Friday 26 May 2017

JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (105) DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU TANAH AIR KAMI


JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (105) DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU TANAH AIR KAMI
Ketika aku tulus mencintai mu, tak akan pernah ada kata menyerah. Meski pikiran ingin berputus asa, namun Hati tetap ingin mencoba. Kerna Cinta ku pada mu bukan sekadar di dunia, tapi hingga ke akhirat sana..

Subhanallah indah Rumah Allah
2 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
Subhanallah indah menenangkan ciptaan-Mu Tuhan
Sociedad Argentina de Horticultura bersama Eda Talo dan 46 yang lain.
Buenos días amigos de SAH!
Sociedad Argentina de Horticultura
YA ALLAH TANPA IZIN-MU AKU TAK BISA MENGARANG WALAUPUN SEBARIS AYAT BETAPA ENGKAULAH YANG MAHA BERKUASA ATAS SETIAP SESUATU AKU CUMALAH HAMBA-MU YANG KERDIL. TANPA IZIN-MU SIAPALAH AKU.
Your Notifications
Hameed Barikad likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "PENGANTIN DIRAJA BRUNEI DARUSSALAM &...".
...Teruskan Membaca

YA ALLAH BERILAH AKU ILMU YANG BOLEH MENDEKATKAN DIRIKU PADA-MU DENGAN ILMU ITU AMALAN YANG KUPERBUAT KAU TERIMA DENGAN JUMLAH PAHALA-NYA DAPAT MENGHIDARKAN AKU DARIPADA AZAB API NERAKA-MU ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Ya Allah,
keluarkanlah kami dari kegelapan ragu
dan muliakanlah kami dengan cahaya kefahaman,
bukakanlah bagi kami makrifat ilmu,
berilah cahaya kepada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
pada matahari dan bulan
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
DrMAZA.com
DAKWAAN GURU TAREKAT ADA PELBAGAI KEAJAIBAN?
Prof Madya Dato' Dr Mohd Asri, keluarga saya ada terpengaruh dengan ajaran tarekat tertentu. Saya makin risau. Mereka asyik memuja tuan guru mereka. Mereka kata dia keturunan nabi jangan dipertikaikan, dia ada keramat, dia boleh boleh tahu apa yang ada dalam hati kita dan macam-macam lagi. Saya Nampak mereka bukan asyik menceritakan kehebatan Islam, tetapi kehebatan tok guru mereka. Harap Dr MAZA dapat berikan pendapat tentang hal ini
Jawapan Dr MAZA:
Terima kasih kepada saudari yang bertanya. Dari soalan saudari tampak saudari menghayati hakikat sebenar ajaran Islam. Islam berteraskan tauhid dan anti syirik. Asas ajaran Islam ialah membesarkan Allah dan menghayati ajaran Allah berdasarkan tunjuk ajar Rasulullah s.a.w. Jika mana-mana guru menumpukan ajarannya kepada membesar Allah dan mengikuti ajaranNya seperti yang dicontohkan oleh Rasulullah s.a.w, maka itulah ajaran yang benar. Jika tumpuan kepada membesarkan guru, sibuk menceritakan kehebatan guru, maka itu telah terbabas dari ajaran Allah dan rasulNya. Di sini beberapa perkara patut diberikan perhatian;
1. Kesalahan sesetengah ajaran guru tarekat apabila mereka cuma menjadikan diri mereka pusat kekaguman pengikut dengan mengada-adakan cerita kehebatan diri. Mengambil kesempatan dari fanatik pengikut menyebabkan kita lihat walaupun tarekat kononnya mengajar penganutnya agar meninggalkan cinta dunia, tetapi guru-guru tarekat yang hidup dengan kemewahan. Bahkan, menjadi trend sesetengah guru ini untuk mendampingi orang kaya dan berkuasa. Hal ini sangat berbeza dengan mereka yang zuhud pada zaman salafussoleh. Pada zaman dahulu, walaupun ramai penguasa yang soleh, namun golongan zuhhad (ahli zuhud) yang ikhlas ini enggan mendampingi mereka bimbangkan percikan dunia. Hari ini banyak penguasa yang tidak soleh, tetapi kita lihat golongan yang menyandar diri kepada terekat ini ramai suka memakmurkan majlis-majlis kemeriahan penguasa, berlebihan memuji mereka untuk mendapat habuan dari mereka. Maka, sesetengah guru menjadikan ‘bicara rohani’ atau bicara keajaiban diri untuk membina empayar harta dan pengaruh.
2. Bagaimanakah seorang guru boleh mendakwa bahawa dia mengetahui apa yang tersembunyi dalam dada muridnya, sedangkan Rasulullah s.a.w pun tidak mendakwa demikian? Dalam hadis Nabi s.a.w bersabda:
وَإِنَّكُمْ تَخْتَصِمُونَ إِلَيَّ، وَلَعَلَّ بَعْضَكُمْ أَنْ يَكُونَ أَلْحَنَ بِحُجَّتِهِ مِنْ بَعْضٍ، وَأَقْضِيَ لَهُ عَلَى نَحْوِ مَا أَسْمَعُ، فَمَنْ قَضَيْتُ لَهُ مِنْ حَقِّ أَخِيهِ شَيْئًا فَلاَ يَأْخُذْ، فَإِنَّمَا أَقْطَعُ لَهُ قِطْعَةً مِنَ النَّارِ
"Kamu mengangkat perbalahan kamu kepadaku. Boleh jadi sesetengah kamu lebih petah hujahnya daripada yang lain. Lalu aku berikan untuknya berdasarkan apa yang aku dengar. Sesiapa yang aku berikan sesuatu hak saudaranya janganlah dia ambil, kerana sesungguhnya aku memotong untuknya potongan api neraka (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).
Ertinya, baginda pun menilai berdasarkan apa yang zahir dan tidak mengetahui yang batin, sedangkan baginda seorang nabi. Hanya jika ada kes tertentu yang baginda mendapat maklumat menerusi wahyu daripada Allah.
3. Nabi s.a.w pernah melihat sahabat mengahwinkan pokok tamar, lalu baginda bersabda:
مَا تَصْنَعُونَ؟ قَالُوا: كُنَّا نَصْنَعُهُ، قَالَ:"لَعَلَّكُمْ لَوْ لَمْ تَفْعَلُوا كَانَ خَيْرًا" فَتَرَكُوهُ، فَنَفَضَتْ أَوْ فَنَقَصَتْ، قَالَ فَذَكَرُوا ذَلِكَ لَهُ فَقَالَ: "إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ، إِذَا أَمَرْتُكُمْ بِشَيْءٍ مِنْ دِينِكُمْ فَخُذُوا بِهِ، وَإِذَا أَمَرْتُكُمْ بِشَيْءٍ مِنْ رَأْيِي، فَإِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ"
“Apa yang sedang kamu lakukan?”. Jawab mereka: “Kami telah lakukannya sebelum ini”. Jawab baginda: “Barangkali jika kamu tidak buat ia lebih baik”. Maka mereka pun tidak melakukannya, lalu pokok tidak berbuah. Mereka menyebut hal tersebut kepada Nabi s.a.w, lalu baginda bersabda: “Aku ini manusia. Apabila aku menyuruh kamu dari perkara agama, maka ambillah (patuhlah). Jika aku menyuruh kamu sesuatu dari pendapatku, maka aku hanyalah seorang manusia” (Riwayat Muslim).
Apakah guru tarekat lebih daripada Nabi s.a.w sehingga mengetahui segala perkara yang zahir dan yang tersembunyi?
4. Keturunan Nabi s.a.w memanglah satu kelebihan. Namun, itu bukan pengukur utama kemuliaan seseorang. Tiada sistem kasta dalam Islam. Berlebihan dalam memuliakan keturunan tertentu itu menyerupai ajaran hindu, atau dalam umat ini seperti ajaran Syiah. Sedangkan al-Quran menyebut: “Sesungguhnya yang paling mulia dalam kalangan kamu di sisi Allah ialah yang paling bertakwa” (Surah al-Hujurat: 13 ). Nabi sendiri pernah menyebut:
يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ مُحَمَّدٍ، يَا صَفِيَّةُ بِنْتَ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ، يَا بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ، لَا أَمْلِكُ لَكُمْ مِنَ اللهِ شَيْئًا
“Wahai Fatimah binti Muhammad! Wahai Sofiyyah binti ‘Abd al-Muttalib! Wahai keturunan’Abd al-Muttalib! Aku tidak dapat menyelamatkan kamu dari (hukuman) Allah” (Riwayat Muslim). Ertinya, yang menyelamatkan seseorang itu iman dan takwa sendiri, bukanlah keturunannya.
5. Kaum keluarga Nabi s.a.w dihormati, namun ada batasan. Prof Hamka mengkritik keras dakwaan Ibn ‘Arabi iaitu tokoh rujukan sebahagian besar golongan tarekat yang menyatakan kita hendaklah menerima apa sahaja yang dilakukan oleh mereka yang berketurunan Nabi s.a.w. atau kaum sayyid kepada kita. Kata Prof Hamka: “Tegasnya menurut fatwa Ibn Arabi ini kalau bangsa sayyid atau habib mengambil harta-benda kita hendaklah redha, hendaklah serahkan, hendaklah sabar, kalau diganggunya diri kita ditamparnya, dipukulnya hendak redha, hendaklah menyerah, hendaklah sabar. Sebab beliau cucu nabi kita dan kalau diganggunya kehormatan kita sehingga kita jadi malu, hendaklah redha, hendaklah menyerah, hendaklah sabar, kalau diganggu anak isteri kita dan kaum keluarga kita, hendaklah terima dan redha dengan menyerah dan sabar…maka perkataan Ibn Arabi ini ditanamkanlah kepada orang awam. Padahal sangat membawa hinanya sesetengah manusia di hadapan yang setengahnya, sehingga lebih hina mereka daripada budak yang telah sepuluh kali dijual dan sepuluh kali berganti tuan. Walaupun hartanya atau dirinya bahkan walaupun anak gadisnya diganggu oleh ahli bait, zuriat Rasul, dia menyerah saja dan wajib memandang itu sebagai nikmat sesudah iktisadnya dan hidupnya dijajah oleh British dan Belanda dan Cina, maka jiwanya pula wajib dijadikannya sebagai budak dan jajahan kepada kaum sayyid” (Hamka, Teguran Suci Dan Jujur Terhadap Mufti Johor, m/s 72, Selangor: Pustaka Dini).
6. Para sahabah yang mulia seperti Abu Bakr, Umar dan lain-lain pun tidak pernah berkempen tentang kehebatan diri mereka. Sebaliknya, mereka sentiasa mengajak umat Islam mendahulukan Allah dan rasulNya. Ketika Abu Bakr r.a dilantik menjadi khalifah, beliau berucap:
أَيُّهَا النَّاسُ، قَدْ وُلِّيتَ عَلَيْكُمْ وَلَسْتُ بِخَيْرِكُمْ، فَإِنْ أَحْسَنْتُ فَأَعِينُونِي، وَإِنْ أَسَأْتُ فَقَوِّمُونِي...أَطِيعُونِي مَا أَطَعْتُ اللَّهَ وَرَسُولَهُ، فَإِذَا عَصْيَتُ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَلَا طَاعَةَ لِي عَلَيْكُمْ
"Wahai manusia, sesungguhnya aku telah dilantik menjadi pemimpin kamu, bukanlah aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Jika aku betul, tolonglah aku. Jika aku salah, betulkanlah aku… Taatlah aku selagi aku taatkan Allah dan RasulNya. Jika aku derhakakan Allah dan RasulNya, maka tiada ketaatan untukku" (Ibn Athir, Al-Kamil fi al-Tarikh, 1/361).
Padahal, orang seperti Abu Bakr al-Siddiq telah dimuliakan oleh al-Quran dan al-Sunnah, namun masih lagi mengingatkan bahawa asas Islam kembali kepada membesarkan Allah dan RasulNya. Apakah sesetengah guru tarekat ini lebih hebat daripada Abu Bakr?
7. Sesiapa sahaja hendaklah patuh kepada al-Quran dan sunnah. Ukuran kita apa yang terkandung dalam al-Quran dan al-Sunnah, bukannya tokoh. Kata al-Imam al-Syatibi (meninggal 790H): "Maka wajib bagi kita untuk mengikut orang yang terhalang daripada kesilapan (maksudnya RasululuLah S.A.W) dan berhenti daripada mengikut sesiapa yang tidak terhalang daripada silap apabila melihat kekeliruan pada ikutan tersebut. Bahkan kita bentangkan apa yang datang daripada para imam kepada al-Kitab dan al-Sunnah. Apa yang keduanya (al-Quran dan al-Sunnah) terima, maka kita terima, dan apa yang kedua tidak terima, kita tinggalkannya.”. (Al-Syatibi, Al-I’tisam, m.s 165, Beirut: Dar al-Kitab al-`Arabi).
8. Islam mengeluarkan kita dari kebodohan kepada kebijaksaan. Dari mengikut sesuatu secara membabi buta kepada menilai dan memahami sebelum mengikut. Firman Allah:
وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا
(maksudnya) “Dan janganlah engkau mengikut apa yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya; sesungguhnya pendengaran dan penglihatan serta jantung hati, semua anggota-anggota itu akan ditanya”. (Surah al-Isra’: ayat 36).
Wajib setiap perkataan guru diukur dengan al-Quran dan al-Sunnah dan haram mengikut mengikut sesuatu yang jelas bercanggah dengan al-Quran dan al-Sunnah.
9. Mempelajari agama dari mana-mana tokoh bukanlah masalah utama, tetapi sikap bertaklid tanpa menilai dan berfikir itulah yang membawa kepada kesesatan. Jika ada tarekat yang bersumberkan al-Quran dan hadis yang sahih, maka tiada salah mengikutnya. Kesufian dan tasawwuf juga tidak menjadi masalah jika berteraskan al-Quran dan al-Sunnah. Namun pastikan bukan seperti yang diingatkan oleh Syeikh Manna’ al-Qattan: “Tasawwuf telah bertukar menjadi falsafah andaian semata-mata, yang tiada lagi hubungan dengan warak, taqwa dan kezuhudan. Falsafah ini mengandungi pemikiran-pemikiran yang bercanggah dengan Islam dan akidahnya” (Mabahith Fi `Ulum al-Quran, m.s. 356, Riyadh: Maktabah al-Ma’arif).
Keindahan air terjun niagara anugerah dari-Nya yang disyukuri sebanyak-banyak-Nya Allahu Akbar !
Sociedad Argentina de Horticultura telah menambah 2 foto baru — bersama Manuel Mendez Reinoso dan 52 yang lain.
Cascada Victoria, Africa.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Bunda gapaikan bulan untukku...
Sociedad Argentina de Horticultura bersama Eda Talo dan 43 yang lain.
Buenas noches amigos de SAH...
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Selamat malam rakan kepada shah...

