Friday 21 April 2017

KARYAKU DUNIAKU (476) TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'HANG TUAH ABAD KE-21' PART 4 - 6


KARYAKU DUNIAKU (476) TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'HANG TUAH ABAD KE-21' PART 4 - 6


TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'HANG TUAH ABAD KE-21'

PART 1 - PART 3PART 4 - PART 6


Teungku Sayyid Deqy
YANG MULIA DULI TUANKU SULTAN MUHAMAD V KELANTAN DARUL NAIM
SELAMAT DAN SEJAHTERA TUANKU SULTAN,SEMOGA ALLAH SWT SENANTIASA MERAHMATIMU DAN JUGA MELINDUNGI RAKYAT KELANTAN.AMIN
Komen
Ratu Rimba Niagara BALASLAH KASIH SAYANGNYA DENGAN RAHMAT KASIHMU

Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kelantan

Seorang hamba yang benar zuhud
Mengutamakan rakyat lebih daripada 
Kepentingan sendiri
Segala masalah rakyat ingin dibantu
Sedaya mampu
Masalah rakyat masalah baginda juga
Hari-hari yang difikirkan 
Rakyat...rakyat...rakyat...
Hidup baginda sepi tanpa rakyat
Kasih sayang baginda pada rakyat
Tidak berbelah bahagi
Duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi 
Hinggakan rakyat tidak merasakan 
Yang berada di sisi mereka seorang raja 
Yang berkuasa memerintah seluruh negeri Kelantan
Namun apabila berbicara dengan baginda
Masih menjaga adap 
Berbicara bahasa istana penuh sopan
Hinggakan seluruh rakyat Kelantan
Berasa amat terharu dengan 
Sikap rendah diri raja mereka
Pada baginda
Apalah ertinya pangkat
Jika pangkat itu tidak memberi
Apa makna kepada rakyat
Dan baginda amat takut 
Apabila tanggungjawabnya 
Sebagai seorang raja akan
Dipertanggungjawabkan
Di akhirat kelak
Apa yang hendak
Dijawabkan nanti jika
Baginda lalai dengan tanggungjawabnya 
Pada rakyat Kelantan

Ya Allah...
Kau Maha Penyayang
Kau Maha Memahami Isi Hati
Kau pandanglah kasih sayang raja kami ini
Kau balaslah kasih sayangnya pada kami
Dengan rahmat kasihMu 
Dan balaskanlah dengan balasan Syurga
Dan kami jua mahu bersamanya
Menikmati SyurgaMu
Penuh kasih sayang
Berkat ikhlasnya hidup berkasih sayang
KeranaMu tika di dunia 
Aamin Ya Rabbal A'Lamin 

