Thursday 15 June 2017

JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (207) OMBAK RINDU


JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (207) OMBAK RINDU


CINCIN JIWA
Tidak tercacahkah pada hatimu biru anggurKu
pada gugup malammu menyalang perawan
bibir manjanya kau eja larat-larat cinta
lalu ujung mata Pendita mencium waridmu
bergolak al-baqarah di rehal jiwa
menyelak sorga di suratul waqiah
Jika Penyairku menamsil tatah permata
pada telunjuk tasyahud yang kau syahadah
mentasydiq kalimah Hu Allah
antara kubah Diri yang Kau penjara
lunyurkah sekelumit cahaya di biara asmara
memedar selengkung rasa tujuh pelanginya
airmatamu berdoa mengemis cinta
Inilah
permata makna yang kutanda
abjad huas hutty kalamon sakhfaz karoshat saqoz dhozoq
wabil Alif, summa zal summa alif summa zai summa lam summa zai
summa ta'.....summa izazul zilzatil arzuzil zaalahaa.....!
bergegarlah samesta ujud dengan fana
berderai lerai, jantungmu menyala menyirna segala
menyintak cincin rinduMu di lidah sangkakala
Aku Dia & Kita,
memugar Taman Kesatuan anggur yang terahsia
cairan Ghaust melimpah memercik darah
rebah dalam sujud menyembah
pasrah...!
Rajendra Nath Tagore
SEKUNTUM MAWAR MERAHMU MEMBAWA CINTA KE SYURGA
Kekasihku...
Terimakan kasih sekuntum mawar merahmu
Terima kasih karena sudi mencintaiku
Setulus hatimu kerana-Nya...
Cintamu cintaku
Disirami dengan
Setanggi dari Syurga
Agar kewangiannya
Meresapi kalbumu kalbuku
Tak akan ada pendustaan cinta
Tak akan ada penyelewengan cinta
Melainkan cinta ke arah
Kebahagiaan dunia akhirat
Di dunia kita adalah
Penghuni Syurga cinta dalam redho Ilahi
Di akhirat kita adalah kekasih
Bidara bidadari
Yang bercinta
Tanpa ada perpisahan
Tanpa ada nokhtah perpisahan
Bersama selamanya
Itulah cinta
Seindah-indah cinta
Bagi pasangan kekasih
Syurga dunia
Syurga akhirat
Bahagia cinta abadi tanpa nokhtah
Hebatnya cinta karena- Nya...
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Terima kasih kekasih..
Sekuntum mawar merahmu membawa cinta ke Syurga
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Jun 2012
HENTIKAN SAJA DENYUT NADIKU
By:Raden Sadhewa
Saat airmata malaikat menghujani bumi..
menyelimuti segenap pilu kalbu..
membasahi gelisah tanah..
dan membasuh bayang senja..
mungkin sedu sedan dedaunan begitu ringkih..
mengalun menawan dalam aroma badai..
tak ubahnya sayap malaikat yang patah..
sungguh betapa wangi anyir darah..
seribu anyelir pun rimbun hutan cemara..
takkan pernah mampu meneduhkan gurun jiwa yang
betapa panas tanpa cumbuan hujan..
layaknya malam tanpa rembulan..
redup nafas kian gersang..
pelukan gelap kian hangat..
dalam rintihan senyap..
seraya milyaran gemintang yang dipasung mega-mega..
adalah sunyi dermaga yang menemani serpihan doa-doa..
bersama bingkai debu dalam balutan sendu..
Tuhan..
tutup saja kedua mataku..
hentikan saja denyut nadiku..
musnahkanlah saja aku..
seperti Engkau membenamkan mentari dalam dekapan kelam malam..
seperti Engkau menyayat perih gemawan hingga mendung menangis lirih..
 seperti Engkau menghancurleburkan tubuh meteor hingga menjadi kepingan cahaya..
luruh dan musnah dalam pelukan langit bumi...
sengau kepak kemarau...
bagai bisik jantung yang kian lemah..
pun ombak lautan meradang parah...
retakan hati..
tanggal perlahan..
seiring mawar yang terbakar...
dan sesak kabut yang menebal.............
