggallah rakanku yang tinggal cuma
2 orang itu....
Aku coba mencari kawan fb baru...
Dengan izin Allah SWT
Dapatlah tambah 15 orang...
Tapi rakanku kali ini
Kebanyakkannya orang Indonesia
Tanpa aku sedari
Aku mengarang cerita-cerita
Mengenai pejuang-pejuang
Kemerdekaan Indonesia
Dan tanpa aku sedari
Aku dapat rakan fb
Kerabat diRaja
Sehinggalah sekarang
sahabat fbku
terdiri daripada
kerabat diRaja Malaysia
kerabat diRaja Indonesia
kerabat diRaja Brunei...
Kerabat diRaja Singapura...
Pahlawan, pendekar,perajurit, perwira
Usahawan, pujangga
Tanpa kusedari grupku
Ada 30 grup
Kalau tak kena remove atau removekan
Ada lebih kurang 50 grup
Sekarang teman fbku cuma ada 47 orang
Bukan aku tak mahu ramai
Kerana aku tak mahu seorang pun rakan fbku
Rasa terpinggir tanpa sapaanku
Bagiku rakan fbku adalah permata akhirat
Yang terlalu istimewa dan amat berharga
Tapi mereka yang sepi menyepi dan
Berkata mengikut hati aku nggak tega...
Kira punya kira aku ada lebih kurang
200 ribu teman di alam maya...
SUBHANALLAH
Memang di luar dugaanku
Dan aku yakin ini semuanya
DIA yang tentukan...
Tapi bila kau masuk di wallku
Dan kau ungkit balik
Krisis ini hatiku jadi pilu...
Kau mengatakan seolah
Aku ini tiada berkeluarga
Kau saja yang berkeluarga besar?
Kau sajalah yang bahagia
Aku tak bahagia?
Aku malas nak cerita
Tentang aku
Bukan apa nanti aku
Cerita aku macam tak redha
Apa yang Allah takdirkan padaku
Aku tak mahu gitu
Tapi tahukah kau...
Biarpun aku tiada sebahagiamu
Kehidupanku tiada sesempurnamu
Sebab itu aku menjadi bahan penghinaan..
Di walaupun cuma di alam maya ini
Aku bersyukur
Allah SWT
Uji aku dengan kasih sayang
Tapi dalam masa yang sama
Allah izinkan aku
Berkarya mengenai kasih sayang
Melimpah ruah kepada
Semua yang diCiptakan-Nya
Samada di bumi atau di langit
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALAHU AKBAR
Inilah hadiah daripada Allah SWT
Yang aku syukuri
Jika hendak dibandingkan
Dengan harga alam dan seisi-Nya
Semoga selepas apa yang aku luahkan ini
Kau faham
Bilamana aku tidak mahu membicarakan
Soal remeh temeh dunia
Aku akan tinggalkan mereka
Dan tolong maafkan aku
Pada mereka-mereka
Yang aku tinggalkan
Dan aku maafkan
Mereka yang sudah tinggalkan aku
Walaupun cuma di alam maya
Remove meremove
Adatlah dunia maya
Kalau kita rasa bahagia berteman dengannya kita teruskan
Kalo kita rasa tak bahagia tinggalkan
Yang penting kita bahagia
Sama-sama bahagia
Bahagia meniti jalan-jalan ke Syurga Firdaus ...
Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamin ...
RATU RIMBA NIAGARA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
5 Comments
Komen
Irwan Syah
Irwan Syah SubhanAllah....
Yth bunda Ratu, dengan sepuluh jari ditambah satu kepala.
Kepada bunda saya mohon maaf 

Dan kepada Allah saya mohon ampun
Apabila yang terucapkan saya sdh melukai perasaan bunda Ratu. 
Tidaklah ada rasa saya ingin menyakiti perasaan hati bunda Ratu.
Tidaklah ada rasa saya ingin menyombongkan diri hal keluarga (astaghfirullah).
Saya hanya bermaksud bahwa kita yang serumpun berkeluarga sangatlah dekat.
Bahwa Melayu Malaysia berkeluarga dekat dengan Melayu Indonesia.
Khususnya yang dari Sumatera
Begitulah sebaliknya.
Saya hanya terlepas gundah gulana
Mengapa kedua negara kita selalu berkonflik
Karena hal yang sangat sederhana
Mengapa kedua negara kita tidak pernah bisa bersatu....
Mengapa kedua negara kita selalu berkonflik dengan perkara yang tak perlu...
Padahal kita yang seakidah berpandangan yang satu...
Kita yang dikata ikhwan dan akhwat.
Mungkin saya tak pandai merangkai kalimat
Sehingga tak sesuai maksud dengan kalimat.
Kepada YM bunda Ratu tak ada maksud hati saya menyakiti perasaan dan hati bunda Ratu
Sekali lagi saya memohon maaf kepada bunda Ratu
Janganlah putus Silaturahim karena karena hal tak tentu
Semoga bunda selalu dalam lindungan Allah
Didalam iman dan islam dan ukuwah yang yang satu.
Astafhfirullah...
SubhanAllah walhamdulillah walailahailallah Allahu Akbar.
Rabeah Binti Mohd Ali TALISIRATURRAHIMI DI ALAM MAYA

Sebut pasal negara

Kita sebenarnya dua-dua terluka melukai
Kerana kita sama-sama cintakan negara kita
Yang penting sekarang
Kita saling bekerjasama
Bagi mengembalikan
Keyakinan rakyat 
Antara dua negara
Agar saling ikhlas
Bagi menjaga talisiraturrahimi
Tanpa wujud rasa 
Iri hati
Atau saling menyakiti
Itu maksud saya sebenarnya...

