Saturday 31 December 2016

KARYAKU DUNIAKU (11) MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH


KARYAKU DUNIAKU (11) MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH

DUHAI HATI TUNDUKKAN HATIMU
SEMUA YANG DIMILIKI ADALAH PEMBERIAN ALLAH


.

Foto Manda Conai.
Manda Conai ke Islam Itu Indah & Lengkap
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
ASMA UL. HUSNA YA ALLAH. YA RAHMAN. YA RAHIM
KEBESARAN MU. YA ALLAH
HIT LIKE AND TYPE ALLAH HU AKBAR
Ya Rasulullah cinta dan rindumu kepada semua ummatmu membuatkan kami syahdu terus merindu serindu-rindunya , kurniakanlah kami syafaatmu agar kami dapat bertemumu di Syurgawi bersama melihat Wajah Allah Azzawajallah Yang Maha Sempurna Indah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR AAMIIN.

SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
           Komentari
Komentar
Ratu Rimba Niagara membagikan kiriman ke KronologiTenku Iskandar.
BILA HATI BERBICARA YANG DIINGINKAN BAHASA-BAHASA SEINDAH SYURGA ALLAHU AKBAR AAMIIN
Jiwa jadi tenang dalam berbahasa seindah Syurga, Di dalam bicara tersebut ada;
Zikir kepada Allah...
Lanjutkan Membaca
ASSALAMUALAIKUM,BISMILLAH,SELAMAT MALAM JUMAAT YANG
PENUH BARAQAH.JOM SELAWAT KE ATAS NABI KITA S.A.W

Pernah juga ketika sedang menaip jemariku bagaikan berkilauan-kilauan disinari permata pelbagai bentuk sungguh cantik dan aku terpana dengan kilauan permata yang berada dijemariku ketika sedang menaip ayat-ayat Cinta Allah Kasih Rasulullah Keagungan Kebesaran TUHAN.


          
Assalamualaikum..
salam maulidul rasul..

Foto Anislia Anis.

TERIMA KASIH SAHABAT AKHIRATKU
Terima kasih kepada sahabat akhirat kerana sudi menyokongku
Di kala susah senang. Maaf kerana mencuri masa mu untuk
Membaca karya-karyaku dan memaksamu meng like karya-karyaku...hehehe
Moga like mu itu Allah SWT membalas dengan Nur Rahmat Kasih-Nya
AAmiin Ya Rabbal A'Lamin.
Sahabat seperjuanganmu,
Ratu Rimba Niagara
13 Safar 1434H
26 Disember 2012M


1 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
ALLAH BUKAN TAK SUKA BERTEMU KITA TAPI ALLAH MASIH MEMBERI PELUANG AGAR KITA DAPAT MASUK KE SYURGA-NYA
ALLAHU AKBAR MAHA BAIK-NYA ALLAH KEPADA KITA SEMUA HAMBA-NYA. MOGA ALLAH BERTEMU KITA DALAM KEADAAN DIA SUKA AAMIIN.
DUHAI JIWA YANG TENANG
اللّهُ
لآ اِلَهَ اِلّا اللّهُ
لآ اِلَهَ اِلّا اللّهُِ
أَسْتَغْفِرُ اللهَ العَظِيْمِ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُوْمُ وَ أَتُوْبُ إِلَيْه
لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِمِ
اللهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَىٰ اٰلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّد
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرَُ
سُبْحَانَ اللّهِ وَ بِحَمْدِهِ سُبْحَانَ اللّهِ الْعَظِيم
حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيل نِعْمَ الْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ النَّصِيرُ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَىى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ النَّبِيِّ الأُمِّيّ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلم ِ
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH MOGA CINTA DAN KASIHKU TERPATRI SAMPAI SYURGA AAMIIN
MENCINTAI-MU ALLAH TIADA PENGHUJUNG-NYA
Akan selalu kusebut dan kusimpan dalam hati namaMu ya Allah,,,
hingga nafas ini tak lagi berjalan.........!!! — at اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ.
WAHAI JIWA YANG TENANG
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
  
  
  
  
       
       
       
       


       

Foto FOR YOU.
       
       
       
       
       
       
       
       


       
MOGA KITA SENTIASA TABAH APABILA DIUJI-NYA KERANA SEMAKIN
DIUJI SEMAKIN CINTA-NYA KEPADA KITA ALLAHU AKBAR AAMIIN


Foto Saya Cinta Allah.
Saya Cinta Allah
Allah menguji kita di dunia dan memberikan nikmat yang
terindah di akhirat kelak.