By: Raden Sadhewa
15 Juni 2012
DUHAI YANG MERINTIH KECEWA CINTA
Aduhai yang merintih kecewa cinta
Bunga bukan sekuntum
Kumbang bukan seekor
Kenapa karna cinta tak terbalas
Kau minta pada Tuhan
Tamatkan saja nyawamu
Adakah itu tandanya cinta sejati
Bangunlah suara kecewa cinta
Pulanglah ke pangkal jalan
Pulanglah kepada Cinta Yang Hakiki
Cinta kepada Tuhan Yang Mencipta Cinta
Dia Maha Tahu siapa yang terbaik untuk memiliki cintamu
Usah dikenang cinta bukan milikmu itu
Percayalah dengan janji Allah
Janjinya pasti
Janji manusia memakan diri sendiri
Makanya janganlah kau kecewa lagi
Ku pasti cinta bidadari Syurga
Sedang menantimu
Asalkan kau sabar menanti dalam doamu yang tak putus
Biarpun di dunia tidak kau miliki cinta Sang Bidadari ...
Di Syurga pasti menunggumu
Asalkan cintamu pada Pencipta Cinta
Penciptamu juga kau letakkan tempat yang pertama
Pasti jiwamu tak galau
Pasti jiwamu tenang
Setenang air di kali Syurga
Insya-Allah bidadari dunia akhirat
Sebagai balasan cintamu pada Ilahi
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Jun 2012
KASIHKU PADAMU TAK PERNAH SURUT
Rindu
kadang-kadang bagaikan lautan
meski ia indah membiru
namun kadang-kadang ada gelora
ada badai nan mendera
Kadang-kadang tampak tenang
kadang-kadang pasang
kadang-kadang surut
namun kasihku padamu
tak pernah larut...
By: Seindah Janji
ULUNG SJ
13/6/2012
KUSABAR MENUNGGUMU
Terima kasih kekasih ...
Karna kasihmu tak pernah surut padaku
Kusangkakan cintamu padaku telah ditelan ombak rindu...
Gimana setianya ombak pada pantai
Begitulah setianya aku padamu...
Percayalah ...gimana tenangnya ombak rindu membiru
Begitulah tenangnya aku menunggumu
Melamarku menjadi bidadarimu...
Moga Allah memakbulkan doamu doaku...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Jun 2012
KOPI CINTA
Duhai bakal bidadariku...
Kau kata
Padaku
Jika ikatan kita sudah terpatri cincin cinta Syurga
Setiap hari kau akan menyediakan aku
Secawan kopi cinta
Itu adalah lambang cintamu yang takkan pudar padaku
Semakin hari semakin cinta
Semakin hari semakin sayang
Semakin hari semakin rindu
Tak perlu lagi ditunggu ungkapan
Cinta sayang dan rindu di ombak rindu
Tak perlu ditungggu tak perlu dilaungkan lagi
Setiap kata-katamu membuatkan
Aku teruja untuk memilikimu
Menyangimu mencintaimu seumur hidupku
Andai kata aku tidak memilikimu
Mahu rasanya kopi cinta itu
Terbayang-bayang wajahmu
Terbayang-bayang candamu yang menghiburkan
Terbayang kata-kata yang memukau kalbu
Kau mengujakan aku untuk terus memiliki cintamu
Tapi kau bilang...
Jika ingin memiliki cintamu...
Aku haruslah meletakkan cinta Allah Tempat Teratas
Barulah kau akan terima cintaku
Kau bilang cinta mu ada ke aku
Kiranya cintaku pada Allah Yang Pertama
Tersyahdu aku terkedu aku
Yang selama ini mengujakan cinta seorang wanita
Tapi kau mentarbiyahkan aku mencintai Allah
Mengatasi segala-Nya
Cintamu sekadar apa adanya...
Dan kau mencintai aku lebih adanya
Kata-katamu itu menusuk di kalbuku
Aku muhasabah diriku
Apakah selama ini
Aku terlalu taksub dengan pesona cinta dunia?
Ya Allah aku bersyukur pada-Mu
Kau Kurniakan
Cinta-Mu dengan
Hadirnya dia
Untuk kami terus-terusan mencintai-Mu
Mencari jalan-jalan redho-Mu
Hingga ke akhir hayat kami
Dan patrikan cinta kami
Hingga ke Syurgawi
Aamin
Karya Putri Rimba Niagara
14 Jun 2012
(KARYA PUTRI RIMBA & SEINDAH JANJI)
15 Jun 2012
TERIMA KASIH ATAS SENYUMANMU ITU
Aku tak pernah mencacimu duhai rakanku yang dikasihi dunia akhirat..
