Thursday 23 November 2017

HIJRAH (166) INDAH TANPA PERANG!


HIJRAH (166) INDAH TANPA PERANG!
YA ALLAH KAMI HAMBA-MU , HIDUPKAN DAN MATIKAN KAMI DALAM KALIMAH SYURGA-MU
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ (La Ilaha Illallah)
Awali dengan bismillah
kalimat tauhid yakni لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ (La Ilaha Illallah) لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ (La Ilaha Illallah) merupakan Kunci Syurga
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
INDAHNYA PERSAHABATAN ATAS DASAR KEIKHLASAN.

JIKA HARI KELMARIN BISA DIULANG
AKU MAHU DIKEKALKAN HARI KELMARIN SAMPAI KAPANPUN KERANA HARI KELMARIN KAMU MAHU SETIA PADAKU SEORANG SAJA TAPI HARI INI KAMU SUDAH LUPAKAN AKU ....SEDIH HATIKU BILA KAMU TIDAK SETIA SAMAKU LAGI SIAPALAH AKU DI HATIMU...


indahkan kehidupan di rimba???
kehidupan ini dijadikan teater bangsawan diRaja karya Ratu Rimba Niagara
1) PENGANTIN RAJA RIMBA
2) PUTERA SANG KURIANG
37,954,060 Paparan
9 News Perth
UNLIKELY FRIENDS
This heartwarming clip shows the moment an orangutan plays surrogate mum to a group of tiger cubs at Myrtle Beach Safari in South Carolina.


ANDAI SEMUA WARGA DUNIA BERTEKAD MEMBANTU SERIBU KEBAIKAN DALAM JUTAAN KEHIDUPAN (MASYARAKAT) MASYA-ALLAH SELURUH PENGHUNI DUNIA INI TIDAK LAGI DIZALIMI OLEH SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA YANG TIADA PERIKEMANUSIAAN. MOGA USAHAMU BERJAYA MEMBAWA KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT UNTUK KITA SEMUA. AAMIIN.
Yudho Yuwono
SATU TEKAT UNTUK MENCAPAI SEPULUH TUJUAN GUNA MEMBANTU SERIBU KEBAIKAN DALAM JUTAAN KEHIDUPAN ( MASYARAKAT ) ..... Rahayu sahabat ,,,,,

PANTUN ORANG BERBUDI KITA BERBAHASA
Orang berbudi kita berbahasa,
Orang memberi kita merasa;
Indahnya budi kerana bahasa,
Bahasa jelek hati terasa.
Budi dibalas racun berbisa,
Lagi berbahasa lagi berbisa;
Berkatalah pada reti bahasa,
Nggak faham bisulah bahasa.
Sejambak budi sejambak bahasa,
Indahnya budi meresap ke hati;
Tiada kata seindah bahasa,
Bahasa indah harum di hati.
Bahasa kukait dengan cinta,
Budi kuhargai hingga ke mati;
Indahnya bahasa kerana cinta,
Indahnya cinta setulus hati.
Hari-hari berbahasa indah,
Serasa berada di taman Syurga;
Semua temanku bermadah-madah,
Madah pujangga bak penghuni Syurga.
Bahasa mu indah menguntum senyuman,
Senyuman berseri bak bulan purnama;
Dalam hati kau teman idaman,
Terpatri cinta di Syurga bersama.
Hari-hari ku petik bunga bahasa,
Lalu kukarang sejambak bahasa;
Kuhadiahkan sejambak bunga bahasa,
Teman istimewa tahu bahasa.
Bahasa...oh! bahasa...oh! bahasa,
Bahasa indah hadirlah di hati;
Kuungkapkan indahnya bahasa,
Bahasa hati pada yang mengerti,
Duniaku dunia bahasa,
Karyaku karya bahasa;
Indahnya karya bahasa,
Berartinya karya bahasa.
Bahasa indah terkuntum senyuman,
Setiap bahasa sentiasa dijaga;
Kata-kata indah terukir senyuman,
Pahala dibawa hingga ke Syurga.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
22 Oktober 2012
(DISIARKAN DI WALL H.H HAJI HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK & GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
22 Oktober 2012
October 22 at 12:52pm · Like · 2
Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH KERANA SUDI MEMBACA KARYA PATIK DAN SUDI IZINKAN KARYA PATIK BERSIARAN DI WALL TUANKU. MOGA ALLAH SWT SAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEBAIKAN TUANKU. AAMIIN.
