Wednesday 26 April 2017

KARYAKU DUNIAKU (499) AKU BERKARYA MAHUKAN PANDANGAN-MU YA ALLAH



KARYAKU DUNIAKU (499) AKU BERKARYA MAHUKAN PANDANGAN-MU YA ALLAH

NEGARAMU KUCINTA NEGARAKU KAU KASIH



Foto Suttan Seghayo.

IZINKAN KASIHKU BERSEMAYAM DI HATIMU
Sahabat sejati indahnya seperti pelangi di malam hari lebih berharga daripada permata berlian., dialah berlian hati yang bertahta di hati. .
Like Comment Share
Datuk Jem Abd Rahman, Blarek Sineret and Pradita Fia like this.
Pradita Fia Andai mutiara itu masih bertahta dihati biarkan iya tetap bersemayam .. Biarkan sinarnya abadi .. Tanpa satupun yg mengetahui .. Karena kesejatian tak perlu ucapan .. Cukup dirasakan ..
Yesterday at 9:10am ·
Ratu Rimba Niagara Ucapan seiring hati itulah kesejatian kasih sayang sesama insan moga kasih sayang kita dalam menjalinkan silaturrahim sejujur ikhlas kerana Allah Taala tiada niat lain melainkan membawa kasih sejati hingga ke Syurga. Jika itu dapat kau rasakan disitulah kasihku bersemayam di hatimu kasih...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA & PRADITA FIA
9 ZULKAEDAH 1436H
24 OGOS 2015

Ratu Rimba Niagara telah mengirim 2 kemas kini.


HIDUP ADALAH BELAJAR
Tama Gugum Alam Gumilar Begitu Indah Menyentuh Kalbu
Yaa Latif Yang Maha Indah
Engkaulah Pemilik Segala Keindahan
Salaam Yaa Salaam Yang Mulia Yang Terkasih Tersayang Terjaga Di Jaga OlehNya
Muliakanlah Dia Ya Alloh Mulikanlah Selalu Dalam Rahmat Mu
Aamiin Yaa Robbal Alamin
Ratu Rimba Niagara Mereka yang dimasukkan ke Syurga bukan karena banyaknya amalan tapi dengan Rahmat Kasih-Nya Allah dimasukkan ke Syurga. Jika karena amalan pasti banyak cacat celanya sifat-sifat mazmumah(Jelek) masih menebal dalam diri.
RAHMAT KASIH ALLAH MENDAHULUI MURKA-NYA, ALLAHU AKBAR BENARLAH ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENGAMPUN. Selagi nyawa ada di kerongkong kita masih berpeluang mendapat CINTA DAN SYURGA-NYA . INSYA-ALLAH AAMIIN.
Tama Gugum Alam Gumilar Aamiin Allohumma Aamiin Yaa Alloh Yaa Robbal Alamin
Ratu Rimba Niagara Setelah membaca apa yang disiarkan dapat ilmu dapat pahala kemudian diberi komentar ilmu berkembang Insya-Allah memberi manfaat buat diri kita. Benarlah sabda nabi Muhammad saw ,' Sebarkanlah ilmu walaupun dengan satu ayat. Sesungguh-Nya Allah mengangkat darjat orang yang berilmu. Moga ilmu yang disebar luaskan mendapat pandangan Allah swt. Aamiin.
Tama Gugum Alam Gumilar Sungguih Menetes Air Mata Hamba Tersentuh Oleh Rasa Yang Di Berikannya, Terima Kasih Yang Mulia Sudi Kiranya Berikan Ridho Dan Doa, Jika Di Bolehkan Ijinlah Ananda Memanggil Dengan Sebutan Ibunda, Maapkalah Segala Khilaf Dan Salah Semoga Alloh Menerima Taubat Ananda. Aamiin
Ratu Rimba Niagara Allahu Akbar, silakan anakanda dengan senang hati, inilah hikmah kenapa Allah swt temukan kita walaupun cuma di alammaya. Berbagi ilmu dunia akhirat adalah minat bunda. Moga Allah swt merahmati hidup mati kita. Aamiin.