Aku rela aku yang dicaci daripada kau yang berhati mulia
Senyuman mu pun sudah cukup banyak pahala yang kau raih
Karna senyuman itu satu sedekah...
Biarpun senyumanmu itu cumalah gambar
Tapi ada nilaian-Nya di Sisi Allah...Insya-Allah Aamin
Senyum jangan tak senyum...
Terima kasih atas senyumanmu itu...
PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Jun 2012
SETULUSNYA KASIH PADA SEMUA
Kita bertinta seolah kita mahu mati esoknya
Kita bertinta untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi
Kita bertinta agar sahabat-sahabat kita menyayangi kita karna-Nya
Indahnya jika
Kita dapat mengalunkan bahasa indah
Bahasa yang mententeramkan roh dan jasad
Bahasa yang mendamaikan jiwa
Tika menulisnya tenang
Yang membacanya pun tenang
Setenang air di kali Syurga
Moga tinta-tinta nan indah
Permai kita terus mengalir
Seperti air terjunan Niagara
Sama-sama menghilangkan
Dahaga iman yang yang kian tandus
Ditelan kesibukan masa pesona dunia
Bersamalah kita mencerna
Bahasa-bahasa
Yang mengundang rindu
Mengundang Rahmat Kasih-Nya
Agar di dunia kita dapat bersama
Di Syurga menanti
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Setulusnya Kasih Pada Semua
Putri Rimba Niagara
15 Jun 2012
KARNA TAKDIR CINTA ADALAH MILIK-NYA
Hantaran Di Hari Persandinganmu
Kompang dipalu
bertalu-talu
sambil berlagu
di hari persandinganmu
yang penuh gilang gemilang
dengan disaksikan ramai tetamu
mengunjungi hari kebahagiaan dirimu.
Tapi hatiku
berlagu pilu, sayu
melihat dirimu
di atas pelamin angananku
bercucuran airmataku
tersayat pilu, sendu
merestuimu tanpa kerelaan hatiku.
Kulihat dirimu
sungguh ayu
dengan songket sedondonan baldu biru
hadiah pemberianku
untuk engkau dan suamimu
di hari kematian cintaku
berwardah sendu dan pilu di hatiku.
ssz/spl/pm...03/4/2012.
Karya Sazalee Sulaiman
CINTA SEHARUM KASTURI SEHARUM CINTAMU
Duhai kekasih yang bukan kekasihku lagi...
Bukan sengaja aku mendustakan cintamu
Aku tak rela berbagi kasih antara kau dan dia
Dulu iya kau memang kucinta sepenuh hati
Kau kurindu dan kusayangi
Kita berjanji untuk sehidup semati
Mematri kasih hingga ke Syurgawi
Tapi apakan dayaku
Kasih kita tak kesampaian
Kau yang melepaskan cinta
Demi perjuanganku dan mu jauh berbeda
Aku akur kehendakmu
Biarpun hati kuterlara pedih sedih perih
Aduhai teganya dikau pada cinta kita
Tahulah aku bukan salah dirimu
Karna kau tak mahu sama-sama kecewa
Kuterima suratan takdir cinta dengan hati yang rela
Di hari persandinganku kupakai songket sedondon biru
Pemberian darimu tanda ku menghargaimu
Biarpun kutahu deritanya hatimu
Karna anganan pengantinmu musnah
Bersama kematian cintamu
Berwadah sendu dan pilu di hatimu yang terluka
Dan aku di pelamin
Tertunduk syahdu
Tak sanggup kumelihat kamu
Yang dirundung duka
Pelamin anganku indah bersulam cinta suci
Pelamin anganmu musnah dek pengkebumian cinta terakhir kita
Terimalah takdir ini
Karna takdir cinta adalah milik-Nya
Percayalah Allah menyediakan
Cinta yang terbaik untukmu
Cinta seharum kasturi seharum cintamu
Karya Putri Rimba Niagara
15 Jun 2012
PERTAHANKAN CINTA DEMI-NYA
Salam cinta untuk mereka yang suka akan cinta kepada:
Allah SWT
Nabi Muhammad SAW
Negara
Sesama insan
Semua yang diciptakan Ilahi di langit dan di bumi
Cinta setulus hati karena-Nya
Barulah sempurnanya cinta
Dan indahnya cinta
Cinta itu indah jika
Tiada apa yang ditakuti
Tuk mempertahankan cinta
Demi-Nya
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Jun 2012
DUHAI TEMAN FBKU DAN SEMUA TEMAN GRUPKU YANG DISAYANGI DUNIA AKHIRAT
Ratu Rimba Niagara > Dan ku bersyukur dengan
Hubungan kasih sayang kita
Setulusnya kerana-Nya
Tanpa syarat kebendaan harta
Untuk menjalinkan kasih kita
Akhirnya membawa kita
Ke Syurga Ilahi
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Doa setulus ikhlas daripada sahabatmu,
Ratu Rimba Niagara,
Rimba Niagara
15 Jun 2012
PELANGI CINTA ITU MENGUKIR NAMANYA NAMAMU NAMAKU SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU
~Pelangi Indah~
Saling menjaga perasaan di dalam hatii ...