MENULIS DAN BERBAGI KARYA APA YANG DITULIS ADALAH MINAT PATIK.
(PETIKAN DARIPADA WALL H.H. HAJI HASSANAL BOLKIAH)
11 Muharram 1434H
25 November 2012M
Like · · November 25 at 8:43pm near Kuala Lumpur ·
(PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA & WALL KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK)
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
7 Safar 1435H
10 Disember 2013M
WARKAH BALASAN UNTUK KDYMM STAR SAMU SAMU ADMIN GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING
Bismillahirrahmanirrahim
Waalaikumussalam Warahmatullahi Wabarakahtuh
Kepada yang dimuliakan Tuanku Star Samu Samu...
sebelum dimulakan bicara izinkan patik mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingganya kepada tuanku selaku admin group RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING membenarkan patik menyiarkan karya-karya di group yang mulia ini sebanyak mana yang patik mampu. Patik amat terharu walaupun karya patik tidak di like dan diberi komentar tidak mengapa kerana tujuan patik menyiarkan karya bukanlah untuk mencipta nama atau untuk berbangga diri kerana menghasilkan karya yang banyak, tapi sebagai rakan FB dia sebagai pejuang sastra patik dan jika dia tidak mahu bekerjasama dengan patik sejujurnya patik terpaksa mencari pejuang yang lain bukan untuk memutuskan talisiraturrahim. Itulah bedanya rakan group dan rakan FB. Moga yang pernah menjadi rakan FB patik sudi maafkan patik ...patik tetap saudara seislamnya sampai ke Syurga In Shaa Allah Aameen.
Hingga sekarang rakan fb patik boleh dibilang dengan jari bukan tidak mahu terima sebagai rakan fb tapi fb patik adalah medan juang patik berkarya pelbagai tema andainya rakan fb patik tidak sudi memberi kerjasama pada patik tiada semangat setiakawan patik amat sedih dan lagilah sedih patik terpaksa berundur darinya kerana patik tiada masa hendak menanti sebuah persahabatan yang lesu kaku bisu tanpa bicara ....
biarlah dia dengan kerjaya kesibukannya
biarlah patik dengan kerjaya penulisan patik
dia sibuk patik pun sibuk
asalkan dia memaafkan patik
asalkan patik maafkan dia
asalkan dia faham siapa dia
dia faham siapa patik
bila sama-sama paham
tidak akan ada saling berdendam
atau saling terasa hati
bila tiada terasa hati
di akhirat nanti tidaklah saling menuntut di hadapaan Allah swt
'YA ALLAH AKU MAHUKAN PAHALANYA YA ALLAH KERANA DIA SUDAH MENYAKITKAN HATIKU KETIKA DI DUNIA DULU'
Allahu Akbar jika inilah skrip yang akan dituntut di akhirat nanti amatlah rugi menjadi 'MUFLIS AKHIRAT' semua pahala yang dibuat dituntut oleh orang yang kita sakiti hati, mengumpat, menfitnah, mengeji, membuat onar dan suka berbahasa jelek, hina menghina seolah diri sendiri yang paling sempurna di dunia ini.
Moga Allah swt kurniakan patik rakan fb yang jiwanya SETIAKAWAN SAMPAI MATI SAMPAI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMEEN.
Tika nama patik dimasukkan ke group yang mulia ini, patik rasa teruja untuk menyiarkan karya-karya patik bertemakan diRaja samada dongeng atau realiti. Sejak dari dulu lagi patik memang suka mengarangkan tema diRaja sehingga mereka bilang patik adalah keturunan raja dan berdarah diRaja. Mereka bilang lagi jika bukan berdarah diRaja atau bangsawan tidak akan boleh berbahasa istana. Mereka tidak percaya bilamana patik bilang itu cumalah karya memegang watak ratu untuk menghayati watak raja dan ratu. Mereka tidak percaya ....sehingga ada yang bilang patik adalah keturunan Raja Mataram Kuno....Allahu Akbar tidak terpikir pun patik keturunan Raja Mataram Kuno.