Argentina society of hortikultur
Sejak 1936 dalam perkhidmatan komuniti


PERTEMUAN KITA DI ALAMMAYA ATAS KEHENDAK ALLAH SWT PASTI ADA HIKMAH-NYA UNTUK KITA SAMA BERGANDINGAN KE JANNAH ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS MENGALIR KE SUNGAI FIRDAUSI-MU
YA ALLAH YA TUHANKU JADIKANLAH KARYA YANG KUTULIS BAGAIKAN AIR TERJUN YANG MENGALIR TERUS MENGALIR TANPA HENTI . BIARPUN SERIBU TAHUN AKU TIADA DI DUNIA INI TETAP AKAN MENGALIR TERUS MENGALIR KE HATI MEREKA YANG MEMBACA KARYAKU DAN MENDAPAT MANFAAT DUNIA AKHIRAT APA YANG KUKARYAKAN. AKU YAKIN KARYA YANG KUTULIS ADALAH ILHAM DARI-MU YANG TIDAK PERNAH PUTUS-PUTUS KAU HADIRKAN. SUBHANALLAH SESUNGGUH-NYA ENGKAU MAHA PEMBERI TANPA HAD BENARLAH KAU MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.
YA ALLAH IZINKAN HASIL KARYA SASTRA YANG KUTULIS TERUS MENGALIR KE SUNGAI-SUNGAI FIRDAUSI MENYATU TERUS ABADI SELAMA-NYA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,
Ratu Rimba Niagara
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
5 SYAABAN 1436H
24 MEI 2015
CINTA ALLAH BERTAHTA DI HATIKU DI HATIMU
SAHABAT PENEMAN DUNIA AKHIRATKU
SAHABAT...
DITEMUKAN DENGANMU ADALAH ATAS KEHENDAK-NYA
PERTEMUAN ATAS KEHENDAK-NYA ADALAH INDAH
SEINDAH SYURGA BERTAHTA DI HATI
SYUKUR PADA-NYA KURNIAKAN PERMATA SYURGA
NILAIAN YANG PALING BERHARGA DALAM HIDUP INI
SYUKUR PERSAHABATAN SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
BETAPA INDAHNYA PERSAHABATAN ATAS KEHENDAK-NYA
SAHABAT MENGASIHIMU ADALAH KETENANGAN
SETIAP KATA-KATAMU
MENGAJAR AKU MENGENALI DIRIKU
MENGENALI DIRIKU
MENGENALI TUHANKU
LALU AKU TERUS JATUH CINTA DENGAN TUHANKU
MENCIPTAKAN AKU DAN ALAM SEMESTA NAN INDAH INI
LALU AKU MENGHARGAI DIRIKU
HANYALAH UNTUK MENGABDIKAN DIRI DENGAN TUHANKU
BERAMAL SOLEH ATAS BERTUNJANGKAN ILMU TAUHID
BERKAIT DENGAN ILMU MAKRIFATULLAH
SAHABAT KATA-KATAMU PENEMAN AKHIRATKU
AKU MULA KENAL ALAM AKHIRAT
NEGERI ABADI
SEGALA PEMBALASAN
SYURGA BALASAN AMALAN SOLEH KERANA-NYA
AZAB SENGSARA NERAKA ATAS DOSA TAK TERAMPUN
SELAGI ADA HAYAT
FIKIRLAH SENDIRI
MAHU HIDUP DALAM REHDA-NYA
ATAU DALAM MURKA-NYA
MEMILIH MALAIKAT PENCATAT KEBAIKAN
ATAU MALAIKAT PENCATAT KEJAHATAN
JALAN LURUS ATAU JALAN BENGKOK
JALAN KE KANAN ATAU JALAN KE KIRI
TANYALAH IMAN
PASTI KITA
AKAN MEMILIH JALAN-JALAN KE SYURGA-NYA
BILA BERAZAM MEMILIH JALAN-JALAN KE SYURGA-NYA
PASTI KITA AKAN BERUSAHA MERAIH CINTA ALLAH
PASTI SEGALA SIFAT JAHAT KITA PADAM
PASTI SEGALA SIFAT BAIK KITA AMALKAN
BILA KEBAIKAN MENJADI AMALAN HIDUP KITA
DUNIA INI BAGAIKAN TAMAN-TAMAN SYURGA
UNTUK KITA BANGUNKAN
PERSAUDARAAN ATAS DASAR KERANA-NYA
APABILA PERSAUDARAAN ATAS DASAR KERANA-NYA
PASTI SALAM DISAMBUT SEMURNI HATI SYURGA
BUNGA-BUNGA SYURGA PERDAMAIAN DALAM PERSAUDARAAN
NAN INDAH TERAKAM DI HATIKU DI HATIMU DI HATI
SEMUA SAUDARA SEISLAM SEDUNIA
INDAHNYA HIDUP DI DUNIA INI
SALING MEMAHAMI ERTI
PERSAUDARAAN BERKASIH SAYANG ATAS DASAR KERANA-NYA
ANDAI TIBA SAAT-NYA DIJEMPUT ILAHI
SEMUA SAUDARA SEISLAM
AKAN MEREDHAI PEMERGIAAN KITA
KERANA KITA TINGGALAH KASIH SAYANG
SUCI MURNI YANG SENTIASA BERTAHTA DI HATI SEMUA
DARI SEBUAH PERSAHABATAN
MENJADI PERSAUDARAAN
MENYATUKAN PERPADUAN
PERSAUDARAN SILATURRAHIM SEDUNIA
MENJADIKAN DUNIA INI SYURGA SILATURRAHIM
YANG SALING BERKAIT RAPAT MENJAYAKAN
MISI DAN VISI MENJADI KHALIFAH DI BUMI-NYA INI
KITA SEMUA TANPA TERTINGGAL SEORANG PUN
BERSAMA MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH
KEJAYAAN KITA MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TE TUJUH
LAMBANG KEJAYAAN KITA MERAIH CINTA ALLAH AZZAWAJALLAH
BENARLAH ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
DI SITU KITA AKAN TAHU DI MANAKAH NILAI CINTA KITA DI SISI-NYA...
SALAM MAAL HIJRAH
SALAM AWAL MUHARRAM
MOGA PENGHIJRAHAN KITA 1435H
ALLAH IZINKAN MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH
LAMBANG CINTA ALLAH BERTAHTA DI HATIMU DI HATIKU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
29 Zulhijjah 1434H
3 November 2013
(PUISI DIKARANGKAN ISTIMEWA UNTUK SELURUH SAUDARA SEISLAMKU YANG ADA DI BUMI-NYA INI ...KASIHMU SENTIASA MEWANGI DI HATI INI MOGA KASIH KITA BERPANJANGAN SAMPAI SYURGA BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
SUMPAH KITA KETIKA DI ALAM ROH
HADIAH KITA YANG PALING BERHARGA APABILA KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR JIKA ITU KITA BERJAYA MENJAWBNYA ITULAH HADIAH YANG LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA. MANALAHLAH TAHU BERKAT KITA BERTEMAN FB WALAUPUN CUMA DI ALAM MAYA YANG SERING BERBAGI ILMU DUNIA AKHIRAT DENGAN MEMADAMKAN KEEGOAAN DIRI SENDIRI YANG SENTIASA BERPERASANGKA MAZMUMAH DALAM BERTEMAN FB.DEMI-NYA KITA LUPAKAN DARJAT SIAPA PUN KITA KERANA KITA BERASAL DARI ROH DAN BERAKHIR DENGAN ROH JUGA .MOGA ROH KITA SUCI SESUCI TIKA BERSUMPAH SETIA DENGAN TUHAN BAHAWA, 'ENGKAULAH TUHAN KAMI YANG KAMI SEMBAH TIADA TUHAN SELAIN ENGKAU ,KAMI BERSUMPAH AKAN MENJADI KHALIFAH DI MUKA BUMI-MU SELARI DENGAN KEHENDAK-MU'
YA ALLAH PULANGKAN AKU DALAM KHUSNUL KHOTIMAH, kAPAN PUN ITU'.
Ya Allah..
Bersihkan hatiku dari kebencian sehalus apa pun, pada siapa pun, mampukan aku untuk melupakan segala perih hari ini, ingatkan selalu aku pada mereka yang begitu cantik hatinya, mampukan aku untuk membalas segala kebaikannya,,
Karuniakan sesuatu yang bisa membuat orang-orang yang kukasihi tersenyum, damaikan dan bersihkan jiwaku esok hari,,,
Ya Allah..
Aku tak tahu apakah besok malam aku masih bisa mengucap do’a yang sama,
Terbersit rasa takut,
Kuharap ini wajar,,
Pinta terbesarku, Ya Allah.. Pulangkan aku dalam "Khusnul Khotimah, kapan pun itu..
Aamiin Allahumma Aamiin.. '
YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS MENGALIR KE SUNGAI FIRDAUSI-MU
YA ALLAH YA TUHANKU JADIKANLAH KARYA YANG KUTULIS BAGAIKAN AIR TERJUN YANG MENGALIR TERUS MENGALIR TANPA HENTI . BIARPUN SERIBU TAHUN AKU TIADA DI DUNIA INI TETAP AKAN MENGALIR TERUS MENGALIR KE HATI MEREKA YANG MEMBACA KARYAKU DAN MENDAPAT MANFAAT DUNIA AKHIRAT APA YANG KUKARYAKAN. AKU YAKIN KARYA YANG KUTULIS ADALAH ILHAM DARI-MU YANG TIDAK PERNAH PUTUS-PUTUS KAU HADIRKAN. SUBHANALLAH SESUNGGUH-NYA ENGKAU MAHA PEMBERI TANPA HAD BENARLAH KAU MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.
YA ALLAH IZINKAN HASIL KARYA SASTRA YANG KUTULIS TERUS MENGALIR KE SUNGAI-SUNGAI FIRDAUSI MENYATU TERUS ABADI SELAMA-NYA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
YA ALLAH JADIKAN LIDAHKU SELALU MENG-AGUNGKAN-MU
DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
YA ALLAH JAUHKAN LIDAHKU BERKATA MEMBUATKAN IMANKU ROSAK BINASA, LIDAH YANG JAHAT PASTI AKAN MENDAPAT BALASAN DI AKHIRAT NANTI DI MANA AHLI NERAKA ITU AKAN MENGGUNTING LIDAHNYA SENDIRI NAUZUBILLLAH
KUPOHON BELAS KASIHAN-MU LANCARKAN LIDAHKU
MENGUCAPKAN KALIMAH SYURGA-MU DI AKHIR NAFASKU NANTI
LAA ILLAA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAMMAYA AGAR KITA JAYAKAN MISI DAN VISI PERJUANGAN SEORANG KHALIFAH-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Your Notifications
Wong Menak Datu Sasak, Neng Yudha and Alam Pren Adni Mpn like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
3 minutes ago
Suttan Seghayo posted in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.
5 minutes ago
Suttan Seghayo posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
6 minutes ago
Fakhruddin Fah likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "ROHINGYA GERINDRA BERSAMAMU 'SALAM...".
23 minutes ago
Fakhruddin Fah likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "ROHINGYA GERINDRA BERSAMAMU 'SALAM...".
23 minutes ago
Hery Gabila, Muhammad Ridho Smr and 9 others asked to join ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA.
28 minutes ago
Suttan Seghayo and Lihat Ratna Kartika Dewi like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "SEJAMBAK BUNGA TERIMA KASIH KEPADA YANG...".
33 minutes ago
Bunian Chai and Abu Amru Radzi Othman like your comment: "Jika bumi ini berputar laju macam...".
37 minutes ago
Kimie Jerr likes your post in Sri Pemangku Adat: "MOGA AKU DIJAUHKAN DARIPADA ORANG MULUT...".
38 minutes ago
Wak Baroon likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "ROHINGYA GERINDRA BERSAMAMU 'SALAM...".
43 minutes ago
Fatimah Hussin, Rusmadie Mat Rashid and Dewata Majnun like your comment: "Sebab itu politik yang diterajui oleh...".
49 minutes ago
Melhaini Marhani, Reyki Khan and 2 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
about an hour ago
Melhaini Marhani, Riskah Auliya Alung and 8 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
about an hour ago
Blarek Sineret commented on your post in Sri Pemangku Adat.
about an hour ago
Elmii Fattohaa, Aan Carter and Hendri To like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
about an hour ago
Nesch Wana, IOs Man Mohd and Nurdin Jiwanq like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
2 hours ago
Adlin Glandesteln, Khairuddin Nasti and 3 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
3 hours ago
Rosamizam Bin Said Miza likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "SEJAMBAK BUNGA TERIMA KASIH KEPADA YANG...".
4 hours ago
Rosamizam Bin Said Miza, Dewata Majnun and سيريه امس like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
4 hours ago
Bajau Laut and Amir Hamzah Ishak like your post in Melayu bani jawi: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
5 hours ago
Reyki Khan, Wak Baroon and 2 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "SEJAMBAK BUNGA TERIMA KASIH KEPADA YANG...".
7 hours ago
Reyki Khan likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
7 hours ago
Mohd Rosli Ikhwan also commented on a photo in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
8 hours ago
Nuhairi Hairi, Maizatun Idris and 2 others like your post in Melayu bani jawi: "SEJAMBAK BUNGA TERIMA KASIH KEPADA YANG...".
8 hours ago
Desi Si Nyonya Cahyo likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
9 hours ago
Tuah Bugis and Nain Rizal like your comment: "Terima kasih pendekar Tuah Bugis atas...".
9 hours ago
Edi Syahputra, Juli Wibowo and 5 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
10 hours ago
Edi Syahputra, Nurjannah Sapaqnaaz and 2 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEJARAH...".
10 hours ago
Edi Syahputra, Alam Pren Adni Mpn and Rafa Syaputra like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN...".
10 hours ago
Muhamad Havis Pratama and Nurdin Jiwanq like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "SEJAMBAK BUNGA TERIMA KASIH KEPADA YANG...".
10 hours ago
Blarek Sineret commented on your post in Sri Pemangku Adat.
10 hours ago
Blarek Sineret likes your post in Sri Pemangku Adat: "SEJAMBAK BUNGA TERIMA KASIH KEPADA YANG...".
10 hours ago
Dewata Majnun, Abu Amru Radzi Othman and Tuah Bugis also commented on a photo in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
11 hours ago
Redi Antara asked to join SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA.
11 hours ago
Nain Rizal and Dewata Majnun like your comment: "Barangkali Adi Putra Hang Nadim Abad...".
11 hours ago
Zaid Razmal also commented on a post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
12 hours ago
May Angkar Dee commented on your post in BERSATU untuk KETAPANG.
12 hours ago
Sary and Kanrez Sweet asked to join Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia.
12 hours ago
Tasya Natasya commented on your post in *Rumpun Melayu Bersatu*.
13 hours ago
Taufiq Fatih likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "SEJAMBAK BUNGA TERIMA KASIH KEPADA YANG...".
13 hours ago
Khairuddin Nasti likes your comment: "AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.".
13 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA REDHA Kita...".
13 hours ago
Khairuddin Nasti and Alam Pren Adni Mpn like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Ini semua rakyat ratu rimba niagara...".
13 hours ago
Khairuddin Nasti and Alam Pren Adni Mpn like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Masya-Allah".
13 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
13 hours ago
Khairuddin Nasti mentioned you in a comment in Batu Bara Mengayak (BBM).
13 hours ago
Khairuddin Nasti and Alam Pren Adni Mpn like your comment: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
14 hours ago
Tuah Bugis likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA REDHA Kita...".
14 hours ago
IOs Man Mohd, Nurdin Jiwanq and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN...".
15 hours ago
Alam Pren Adni Mpn posted in Melayu bani jawi.
15 hours ago
Sholihin Coker, Fakhruddin Fah and Nurdin Jiwanq like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEJARAH...".
15 hours ago
Budi Aloy and Dedi Sutendi Harahap like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
15 hours ago
Alam Pren Adni Mpn posted in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!.
15 hours ago
Alam Pren Adni Mpn posted in THMD TAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI prkumplan anak melyu sdunia.
15 hours ago
Alam Pren Adni Mpn, Ayiq Kulim DoubleStitches Merch and Mohd Shaiful Mohd Sarif like your post in Melayu bani jawi: "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN...".
15 hours ago
Neng Yudha commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
16 hours ago
Alam Pren Adni Mpn, Arin Balboll and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA REDHA Kita...".
16 hours ago
Alam Pren Adni Mpn and Arin Balboll like your post in Melayu bani jawi: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
16 hours ago
Tuah Bugis and Dewata Majnun like your comment: "Ini semua rakyat ratu rimba niagara...".
16 hours ago
Noor Yanto Oke likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
16 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
16 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "istiqamah membawa ketenangan".
16 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "Ini semua rakyat ratu rimba niagara...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in Bahasa- eropa-melayu-arab-cina-sumatra utara indonesia: "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn, Wak Baroon and 2 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA REDHA Kita...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA REDHA Kita...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA REDHA Kita...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn commented on your status.
