Saturday 31 December 2016

KARYAKU DUNIAKU (10) TOLONGLAH AKU DEMI AKHIRATKU


KARYAKU DUNIAKU (10) TOLONGLAH AKU DEMI AKHIRATKU

DUHAI HATI TUNDUKKAN HATIMU
SEMUA YANG DIMILIKI ADALAH PEMBERIAN ALLAH


.

Foto Manda Conai.
Manda Conai ke Islam Itu Indah & Lengkap
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
ASMA UL. HUSNA YA ALLAH. YA RAHMAN. YA RAHIM
KEBESARAN MU. YA ALLAH
HIT LIKE AND TYPE ALLAH HU AKBAR
Ya Rasulullah cinta dan rindumu kepada semua ummatmu membuatkan kami syahdu terus merindu serindu-rindunya , kurniakanlah kami syafaatmu agar kami dapat bertemumu di Syurgawi bersama melihat Wajah Allah Azzawajallah Yang Maha Sempurna Indah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR AAMIIN.

SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
          Komentari
Komentar
Ratu Rimba Niagara membagikan kiriman ke KronologiTenku Iskandar.
BILA HATI BERBICARA YANG DIINGINKAN BAHASA-BAHASA SEINDAH SYURGA ALLAHU AKBAR AAMIIN
Jiwa jadi tenang dalam berbahasa seindah Syurga, Di dalam bicara tersebut ada;
Zikir kepada Allah...
Lanjutkan Membaca
ASSALAMUALAIKUM,BISMILLAH,SELAMAT MALAM JUMAAT YANG
PENUH BARAQAH.JOM SELAWAT KE ATAS NABI KITA S.A.W

Pernah juga ketika sedang menaip jemariku bagaikan berkilauan-kilauan disinari permata pelbagai bentuk sungguh cantik dan aku terpana dengan kilauan permata yang berada dijemariku ketika sedang menaip ayat-ayat Cinta Allah Kasih Rasulullah Keagungan Kebesaran TUHAN.


          
Assalamualaikum..
salam maulidul rasul..

Foto Anislia Anis.

TERIMA KASIH SAHABAT AKHIRATKU
Terima kasih kepada sahabat akhirat kerana sudi menyokongku
Di kala susah senang. Maaf kerana mencuri masa mu untuk
Membaca karya-karyaku dan memaksamu meng like karya-karyaku...hehehe
Moga like mu itu Allah SWT membalas dengan Nur Rahmat Kasih-Nya
AAmiin Ya Rabbal A'Lamin.
Sahabat seperjuanganmu,
Ratu Rimba Niagara
13 Safar 1434H
26 Disember 2012M


1 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
ALLAH BUKAN TAK SUKA BERTEMU KITA TAPI ALLAH MASIH MEMBERI PELUANG AGAR KITA DAPAT MASUK KE SYURGA-NYA
ALLAHU AKBAR MAHA BAIK-NYA ALLAH KEPADA KITA SEMUA HAMBA-NYA. MOGA ALLAH BERTEMU KITA DALAM KEADAAN DIA SUKA AAMIIN.
DUHAI JIWA YANG TENANG
اللّهُ
لآ اِلَهَ اِلّا اللّهُ
لآ اِلَهَ اِلّا اللّهُِ
أَسْتَغْفِرُ اللهَ العَظِيْمِ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُوْمُ وَ أَتُوْبُ إِلَيْه
لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِمِ
اللهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَىٰ اٰلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّد
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرَُ
سُبْحَانَ اللّهِ وَ بِحَمْدِهِ سُبْحَانَ اللّهِ الْعَظِيم
حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيل نِعْمَ الْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ النَّصِيرُ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَىى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ النَّبِيِّ الأُمِّيّ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلم ِ
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH MOGA CINTA DAN KASIHKU TERPATRI SAMPAI SYURGA AAMIIN
MENCINTAI-MU ALLAH TIADA PENGHUJUNG-NYA
Akan selalu kusebut dan kusimpan dalam hati namaMu ya Allah,,,
hingga nafas ini tak lagi berjalan.........!!! — at اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ.
WAHAI JIWA YANG TENANG
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
  
  
  
  
       
       
       
       


       

Foto FOR YOU.
       
       
       
       
       
       
       
       


       
MOGA KITA SENTIASA TABAH APABILA DIUJI-NYA KERANA SEMAKIN
DIUJI SEMAKIN CINTA-NYA KEPADA KITA ALLAHU AKBAR AAMIIN


Foto Saya Cinta Allah.
Saya Cinta Allah
Allah menguji kita di dunia dan memberikan nikmat yang
terindah di akhirat kelak.