Walaupun patik bukan dilahirkan di Indonesia atau di Brunei dan tidak tahu sejarah Indonesia dan Brunei tapi patik terpanggil untuk mengarangkan kisah diRaja, Pemimpin, Kesatria dan Rakyat tapi mengikut ilham yang Allah swt Kurniakan.
Yang lebih mengujakan dalam berkarya ...lagi patik siarkan karya kepada group group yang patik sertai lagi banyaklah ilham datang bertali arus sehinggakan patik tak tahu mana satu yang hendak didahulukan. Semuanya patik mahu karangkan . Andainya patik ini robot mahu patik menulis tanpa henti tapi robot pun pernah memberi amaran pada patik katanya ,"AWAK BUKAN ROBOT OK!" begitulah terujanya patik dalam dunia karya pujangga patik.
Sebab itu patik percaya jika kita bersyukur nikmat Allah SWT akan ditambah lagi berganda ganda ALLAHU AKBAR Maha Pemurah-Nya Allah swt pada patik dan pada semua hamba-Nya jika tahu nikmat Syukur.
Pengalaman patik di group ini jika tidak kerana dukungan dari tuanku barangkali patik sudah lama berundur diri bukan mengalah tapi sejujurnya patik tidak tega karya-karya patik dipersendakan dengan bahasa-bahasa yang jelek jelek...kenapa mereka mahu jelekkan karya sastera patik sedangkan patik tidak kenal pun mereka sedangkan karya patik tidak menjelekkan mereka ...karya yang patik karangkan adalah ilham dari Tuhan apa pun tema patik tulis dengan izin-Nya jua tanpa izin-Nya patik pasti tak bisa menulis walaupun sebaris ayat. Andai ada juga bahasa yang jelek juga patik tulis itulah adalah dari kelemahan patik sendiri dan patik amat percaya dan yakin jika bahasa yang baik patik tulis itu semua-Nya dari Allah swt sebab itu selagi karya yang baik, patik amat bersyukur sangat-sangat tanda patik hargai Kurniaan Ilham dari Allah swt.
Budi bahasa tuanku STAR SAMU SAMU melayani semua ahli group amatlah patik kagumi dan rasa lebih terharu dengan sikap santun dan rendah dirinya tuanku kepada semua ahli group, tuanku anggap seperti saudara sendiri begitu juga dengan yang bukan beragama islam . Tuanku jalinkan ikatan persaudaraaan dalam persahabatan ALLAHU AKBAR moga Rahmat Kasih Allah swt melimpah ruah kepada tuanku sekeluarga Aameen.
Sejujurnya patik salute akan budi bahasa tuanku yang menghormati semua orang tidak kira siapapun mereka dan sentiasa menjaga hubungan silaturrahim Allahu Akbar moga Syurgalah tempat tuanku Aameen. Allah swt suka hamba-Nya yang berkasih sayang dan berkasihan belas kerana Allah Taala. Bagi patik memang layaklah tuanku dimartabatkan sebagai Raja yang berdaulat In Shaa Allah Aameen. Rakyat nusantara beruntung mempunyai seorang Raja yang berjiwa hamba Allah bukan meletakkan keduniaan di tempat yang pertama. Bukan keduniaan menjadi matlamat hidup yang sementara ini.
Moga group yang tuanku wujudkan ini memberi manfaat dunia akhirat kepada semua ahli group dan memperteguhkan silaturrahim dalam iman sehingga akhir hayat dipertahankan . Aameen Ya Rabbal A'Lameen.
RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA,
RAJA MENGASIHI RAKYAT JELATA,
RAKYAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA,
KASIH RAJA DAN RAKYAT SAMPAI SYURGA.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
AHLI GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING
7 Safar 1435H
10 Disember 2013


JIKA HARI KELMARIN BISA DIULANG
AKU MAHU DIKEKALKAN HARI KELMARIN SAMPAI KAPANPUN KERANA HARI KELMARIN KAMU MAHU SETIA PADAKU SEORANG SAJA TAPI HARI INI KAMU SUDAH LUPAKAN AKU ....SEDIH HATIKU BILA KAMU TIDAK SETIA SAMAKU LAGI SIAPALAH AKU DI HATIMU...


Adakah aku miskin tak ada wang maka kawan-kawan fbku tak like karyaku adakah setelah aku kaya raya kawan-kawan fbku baru like karya ku...adoi ai sebelum mereka lari biarlah aku lari dulu....hehehe
Mereka yang mencintai negara pasti akan memperjuangkan kemerdekaan negara sehingga ke tetesan darah terakhir.