Terus menunggu satu jawaban yang tak pastii ...
Mungkin jarak mampu memisahkan raga kita ..
... Namun jarak tak mampu memisahkan cinta yang ku ukir di hatimu ...
I.S.A
By: Ihsan Sivam Abdullah
AWAN PELANGI CINTA ITU MENGUKIR
NAMANYA NAMAMU NAMAKU
SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU
Putra Arjuna:
Hari ini hujan turun mencurah...
tembusi hati...
datangan rasa...
tik-tik bunyi melemaskan telingaku..
bila hujan berhenti...
renyai,mentari menyusur keluar..terbit pelangi...
warna-warna itu...terukir di awan...
membentuk namamu..sudahlah anganku...
tidak pernah berhenti..dalam benak fikiranku..ini.
Warna coklat,kebiru-biruan membentuk namamu di awan sana
bersama rakannya lelangit ungu, kemerahan hati..antara kau dan aku..
AWAN PELANGI CINTA
Pelangi ...
Kau indah
Sungguh indah
Warna-warnimu berkemilauan
Membuatkan hatiku terpana keasyikan memuja-Nya
Datang pula kelompok-kelompok awan warna-warni
Pelangi nan indah membentuk nama-Nya
Allahu Akhbar aku terkesima
Betapa indahnya di kala itu
Tanpa diduga kelompok awan berwarna coklat, kebiru-biruan
Membentuk namamu PUTRA ARJUNA di sebelah kanan
Awan pelangi yang tertera Kalimah ALLAH SWT
Awan ungu , kemerahan hati tertera nama PUTRI RIMBA di kiri
Terpesona aku di kala itu
Menangis aku tanpa henti
Melihat keajaiban yang Allah SWT perlihatkan padaku
Syahdu aku bercampur kesyukuran yang kusambut
Dengan lafaz
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Karya : Putri Rimba.
24 April 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
15 Jun 2012
KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA
Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi
By: Putra Arjuna
DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
YANG KAU CINTAKAN AKU
Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
Ombak dan pantai seakan mengerti
Betapa aku rindu sama kamu
Malangnya rinduku kamu sepikan
Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
Mendengar deruan ombak
Sudah cukup membahagiakan aku
Seolah kau membalas rinduku
Yang kau sepikan sejak sekian lama...
Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
Lambang cinta kasih suci ada di sana
Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
Biarpun kau tidak merindukanku
Di kaki langit sudah memberikan jawapan
Yang kau cintakan aku
Melebihi aku rindukanmu
Karya Putri Rimba.
30 April 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
TIKET KE-SYURGA SEORANG WANITA
Duhai ...
Dinda Siti Ayuni....
Izinkan kanda untuk berbicara pada mu sayang...
Kenapa kau harus mendambakan cinta yang begitu
Cinta yang tak mengajakmu ke Syurga-Nya
Dia bilang mahu sediakan sebuah istana
Hingga sekarang nggak ada
Dia bilang mahu belikan mobil besar
Hingga sekarang nggak ada
Dia bilang mahu menjadikanmu bidadarinya
Hingga sekarang nggak ada
Semuanya nggak ada...
Bila ku tanya bila dia mahu merealisasikan ikatan cinta mu ...
Engkau diam tanpa jawapan
Tapi napa kau masih mendambakan cintanya?