Tama Gugum Alam Gumilar Dalam Kegelapan Ini Ananda Terdiam Ibunda Duduk Temenung Berlinang Air Mata, Besar Benar KaruniaNya Anada kurang Dan Tak Pandai Mensyukurinya. Ananda Hanya Bocah Pengembara Hina Tak Berpunya Bunda Yang Lupa Tak Tahu Harus Pergi Kemana. Terima Kasih Bunda Malam Ini Indah Tenangkan Jiwa Ananda Semoga Alloh Selalu Merahmati Ibunda Dan Seluruh Keluarga Besar Sekalian Dalam Kesahajaan Keselamatan Kesehatan Kecukupan Kemakmuran Kebahagian Dunia Akhirat Aamiin Yaa Robbal Alamin.
ANTARA JASAD DAN RUH
ketika kita hidup
kita tidak menyadari kewujudan ruh
walaupun kita sadari
kita buat-buat tak tahu ruh tak ujud
karena kita tidak nampak ruh
itu berarti ruh kita sedang sakit walaupun jasad kita sihat
kenapa bila kita sudah mati
orang doakan agar ruh kita dimasukkan ke dalam ruh-ruh yang beramal soleh kenapa tidak didoakan jasadnya ,
bilamana bergelar ruh barulah kita faham apa artinya ruh
kenapa orang yang sudah mati
tidak datang kepada kita memberitahu keadaan bagaimana dia
bergelar ruh
bilamana sudah bergelar ruh itu berarti rahsia Allah...
kita cuma tahu tentang ruh yang ada dalam kitab diajarkan oleh Nabi dan para ulama
percaya wujudnya alam ghaib sebahagian daripada iman yang mesti kita imani.
bilamana kita dikebumikan
andai Allah terima ruh kita berarti Allah terima jasad kita
bagi mereka yang mendapat balasan neraka
terseksanya yang amat sangat karena
jasad dan ruhnya dihidupkan kembali
mendapat seksaan yang maha dahsyat buat selamanya
nauzubillah minta dijauhkan daripada azab api neraka jahannam!
moga ketika kita dikebumikan nanti
kubur kita bagaikan Taman-Taman Syurga
berkat amalan soleh yang kita berbuat ketika hidup
dimasukkan ke Syurga karena Rahmat Kasih-Nya Allah,
AAmiin AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
AKU KAMU DAN SEMUA MENGHARAPKAN RAHMAT KASIH-NYA, ALLAHU AKBAR AAMIIN
--------------------------------------------------------------------
Aku Milik-Nya Dan Semua Milik-Nya Juga
8 Rejab 1436H
27 April 2015
HANYA DENGAN PRASANGKA YANG BIJAKSANA
PRASANGKA SUCI
Tebing karang harapan sedang aku daki
Jiwa-jiwa pengendali yang telah terpatri
Jati diri dan hakekatnyapun telah dipahami
Prasangka yang tulus ikhlas terhadapNya
Janji-janjiNya yang telah kita syukuri
Setiap detik, jam, hari telah dilalui nyata
Pelanginya kegunaan kelapa yang dirasa
Kearifan alam yang menohok hati gundah
Ilmu dan doa senantiasa jalan bersaudara
Tapi tidaklah cukup untuk taklukkan angkuh
Tunduk menyelam didalam kolam kerinduan
Hanya dengan prasangka yang bijaksana
Maka tergapailah harapan yang dijagaNya.
by : admin MAM
15 April 2012.
Like · · Unfollow Post · 45 minutes ago near Yogyakarta, Indonesia
Bu Anna Nana Suryana likes this.
HANYA DENGAN PRASANGKA YANG BIJAKSANA
Ilmu dan doa senantiasa jalan bersaudara
Tapi tidaklah cukup untuk taklukkan angkuh
Tunduk menyelam didalam kolam kerinduan
Hanya dengan prasangka yang bijaksana
Maka tergapailah harapan yang dijagaNya.