Jika mereka yang tak mengenal islam melindungi masjid ...kita yang islam sekadar pemerhati saja...apa yang hendak dijawab di hadapan Allah swt apabila ditanya di akhirat nanti...ALLAHU AKBAR ampunkan kami Ya Allah berilah kami kekuatan untuk terus membela agama-Mu . AAmiin .
Jika mereka yang tak mengenal islam melindungi masjid ...kita yang islam sekadar pemerhati saja...apa yang hendak dijawab di hadapan Allah swt apabila ditanya di akhirat nanti...ALLAHU AKBAR ampunkan kami Ya Allah berilah kami kekuatan untuk terus membela agama-Mu . AAmiin .


APABILA MANUSIA TIADA LAGI BERSIFAT KEMANUSIAAN
Mana perginya warga dunia yang mengaku pembela keamanan dan kedamaian???
kalau benar pembela keamanan dan kedamaian ayuh hentikan
penderitaan kanak-kanak yang tak berdosa ini!!!
andai masih membatu diri ...pekak bisu kaku...
melihat terus melihat tanpa bertindak
jangan mengaku pembela keamanan
tangisan sendu kanak-kanak derita akibat perang tiada siapa ambil peduli...
tunggulah apabila kanak-kanak ini menadah tangan ke langit
"Ya Allah balaslah kekejaman yang dilakukan terhadap kami...."
ketika itu bumi ini akan hancur sehancurnya...
lihat saja bencana yang berlaku
tidak mengenal siapa
semuanya ditimpakan bala
gara-gara manusia tiada lagi bersifat kemanusiaan....
Karya Ratu Rimba Niagara.
11 SAFAR 1437H
23 NOVEMBER 2015
-4:57
11,993 Paparan
Dr G-Hard. The Syrian Revolutionist.
ita di Syria tidak tahu apa yang dimaksudkan dengan meraikan hari ini.
Apa yang mereka ada pada hari ini adalah kezaliman, rejim kejam pembunuh disokong oleh banyak negara.
Pembunuhan beramai-ramai terus berlaku dan masih berlaku setiap hari.
.
.
Universal child's day , was called universal because it includes all the children of the world.
But four years and till today our children did not know what it means to celebrate this day.
All what they had in this day was injustice, barbaric killer regime supported by many of countries.
A lot of massacres happened and still happening daily.
.
.
.
اَللّٰهُ أَكْبَر
حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ
لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ اِلَّا بِالله
*
#AssadWarCrimes
#ObamaIsTheRealTerrorist
#StopPutin
#SaveTheChildrenOfSyria
#PrayForSyria
Walaupun tentera bassar kejam kepada ummat islam
lihatlah dunia betapa indahnya islam jasad tentera basar yang sudah mati tetap dimuliakan tidak dinjak-injak sampai hancur sebagaimana mereka telah hancurkan kehidupan seluruh muslim tanpa perikemanusiaan!!!
itu bedanya islam dengan kafir laknatullah.


Allahu Akbar, alangkah bahagianya bumi ini dihuni oleh mereka yang penyayang lagi pemurah membuatkan ramai yang tersenyum sampai ke bintang....
PERCIKAN BUNGA API RAIKAN CINTA KEMERDEKAAN
PERCIKAN DARAH DAN AIRMATA MANGSA PERANG
PERCIKAN BUNGA API RAIKAN CINTA KEMERDEKAAN
PERCIKAN DARAH DAN AIRMATA MANGSA PERANG
indah percikan bunga api raikan cinta kemerdekaan
seindah purnama malam
betapa untuk mendapatkan sebuah cinta kemerdekaan
korbankan jiwa raga harta nyawa sekalipun dipertaruhkan
begitulah yang dilalui oleh seluruh rakyat mesir mangsa perang
dan kezaliman bashar assad
setiap hari
setiap bulan
setiap tahun
hidup dalam
ketakutan
kesengsaraan
penderitaan
dari warga tua yang tak berdaya
hinggalah kanak-kanak tak berdosa
terseksa diseksa tanpa ehsan tanpa perikemanusiaan!!!