Sedangkan engkau sendiri tahu dia sudah memiliki cinta yang sah
Tapi kau mahu juga setia pada cintanya
Oklah aku hormati dengan kesetiaan cinta mu itu...
Tapi andai kata ditakdirkan dia mati hari ini
Adakah kau akan setia dengan cintanya?
Dan adakah kau yakin dia akan membawa cinta suci mu itu ke Syurga?
Coba kau fikir di dunia lagi dia tidak mahu memberi tiket ke Syurga pada Mu mana bisa mungkin dia boleh membawa cinta setia mu ke Syurga
Bagi seorang wanita tiada yang lebih mulia jika
Mendapat tiket ke Syurga daripada seorang pria yang beriman
Dengar lah dinda Ayuniku sayang...
Dambakanlah cinta yang boleh membawa mu ke Syurga
Jika kita dambakan cinta dunia....dunia akan tinggalkan kita
Jika kita dambakan cinta akhirat...dunia akan mengejar kita
Fikirlah dengan mata hatimu
Jangan butakan mata hatimu
Biar kita buta jangan buta hati
Kerana dia yang kau cinta
Menjadi pujaan hatimu
Berdoalah pada Allah SWT agar lembut hatinya untuk memberi mu
Tiket ke Syurga
Agar cinta mu dan dia terpatri hingga ke Syurga
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba.
29 April 2012
PABILA DIA MEMBALAS CINTA
Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu
Tapi di kalbu tertera nama-Nya
DIA kupuja
Kau kusayang
DIA kurindui
Kau kuingati
Kerana-Nya aku menyayangimu
Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu
Jika kasihmu tiada kepada-Nya
Jangan kau coba mendekati aku
Bukan aku tak sudi
Tapi hatiku tiada ke kamu
Bila tiada hati cinta tak bererti
Cinta akan jadi mati
Cinta terus terhenti
Makanya cintailah DIA
Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna
Ketahuilah kamu duhai kasihku
Kasihku ada ke kamu
Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
Maka disitulah kunci cintaku padamu
Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
Makanya undurkanlah cintamu
Biarkan aku bahagia bersama
Cinta yang pabila Dia membalas cinta
Bahagia dunia akhiratku
Insya-Allah Aamin.
Karya Putri Rimba.
29 April 2012
BEGITU HEBATNYA CINTA KEKASIH KEPADA PARA KEKASIH-NYA
Kekasihku...
Kekasihku Allah SWT Tuhanku
Kekasihku Nabi Muhammad SAW
Kekasihku amal penemanku di kuburan
Kekasihku adalah hamba-Nya pilihan Allah di Lauhmahfuz
Kekasihku mengajar aku erti hidup berkasih sayang kerana-Nya
Syurga ditempatkan kepada hamba-Nya
Bukanlah kerana banyaknya amalan hamba-Nya
Tapi dengan Rahmat Kasih-Nya
Yang penting sentiasa bersangka baik dengan-Nya
Beramal ikhlas semata kerana-Nya
Tiada niat lain ikhlas kerana-Nya
Kekasih segala kekasih
DIA lah Tuhanku
Yang setia
Membalas cinta hamba-Nya yang ikhlas
Janji-Nya pasti benar
Sesungguh-Nya
DIAlah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Tidak akan pernah meninggalkan hamba-Nya
Biarpun sedetik
Terlalu hampir
Kemana kita berada DIA berada
Tak pernah tidur dan lalai
Bersama kita
Sejak Azali Lagi
Hingga nafas terhenti
Syurga adalah balasan
Yang terindah buat para kekasih-Nya
Yang Dicintai
Selagi berdetak jantung
Yang tiada penghujung-Nya
Biarpun sudah bergelar roh
Begitulah
Cinta-Nya Allah kepada para kekasih-Nya
Maka berlumba-lumbalah kita untuk
Menjadi kekasih-Nya
Kerana
DIA Maha
Penyayang
Memahami
Setia
Memakbulkan doa
Janji-Nya pasti ditepati
Kita tak akan dikecewakan
Selagi mana kita beramal
Ikhlas kerana-Nya
Andainya semua hamba-Nya
Masuk ke Syurga
Masih lagi ada ruang untuk para kekasih-Nya
Menghuni Syurga
Kerana Syurga itu
Luas seluas -luas-NYa
Begitulah Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang-Nya Kekasih
Membalas cinta kepada semua para kekasih-Nya
Yang hidup di muka bumi
Dari wujudnya Nabi Adam as
Hinggalah bumi ini qiamat
SUBHANALLAH BEGITU HEBATNYA CINTA KEKASIH
KEPADA PARA SEMUA HAMBA-NYA YANG BERGELAR
KEKASIH-NYA
Moga kita semua tergolong menjadi kekasih-Nya
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Jun 2012
KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?