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
14 April 2012

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 22 kumpulan.
Debu Pawana
PEMANAH HANDALAN ZAMAN KESULTANAN MELAYU MELAKA DAN BUSUR SAKTI
Kitab Sejarah Melayu susunan Tun Sri Lanang menyatakan sebuah kisah…
Maka kedengaranlah ke Melaka (akan) Cau Pandan anak Bubunya akan dititahkan menyerang Melaka.Maka ada seorang hamba Allah diam di Melaka, bangsanya Arab, Sidi Arab namanya disebut orang. Maka tuan itu senantiasa bermain panah lasykar, seperti dewal orang berzikir. Barang ke mana tuan itu pergi, panah itu dibawanya.
Maka tatkala itu tuan Sidi Arab itu pun menghadap Sultan Muzaffir Syah. Telah tuan itu mendengar khabar Cau Pandan akan datang ke Melaka itu, maka tuan itu pun berdiri di hadapan baginda. Maka dihalakannya panahnya itu ke benua Siam. Maka kata Tuan Sidi Arab sambil menarik panahnya itu, “Mati engkau Cau Pandan!”
Maka Sultan Muzaffir Syah pun tersenyum, maka titah baginda pada Tuan Sidi Arab, “Jikalau sungguh mati Cau Pandan, sungguhlah tuan keramat.”
Adapun Cau Pandan itu lagi di benua Siam, maka berasa kepada dadanya seperti kena panah, maka Cau Pandan pun sakit muntahkan darah lalu mati. Maka tidaklah jadi Siam menyerang Melaka, sebab mati Cau Pandan itu. Maka itulah diperbuat orang nyanyi :
Cau Pandan anak Bubunya,
Hendak menyerang negeri Melaka;
Ada cincin berisi bunga,
Bunga berladung si air mata.
Syahadan maka kedengaranlah ke Melaka bahawa Cau Pandan sudah mati, sakitnya muntahkan darah, dadanya seperti kena panah. Telah Sultan Muzaffir Syah mendengar khabar itu, maka titah baginda, “Sungguhlah Tuan Sidi Arab ini hamba Allah keramat.”
Khabarnya, tiga minggu selepas kematian Cau Pandan di Siam, cerita kekeramatan Sidi Arab pun sampai ke pendengaran Raja Bubunya. Raja Bubunya sangat murka lalu meminta agar didatangkan beberapa orang sami yang mahir dengan ilmu-ilmu luar biasa. Dia memerintahkan mereka membalas perbuatan Sidi Arab dengan menghantar pukulan jarak jauh juga agar nyawa Sidi Arab terpisah daripada tubuhnya. Namun begitu para sami pilihan itu menyatakan keengganan mereka kerana khuatir seandainya Sidi Arab mengetahui lebih awal ataupun terselamat, pasti dia ‘memanah’ Raja Bubunya pula. Raja Bubunya terpaksa membatalkan rancangannya.
Atas nasihat para pembesar, dia menghantar panglimanya yang bernama Cau Santan ke Melaka untuk membunuh Sidi Arab. Cau Santan singgah di Kedah, sebuah negeri naungan Raja Bubunya lalu mengambil tiga orang pendekar Melayu Kedah sebagai ahli pasukannya. Cau Santan terpaksa mengambil orang Melayu Kedah kerana ketidakfasihannya berbahasa Melayu. Mereka berempat pun menyamar sebagai pedagang lalu belayar ke Melaka.
Tiba di Melaka, mereka terus mencari maklumat tentang keberadaan Sidi Arab. Mereka mendapat tahu yang Sidi Arab biasanya akan duduk berzikir dan membaca Al-Quran selepas solat fardhu Asar di masjid. Sebaik-baik sahaja jemaah bersurai, mereka berempat menyerbu masuk menyerang Sidi Arab.
Sidi Arab tidak terlawan keempat-empat orang sekaligus dan hampir-hampir berjaya dibunuh. Sungguhpun begitu, dia berjaya mencederakan salah seorang Melayu Kedah. Dengan kuasa Allah, Tun Umar lewat datang berjemaah pada hari itu. Tun Umar terdengar ribut-ribut dalam masjid. Dia pun melompat masuk. Terpandang sahaja ‘hidangan’ di depan matanya, Tun Umar pun menggila dengan ilmu perangnya. Siapa tidak kenal Tun Umar, orang yang pergi berseorangan pada waktu malam menterbalikkan perahu-perahu angkatan Siam yang mahu menyerang Melaka.
Tun Umar berjaya membunuh seorang Melayu Kedah menggunakan pedang yang dibuat tongkat oleh khatib ketika berkhutbah pada hari Jumaat. Melihat keadaan yang semakin berpihak kepada Sidi Arab dan Tun Umar, Cau Santan dan seorang lagi melarikan diri.
Sidi Arab turut mendapat kecederaan tetapi tidaklah parah.Dia cuba mendapatkan maklumat daripada seorang penyerang yang cedera tetapi Tun Umar yang sudah hilang pertimbangan terus sahaja menebaskan pedang khatib ke arah leher penyerang. Sidi Arab agak kecewa kerana gagal mengenali penyerang-penyerangnya namun sangat bersyukur kepada Tuhan dan berterima kasih kepada Tun Umar yang memperjudikan nyawanya membantu.
Selepas bersoal-jawab dengan orang ramai yang datang mengerumuni masjid, barulah Sidi Arab tersedar bahawa busurnya sudah hilang. Tidak lain tentunya kerja dua penyerang yang melarikan diri tadi. Oleh kerana tidak tahu identiti para penyerangnya, Sidi Arab menganggap busur itu tidak akan dapat dimilikinya lagi.
Dua pekan kemudian, Sidi Arab sudah bersiap untuk meninggalkan bumi Melaka. Sebelum itu dia menghadap sultan buat kali terakhir. Ketika itulah dia membuka cerita tentang keajaiban busur dan anak panahnya.
Menurut Sidi Arab, kantong anak panahnya berisi dua puluh satu bilah anak panah pada satu-satu masa. Dalam dua puluh satu anak panah itu, hanya sebatang sahaja anak panah sebenar kepada busur saktinya. Maksudnya pasangan busur itu hanyalah sebatang anak panah. Jika anak panah yang sebatang itu dikenakan pada busurnya dan dimaksudkan kepada sesiapa sahaja di dunia ini, panahan itu akan kena, tidak kira di mana orang itu berada. Masalahnya, apabila anak panah yang sebatang itu dilepaskan, ia akan ghaib dan muncul di tempat asalnya.
Di manakah tempat asal busur dan anak panah itu?
Busur dan anak panah itu sebenarnya pernah digunakan oleh Arjuna. Kedua-duanya dikatakan milik seorang utusan Tuhan yang diutuskan ke benua India, jauh lebih lama daripada zaman Arjuna. Busur dan anak panah sebatang itu diberikan kepada Arjuna oleh Dewa Varuna, dewa lautan. Pada penghujung umur Arjuna, senjata itu dikembalikan ke laut agar ia tidak disalahgunakan oleh orang yang tidak bertanggungjawab.
Ketika kerajaan Islam memerintah India, seorang ulama sufi bernama Syeikh Abdul Rahman mendapat mimpi yang meminta dia pergi mendapatkan busur dan anak panah itu di tepi sebuah lautan yang hampir kering. Senjata itu hendaklah disembunyikannya di lokasi yang sesuai agar tidak ditemui oleh orang-orang jahat. Akhirnya dia mengambil keputusan meletakkannya di sebuah lembah di utara India.
Cerita tentang senjata misteri itu diturunkan secara rahsia dari satu generasi ke satu generasi Syeikh Abdul Rahman, sampailah ke telinga salah seorang keturunannya iaitu datuk kepada Sidi Arab. Datuknya berusaha keras dan berjaya menemui senjata rahsia itu. Apabila datuknya sudah tua, senjata itu dihadiahkan kepada cucunya yang terpilih lagi soleh iaitu Sidi Arab. Sidi Arab membawa senjata itu ke mana-mana. Oleh kerana rupa senjata itu tidak menarik dan cerita tentangnya pun tidak diketahui orang, Sidi Arab bebas membawanya dengan selamat.
Sudah beberapa kali Sidi Arab menggunakan panah itu pada jalan yang benar, menyebabkan sudah banyak kali juga dia terpaksa pergi ke India bagi mendapatkan kembali anak panahnya. Sekali dilepaskan anak panah sebatang itu, sekali terpaksa pergi ke lembah di India. Sekarang anak panah itu berada di India, kerana sudah dilepaskan oleh Sidi Arab ketika menyerang Cau Pandan tempoh hari.
Sidi Arab pun belayar meninggalkan Melaka, membuang dirinya. Sehinggalah ke akhir hayatnya Sidi Arab tidak tahu yang kehilangannya busurnya adalah angkara Siam.
Selang tiga bulan kemudian, cerita yang disampaikan Sidi Arab di Melaka tentang hal ehwal busur dan anak panah itu tersebar sampai ke Siam. Raja Bubunya sangat menyesal kerana terlalu cepat memusnahkan busur Sidi Arab. Tapi sekurang-kurangnya dia berasa lega memandangkan tidak ada sesiapa lagi yang dapat menggunakan panah sakti itu, terutamanya terhadap dirinya sendiri. Hebohlah di seluruh selatan Siam tentang sejarah dan asal-usul panah sakti Sidi Arab itu.
Imbas kembali… pembakaran busur sakti dibuat di pekarangan istana Raja Bubunya dengan disaksikan oleh raja dan beberapa orang pembesarnya. Dua hari kemudian salah seorang pembesarnya bernama Awi Taucu tergerak hati untuk pergi melihat kesan-kesan pembakaran. Setibanya dia di situ, dia sangat terperanjat apabila mendapati busur itu langsung tidak terjejas. Keadaannya langsung tidak terusik. Ternyatalah busur sakti itu tidak lut api. Senyap-senyap Awi Taucu menyorokkan busur itu lalu membawanya keluar dari kawasan istana.
Dengan senjata sakti di tangannya, Awi Taucu mula merancang sesuatu ke atas kerajaan Siam. Dia yang sudah lama mendendami Raja Bubunya merancang untuk merampas kuasa. Dia yakin raja pasti akan menurut segala kemahuannya jika busur dan anak panah sakti itu berada di tangannya, kerana dia boleh membunuh raja pada bila-bila masa dari jarak jauh. Masalahnya sekarang… bagaimana hendak mendapatkan anak panah sakti itu di India?
Awi Taucu mengerahkan sepuluh orang pilihannya menyamar sebagai sami dan pergi ke India. Selepas melalui pelbagai cabaran yang hebat-hebat lagi ganjil-ganjil, empat bulan selepas itu mereka berjaya tiba di lembah yang dikatakan tempat anak panah sakti. Selepas sesat selama lima hari di lembah itu dan hampir-hampir kehabisan air dan makanan, bertemulah mereka dengan anak panah itu lalu bersegera pulang ke Siam.
Gembiranya hati Awi Taucu bukan kepalang. Dia mula mencongak-congak langkah yang bakal diambilnya dalam usaha untuk menduduki takhta Raja Bubunya. Dia bercadang menempatkan tenteranya di sebuah kuil di atas sebuah bukit, yang sesuai dijadikan kubu pertahanan. Kemudian dia akan mengutus surat kepada Raja Bubunya menuntut agar Raja Bubunya menyerahkan takhta kerajaan kepadanya. Jika tidak, dia akan melepaskan anak panah sakti dari jauh untuk membunuh Raja Bubunya.
Sedang Awi Taucu berangan-angan, sepasukan pengawal peribadi Raja Bubunya yang diketuai oleh Cau Santan memecah masuk ke istananya, membunuh tiga orang pengawal peribadi dan menangkap Awi Taucu. Semuanya berlaku begitu pantas sehinggakan Awi Taucu yang dalam kebingungan dapat diberkas dengan mudah. Busur dan anak panah saktinya dirampas.
Sebenarnya ada utusan dari sebuah kerajaan di India yang masuk menghadap Raja Bubunya. Para utusan itu memberitahu tentang kehadiran sepuluh orang sami dari Siam ke sana. Raja Bubunya berasa pelik kerana setahunya tidak ada sebarang rombongan penting dari Siam diutus ke India. Dia pun membuat siasatan. Dengan bantuan para utusan dari India, salah seorang perajurit yang menyamar sebagai sami ke India sebelum itu berjaya ditangkap dan dihadapkan kepada Raja Bubunya. Perajurit itu dipaksa menceritakan segala-galanya. Ganjaran emas yang sangat tinggi, lapan kali lebih tinggi daripada bayaran Awi Taucu membuatkan dia bercerita dari alif hingga ya.
Awi Taucu diseret ke hadapan Raja Bubunya. Dia tidak dapat berhelah lagi lalu dihukum bunuh dengan cara dikelar dari atas tubuh hingga ke bawah. Raja Bubunya juga hendak membunuh anak lelaki Awi Taucu iaitu Awi Cokia yang sedang bertugas sebagai panglima di perbatasan Siam-Burma. Inilah masanya untuk Raja Bubunya mencuba kesaktian panah Sidi Arab. Dia pun melepaskan anak panahnya ke arah sempadan dengan meniatkan Awi Cokia sebagai sasarannya. Matikah Awi Cokia?
Ternyata anak panah itu jatuh tidak jauh dari istana, tidak ghaib sebagaimana yang diceritakan orang. Cau Santan pun memeriksa anak panah itu. Setelah ditelitinya, ternyata anak panah itu ialah anak panah biasa yang matanya daripada besi murahan dan batangnya pula daripada kayu yang tidak kukuh. Di manakah anak panah sebenar?
Raja Siam mengutus satu rombongan yang agak besar ke India untuk mencari anak panah sakti kalau-kalau ia muncul di lembah asalnya. Hasilnya… hampa. Tidak ada sebarang anak panah di sana.
Oleh kerana busur itu tidak dapat dimusnahkan, Raja Bubunya pun menyimpannya dalam sebuah peti besi bersalut emas tulen dan diletakkan di tempat rahsia di istananya. Bersemadilah busur itu di sana dalam tempoh yang sangat lama.
Sumber petikan artikel : www.thepatriots.my
  • TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'HANG TUAH ABAD KE-21' Karya Ratu Rimba Niagara & Ayah Muz Ilyashah
    PART 1
    PENDEKAR WAN PERKASA:
     ...Teruskan Membaca
  • TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'HANG TUAH ABAD KE-21' Karya Ratu Rimba Niagara & Ayah Muz Ilyashah
    PART 1
    PENDEKAR WAN PERKASA:
     ...Teruskan Membaca

  • TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'HANG TUAH ABAD KE-21' Karya Ratu Rimba Niagara & Ayah Muz Ilyashah
    PART 1
    PENDEKAR WAN PERKASA:
    Pendekar Wan Perkasa:
    hahahaha...anak jantan rumpun melayu. ..akhir nya kau mengalah juga..kau tewas di tangan panglima pendekar Wan Perkasa yang memang bijaksana..bukan setakat bermain senjata bahkan bermain sembunyi sembunyi dengan petak lompat...baiklah kali ini aku bebaskan engkau...hahahaha
    (SKRIP PENDEKAR: PUTRI RIMBA & AYAH MUZ ILYASHAH)
    21 April 2012
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU PANTANG BERUNDUR!
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Skrip Ratu Rimba Niagara.
    Pendekar melayu pantang dicabar,
    Turun ke gelanggang berbekalkan ilmu;
    Di gelanggang ini setapak pun takkan kuundur,
    Biar kepahlawanan melayu satu dunia tahu.
    Sedikit ilmu badan binasa,
    Akan kusahut cabaranmu itu;
    Bertulangkan besi beruratkan suasa,
    Satu lawan satu aku sedang menunggu.
    Guruku namanya Pendekar Mastur,
    Maha Guru Silat yang terhandal di Sumatera;
    Katanya bila dah sampai ke gelanggang jangan mundur,
    Biar bermandikan darah namun semangat tetap membara.
    Jangan mudah melayu melatah,
    Bukan siapa hendak mencabar siapa;
    Hanya mahu menakutkan musuh,
    Agar musuh tahu anak jantan itu siapa.
    Kalau engkau malu mengaku pendekar,
    Aku ke gelanggang dicabar Maha Guru Zairi;
    Makanya aku takkan berundur,
    Kan ku perjuangankan jiwa melayu sampai mati.
    Aku tahu aku tak sehebatmu pendekar Wan Perkasa,
    Tapi jangan diduga laut yang dalam;
    Pendekar melayu sentiasa gagah perkasa,
    Diwarisi kependekaran dengan jiwa mendalam.
    Satu lawan satu itulah anak jantan,
    Pukulan maut takkan ku gentar;
    Ayuh! Mari kita berlawan,
    Biar apa terjadi jangan mundur.
    Pendekar melayu tak mudah mengaku kalah,
    Ayuh yakin pada dirimu sendiri;
    Ingat pesanan guru jangan mengalah,
    Kerna pendekar melayu tak takut mati.
    Laksmana raja di laut berbukit batu
    hempaskan kris gayungkan senjata
    wahai pendekar melayu kau bukan lawanku
    bertarung denganmu tak perlu bersenjata
    PENDEKAR WAN PERKASA:
    Oleh Ayah Muz Ilyashah
    Duduk di bawah pepohon getah
    Sambil menguyah ubi dan pengat
    Membujur lalu melintang patah
    Sidiranmu itu naikan semangat
    Sudah ku siap masuk gelangang,
    Sila lah turun mengatur langkah,
    Darah Melayu di cabar pantang,
    Sekali ku hembus tak akan mengalah
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Oleh Ratu Rimba Niagara.
    Aku tahu ilmu persilatanmu penuh di dada,
    Sebab itu kau tak masuk berlenggang;
    Biarpun keris mu itu dihunjam di dada,
    Rela ku mati dalam gelanggang.
    Tapi awas! Jangan sekali mencuri tikaman,
    Berlawan jangan ada tipu daya yang menipu,
    Setiap langkahmu semuanya dalam perhatian,
    Sekali kau menendang 10 kali aku membalas tendanganmu itu.
    PENDEKAR WAN PERKASA:
    Oleh Ayah Muz Ilyashah
    Aku tak perlu menghunus keris ku, Langkah ku atur mengikut rasa,Bukan di kau lawan bagi ku,Aku lah yang bergelar Wan Perkasa. Wan Perkasa turun gelangang, Jangan cuba buka lipatan,Ku tepis semua serangan yang datang,Rusuk mu bertubi tubi ku beri tumbukan.... hahaha... Aku bukan sebarang aku, aku datang menabur ilmu, Jangan rapat dengan diri ku... Kelak kau akan terkena sengatan dari ku
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Oleh Ratu Rimba Niagara.
    Siapa pun gelaranmu tak kan ku gentar...
    Kerna aku diajar guruku
    Jangan mundur sebelum berjuang
    Tahu kah engkau aku ini anak jantan melayu
    Anak jantan melayu pantang dicabar
    Kau tepis aku melompat
    Lihatlah keris digengamanku ini
    Pasti akan terhunjam di dadamu
    Awas!!! Wan Perkasa!!
    PENDEKAR PENGECUT
    Oleh Ayah Muz Ilyashah
    Aduh nampak parang panjang melintang lintang takutlahlahtu cerite ajelah... mane ade jiwe kstria jaman sekarang.. kalau ndak mohlah kite bertikam
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU
    Oleh Ratu Rimba Niagara.
    Siapa bilang jaman sekarang tak ada jiwa kstria...??? Tak belajar belajar sejarah kepahlawan melayu jaman Hang Tuah ke? Sumpahnya melayu tak akan hilang di dunia makanya jiwa kstria akan wujud hingga kapanpun! Kerna engkau anak jantan melayu tak tahu sejarah Hang Tuah...cepat turun ke gelanggang kita bertarung habis-habisan ! Biar engkau tahu sumpah Hang Tuah itu adalah benar! Biar keris laksamana Hang Tuah ini menjadi saksi kepada penderhaka seperti engkau anak jantan pengecut!!!!!
    PENDEKAR WAN PERKASA:
    Oleh Ayah Muz Ilyashah
    Wahai anak siapa nama mu,
    Pipi mu masih kehijau hijaun,
    Aku tak gentar dengan suara mu,
    Aku takut kau yang dulu pengsan
    hahahahaa
    Dadaku bukan untuk di tikam,
    Sebelum kau sempat menghunus keris mu,
    Kau akan terasa Gamam,
    Pabila kau tahu siapa diri ku
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Oleh Ratu Rimba Niagara.
    Wahai pendekar perkasa...yang tak perkasa...aku tak heran pun sapa diri engkau...jangan kau pandang aku sebelah mata dengan mengatakan aku masih lagi kehijauan....Ciss bedebah engkau! Anak jantan melayu pantang dicabar...lautan dalam jangan di duga...kalau engkau hendak tahu...darah yang mengalir ditubuhku ini adalah darah pahlawan hulu balang Raja Bugis! Moyangku berpesan ...sahut cabaran jika dicabar! Makanya demi sumpah setiaku pada moyangku aku tak akan berundur walau seinci pun rela kumati dalam gelanggang ini. Ayuh!!! Tunjukkan taring harimaumu itu ... kalau kau benar perkasa!!!
    Kayu sama kayu,
    Kayu mana boleh ditebang
    Melayu sama melayu
    Melayu mana boleh bertentang
    PENDEKAR WAN PERKASA:
    Oleh Ayah Muz Ilyashah
    hahahahahahaha rupa nya kau marah di tengah gelangang..kasihan aku pada mu..anak muda tak dapat nak menahan kemarahan....jangan kau tikam musuh kerana marah, jangan kau mengata ciss..cuba kau katan cheese boleh kita makan bersama...hahahaha nah ambil dari ku ini... Bila kau tahu siapa diriku,
    Pasti gementar seluruh tubuh mu,
    Cepat cepat kamu berlalu,
    Sebelum melayang penangan dariku
    Langkah kaki ku tak pernah ternoda,
    Kencang bagaikan angin nan terbang,
    Sebelum kerisku menikam dada,
    Lebih baik kau keluar dari gelangang
    Hahahahha...
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Oleh Ratu Rimba Niagara.
    Aku takkan keluar dari gelanggang!
    Biarpun mati aku rela
    Daripada undur di medan juang!