di luar sana meraikan kegembiraan
dengan letupan percikan bunga api nan indah di langit malam
sambil bersorak tanda gembira
tapi kami di sini
letupan bom
bedilan demi bedilan
meranapkan semua kehidupan rakyat
setiap kali bunyi dentuman bom
kami bertempiran lari
sambil melaungkan
ALLAHU AKBAR ! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!
di sana dentuman!
di sini dentuman!
di mana-mana dentuman
di sana runtuhan bangunan rumah
berapa ramai yang mati tertimbus tak dapat dibilang
di sini mayat berkecai dari badan
cedera parah
luka parah berdarah
raungan kesakitan
disambut gelak ketawa rejim yahudi dan bashar assad
itu yang dimahukan oleh mereka
ketika bom digugurkan
Bilakah penderitaan ini akan dihentikan!!!
mana pergi pendamai keamanan?
apakah dunia ini dihuni oleh mereka
yang buta pekak dan bisu?
nampak tapi buat tak nampak
dengar tapi buat pekak
petah bicara tapi buat bisu
jika beginilah warga dunia
tunggulah....!!!
tunggulah...!!!
tunggulah....!!!
bumi ini akan ditimpakan bala petaka
yang lebih seribu kali lebih dahsyat daripada kekejaman perang manusia
kerana Tuhan menciptakan bumi ini untuk saling menjaga kedamaian dan kesejahteraan agar dapat didiami penghuni bumi dengan aman bukan memusnahkan....
lihatlah telah banyak bukti dan terbukti
KUASA TUHAN MENGATASI SEGALA-NYA
Kepada mereka mangsa perang
bersabarlah kesabaranmu dibalas Allah swt dengan Syurga itulah kemenanganmu...!!
kepada warga dunia sekadar menjadi pemerhati tidak membantu
moga Allah swt membuka mata hatimu untuk menghentikan penderitaan!
kepada rejim yahudi dan bashar assad
sehebat mana pun kamu tidak akan dapat melawan
KEKUASAAN ALLAH AZZAWAJALLAH YANG MAHA PERKASA!!!
tunggulah azab yang maha dasyat dari-Nya!!!
Karya Ratu Rimba Niagara,
11 Safar 1437H
23 November 2015
-1:42
53,873,820 Paparan
شهاب
#شاهد الألعاب النـارية .. كما لم تشاهدها من قبل !
PERCIKAN BUNGA API RAIKAN CINTA KEMERDEKAAN
PERCIKAN DARAH DAN AIRMATA MANGSA PERANG

MANUSIA TENGAH TERGILA-GILA ILMU HARTA TAHTA SEMENTARA SAUDARA-SAUDARA MASIH DALAM KEZALIMAN YAHUDI,' GUS AGGI EL REY
Rashid Nordin
Photo
Timeline Photos
Israeli Interior Minister Eli Yishai urged the IDF "to send Gaza back to the Mid
dle Ages" and destroy the enclave's infrastructure. Death toll has rise to 118.
By: Aqsa Syarif
Like · · Unfollow Post · Wednesday at 1:51am
2 people like this.
Gus Anggi EL Rey
manusia tengah tergila2 ilmu harta tahta.. sementara saudara2 masih dalam kezaliman yahudi.. mengumbar ilmu sana sini.. bebual seperti dia lah tuhan.. tapi cuba lah seimbang tak bebual ngan perbuatan.. malu la... malu... mereka tak ada pun satu abuk ilmu.. tapi atas iman kepada Allah itulah tentara Allah penerus umat2 rosul.. yang berbual ilmu tinggi masuk macam katak tempurung.. dei malu laa dei...
Wednesday at 9:00pm via mobile · Like
Ratu Rimba Niagara
Salutku sama kamu Gus Anggi EL Rey...moga kau dan aku tak macam kata dalam tempurung ...sekarang ni tempurung tak ada kerana digunakan sebagai produk seni...kalo macam tu katak dalam cermin...kalo katak dalam cermin dia cerdik sikit sebab tak gelap lagi...hehehehe
Wednesday at 9:15pm · Like · 1
Gus Anggi EL Rey
walaikum salam RATU RIMBA NIAGARA..
hehe betul.. tu betul.... saya cuma mengeluahkan isi hati, coba kita lihat disana sedang apa yg berlaku. jiwa anak terancam jangan kan makan mau tidur pun susah.. jadi apa yg patut di bangga2kan pada diri kita sedangkan kalau melihat saudara2 kita hanya sebagai tontonan belaka.. Allah turunkan ilmu untuk apa.. kalau tak untuk memerangi yg zalim.. kata ada yg boleh pakai jin dan khodam.. antar la tempat dorang.. yg boleh control jin.. antarlah pegi sana.. baru saya selut.. talk less do more!