"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Ya Allah
keluarkan kami dari kegelapan ragu dan
muliakan kami dengan cahaya kefahaman
bukakanlah kami makrifat ilmu,
berilah cahaya pada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
kepada matahari dan bulan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W

Kau dilahirkan

untuk memberi
Rahmat Sekalian Alam

Berpekerti mulia
menempuh segala cabaran
dan dugaan semata-mata
untuk menyebar
Agama Suci Allah

Berkorban apa saja
demi umat sezamannya
dan akhir zaman

Sambil berdiri, duduk dan
berbaring sentiasa
mengingati umatnya
mencintai umatnya
sepenuh hati
sepenuh jiwa
Masya-Allah!

Sentiasa berdoa pada Tuhan
agar umatnya mati dalam
ucapan kalimah
Laa Ilaaha Illallah Muhammadar Rasulullah

Risaunya Nabi terhadap umatnya
hingga nafas terakhir
menyebut-nyebut umatnya
‘Umatku! Umatku! Umatku!

Duhai Kekasih Allah
Nabi Muhammad S.A.W
Biarpun telah tiada jasadmu
Budimu…
Pengorbananmu…
Cintamu kepada umatmu
akan dikenang…
dihargai dan
disanjung tinggi hingga
ke akhir hayat kami

Kami tahu kau mencintai kami
ketika berdiri… duduk dan berbaring
hingga ke akhir hayatmu

Amatlah rugi dunia akhirat!
malang dunia akhirat!
Jika kami tidak membalas cintamu
Wahai Nabi Allah
Kekasih Allah

Sebagai balasan cintamu
pada kami umatmu
kami akan menjadi
pewaris setiamu
menyebarkan dakwahmu
Al-Quran dan Hadis
yang kau tinggalkan
untuk kami umatmu

Selawat untukmu
wahai kekasih Allah
terimalah kami
menjadi kekasihmu
sebagaimana kau
menjadi Kekasih Allah

Moga dengan cinta kami ini
dapatlah kami keberkatan
cintamu di dunia …
Di Padang Masyar
mendapat Syafaatmu
Amin Ya Rabbal A’lamin.

Karya RAtu Rimba Niagara
24 Muharram 1434H
7 Disember 2012M
Like · · Share




Sulaiman Dawud and Dhei Melon like this.



Sulaiman Dawud Allahumma Sholli 'Alaa Muhammad Wa 'Ala Alihi washohbihi Ajma'iin



December 7 at 10:21am · Unlike · 2
(PETIKAN DARIPADA WALL SULAIMAN DAWUD)
31 Disember 2012
5 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI

KANDA SAJA YANG SAYANG PADAMU SHAHRINA!
Duhai dinda Shahrina ...
Jika sayang pada kanda...
Kenapa sepikan kanda
Kenapa tak singgah di laman fb kanda
Asyik kanda je beri komen pada wall mu
Tapi dinda tak langsung beri komen pada wall kanda
Adil ke itu Shahrina Ahmad Sharkawi
Kitakan kawan akhirat
Sama-sama hendak pergi ke akhirat
Sama-sama sudah dikenalkan sejak alam azali lagi...
Kalau kita benar kawan
Pasti kita saling berkomunikasi pabila perlu
Ini tidak kanda je yang terhegeh...hegeh pada dinda Shahrina...
Sedih hati kanda ni...
Jika takdir memisahkan kita gara-gara
Komunikasi yang bisu dan lesu ini
Maafkan kanda ye...
Kanda cuma mahu berkawan
Dalam suasana win win
Tak mahu kanda je mengalah
Berkomunikasi seorang-seorang
Seolah kanda tak wujud
Sebab itu rakan fb kanda tak ramai
Yang mana bisu dan lesu
Terus kanda undurkan diri
Kerana kanda disepikan mereka
Sebab kanda sudah anggap mereka
Seperti keluarga kanda sendiri
Sakit mereka
Sakit kanda juga
Tapi apalah artinya kanda saja yang sayang
Tapi mereka tak sayangpun kanda...
Izinka kanda pergi kalau itu boleh membahagiakan dinda...
Bergembiralah bersama dengan kawan-kawanmu Sharina...
Kanda yang terlara sepi olehmu...
Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
KAN KUPETIK BINTANG KUHADIAHKAN PADAMU
duniaku karya
karya....karya...karya...
tak berkarya
seakan berhenti berdetak jantungku
rakan-rakanku adalah sumber inspirasiku berkarya
terima kasih kawan-kawan
tanpamu pasti kusepi
kehadiranmu menceriakan aku
menceriakan aku berkarya
setiap hari
seakan setiap hari
kupetik bintang di langit ke tujuh
bahagianya dunia karyaku...
lagi kupetik ...kemudian kusebarkan....
lagi banyaknya bintang-bintang
menyuruh aku memetiknya
sehingga bakulku yang kosong di pagi hari
tak sampai senja hari dah penuh....
tapi masih lagi tak habis memetik bintang...
tak sampai hati bila bintang ada yang kecil hati
lalu menangis kerana aku tak sudi memetiknya
bukan aku tak sudi sayang...
bakulku terlalu penuh dengan bintang-bintang...
takut aku tak terpikul amanah sayang...
nanti jika diizinkan-Nya
kan kupetikmu jua
sabarlah ye....
doamu amat kuperlukan
akan dapat kupetik semua bintang-bintang ini
untuk kuhadiahkan kepada semua
penghuni bumi yang tersayang....
kalian terlalu berharga untukku
kasih kalian budi kalian
pada seluruh penghuni bumi
amat kami syukuri
kalianlah Permata Syurga
yang nilainya terlalu amat
berharga daripada alam dan seiisinya.
tiada apa yang dapat dilafazkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLLAH ALLAHU AKBAR
Karya Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH
HIDUPKU CERIA
MAKANYA AKU PERLUKAN INSAN YANG MENCERIAKAN AKU
CERIA BUAT HATI ADA TAMAN
TAMAN KASIH TAMAN RINDU TAMAN SAYANG
TAMAN YANG BISA MEMBUATKAN HATIKU JADI
KERUH...KELAM...JERUBU...SUNYI SEPI
AKU TAK MAHU SAHABAT YANG GITU
MAKANYA SAHABAT FBKU
TOLONG JANGAN SEPIKAN AKU
JIKA MAHU MENJADI KAWAN FBKU
JIKA KAMU SUKA BACA KARYA-KARYAKU
SUDILAH JUGA BERKOMUNIKASI
DENGAN KARYA-KARYAKU
WALAUPUN SATU PERKATAAN
JIKA KAMU BISU DAN TERUS SEPIKAN KARYAKU
HARAP DIAMPUN
JIKA KARYAKU HILANG DARI SKRIN PANDANGANMU
MAAFKAN AKU
KEHADIRANMU UNTUK MENCERIAKAN
KARYA-KARYAKU
BUKAN BUAT KARYAKU JADI NESAN
BIARPUN SIPENGARANGNYA MASIH HIDUP
ITULAH AKU
JIKA AKU SUDAH TIADA NANTI
BARU KAMU MAHU BERKOMUNIKASI DENGAN KARYAKU
PASTI AKU TIDAK DAPAT MENJAWABNYA WALAUPUN SEPATAH
PERKATAAN ,' ALHAMDULILLLAH'
DUHAI SAHABAT FBKU
TOLONG HARGAI PERSAHABATAN KITA
KERANA AKU TERIMAMU SEBAGAI RAKAN FBKU
BUKANLAH SEKADAR SUKA-SUKA
TAPI SERIUS
SERIUS DEMI
AKHIRATKU
JIKA KAMU SIBUK
TOLONG TINGGALKAN AKU
KERANA AKU CUMA TERIMA
MEREKA YANG ADA MASA
WALAUPUN SEMINIT
PUN SUDAH MEMADAI
INI MAHU JADI SAHABAT FBKU
TAPI MACAM TAK WUJUD
AKU TAK MAHU BEGITU...
KEPADA MEREKA YANG AKU TINGGALKAN
MAAFKAN AKU ...KERANA AKU TIADA MASA
UNTUK MENUNGGU SAPAANMU... AKU SAHAJA
BERHARAP....BERHARAP....
KEHADIRANMU HANYALAH UNTUK
MENGHAMPAKANKU MEMADAMKAN KECERIAANKU
AKU TAK SUKA BERSAHABAT
SALING BISU MEMBISU
SALING SEPI MENYEPI
DUHAI SAHABAT FBKU YANG 40 ORANG INI
JIKA KAMU RASA AKU INI SAHABAT
YANG MEMBUATKAN HATIMU CERIA
TOLONG HADIRKAN SUARAMU
DI KARYAKU....
JIKA KALIAN TERUS SEPI DENGANKU
MELEPASKANMU ADALAH SATU PENYEKSAAN
DALAM TERSEKSA AKU LEPASKAN JUA
AGAR AKU TAK TERIKAT RINDU DAN KASIHMU
YANG PASTI AKAN MEMADAMKAN
KECERIAAN AKU BERKARYA
HIDUPLAH DENGAN KESIBUKANMU TEMAN
DAN AKU TIDAK AKAN MENGANGGU DENGAN
KESIBUKANMU LAGI
KERANA DUNIAKU DI SINI
DUNIA KARYA
DUNIA FANTASI
DUNIA CITA-CITA
CITA-CITA MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH
AGAR DIA SUDI MEMAKBULKAN CITA-CITAKU
AGAR DIA SUDI MEMBALAS CINTAKU
SEBELUM MATA TERPEJAM
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Karya Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
Komen
Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komen...
Komen
MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH

HIDUPKU CERIA

MAKANYA AKU PERLUKAN INSAN YANG MENCERIAKAN AKU
CERIA BUAT HATI ADA TAMAN
TAMAN KASIH TAMAN RINDU TAMAN SAYANG
TAMAN YANG BISA MEMBUATKAN HATIKU JADI 
KERUH...KELAM...JERUBU...SUNYI SEPI 
AKU TAK MAHU SAHABAT YANG GITU
MAKANYA SAHABAT FBKU
TOLONG JANGAN SEPIKAN AKU
JIKA MAHU MENJADI KAWAN FBKU 
JIKA KAMU SUKA BACA KARYA-KARYAKU
SUDILAH JUGA BERKOMUNIKASI 
DENGAN KARYA-KARYAKU
WALAUPUN SATU PERKATAAN 
JIKA KAMU BISU DAN TERUS SEPIKAN KARYAKU
HARAP DIAMPUN 
JIKA KARYAKU HILANG DARI SKRIN PANDANGANMU
MAAFKAN AKU

KEHADIRANMU UNTUK MENCERIAKAN
KARYA-KARYAKU
BUKAN BUAT KARYAKU JADI NESAN
BIARPUN SIPENGARANGNYA MASIH HIDUP
ITULAH AKU 
JIKA AKU SUDAH TIADA NANTI
BARU KAMU MAHU BERKOMUNIKASI DENGAN KARYAKU
PASTI AKU TIDAK DAPAT MENJAWABNYA WALAUPUN SEPATAH
PERKATAAN ,' ALHAMDULILLLAH'

DUHAI SAHABAT FBKU 
TOLONG HARGAI PERSAHABATAN KITA
KERANA AKU TERIMAMU SEBAGAI RAKAN FBKU
BUKANLAH SEKADAR SUKA-SUKA
TAPI SERIUS
SERIUS DEMI 
AKHIRATKU

JIKA KAMU SIBUK 
TOLONG TINGGALKAN AKU
KERANA AKU CUMA TERIMA
MEREKA YANG ADA MASA
WALAUPUN SEMINIT
PUN SUDAH MEMADAI

INI MAHU JADI SAHABAT FBKU
TAPI MACAM TAK WUJUD
AKU TAK MAHU BEGITU...

KEPADA MEREKA YANG AKU TINGGALKAN
MAAFKAN AKU ...KERANA AKU TIADA MASA
UNTUK MENUNGGU SAPAANMU... AKU SAHAJA
BERHARAP....BERHARAP....
KEHADIRANMU HANYALAH UNTUK
MENGHAMPAKANKU MEMADAMKAN KECERIAANKU 

AKU TAK SUKA BERSAHABAT 
SALING BISU MEMBISU
SALING SEPI MENYEPI
DUHAI SAHABAT FBKU YANG 40 ORANG INI
JIKA KAMU RASA AKU INI SAHABAT
YANG MEMBUATKAN HATIMU CERIA
TOLONG HADIRKAN SUARAMU
DI KARYAKU....
JIKA KALIAN TERUS SEPI DENGANKU
MELEPASKANMU ADALAH SATU PENYEKSAAN
DALAM TERSEKSA AKU LEPASKAN JUA
AGAR AKU TAK TERIKAT RINDU DAN KASIHMU
YANG PASTI AKAN MEMADAMKAN 
KECERIAAN AKU BERKARYA
HIDUPLAH DENGAN KESIBUKANMU TEMAN
DAN AKU TIDAK AKAN MENGANGGU DENGAN
KESIBUKANMU LAGI
KERANA DUNIAKU DI SINI
DUNIA KARYA
DUNIA FANTASI
DUNIA CITA-CITA
CITA-CITA MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH
AGAR DIA SUDI MEMAKBULKAN CITA-CITAKU
AGAR DIA SUDI MEMBALAS CINTAKU
SEBELUM MATA TERPEJAM
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

Karya Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
Kedaton Kraton Wahyu Utama Selamat tahun baru ,......semangat hidupmu adalah bagian dari kekuatan karya karya satra mu adinda Ratu dunia Sastra Nusantara ....Engkau pasti kuat dan kuat melahirkan sastra satra mu nan agung dan Mulia selamat tahun baru sayang ......salam buat semuanya putra putrimu cucumu salam penuh kasih dari jogjakarta bangkit semangat dan semangat menyambut mengisi keindahan tahun baru 2013...
Ratui Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamin. Terima kasih kanda kerana sudi mendoakan dinda..moga kanda pun begitu jgua sukses dunia akhirat Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komen...
PUISI ALAM MAKRIFAH bersama Ahmad Tajuddin dan 10 yang lain.
O' ENGKAU
pada redup mentari dipagi dan hari hujan beranjak dewasa
menerjah berahi meledak ke penghujung rasa
membayang diriku sebagai pengembara di kutub
pada utara belahan dunia dalam redup matamu
melintas sang unggas berkawan di denting pintu rumahmu
waktu salju mulai memutih meliputi ruang kamarmu
berserakan helai-helai semi bunga-bunga terataiku
ku dengar bisikmu dari dalam laksana kau teriak gelegar
ke mana engkau tatkala aku merindumu dengan teguk anggur ungguku
sebelum kita mabuk bersama dengan bisikan bisa- bisimu
O' engkau
tiada kuharap saujana kisah kasih Qais dan Laila
meladun padang pasir menagih cinta di Persia
pada detik merpati putih telah terbang dari dasar kalbuku ke jendela hatimu
lewat kiriman sepucuk maaf bersampul cinta
apakah merpati itu enggan menggulirkan kata maaf dari bibirmu
atau akan kau biarkan tanpa kucupan
kerana adalah selamanya ini yang bersarang di kalbuku
kaulah yang terbujur dii kutub batinku...
Lyn Sulaim Al-Qadiry
Komen
Ratu Rimba Niagara STATUS KITA ADALAH MILIK-NYA

