Saturday 29 April 2017

JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (8) NEGARAMU KU CINTA NEGARAKU KAU KASIH


JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (8) NEGARAMU KUCINTA NEGARAKU KAU KASIH

Ticktab bersama Polina Lvova dan 4 yang lain.
2. Pantai yang indah - Nusa Dua :) #ticktabpromo
Alifas Wijaya Putra bersama Bayu Waskita Aji.
salaam selamat pagi nusantaraku,,,damai nusantaraku,,,terbanglah garuda shaktiku,,,gapailah matahari,,,,dan,,,bawalah cahaya sang surya untuk menerangi,,,gelapnya,,,tanah pertiwi,,,

LAGI BERSERI DISINARI CAHAYA ILLAHI
Perginya aku ke puncak rindumu
Satu pagi yang hening
Kicauan burung,seakan menyanyi untukku
Kuketuk jendela hatimu..dengan katakan
Mahu bersama-samaku menuju puncak rindu
Ya..jawapmu sambil memandangku..
Putih bersih,wajahmu..damai
Melihatmu saat itu
Aku tertanya pada diriku
Bagaimana nanti..aku tidak
Bisa datang ke teratak indahmu
Mengetuk jendelamu..dan bersamaku
Menuju puncak gunung
Rindu menjadi saksi
Menantilah diriku..di puncak gunung
Dihiasi awan biru,kebiru-biruan jelas kelihatan
Di kalbu ingatanku
Aku telah sampai di puncak gunung..bersamamu
Kulihat awan putih..berseri-seri wajah awan melihat
Pandanganku ini..Kasih..kunyatakan
Andai aku melihat awan ini
Adakah disebalik awan ada dirimu nanti
Jawapanmu ya..tentu ada bersama-sama bukan disebalik awan
Tapi dalam hatinya..
Kasih..rasa mahu kuhentikan masa ini
Agar dapat bersama-sama meniti
Laluan untuk turun dari puncak gunung rinduku rindumu
Dirimu memegang erat tanganku
Kucapai jemari tanganmu agar tidak jatuh
Menuruni cerun,denai,akar pokok yang berselirat
Hingga sampai ke bawah gunung itu
Kuhantarmu ke teratakmu dengan melihat pandanganmu
Puas hati dapat bersama-sama hari ini bagai selamanya
Dirimu memandangku..melihatku dari jauh
Kemesraanku buatmu..kasih..
Masuklah dirimu kembali kedalam teratakmu yang indah
Lagi berseri,disinari cahaya Illahi
Yang indah rasa hatiku
Karya : Putra Arjuna
26 April 2012
TERIMA KASIH KERNA IZINKAN
AKU BERTEDUH DI HATIMU YANG PENUH IMAN
Kasih...
Kau hadir tanpa dugaku
Kebaikan
Kejujuran
Kelembutan tutur katamu
Buat aku jatuh cinta padamu
Kau tidak seperti yang lainnya
Tidak pernah faham
Deria jiwa seorang wanita
Yang perlukan seorang pria
Menjadi pelindung
Membajai benih-benih cinta
Lalu subur dan tumbuh
Sepohon cinta yang rendang
Lebat buahnya
Itulah pohon cinta Illahi
Yang disemai bersama di dunia
Dan menjadi bekal di
Akhirat nanti
Bersyukurku atas
Kurniaan-Nya
Menganugerahkan...
Cinta suci mu ke aku
Ikhlas mencintaiku kerana-Nya
Terima kasih... kasih
Kerna izinkan aku
Berteduh di hatimu
Yang penuh iman
Untuk membawa aku
Jalan-jalan ke Syurga-Nya
Karya Putri Rimba.
26 April 2012
AWAN PELANGI CINTA
Putra Arjuna:
Hari ini hujan turun mencurah...
tembusi hati...
datangan rasa...
tik-tik bunyi melemaskan telingaku..
bila hujan berhenti...
renyai,mentari menyusur keluar..terbit pelangi...
warna-warna itu...terukir di awan...
membentuk namamu..sudahlah anganku...
tidak pernah berhenti..dalam benak fikiranku..ini.