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "CINTA KITA TERPATRI HINGGA KE SYORGA ...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "BIDADARI SYURGA SEBAGAI BALASAN CINTAMU...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "TIKET KE-SYURGA SEORANG WANITA Duhai...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "PABILA DIA MEMBALAS CINTA Duhai...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA REDHA Kita...".
17 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
17 hours ago
سيريه امس likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU...".
17 hours ago
Arin Balboll, Ann Juliana and 6 others like your post in Melayu bani jawi: "MELAYU TAK AKAN LEMAH SEANDAINYA SALING...".
17 hours ago
Ryan Rusmansyah, Oyoung Mukhairi and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEJARAH...".
18 hours ago
Ryan Rusmansyah and Oyoung Mukhairi like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN...".
18 hours ago
Hafizul Hakim Abdullah Tamin commented on your post in Melayu bani jawi.
19 hours ago
Zulfadli Maarof, Ateng Sahir and 18 others like your post in Melayu bani jawi: "PUISI RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN...".
20 hours ago
Blarek Sineret likes your post in Sri Pemangku Adat: "KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA REDHA Kita...".
21 hours ago
Emma Harith approved your request to join the group ♥♥Gardenia Supporters Club♥♥.
22 hours ago
Fakhruddin Fah likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "HANG TUAH PAHLAWAN MELAYU MENJADI IDOLA...".
22 hours ago
Fakhruddin Fah, Ani Ani and 5 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "GUGUSAN BUNGA SASTRA BUAT SEMUA PEJUANG...".
22 hours ago
Fakhruddin Fah, Rina Ajah and 3 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
22 hours ago
Fakhruddin Fah, Ides Sedi and 6 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
22 hours ago
Fakhruddin Fah likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "KUKIRIMKAN GUGUSAN BUNGA-BUNGA SASTERA...".
22 hours ago
Fakhruddin Fah, Rina Ajah and 3 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
22 hours ago
Fakhruddin Fah and Ario Wijaya are following you.
22 hours ago
Bahauddin Lubis, Abunet and 10 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
Yesterday at 8:32am
Liani Syah Usrotun, Mutiara Kejora and 6 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
Yesterday at 2:20am
Yona Raes, Ahmad Syarif and 4 others like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
Yesterday at 1:23am
Türkan Ergör II and Zafar Shariff Shah commented on a photo that you're tagged in.
Yesterday at 12:42am
En Nan Mahmood, Ibrahim Che Embi and Dewata Majnun like your comment: "MELAYU TAK AKAN LEMAH SEANDAINYA SALING...".
Yesterday at 12:27am
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN...".
Yesterday at 12:22am
Oyoung Mukhairi likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "JIKA SUMPAH MELAYU INI DIFAHAMI DAN...".
May 24 at 11:06pm
Oyoung Mukhairi likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "HANG TUAH PAHLAWAN MELAYU MENJADI IDOLA...".
May 24 at 11:06pm
Oyoung Mukhairi likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "KUKIRIMKAN GUGUSAN BUNGA-BUNGA SASTERA...".
May 24 at 11:05pm
Oyoung Mukhairi likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "POLITIK YANG BERPAKSIKAN RAKYAT ITULAH...".
May 24 at 11:05pm
Oyoung Mukhairi, Sunny Wiranoe and 5 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "CINTAKU BERADA DALAM BARA GELOMBANG...".
May 24 at 11:05pm
Oyoung Mukhairi, AyAnk Putri Arema and 4 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU...".
May 24 at 11:05pm
Oyoung Mukhairi, Sunny Wiranoe and 6 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU...".
May 24 at 11:05pm
Oyoung Mukhairi and Irul Sportii Sportii like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "GUGUSAN BUNGA SASTRA BUAT SEMUA PEJUANG...".
May 24 at 11:05pm
Oyoung Mukhairi, Tengku Ariiskandar and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MOGA ADA NILAIAN DI SISI-NYA KEBAIKANKU...".
May 24 at 11:04pm
Oyoung Mukhairi, Melhaini Marhani and Bude Nya Al Rizky like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
May 24 at 11:04pm
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MELAYU TAK AKAN LEMAH SEANDAINYA SALING...".
May 24 at 11:04pm
Datuk Jem Abd Rahman and Alam Pren Adni Mpn like your post: "ISTIQAMAH MEMBAWA KETENANGAN".
May 24 at 9:49pm
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEJARAH...".
May 24 at 9:48pm
Ahmad Syarif and Liem Tiang Memehan commented on your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.
May 24 at 9:45pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEJARAH...".
May 24 at 9:04pm
Alam Pren Adni Mpn posted in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA.
May 24 at 8:52pm
Alam Pren Adni Mpn posted in THMD TAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI prkumplan anak melyu sdunia.
May 24 at 8:52pm
Taufiq Fatih and Alam Pren Adni Mpn like your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "MELAYU TAK AKAN LEMAH SEANDAINYA SALING...".
May 24 at 8:14pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "Saya suka kisah Hang Tuah kerana Hang...".
May 24 at 7:59pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "MELAYU TAK AKAN LEMAH SEANDAINYA SALING...".
May 24 at 7:58pm
Muhammad Rizky and Alam Pren Adni Mpn like your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
May 24 at 6:28pm
Muhammad Rizky and Alam Pren Adni Mpn like your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEJARAH...".
May 24 at 6:28pm
Ahmad Balammim, Bagus Pirmansyah and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
May 24 at 5:48pm
Bajang Laut, Alam Pren Adni Mpn and Mohd Makkawy like your post in Melayu bani jawi: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEJARAH...".
May 24 at 5:37pm
Hafiz Amri, EJ Bluezz and 6 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "CUCU CICIT KERAJAAN KHALIFAH UTHMANIYAH".
May 24 at 4:58pm
Firtiie Dafi Daniie, Rcm'Daya Na and Alam Pren Adni Mpn like your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "Subhanallah keindahan air terjun...".
May 24 at 4:15pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
May 24 at 4:12pm
Rcm'Daya Na likes your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEJARAH...".
May 24 at 4:09pm
Tuah Bugis and Dewata Majnun like your comment: "sejujurnya saya tabik spring kepada...".
May 24 at 3:57pm
Dewata Majnun mentioned you in a comment in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
May 24 at 3:20pm
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "MENYAHUT PANGGILAN SEMBOYAN PERJUANGAN..." (2 total likes).
May 24 at 3:18pm
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "PERSEMBAHAN BANGSAWAN DIRAJA GURINDAM..." (2 total likes).
May 24 at 3:18pm
Tuah Bugis and Dewata Majnun like your comment: "adalah dicadangkan Tuah Bugis dan...".
May 24 at 3:17pm
Tuah Bugis mentioned you in a comment in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
May 24 at 3:17pm
Rcm'Daya Na likes your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "MELAYU TAK AKAN LEMAH SEANDAINYA SALING...".
May 24 at 3:07pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
May 24 at 3:05pm
Tuah Bugis and Dewata Majnun like your comment: "Saya suka kisah Hang Tuah kerana Hang...".
May 24 at 2:57pm
Tuah Bugis also commented on a photo in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
May 24 at 2:57pm
Tuah Bugis mentioned you in a comment in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
May 24 at 2:56pm
Alam Pren Adni Mpn and Rcm'Daya Na like your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "Saya suka kisah Hang Tuah kerana Hang...".
May 24 at 2:56pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "Bagus sekali kerana pendekar abad ke-21...".
May 24 at 2:55pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "Bagus sekali kerana pendekar abad ke-21...".
May 24 at 2:55pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Saya suka kisah Hang Tuah kerana Hang...".
May 24 at 2:55pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Bagus sekali kerana pendekar abad ke-21...".
May 24 at 2:55pm
Dewata Majnun likes your comment: "Bagus sekali kerana pendekar abad ke-21...".
May 24 at 2:53pm
Alam Pren Adni Mpn posted in Melayu bani jawi.
May 24 at 2:50pm
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "PUISI RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN...".
May 24 at 2:20pm
Bang Daus Gawweh and Andi Rosdiana like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
May 24 at 2:06pm
Alam Pren Adni Mpn and Lisa Amat commented on your post in Melayu bani jawi.
May 24 at 2:02pm
Maliki Sulong, Alam Pren Adni Mpn and Rain Wintersky commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
May 24 at 1:57pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in Melayu bani jawi.
May 24 at 1:48pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your status.
May 24 at 1:43pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
May 24 at 1:43pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your status.
May 24 at 1:43pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "CUCU CICIT KERAJAAN KHALIFAH UTHMANIYAH".
May 24 at 1:43pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in Sri Pemangku Adat.
May 24 at 1:41pm
Alam Pren Adni Mpn and Hafiz Danish like your post in Sri Pemangku Adat: "CUCU CICIT KERAJAAN KHALIFAH UTHMANIYAH".
May 24 at 1:41pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your status.
May 24 at 1:41pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your status.
May 24 at 1:40pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "PERSEMBAHAN BANGSAWAN DIRAJA GURINDAM...".
May 24 at 1:40pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "PERSEMBAHAN BANGSAWAN DIRAJA GURINDAM...".
May 24 at 1:40pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your status.
May 24 at 1:35pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "PUISI RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN...".
May 24 at 1:35pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your status.
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "Subhanallah keindahan air terjun...".
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your status.
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Subhanallah keindahan air terjun...".
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA.
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in Komonitas KAB.batu bara,modernnisasi..pembangunan SDM.
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in Komonitas KAB.batu bara,modernnisasi..pembangunan SDM: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA.
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn and Rcm'Daya Na like your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in Sri Pemangku Adat.
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in Sri Pemangku Adat: "PUISI RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN...".
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in pren Berunai kren.
May 24 at 1:32pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in pren Berunai kren: "PUISI RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN...".
May 24 at 1:30pm
Melhaini Marhani, Yati Q Yati Q and 2 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
May 24 at 12:52pm
Tee Oh Bengh Fhanash posted in Bahasa- eropa-melayu-arab-cina-sumatra utara indonesia.
May 24 at 12:36pm
En Nan Mahmood also commented on a post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
May 24 at 12:24pm
En Nan Mahmood, Dewata Majnun and Alam Pren Adni Mpn like your comment: "TATKALA ALLAH SINARKAN NUR HIDAYAH...".
May 24 at 12:23pm
Pradita Fia likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
May 24 at 12:00pm
Tee Oh Bengh Fhanash likes your post in Bahasa- eropa-melayu-arab-cina-sumatra utara indonesia: "YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS...".
May 24 at 11:51am
Afan Ummat Muhammad, Puja Sembilan Sembilan and Nurelia Sasa like your post in BERSATU untuk KETAPANG: "DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU...".
May 24 at 11:44am
Taufiq Fatih likes your post in Sri Pemangku Adat: "DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU...".
May 24 at 10:25am
Taufiq Fatih, Kepp Poul and 6 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU...".
May 24 at 10:25am
Taufiq Fatih and Alam Pren Adni Mpn like your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU...".
May 24 at 10:25am
Dedi Sutendi Harahap, Liem Tiang Memehan and 4 others like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU...".
May 24 at 10:12am
Blarek Sineret commented on your post in Sri Pemangku Adat.
May 24 at 8:01am
Blarek Sineret likes your post in Sri Pemangku Adat: "MOGA ADA NILAIAN DI SISI-NYA KEBAIKANKU...".
May 24 at 8:00am
Andi-Abel Neiyafera Hongkang'core likes your post in Komonitas KAB.batu bara,modernnisasi..pembangunan SDM: "KITA BERIMPIAN DAN BERUSAHA BAHASA...".
May 24 at 7:36am
Andi-Abel Neiyafera Hongkang'core likes your post in Komonitas KAB.batu bara,modernnisasi..pembangunan SDM: "BERSAMA KITA MEMARTABATKAN BAHASA...".
May 24 at 7:36am
Ren Aloeng Cyanx, Gemuruh Rasa Terpaku Sukma and 11 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "KUKIRIMKAN GUGUSAN BUNGA-BUNGA SASTERA...".
May 24 at 7:22am
Sunny Wiranoe likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA ITU...".
May 24 at 6:09am
Elvira Pulcini likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
May 24 at 5:17am
سيريه امس and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "GUGUSAN BUNGA SASTRA BUAT SEMUA PEJUANG...".
May 24 at 3:14am
سيريه امس and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
May 24 at 3:14am
سيريه امس and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
PETIKAN WALL GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA &
GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
7 SYAABAN 1436H
26 MEI 2015
Foto Aashiq al-Rasul.
Aashiq al-Rasul bersama Rusnadi Muallaf.
26hb Mei 2015 ·
Aashiq al-Rasul <-----click to like