    Biar aku mati bermaruah daripada aku mati digelar sebagai pengecut! Segala seranganmu akan kutangkis, tulangku besi beruratkan dawai Mana mungkin kutewas di tanganmu itu
    Tengkukmu itu akan kupatahkan dengan siku ini..!Sebelum kau cedera parah di tanganku ini lebih baik kau suruh pendekar zairi erie sediakan ambulan untuk mengusung kau ke hospital!!!! hahahaha
    PENDEKAR WAN PERKASA:
    Oleh Ayah Muz Ilyashah
    Bukan kau tak tau yang aku ini Wan Perkasa,
    Pantas dan pintas bermain senjata,
    Atupun kau saja berpura pura,
    Nak curi ilmu yang aku ada
    Jangan kau harap aku nak beri,
    Langkah gerak cengkaman maut,
    Pergi lah engkau cari sendiri,
    Ilmu ku sudah cermat ku balut
    Sangkabuana itu guruku,
    Di Bukit Saga aku bertemu,
    Kau tak akan dapat sentuh tubuhku,
    Sebelum kau sempat terbakar jantung mu
    hahahahaa..kau marah lagi wahai anak muda..sampaikan ambulan nak kau sedia...untuk aku kau kata..rupa nya kau dah lupa Zaman Hang Tuah mana ada itu semua...cuma mak bidan sama tok pawang sahaja..geli hatiku tak terkira..dalam diam kau curi ilmu ku juga ..tapi tak akan berjaya sebab aku tak pernah mengijazahkan kepada sesiapa..cuma murid2 ku sahaja....Tok maharaja lela salah satu dari nya...ku serahkan pada nya..kau hanya layak berdepan dengan dia..sebab ilmu mu itu tak seberapa..lagi pun aku nak hantar kau naik ambulan ka hospital Sultan Ismail dekat dgn taman daya..hahahahahaha
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Oleh Ratu Rimba Niagara.
    Begitu angkuh kau berkata-kata...siapa yang heran dengan ilmu persilatanmu itu...sekali aku cekak dan kubaling kau ke bumbung atap rumahmu jatuh terguling-guliung kau di situ..sebelum jatuh terguling akan kusambut dikau kerana aku tak tega melihat kau mati pendekarku...biarlah kau mati dalam gelanggang ...jangan mati di luar gelanggang...itulah prinsip aku pendekar rumpun melayu ..anak jantan melayu yang tak akan takut mati ! Hahahahahaha
    PART 2
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Kepahlawananmu kepahlawananku bukan hendak menunjuk hebat
    Tapi kerana ingin menurunkan ilmu warisan kepahlawanan
    Laksamana Hang Tuah....makanya kita berlawan bersungguh-sungguh
    Andainya kumati di tengah gelanggang...
    Bersumpahlah denganku sahabatku
    Kau akan teruskan perjuangan kepahlawanan ini
    Biar satu dunia tahu kepahlawanan melayu
    Jangan dipandang sebelah mata
    Barulah jadi keramat sumpah
    Laksamana Hang Tuah
    Tak akan hilang melayu di dunia...
    Biar semua rumpun melayu mempertahankannya
    Apapun semua dengan izinNya jua.
    PENDEKAR PENGECUT:
    Pendekar Rumpun Melayu berkapan nak bersembang kalau pantun melulu..kalau sudah ya masuk saja jangan banyak basa-basi ini bukan zamannya lagi , kalau sudah siap mulailah siapa yg menang..
    PENDEKAR MUDA:
    budak melayu datang,,
    dengan senggegam asa,,,
    bawa senjata terselip di pinggang,,,
    jiwa bara, hati tertanam jiwa kesatria...
    mangarungi arum jeram dengan lantang.....
    sampai daratan menacam keris,,,,
    menggenggam pasir mencium tanah.......
    kalau mati di unjung keris,,
    untuk merebut tanah bermarwah....
    PENDEKAR PENGECUT:
    Dalam lopak cari sepetang,,,
    keris campak lari lintang pukang.
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Oleh Ratu Rimba Niagara.
    Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,
    Angin sepoi mendayu-dayu,
    hadir mentari di kala sendu,
    pagi jumaat indah nan syahdu,
    teringatkan kalian wahai sahabatku...
    (PETIKAN DARIPADA WALL ZAIRI ERIE & PUTRI RIMBA)
    21 April 2012
    PART 3
    AKU TULUS PADA MU DUHAI PENDEKAR RUMPUN MELAYU!
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Ratu Rimba Niagara.
    Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,
    Angin sepoi mendayu-dayu,
    hadir mentari dikala sendu,
    pagi jumaat indah nan syahdu,
    teringatkan kalian wahai sahabatku...
    PENDEKAR WAN PERKASA:
    Oleh Ayah Muz Ilyashah
    وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ wahai saudaraku..maafkan hamba kalau tak sengaja tertikam dada mu, kerisku tak pernah kenal sesiapa..di hari juma'at yang penuh barakah sama2 lah kita keluar dari gelangang kita berkumpul di mesjid untuk menunaikan sholat juma'at....
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Oleh Ratu Rimba Niagara.
    Duhai saudaraku...
    Kita bertarung bukan untuk menunjuk siapa hebat melainkan untuk berkongsi ilmu persilatan yang diajar oleh Maha Guru masing-masing agar dapat diwarisi oleh generasi muda makanya akan terlahirlah pendekar-pendekar melayu di bumi ini. Biarpun aku mati tertikam oleh mu duhai pendekar wan perkasa aku redha dengan kematianku. Dan aku salut dengan ilmu kepahlawananmu yang tinggi itu...
    Di masjid nanti bolehlah kita berjabat tangan mohon maaf kerna terkasar bicara denganmu duhai pendekar wan perkasa yang perkasa....
    PENDEKAR WAN PERKASA:
    Oleh Ayah Muz Ilyashah
    Aku tulus kepada mu wahai pendekar...ilmu ku tidak lah seberapa..tetapi gertakan ku boleh membawa bencana..siapa yang lemah semangat akan kecundang..siapa yang kuat akan berdepan dengan ku secara live..di TV 3 hahahaaha
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Oleh Ratu Rimba Niagara
    Cayalah...sahabatku...
    Kau memang pendekar melayu yang digeruni
    Dengan syarat jangan kedekut ilmu
    Ilmu yang tinggi taklah hebat mana
    Jika tak mahu sama dikongsi
    Makanya kau jangan kedekut ilmu
    Ilmu yang banyak itu mesti dikongsi
    Tambahan pula ilmu untuk diwariskan kepada
    Generasi muda agar mereka sepertimu menjadi pendekar terbilang
    Jika ditakdirkan kau mati dengan ilmu-ilmu itu tertanam sama makanya
    Hilanglah seni warisan bangsa
    Makanya jangan sampai jadi begitu sahabatku
    Dan aku yakin kau tak begitu
    Makanya beritahulah aku bila
    Siaran di TV 3 kerana aku hendak berdepan
    Denganmu duhai pendekar yang perkasa....
    PENDEKAR WAN PERKASA:
    Oleh Ayah Muz Ilyashah
    hahahahaha..aku suka dengan gurauan mu..tapi masa tak menizinkan..aku harus mempersiapkan diri untuk bermunajat kepada Illahi..insha'Allah di lain kali kita akan bertemu lagi..wit wit tanda tanganku.. aku sudahi.......wabilah hitaufiq wal hidayah wassamulaikum Warrahmatullah hi wabarokatuh
    PENDEKAR RUMPUN MELAYU:
    Oleh Ratu Rimba Niagara.
    Wiit wwiiit..terima kasih kerana sudi terimaku menjadi anak muridmu...wiiiitt wiiit....hehehe
    (SKRIP PENDEKAR RUMPUN MELAYU ANTARA BENUA:
    PUTRI RIMBA MALAYSIA & AYAH MUZ ILYASHAH INDONESIA)
    21 April 2012


    TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'HANG TUAH ABAD KE -21' Karya Ratu Rimba Niagara & Ayah Muz Ilyashah
    PART 4
    AKU BERJUANG BUKAN DI DALAM GELANGGANG!
    Tika aku terlantar parah begini...
    Mana pergi anak-anak muridku...
    Yang mengaku akan menuntut
    Darahku yang jatuh ke bumi
    Walaupun setitis!
    Ini bukan setitis...
    Tubuhku dipenuhi darah....
    Sesuka hati mereka
    Menetak ...menghentak
    Memukul ...menyepak terajangku
    Bukan aku tidak boleh melawan mereka
    Mereka terlalu ramai
    30 orang tu...
    Kalau benar mereka anak jantan
    Kenapa tak satu lawan satu?
    Biarpun begitu pantang
    Anak jantan lari di medan juang
    Biarpun mereka ramai
    Aku seorang
    Aku kerahkan segala tenaga jantanku
    Hingga tak kuhiraukan
    Darahku merecik sana sini
    Lagi kuat hayunan parangnya
    Lagi kuat hayunan
    Sepak terajangku
    Kerana mereka bersenjatakan parang tukul dan besi
    Aku tidak bersenjata
    Kerana
    Aku bukan dicabar di tengah gelanggang
    Aku diserang hendap tika di luar gelanggang
    Kerna aku percaya
    Tuhan Mahu Mengujiku
    Kerna adalah suratan takdirku
    Aku terima dengan redho
    Coma jika dipanggil Illahi
    Adakah anak-anak jantan melayu
    Di luar sana masih membisu dan kaku
    Aku tidak minta ditebus kematianku
    Tapi jagalah bangsa melayuku
    Agar tidak menerima nasib sepertiku
    Diserang hendap tanpa dugaku
    Dan pantang aku
    Bangsa aku ditindas dan tertindas
    Tanpa sebab musabab....
    Apa hina sangat ke jadi bangsa melayu?
    Makanya bangsaku
    Kalau melayu tak sokong melayu
    Siapa lagi?
    Pahlawanku yang teraniaya...
    Sabarlah...
    Tuhan bersamamu tika ini
    Andai kau sembuh ...sembuhmu pasti merawat duka...
    Andai kau dijemput Illahi...
    Syurga menantimu
    Insya-Allah Aamin
    Karya : Putri Rimba.
    24 April 2012