"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Ya Allah
keluarkan kami dari kegelapan ragu dan
muliakan kami dengan cahaya kefahaman
bukakanlah kami makrifat ilmu,
berilah cahaya pada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
kepada matahari dan bulan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
Allah is The Greatest and The Most Merciful bersama Merdiya K Love dan Er Zaara Khan.
Please Say Aameen...
Share This Duaa...!!!
_Niloo NabiZada_

Katakanlah amin...

Berkongsi ini duaa...!!!

_ nilo nabizada _

Komen
Ratu Rimba Niagara TOLONGLAH AKU DEMI AKHIRATKU!

Duhai manusia di luar sana...

berntunglah kamu kerana diberi peluang masih hidup lagi
aku di sini sedang diazab dalam kawah api neraka
panas ....sakit...terpekik terlolong aku tiada siapa 
yang boleh menolong aku....

sedangkan ketika aku masih hidup di dunia dulu
ramai kawan-kawanku bersumpah setia 
mahu tolong aku di kala aku susah atau senang

sekarang aku benar-benar azab lagi diazabkan
bukan Allah yang mengazabkan aku
tapi aku yang mengazabkan diriku sendiri
kerana menjadi hamba-Nya yang sombong
tidak mahu tunduk dan patuh kepada perintah-Nya
sekarang aku tanggung sendiri kekhilafanku
kekhilafan yang sudah tak tertebus lagi
dan penyesalan yang sudah tak berarti lagi

tika di dunia dulu
wangku punyalah banyak tak terkira
aku mati pun masih banyak lagi tak luak-luak
bertambah ada lagi kerana perniagaan aku 
diwarisi oleh pewaris aku

siapa yang kawan dengan aku
daripada miskin terus jadi kaya raya
sudah kaya raya terus tinggalkan aku
tapi aku tak kisah...hilang satu kawan
akan ramai lagi yang suka berkawan dengan aku...
hari...hari...gelak ketawa...
hendak saja beli apa...
semuanya dapat tak payah diimpi-impikan
begitulah hebatnya dunia orang kaya seperti aku

Rupanya aku silap memilih kawan....
sepatutnya aku memilih kawan akhirat
pastinya kawan akhiratku akan menolong aku
jika aku jatuh di dalam gaung sekalipun dia pasti
akan cuba sedaya upaya menyelamatkan aku
akan diberikan tali untuk keluarkan aku dari gaung tersebut
dia pasti akan bersyukur dan aku pun bertaubat
tidak mahu lagi terlalai 
dan pasti aku mahu membawa bekalan untuk akhiratku
pasti bekalan akhiratku itu dapat menyelamatkan aku
daripada azab sengsara api neraka ini

apa hendak buat aku sudah terlambat untuk 
membuat segala amalan soleh untuk kubawa pulang
yang mana sebesar zarahpun amal amat berharga di sini

alangkah bahagianya jika pewarisku terbuka hatinya
untuk menginfakkan harta yang kutinggalkan kepada mereka
lalu diniatkan sedekahkan kepadaku...pasti akan dapat 
meredakan aku dari kepanasan api neraka yang membahang-bahang ini....hanya Tuhan saja yang tahu aku penuh mengharap
sesuatu yang tak pasti pewarisku lakukan demi akhiratku.

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
31 Disember 2012
Muhammad Jefrey
Muhammad Jefrey amin ya allah..
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis komen...

1 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
"SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BAHARU 2016 KEPADA SEMUA TEMAN-TEMAN ALAMMAYA YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT , MAAF
ZAHIR BATIN ANDAI TERKHILAF SEPANJANG BERSIARAN KARYA DAN SEPANJANG PERSAHABATAN KITA DI ALAMMAYA."
Komen
YB Muzakkir MN Al-Fuqara [ Seruan ke Projek Turun Padang (ProTA) ]

📢📢📢


Assalamualaikum wbt. dan Salam Perjuangan.

Apa khabar semua?

Bagaimana keadaan dan kondisi semua untuk menghadapi tahun baru ini?

Sudah bersedia?
Punyai azam baru?

Setiap tahun baru pasti akan disambut dengan meriah oleh setiap warganegara.

Bersempena dengan itu, Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) dan Masjid Jamek dgn kerjasama ABIM Pusat, ABIM Wilayah, Persatuan Pelajar Islam Wilayah Persekutuan (PPIWP) dan Persatuan Pelajar Islam Selangor (PEPIAS) akan menganjurkan program di beberapa tempat di sekitar Kuala Lumpur.

 Projek Turun Lapangan (ProTA)
 31 Disember 2015
 Masjid Jamek
 Bermula dengan Zuhur berjemaah pada 31 Disember 2015

🎁 Kaji Lapangan!
🎁 Street Dakwah!
🎁 Iktikaf bersama gelandangan di Masjid Jamek!