ya Allahﷻ grant me someone who will hold My hand to jannah


ROHINGYA GERINDRA BERSAMAMU
'SALAM KASIH SAYANG UMMAT ISLAM ROHINGYA.' GERINDRA
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)'s photo.
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)
Sahabat Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) sebagai warga masyarakat dunia dan secara kemanusiaan, kita wajib memberikan pertolongan terhadap pengungsi Rohingya. Untuk jangka pendek, pemerintah Indonesia harus membantu menyelamatkan ribuan nyawa yang membutuhkan pertolongan.
Melalui Komisi I, Fraksi Gerindra DPR RI akan mendorong pemerintah Indonesia untuk bisa proaktif menyelesaikan masalah Rohingya di dalam kerangka ASEAN. Atas nama kemanusiaan dan stabilitas kawasan, semua pihak harus aktif untuk menghadirkan solusi atas permasalahan Rohingya. Salam Indonesia Raya!
FROM NOTIFICATIONS
Ratu Rimba Niagara shared Khairuddin Nasti's post.
BILAMANA BERLAKUNYA PERMUSUHAN HATIKU BAGAIKAN BERADA DALAM GELOMBANG OMBAK MENGGANAS! SEDANGKAN HAKIKATNYA HATIKU HANYA MAHUKAN KEDAMAIAN BARULAH JIWAKU TENANG...SETENANG AIR DI KALI SYURGA. BERJUMPA DENGAN-NYA DI KALA JIWA DAN ROH YANG TENANG ITULAH YANG AKU DAMBAKAN DALAM HIDUP INI. AAMIIN.
Khairuddin Nasti's photo.
Khairuddin NastiBatu Bara Mengayak (BBM)
Kadang Allah memberi permusuhan untuk
memberitahu betapa berartinya kedamaian itu.
Selamat menjalankan ibadah subuh.
Salam BBM.
Like · Comment
Alam Pren Adni Mpn and Neng Yudha like this.
Neng Yudha Subhanallah
Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR.
FROM NOTIFICATIONS
Ratu Rimba Niagara shared Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)'s photo.
POLITIK YANG BERPAKSIKAN RAKYAT ITULAH YANG DIPERJUANGKAN PEMIMPIN DAN RAKYAT YANG BERJIWA PENDEKAR LAKSAMANA HANG TUAH.'TAK AKAN HILANG MELAYU DI BUMI,'
MARILAH KITA UMAT ISLAM BERSATU MEMBANTU SAUDARA-SAUDARA ROHINYA KITA..
SEMOGA ALLAH BERSAMA MEREKA.. Amin..
"CINTA SEORANG PATRIOT HANYA KEMATIAN YANG MEMISAHKAN KITA"
"Duhai anak bangsa ibu pertiwi tahukah kalian betapa kasih dan cinta
aku padamu...kuhilangkan lelah jemariku menulis terus menulis
puisi cinta untukmu agar kau setia dan kasih pada ibu pertiwimu.
Ku tak harapkan apa-apa balasan dari kalian cukuplah sekadar kenang daku dalam doamu. Kasihku ini biarlah hanya kematian yang memisahkan kita."
By Ratu Rimba Niagara.
DI BAWAH HUJAN MESIU BERTEMANKAN SENJATA DEMI MERAH PUTIH
Engkaukah itu pertiwi pembakar semangatku .
Di kala jiwa berjuang di perbatasan dan raga aku baringkan pada gundukan tanah bebatuan di padang gersang berteman dengan senjata demi MERAH PUTIH..
sayang tiada piranti untuk melukis pengabdian ini karena aku di bawah hujan mesiu.
hanya aku abadikan dalam hati di dalam jiwa seorang patriot yang tulus berjuang untuk NEGARA TERCINTA INDONESIA.
SALAM GARUDA MERAH.
By Jendral Prabowo Subianto
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)'s photo.
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)
Sahabat Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) sebagai warga masyarakat dunia dan secara kemanusiaan, kita wajib memberikan pertolongan terhadap pengungsi Rohingya. Untuk jangka pendek, pemerintah Indonesia harus membantu menyelamatkan ribuan nyawa yang membutuhkan pertolongan.
Melalui Komisi I, Fraksi Gerindra DPR RI akan mendorong pemerintah Indonesia untuk bisa proaktif menyelesaikan masalah Rohingya di dalam kerangka ASEAN. Atas nama kemanusiaan dan stabilitas kawasan, semua pihak harus aktif untuk menghadirkan solusi atas permasalahan Rohingya. Salam Indonesia Raya!
Like · Comment
3 people like this.
You and 5,293 others like this.
POLITIK YANG BERPAKSIKAN RAKYAT ITULAH YANG DIPERJUANGKAN PEMIMPIN DAN RAKYAT YANG BERJIWA PENDEKAR LAKSAMANA HANG TUAH.'TAK AKAN HILANG MELAYU DI BUMI,'
Ratu Rimba Niagara shared TUN LAKSAMANA MALAYA's photo.
May 21 at 6:48pm
INDAHNYA ISLAM AGAMA SUCI AGAMA PERDAMAIAN AGAMA KESEJAHTERAAN.
Islam itu indah
segala aspek
tiada paksaan dalam islam
menganuti agama islam atas kerelaan dan keikhlasan
ikhlas kerana Allah Taala
sebab itu Allah swt hanya menerima amalan
hamba-Nya yang ikhlas sahaja
Islam itu indah
hidup saling berbelas kasihan
bantu membantu
semua yang menganuti Islam adalah saudara
saudara dunia akhirat
malah agama lain dihormati tidak dizalimi
Islam itu indah
tidak menzalimi manusia mahupun haiwan
tapi kenapa ya...
agama buddha mengajar penganutnya zalim
kejam tidak perikemanusiaan
malah lebih zalim daripada haiwan
kenapa mesti ada paksaan menganuti agama buddha
jika beginilah sikap penganut buddha
satu dunia akan membenci kamu
satu dunia akan mengutuk kamu
kamulah sebenarnya pengganas
yang mesti dibalas setiap kekejamanmu
tahukah kamu buddha
darah mesti dibalas darah
para mujahid fisabilillah akan bangkit
untuk membela atas kekejamanmu buddha
kamu yang memulakan kekejaman ini semua
tak semudah itu kami sebagai saudara seislam
hanya sebagai pemerhati saja atas kekejaman
saudara kami akan tuntut bela ....
demi kerana agama dan saudara seislam kami
para mujahid rela bermandikan darah di bumi Rohingya
pejuang fisabilillah tak akan takut mati
kerana Syurga sedang menanti di bumi Rohingya...
ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR
bergema di seluruh bumi Rohingya
ALLAH BERSAMA PERJUANGAN PARA MUJAHID FISABILILAH.
Karya Ratu Rimba Niagara,
2 Syaaban 1436H
21 Mei 2015
(Puisi Diilhamkan Istimewa Untuk Seluruh Saudara Seislamku Di Rohingya & Para Mujahid Fisabilillah Moga Allah Bersamamu Memberi Kemenangan Dunia Akhirat AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin)
TUN LAKSAMANA MALAYA's photo.
TUN LAKSAMANA MALAYA feeling sad
IBU, KANAK-KANAK & BAYI DIBAKAR.!!! SAVE ROHINGYA..!!
Rentetan kekejaman terhadap Muslim Rohingnya di Arakan, Myanmar, masih terus berterusan. Sejauh ini, jumlah Muslim yang tewas mencapai 15 ribu orang. Sebanyak 30 ribu Muslim dinyatakan hilang, sedangkan 5000 orang lainnya ditahan yang secara puratanya kebanyakannya adalah golongan muda belia.
Masjid juga tidak lepas sebagai sasaran kekejaman orang-orang Buddha Myanmar. Sejumlah 21 masjid telah dibakar. Adalah dinyatakan masjid-masjid yang dibakar itu terletak di desa Kemboh, Furam (2 masjid), Zailar (5 masjid), Buhor, Folton, Shun Dori, Dirom, Godubah, Forhali, Noyah, Shel Gara, Honsi, Am Bari, Sinkir, Santoli, dan Bodur.
Selain pembunuhan dan tindakan kekejaman fizikal, kerugian harta dan pencabulan juga dialami Muslim Rohingnya. Media Myanmar pro Buddha dilaporkan mencuri dan menjarah desa-desa Muslim di Arakan serta memperkosa sejumlah Muslimah di sana. Ribuan Muslim yang ketakutan dengan kekejaman yang terus berlangsung, memilih untuk menjadi pelarian ke Bangladesh. Pejabat Imigresen Bangladesh menyatakan kini terdapat 300 ribu pelarian Rohingya. Mereka memilih Bangladesh dengan harapan memperoleh kehidupan yang lebih baik.
Namun tindakan tersebut bukan bererti tidak mengundang polimik. Pihak Bangladesh mengusir pulang secara paksa sekitar 2000 orang etnik Rohingya.
MARILAH KITA UMAT ISLAM BERSATU MEMBANTU SAUDARA-SAUDARA ROHINYA KITA..
Ratu Rimba Niagara shared Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)'s photo.
6 hrs
PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA DUNIA AKHIRAT KAMI!
"Di mana ada laungan azan di situ tanah air kami"..Perdana Menteri Turki
Turki...Jazakallah
Duhai hamba Allah
Anugerah Allah
pada kami syukur sebanyak-banyak-Nya
Duhai hamba Allah
tatkala kami dilanda musibah
ujian keimanan yang amat berat untuk ditanggung
engkau datang
membalut duka
membebat luka
engkau jahit luka kami
dengan benang kasih cintamu pada kami
demi kerana tanggungjawabmu sebagai sesama islam
Duhai hamba Allah
izinkan kami menangis semahunya di bahumu
mengucapkan syukur kepada Tuhan
betapa engkaulah hamba Allah
berhati suci murni
tanpa mengira siapa kami
yang tak punya apa-apa
untuk engkau kasih dan sayang
Duhai hamba Allah
engkau menolong kami Lillahi Taala
engkau tidak pedulikan apa kata dunia
engkau tidak takut dengan apa anggapan dunia ke kamu
yang engkau tahu
engkau mahu selamatkan kami
kerana tanggungjawabmu sesama muslim
semua yang beragama Islam di muka bumi ini adalah saudaramu
Duhai hamba Allah
pangkatmu yang dipinjamkan Allah
sebagai perdana menteri
memang tepat sekali dipilih rakyat Turki
punyai pemimpin yang utamakan
agama dan rakyat melebihi kepentingan sendiri
Allahu Akbar amat bertuah rakyat Turki punyai
perdana menteri sepertimu
Duhai hamba Allah
budimu kepada kami Rohingya
tak akan kami lupa selagi hayat di kandung badan
moga berkat silaturrahim nan indah ini
tatkala engkau menjawab soalan kubur
"Siapakah saudara kamu?"
Engkau menjawab dengan mudah,
"Semua yang beragama Islam saudaraku,"
InsyaAllah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Duhai Perdana Menteri Turki
engkaulah hamba Allah anugerah Ilahi
yang kami syukuri sebanyak-banyak-Nya
engkaulah saudara dunia akhirat kami
di Syurga kita bersama memandang Wajah Allah Azzawajallah
berdekatan dengan Rasulullah Kekasih Allah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Karya Ratu Rimba Niagara,
4 Syaaban 1436H
23 Mei 2015
(PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK PERDANA MENTERI TURKI & SELURUH SAUDARA SEISLAMKU ROHINGYA MOGA TABAH MENGHADAPI SEGALA UJIAN DARI-NYA AAMIIN)
DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU TANAHAIRKU TAKBIR....'ALLAHU AKBAR' KATA-KATA KERAMAT UNTUK SEMUA PARA MUJAHID!!!