Engkau ni keturunan puteri ke?
Engkau suka berlagak kan?
Meluat aku...
Weeii kau cermin sikit muka kau tu
Harap mekap je lebih
Buang mekap
Tengok...
Hodoh....
Maka dari itu cermin sikit
Engkau tu siapa...
Aku sentiasa sedar diri
Aku siapa
Yang tak secantikmu
Yang tak semudamu
Aku memang tak setandingmu
Ha sedar pun
Habis tu kenapa
Kau berlagak macam
Seorang puteri raja
Tak malu ke
Perasan?
Salah ke aku
Menghargai kecantikan
Kurniaan dari Allah
Kalau kau nak tahu
Jika aku tak bermekap
Wajahku hodoh
Kalau ditarik lapisan kulit
Wajahku ini lagi hodoh
Seperti tengkorak berjalan
Termasuk juga wajah
Engkau tanpa kulit di wajah
Engkau boleh bayangkan
Jadi apa nak dikesahkan
Pada kecantikan yang
Sementara ini...
Habis tu kenapa kau
Berwatak seperti puteri diRaja
Kau perasan nak jadi puteri ke
Putera mana yang hendak
Kau pikat dan
Putera mana yang akan terpikat
Denganmu
Lainlah aku cantik dan masih muda
Tak perlu mekap pun dah cantik
Sekali aku senyum 10 yang terpikat
Tapi aku tak semudah itu terpikat
Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja
Yelah kau cantik dan muda
Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...
Tak perlu kau doakan sudah ada pun
Cinta gila-gila dengan aku
Kerana kecantikan aku
Aku pun anak orang berada
Makanya kenalah setaraf denganku
Syukur Alhamdulillah
Moga kau bahagia sahabatku
Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
Yang diimpikan oleh semua orang....
Habis yang kau berlagak macam puteri tu
Tak pesona dunia ke tu...
Teman...aku ini cuma
Menghayati watakku
Sebagai seorang puteri rimba
Yang tinggal bersama dengan
Penghuni rimba niagara
Takkanlah memegang watak
Sebagai puteri rimba pun
Nak cemburu....
Lainlah puteri untuk manusia
Bolehlah kau cemburu
Nasib baik puteri rimba
Kalau puteri istana memang aku cemburu
Dengan haiwan apa nak dicemburukan
Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
Tak nak aku....
Tahu tak apa...
Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
dunia sastraku agar aku dapat berpena
Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
Keikhlasan sokonganmu dalam karya
SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Jun 2012
pada 15hb Jun 2012 jam 7.13 pagi · Suka · 1
Sunting
Rabeah Binti Mohd Ali
Rabeah Binti Mohd Ali IKRAR JANJI SEORANG HAMBA KEPADA PENCIPTA-NYA
Duhai teman sastra yang tersanjung di hatiku
Kau sumber inspirasiku
Di kala hati ini berduka
Kau sapukan airmataku
Dengan sapu tangan kasih setulus hatimu
Di kala aku disepikan
Kau saja yang sudi menyahut puisiku berlagu rindu
Lalu aku rindu serindunya padamu
Di kala bulan memunculkan dirinya
Wajahmu ada di situ
Senyum padaku
Dan kudengar jelas
Gurindam puisimu berlagu rindu
Dan tanganmu kau hulurkan padaku
Menjemputku ke bulan
Bersamamu
Berlagu puisi
Puisi tentang rindu
Puisi tentang rindu pada-Nya
Dan kita sama-sama memuji-Nya
Tanpa henti dalam linangan airmata
Syahdu...