[ Sekolah MASSA (SaM) ]
ProTA juga akan disambung dengan Sekolah Massa (SaM) yang pertama pada pagi tahun baru

🌄 Sekolah Massa (SaM)
🌄 "Islam and Muslim in the Modern World"
🌄 Dewan Pembangunan Belia ABIM
🌄 Abg Raimi
🌄 10.00 pagi - 12.00 tengahari

Kami mengajak semua utk peran serta dalam program nusa ambang tahun baru ini.

Untuk makluman lebih lanjut sila hubungi sdri Solehah +60 14-847 2647

Jumpa di sana!

"Tahun Baru, Paradigma Baru"

#Year2016
#ProTA
#SaM
#Activism
#HidupBiarBerjasa
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komen...
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Saya Cinta Allah
Semoga dipermudahkan oleh Allah.Amin
4 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
SABARLAH SAYANG...
Sabarlah sayang
Sapukan air matamu
Percayalah setitik airmatamu
Bisa disaksikan oleh seluruh penghuni langit dan bumi
Kaulah yang berjiwa penyayang
Biarpun dalam perih
Biarpun dalam terseksa
Kau masih berusaha
Mendapatkan makanan untuk keluargamu
Allahu Akbar
Kaulah bapa yang penyayang
Kau lah Adam idola sedunia
Kaulah pencinta Hawa sejati
Kau cintakan anak-anak Hawa
Makanya tiada alasan untuk kau berusaha
Mencari sesuap rezeki demi cintamu pada keluargamu
Aku tabik padamu duhai idola Adam ku....
Moga Allah swt merahmatimu sekeluarga
In Shaa Allah AAmeen.
Karya Ratu Rimba Nigara
31 Disember 2012
Karya Ratu Rimba Nigara
31 Disember 2012
MAKBULKAN SEGALA CITA-CITA KAMI AAMEEN
2013 membawa arti
berarti bagi kau dan aku
kita bersama memintal pelangi cinta dan cita
menjadi pelangi nan indah
untuk kita hadiahkan kepada anak cucu
agar mereka bisa senyum
agar mereka bisa syukur
bahawa kita menyayangi anak cucu
dengan rasa penuh tanggungjawab
dengan rasa penuh kasih teramat kasih di jiwa
kerana kasih
kerana sayang
kuturut kan jua walau pun tak berdaya
kuturutkan jua walau pun terseksa
Tuhan tolonglah kami
makbulkan segala cita-cita kami
sebelum kami dijemput pulang ke Pangkuan-MU
berilah kami peluang
untuk menyebar luaskan
penghambaan cinta kami kepada-MU
agar mereka pun sama menjadi hamba-Mu
mengabdikan diri semata-mata kerana-MU
Dan berkat cinta kami yang setulus ikhlasnya pada-Mu
Kumpulkanlah kami di Syurga-Mu nanti
In Shaa Allah Aameen.
Karya Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
BUNGA-BUNGA CINTA SYURGA
Bunga-bunga cinta Syurga...
Sentiasa mewangi
Menyegarkan iman
Mendekatkan ketakwaan
Antara hamba dengan Pencipta-Nya
Bunga-bunga cinta Syurga
Dilerai-leraikan kelopak bunganya
Lalu diagih-agihkan kepada
Mereka yang tersayang kerana-Nya
Dibahagi-bahagikan wangian Cinta-Nya
Agar terus meresap ke kalbu hati
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Mencintai-Nya
Rasa tak jemu-jemu
Memuji-Nya Memuja-Nya
Rasa dunia ini tersenyum indah
Semakin Memuji-Nya semakin rindu
Semakin Memuja-Nya semakin cinta
Rasa masa cepatnya berlalu
Aku sesungguhnya cinta
Aku terpana dzat cinta-Nya
Allahu Akbar...
Tiada apa lagi yang hendak kusandarkan cinta
KECUALI-MU
Janganlah Kau pergi dariku...
Aku bersujud pada-Mu tanda aku cinta
Aku berzikir pada-Mu tanda aku rindu
Aku karangkan puisi rindu
Aku karangkan puisi cinta
Tanda rindu dan cintaku hanyalah untuk-MU
Dalam aku rindu aku cinta pada-Mu
KAU hadirkan bidadara Syurga padaku
Allahu Akbar
Begitu KAU amat memahamiku
Mengurniakan aku hamba-MU
Agar aku lebih dekat dengan-Mu
Agar aku dan dia mencintai-Mu
Mengatasi segala-Nya
Hanya Engkau yang kami cinta
Kerana kami cinta
Kami redha cinta kami disatukan dalam redha-MU