Suara Rakyat's photo.
Suara Rakyat
#Subhanallah .. Sikap yang PERLU ADA pada setiap PEMIMPIN ISLAM... Bukannya hanya melayu semata-mata..
Kita tak perlu jadi orang Rohingya. Tak perlu jadi Arab. Kita hanya perlu jadi manusia !!! .. Ya, itulah kata-kata Presiden Turki, Reccep Tayip Erdogan ketika beliau komentar soal pembunuhan regim kudeta Mesir terhadap anak Dr. Beltegi, Asma' yg syahid di medan Rabiah Kaherah.
#LIKE / #SHARE jika anda bersetuju...
Like · Comment · Share
Taufiq Fatih likes this.
POLITIK YANG BERPAKSIKAN RAKYAT ITULAH YANG DIPERJUANGKAN PEMIMPIN DAN RAKYAT YANG BERJIWA PENDEKAR LAKSAMANA HANG TUAH.'TAK AKAN HILANG MELAYU DI BUMI,'
SEMOGA ALLAH BERSAMA MEREKA.. Amin..
Like · Reply · 6 hrs
ﺃﺣﻤﺪ ﺳﻴﻒ ﺍﻟﺪﻳﻦ mari bangun negeri ini dengan saling tolong menolong demi kebaikan bersama.Salam #IndonesiaRaya
Like · Reply · 15 · 8 hrs
Hide 16 Replies
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Mari dukung dan kawal terus perjuangan bapak Prabowo dan seluruh anggota koalisi merah putih untuk membangun dan memberikan perubahan nyata kepada bangsa ini agar menjadi bangsa yang lebih baik lagi dari sebelumnya. Salam Indonesia Raya.
Like · 26 · 8 hrs
ﺃﺣﻤﺪ ﺳﻴﻒ ﺍﻟﺪﻳﻦ Ku Siap slalu mendukung partai @Gerindra & bpk @Prabowo08 Subianto untuk melangkah dan menuju ke #INDONESIAyg merdeka seperti Cita-Cita bpk #Prabowo_Subianto yang ingin mewujudkan INDONESIA yg merdeka spt pada tahun 17/08/1945.Salam #IndonesiaRaya
Like · 2 · 8 hrs
Seila Aini bang ahmad mau nanya ya, banyak komentar begini, klw pks menang jokowi hancur tp klw jokowi hancur pks menang.. bukanya pks partai keadilan sejahtera. yg di pimpin pak anis ?
Like · 1 · 8 hrs
Asmuransyah Ali Azam
In Sya Allah Saya dukung, termasuk dgn do'a, beginilah keadaan negara yg dipimpim oleh seorang yg tdk punya jiwa leader(kepemimpinan) n cenderung seperti boneka, dah dirasakan rakyat sungguh kacau balau, baik dri sisi ekonomi, politik, dll ku harap koalisi merah putih harus menyelamatkan n memperhatikan masalah ini krn ini menyangkut harga diri bangsa kita di kancah internasional, seandainya yg terpilih adalah calon presiden yg kemaren saya pilih yg memiliki jiwa seorang leader(kepemimpinan) yaitu pak prabowo in sya Allah negara gak amburadul kayak gini... jadi sedih lihat keadaan negeri ini...
Like · 4 · 8 hrs · Edited
ﺃﺣﻤﺪ ﺳﻴﻒ ﺍﻟﺪﻳﻦ #Seila_Aini bukankan dalam arti di atas sama ya.PKS mmg partai keadilan sejahtera,tp apa hubunganya bila di pimpin sama pak anis.Apakah itu bermasalah.
Like · 8 hrs
ﺃﺣﻤﺪ ﺳﻴﻒ ﺍﻟﺪﻳﻦ #Asmuransyah_Ali_Azam betul sekali Broter.Pemimpin yg tidak mengerti arti kata dr Kepemimpinan,sesuatu yg di pimpin tdk akan berjalan dg semestinya sebab Dia (jkw) hanya ikut"an aja dan hanya d suruh.spt kata pk JK dulu sblum jd wapresnyahttps://m.youtube.com/watch?v=MqUp15V3WCY...
Nancy Setia Kikiki ..pa.jk ...btl jg tuh....gmn pa.jk.....bsa ancuurrr.....ora lali kro ucapmu loh pa
Like · 1 · 7 hrs
ﺃﺣﻤﺪ ﺳﻴﻒ ﺍﻟﺪﻳﻦ #Nancy_Setia haha,baru tau ya saudaraku,hehe.Aq jg merasa aneh sendiri melihat ucapan dr pk JK dulu,udah ngatain pk JKW mau jg jd wapresnya,Bodohnya lagi pk JKW,udh tau di katain spt itu nyatanya mash jg d jadiin wapresnya.Tuh kan benar apa yg trjd Sekarang,"Ancur Negeri Ini".Salam #IndonesiaAncur
Like · 6 hrs
Timan Suseno Hus ,, jangan gitu lah
Kita dukung , sambil nunggu pilpres berikutnya
Like · 1 · 6 hrs
ﺃﺣﻤﺪ ﺳﻴﻒ ﺍﻟﺪﻳﻦ #Timan_Suseno siap saudaraku
Like · 6 hrs
Marlon Sitorus tong kosong nyarıng bunyınya......... ıtulah Gerındra......!!!!!
See Translation
Like · 1 · 6 hrs
Turka Syafutra skarng di negri kita ini yg ad hnya penderitaan kemiSkinan merajalelah inilh negri kta sampai kpankah derita ini yg ad hnya darah dn air mata tlong buktikn pak prabowo
Like · 1 · 6 hrs
De Fector Nazar Saya tertawa bukan karna duka dari pihak mu to y lain kalo indo macam ni slalu knapa kita tak pisah aja biar gampang di urus macam aceh medan manado papua pisah kan saja biar gampang di urus aku sih dukung pisah. Hehe gogogogogo
Love nangro serambi mekah. (atjeh),.
Bintang dan bulan ciptaan Allah y paling indahhhh...
Like · 5 hrs
De Fector Nazar Oia y tolong rohinya itu orang aceh bukan kalian tp kami
Like · 5 hrs
Ahmad Grasia Graup amin .smga jdi yng trbail ke depan ya
Like · Reply · 7 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Aamiin YRA. Salam Indonesia Raya.
Like · 8 · 8 hrs
Ahmad Grasia Graup smga sllu di dpan qsllu mndukung langkah partai grndra .kmi siap dukung mju ya prtai grndra ke dpan untk mju ke dpan di thun..2019
Like · 3 · 8 hrs
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
Henky Salassa Menolong sesama adalah.Harta yg tak ternilai harganya.Maju terus Gerinda
Like · Reply · 4 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Di dalam setiap agama manapun pasti diajarkan untuk saling tolong menolong. Terima kasih atas dukungan yang diberikan. Salam Indonesia Raya.
Like · 7 · 8 hrs
Ahmad Grasia Graup amin amin
Like · Reply · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Aamiin YRA. Salam Indonesia Raya.
Like · 2 · 8 hrs
Ahmad Grasia Graup prtai grndra .sllu q dukung buat maju ke depan untk msarakat tanah air indonesia brjung trus tnpa mundur
Like · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Terima kasih telah berbagi informasi di halaman FB Partai Gerindra. Salam Indonesia Raya.
Like · 1 · 8 hrs
Ali Asghar Isu sara di indonesia semakin tajam,dan semakin nampak ada penekanan sepihak pd muslim indonesia,ini akan timbul cemburu sosial di antara ppenganut agama,hak2 muslim Indonesia sdh mulai dihadang.... smoga gerindra bisa memahami hak muslim indonesia.
Like · 3 · 8 hrs
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
Moh Aji Yasin Prakoso respect
Like · Reply · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Terima kasih atas apresiasi yang diberikan. Salam Indonesia Raya.
Like · 1 · 8 hrs
Daniel Gorat Kok ga gerindra aja yang membantu khan bnyak uangnya prabowo...
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Karena hal ini unuk membuktikan bahwa anggota Dewan Gerindra di DPR benar-benar bekerja dan memperhatikan seluruh permasalahan yang ada. Salam Indonesia Raya.
Like · 5 · 8 hrs
Gentho Cahnakalampunidosaku kok u gk minta makan ma gerindra br0w wkwkwk aneh
Like · 2 · 8 hrs
Daniel Gorat Ga nyambung lho....
Like · 1 · 8 hrs
Dheo Poenya Nama Kl p.prabowo yg biayai semuanya nanti dikira arogan....wess g usah pd ribut...mari qt doakan semoga semua mslh ini bsa teratasi...amiiien
Like · 4 hrs
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
Suwardi Wardi Wajib,fardhu ain sesama muslim,smoga mereka di angkat beban kesuisahannya
Like · Reply · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Aamiin YRA. Semoga permasalahan yang mereka alami dapat segera terselesaikan dan mereka dapat kembali berkumpul dengan keluarga nya di tanah kelahirnnya. Salam Indonesia Raya.
Like · 1 · 8 hrs
Bro Akes Klo bukan kta siapa lg,...!
Like · Reply · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Salam Indonesia Raya.
Like · 8 hrs
Dadan Hardiansyah
Pak prabowo trjun ksna gak???kurang info ni..
salam gerindra, maju terus pntang mundur!!!
Jdkn garis terdepan,
...See More
Like · Reply · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Untuk saat ini beliau belum dapat berkunjung menemui langsung para pengungsi. Namun, jika ada kesempatan, beliau mengatakan ingin sekali bertemu dan berinteraksi langsung dengan para pengungsi Rohingya tersebut. Semoga saja disela-sela kesibukannya nanti beliau memiliki kesempatan untuk bertemu langsung dengan mereka. Salam Indonesia Raya.
Like · 3 · 8 hrs
Dadan Hardiansyah Aamin.. Semoga saja!dan Pokonya secepatnya tanggap darurat kesana sebelum si plongoo datang!! Dr Saya, klraga, krabat, tetangga salam buat pak jenderal...
Maju terus jenderal, maju terus gerindra....
Like · 3 · 8 hrs
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
Zaenuddiin Yudha Vitjaksanaa #Save MUSLIM Rohingya, jgn sia2kan kdtgn mrk yg penuh derita. Bertindak kalau tdk skrg kpn lagi?.
Like · Reply · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Pasti. Melalui salah satu organisasi pemuda sayap partai kami, Tunas Indonesia Raya (TIDAR) Aceh telah membangun sebuah posko bantuan untuk para pengungsi Rohingya. Salam Indonesia Raya.
Like · 1 · 8 hrs
Supit Ku Jow prabowo my president
Like · Reply · 2 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Aamiin YRA. Terima kasih atas doa yang diberikan. Salam Indonesia Raya.
Like · 1 · 8 hrs
View more replies
Yona Okvian Prabowo Sudah menjadi kewajiban untk menolong sesama,InsyaAllah dgn membantu kesulitan orang lain, maka negara Indonesia akan dimudahkan dr setiap kesulitan yg sedang di hadapi bangsa ini
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Aamiin YRA. Semoga bantuan yang kami berikan dapat membantu para pengungsi Rohingya yang sedang membutuhkan. Salam Indonesia Raya.
Like · 2 · 8 hrs
Yona Okvian Prabowo Saya berharap Partai Gerindra tidak hanya sekedar menjadi kendaraan politik semata tetapi juga menjadi penyambung lidah rakyat agar Pemerintah fokus dan dapat memenuhi janji2nya utk mensejahterakan rakyat dengan membuat kebijakan2 yg pro rakyat
Like · 1 · 8 hrs
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