Ilmu dunia akhirat menunduk jiwa
Jiwa yang berpasakkan ilmu penunduk hati
Hati-hati yang ingin memadamkan segala keangkuhan
Kerana keangkuhan memakan alaman
Jika itu terjadi
Makanya jadilah aku hambaNya yang rugi dunia akhirat
Allahu Akhbar
Malanglah nasib diri
Moga aku kau dan semua
Dijauhkan sifat
Membangga diri
Menyombong diri
Keangkuhan dengan kuasa dimiliki
Kerna pakaian Kesombongan Hanya Layak Untuk Allah SWT
Karya Putri Rimba & Admin Masyarakat Adat Mataram (MAM)
15 April 2012
(PETIKAN DARIPADA GROUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA)
15 April 2012
Like · · Unfollow Post · April 15 at 10:04am near Kuala Lumpur
Bu Anna Nana Suryana likes this.
Masyarakat Adat Mataram :) Terimakasih atas pencerahannya yang indah
Putri Rimba:
Terima kasih kembali atas pengkongsian ilmu untuk semua. Moga memberi manfaat kapada kita semua yang membacanya. Aamin
(PETIKAN DARIPADA WALL GROUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA)
26 April 2012
SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN
Sahabat...
Biarpun nyawamu sudah habis
Tapi roh kita masih hidup
Hidup dan terus hidup
Tika jasad kita hidup...
Kita tahu wujudnya roh
Tapi kita tiada rasa kehadirannya hidup bersama kita
Selama kita hidup
Pabila kita solat bertemu Tuhan
Allah nampak kita
Dan kita rasakan kehadiran Tuhan
Cumanya jika kita tidak lalai dalam solat
Bila kita sudah bergelar roh
Roh cuma melihat jasad yang terbaring kaku
Sebelum dimandikan dikafankan disembahyangkan dikebumikan
Kini barulah kita yakin seratus peratus kita adalah roh
Bukan manusia lagi yang hidup
Mereka yang hidup tak nampak kita
Tapi kita nampak mereka
Sedang meratapi kematian kita
Kita ...bercakap-cakap dengan mereka
Tapi mereka tidak mendengar apa yang kita cakapkan
Semuanya sudah tiada apa-apa makna lagi...
Yang bermakna sekarang...
Bekalan yang di bawa...
Ye bekalan...
Allahu Akhbar ....
Adakah aku sudah bersedia untuk bertemu dengan Tuhanku
Yang menciptakan aku...
Yang memberi peluang ketika aku hidup di dunia
Ya Allah berkat aku bersangka baik dengaMu Ya Allah
Terimalah segala bekalan yang kubawa ini
Biarpun bekalan ini... malu untuk aku persembahkan padaMu
Serasa mahu aku dihidupkan semula
Agar aku masih berkesempatan mengumpul lagi sebanyak bekalan
Walaupun dengan menyebut sepatah perkataan Allahu Akhbar
Tapi mana bisa mungkin aku dihidupkan semula
Masa untukku sudah tamat
Sudah tercatat aku ditakdirkan hari ini adalah hari terakhir aku
Berhidup di bumi Tuhan.
Hari ini mahu tak mahu aku akan berjumpa dengan Tuhanku
Aku akan ditanya soalan kubur dan hari ini bersedia atau tidak aku mesti bersedia apa saja yang berlaku ke atas aku ...tak boleh sebut redho kerna redho itu hanya diberi peluang tika hidup di dunia saja.
Apa saja setelah mati adalah balasan yang setimpal dengan amalan ketika berhidup di dunia....
Allahu Akbar semasa hidupku yang aku pasakkan di kalbu bahawa
Kau sentiasa mengikut prasangka hambaNya...aku selalu berperasangka baik padaMu Ya Allah makaNya terimalah rohku ini
Sebagai roh-roh di kalangan hambaMu yang beramal soleh.
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
Karya Putri Rimba.
16 April 2012
Like · · Unfollow Post · April 16 at 8:27pm near Kuala Lumpur
Masyarakat Adat Mataram likes this.
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA)
26 April 2012
Ratu Rimba Niagara BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH SWT
Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w. bersabda, "Berfirman Allah Azzawajalla : 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku . Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (berzikir kepada-Ku)"
(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)
Kiriman Daunan Kasih Daripada: Putri Rimba Untuk Semua Rakan FB
& Group Yang Tersayang
12 April 2012
Like · · Unfollow Post · April 12 at 8:47pm near Kuala Lumpur
Masyarakat Adat Mataram likes this.