     Ayah Muz Ilyashah ‎@ Putri Rimba Niagara... Sudah lama kau menghilang, Rupa nya engkau pergi berguru,Kehebatan mu bukan kepalang,Kau pun salah satu dari murid ku...
    Putri Rimba Niagara Terima kasih guruku.kerana sudi akhirnya terima aku menjadi muridmu setelah aku terlantar di hospital...entahkan hidup entahkan mati....kalau aku mati berjanjilah denganku bahawa kau jangan sekali biarkan bangsa melayu diinjak-injak....
    Ayah Muz Ilyashah oh begitu..kau sakit ya...ku do'akan agar kau sembuh sepenuh nya ...tak ku sangka keris ku punya angkara, tersusuk aku bukan sengaja, setiap murid ku akan merasa, barulah ku turunkan ilmu sambil ijazah..nah sekarang kau ku gelar perwira..tangkas pantas bermain senjata..jaga langkah mu jgn binasa..sebut namaku ku bila2 masa...
    PART 5
    SENYUMAN ANAK CUCU ADALAH SENYUMAN
    AMAT BERMAKNA BUAT PENDEKAR AYAH MUZ ILYASHAH
    Ayah Muz Ilyashah...
    Darahmu ada darah kepahlawanan
    Kepahlawanan Laksamana Hang Tuah
    Biarpun Laksamana Hang Tuah telah lama bersemadi
    Tapi roh perjuangan sucinya hidup bersama semangat mu
    Biarpun rintangan
    Datang dari segenap penjuru
    Tak akan kau hiraukan lagi
    Rakyat dan Raja di bumi pertiwi mu
    Adalah lambang kekuatan untuk kau berjuang
    Memperjuangkan hak mereka yang selayaknya
    Mereka kecapi
    Bagi mu keamanan ibu pertiwi Indonesia
    Adalah matlamat perjuangan mu
    Dan semangat itu
    Tak akan luntur
    Sampai kapan pun!
    Hidup mu adalah perjuangan
    Perjuangan
    Hak Rakyat
    Hak Raja
    Hak Pemerintah
    Semuanya ingin kau gabungkan
    Agar tiada yang rasa terpencil
    Pabila bergabung ...ibu pertiwi pasti aman
    Pembangunan akan pesat membangun
    Dan boleh bersaing di persada dunia
    Hari-hari adalah perjuangan
    Tiada hari melainkan perjuangan
    Di mana kau pergi dan ke mana kau berada
    Adalah perjuangan
    Demi membela
    Agama, bangsa dan ibu pertiwi Indonesia
    Darah dan keringat mu
    Pasti akan terbayar juga
    Samada kau masih hidup
    Atau kau telah tiada di bumi ini
    Kerna Allah sentiasa bersama mu
    Allah sentiasa bersama semangat mu
    Dan Allah memakbulkan doa mu
    Yang mahu melihat anak cucu mu
    Tersenyum ikhlas menerima pengorbanan mu
    Senyuman anak cucu adalah senyuman
    Yang amat bermakna buat mu
    Pendekar Ayah Muz Illyashah
    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    6 Mei 2012
    (KARYA INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAKAN SEPERJUANGANKU PENDEKAR AYAH MUZ ILYASHAH)
    Putri Rimba Niagara Duhai Maha Guruku Ayah Muz Ilyashah...
    Terima kasih kerana sudi
    Ijazahkan padaku gelaran perwira
    Amat bermakna bagiku
    Kan kuwariskan keperwiraan
    Yang kau turunkan padaku ini
    Kepada generasi pelapis
    Agar keperwiraan ilmu Hang Tuah
    Tak hilang ditelan zaman....
    Kan kubuktikan pada dunia kata moyangku
    Laksamana Hang Tuah ,
    ' Melayu takkan hilang di dunia ini!'
    PART 6
    Zairi Erie Batang kayu bersarang madu
    Rebung seiris dimakan kuda
    Pantang Melayu diberi malu
    Ujung keris jadi penghapusnya
    Putri Rimba Niagara Waduh! Pandai kamu berbicara!
    Tika aku bertarung di mana kamu?
    Kamu sebenarnya pengecut?
    Berani berkata mati....
    Tapi hakikatnya takut matiiiiii!!!!!!
    Aning Awang Very well versed pantun! Cukup bersemangat!
    Ayah Muz Ilyashah Pantun bukan sembarang pantun, Pantun Melayu berbaris barisan,Langkah ku buka bersopan santun,Itu lah dia seni warisan
    Ayah Muz Ilyashah ‎@ Aning Awang ..Kalau tuan mengopek bawang,Hati2 pedih nya mata,Terima kasih Wahai Aning Awang,Duduk mu itu saorang perkasa
    Aning Awang Di sawah padi berlintah berpacat,
    Rintangan kecil dek kerana padi;
    Walaupun diangkat seribu darjat,
    Melayu tak layu kerana dipuji...
    Ayah Muz Ilyashah Melayu tak layu kerana di puji, Sedikit tidak rasa berdebar, Tapi melayu selallu di uji,Tetap melayu bersifat penyabar
    Aning Awang Pokok ketapang daunnya lebar,
    Tidak ditanam di dalam hutan;
    Kalau dah tahu Melayu penyabar,
    Janganlah pula diambil kesempatan....
    Ayah Muz Ilyashah Sudah menjadi resam dunia,Yang sabar selalu teraniaya,Kerana melayu masih setia,Tetap kukuh walaupun di cabar
    Putri Rimba Niagara Bersabar melayu ada hadnya,
    Jangan sampai pasir masuk ke mata;
    Bumi bertuah ini melayu yang punya,
    Melayu jangan dipandang sebelah mata.
    Melayu jangan dipandang sebelah mata,
    Melayu setia pada ketua yang setia;
    Jika ketua berpaling tadah buruk padahnya,
    Kerna melayu takkan biarkan bermahaja lela.
    Dari dulu hingga sekarang,
    Melayu terkenal dengan kepahlawanannya;
    Pahlawang melayu nampak je garang,
    Tapi hatinya murni membela bangsanya.
    Dengan keris yang terhunus ini,
    Telah bersumpah pahlawan melayu;
    Bangsa melayu akan dibela sepenuh hati,
    Rela mati demi membela nasib melayu.
    Pergi aku menuntut ilmu persilatan
    Ingin berguru pendekar handalan;
    Ayah Muz maha guru persilatan,
    Kegagahannya tiada tandingan.
    Muridnya ramai tak terkira,
    Semuanya sudah menjadi pahlawan;
    Bergelar pahlawan rasa gembira,
    Membela nasib melayu itu diperjuangkan.
    Pahlawan bukan hendak menunjuk hebat,
    Tapi kerana membela nusa dan bangsa;
    Laksamana Hang Tuah sememangnya hebat,
    Telah bersumpah melayu takkan hilang di dunia.
    Maka dari itu ayuhlah semua pahlawan melayu,
    Bangkitlah dengan semangat baru;
    Jangan biarkan dizalimi bangsa melayu,
    Barulah aman dunia melayu.
    Ayah Muz Ilyashah Bersabar lah engkau wahai muridku,Jangan marah ikut kan nafsu,Langkah mu itu persiapkan dulu,Keris mu itu belum berhulu..hahahaa keris belum siap lagi baru nak buat
    Putri Rimba Niagara Guruku...jangan aku dipandang sebelah mata...
    Mentang-mentanglah ilmu kepahlawananmu tiada siapa dapat tandingi....
    Tapi tahukah kau tiada siapa yang kuat di dunia ini...kerana ada yang lebih kuat daripada mu jika kau nak tahu...tapi memandangkan aku bakal anak muridmu makanya aku salut padamu sekali aje tak lebih dari itu...hehehe
    Armizar Levi's apakah ini keris SEIRAS MELELA pak cik
    May 9 at 3:34pm •
    (PETIKAN DARIPADA WALL AYAH MUZ ILYASHAH
    14 Mei 2012