Wednesday at 9:27pm via mobile · Like · 1
Ratu Rimba Niagara
itu pandailah dia orang tu...yang penting setiap orang memainkan peranan apakah sumbangan mereka kepada rakyat gaza...kalo kamu apa sumbangan kamu Gus adakah kamu menyumbang wang tabungan kamu yang jutaan di bank ...aku nggak punya uang...nama aje ratu tapi tak punya kuasa dan uang ...akukan ratu rimba ratu untuk penghuni rimba ye...kerja ku menyelamatkan mereka daripada dizalimi oleh manusia...makanya jangan pula kau kata aku banyak uang dan berkuasa dan menggunakan gelaran ratu untuk berlagak macam ratu...ingat tau bukan ratu manusia...ratu untuk haiwan tak berlagak tau..hehehehehe aku cuma dapat menyumbangkan karya-karyaku ajelah...agar ramai fisabilillah berani berjuang dan berani menderma...
Wednesday at 9:36pm · Like
Gus Anggi EL Rey hehehe iya insya allah bantuan sumbangan sudah pernah.. ye la walaupun jumlahnye tak seberapa.. tapi kalau beramai2 dan ikhlas lebih bearti dari pada berbual campion.. tapi tak ada apa2...
tak da la saya juga sama seperti awak.. hanya insan biasa tak ada apa2.. cuma ingin kita merasakan apa yg mereka rasakan saat ini.. walau dengan doa sekalipun..
yang penting hidup jangan berbangga.. pakaian iblis jangan di pakai... hahaha ku lebih suka seperti awak yg berkarya dan terus berkarya.. kadang saya baca lebih indah dari pada membaca yg bukan2 tapi kosong atau ZERO,HEHEHEH
Wednesday at 9:56pm via mobile · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara
GUGURNYA PARA SYUHADA DI BUMI GAZA
Duhai… Rakyat Gaza tersayang
sabarlah dengan dugaan Allah ini
kami di sini dapat merasakan
penderitaan kalian di sana,
kalian tentu dalam keadaan sangat getir
menghadapi dugaan yang amat berat ini!
Kelaparan…! Kesakitan…!
Kezaliman rejim zionis ke atas
kalian dan kematian keluarga
tersayang ada di mana-mana…!
Ya Allah…
Selamatkan rakyat Gaza…
Selamatkan bumi Gaza...
daripada kekejaman Israel.
Kami percaya…
Kalian dapat
menghadapi dugaan ini
dengan tenang kerana pasti
kalian gugur sebagai para syuhada!
Syuga adalah tempat yang layak untuk kalian!
Subhanallah!
Karya: Ratu Rimba Niagara
4 Muharram 1434H
18 November 2012M
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
4 Muharram 1434H
Sunday at 9:34pm · Like · 1
Wednesday at 10:09pm · Edited · Like
Ratu Rimba Niagara TERIMALAH SYAHIDKU
Hari ini
di kala kita di sini
diulit mimpi
mimpi indah-indah tapi tak pernah bermimpi
ada di luar sana di sebuah negeri
sedang diuji
diuji
terus diuji Ilahi
tanpa henti
tak tahu bila akan berhenti
tapi
mereka tabah dalam redha takdir Kaseh Ilahi
tapi sadarkah kita saudaraku yang dikasihi?
kita pun sedang diuji
sebenarNya diberi mata hati
masih tak punya hati
masih tak wujud ehsani
tiada sedikit pun ehsan simpati
untuk membantu saudara kita yang dizalimi
mereka zionis Israel laknatullah sesuka hati
melancarkan serangan bertubi-tubi
kepada saudara kita di bumi Gaza yang dikasihi
di langit Gaza berdentam berdentum sana sini
bagaikan indahnya cahaya api
sambil bergelak ketawa mereka zionis israel tika membedil
mereka di angkasa raya gelak ketawa
sedangkan di bumi Gaza
berteriakan rakyat Gaza yang tak berdosa terkena bedilan
yang digugurkan bagaikan salji...