Duhai bidadaraku yang kucinta kerana-Nya... 


aku suka sama kamu kerana semangat juang fisabilillahmu
aku jatuh cinta sama kamu kerana kau Kekasih-Nya
maka aku ingin menjadi milikmu jika kau sudi
kerana kaulah akan membimbingku menyokongku
agar bersama menggapai bintang di langit ke tujuh
bintang yang ingin digapai itu adalah cinta-Nya
Insya-Allah jika kau yakin 
cinta kita adalah anugerah dari-Nya
gelombang di Lauh Mahfuz...
bergema di hatiku di hatimu
makanya kau akan menyahut gelombang itu
tanda kau dan aku syukur pada-Nya
bahawa aku milikmu
kau milikku
status kita adalah hamba-Nya milik-Nya
akan pulang ke Pangkuan-Nya
moga kita pulang dalam
jiwa yang tenang
diterima sebagai roh-roh suci
asal kejadian kita daripada roh suci
bila sampai masanya dijemput pulang
pulangnya kita nanti sebagai roh suci juga
Insya-Allah Aamiin Aamiin Aamiin 
Ya Rabbal A'Lamin.

Karya Ratu Rimba Niagara
31 Disember 2012
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komen...
Nasihat Bidadari Selembut Salju bersama Syitta Aulia Morich dan 36 yang lain.
>>>> BER IMAN KEPADA YG GHAIB <<<<
Kita harus MEYAKINI bahwa dibalik benda yang nampak ini, ada lagi hal-hal yang GHAIB ,...(ini termasuk ber IMAN kpd yg GHAIB)
الَّذِيْنَ يُؤْمِنُوْنَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيْمُوْنَ الصَّلاَةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُوْنَ
"Mereka yang percaya kepada yang ghaib, dan mereka yang mendirikan sembahyang, dan dari apa yang Kami anrcgerahkan kepada mereka, mereka dermakan. " (al Baqarah ayat 3)
Kita kaum Muslimin yang telah hidup empat belas abad sesudah wafatnya Rasulullah s.a.w dan keturunan-keturunan kita yang akan datang dibelakangpun Insya Allah, bertambah lagi ke IMANAN kepada yang GHAIB itu, karena kita tidak melihat wajah beliau.
Itupun termasuk iman kepada yang ghaib. Maka tersebutlah pada sebuah hadits yang dirawikan oleh Imam Ahmad, ad-Darimi, al­Baqawardi dan Ibnu Qani di dalam Majma' ush Shahabah, dan ikut juga merawikan Imam Bukhari di dalam Tarikhnya, dan At Thabarani dan al-Hakim, mereka meriwayatkan daripada Abi Jum'ah al-Anshari:
"Berkata dia (Abu Jum 'ah al-Anshari) : Aku bertanya ; ya Rasulu­llah ! Adakah suatu kaum yang lebih besarpahalanya daripada kami, padahal kami beriman kepada engkau dan kami mengikuti akan engkau ?Berkatalah beliau : Apalah akan halangannya bagi kamu (buat beriman kepadaku), sedang Rasulullah ada di hadapan kamu, dan datang kepada kamu wahyu (langsung) dari langit.
>>> Tetapi akan ada lagi suatu kaum yang akan datang sesudah kamu, datang kepada mereka Kitab Allah yang ditulis di antara dua Luh, maka merekapun beriman kepadaku dan mereka amalkan apa yang tersebut di dalamnya. Mereka itu adalah LEBIH BESAR PAHALANYA daripada kamu. <<< "
Dan mengeluarkan pula at-Thayalisi, Imam Ahmad, dan Bukhari di dalam Tarikhnya, at-Thabarani dan al-Hakim, mereka riwayatkan daripada Abu Umamah al-Baihili.
"Berkata dia (Abu Umamah), berkata Rasulullah s. a. w :
>>> "Bahagialah bagi siapa yang melihat aku dan beriman kepadaku; dan bahagia (pulalah) bagi siapa yang beriman kepaadaku, padahal dia tidak melihat aku (tujuh kali). "<<<
Hadist ini dikuatkan lagi oleh yang dirawikan Imam Ahmad, Ibnu Hibban dari Abu Said al-Khudri.
"Bahwasanya seorang laki-laki berkata kepada Rasulullah s.a.w. Bahagialah bagi siapa yang melihat engkau dan beriman kepada engkau.
Beliaupun menjawab:
>>> Bahagialah bagi siapa yang melihat aku dan beriman kepadaku; dan berbahagialah bagi siapa yang beriman kepadaku, padahal dia tidak melihat aku. <<< "