Bahagianya kita di kala itu
Kerana bulan
Tak jemu
Mengajar kita
Tentang rindu
Tentang cinta
Dan kita berkasih sayang
Sesama semata kerana-Nya
Bukan kerana harta dan pangkat
Kerana itu tidak dibawa ke
Padang Mahsyar
Yang akan dibawa
Cinta dalam Redha Ilahi
Di Mahsyar kita sendirian
Dibakar terik mentari sejengkal kepala
Merenangi lautan peluh yang berpeluh-peluh
Untuk menjawab segala ikrar janji seorang hamba
Pada Pencipta-Nya
Tiada siapa yang dapat membantu kita
Di kala itu biarpun orang yang kita sayangi di dunia dulu
Yang menjadi peneman setia di kala itu
Dan amat berharga untuk menebus diri
Adalah amalan yang di terima-Nya
Jika terlepas kita di Mahsyar
Makanya
Pintu Syurga menanti
Terbuka seluas-Nya
Untuk kita yang bahagia
Dari segala azab sengsara
Dan ketika itulah
Cinta kita yang kita Agungkan
Kerana-Nya akan bertaut kembali
Dan ku bersyukur dengan
Hubungan kasih sayang kita
Setulusnya kerana-Nya
Tanpa syarat kebendaan harta
Untuk menjalinkan kasih kita
Akhirnya membawa kita
Ke Syurga Ilahi
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Jun 2012
BISMILLAHIRAHMANIRAHIM,
”Ya Allah berilah kami, jiwa yang tenang, yang beriman akan saat perjumpaan dengan-Mu dan ridha menerima segala ketetapan-Mu."
:: Selamat menyambut Jumaat Penghulu segala hari..sama2 kita berdoa utk kesejahteraan dan kerahmatan kita bersama dlm mendapatkan Redha NYA... :: — .
ALHAMDULILLAH
Alhamdulillah
Jika kita tergolong hamba-Nya
Yang bersujud kerana-Nya
Alhamdulillah
Jika kita
Bila sampai waktu
Bertemu dengan-Nya
Dalam redho lagi diredhai
Alhamdullilah
Moga doa kita
Dimakbulkan Allah
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Cintaku bukan karena harta,,,
Cintaku bukan karena paras muka,,,sadarilah kasih,,,
Cintaku hanya hingga ke surga,,
Bersama,-sama mu,,
Demi kasih sayang yg aku pertahankan,,,sanggupku meniti
Malam tanpa mimpi,,
Aku berdoa semoga kita bahagia,,hingga keakhir hayat,,
Untuk selamanya,,
Jangan sedih jika tidak memiliki cinta manusia kerana Allah sentiasa bersedia untuk dimiliki cinta-Nya Yang Maha Sempurna Indah yang Maha Setia DIA sama sekali tidak menghampakan kerana janjiNya pasti ditepati
UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA
Daunan kasih lambang kasih sayang sejati
Penghuni Rimba Niagara hidup berkasih sayang
Saling mempertahankan kasih sayang
Selagi nyawa di kandung badan
Kerana kasih setulus hati nan ikhlas kerana-Nya
Penting kerana kasih tak tersisih
Kasih bawa ke Syurga
Kasih dan cinta
Bukan berlandaskan
Kepentingan sendiri
Tak akan ada cemburu
Sakit hati
Luka dilukai
Yang ada kasih sejati
Berkorban jiwa
Demi kasih setulus ikhlas kerana-Nya
Jadinya
Seluruh penghuni Rimba Niagara
Pentingkan kasih dan sayang demi-Nya
Moga Allah SWT pelihara
Seluruh penghuni rimba niagara
Daripada mereka-mereka
Yang ada niat untuk
Memusnahkan kasih sejati kerana-Nya
Hidup ini cumalah setetes cuma
Apalah ada pada kami penghuni rimba ini lagi
Melainkan kami mahu kedamaian dan
Ketenangan jiwa yang abadi
Sebelum dijemput pulang ke pangkuan Ilahi
Ya Allah moga kedamaian seluruh penghuni
Rimba Niagara ini dapat bertumpang teduh
Di bumi-Mu dengan dengan aman dan bahagia
Tenang indah seperti hidup di alam Syurga-Mu
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
12 Jun 2012
SETULUSNYA KASIH PADA SEMUA
Kita bertinta seolah kita mahu mati esoknya
Kita bertinta untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi
Kita bertinta agar sahabat-sahabat kita menyayangi kita karna-Nya
Indahnya jika
Kita dapat mengalunkan bahasa indah
Bahasa yang mententeramkan roh dan jasad
Bahasa yang mendamaikan jiwa
Tika menulisnya tenang
Yang membacanya pun tenang
Setenang air di kali Syurga
Moga tinta-tinta nan indah
Permai kita terus mengalir