Maka dari itu
tujuan saya berfb
bukanlah semudah itu
mahu meremove
rakan fb....
saya cuma mahu 
rakan fb yang ada masa
untuk menyokong perjuangan sastera saya
jika kesibukan masa
lalu jadi sepi menyepi
sejujurnya saya 
terpaksa mengambil rakan yang lain 
yang sentiasa sudi memberi
ide dan pandangan bernas
bagi memantapkan karya-karya saya
harap pak wan naga boleh 
memahami saya
maafkan saya 
bukan tujuan saya 
mahu memutuskan talisiraturrahimi

cuba pak naga fikir
katalah kita ini mahu 
menjaga talisiraturahimi dengan sempurna
tak tegur sapa 3 hari pun sudah dikira memutuskan talisiraturrahimi
ini jika berhari-hari ...
berbulan-bulan 
tak tegur sapa di alam maya gimana?
kata rakan fb
tapi diam membisu
tak mahu bertegur sapa...
gimana tu...

kalau begitu sibukpun 
kenapa kita harus buka akaun fb
tumpu sajakanlah pada kesibukan kita
uruskan hal-hal dunia
ataupun kita berkawan sajalah
dengan yang sibuk macam kita
sama-sama fb kita
jadi sepi seolah berada di pulau sepi
dihanyut gelombang kesibukan entah ke mana...

setelah saya luahkan ini
jika pak naga 
masih juga mahu menyepikan saya...
harap janganlah pak naga berkecil hati
bukan niat saya untuk memutuskan talisiraturrahimi
tapi hanya mahu menumpukan mereka
yang tak sibuk tapi ada masa untuk
memberi ide dan pendapat pada karya saya

tak tanya tentang 
kabar saya pun tak apa
sekadar like pun tak apa
sekadar sepatah perkataan pun tak apa
itu sudah memadai bagi saya
untuk menyambung sebuah talisiraturrahimi di alam maya ini...

Sahabatmu yang disepikan rakan fb...

Ratu Rimba Niagara
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
Irwan Syah
Irwan Syah Assalamualaikum bunda, pagiku kusempatkan membaca tulisanmu bunda, menyapa mu dan berucap salam, semoga bunda sehat walafiat dan dalam lindungan Allah SWT
Dalam melaksanakan aktifitas hari ini.
Akhirnya izinkan sy beranjak sela utk melaksanakan aktifitas sy hari ini.


Wassalam
Rabeah Binti Mohd Ali Waaaikummusalam sobat wan naga...terima kasih atas sapaan dari benua jiran. Moga Allah SWT merahmatimu.AAmiin.
Irwan Syah
Irwan Syah Aaamiiin

BAYI FISABILILLAH
shared ResTy Pieree's photo.
16 hours ago
Photo
Unlike · · Share
You and Tengku Zubir like this.
Ratu Rimba Niagara
DI MANA KAU BERADA DISITULAH ROHKU
MENYERTAI PERJUANGAN FISABILILLAHMU
Kaulah mujahidku
Di matamu
Di kalbumu
Telah tertera
Sejak Azali
Kau telah
Dipilih
Menjadi
Tentera Fisabilillah
Berani mati
Mempertaruhkan nyawamu
Untuk ke jalan-jalan
Syurga Firdaus ...
Moga niat murni kedua orang tuamu
Dimakbulkan Allah Azzawallah AAmiin
Mujahidku
Selagi tintaku bernafas
Kan kutiupkan
Semangat membara-bara
Agar kau terus bersemangat
Menghidupkan jiwa fisabilillahmu
Agar tak pernah padam
Sentiasa membara
Selagi nafasku ada
Kau tak kulupa
Karna di mana kau berada
Di situlah rohku menyertai
Perjuangan fisabilillahmu
Insya-Allah Aamin ...
Karya Ratu Rimba Niagara
17 Muharram 1434H
1 Disember 2012M
14 hours ago · Like
Ratu Rimba Niagara
DUHAI BAYI FISABILLLAH
Duhai bayi fisabilillah
Maafkan nenda
Nenda terpaksa padam gambarmu ini sayang...
Kerana ibumu marahkan nenda sayang...
Kata ibumu
Nenda ambil gambarmu
Tanpa izinnya
Nendapun tak tahu
Napa nenda terambil gambarmu sayang
Mungkin kerna
Roh sucimu
Memanggil-memangil
Nenda terambil gambarmu sayang...
Nenda bilang sama ibumu
Nenda coma mahu
Menghargai Kurniaan dariNya
Bayi secomelmu
Bayi Syurga
Bayi fisabilillah
Tapi ibumu
Tetap juga tidak boleh terima
Ibu mu bilang
Banyak cara lain lagi
Mahu menghargai Kurniaan-Nya
Makanya maafkan nenda sayang...
Kerna terpaksa padamkan gambarmu sayang...
Doa nenda
Moga cucunda
Menjadi seorang mujahid fisabilillah AAmiin
Ketahuilah cucundaku tersayang dunia akhirat
Di setiap langkahmu
Kan kutiupkan
Roh perjuangan suci fisabilillah
SUBHANALAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Nendamu yang menyayangimu dunia akhirat,
Nenda Ratu Rimba Niagara
Istana Rimba Niagara
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M