Kita tidak melihat wajah beliau.
Bagi kita beliau adalah ghaib. Kita hanya mendengar berita dan sejarah beliau atau bekas-bekas tempat beliau hidup di Mekkah, namun bagi setengah orang yang beriman, demikian cintanya kepada Rasulullah saw , sehingga dia merasa seakan-akan Rasulullah saw itu tetap hidup, bahkan kadang-kadang titik air matanya karena terkenang akan Rasulullah saw dan ingin hendak menjadi umatnya yang baik dan patuh, ingin mengerjakan sunnahnya dan memberikan segenap hidup untuk melanjutkan agamanya.
Maka orang beginipun termasuk orang yang mendalam keimanannya kepada yang GHAIB......
5 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
Bersahabat denganmu hatiku tenang,
Bersahabat denganmu fikiranku lapang
Bersahabat denganmu banyak pengkongsian ilmu
Membuatkan aku terharu dalam syukur
Moga persahabatan kita sentiasa mewangi sewangi hatimu
'SELAMAT MELANGKAH KE TAHUN BAHARU 2012
BERSAMA AZAM BARU, KUSENTIASA MENDOAKAN KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT UNTUKMU'
MOGA KITA TERGOLONG DI KALANGAN HAMBANYA YANG SENTIASA BERSYUKUR
Semuanya cantik kerana semuanya adalah Ciptaan Allah
Memuji kecantikan sesorang sebenarnya kita telah sedang memuji Allah
Tapi jika kita mengeji kejelekan rupa paras seorang bererti kita harus muhasabah (koreksi) diri kerana takut Kemurkaan Allah kerana setiap kejelekan itu adalah atas kehendak Allah . Cantik atau hodoh adalah dugaan dari Allah samada kita tergolong dari hambaNya yang bersyukur atau tidak.
Karya Ratu Rimba Niagara
1 Disember 2011
Komen
Rans Romeo Dengan selalu bersyukur dan mensyukuri, tentulah kenikmatan iman akan di dapat..
Dan orang yang tahu bagaimana caranya menikmati hidup, tidak akan menjadi tua berapapun umurnya...
Ratu Rimba Niagara Bersahabat denganmu hatiku tenang
Bersahabat denganmu fikiranku lapang
Bersahabat denganmu banyak pengkongsian ilmu

Membuatkan aku terharu dalam syukur
Moga persahabatan kita sentiasa mewangi sewangi hatimu

'SELAMAT MELANGKAH KE TAHUN BAHARU 2012
BERSAMA AZAM BARU, KUSENTIASA MENDOAKAN KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT UNTUKMU'
Rans Romeo Begitu jua denganmu duhai Penulis Hebat,
Bersahabat denganmu membuka cakrawala yg sempit menjadi luas,
Bersahabat denganmu membuat kedamaian di dalam kalbu,

Bersahabat denganmu dan membaca setiap karyamu, banyak pengalaman baru yg kudapat..
Teruskan Persahabatan ini demi terjalin silaturrahim yg tlah diamanatkan...
Ratu rimba Niagara Teruskan persahabatan demi menjaga silaturrahimi,
Mana logik kau di benua sana akan aku kenali;
Semuanya telah diaturkan oleh Maha Pencipta alam ini,