Warna coklat,kebiru-biruan membentuk namamu di awan sana
bersama rakannya lelangit ungu, kemerahan hati..antara kau dan aku..
AWAN PELANGI CINTA
Pelangi ...
Kau indah
Sungguh indah
Warna-warnimu berkemilauan
Membuatkan hatiku terpana keasyikan memuja-Nya
Datang pula kelompok-kelompok awan warna-warni
Pelangi nan indah membentuk nama-Nya
Allahu Akhbar aku terkesima
Betapa indahnya di kala itu
Tanpa diduga kelompok awan berwarna coklat, kebiru-biruan
Membentuk namamu PUTRA ARJUNA di sebelah kanan
Awan pelangi yang tertera Kalimah ALLAH SWT
Awan ungu , kemerahan hati tertera nama PUTRI RIMBA di kiri
Terpesona aku di kala itu
Menangis aku tanpa henti
Melihat keajaiban yang Allah SWT perlihatkan padaku
Syahdu aku bercampur kesyukuran yang kusambut
Dengan lafaz
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Karya : Putri Rimba.
24 April 2012
SASTRAMU SASTERAKU KITA BANGUNKAN BERSAMA
Mulai hari ini kita adalah kawan sastramu sastraku sama-sama membangunkan rakan-rakan sastramu sastraku dalam rasa kerendahan hati saling menghargai karya kawan-kawan selagi mana positif ke arah pembangunan minda yang sihat tanpa ada rasa membangga diiri pada ilmu yang setetes ini Kurniaan bakat dari-Nya yang harus kita syukuri, jika ada yang rasa tidak puas hati pada setiap komen boleh dibawa bincang cara baik tapi masih tidak mahu berubah diremovekan saja wall tersebut...dan masih lagi tak berubah removekan saja tanpa terkecuali termasuk saya sendiri...kerna tujuan kita di sini adalah untuk mempertabatkan sastramu sasteraku benuamu benuaku menjadi bahasa sastra yang bermanfaat kepada semua warga dunia dan menjadi khazanah warisan bangsa dan yang lebih bermakna lagi menjadi bekalan setelah kita berada di alam barzah matlamat sebenar kita berhidup di dunia ini...apa pendapatmu saudara sastraku?
Karya Putri Rimba.
30 April 2012
MOGA ALLAH MEMAKBULKAN DOA KITA
Moga Allah makbulkan doa kita...
Bercerita tentang negeri akhirat
Kita jadi bahagia...kita jadi gerun
Kita jadi bahagia kerna amalan kita Diterima-Nya
Kita jadi gerun kerna amalan kita tidak ada nilaian di sisi-Nya
Rasanya tidak mahu mati saat ini
Agar Allah masih beri peluang untuk kita
Bersiap sedia dengan bekalan yang terindah untuk negeri akhirat
Semua yang difikirkan untuk gembirakan Allah bukan gembirakan manusia...
Mana tahu...kita dipilih-Nya untuk menjadi sahabat dunia akhirat
Di dunia sentiasa fikirkan bagaimana mahu mendekatkan diri pada-Nya
Moga cinta kita dibalas-Nya tika di dunia dan di akhirat
Amin Ya Rabbal A'Lamin.
Karya Putri Rimba.
30 April 2012
MOGA ALLAH HADIRKAN SAHABAT YANG MEMBAHAGIAKAN DUNIA AKHIRATKU
Aku mencari kawan bukan kerana dia:
kaya
berpangkat
bijak
pandai
cantik
Tapi yang kumahu dia:
memahami hatiku
kata-katanya menyejukkan hatiku
kata-katanya tidak ada berbaur membangga diri
sentiasa mengingatkan aku tentang akhirat
terima aku apa adanya sebagai seorang sahabat
Itulah lambang kebahagiaan aku...
Moga Allah hadirkan aku sahabat-sahabat
Yang membahagiakan dunia akhiratku
Amin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba.