MOGA KITA MATI DALAM KALIMAH SYURGA
Like · · Share · See Friendship
Sri Prabu Bumi Kusuma likes this.
Sri Prabu Bumi Kusuma benar..dunia ini hanya senda gurau aja..
10 minutes ago · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara
Senda gurau membuatkan kita alpa
Akan alam barzah
Seperti di balik tabir
Bila-bila masa dijemput Ilahi..
Moga kita mati dalam
Kalimah Syurga...
Insya-Allah Aamin...
about a minute ago · Like
(PETIKAN DARIPADA WALL SRI PRABU BUMI KUSUMA)
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
PIALA KEMENANGAN DARI-NYA
Duhai harimau
Kau kucinta
Duhai garuda
Dikau kukasih
Dua-dua
Sama kucinta
Sam kukasih
Janganlah
Sesekali kalian
Bergaduh
Gara-gara
Hanya
Sebuah bola
Yang tak benyawa
Memberi padah akhiratmu
Kata mengata
Umpat mengumpat
Pukul memukul
Jadi dendam kesumat
Bola yang tak bernyawa
Sudahlah teruk
Disepak
Dilambung
Dilecek
Ditanduk
Dipijak
Diseret
Semata-mata inginkan
Dipuja sebagai pemenang
Jaguan bola sepak dunia
Punyai peminat
Dan hidup senang dalam dunia glamor
Pelekkan bola yang
Dipijak sesuka hati
Terlalulah hinanya bola
Tapi bola itulah
Yang membuatkan mereka
Rasa bangga akan kemenangan
Merebut piala
Hingga menjadi bergaduh
Tuduh menuduh
Fitnat menfitnah
Dendam kesumat datang
Tujuan asal bola
Yang mahu
Menyatukan
Talisiraturrahim bernegara
Menjadi sebaliknya
Saling bermusuhan
Sematalah kerana bola tak bernyawa...
Jikalah bola itu bernyawa
Pasti walaupun tak bernyawa
Memberi nyawa
Pada sebuah ikatan
Ukhuwah kaseh talisiraturrahimi
Hidup bernegara
Berkasih sayang demi-Nya
Dan memberi makna
Kepada alam akhirat
Walaupun hanyalah
Sebuah bola tak bernyawa
Semoga
Harimauku
Garudaku
Bisa berjabat tangan
Jika terluka
Kita tak mahu saling luka melukai
Kerana kita tak mahu hidup
Cuma sekadar senda gurau yang alpa
Moga kita sama muhasabah diri
Ayuh kita teruskan matlamat kita
Untuk kita berjaya dunia dan akhirat
Dan akhiratlah matlamat kita
Kerana kita tidak tahu
Sebentar lagi kita dijemput Ilahi
Moga kalimah di akhir kita
Dapat melafazkan
LAAILLAAHAILLAALLAH MUHAMMADDARRASULULLAH
itulah anugerah dariNya yang ktia dambakan
sepanjang kita berhidup di muka bumi ini
Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
SETIAP YANG BAIK ITU DARI-NYA
YANG KHILAF ITU DARI SAYA
MAKANYA MAAFKAN SAYA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali ALLAHU AKBAR...!
Janji ye pak wan naga kita tetap kawan dunia akhirat hingga nafas terakhir
Walaupun sekadar di alam maya ...Insya-Allah. Aamiiin.
Panglima Daek
Panglima Daek Di laut Naga sampai d darat menjadi Macan sampai d gunung ia bertukar menjadi Garuda...Semuanya adalah binatang Mistic yg satu...
Rabeah Binti Mohd Ali Jika semuanya berpadu seia sekata matlamatnya satu keranaNya
Insya-Allah...bukan setakat bintang digapai...
Jalan-jalan ke Syurga Firdaus di permudahkan...Aamiin.


Tapi kau menjadi binatang Mistic tak tahulah hamba ye Panglima Daek..
Kenapa semuanya binatang mistic...?
Irwan Syah
Irwan Syah Bunda Ratu Insya Allah
Panglima Daek
Panglima Daek Kerana ketiga2 binatang ini ada pada masa lalu dn tidak ada skrg...Tapi semangatnya ada pada kita semua skrg...Pada akhir zaman mereka akan bangkit dn bersatu untuk Allah...ALLAH HU AKBAR! 3x
Rabeah Binti Mohd Ali HANYA PADA-NYA DISANDARKAN SEGALA HARAPAN
KERANA DIA YANG MENGURUSKAN HIDUP DAN MATI KITA. 
ALLAH SWT BERSAMA NIAT BAIK HAMBA-NYA SELAGI MANA KITA BERSANGKA BAIK DENGAN-NYA

INSYA-ALLLAH AAMIIN.
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komen...
MENYAYANGIMU KERANA-NYA
Suffian Mohd Noor ..tak pergi mana-mana pun
Selagi kau tak sepikan aku
Tengok tu rajin bertelefon
Tapi sekalipun tak pernah call aku pun!
Setidak-tidaknya bertanya
Assalamualaikum sobat akhiratku
Dah solat ke belum
Mana tahu ini solat terakhirmu
Tak bayangkan ke wajahmu
Di kala dibungkus dengan kain kafan
Adakah tenang selepas mengucapkan lafaz tauhid
Yang mana jika dilafaz Syurgalah tempatmu
Duhai sobat akhiratku yang kusayangi dunia akhirat
Menyayangimu keranaNya...
SUBHANALLAH!
Jika inilah skrip yang kau lafazkan setiap hari padaku sobatku
Akulah sahabat akhiratmu
Sentiasa menyayangimu kerana-nya Insya-Allah Aamiin.
RATU RIMBA NIAGARA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
SEMANGKOK ASAM PEDAS
kecur tekak aku ni sobat...
ini sobat masak ke...
mesti best kan?
nanti kirimkanku semangkok ye
kan villamu
dekat dengan pondok rimbaku
pergi je ke rimba belantara tu sampailah
kalo takut nak redah belantara
nanti kukiramkan
si kunta si kunte
tolong ambilkan
asam pedasmu itu...
terima kasih sobat akhiratku
atas kesudianmu
sedekahkan aku
semangkok kuah asam pedas ikan faten
wow tak sangka sobat pandai masak....
dengan izin-Nya juga
masakan sobat sedap
dengan izin-Nya
sobat sudi sedekahkan
semangkok asam pedas ikan faten padaku
aku bersyukur pada-Nya
kurniakan sobat akhirat padaku
walaupun cumalah
dikirimkan melalui alam maya
tapi dapat aku rasakan
aroma gulai masak asam pedas ikan fatenmu sobat
moga Allah SWT terima sedekahmu yang ikhlas itu sobat akhiratku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
RATU RIMBA NIAGARA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012H
RATU RIMBA NIAGARA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M

RAJA MANGKAT TINGKALKAN JASA
Datang Pak belang di dalam gelanggang,
Ingin membaham Garuda diRaja;
Garuda diRaja tegur lari tunggang langgang,
Harimau mati tinggalkan belang Raja mangkat tinggalkan jasa.
RATU RIMBA NIAGARA
18 Muaharram 1434H
2 Disember 2012M