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDNESIA)
26 April 2012
HIDUP ADALAH BELAJAR
Hidup adalah belajar
belajar bersyukur meski kekurangan
belajar memahami meski tak sehati
belajar ikhlas meski tak rela
belajar bersabar meski tak kuat
belajar introspeksi meski tak salah
maka dari itu tetaplah belajar untuk tetap berada di jalan yang benar,belajar lebih baik utk menjadi yang terbaik (Habib Saqof al Aydrus /Gus Atho' )
Like · · Unfollow Post · April 13 at 7:30am near Kuala Lumpur
Masyarakat Adat Mataram and Bu Anna Nana Suryana like this.
(PETIKAN DARIPADA GRUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA)
26 April 2012
SALAM SILATURRAHIM ANTARA DUA BENUA BERJIRAN
MEMBAWA KEMANFAATAN HAKIKI
Mohamad Tedja Arum Rochematulloh:
Salam silaturahmi... __/\__
Putri Rimba:
Salam silaturrahim antara dua benua berjiran
senada seirama saling memahami dalam ikatan ukhwah
membawa jalan-jalan ke Syorga-Nya. Aamin.
Mohamad Tedja Arum Rochematulloh:
Alhamdulilah semoga silaturahmi ini dapat membawa kemanfaatan hakiki amieeen __/\__
Putri Rimba:
Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
(PETIKAN DARIPADA WALL MOHAMaD TEDJA ARUM ROCHEMATULLOH
 & PUTRI RIMBA)
26 April 2012
PABILA SETETES CINTA ADA DI DALAM RELUNG HATI
DEBURAN AIR TERJUN PELANGI MENENGGELAMKAN
KEBENCIAN DI HATI!
Pabila setetes cinta ada di dalam relung hati
Dunia nampak seperti berpelangi indah
Sepanjang waktu...
Sepanjang masa...tak kira masa...
Siang dan malam
Sentiasa berbunga-bunga pelangi indah
Seperti rintik-rintik hujan
Ke tasik pelangi nan indah
Deburan air terjun pelangi
Mengindahkan
Suasana hati yang disaluti kebencian
Yang membawa penderitaan tenggelam
Dibawa arus air terjun pelangi cinta nan indah
Kini tiada apa yang dapat dilafazkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Karya Putri Rimba.
26 April 2012
SALAM MENYATUKAN HATI
Ingin kukirim rindu
Di ombak rindu
Takut tak terbalas rindu
Ingin kukirim kasih
Takut tak terbalas kasih
Lalu tersisih
Ingin kukirim salam
Pasti terjawab salam
Salam menyatukan hati
Menyatukan rindu
Menyatukan kasih
Kasih tak tersisih
Karya Putri Rimba.
23 April 2012
Zairi Erie :
Ingin Ku kirim Cinta.
Takut tak diterima
Ingin ku kirim sayang
Takut Terbuang
Ingin ku kirim diriku
Tapi tak laku......
Putri Rimba:
Dirimu memang tak laku
Tapi cinta mu terlalu mahal
Harganya melambung di bursa saham
Hingga tak mampu nak dimiliki...
(PETIKAN DARIPADA WALL ZAIRI ERIE & PUTRI RIMBA)
26 April 2012
Kongsi
DATANGLAH RAHMAT KASIH-NYA
Duhai rakan puisiku...
Yang dirindui sepenuh kalbu ku
Sejujurnya kukatakan padamu
Aku rindu banget kemesraan
Yang pernah kita bina dulu
Boleh ke kita bina semula
Mahligai puisi
Nan indah
Kita tarikan gemalai
Irama sepoi-sepoi bahasa
Kita gabungkan deria rasamu deria rasaku
Dengan irama yang mendayu-dayu
Memanggil semua kawan-kawan seni kita juga
Turut berpuisi dengan harapan
Datanglah Rahmat Kasih-Nya
Di kalbu kita yang tandus dan gersang
Dengan ilmu kemanisan iman
Mana tahu dengan
Sebatinya ilmu kemanisan iman
Di akhir nafas nanti
Kita dapat menyebut
Kalimah Syurga
Dan kita terpilih menjadi ahli Syurga-Nya
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya: Putri Rimba Niagara.