30 April 2012
MAHU TERBANG SEPERTI ELANG RAJAWALI
Pabila aku berteriak
Dikatakan teriakanku percoma saja
Tak akan siapa yang sudi mendengarnya
Di pikiran mereka... mahu memadamkan sejarah
Para pejuang kemerdekaan Indonesia
Dan kerana terlalu kecewa pada mereka itu
Aku padamkan saja namanya
Kerna dia pengkhinat bangsa sendiri
Dan aku menanam azam baru
Mahu terbang seperti elang rajawali
Membantu garuda mencapai
Segala cita ibu pertiwi Indonesia
Moga Allah bersamaku
Biarpun mereka tak sudi terimaku
Namun aku percaya
Masih ada yang sudi terimaku
Sebagai rakan seperjuangan mereka
Yang sedia berbakti
Melayangkan daunan ukiran-ukiran
Cinta untuk rakyat Indonesia tersayang
Karya Putri Rimba.
30 April 2012
Komen
Ratu Rimba Niagara Makanya kamulah yang bersama aku saling berbagi illmu dan saling memberi dukungan tanpa jemu...dan segala ide mu membangun kedamaian ini amatlah diharapkan dan disanjung sepenuh hatiku.
Ratu Rimba Niagara Jika ada isu-isu sensitif yang hendak dibincangkan masukkan saja ke inbox ku...kita boleh bawa bincang dan perbetulkan mana yang tidak sempurna agar menjadi sempurna di sisi-Nya gimana pendapatmu duhai rakan seperjuanganku?
Ratu Rimba Niagara Syukur Alhamdulillah moga segala niat yang suci murni dan amalan kita diterimaNya. Aamin AAmin AaminYa Rabbal A'Lamin.
TERIMA KASIH GARUDA INDONESIA SANJUNGANKU
Terima kasih Garuda Indonesia sanjunganku...
Kau datang di kala hatiku remuk redam
Dan kini gerhana hitam telah kau usir jauh dari kalbuku
Moga persahabatan antara dua benua ini
Damai selamanya
Selagi ada bulan dan matahari...
Garudaku bawalah aku terbang bersamamu
Agar sayap mu tak patah
Kerna kalau sayapnya patah
Garuda nggak bisa terbang setinggi-tingginya
Untuk menggapai bintang kejora
Agar dapat diberikan kepada
Rakyatmu dan rakyatku jua....
Karya Putri Rimba.
30 April 2012
SAUDARAKU...AKU SUDAH BERKATA YANG BAIK
Saudaraku... aku sudah berkata yang baik...tapi bangsamu sendiri yang menghina negaraku...sedangkan negaramu kujunjung..tapi inikah balasannya... kalau kau dalam keadaan aku gimana jika negaramu mahu digayang oleh negaraku? gimana adakah kau nak jawab,' blah blah blah,' seperti mana gambar yang kau kirimkan padaku?
PUTRI RIMBA.
30 April 2012
Komen
Hubba Mar Siva Lami Astaghfirullah allazzim maafkan kesalahan bangsa saya buk tapi tulisan ini tak ada kaitannya dengan menyangkut pertikaian diantara bangsa kita. yang terpenting kita menjaga lisan kita dan saling mengingatkan saudara saudara kita yang salah saling mengingatkan itu kuncinya, 80% diantara bangsa kita yang suka menghina dan menghujat serta melaknat ialah orang orang yang munafik ia mengaku nasionalis tetapi tak satupun ia terapkan konsep nasionalis hanya bisa berkoar bagai burung gagak,
mari kita jungjung persatuan dan kedamaian apapun bangsa kita dan apapun suku kita, kita tetaplah satu berasal dari yang satu dan kembali kepada yang satu. buk rabeah tulisan ini tidak ada kaitannya dengan penghinaan bangsa, tulisan ini tentang berkata dengan perkataan yang baik.