AKU PENGEN JADI SAHABAT AKHIRATMU BISA NGGAK
Ratu Rimba Niagara shared Mustahna Bin Mahat's photo.
15 hours ago
Tenong tenong, tenong makrifat,
Dalam hati sejuta tersirat,
Renong merenong hya syarat,
Moga sahabat hingga akhirat.....
Photo
Unlike · · Share
You and Roy Karen like this.
Ratu Rimba Niagara
sahabat akhirat tanpa syarat
kerana di kalbu ada makrifat
makrifattullAlah itulah syarat
sebagai sabahat dunia akhirat
15 hours ago · Like · 1
Ratu Rimba Niagara
YANG AKU CARI
Yang kucari sahabat akhirat
bukan kawan dunia
Kenapa?
Apa bezanya
sahabat akhirat dengan kawan dunia?
Memang banyak bezanya
Seperti langit dengan bumi
Apa maksudnya?
Kawan dunia membuat hati jadi leka
sahabat akhirat menjadi
penghubungku ke akhirat
Hidup semuanya
berdasarkan akhirat
kerana mahu tidak mahu
hidup di dunia
akan menuju akhirat
Sebab itu pentingnya
sahabat akhirat
menjadi pendampingku
agar hidup ini
terarah ke akhirat
Ya Allah kami bersahabat
dan bertalisiraturrahim
semuanya keranaMU
agar kami saling ingat
mengingat tentang negeri
yang kekal abadi
negeri akhirat
Selagi nafas ini
dipinjamNya
hari-hari fikirkan akhirat
hari ini apa yang terlalai
Selalu salahkan diri sendiri
Kenapa aku masih lalai?
Kenapa harus fikirkan dunia lagi?
Kenapa tak mahu berubah?
Sedangkan negeri akhirat
selangkah lagi akan kutempuhi
kerana aku tidak mahu
penyesalan tanpa tertebus!
Amat malang kiranya
sampai ke negeri akhirat
tanpa amalan yang dikira
di sisi Allah Taala dan kalau
ada amalan tetapi ditolak
tanpa disedari
rugi juga
yang penting setiap
amalan ikhlas
kerana Allah Taala
Ya Allah terimalah amalanku,
ahli keluargaku, sahabat-sahabatku
dan orang-orang Islam samada hidup
dan yang telah meninggal dunia.
Amin Ya Rabbal A’ lamin.
Karya: Ratu Rimba Niagara
17 Muharram 1434H
1 Disember 2012
15 hours ago · Like · 1
Tok Ayah Karim Terlalu panjang hendak dijengkal,
Terlalu lebar hendak di ukur,
terlalu banyak hendak diratah,
terlalu luas hendak disukat,
Yg panjang boleh dipendekan, tpi padat.
yg lebar boleh dikecilkan, tpi bernas,
yg banyak boleh disedikitkan, mudah difahami,
Yg luas boleh dilipat lipat,
14 hours ago · Like
Ratu Rimba Niagara
telah kusukat-sukat
telah aku timbang-timbang
lalu aku berpakat
yang baik tak perlu kutimbang-timbang
13 hours ago · Like
Mustahna Bin Mahat Sudah banyak bertimbun2, yang diabai merasa bimbang, yang baik2 kita himpun, Biar teguh kita tak tumbang
12 hours ago · Like
Tok Ayah Karim Yg baik kita himpun,
pengantin pakai inai,
kalu dah banyak bertimbun2,
cuak pula dihudu anai anai....
12 hours ago · Like
Ratu Rimba Niagara
kalau cuak dihudu anai-anai,
lebih baik lari saja;
jangan tunggu lagi,
nanti hati jadi merana.
a few seconds ago · Like
HARI MATI MENINGGALKAN BELANG RAJA MANGKAT TINGGALKAN JASA
Harimau mati meninggakan belang, Garuda mati boleh dipanggang,
Ini malam harimau keluar dari kandang,
Garuda pasti terbang lintang pukang. !
:: *Go go go Malaysia :D
Opss..teRlebih sudaaa...sorrybC...
Like ·
Tok Ayah Karim likes this.
Tok Ayah Karim:
masuk gelanggang keluar gelanggang,
harimau sudah hilang belang,
Kalau garuda lintang pukang,
sihelang bakau menyorok disarang....
12 hours ago · Like · 1
Alif Si Helang Bakau Hahahahahahaa....... Terbaikk lah panton tok ayah 2
12 hours ago · Like
Mohd Rusdy Rusli Pssjrm:
helang menyunsur memburu mangsa
harimau merimbas membaham kijang
kalau mencari ilmu pemangsa
datang pak belang didalam gelanggang
12 hours ago · Like · 1
Alif Si Helang Bakau Ceh mah cek ton..... Alamak dah main panton
Hahahahahaa
12 hours ago · Like
Ratu Rimba Niagara:
Datang Pak belang di dalam gelanggang,
Ingin membaham Garuda diRaja;
Garuda diRaja tegur lari tunggang langgang,
Harimau mati tinggalkan belang Raja mangkat tinggalkan jasa.
a few seconds ago · Like
(PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5
BENUA)
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
KITA TETAP BERTALISIRATURRAHIM KERANA-NYA
BIARPUN TIDAK MENJADI RAKAN FB LAGI MAAFKAN SAYA
AKU PENGEN MENJADI SAHABAT AKHIRATMU
ASSLAMULIKUMM....SLMT PAGI.....SLM UKUWAH.....SYBAS KPD HULUBALANG PENGLIMA KUNING....HARIMAU MELAYA.....ATAS KEMENAGAN....DAN SYABAS KPD PENYOKONG HARIMAU...MELAYA....YG BERDISIPLIN....DAN BERSOPAN....TAPI JGN BERPUASHATI....PERBAIKI LAGI....DN KEBANGKITAN YG LEBIH HEBAT LAGI....TUNJUKAN KPD DUNIA LUAR....SEMAGAT BERSUKAN DAN ADAT BERSOPAN RAKYAT MALAYSIA TINGGI NILAINYA.....TERUSKAN MEGAUMMM,....DGN LEBIH HEBAT LAGII.....DAN SYABAS....JUA PASUKAN GARUDA INDONESIA....YG TAK KURANG HEBATNYA.....SLM UKUWAH DUA NEGARA SERUMPUN....SENUSANTARA.....' SEMAGAT BERSUKAN SENUSANTARA DI PERKASAKAN LAGI..'
By: Khai Noor
Unlike · · Share · 15 minutes ago ·
You and 3 others like this.
Ratu Rimba Niagara KALAH MENANG HAL BIASA MAKANYA SENYUM
Tetap Jaga sportifitas, jadikan kekalahaan itu lebih baik.......jaga emosi, jaga tali silaturahmi.......kalah menang hal yang biasa.....hmmmmmmmm nice
Photo: Tetap Jaga sportifitas, jadikan kekalahaan itu lebih baik.......jaga emosi, jaga tali silaturahmi.......kalah menang hal ya
ng biasa.....hmmmmmmmm nice
By: Sultan Brotowijoyo Yosodipuro
Unlike · · Promote · Share