    TAHNIAH UNTUKMU KESATRIA RIMBA NIAGARA!
    "Tahniah kamu sudah sampai ke mercu kejayaan
    kutabik hormat pada kamu kerana mencapai kejayaan
    dengan segala daya usaha tanpa putus asa
    sehingga berjaya sampai ke puncak sedangkan aku
    sentiasa berjaya tanpa usaha kerana aku diberi kelebihan
    ada kepak itulah beza aku dengan kamu
    kamu berusaha untuk berjaya sampai ke puncak jaya
    pasti ada misi dan visi tapi hidupku hanya mencari makan
    makanya kamu adalah santapan untukku pada hari ini.
    Oleh kerana aku kagum dengan usahamu, aku mahu jadikan
    kau sahabatku .
    Aku punya banyak kelebihan dan kau pula punya banyak idea
    dan semangat untuk hidup bukan untuk kepentingan
    sendiri tapi untuk kepentingan semua rakyat Rimba Niagara ini, kaulah kesatria Rimba Niagara, Puteri Arnab pasti bangga sama kamu duhai kesatria Rimba Niagara.... "
    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
    Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman @ Toh Puan Ratu Kencana Sari, Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
    Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
    202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
    10 Zulhijjah 1436H
    24 September 2015

    Foto drtuah.
    drtuah
    Hari ini jam 7.30 pagi, secara langsung drtuah di Selangor FM. Jom dengar untuk memerahkan motivasi anda.