Tak ada niatan dan fikiran sedikitpun tentang perkataan seperti itu, saya menuliskan tulisan itu untuk mengingatkan kita dalam berbicara agar menggunakan kata kata yang baik , gambar itu menunjukkan seseorang yang berkata dengan yang tidak berguna dan tidak baik
Garjito Gondokusumo INDONESIA+MALYSIA=NUSANTARA=MERAH-PUTIH. YG MEMBEDAKAN PETA JAJAHAN KOLONI..seharusnya satu. NATIONAL ESTATE INDONESIA ADALAH SRIWIJAYA-MOJOPAHIT...YG MUSUH KITA ADALAH KOLONIAL/IMPERLSM/KAPITALSM/NEOLIBLSM. saat ini adala para koruptor dan pejabat+cukong penjual perbudakan. Ayo..para persaudaraan indonesia-malysia lawan semua perbudakan yg DILARANG AGAMA DAN PERI KEMANUSIAN..(PBB)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih Putra Garjito ku...
Kau datang di kala hatiku remuk redam
Dan kini gerhana hitam telah kau usir jauh dari kalbuku

Moga persahabatan antara dua benua ini 
Damai selamanya 
Selagi ada bulan dan matahari...
Garudaku bawalah aku terbang bersamamu
Agar sayap mu tak patah
Kerna kalau sayapnya patah
Garuda nggak bisa terbang setinggi-tingginya
Untuk menggapai bintang kejora 
Agar dapat diberikan kepada 
Rakyatmu dan rakyatku jua....
(Hehehehe)
Garjito Gondokusumo AYO LAWAN REZIM PERBUDAKAN INDONESIA-MALYSIA..!!! ITU MELANGAR KONSTITUSI AGAMA DAN INTERNATIONAL. DEMI MASA DEPAN TATANAN DUNIA BARU.
Ratu Rimba Niagara Fikirkan gimana caranya kamu mahu fikirkan untuk mereka yang anti perdamaian Malaysia-Indonesia terpulang.
Aku sudah nggak larat lagi untuk memikirkan hal ini...yang kufikirkan aku mahu Menghargai pejuang Malaysia dan Pejuang Indonesia samada mereka masih hidup atau telah meninggal dunia kerna merekalah yang rela gugur di medan juang demi meraih kemerdekaan negara untuk anak cucu rumpun melayu.
AGAR DAPAT MENGUNDANG RAHMAT DAN REDHO ILLAHI
Aku mahu tanya kepada mereka yang bergelar warga Indonesia?
Kenapa mereka begitu marah dengan pejuang yang rela mati demi kemerdekaan negara Indonesia?
Bilang sama aku?
Adakah perjuangan mereka tidak dikehendaki rakyat?
Kerna tanpa ridho Illahi seperti yang dikatakan si pujangga?
Bilang sama aku?
Kerna aku menulis setelah membaca kisah-kisah perjuangan
Pejuang Indonesia yang dikirimkan oleh rakan Indonesiaku seorang pecinta sejarah kemerdekaan Indonesia
Setelah aku hasilkan puisi untuk pejuang mereka yang gugur
Mereka kata pejuang itu pengkhianat bangsa Indonesia...
Aku enggak faham sama sekali ini...
Bangsa sendiri melawan pemerintah sendiri
Benarlah kata Bung Karno
Aku boleh usir penjajah di bumi Indonesia
Tapi bangsa sendiri melawan di luar kemampuanku
Kalau benar kau pembela rakyat tolong jelaskan
Apa sebenarnya sejarah pejuang Indonesia
Kenapa mereka tidak dihargai oleh bangsa Indonesia sendiri?
Aku bagi kalungan untaian bunga untuk ibu pertiwi pejuang Indonesia yang gugur di medan juang...dihina dipijak-pijak oleh mereka seolah-olah terlalu hina pejuang mereka...adakah darah pejuang yang gugur dibumi Indonesia tidak diRedhoi Tuhan?
Sedangkan setahu aku darah yang gugur di medan juang adalah darah syahid...darah syahid pasti-Nya diredhoi kerana balasannya Syurga!