You like this.
Ratu Rimba Niagara
SENYUM TALISIRATURRAHIM MEWAKILI
SINGAPURA INDONESIA MALAYSIA THAILAND BRUNEI
KERANA SENYUM SATU SEDEKAH
KARENA SENYUM SEDEKAH JARIAH
BISA MELUPAKAN DENDAM KESUMAT
BISA MEWANGIKAN HATI BERJERUBU
BISA BUAT HATI TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA
MAKANYA SENYUM JANGAN TAK SENYUM OK...hehehe
By: Ratu Rimba Niagara
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
14 minutes ago · Like · 1
Ratu Rimba Niagara MOGA KITA MATI DALAM KALIMAH SYURGA
Like · · Share · See Friendship
Sri Prabu Bumi Kusuma likes this.
Sri Prabu Bumi Kusuma benar..dunia ini hanya senda gurau aja..
10 minutes ago · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara
Senda gurau membuatkan kita alpa
Akan alam barzah
Seperti di balik tabir
Bila-bila masa dijemput Ilahi..
Moga kita mati dalam
Kalimah Syurga...
Insya-Allah Aamin...
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA & SRI PRABU BUMI KUSUMA)
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
11 minutes ago · Like
Ratu Rimba Niagara BAYI FISABILILLAH
shared ResTy Pieree's photo.
16 hours ago
Photo
Unlike · · Share
You and Tengku Zubir like this.
Ratu Rimba Niagara
DI MANA KAU BERADA DISITULAH ROHKU
MENYERTAI PERJUANGAN FISABILILLAHMU
Kaulah mujahidku
Di matamu
Di kalbumu
Telah tertera
Sejak Azali
Kau telah
Dipilih
Menjadi
Tentera Fisabilillah
Berani mati
Mempertaruhkan nyawamu
Untuk ke jalan-jalan
Syurga Firdaus ...
Moga niat murni kedua orang tuamu
Dimakbulkan Allah Azzawallah AAmiin
Mujahidku
Selagi tintaku bernafas
Kan kutiupkan
Semangat membara-bara
Agar kau terus bersemangat
Menghidupkan jiwa fisabilillahmu
Agar tak pernah padam
Sentiasa membara
Selagi nafasku ada
Kau tak kulupa
Karna di mana kau berada
Di situlah rohku menyertai
Perjuangan fisabilillahmu
Insya-Allah Aamin ...
Karya Ratu Rimba Niagara
17 Muharram 1434H
1 Disember 2012M
14 hours ago · Like
Ratu Rimba Niagara
DUHAI BAYI FISABILLLAH
Duhai bayi fisabilillah
Maafkan nenda
Nenda terpaksa padam gambarmu ini sayang...
Kerana ibumu marahkan nenda sayang...
Kata ibumu
Nenda ambil gambarmu
Tanpa izinnya
Nendapun tak tahu
Napa nenda terambil gambarmu sayang
Mungkin kerna
Roh sucimu
Memanggil-memangil
Nenda terambil gambarmu sayang...
Nenda bilang sama ibumu
Nenda coma mahu
Menghargai Kurniaan dariNya
Bayi secomelmu
Bayi Syurga
Bayi fisabilillah
Tapi ibumu
Tetap juga tidak boleh terima
Ibu mu bilang
Banyak cara lain lagi
Mahu menghargai Kurniaan-Nya
Makanya maafkan nenda sayang...
Kerna terpaksa padamkan gambarmu sayang...
Doa nenda
Moga cucunda
Menjadi seorang mujahid fisabilillah AAmiin
Ketahuilah cucundaku tersayang dunia akhirat
Di setiap langkahmu
Kan kutiupkan
Roh perjuangan suci fisabilillah
SUBHANALAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Nendamu yang menyayangimu dunia akhirat,
Nenda Ratu Rimba Niagara
Istana Rimba Niagara
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
Like · · Share · Promote · about an hour ago ·
Sri Prabu Bumi Kusuma likes this.
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
18 Muharram 1434H
7 minutes ago · Like
Ratu Rimba Niagara MENYAYANGIMU KERANA-NYA
Suffian Mohd Noor ..tak pergi mana-mana pun
Selagi kau tak sepikan aku
Tengok tu rajin bertelefon
Tapi sekalipun tak pernah call aku pun!
Setidak-tidaknya bertanya
Assalamualaikum sobat akhiratku
Dah solat ke belum
Mana tahu ini solat terakhirmu
Tak bayangkan ke wajahmu
Di kala dibungkus dengan kain kafan
Adakah tenang selepas mengucapkan lafaz tauhid
Yang mana jika dilafaz Syurgalah tempatmu
Duhai sobat akhiratku yang kusayangi dunia akhirat
Menyayangimu keranaNya...
SUBHANALLAH!
Jika inilah skrip yang kau lafazkan setiap hari padaku sobatku
Akulah sahabat akhiratmu
Sentiasa menyayangimu kerana-nya Insya-Allah Aamiin.
RATU RIMBA NIAGARA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
Like · · Share · Promote · 18 minutes ago ·
Sri Prabu Bumi Kusuma likes this.
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
18 Muharram 1434H
5 minutes ago · Like
Ratu Rimba Niagara ILMUKU TAK SETINGGIMU!
Tok Ayah Karim...
Ilmuku tak sehebatmu
Makanya aku senyap
Makanya izinkan aku senyap
Membicara soal ilmumu setinggi awan
Yang tak dapat kugapai
Dengan pemikiranku
Yang dungu ini
Kerana ilmuku tak setinggimu
Makanya cukup sekadar ini
Aku berbicara denganmu
Kerana di wall fbku ini
Cuma membicarakan
Arti sebuah kasih sayang keranaNya
Dan berazam mahu mati dalam
Kalimah tauhid
LaaillaahaillaAllah MuhammaddarRasululluAllah
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
2 minutes ago · Like
Ratu Rimba Niagara SEMANGKOK ASAM PEDAS
kecur tekak aku ni sobat...
ini sobat masak ke...
mesti best kan?
nanti kirimkanku semangkok ye
kat villamu
dekat dengan pondok rimbaku
pergi je ke rimba belantara tu sampailah
kalo takut nak redah belantara
nanti kukiramkan
si kunta si kunte
tolong ambilkan
asam pedasmu itu...
terima kasih sobat akhiratku
atas kesudianmu
sedekahkan aku
semangkok kuah asam pedas ikan faten
wow tak sangka sobat pandai masak....
dengan izin-Nya juga
masakan sobat sedap
dengan izin-Nya
sobat sudi sedekahkan