26 April 2012
LAGI BERSERI DISINARI CAHAYA ILLAHI
Perginya aku ke puncak rindumu
Satu pagi yang hening
Kicauan burung,seakan menyanyi untukku
Kuketuk jendela hatimu..dengan katakan
Mahu bersama-samaku menuju puncak rindu
Ya..jawapmu sambil memandangku..
Putih bersih,wajahmu..damai
Melihatmu saat itu
Aku tertanya pada diriku
Bagaimana nanti..aku tidak
Bisa datang ke teratak indahmu
Mengetuk jendelamu..dan bersamaku
Menuju puncak gunung
Rindu menjadi saksi
Menantilah diriku..di puncak gunung
Dihiasi awan biru,kebiru-biruan jelas kelihatan
Di kalbu ingatanku
Aku telah sampai di puncak gunung..bersamamu
Kulihat awan putih..berseri-seri wajah awan melihat
Pandanganku ini..Kasih..kunyatakan
Andai aku melihat awan ini
Adakah disebalik awan ada dirimu nanti
Jawapanmu ya..tentu ada bersama-sama bukan disebalik awan
Tapi dalam hatinya..
Kasih..rasa mahu kuhentikan masa ini
Agar dapat bersama-sama meniti
Laluan untuk turun dari puncak gunung rinduku rindumu
Dirimu memegang erat tanganku
Kucapai jemari tanganmu agar tidak jatuh
Menuruni cerun,denai,akar pokok yang berselirat
Hingga sampai ke bawah gunung itu
Kuhantarmu ke teratakmu dengan melihat pandanganmu
Puas hati dapat bersama-sama hari ini bagai selamanya
Dirimu memandangku..melihatku dari jauh
Kemesraanku buatmu..kasih..
Masuklah dirimu kembali kedalam teratakmu yang indah
Lagi berseri,disinari cahaya Illahi
Yang indah rasa hatiku
Karya : Putra Arjuna
26 April 2012
TERIMA KASIH KERNA IZINKAN
AKU BERTEDUH DI HATIMU YANG PENUH IMAN
Kasih...
Kau hadir tanpa dugaku
Kebaikan
Kejujuran
Kelembutan tutur katamu
Buat aku jatuh cinta padamu
Kau tidak seperti yang lainnya
Tidak pernah faham
Deria jiwa seorang wanita
Yang perlukan seorang pria
Menjadi pelindung
Membajai benih-benih cinta
Lalu subur dan tumbuh
Sepohon cinta yang rendang
Lebat buahnya
Itulah pohon cinta Illahi
Yang disemai bersama di dunia
Dan menjadi bekal di
Akhirat nanti
Bersyukurku atas
Kurniaan-Nya
Menganugerahkan...
Cinta suci mu ke aku
Ikhlas mencintaiku kerana-Nya
Terima kasih... kasih
Kerna izinkan aku
Berteduh di hatimu
Yang penuh iman
Untuk membawa aku
Jalan-jalan ke Syurga-Nya
Karya Putri Rimba.
26 April 2012
AWAN PELANGI CINTA
Putra Arjuna:
Hari ini hujan turun mencurah...
tembusi hati...
datangan rasa...
tik-tik bunyi melemaskan telingaku..
bila hujan berhenti...
renyai,mentari menyusur keluar..terbit pelangi...
warna-warna itu...terukir di awan...
membentuk namamu..sudahlah anganku...
tidak pernah berhenti..dalam benak fikiranku..ini.
Warna coklat,kebiru-biruan membentuk namamu di awan sana
bersama rakannya lelangit ungu, kemerahan hati..antara kau dan aku..
AWAN PELANGI CINTA
Pelangi ...
Kau indah
Sungguh indah
Warna-warnimu berkemilauan
Membuatkan hatiku terpana keasyikan memuja-Nya
Datang pula kelompok-kelompok awan warna-warni
Pelangi nan indah membentuk nama-Nya
Allahu Akhbar aku terkesima
Betapa indahnya di kala itu
Tanpa diduga kelompok awan berwarna coklat, kebiru-biruan
Membentuk namamu PUTRA ARJUNA di sebelah kanan
Awan pelangi yang tertera Kalimah ALLAH SWT
Awan ungu , kemerahan hati tertera nama PUTRI RIMBA di kiri
Terpesona aku di kala itu
Menangis aku tanpa henti
Melihat keajaiban yang Allah SWT perlihatkan padaku
Syahdu aku bercampur kesyukuran yang kusambut
Dengan lafaz
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Karya : Putri Rimba.