Begitulah yang aku tahu...tentang nilaian darah seorang pejuang syahid yang gugur di medan juang..
Kalau mereka sendiri tidak hargai terpulanglah kerana itu hak mereka ke atas pejuang mereka... kerna aku sedar siapakah aku tidak layak untuk menyatakan penghargaan aku kepada pejaung mereka barangkali aku bukan warga Indonesia makanya mereka memandang jijik pada karyaku...
Sekarang ini yang menyakitkan hati aku dan aku tak boleh terima sama sekali apabila bergema suara mereka mahu negaraku digayang habis-habisan? Kenapa ye?
Apa salah negaraku pada bangsa Indonesia?
Setahu aku kita adalah negara berjiran yang amat baik sudah terjalin sejak dulu hingga kini...tapi kenapa masih ada suara-suara sumbang seperti ini ye?
Sejujurnya aku mahu tanya sama kalian...benarkah itu yang ada di hati kalian mahu gayang negaraku...dendam kesumat apa yang ada di hatimu? Bilang sama aku?
Jika kamu tidak mahu bilang ...apa yang ada di hatimu tentang masalah ini...makanya aku terpaksa undur dari kalian...dan aku anggap kalian tidak pernah hadir dalam sejarahku.
Yang aku mahu bina sekarang sejarah masa lalu dijadikan iktibar kepada kita bagaimana mahu mengekalkan kemerdekaan negara masing-masing dan hidup saling harmoni di antara dua benua berjiran saling membantu dan menghormati sesama demi memakburkan bumi ini agar dapat mengundang Rahmat dan Redho Illahi.
Karya : Putri Rimba.
30 April 2012
PAHLAWAN KEMERDEKAAN NASIONAL REPUBLIK INDONESIA!'
Sunan Pakubuwono VI...
demi Nusantara tercinta kau rela
pertaruhkan nyawamu di setiap penjuru waktu
tubuhnmu di hujani peluru
ditembusi peluru di segenap tubuhmu
ketika peluru tepat terkena di atas pelupuk mata
sebelah kanan dan pada dahimu sebelah kanan
tertembus peluru senjata, "Banker Rifle"
tubuhmu bermandikan
darah...darah...darah...
merah...merah...merah...
pekat...pekat...pekat...
mengalir deras tanpa henti
wajahmu tersenyum tenang
lalu berkata,
"Wahai kawulaku, warga Nusantara...
Aku Rajamu...
Aku rela pecahkan kepalaku
dan tumpahkan darahku
lewat senapang Banker Rifle dari
tangan angkara penjajah Belanda,
demi cita-cita kemerdekaanmu !”.
Setelah habis berkata nafas pun terhenti
dan mata pun terpejam rapat tapi masih
tersenyum indah untuk diwariskan
kepada seluruh warga Indonesia
dengan harapan wasiatnya didengari
lalu mempertahankan kemerdekaan
Indonesia hingga ke titisan darah terakhir!
Biarpun hampir seratus delapan tahun
pemergian Sunan Pakubuwono VI
jasa kepahlawananmu masih diingat
hingga ke saat ini dan tidak akan dilupa
sampai kapan pun!
Memang selayaknyalah Pemerintah Republik Indonesia
mengangkat mu sebagai ,
'PAHLAWAN kEMERDEKAAN NASIONAL REPUBLIK INDONESIA!'
Karya Putri Rimba.
30 April 2012
(PETIKAN DARIPADA GRUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA)
30 April 2012
"TABIK HORMAT SEORANG JENDRAL"
Tabik hormat seorang jendral kepada semua :
Raja
Pemimpin
Rakyat
Rakan seperjuangan
Para tetamu daripada seluruh dunia
Seluruh warga dunia yang cintakan kemerdekaan negara!
Karya Putri Rimba Niagara
30 April 2012
Komen
PANGLIMA BESAR JENDRAL SUDIRMAN