    SukaTunjukkan lagi reaksi

          
    KAU PELANGI INDAHKU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI ATAS KEPALAMU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI MATAMU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI SENYUMANMU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI HATIMU
    KUDENGAR PELANGI INDAH DI SETIAP BICARAMU
    BEGITU INDAH PERKENALAN KITA
    SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    INDAHNYA MENJADI SAHABATMU....
    SEINDAH DIRIMU YANG SENTIASA
    SENYUM DALAM SETIAP TUTUR KATA
    TENANG JIWA MENDENGAR
    SANTUN BICARAMU
    SENTIASA TERAKAM DI KALBU
    SYUKUR AKU PADA-NYA
    DIKURNIAKAN RAKAN ALAMMAYA
    YANG BERKATA INDAH
    SEINDAH PELANGI DI TERJUNAN NIAGARA
    KASIH SAYANGKU SENTIASA MEMBARA
    UNTUK SETIAP HARI
    BERKATA INDAH DENGANMU
    TANPA MENGGURIS SEDIKIT PUN HATIMU
    AGAR HATIMU HATIKU
    SENTIASA BERADA DALAM RAHMAT KASIH ILAHI
    ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAMMAYA
    MOGA ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAM REALITI JUA DI SYURGAWI
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    RAKAN ALAMMAYAMU YANG DITAKDIRKAN TUHAN MENJADI SAHABAT DUNIA AKHIRATMU IN SHAA ALLAH AAMIIN
    MOGA KAU DAN AKU MENDAPAT HIKMAH DI SEBALIK PERTEMUAN INI UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG
    KE PANGKUAN-NYA DALAM JIWA YANG TENANG...
    REDHO LAGI DIREDHOI-NYA
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
    SAHABAT DUNIA AKHIRATMU,
    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    27 JAMADIL'AKHIR 1436H
    17 APRIL 2015·
    KEINDAHAN AIR TERJUN NIAGARA MENJADI SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA . SYUKUR PADA-MU ALLAH TANPA-MU AKU TAK DAPAT BERSASTERA WALAUPUN SEBARIS AYAT. ALLAHU AKBAR.
    Air Terjun Niagara terkenal dengan ukurannya yang terbesar di dunia, namun rupanya juga menyimpan keunikan lainnya. Seorang fotografer asal Connecticut, Amerika Serikat, mengabadikan fenomena pertunjukan cahaya malam hari di Niagara. Berbagai macam warna secara alami menyelimuti tirai air terjun.
    Rajeev Nair menghabiskan waktu berjam-jam untuk memotret pertunjukan cahaya tahunan di lokasi populer dunia itu. Setiap malam, fotografer berusia 34 tahun ini menunggu dengan sabar saat yang tepat untuk mendapatkan gambar sempurna. Ia harus menunggu sampai satu jam setelah matahari terbenam untuk memotret fenomena alam ini.
    "Kupikir pertunjukan cahaya Niagara adalah salah satu atraksi yang paling indah dan aku bertekad untuk mengabadikannya," ujar Rajeev. "Setelah mengambil beberapa foto, aku mulai mendapatkan efek yang diinginkan dan komposisinya. Perubahan warna yang terjadi itu hanya masalah pengambilan gambar."
    Fenomena iluminasi air terjun yang terbentang di Kanada itu telah diketahui pejabat setempat sejak 1925. Dengan teknik foto yang tepat, Rajeev membuat air terjun terlihat lembut seperti sutra dengan efek kabut. Butiran air terjun yang jatuh berpadu dengan udara malam menghasilkan pelangi alami berwarna-warni.
    Berikut ini foto fenomena pertunjukan cahaya air terjun Niagara:
    PELANGI AIR TERJUN NIAGARA
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    INDAHNYA SUASANA AIR TERJUN NIAGARA
    BERPELANGI INDAH DI SINARI CAHAYA RANG BULAN
    TIRAI AIR TERJUN NIAGARA BERWARNA WARNI
    DERAS MENJUNAM KE BAWAH
    BERTINGKAT-TINGKAT
    BERWARNA-WARNI
    BERCAHAYA-CAHAYA
    WARNA-WARNI PELANGI
    MENYELIPUTI TIRAI AIR TERJUN NIAGARA
    PEMANDANGAN AIR TERJUN NIAGARA
    BERTAMBAH INDAH APABILA WAKTU TERBENAMNYA MATAHARI
    AIR TERJUN TERLIHAT LEMBUT SEPERTI SUTRA DENGAN EFEK KABUT, BUTIRAN AIR TERJUN JATUH BERPADU DENGAN UDARA MALAM MENGHASILKAN PELANGI ALAMI BERWARNA-WARNI
    INDAHNYA ALLAHU AKBAR TAK TERLAFAZ DENGAN KATA-KATA
    HANYA YANG PATUT DIPUJI TUHAN PENCIPTA ALAM NAN INDAH INI SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    13 Jamadilawal 1435H
    15 Mac 2014

    SukaTunjukkan lagi reaksi
             Komen

    PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
    PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    22 JAMADIL'AKHIR 1436H
    12 APRIL 2015



    Now this is how you do a wedding, you guys. The Sultan of Brunei's youngest son, Prince Abdul Mal...
    EONLINE.COM

    SukaTunjukkan lagi reaksi
                       Komen
    AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 4
                  
    Ratu  Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

    Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.
    • GARUDAKU, GARUDAMU,GARUDAKITA
      GARUDAKU
      GARUDAMU
      GARUDAKITA
      BIARPUN BERBEDA PENDAPAT
      CITA-CITA TETAP SAMA
      DISAMAKAN OLEH IKATAN
      JARINGAN LABA-LABA
      SALING BEKERJASAMA
      MENDUKUNGI CITA CITA ANAK BANGSA
      GENERASI DULU, KINI DAN AKAN DATANG
      DISATUKAN CITA-CITA DAN HASRAT MURNI
      MEMBINA JARINGAN LABA-LABA NAN INDAH
      PENUH STRATEGI DALAM KEINDAHAN
      KASIH SAYANG
      DIPADAMKAN SEGALA KEEGOAN
      SEKALIPUN PUNYA SEGALA
      BARULAH SEMPURNA JARINGAN
      LABA- LABA NAN INDAH
      BARULAH
      GARUDAKU
      GARUDAMU
      GARUDAKITA
      BISA TERBANG
      MENGGAPAI BINTANG
      DI LANGIT KE TUJUH
      INSYA-ALLAH AAMIIN
      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
      26 JAMADILAWAL 1435H
      28 MARET 2014

      SukaTunjukkan lagi reaksi
                       

    Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

    Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.

    AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 3
                  
    PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-71 TAHUN

    Foto Rashid Kocai.
    Rashid Kocai
    KHAS UNTUK SAHABAT SEBERANG
    Selamat hari merdeka. Selamat mencipta mimpi dan membuka jalan bagi harapan-harapan. 📷)Terima kasih


    Foto Dinda Astri.
                          
    14 JAMADIL'AKHIR 1436H
    4 APRIL 2015

    Foto Veterinaria.

    SukaTunjukkan lagi reaksi
                                    Komen
    Komen
    Siti Hajar, Amnah Majid dan Saniah Masri menyukai siaran anda dalam Meja Ekspresi Puisi: "PERANCANGAN ALLAH YANG TERINDAH MOGA..."
    pada 23hb Mac jam 4.02 pagi
    Abe Lie Lie menyukai kiriman anda dalam 💓💞~BICARA HTI K€ HTI~💞💓.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
    pada 23hb Mac jam 2.29 pagi
    Aisha Jeanny menyukai kiriman anda dalam Sri Pemangku Adat.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
    pada 23hb Mac jam 12.24 pagi
    Amnah Majid menyukai kiriman anda dalam Meja Ekspresi Puisi.: "SAHABAT YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR..."
    pada 23hb Mac jam 12.11 pagi
    Bambang Ahmad telah menambah satu foto di Sahabat Setia Sehati Sejiwa pada hari Selasa: "Selamat malam".
    pada 22hb Mac jam 11.09 ptg
    TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
    "HIKMAH"
    Tak ada kejadian kebetulan
    Tak ada kejadian sia-sia
    Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
    Dan semuanya pasti penuh hikmah
    Hikmah tak akan terbaca
    Oleh orang yg sarat emosi
    Sibuk memanjakan perasaan
    Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
    Langka berzikir
    Tak mau sungguh-sungguh tafakur
    Hikmah yg terbaca
    akan merubah suasana hati
    Akan mudah merubah perilaku
    Dari pedih menjadi syukur
    Dari melankolis menjadi semangat
    Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
    Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
    JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
    ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
    SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
    MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
    'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
    As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
    WAHAI JIWA YANG TENANG
    Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
    “Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
    (wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
    YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    "SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
    Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
    September 30, 2015
    Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
    Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
    pulau pauh di tngah lautan
    hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
    merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
    Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.
    PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
    TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    24 Rejab 1438H
    21 April  2017

    0 comments:

    Post a Comment

     
    ;