semangkok asam pedas ikan faten padaku
aku bersyukur pada-Nya
kurniakan sobat akhirat padaku
walaupun cumalah
dikirimkan melalui alam maya
tapi dapat aku rasakan
aroma gulai masak asam pedas ikan fatenmu sobat
moga Allah SWT terima sedekahmu yang ikhlas itu sobat akhiratku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
RATU RIMBA NIAGARA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012H
about a minute ago
Milie Tumpat W'salam n salam ceria pagi Khai Noor..
KALAH MENANG ADAT PERMAINAN
MENANG MENJADI SEBUTAN
KALAHPUN MENJADI SEBUTAN
INILAH YG DINAMAKAN SUKAN.
apapun syabas kpd Harimau Melaya. Kpd Garuda Indonesia lain tahun jumpa lagi.
24 minutes ago via mobile · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara PIALA KEMENANGAN DARI-NYA
Duhai harimau
Kau kucinta
Duhai garuda
Dikau kukasih
Dua-dua
Sama kucinta
Sam kukasih
Janganlah
Sesekali kalian
Bergaduh
Gara-gara
Hanya
Sebuah bola
Yang tak benyawa
Memberi padah akhiratmu
Kata mengata
Umpat mengumpat
Pukul memukul
Jadi dendam kesumat
Bola yang tak bernyawa
Sudahlah teruk
Disepak
Dilambung
Dilecek
Ditanduk
Dipijak
Diseret
Semata-mata inginkan
Dipuja sebagai pemenang
Jaguan bola sepak dunia
Punyai peminat
Dan hidup senang dalam dunia glamor
Pelekkan bola yang
Dipijak sesuka hati
Terlalulah hinanya bola
Tapi bola itulah
Yang membuatkan mereka
Rasa bangga akan kemenangan
Merebut piala
Hingga menjadi bergaduh
Tuduh menuduh
Fitnat menfitnah
Dendam kesumat datang
Tujuan asal bola
Yang mahu
Menyatukan
Talisiraturrahim bernegara
Menjadi sebaliknya
Saling bermusuhan
Sematalah kerana bola tak bernyawa...
Jikalah bola itu bernyawa
Pasti walaupun tak bernyawa
Memberi nyawa
Pada sebuah ikatan
Ukhuwah kaseh talisiraturrahimi
Hidup bernegara
Berkasih sayang demi-Nya
Dan memberi makna
Kepada alam akhirat
Walaupun hanyalah
Sebuah bola tak bernyawa
Semoga
Harimauku
Garudaku
Bisa berjabat tangan
Jika terluka
Kita tak mahu saling luka melukai
Kerana kita tak mahu hidup
Cuma sekadar senda gurau yang alpa
Moga kita sama muhasabah diri
Ayuh kita teruskan matlamat kita
Untuk kita berjaya dunia dan akhirat
Dan akhiratlah matlamat kita
Kerana kita tidak tahu
Sebentar lagi kita dijemput Ilahi
Moga kalimah di akhir kita
Dapat melafazkan
LAAILLAHAAILLAALLAH MUHAMMADDARRASULULLAH
itulah anugerah dariNya yang ktia dambakan
sepanjang kita berhidup di muka bumi ini
Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
SETIAP YANG BAIK ITU DARI-NYA
YANG KHILAF ITU DARI SAYA
MAKANYA MAAFKAN SAYA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
a few seconds ago · Like
ILMUKU TAK SETINGGIMU!
Tok Ayah Karim...
Ilmuku tak sehebatmu
Makanya aku senyap
Makanya izinkan aku senyap
Membicara soal ilmumu setinggi awan
Yang tak dapat kugapai
Dengan pemikiranku
Yang dungu ini
Kerana ilmuku tak setinggimu
Makanya cukup sekadar ini
Aku berbicara denganmu
Kerana di wall fbku ini
Cuma membicarakan
Arti sebuah kasih sayang keranaNya
Dan berazam mahu mati dalam
Kalimah tauhid
LaaillaahaillaAllah MuhammaddarRasululluAllah
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
Like · · · Share · Promote
Tok Ayah Karim, Sri Prabu Bumi Kusuma and Suffian Mohd Noor like this.
Suffian Mohd Noor Subhana'allah....
4 hours ago · Unlike · 2
Tok Ayah Karim
Salam hamba Puan Ratu,,,mengapa demikian fikiran ratu, jika ingin bersama kesyurga Firdausi mengapa ada perbezaan manusia sesama manusia.. Dunia tempat singgahnya kita semua,tempat memulakan langkah demi langkah menuju akhirat yg kita semua ingin menjejak ke syurga Firdaus.....Jika didunia kita telah ajukan perwatakan angkoh dan ego,,,,ape kah Allah SWT suka akan perwatakan itu..?
Yg kurang kira sama2 imbangi, yg cetek ayuh kita sama2 penuhkan sekadar mampu...Kita semua...Ilmu yg ada semua pnjaman ...Puan Ratu...."Nafas ..selagi kita menghirup nafas, bisa terhidu dua bauan,,busuk dan harum ...neraka dan syurga"...Kasih sayang soal hati Puan Ratu...Yg enggak boleh dinyatakan dgn khusus, tapi menglibatan kasih syg pasti bisa tertera pada mata dan penghayatan sipenerima.....Waallahualam... T.Kasih Puan Ratu Niagara akan anggapan Puan Taru terhadap hamba yg menumpang bumi dan meminjam nafas dari Allah Azzawajalla......
23 minutes ago · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara
Biarpun pandangan kita berbeda...
tapi matlamatnya tetap sama
mahu pulang ke PangkuanNya
jika kita berdebat dalam soal hati
dan makrifat dikuatiri tersasar
kerana kita tak sependapat
baru berkata sudah
dikatakan sombong dan ego
kerana saya tidak mahu memanjangkan
perbicaraan ini
maka maafkan saya
saya berundur diri bukanlah kerana saya kecewa dengan saudara
tapi kerana saya mahu
menumpukan dunia karya saya saja
yang ilmu makrifat
saya sejujurnya dangkal dalam ilmu itu
harap hormati keputusan saya
dan sudi maafkan saya
tujuan saya membuka akaun fb
adalah untuk mencari rakan seperjuangan
menyokong dunia karya saya
untuk berdebat pemikiran saya
tidak boleh membawanya
tolong sekali lagi maafkan saya ye..
Insya-Allah kita tetap bertalisiraturrahim ...
a few seconds ago · Like
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali RAHMAT NUR KASEH-NYA