Jendral Sudirman...

Kau adalah idola pahlawan sejati Indonesia
kau juga adalah idola pahlawan sejati dunia
kau berjuang tanpa gentar dan takut
kau adalah jendral yang berbintang 5
kau suri teladan pada patinggi di militer

jiwamu besar
rela berkoran harta dalam berjuang
rela pertaruhkan nyawa di setiap penjuru waktu
demi nusa dan bangsa

biarpun dalam tenat kau terus berjuang di medan perang
rela bermandikan peluru
rela dihujani peluru
rela ditembusi peluru

sungguh engkaulah yang pantas
dijulang namamu sebagai,
PANGLIMA BESAR JENDRAL SUDIRMAN
kerana jasamu pada rakyat Indonesia ...
SeIndonesia kini makmur sejahtera!
Syukur Alhamdulillah
Moga Allah SWT membalas Syorga untukmu
Berkat keikhlasan syahidmu ke jalan-Nya
Amin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Putri Rimba Niagara
30 April 2012
(PETIKAN DARIPADA GRUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA)
30 April 2012

Ceriakan hidupmu setiap hari,
Jadikan sahabat terbaik untuk sahabatmu;
Setiap hari saling ingat mengingati,
Hingga ke mati dikenang jasamu.

Duhai yang dihormati sahabatku,
Kau menyampaikan ilmu tanpa jemu;
Moga ilmumu mengusik qalbu,
Qalbu jasad dan roh rakan-rakanmu.

Ya Allah Kau Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,
Kasih sayangMu tidak terbatas;
Suburkan hati kami saling sayang menyayang,
Hanya semata keranaMu kasih yang Teratas.

Karya Ratu Rimba Niagara
13 April 2012
Like · · Unfollow Post · Friday at 9:58am near Kuala Lumpur
pada 16hb April 2012 jam 10.50 ptg ·
Rabeah Binti Mohd Ali
Sonny H. Sayangbati
────◕ Aku kelopak bunga ◕────

Aku kelopak bunga, yang hanyut di tepian sungai. Tak peduli pada apa-apa yang menerjangku, selagi hilirku ialah hatimu.


Ratu Rimba Niagara:

Jika hilirku adalah hatimu,
Sudi bacalah karyaku;
Membaca jangan jemu,
Itulah harga karyaku.

Sonny H. Sayangbati terima kasih ya Ratu Rimba Niagara, selamat siang ya!

Ratu Rimba Niagara :

Terima kasih kerna sudi tak sepikan karyaku...
Ingin kutanya duhai sahabatku di benua sana
Selama karya ku bersiaran di sini apakah pendapatmu tentang karyaku....

Holil Azmi setiap kepala tidaklah sama dalam menilai suatu karya, tetapi pada ahirnya Karyamulah yang menunjukkan siapa dirimu.... so terus berkarya jangan berhenti... sebab kita tidak tau karya yang keberapa yang akan menjelma menjadi mutiara....

Sonny H. Sayangbati Ratu Rimba Niagara, aku belum membaca karya-karyamu, nanti aku baca dan akan kuberikan tanggapan setelah aku membaca karya-karyamu ya, makasih ya!

Sonny H. Sayangbati Ratu Rimba Niagara secara sekilas karya2mu banyak yang religius, seperti halnya karya sufi selalu memiliki kekuatan tersendiri, sufi adalah dogma, sebaiknya karya religi digali dari sudut pandang universal, dalam arti tidak terkotak pada satu keyakinan, akan tetapi bisa diterima secara universal, seperti halnya karya2 Rumi, Gibran, Ibnu Arabi, Mustofa Bisri, dll, jika sudah pada tahap seperti itu biasanya karya religi bisa diterima seluruh lapisan masyarakat, demikian pendapat saya tentang puisi religi seperti yang kamu tulis

Ratu Rimba Niagara :

Terima kasih duhai rakan seperjuanganku Sonny H Sayangbati & Holil Azmi kerna sudi memberi pandangan ikhlasmu tentang hasil karyaku. Moga dengan sokonganmu untukku dengan izinNya aku dapat menulis sehingga terhenti nafas terhentilah pena. Aamiin.