Ma'one Nya Nazwa Jangan hanya memikir kan para pengungsi yang membuwat beban nkri,,banyak masalah yang ada di nkri yang perlu di benahianseprti pengangurana,keamanan,dan masi banyak lagi mungin dari partai gerindra bisa membenahi itu semua kami sebagi pemuda garuda didada mendukung semua misi pisi gerindra.maju terus pantang mundur
Like · Reply · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Memperjuangkan bangsa ini memang penting. Tetapi juga kita tidak boleh menutup diri dari peristiwa kemanusiaan seperti ini. Dulu, saat Tsunami Aceh, bangsa kita juga mendapat banyak bantuan dari negara lain atas dasar kemanusiaan. Dan saat ini, kita harus melakukan hal yang sama atas dasar hal tersebut juga. Salam Indonesia Raya.
Like · 2 · 8 hrs · Edited
Ali Asghar Gerindra ok.
Like · 1 · 8 hrs
Bunda Melati Sy dukung gerindra ..siiipp s7 slmt berjuang pk prabowo..smg allah bersamamu amiiinn..
Like · 1 · 28 mins
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
Syukur Saleh Mereka juga manusia perlu pertolongan kita sebagai bangsa yang beradap
#salam indonesia raya
Like · Reply · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Benar sekali. Kita tidak boleh mengabaikan saudara kita yang sedang membutuhkan pertolongan. Karena mungkin suatu saat nanti, bisa saja kita lah yang membutuhkan pertolongan mereka. Salam Indonesia Raya.
Like · 2 · 8 hrs
Alexander Golek Seng Lemu gimana ni bos rakyat kecil semua mengluh gk ada ke bijakan presiden kt ni rakyat kecil lg sekarat skg bos„
Like · Reply · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)
Terima kasih atas aspirasi yang telah disampaikan. Gerindra telah berkomitmen untuk memperjuangkan seluruh aspirasi rakyat melalui anggota dewan nya yang berada di DPR agar rakyat dapat merasakan kesejahteraan yang sesungguhnya. Hal tersebut juga merupakan wujud terima kasih dari Gerindra kepada seluruh rakyat Indonesia yang telah memberikan kepercayaannya kepada kami untuk membangun bangsa ini agar menjadi lebih baik lagi. Salam Indonesia Raya.
Like · 3 · 8 hrs
Kencana Unggu Mantaff jendral ,semangat.salam indonesia raya...!
Like · Reply · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Terima kasih atas apresiasi yang diberikan. Salam Indonesia Raya.
Like · 2 · 8 hrs
Tya Starz Rainzz brharap Allah mndengrkan doaqu. supaya pak prabowo jd presiden.. aamin
Like · Reply · 16 · 8 hrs
Euis Herliena Aamiin...
Like · 2 · 8 hrs
Asmuransyah Ali Azam Amiin.. 1000000000000000000%
Like · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Aamiin YRA. Terima kasih atas doa yang diberikan. Salam Indonesia Raya.
Like · 4 · 8 hrs
View more replies
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
Rifki Firmansyah Berjuangkan atas dasar kemanusiaan......
Like · Reply · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Pasti! Kemanusiaan adalah salah satu hal terpenting yang harus diperjuangkan. Karena hal tersebut menunjukkan bagaimana sifat manusia sesungguhnya. Salam Indonesia Raya.
Like · 2 · 8 hrs
Hatake IisVeryyandra Jangan kaya jokowi coba OMDO
GERINDRA ITU HARUS BUKTIKNA KALU NYATA
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Salah satu organisasi pemuda sayap partai kami, Tunas Indonesia Raya (TIDAR) Aceh telah memiliki posko bantuan bagi para pengungsi Rohingya. Salam Indonesia Raya.
Like · 4 · 8 hrs
Andika Prayoga Nyata bohongnya
Like · 4 hrs
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
Nan Munandri mantap gerindra,,,
Like · Reply · 8 hrs · Edited
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Terima kasih atas apresiasi yang diberikan. Salam Indonesia Raya.
Like · 1 · 8 hrs
Herman P Basirun Setujuuuuuii!!!!&
Like · Reply · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Terima kasih atas apresiasi yang diberikan. Salam Indonesia Raya.
Like · 1 · 8 hrs
Rudin Anawula Setuju
Like · Reply · 1 · 8 hrs
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Salam Indonesia Raya.
Like · 1 · 8 hrs
Budi Handoko 100% setuju 100% ndukung kebijakan partai gerindra.
Like · 7 hrs
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
Khaidir Ir Garuda lebih punya hati daripada kerbaw mrh.
Like · Reply · 5 · 8 hrs
Warok Sangar kami g' salah pilih..... hanya GERINDRA ( pak Prabowo ) yg bisa memimpin Negeri ini, dan peduli tentang kemanusiaan..... lanjutkan pak.... kami selalu mendukungmu....
Like · Reply · 5 · 8 hrs
Nur Layla
Dukung Gerindra pro aktif menyuarakan pembelaan demi memperjuangkan HAM bagi penduduk muslim Rohingya! bgmnapun juga HAM yg menyangkut hak utk hidup , memeluk agama dan memperoleh kemerdekaan (bebas dri penindasan) adalah HAM yg sdh diakui scra internasional, dan perlakuannya sama tdk memandang ras ataupun minoritas (equality of right), Bravo Gerindra, semangat dalam memperjuangkan nasib muslim Rohingya!! Gerindra tetap berjaya!
Like · Reply · 4 · 7 hrs
Noor Wira Yang patut dipulangkan adalah mereka2 imigran gelap dari Tiongkok yg dtg ke Indonesia utk menipu dan bisnis barang haram spt narkoba....titik!
Like · Reply · 4 · 8 hrs
Choerul Rohiem 2019 RI 1 . Kami siap dukung bapak kembali.
Like · Reply · 4 · 8 hrs
Supardi Tedjo Sebagai sesama kita hrs menolong pak tp jng lupa bangsa kita jg butuh pertolongan pak,contohnya KPK dan sepak Bola kita sekarang sedang sekarat..
Like · Reply · 4 · 8 hrs
Andre Erlangga
Jokowi pun Bergerak Selamatkan Muslim Rohignya
By: Nandang Burhanudin
*****
"Berdasarkan intruksi Bapak Presiden Joko Widodo, saya sebagai Panglima meminta TNI mengerahkan 3 KRI untuk penyelamatan pengungsi Rohingya. BASARNAS tetap jaga semangat, seperti semangat kalian mencari korban kecelakaan pesawat Air Asia", perintah Panglima TNI.
Seiring sejalan, Menlu RI -saya tidak hapal namanya- melalui forum ASEAN meminta seluruh negara ASEAN untuk menghukum Myanmar.
Kepala Bulog atas intruksi Presiden mengirimkan 3 ton beras dan kebutuhan pangan untuk pengungsi Rohingya yang ada di Aceh.
Menko Sosial, Mpuan Maharani berlinang air mata. Ia pun memimpin rapat darurat dan memerintahkan Menteri perumahan untuk membuatkan perumahan sementara di pulau terluar RI.
"Atas nama HAM dan UUD Empat Lima. Kita sebagai negara dengan penduduk mayoritas Muslim, berkewajiban memberikan kepedulian walau alakadarnya. Saya perintahkan seluruh jajaran terkait, untuk fokus penyelamatan pengungsi Rohingya", ujar Presiden dalam wawancara TV.
***
Mendadak TV menghitam. Terdengar suara keras, "Ai dong ting ebaout det. Itu bukan urusan saya! Siapa bilang saya mau bantu? Oooh ...ngono toh..."
"Bi...bi...kopiRadix siaap...dah mau Ashar lhooo....", bau kopi Radix membuyarkan semua mimpi buruk saya. Ternyata peristiwa di atas, dalam mimpi pun tak pernah terjadi.
Like · Reply · 10 · 8 hrs
5 Replies · 8 hrs
Egga Adyan ini PR untuk pemerintah,,, kmrin d'bandung ada konven ASIA AFRICA, tuh mmbahas mslah aph ya,,?? Apa lupa/pura''lupa,,,,
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Nasrullah Farida Semangat sll my garindra semoga , succes dn menjadi yg trbaik i llove u forever my garindra
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Umar Jamal Kemerdekaan Adalah Hak Suatu Bangsa ! Salute Gerindra
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Sony Alson Harahap Barcelona prabowo presidenku
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Ycha Aulia Cyntha Mga partai gerindra sukss sllu and sllu mengedepan kn ke pentingan rakyat ,,, amiiinn
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Rido Sasaqlombok bukn hannya Rohingya,, tapi seluruh rakyat indonesia,termasuk di polosok negri,tampa membedakn ras,agma,suku,dll,, salm indonesia raya,mari bersatu
Like · Reply · 3 · 7 hrs
Paulus Ferdinand Berhitu Hidup tidak sendiri..mari kita saling membantu sesama umat..mari kita buktikan kpd dunia klo NKRI mampu saling tolong menolong...hidup gerindra..salam indonesia raya..
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Jenal Muthakin DPD FPI ACEH
Jenal Muthakin's photo.
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Diyan PurapuraGaptek pulau di indonesia ada lebih 17000 , pinjamin aja 1 buah untuk pengungsi seperti kasus pengungsi vietnam mereka juga saudara meskipun beda suku
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Indrakstore presiden sekarang hanya mementingkan rakyat yg dekat dengan mereka Tolong perhatikan kami yang berada di TIMUR, kami disini mrasa terbuang sebagai warga NKRI_____
Like · Reply · 3 · 8 hrs · Edited
Wayan Budiarta Peduli sesama mahluk ciptaan Tuhan adalah sifat pemimpin yg berhati mulia. Tanpa membedakan SARA laksana sifat sang surya menyinari alam semesta. Semua sifat itu ada pada bpk prabowo. Salam indonesia raya.
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Nancy Setia Setujuuuu
Zahir Croozterzect Counspect II Mantap Gerindra like emoticon
Like · Reply · 3 · 8 hrs
GlinzDhon Rahmad saya setujuh kalau untk ditolong hanya beberapa bulan, tetap ditampung dlm satu wadah, jngn sampai teledor.... tp kalau untk dibantu dikasih tempat buat menetap selamanya saya tidak setujuh, bisa hancur negara ini, mereka bisa beranak pinak dan membahayakan bangsa kita
Like · Reply · 3 · 8 hrs
Sofyan Hadi Setuju...hidup gerindra..
Like · Reply · 2 · 8 hrs
Maharib Sheikh Tunjukkan jati dirimu bangsaku Pancasila sila ke dua dasar negara ,tolong rohingga klo tak skarang kapan lagi, Indonesia negara kemanusiaan Pedulilah! !!
Like · Reply · 1 · 5 hrs
1 Reply
Zul Karnain Gak d dorong aj pmerintah ud bergerak. Jangan sok jdi pahlawan ap lg yg kesiangan.
Like · Reply · 1 · 8 hrs

Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)
May 22 at 9:39pm ·
PETIKAN WALL PARTAI GERAKAN INDONESIA RAYA )GERINDRA) &
GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
6 SYAABAN 1436H
25 MEI 2015
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)
Sahabat Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) sebagai warga masyarakat dunia dan secara kemanusiaan, kita wajib memberikan pertolongan terhadap pengungsi Rohingya. Untuk jangka pendek, pemerintah Indonesia harus membantu menyelamatkan ribuan nyawa yang membutuhkan pertolongan.
Melalui Komisi I, Fraksi Gerindra DPR RI akan mendorong pemerintah Indonesia untuk bisa proaktif menyelesaikan masalah Rohingya di dalam kerangka ASEAN. Atas nama kemanusiaan dan stabilitas kawasan, semua pihak harus aktif untuk menghadirkan solusi atas permasalahan Rohingya. Salam Indonesia Raya!
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen


PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA DUNIA AKHIRAT KAMI!
"Di mana ada laungan azan di situ tanah air kami"..Perdana Menteri Turki
Turki...Jazakallah
Duhai hamba Allah
Anugerah Allah
pada kami syukur sebanyak-banyak-Nya
Duhai hamba Allah
tatkala kami dilanda musibah
ujian keimanan yang amat berat untuk ditanggung
engkau datang
membalut duka
membebat luka
engkau jahit luka kami
dengan benang kasih cintamu pada kami
demi kerana tanggungjawabmu sebagai sesama islam
Duhai hamba Allah
izinkan kami menangis semahunya di bahumu
mengucapkan syukur kepada Tuhan
betapa engkaulah hamba Allah
berhati suci murni
tanpa mengira siapa kami
yang tak punya apa-apa
untuk engkau kasih dan sayang
Duhai hamba Allah
engkau menolong kami Lillahi Taala
engkau tidak pedulikan apa kata dunia
engkau tidak takut dengan apa anggapan dunia ke kamu
yang engkau tahu
engkau mahu selamatkan kami
kerana tanggungjawabmu sesama muslim
semua yang beragama Islam di muka bumi ini adalah saudaramu
Duhai hamba Allah
pangkatmu yang dipinjamkan Allah
sebagai perdana menteri
memang tepat sekali dipilih rakyat Turki
punyai pemimpin yang utamakan
agama dan rakyat melebihi kepentingan sendiri
Allahu Akbar amat bertuah rakyat Turki punyai
perdana menteri sepertimu
Duhai hamba Allah
budimu kepada kami Rohingya
tak akan kami lupa selagi hayat di kandung badan
moga berkat silaturrahim nan indah ini
tatkala engkau menjawab soalan kubur
"Siapakah saudara kamu?"
Engkau menjawab dengan mudah,
"Semua yang beragama Islam saudaraku,"
InsyaAllah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Duhai Perdana Menteri Turki
engkaulah hamba Allah anugerah Ilahi
yang kami syukuri sebanyak-banyak-Nya
engkaulah saudara dunia akhirat kami
di Syurga kita bersama memandang Wajah Allah Azzawajallah
berdekatan dengan Rasulullah Kekasih Allah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Karya Ratu Rimba Niagara,
4 Syaaban 1436H
23 Mei 2015
(PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK PERDANA MENTERI TURKI & SELURUH SAUDARA SEISLAMKU ROHINGYA MOGA TABAH MENGHADAPI SEGALA UJIAN DARI-NYA AAMIIN)
DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU TANAHAIRKU TAKBIR....'ALLAHU AKBAR' KATA-KATA KERAMAT UNTUK SEMUA PARA MUJAHID!!!
Suara Rakyat's photo.
Suara Rakyat
#Subhanallah .. Sikap yang PERLU ADA pada setiap PEMIMPIN ISLAM... Bukannya hanya melayu semata-mata..
Kita tak perlu jadi orang Rohingya. Tak perlu jadi Arab. Kita hanya perlu jadi manusia !!! .. Ya, itulah kata-kata Presiden Turki, Reccep Tayip Erdogan ketika beliau komentar soal pembunuhan regim kudeta Mesir terhadap anak Dr. Beltegi, Asma' yg syahid di medan Rabiah Kaherah.
#LIKE / #SHARE jika anda bersetuju...
Like · Comment · Share
Taufiq Fatih likes this.
POLITIK YANG BERPAKSIKAN RAKYAT ITULAH YANG DIPERJUANGKAN PEMIMPIN DAN RAKYAT YANG BERJIWA PENDEKAR LAKSAMANA HANG TUAH.'TAK AKAN HILANG MELAYU DI BUMI,'
Rabeah Binti Mohd Ali shared TUN LAKSAMANA MALAYA's photo.
May 21 at 6:48pm
INDAHNYA ISLAM AGAMA SUCI AGAMA PERDAMAIAN AGAMA KESEJAHTERAAN.
Islam itu indah
segala aspek
tiada paksaan dalam islam
menganuti agama islam atas kerelaan dan keikhlasan
ikhlas kerana Allah Taala
sebab itu Allah swt hanya menerima amalan
hamba-Nya yang ikhlas sahaja
Islam itu indah
hidup saling berbelas kasihan
bantu membantu
semua yang menganuti Islam adalah saudara
saudara dunia akhirat
malah agama lain dihormati tidak dizalimi
Islam itu indah
tidak menzalimi manusia mahupun haiwan
tapi kenapa ya...
agama buddha mengajar penganutnya zalim
kejam tidak perikemanusiaan
malah lebih zalim daripada haiwan
kenapa mesti ada paksaan menganuti agama buddha
jika beginilah sikap penganut buddha
satu dunia akan membenci kamu
satu dunia akan mengutuk kamu
kamulah sebenarnya pengganas
yang mesti dibalas setiap kekejamanmu
tahukah kamu buddha
darah mesti dibalas darah
para mujahid fisabilillah akan bangkit
untuk membela atas kekejamanmu buddha
kamu yang memulakan kekejaman ini semua
tak semudah itu kami sebagai saudara seislam
hanya sebagai pemerhati saja atas kekejaman
saudara kami akan tuntut bela ....
demi kerana agama dan saudara seislam kami
para mujahid rela bermandikan darah di bumi Rohingya
pejuang fisabilillah tak akan takut mati
kerana Syurga sedang menanti di bumi Rohingya...
ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR
bergema di seluruh bumi Rohingya
ALLAH BERSAMA PERJUANGAN PARA MUJAHID FISABILILAH.
Karya Ratu Rimba Niagara,
2 Syaaban 1436H
21 Mei 2015
(Puisi Diilhamkan Istimewa Untuk Seluruh Saudara Seislamku Di Rohingya & Para Mujahid Fisabilillah Moga Allah Bersamamu Memberi Kemenangan Dunia Akhirat AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin)
TUN LAKSAMANA MALAYA's photo.
TUN LAKSAMANA MALAYA feeling sad
IBU, KANAK-KANAK & BAYI DIBAKAR.!!! SAVE ROHINGYA..!!
Rentetan kekejaman terhadap Muslim Rohingnya di Arakan, Myanmar, masih terus berterusan. Sejauh ini, jumlah Muslim yang tewas mencapai 15 ribu orang. Sebanyak 30 ribu Muslim dinyatakan hilang, sedangkan 5000 orang lainnya ditahan yang secara puratanya kebanyakannya adalah golongan muda belia.
Masjid juga tidak lepas sebagai sasaran kekejaman orang-orang Buddha Myanmar. Sejumlah 21 masjid telah dibakar. Adalah dinyatakan masjid-masjid yang dibakar itu terletak di desa Kemboh, Furam (2 masjid), Zailar (5 masjid), Buhor, Folton, Shun Dori, Dirom, Godubah, Forhali, Noyah, Shel Gara, Honsi, Am Bari, Sinkir, Santoli, dan Bodur.
Selain pembunuhan dan tindakan kekejaman fizikal, kerugian harta dan pencabulan juga dialami Muslim Rohingnya. Media Myanmar pro Buddha dilaporkan mencuri dan menjarah desa-desa Muslim di Arakan serta memperkosa sejumlah Muslimah di sana. Ribuan Muslim yang ketakutan dengan kekejaman yang terus berlangsung, memilih untuk menjadi pelarian ke Bangladesh. Pejabat Imigresen Bangladesh menyatakan kini terdapat 300 ribu pelarian Rohingya. Mereka memilih Bangladesh dengan harapan memperoleh kehidupan yang lebih baik.
Namun tindakan tersebut bukan bererti tidak mengundang polimik. Pihak Bangladesh mengusir pulang secara paksa sekitar 2000 orang etnik Rohingya.
MARILAH KITA UMAT ISLAM BERSATU MEMBANTU SAUDARA-SAUDARA ROHINYA KITA..
SEMOGA ALLAH BERSAMA MEREKA.. Amin..
"CINTA SEORANG PATRIOT HANYA KEMATIAN YANG MEMISAHKAN KITA"
"Duhai anak bangsa ibu pertiwi tahukah kalian betapa kasih dan cinta
aku padamu...kuhilangkan lelah jemariku menulis terus menulis
puisi cinta untukmu agar kau setia dan kasih pada ibu pertiwimu.
Ku tak harapkan apa-apa balasan dari kalian cukuplah sekadar kenang daku dalam doamu. Kasihku ini biarlah hanya kematian yang memisahkan kita."
By Ratu Rimba Niagara.
DI BAWAH HUJAN MESIU BERTEMANKAN SENJATA DEMI MERAH PUTIH
Engkaukah itu pertiwi pembakar semangatku .
Di kala jiwa berjuang di perbatasan dan raga aku baringkan pada gundukan tanah bebatuan di padang gersang berteman dengan senjata demi MERAH PUTIH..
sayang tiada piranti untuk melukis pengabdian ini karena aku di bawah hujan mesiu.
hanya aku abadikan dalam hati di dalam jiwa seorang patriot yang tulus berjuang untuk NEGARA TERCINTA INDONESIA.
SALAM GARUDA MERAH.
By Jendral Prabowo Subianto
TAHNIAH UNTUKMU KESATRIA RIMBA NIAGARA!
"Tahniah kamu sudah sampai ke mercu kejayaan
ku tabik pada kamu kerana mencapai kejayaan
dengan segala daya usaha tanpa putus asa
sehingga berjaya sampai ke puncak sedangkan aku
sentiasa berjaya tanpa usaha kerana aku diberi kelebihan
ada kepak itulah beza aku dengan kamu
kamu berusaha untuk berjaya sampai ke puncak jaya
pasti ada misi dan visi tapi hidupku hanya mencari makan
jadinya kamu adalah santapan untukku pada hari ini.
Oleh kerana aku kagum dengan usahamu, aku mahu jadikan
kau sahabatku .
Aku punya banyak kelebihan dan kau pula punya banyak idea
dan semangat untuk hidup bukan untuk kepentingan
sendiri tapi untuk kepentingan semua rakyat rimba niagara ini.
Kaulah kesatria rimba niagara.
Puteri Arnab pasti bangga sama kamu duhai kesatria rimba niagara.... "
Karya Ratu Rimba Niagara
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
7 Syaaban 1436H
26 Mei 2015
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)
Sahabat Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) sebagai warga masyarakat dunia dan secara kemanusiaan, kita wajib memberikan pertolongan terhadap pengungsi Rohingya. Untuk jangka pendek, pemerintah Indonesia harus membantu menyelamatkan ribuan nyawa yang membutuhkan pertolongan.
Melalui Komisi I, Fraksi Gerindra DPR RI akan mendorong pemerintah Indonesia untuk bisa proaktif menyelesaikan masalah Rohingya di dalam kerangka ASEAN. Atas nama kemanusiaan dan stabilitas kawasan, semua pihak harus aktif untuk menghadirkan solusi atas permasalahan Rohingya. Salam Indonesia Raya!
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & IRMA SRI KABULATIRIN
25 Mei 2012
SukaTunjukkan lagi reaksi
 