Duhai sobatku

Semua yang baik dari-NYa
Yang khilaf itu dari diriku sendiri
Makanya sudilah maafkanku jika tersalah bicara
Apapun terima kasih kerana sudi memahamiku
Sudi menyokong/dukungan dunia sasteraku sastramu
Kau selalu membuat hatiku terharu syahdu
Ierima kasih kerana sudi menjadi sahabat akhiratku 
Insya-Allah Aamiin
Bersamalah kita meniti jalan ke Syurga Firdaus ...
Dalam kerendahan hati menginsafi diri hamba-Nya
Yang terlalu kerdil walaupun kita sudah berada dipuncak kejayaan pesona dunia...
Yang kita matlamatkan kejayaan pesona dunia Kurniaan-Nya untuk 
Ingin kita bawa ke puncak bekalan akhirat
Bagi menggapai puncak Syurga Firdaus...
Semua-Nya dengan izin-Nya jua
Semua-Nya dengan Rahmat Nur Kaseh-Nya
Yang diberikan kepada kita
Tika di dunia di kala hidup dan mati...
Insya-Alah AAmiin Ya Rabbal A'Lamin ...

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M


TALISIRATURRAHIMI DI ALAM MAYA
Sebut pasal negara
Kita sebenarnya dua-dua terluka melukai
Kerana kita sama-sama cintakan negara kita
Yang penting sekarang
Kita saling bekerjasama
Bagi mengembalikan
Keyakinan rakyat
Antara dua negara
Agar saling ikhlas
Bagi menjaga talisiraturrahimi
Tanpa wujud rasa
Iri hati
Atau saling menyakiti
Itu maksud saya sebenarnya...
Maka dari itu
tujuan saya berfb
bukanlah semudah itu
mahu meremove
rakan fb....
saya cuma mahu
rakan fb yang ada masa
untuk menyokong perjuangan sastera saya
jika kesibukan masa
lalu jadi sepi menyepi
sejujurnya saya
terpaksa mengambil rakan yang lain
yang sentiasa sudi memberi
ide dan pandangan bernas
bagi memantapkan karya-karya saya
harap pak wan naga boleh
memahami saya
maafkan saya
bukan tujuan saya
mahu memutuskan talisiraturrahimi
cuba pak naga fikir
katalah kita ini mahu
menjaga talisiraturahimi dengan sempurna
tak tegur sapa 3 hari pun sudah dikira memutuskan talisiraturrahimi
ini jika berhari-hari ...
berbulan-bulan
tak tegur sapa di alam maya gimana?
kata rakan fb
tapi diam membisu
tak mahu bertegur sapa...
gimana tu...
kalau begitu sibukpun
kenapa kita harus buka akaun fb
tumpu sajakanlah pada kesibukan kita
uruskan hal-hal dunia
ataupun kita berkawan sajalah
dengan yang sibuk macam kita
sama-sama fb kita
jadi sepi seolah berada di pulau sepi
dihanyut gelombang kesibukan entah ke mana...
setelah saya luahkan ini
jika pak naga
masih juga mahu menyepikan saya...
harap janganlah pak naga berkecil hati
bukan niat saya untuk memutuskan talisiraturrahimi
tapi hanya mahu menumpukan mereka
yang tak sibuk tapi ada masa untuk
memberi ide dan pendapat pada karya saya
tak tanya tentang
kabar saya pun tak apa
sekadar like pun tak apa
sekadar sepatah perkataan pun tak apa
itu sudah memadai bagi saya
untuk menyambung sebuah talisiraturrahimi di alam maya ini...
Sahabatmu yang disepikan rakan fb...
Ratu Rimba Niagara
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
AKU BERUNDUR KRANA MAHU MENUMPUKAN
DUNIA KARYAKU SAJA MAAFKAN AKU YE TEMAN FBKU
Biarpun pandangan kita berbeda...
tapi matlamatnya tetap sama
mahu pulang ke PangkuanNya
jika kita berdebat dalam soal hati
dan makrifat dikuatiri tersasar
kerana kita tak sependapat
baru berkata sudah
dikatakan sombong dan ego
kerana saya tidak mahu memanjangkan
perbicaraan ini
maka maafkan saya
saya berundur diri bukanlah kerana saya kecewa dengan saudara
tapi kerana saya mahu
menumpukan dunia karya saya saja
yang ilmu makrifat
saya sejujurnya dangkal dalam ilmu itu
harap hormati keputusan saya
dan sudi maafkan saya
tujuan saya membuka akaun fb
adalah untuk mencari rakan seperjuangan
menyokong dunia karya saya
untuk berdebat pemikiran saya
tidak boleh membawanya
tolong sekali lagi maafkan saya ye..
Insya-Allah kita tetap bertalisiraturrahim ...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
RAHMAT NUR KASEH-NYA
Duhai sobatku
Semua yang baik dari-NYa
Yang khilaf itu dari diriku sendiri
Makanya sudilah maafkanku jika tersalah bicara
Apapun terima kasih kerana sudi memahamiku
Sudi menyokong/dukungan dunia sasteraku sastramu
Kau selalu membuat hatiku terharu syahdu
Ierima kasih kerana sudi menjadi sahabat akhiratku
Insya-Allah Aamiin
Bersamalah kita meniti jalan ke Syurga Firdaus ...
Dalam kerendahan hati menginsafi diri hamba-Nya
Yang terlalu kerdil walaupun kita sudah berada dipuncak kejayaan pesona dunia...
Yang kita matlamatkan kejayaan pesona dunia Kurniaan-Nya untuk
Ingin kita bawa ke puncak bekalan akhirat
Bagi menggapai puncak Syurga Firdaus...
Semua-Nya dengan izin-Nya jua
Semua-Nya dengan Rahmat Nur Kaseh-Nya
Yang diberikan kepada kita
Tika di dunia di kala hidup dan mati...
Insya-Alah AAmiin Ya Rabbal A'Lamin ...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M
NGGAK SALAHKAN HARIMAU BERBAIK DENGAN GARUDA?
Tugasmu dan seluruh warga Indonesia yang memberikan makna...aku sebagai peniup semangat yang kukirimkan di angin bayu pelangi cinta....gimana pendapatmu sobatku di benua sana...percaya kataku...sesungguhnya aku sayang sama garudamu walaupun aku di sini berajakan Raja Harimau sebagai Rajaku...
Nggak salahkan harimau berkawan baik dengan garuda?
RATU RIMBA NIAGARA
2 Disember 2012
Super Studio bersama Bazly Rosly dan 13 yang lain.
Penyokong Malaysia dari Jerman ceria ketika masuk ke stadium
sebelum perlawanan Kumpulan B
Piala AFF 2012 di antara
Indonesia dengan Malaysia di
Stadium Nasional Bukit Jalil.
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali NGGAK SALAHKAN HARIMAU BERBAIK DENGAN GARUDA?