(PETIKAN DARIPADA GRUP JARINGAN SASTRA INDONESIA)
16 April 2012
Ratu Rimba Niagara berkongsi kiriman İsmail Can ke kumpulan: PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
Sebentar tadi ·


İsmail Can
1 jam ·
Mau kah kau menyempurnakanku
Karena aku tanpamu tidaklah sempurna
Dan kita kelak akan saling menyempurnakan
Terimakasih kau bersedia menunggu dan bersedia memantaskan diri hingga akhirnya kita ditakdirkan bertemu
Cinta yang kau jaga dengan sebaik baik penjagaan karena Rabb-mu
Dan Cinta yang di hadirkan-Nya
Cinta dari-Nya, Olehmu , Untukku
Terimakasih telah melangitkan Doa di masa kita berjarak ruang dan waktu
Berbekal prasangka baik pada sang maha Cinta
Dengan kesabaran dan keyakinan yang ada dalam hatimu
Bahwa Janji Allah itu pasti
Dan ia selalu tahu waktu yang tepat untuk kita bertemu
Akhirnya kita bertemu dan
Maukah kamu bersama denganku
Bersama meniti jalan menuju Syurga nya
 Rabeah Binti Mohd Ali




PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 JAMADIL'AKHIR 1436H
12 APRIL 2015



Is This the Fanciest Wedding Ever?!
Now this is how you do a wedding, you guys. The Sultan of Brunei's youngest son, Prince Abdul Mal...
EONLINE.COM

SukaTunjukkan lagi reaksi         KomenKongsi
AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 4  
Ratu  Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.


 
Ratu Rimba Niagara berkongsi Garudaku, Garudamu, Garudakita foto ke kumpulan: Sri Pemangku Adat
1 min ·

GARUDAKU, GARUDAMU,GARUDAKITA
GARUDAKU
GARUDAMU
GARUDAKITA
BIARPUN BERBEDA PENDAPAT
CITA-CITA TETAP SAMA
DISAMAKAN OLEH IKATAN
JARINGAN LABA-LABA
SALING BEKERJASAMA
MENDUKUNGI CITA CITA ANAK BANGSA
GENERASI DULU, KINI DAN AKAN DATANG
DISATUKAN CITA-CITA DAN HASRAT MURNI
MEMBINA JARINGAN LABA-LABA NAN INDAH
PENUH STRATEGI DALAM KEINDAHAN
KASIH SAYANG
DIPADAMKAN SEGALA KEEGOAN
SEKALIPUN PUNYA SEGALA
BARULAH SEMPURNA JARINGAN
LABA- LABA NAN INDAH
BARULAH
GARUDAKU
GARUDAMU
GARUDAKITA
BISA TERBANG
MENGGAPAI BINTANG
DI LANGIT KE TUJUH
INSYA-ALLAH AAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
26 JAMADILAWAL 1435H
28 MARET 2014

SukaTunjukkan lagi reaksi      

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.

AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 3  
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-71 TAHUN

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai
17hb Ogos 2016
KHAS UNTUK SAHABAT SEBERANG
Selamat hari merdeka. Selamat mencipta mimpi dan membuka jalan bagi harapan-harapan. 📷)Terima kasih


Foto Dinda Astri.
55 komen          
14 JAMADIL'AKHIR 1436H
4 APRIL 2015

Foto Veterinaria.

SukaTunjukkan lagi reaksi                      Komen
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali

Siti Hajar, Amnah Majid dan Saniah Masri menyukai siaran anda dalam Meja Ekspresi Puisi: "PERANCANGAN ALLAH YANG TERINDAH MOGA..."
pada 23hb Mac jam 4.02 pagi
Abe Lie Lie menyukai kiriman anda dalam 💓💞~BICARA H❤TI K€ H❤TI~💞💓.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 2.29 pagi
Aisha Jeanny menyukai kiriman anda dalam Sri Pemangku Adat.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 12.24 pagi
Amnah Majid menyukai kiriman anda dalam Meja Ekspresi Puisi.: "SAHABAT YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR..."
pada 23hb Mac jam 12.11 pagi
Bambang Ahmad telah menambah satu foto di Sahabat Setia Sehati Sejiwa pada hari Selasa: "Selamat malam".
pada 22hb Mac jam 11.09 ptg
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
3 Sya'ban 1438H
30 April  2017  

0 comments:

Post a Comment

 
;