24 April 2012
YA ALLAH AKU PERLUKAN ILMU KEMANISAN IMAN
Aku cemburu
orang yang solat
sebab aku tak solat
aku cemburukan
orang yang berqiamulail
sebab aku tak tahu apa itu qiamulail
aku cemburukan
orang yang pandai mengaji
sebab aku tak pandai
aku cemburukan
orang yang berpuasa
sebab aku tak pernah berpuasa
aku cemburukan
orang yang pergi haji
sebab aku belum pergi
aku cemburukan
mereka yang bersedekah
sebab aku bakhil
aku cemburukan
mereka yang berzakat
sebab aku tak berzakat
biarpun harta melimpah ruah
aku cemburukan
mereka yang suka berbuat baik
sebab aku anti kebaikan
sukakan kejahatan
aku cemburukan
mereka yang suka berkata yang baik
sebab aku suka mengumpat mengeji
menyakiti hati orang
aku rasakan akulah yang kaya
akulah yang berkuasa
akulah yang mempunyai segala yang
manusia idamkan kemewahan hidup di dunia ini
baru aku tahu kini
sebenarnya aku terpedaya dengan
keegoaanku sendiri yang leka dan lalai
salah aku juga
punca aku cemburu kepada mereka
kerana aku tak tahu
apa itu
syahadah
solat
puasa
zakat
menunaikan haji di Mekah
Rukun Islam
yang mesti diamalkan
dan diimani oleh semua
orang Islam selagi
hidup mesti dilakukan
kerana taatkan perintah Allah.
Ya Allah ...aku jahil
aku tak tahu semua ilmu
yang patut kutahu
mulai
detik ini
saat ini
sampai bila-bila pun
aku mahu belajar
ilmu yang patut aku tahu
ilmu kemanisan iman.
Ya Allah...bukakan
hatiku seluasnya
untuk
mencari
dan
memiliki
ilmu kemanisan iman.
Ya Allah...bukakan
hati bakal guru-guruku
mengajarku dengan setulusnya keranaMu
biar ilmu yang dicurahkan
meresap terus ke dalam
roh dan jasadku.
Yang aku tahu
neraka tempat yang mengerikan
dan menakutkan
segala azab sengsara akan
dibalas kepada orang yang lalai
lalai berpunca kerana tak berilmu
jahil kenapa aku dihidupkan di dunia ini
aku tak mahu menjadi si jahil yang ego
rugi dunia akhirat!
Yang aku tahu
Syurga tempat segala nikmat yang mengasyikkan
dihadiahkan kepada orang yang taat kepada Allah
orang yang semasa hidup di dunia ini
merasai kemanisan iman.
Ya Allah aku perlukan Ilmu Kemanisan Iman
agar aku dapat mencintaiMu dengan setulus hatiku.
Ya Allah terimalah taubatku
kerana aku si jahil yang sombong
hidupku selama ini menyeksakan
rohku sendiri
kesian rohku yang terseksa...
berduka di atas kejahilanku.
Duhai roh maafkan aku
biarkanmu terseksa dan berduka
aku terlalai untuk
menunaikan keperluanmu
iaitu ilmu Kemanisan Iman
akan ku belajar dan memiliki
Ilmu Kemanisan Iman
tanpa jemu dan bosan
sehingga terhenti nafasku!
Karya Putri Rimba.