Seperti air terjunan Niagara
Sama-sama menghilangkan
Dahaga iman yang yang kian tandus
Ditelan kesibukan masa pesona dunia
Bersamalah kita mencerna
Bahasa-bahasa
Yang mengundang rindu
Mengundang Rahmat Kasih-Nya
Agar di dunia kita dapat bersama
Di Syurga menanti
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Setulusnya Kasih Pada Semua
Putri Rimba Niagara
15 Jun 2012
TEROBAT RINDUKU RINDUMU DI PURNAMA MALAM PELANGI CINTA
Terima kasih juga pada dinda Laksamana Mas atas segala pengkongsian ilmu kasatria pada kanda...jua pada dunia sastramu sasteraku...Insya-Allah menjadi bahan seni sastra Rumpun Nusantara sehati sejiwa senada seirama... menjadi bahan khazanah warisan bangsa untuk anak cucu yang bakal kita tinggalkan...Insya-Allah setiap kali purnama mengambang mereka akan melihat senyuman para kasatria yang pernah berjuang untuk mereka ...makanya terobatlah rindu para kasatria dan anak cucu. Tajuknya, TEROBAT RINDUKU RINDUMU DI PURNAMA MALAM PELANGI CINTA lihatlah senyumanku di sana sambil menghulurkan tangan menjemput penuh kasih ke purnama bersama bersyair berpuisi tentang cinta kasih dan sayang setulus hati karena-Nya.
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
14 Jun 2012
2 2
Kongsi
Rabeah Binti Mohd Ali
pada 12hb Jun 2012 jam 12.59 ptg ·
UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA
Daunan kasih lambang kasih sayang sejati
Penghuni Rimba Niagara hidup berkasih sayang
Saling mempertahankan kasih sayang
Selagi nyawa di kandung badan
Kerana kasih setulus hati nan ikhlas kerana-Nya
Penting kerana kasih tak tersisih
Kasih bawa ke Syurga
Kasih dan cinta
Bukan berlandaskan
Kepentingan sendiri
Tak akan ada cemburu
Sakit hati
Luka dilukai
Yang ada kasih sejati
Berkorban jiwa
Demi kasih setulus ikhlas kerana-Nya
Jadinya
Seluruh penghuni Rimba Niagara
Pentingkan kasih dan sayang demi-Nya
Moga Allah SWT pelihara
Seluruh penghuni rimba niagara
Daripada mereka-mereka
Yang ada niat untuk
Memusnahkan kasih sejati kerana-Nya
Hidup ini cumalah setetes cuma
Apalah ada pada kami penghuni rimba ini lagi
Melainkan kami mahu kedamaian dan
Ketenangan jiwa yang abadi
Sebelum dijemput pulang ke pangkuan Ilahi
Ya Allah moga kedamaian seluruh penghuni
Rimba Niagara ini dapat bertumpang teduh
Di bumi-Mu dengan dengan aman dan bahagia
Tenang indah seperti hidup di alam Syurga-Mu
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
12 Jun 2012
PABILA DIA MEMBALAS CINTA
Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu
Tapi di kalbu tertera nama-Nya
DIA kupuja
Kau kusayang
DIA kurindui
Kau kuingati
Kerana-Nya aku menyayangimu
Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu
Jika kasihmu tiada kepada-Nya
Jangan kau coba mendekati aku
Bukan aku tak sudi
Tapi hatiku tiada ke kamu
Bila tiada hati cinta tak bererti
Cinta akan jadi mati
Cinta terus terhenti
Makanya cintailah DIA
Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna
Ketahuilah kamu duhai kasihku
Kasihku ada ke kamu
Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
Maka disitulah kunci cintaku padamu
Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
Makanya undurkanlah cintamu
Biarkan aku bahagia bersama
Cinta yang pabila Dia membalas cinta
Bahagia dunia akhiratku
Insya-Allah Aamin.
Karya Putri Rimba.
29 April 2012
WAHAI JIWA YANG TENANG...
surat Al-Fajr 27-30“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA UNTUK SEMUA YANG DIKASIHI DAN DISAYANGI DUNIA AKHIRAT SAMADA YANG HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA...SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI ..SEMOGA SEGALA NIAT MURNI DAN DOA YANG DIUKIRKAN DI DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
15 Jun 2012

www

0 comments:

Post a Comment

 
;