Moga ilmu yang setitis ini dapat sama dikongsi dan diredai.
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komen...
KEGAGALAN BUAT KITA LEBIH TABAH
Kegagalan adalah peluang untuk hal yang lebih baik
Kegagalan adalah batu loncatan untuk pengalaman yang berharga
Suatu hari nanti anda akan bersyukur untuk beberapa kegagalan yang anda alami
Percayalah ketika satu pintu tertutup untuk anda sebenarnya pintu yang lain sentiasa terbuka
PETIKAN DARIPADA CARIAN EFA
31 Disember 2011
SEBAKUL BUNGA BINTANG KASIH KUHADIAHKAN KEPADA SEMUA RAKAN FB & GRUP KU TERSAYANG KERANA SUDI LIKE & KOMEN KARYA HAMBA. MOGA ALLAH SWT MEMBALAS KEBAIKANMU PADAKU AAMIIN.
Badar al-Ahmadi ,Tenang Pranajaya, Sulaiman Dawud and 2 other people like your status: "KAN KUPETIK BINTANG KUHADIAHKAN PADAMU..." 11:31am
Khai Noor likes your comment: "Ha ini barulah senyum Dalam hati ada..." 10:49am
Khai Noor likes your comment: "PERTUBUHAN KERABAT RAJA JEMBAL KELANTAN..." 10:48am
Tenang Pranajaya, Prabu Raksa Bumi Kusuma and 2 other people like your status: "MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH..." 10:30am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your link. 9:58am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your link. 9:58am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your link. 9:57am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your link. 9:56am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your comment: "STATUS KITA ADALAH MILIK-NYA Duhai..." 9:56am
Prabu Sri Narayana Kusuma and Rasid Nodin like your link. 9:56am
Zetty Endless Love and Nonie Gemini posted in Zetty Endless Loves Fans Club. 9:10am
Rasid Nodin likes your comment: "Kenapa senyummu senget... Kucuba senyum..." 8:22am
Erwin Amiruddin, Tpss Syuhada Siddiq AlMustoffa and 21 others commented on Sulaiman Dawud's photo of you. 8:09am
Yatim Dhuafa Kita posted in FORUM PENYAMPAIAN ASPIRASI PEMBANGUNANMASYARAKAT: "RUMAHTANGGA bisa diuji kapan saja.... dengan..." 7:57am
Rasid Nodin likes your link. 7:53am
Rasid Nodin likes your comment: "CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W..." 7:51am
Rasid Nodin likes your link. 7:50am
Suffian Mohd Noor commented on your link: "Alhamdulillah..." 2:00am
Suffian Mohd Noor, Datuk Jem and Ahmad Tajuddin like your link. 2:00am
Bonda Puteri Saadong (friends with Prabu Sri Narayana Kusuma) likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 1:40am
Bonda Puteri Saadong (friends with Prabu Sri Narayana Kusuma) likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 1:39am
Bonda Puteri Saadong (friends with Prabu Sri Narayana Kusuma) likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 1:39am
Bonda Puteri Saadong, Her Diana and 2 other people like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 1:39am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your comment: "Jika ada bicara yang membuat kita..." 12:07am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your comment: "Tuhan berilah aku kesabaran, Dalam..." 12:07am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your comment: "Andainya semua pangeran nusantara..." 12:07am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your comment: "Antara Raja & Rakyat Berpisah..." 12:06am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your comment: "Dan admin mesti sentiasa pantau setiap..." 12:06am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your comment: "Maka dari itu setiap ahli majlis di..." 12:06am
Prabu Sri Narayana Kusuma, Khai Noor and Ina Zwan like your post in MAJLIS PANGKUAN diRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA: "m" 12:04am
Prabu Sri Narayana Kusuma and Khai Noor like your post in MAJLIS PANGKUAN diRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA. 12:04am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in MAJLIS PANGKUAN diRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA. 12:04am
Prabu Sri Narayana Kusuma, Ina Zwan and Khai Noor like your post in MAJLIS PANGKUAN diRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA. 12:04am
Prabu Sri Narayana Kusuma and Ina Zwan like your post in MAJLIS PANGKUAN diRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA. 12:04am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in MAJLIS PANGKUAN diRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA. 12:04am
Prabu Sri Narayana Kusuma and Ramli Johor like your post in MAJLIS PANGKUAN diRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA. 12:04am
Prabu Sri Narayana Kusuma and Ramli Johor like your comment: "dari gambar yang tertera cuma dirasakan..." 12:03am
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your comment: "membayangkan yang indah untuk..." 12:03am
Sent Yesterday
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "WARKAH UNTUK GRUP, 'JERNIH'..." 10:45pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "WARKAH ISTIMEWA UNTUK FATIMAH BT HUSIN..." 10:45pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "MOGA KITA TERGOLONG PERCAYAKAN ALAM..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "WARKAH ISTIMEWA UNTUK RAKAN ALAM MAYAKU..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "WARKAH UNTUK TEMAN PUJANGGAKU "ALLAH..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "WARKAH UNTUK TEMAN PUJANGGAKU "ALLAH..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "WARKAH UNTUK PEJUANG FISABIILILLAH..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "BERUNDUR BUKAN BERARTI KALAH APALAH..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "AKU TAK BERDAYA PERTAHANKAN CINTA..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "SEMUANYA TENTANG CINTA-MU (I) MA'AL..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "CINTA PADA TUHAN TIADA SIAPA CEMBURU..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "CINTA-MU CINTA YANG TERATAS CINTA MAHA..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "GAZA SYURGA MENANTIMU saat kupejam..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "Awan Jingga Di Gaza ( buat Gaza..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "DUHAI MALAMKU AKU KEKASIH SETIAMU..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "MAWAR KUNING DIRAJA MEKARLAH DIKAU DI..." 10:44pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "RAJA BRUNEI PENYAYANG RAKYAT SEJAHTERA..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "SALAM MA'AL HIJRAH UNTUK SULTAN..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "TERIMALAH SYAHIDKU Hari ini di kala..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "RINDU SERINDUNYA PADA AHLI GRUP OMBAK..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "LAMBAIAN SYURGA DI BUMI GAZA Syurga..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "MAWAR KUNING DIRAJA MEKARLAH DIKAU DI..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "BERAKHIR SUDAH SUMPAHAN PUTERI ARNAB..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "SEGALA PERKARA ADA WAKTUNYA,..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "BANGKITLAH WAHAI TOKOH-TOKOH..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your comment: "LAMBANG KUASA, KEMEGAHAN & KEBANGGAAN..." 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:43pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:42pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:41pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:41pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:41pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:41pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:41pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:41pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:41pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:39pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "DIBUKAKAN ALAM GHAIB KETIKA NAZAK..." 10:39pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "LOGO KESULTANAN INDERAPURA BERJIWA..." 10:39pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:38pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:38pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:38pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:38pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:38pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:38pm
Prabu Sri Narayana Kusuma likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 10:38pm
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
31 Disember 2012

SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
CINTA TAK SEMESTINYA DIMILIKI

JIKA KITA BERJAYA MEMILIKI
ITU BARULAH CINTA YANG SUDAH TERCATAT DI LAUHMAHFUZ
DAN ITULAH KETENTUANNYA...
MAKANYA BERSANGKA BAIKLAH DENGAN CINTA KURNIAAN-NYA
UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA UNTUK SEMUA YANG DIKASIHI DAN DISAYANGI DUNIA AKHIRAT SAMADA YANG HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA...SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI ..SEMOGA SEGALA NIAT MURNI DAN DOA YANG DIUKIRKAN DI DAUNAN KASIH RATURIMBA NIAGARA DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

WAHAI JIWA YANG TENANG KEMBALILAH KEPADA TUHANMU

ALHAMDULILLAH

Alhamdulillah
Jika kita tergolong hamba-Nya
Yang bersujud kerana-Nya
Alhamdulillah
Jika kita
Bila sampai waktu
Bertemu dengan-Nya
Dalam redho lagi diredhai
Alhamdullilah
Moga doa kita
Dimakbulkan Allah
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

RATU RIMBA NIAGARA
131212


surah Al-Fajr 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKu yang beramal soleh keranaKu..dan masuklah ke dalam SyurgaKu).


MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

Mahasuci Tuhan Pemilik langit dan Bumi, Tuhan Pemilik `Arsy, dari apa yang mereka sifatkan itu.""
(QS. Az-Zukhruf: Ayat 82)


SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"


YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA , ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.


YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA


YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI


RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.


NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI
AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,


MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


SETIAP YANG BAIK DATANG DARI-NYA

YANG KHILAF ITU DARI HAMBA SENDIRI
MAKANYA MAAFKAN HAMBA JIKA ADA
YANG TERSALAH BICARA
HAMBA BUKANLAH SESIAPA
JIKA TIDAK IZINNYA HAMBA
TIDAK DAPAT MENULIS
BIARPUN SEPATAH PERKATAAN...
Siapalah hamba di hatimu
Siapalah hamba di Sisi-Nya
Yang hamba mahu sahabat semurni kasihmu
Agar dipermudahkan jalan-jalan menuju ke Syurga-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin ...
Sahabatmu Dari Rimba Niagara,
Ratu Rimba Niagara
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
21 Muharram 1434H
5 Disember 2012M
PERTEMANAN NILAINYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Pradita Fia Bundaku sayang / parasmu yang cantik/melambangkan hatimu yang dermawan/kalimatmu yang menyejukan/ untaian kata yang selalu kurindu/ saat kugundah/percikan nadamu/bangkitkan hati yang terluka/ sejukan jiwa yang kerontang/ dan memberikan semangat/ seperti mentari yang tak bosan berkunjung....
SAHABAT DUNIA AKHIRAT
Yang membuat kita rasa sempurna bilamana sahabat kita ikhlas bersahabat kerana Allah Taala dan setiap kali berkata-kata menenangkan roh dan jasad.
Itulah sahabat sejati berazam bersama mematrikan persahabatan hingga ke Syurgawi. Insya-Allah Aamiin.
14 Muharram 1434H
28 November 2012M
Di saat terakhir aku memandang wajahmu ibu... bagaikan memandang indahnya purnama...
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
moga Syurga lah tempatmu ibu Aamiin.
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya
Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI
DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
1 RABIULAKHIR 1438H
31 DISEMBER 2016
YA ALLAH JIKA ADA PAHALA DI SETIAP PENULISANKU SAMPAIKANLAH PAHALA ITU KEPADA KEDUA ORANG TUAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


SubhanAllah
Suka6 min


Suka3 min

Utami Utami Aamiin Allahuma Aamiin...

0 comments:

Post a Comment

 
;