Komen
Komen
WARNA KULIT TIDAK SEKALI MEMBEZAKAN KITA!
PERBEZAAN PENDAPAT ITU BIASA TAPI MATLAMATNYA TETAP SAMA
AGAR KITA SAMA PERTAHANKAN KEMERDEKAAN INI SEHINGGA KE TITISAN DARAH TERAKHIR.
JADILAH KITA SEPERTI POHONAN YANG MENJULANG TINGGI UNTUK MERENDANGI POHONAN YANG RENDAH DAN JANGAN JADI SEPERTI RUMPUT SESUKA HATI DIPIJAK ORANG! BARULAH ANAK BANGSA 
BERBANGGA DENGAN PERJUANGAN LELUHUR MOYANG MEREKA KERANA TIADA AKAN BERLAKU KEZALIMAN OLEH BANGSA ASING YANG CUBA MERAMPAS KUASA!
Foto Sociedad Argentina de Horticultura.
Sociedad Argentina de Horticultura bersama Mariola Tyniec dan 40 yang lain.
Buenos días amigos de SAH!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
    
    
    
    
    
SETULUSNYA KASIH PADA SEMUA
Kita bertinta seolah kita mahu mati esoknya
Kita bertinta untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi
Kita bertinta agar sahabat-sahabat kita menyayangi kita kerna-Nya
Indahnya jika
Kita dapat mengalunkan bahasa indah
Bahasa yang mententeramkan roh dan jasad
Bahasa yang mendamaikan jiwa
Tika menulisnya tenang
Yang membacanya pun tenang
Setenang air di kali Syurga
Moga tinta-tinta nan indah
Permai kita terus mengalir
Seperti air terjunan Niagara
Sama-sama menghilangkan
Dahaga iman yang yang kian tandus
Ditelan kesibukan masa pesona dunia
Bersamalah kita mencerna
Bahasa-bahasa
Yang mengundang rindu
Mengundang Rahmat Kasih-Nya
Agar di dunia kita dapat bersama
Di Syurga menanti
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Setulusnya Kasih Pada Semua
Putri Rimba Niagara
18 Mei 2012
    
    
    
    
    
AKU MENULIS BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA
Aku menulis sejak dulu,
Karyaku tersimpan di galeriku,
Bila kutiada untuk generasiku,
Lambang cinta abadi dariku untukmu.
Aku menulis bukan kerana nama,
Tapi mahukan karyaku ternama,
Aku dan pembaca saling bekerjasama,
Agar penulisanku senada seirama.
Karya Ratu Rimba Niagara,
20 Mac 2012

SukaTunjukkan lagi reaksi
     Komen
KITA BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG KE PANGKUAN-NYA
Wajahmu wajahku bersama memandang Wajah Allah Azzawajallah di Syurga Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin berkat persahabatan atas niat suci murni kerana -Nya.
Aamin YRA. Allahu Akbar..
Ya Allah ...redhakan persahabatan kami ini
Moga persahabatan kami seperti persahabatan ahli-ahli Syurga
Tiada akan ada kerapuhan kasih dan sayang
Semakin hari semakin sayang
Bukan semakin hari semakin rapuh
Tiada apa yang ingin kami fokuskan dalam persahabatan yang suci ini
Melainkan ingin mencari jalan-jalan pulang bertemu-Mu
Menyebarluaskan ilmu dunia akhirat agar hanya Engkaulah
Menjadi tumpuan semua hambaMu
Untuk Meng-AgungkanMu
Di sebilang masa dan ketika...
Ya Allah...Jauhkan kami...
Daripada segala yang membuatkan
Hatiku terluka
Hatinya terluka
Suburkan hati kami
Saling bekerjasama dalam
Melakukan segala kerja kebajikan
Yang Kau redhai tanpa ada niat sebesar zarahpun atas
Kerja kebajikan dilakukan
Biarlah kami tidak dikenali di dunia ini
Asalkan hanya Engkau sajahalah yang tahu
Biarlah sampai kami mati pun tidak diketahui
Kerana bukan nama untuk mempopularkan kami
Biarlah kami melenyap di bumi ini tanpa dikesan
Asalkan cita-cita kami untuk menjayakan perjuangan suci ini
Kau makbulkan...Kami sepenuh yakin pertemuan kami ini adalah atas KehendakMu maka kami Syukuri dan hargai sehingga akhir nafas kami...kami tak mahu berpisah hanya kematian yang memisahkan kami
Andainya salah seorang di antara kami yang pergi dulu bertemuMu kami sebagai kumpulan persahabatan ini akan terus menerus menyambungkan perjuangan suci murni ini tanpa henti agar dapat diwariskan kepada generasi pelapis
sehingga dunia ini sampai waktunya tamat
Ya Allah dengan niat persahabatan ini hanyalah keranaMu
kerana mahu menuju jalan-jalan pulang bertemuMu
Kau simpulmatikan persahabatan ini
dengan wangian cinta dari SyurgaMu
agar sentiasa mewangi di hati kami
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Aamin YRA. Illahi anta maqsudi waredho kamatlubi.. Ya Tuhan hanya Engkaulah tujuanku dan hanya keredhaanMu yang sentiasa menjadi cita-citaku. Berkatilah persahabatan ini wahai kekasihku Yang Satu lindungilah kami didunia dan diakhirat.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Hakikatnya dengan persahabatan ini kita telah ditemukan sejak Azali lagi.
Sahabat Dunia Akhiratmu,
Ratu Rimba Niagara
16 Sya'ban 1438H
13 Mei 2017
AKU DICIPTAKAN UNTUKMU
Allah ciptakan aku untuk kamu syukuri
Allah ciptakan kamu untuk aku syukuri
sama-sama menghargai.
KurniaanNya persahabatan yang indah ini
sama-sama harumkan hati
semurni hati Syurgawi
sama-sama berjanji
merealisasikan
hasrat murni
mahu hidup dan mati
sentiasa Allah redhai
agar bila sampai saatnya nanti
dijemputi Ilahi
dalam jiwa dan roh yang tenang diredhai Ilahi
Aamiin moga Allah kabuli
doa ini
Subhanallah indahnya persahabatan ini
semuanya suci ikhlas kerana Ilahi.
Aku diciptakan untukmu,
Ratu Rimba Niagara
16 Sya'ban 1438H
13 Mei 2017
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al Fajr
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
Wahai jiwa yang tenang (27), Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhai-Nya (28). Maka masuklah ke dalam jemaah hamba-hamba-Ku (29) dan masuklah ke dalam Syurga-Ku (29) - (Al Fajr:27, 28, 29)

SukaTunjukkan lagi reaksi
           Komen
Komen
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
27 REJAB 1436H
16 MEI 2015
(SELAMAT HARI GURU KEPADA SEMUA GURU-GURU DI DUNIA NYATA MAHUPUN DI DUNIA MAYA TERIMA KASIH CIKGU YANG TIDAK JEMU MEMBERI ILMU DUNIA AKHIRAT KEPADA KAMI MOGA ALLAH SWT MERAHMATI HIDUP DUNIA AKHIRAT CIKGU AAMIIN)

Foto Najib Razak.
Najib Razak
"Penat lelah jerih payah guru hanyalah kerana mereka menginginkan yang terbaik bagi kita." http://najibrazak.com/…/ucapan-hari-guru-yab-perdana-mente…/

SukaTunjukkan lagi reaksi
            Komen
Komen
SALAM ISRAK MIKRAJ 27 REJAB 1438H & SELAMAT HARI GURU KEPADA SEMUA GURU-GURU DI DUNIA NYATA MAHUPUN DI DUNIA MAYA TERIMA KASIH CIKGU YANG TIDAK JEMU MEMBERI ILMU DUNIA AKHIRAT KEPADA KAMI MOGA ALLAH SWT MERAHMATI HIDUP DUNIA AKHIRAT CIKGU AAMIIN)
BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO
PETIKAN PAGE PRINCE ABDUL MALIK , WALL RATU RIMBA NIAGARA &
GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015



Lagu: Adai-Adaina Laila Cinta Pengantin Diraja Ciptaan: Pg Hj Mohd Khairul Amilin bin Pg Hj Yahya Senikata: Hajah Aminah binti Haji Momin Susunan muzik: Pg H...
YOUTUBE.COM
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 JAMADIL'AKHIR 1436H
12 APRIL 2015



Now this is how you do a wedding, you guys. The Sultan of Brunei's youngest son, Prince Abdul Mal...
EONLINE.COM

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                         Komen
AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 4
                                  
Ratu  Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.
  • GARUDAKU, GARUDAMU,GARUDAKITA
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BIARPUN BERBEDA PENDAPAT
    CITA-CITA TETAP SAMA
    DISAMAKAN OLEH IKATAN
    JARINGAN LABA-LABA
    SALING BEKERJASAMA
    MENDUKUNGI CITA CITA ANAK BANGSA
    GENERASI DULU, KINI DAN AKAN DATANG
    DISATUKAN CITA-CITA DAN HASRAT MURNI
    MEMBINA JARINGAN LABA-LABA NAN INDAH
    PENUH STRATEGI DALAM KEINDAHAN
    KASIH SAYANG
    DIPADAMKAN SEGALA KEEGOAN
    SEKALIPUN PUNYA SEGALA
    BARULAH SEMPURNA JARINGAN
    LABA- LABA NAN INDAH
    BARULAH
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BISA TERBANG
    MENGGAPAI BINTANG
    DI LANGIT KE TUJUH
    INSYA-ALLAH AAMIIN
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    26 JAMADILAWAL 1435H
    28 MARET 2014

    SukaTunjukkan lagi reaksi
                                           

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.

AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 3
                                  
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-71 TAHUN

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai
KHAS UNTUK SAHABAT SEBERANG
Selamat hari merdeka. Selamat mencipta mimpi dan membuka jalan bagi harapan-harapan. 📷)Terima kasih


Foto Dinda Astri.
                                            
14 JAMADIL'AKHIR 1436H
4 APRIL 2015

Foto Veterinaria.

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                      Komen
Komen
Siti Hajar, Amnah Majid dan Saniah Masri menyukai siaran anda dalam Meja Ekspresi Puisi: "PERANCANGAN ALLAH YANG TERINDAH MOGA..."
pada 23hb Mac jam 4.02 pagi
Abe Lie Lie menyukai kiriman anda dalam 💓💞~BICARA HTI K€ HTI~💞💓.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 2.29 pagi
Aisha Jeanny menyukai kiriman anda dalam Sri Pemangku Adat.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 12.24 pagi
Amnah Majid menyukai kiriman anda dalam Meja Ekspresi Puisi.: "SAHABAT YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR..."
pada 23hb Mac jam 12.11 pagi
Bambang Ahmad telah menambah satu foto di Sahabat Setia Sehati Sejiwa pada hari Selasa: "Selamat malam".
pada 22hb Mac jam 11.09 ptg
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
29 SYA'BAN  1438H
26 MEI 2017

0 comments:

Post a Comment

 
;