Karya Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
PELAYARAN PURNAMA MALAM
Duhai dinda...
Pelayaran ini memang ini
Syair gurindam puisi pantunmu
Seindah pelayaran kanda di malam penuh syahdu ini
Bulan bintang menemani kanda
Sepanjang pelayaran ini
Setiap kali kanda membaca
Syair gurindam pantun puisimu
Ombak bersahutan
Bagaikan irama dan lagu
Sungguh syahdu
Deruan ombak
Kilauan bintang
Sinaran rang bulan
Membuatkan pelayaran bahtera diRaja Kayangan ini
Indah seindah cinta kita...
Sabarlah menanti dinda...
Gelombang di Lauh Mahfuz
Tak pernah berhenti bergema di kalbu
Percayalah cinta kita sudah tercatat sejak azali
Sabarlah menanti dinda....
Karya Ratu Rimba Niagara..
31 Disember 2012
TERIMA KASIH KERANA SUDI MENCINTAI AKU
Duhai kasih...
terima kasih kerana sudi mencintai aku
biar pun kau tahu aku selalu sepikan kamu
aku buat-buat tak tahu kau suka sama aku
aku saja buat-buat tak tahu kau cinta sama aku
ah! kenapa malu
suka bilang suka
cinta bilang cinta
yang ku tahu
kau sudah dimiliki cinta
siapalah aku di hatimu
tapi izinkanlah aku
bertahta di hatimu
sekadar melepaskan rindu
yang terpendam
malu untuk aku luahkan padamu
ah! siapalah aku
kau yang kurindu
kau yang kucinta
tapi aku tak bisa memadamkan rindu
tapi aku tak bisa memadamkan cinta
puas kucuba melupakanmu
bayanganmu ada di mana-mana
mengekoriku
ah! cintamu membuat aku jadi galau gini
malamku bertemankan purnama
hatiku rasa damai
melihat senyumanmu
di purnama kau membalas rinduku
ah! indahnya di kala itu
rinduku
cintaku
kau bawa bersama di purnama malam
sungguh aku rindu
sungguh aku cinta sama kamu
moga DIA merestui cinta kita Aameen
Karya Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
Karya Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
SEMUA RAKAN MUKABUKUKU MAAFKANLAH AKU!
SELAMAT TAHUN 2013 KEPADA SEMUA SAHABAT MUKABUKU KU
SAMADA YANG MASIH ADA ATAU SUDAH TINGGAL KENANG-KENANGAN
KITA DITEMUKAN DI MUKABUKU BUKAN UNTUK SUKA-SUKA...
TAPI ADALAH UNTUK MENYATUKAN HATI-HATI AGAR JALINAN
UKHUKUWAH TALISIRATURRAHIMI KEKAL ABADI
ANDAI KATA KUTERSILAP BICARA DAN MENGECEWAKAN MU ATAS PERPISAHAN KITA DI ALAM MAYA MAAFKANLAH AKU BUKAN AKU SENGAJA UNTUK BERPISAH DENGANMU TAPI AKU TAK TAHAN LAGI MENANGGUNG SEKSA KEBISUANMU MENEPIKAN AKU...WUJUDNYA AKU DI WALL KAMU ...KAMU SAJA SEPIKAN SEOLAH AKU TIDAK WUJUD...DARIPADA TERUSAN TERSEKSA BIARLAH AKU RELAKAN PERPISAHAN INI....INI BUKAN BEARTI AKU MEMBENCI KAMU TAPI HATIKU TETAP SEPERTI DULU MENYAYANGIMU SEBAGAI SEORANG ISLAM BIARPUN TAK DAPAT BERTEMU DI BUKABUKU LAGI ...KU PENUH BERHARAP IN SHAA ALLAH KITA BERTEMU DI SYURGA AAMEEN
Rakan mukabukumu yang menyayangimu sampai kapan pun,
Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
DAMAINYA DI SINI
damainya di sini
kedamaian inilah yang kuimpikan
duhai hati sabarlah menanti
saat-saat damai yang kau impikan
kan menjelma membebat hatimu yang luka
jika lukamu teramat parah
atas bekas-bekas pijakan mereka ke kamu
bila sampainya kamu di situ
bekas-bekas pijakan yang melukakan hatimu itu
akan disapu habis oleh simbahan air laut yang tenang itu
hingga satu bekas pijakan kaki hilang semuanya
segeralah datang
kedamaian ini untuk kamu nikmati
betapa damainya sebuah ketenangan abadi
sedamai cinta-Nya padamu
setenang cinta-Nya padaku
kita bersama mengecapi bahagia nan abadi
oh Tuhan andai dia takdir
yang Kau takdirkan untukku
kuterima dalam hati nan tenang
setenang air di Kali Syurga.
Karya Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012


0 comments:

Post a Comment

 
;