Tugasmu dan seluruh warga Indonesia yang memberikan makna...aku sebagai peniup semangat yang kukirimkan di angin bayu pelangi cinta....gimana pendapatmu sobatku di benua sana...percaya kataku...sesungguhny
a aku sayang sama garudamu walaupun aku di sini berajakan Raja Harimau sebagai Rajaku...
Nggak salahkan harimau berkawan baik dengan garuda?

RATU RIMBA NIAGARA
2 Disember 2012
Rabeah Binti Mohd Ali PIALA KEMENANGAN DARI-NYA

Duhai harimau

Kau kucinta
Duhai garuda
Dikau kukasih

Dua-dua
Sama kucinta
Sam kukasih

Janganlah
Sesekali kalian
Bergaduh
Gara-gara
Hanya
Sebuah bola
Yang tak benyawa
Memberi padah akhiratmu
Kata mengata
Umpat mengumpat
Pukul memukul
Jadi dendam kesumat

Bola yang tak bernyawa
Sudahlah teruk
Disepak
Dilambung
Dilecek
Ditanduk
Dipijak
Diseret
Semata-mata inginkan
Dipuja sebagai pemenang
Jaguan bola sepak dunia
Punyai peminat
Dan hidup senang dalam dunia glamor

Pelekkan bola yang
Dipijak sesuka hati
Terlalulah hinanya bola
Tapi bola itulah
Yang membuatkan mereka
Rasa bangga akan kemenangan
Merebut piala
Hingga menjadi bergaduh
Tuduh menuduh
Fitnat menfitnah
Dendam kesumat datang

Tujuan asal bola
Yang mahu
Menyatukan
Talisiraturrahim bernegara
Menjadi sebaliknya
Saling bermusuhan
Sematalah kerana bola tak bernyawa...

Jikalah bola itu bernyawa
Pasti walaupun tak bernyawa
Memberi nyawa
Pada sebuah ikatan
Ukhuwah kaseh talisiraturrahimi
Hidup bernegara
Berkasih sayang demi-Nya
Dan memberi makna
Kepada alam akhirat
Walaupun hanyalah
Sebuah bola tak bernyawa

Semoga
Harimauku
Garudaku
Bisa berjabat tangan
Jika terluka
Kita tak mahu saling luka melukai
Kerana kita tak mahu hidup
Cuma sekadar senda gurau yang alpa
Moga kita sama muhasabah diri

Ayuh kita teruskan matlamat kita
Untuk kita berjaya dunia dan akhirat
Dan akhiratlah matlamat kita
Kerana kita tidak tahu
Sebentar lagi kita dijemput Ilahi
Moga kalimah di akhir kita
Dapat melafazkan
LAAILLAAHAILLAALLAH MUHAMMADDARRASULULLAH
itulah anugerah dariNya yang ktia dambakan
sepanjang kita berhidup di muka bumi ini
Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Ratu Rimba Niagara

SETIAP YANG BAIK ITU DARI-NYA
YANG KHILAF ITU DARI SAYA
MAKANYA MAAFKAN SAYA

18 Muharram 1434H
2 Disember 2012M


SAHABAT DUNIA AKHIRAT
Yang membuat kita rasa sempurna bilamana sahabat kita ikhlas bersahabat kerana Allah Taala dan setiap kali berkata-kata menenangkan roh dan jasad.
Itulah sahabat sejati berazam bersama mematrikan persahabatan hingga ke Syurgawi. Insya-Allah Aamiin.
14 Muharram 1434H
28 November 2012M
Di saat terakhir aku memandang wajahmu ibu... bagaikan memandang indahnya purnama...
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
moga Syurga lah tempatmu ibu
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya
Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI
DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KEINDAHAN ALAM CIPTAAN TUHAN LAGI DIPANDANG LAGI TAK JEMU KERANA KEINDAHAN YANG TERINDAH MENENANGKAN JIWA ALLAHU AKBAR
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA ,ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,
MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Manda Conai Assalamualaikum wbt selamat malam Adinda sayang
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam wr wb kandaku sayang...moga gembira membaca karya yang dinda siarkan dan diberkati olehNya. Aamiin.
Manda Conai Alhamdulillah Nak tidur suka buka FB Adik fikiran pun melayang dibuat terbuai dgn kata yg indah
Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah tiada kata seindah bahasa ...bahasa yang membuatkan lebih mengenaliNya dan cintakanNya itulah yang terindah...Allahu Akbar Aamiin.
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
2 RABIULAWAL 1438H
2 DISEMBER  2016

YA ALLAH JIKA ADA PAHALA DI SETIAP PENULISANKU SAMPAIKANLAH PAHALA ITU KEPADA KEDUA ORANG TUAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

0 comments:

Post a Comment

 
;