25 April 2012
JIKA HARI INI TERAKHIR AKU HIDUP DI BUMI-MU INI
Bismillahirrahmanirrahim
Ya Allah jika hari ini adalah hari terakhirku hidup di dunia ini
Kau terimalah taubatku
Kau bukakan hati-hati insan yang telah kulukai untuk memaafkanku
Kerna aku pun telah memaafkan mereka yang telah melukai aku
Aku mahu taubatku Kau terima dan semua manusia pun maafkan aku
Kerana niatku berhidup di bumi-Mu ini ingin berbuat baik dengan-Mu dan semua hamba-Mu
Tiada niat untuk berlaku zalim pada-Mu dan pada sekalian hamba-hamba-Mu
Ya Allah Yang Maha Penyayang Lagi Maha Mendengar rintihan qalbuku ini
Jika ini hari terakhir aku berhidup di bumi-Mu ini
Matikan aku dalam keadaan
bersujud pada-Mu
membaca Qalam-Mu
berzikir pada-Mu
berkata yang baik-baik
menulis yang ada nilaian di Sisi-Mu
berbuat kebaikan...bersangka baik dengan-Mu dan manusia
Ya Allah Tuhan Yang KuCinta
Jika sesaat lagi denyutan nadiku terhenti
Berilah peluang nafas terakhirku mengucapkan kalimah
LaaillahailaAllah MuhammaddarRasullaAllah
Jika itulah yang dapat kulafazkan
Alhamdulillah Subhanallah Allahu Akhbar
Akulah hamba-Mu yang bertuah
Kerna aku mahu mati dalam redha-Mu
Ya Allah aku hamba-Mu yang terlalu hina
Kerana amalan tak seberapa ingin masuk Syurga-Mu
Amalan tak setimpal dengan balasan Syurga-Mu
Justeru Ya Allah sebelum Kau menjemputku pulang
Berilah aku peluang memperbanyakkan amalan yang Kau redhai
Jauhkan aku dari membuat kebajikan untuk mendapat pandangan manusia
Tapi semuanya kerana-Mu Ya Allah ...Pandangan-Mu yang kumahukan dan jauhkan dariku melakukan amalan untuk mendapatkan balasan Syurga-Mu
Tapi semata kerana mendapat redha-Mu ...mendapat balasan cinta dari-Mu
Ya Allah jika hari ini aku bergelar roh
Kau terimalah roh dan jasadku yang kaku dalam redha-Mu
Kerna Ya Allah sepanjang kuberhidup yang kufikirkan hanyalah
untuk mendapat redha-Mu biarpun aku menjadi bahan kebencian di hati mereka yang sentiasa tidak senang dengan kelahiran aku di dunia ciptaan-Mu ini
Justeru terimalah roh dan jasadku dalam redha-Mu
Jika hari ini adalah hari terakhir aku hidup di bumi-Mu ini
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Putri Rimba.
26 April 2012

Zainal Rashid Isa berkongsi kiriman Ratu Rimba Niagara.
pada 25hb April 2012 jam 9.29 pagi ·
Zainal Rashid Isa
pada 25hb April 2012 jam 7.54 pagi ·
Sahabat yang pendendam, suka cakap belakang-belakang, tidak pandai menghargai & sukar untuk mengucapkan terima kasih amat tidak membantumu... Jangan buang masa dengan mereka, carilah sahabat yang sentiasa fikir positif, tidak terlalu berkira & tidak mengambil kesempatan ke atasmu. Apa yang paling utama jangan buang masa dengan mereka yang berfikiran negatif, kerana uaranya amat tidak membantu & ianya pasti menganggu anda hidup anda!
SUBHANALLAH BILAMANA AKU MENDAPAT ILHAM AKU BAGAIKAN MENGUTIP PERMATA SYURGA YANG BERGUGURAN TANPA HENTI, KUKUTIP LALU KUBAGI-BAGIKAN PERMATA SYURGA TIDAK BERKURANGAN SEDIKITPUN MALAH BERTAMBAH BANYAK SEHINGGA MENJADI BUKIT PERMATA SYURGA PELBAGAI WARNA DAN BENTUK SAUJANA MATA MEMANDANG. ALLAHU AKBAR MAHA KAYA-NYA ALLAH KEPADA SEMUA HAMBA-NYA TANPA TERKECUALI MAKA DARI ITU AKU INGIN MENJADI HAMBA-NYA YANG BERSYUKUR SEPANJANG HAYAT HIDUPKU. ALLAHU AKBAR AAMIIN.
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al Fajr
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
Wahai jiwa yang tenang (27), Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhai-Nya (28). Maka masuklah ke dalam jemaah hamba-hamba-Ku (29) dan masuklah ke dalam Syurga-Ku (29) - (Al Fajr:27, 28, 29)
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamiin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
29 Rejab 1438H
26 April 2017

0 comments:

Post a Comment

 
;