lautan tangisan
lautan darah
lautan jenazah para syuhada
ada di mana-mana
darah mereka yang tak berdosa
atas kerakusan zionis laknatullah
menjadi sungai darah para syuhada
sungguh pun merah pekat di pandang mata
aliran sungai darah para syuhada di Gaza
itu adalah lambang cinta mereka pada Allah Azzawajallah
wangian sungai darah para Syuhada
dapat dihidu oleh penghuni Syurga
tak terfikirkah kita...
adakah kita masih bermimpi
atau saja tak mahu memikirkan
gimana kita boleh membantu
saudara kita yang masih selamat di sana
tidakkah kita mahu membantu mereka
termampu daya kita
percayalah kepekaan kita
kepada saudara kita di bumi Gaza
ada Niaaian di sisiNya
mari bersama kita fikirkan
gimana mahu membantu mereka
agar mereka selamat dari kekejaman
zionis yahudi laknatullah itu...
jika kita masih berleka lagi
tidak memperdulikan saudara kita di Gaza
tidak mustahil negara yang kita cintai ini
akan ditakluki oleh zionis laknatullah itu
kerana itu janji mereka
tidak akan membiarkan
seincipun bumi Islam di muka bumi ini
dan masa itu baru kita tahu
gimana penderitaan rakyat Gaza
tanpa dibela saudara seislamnya
menyesal pun tak berguna
mungkin tika itu kita sudah pun
berada di alam barzah
mereka dikira mati syahid
tapi kita gimana?
dulu ada kesempatan berjuang fisabilillah
alasan takut mati
alasan takut habis harta
tapi takut mati akhirnya mati juga
kalau masa hidup ada kesempatan mati syahid
tapi bila dah mati tak tertebus syahid
syahidku di mana?
Allahu Akbar...
aku hambaMu
aku mahu pulang kepadaMu
terimalah syahidku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Ratu Rimba Niagara
6 Muharram 1434H
20 November 2012M
Wednesday at 10:09pm · Like · 1
Ratu Rimba Niagara GAZA SYURGA MENANTIMU
saat kupejam mata
apakah yang berlaku di bumi Gaza?
air mataku berderai tanpa henti
jiwaku meronta
sesak nafasku
seakan terhenti detak jantungku
seakan dendamku membara kepada
rejim Zionis dan sekutunya Amerika
yang zalim lagi keji terkutuk itu?
kamu....kamu...kamu....
adalah syaitan yang mempertopengkan manusia?
mata letaknya mata hati kamu?
kamulah ahli neraka paling bawah sekali
itu doa kami paling layak untuk kalian
yang bermaharajakan syaitan dan iblis
segala syaitan kamulah
segala iblis kamulah
laknatulah!
kamu manusia paling terkutuk!
aku benci...aku benci...aku benci....
hilang sabar aku gara-gara kalian
apabila melihat keganasan dan kezaliman
yang tidak berperikemanusiaan
kepada saudara seislamku di bumi Gaza
Langit yang aman damai
kamu ledakkan dengan
dentuman peluru maut
merentap nyawa
ribuan saudara seislamku
Dentuman peluru
Kau gugurkan dari langit
bagaikan hujan salji
tanpa henti memusnahkan
segala yang ada di bumi Gaza
ranap dalam sekelip mata
mereka saudara seislamku
bertempiaran lari
mencari tempat perlindungan
tapi tiada tempat yang selamat
hanya menadah tangan
menunggu bantuan Ilahi
menyelamatkan
datuk nenek, ibu ayah. suami isteri anak, adik kakak, saudara mara
yang kini bergelimpangan mayat di sisinya
mayat-mayat yang tersayang terburai daging sana sini
paling dahsyat!
memilukan menyayatkan hati!
dendamku padamu kian membara
akan aku pastikan suara dendamku ini
akan sampai ke seluruh benua alam
akan bangkit para tentera fisabilillah pejuang syuhada
membantu saudara seislamku di bumi Gaza
kerna di sana Syurga menanti...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
4 Muharram 1434H
Wednesday at 10:14pm · Like
Gus Anggi EL Rey elok nan cantik..
berkaryalah dan terus berkarya... sungguh benar mereka semua anggap sebagai tontonan belaka.. tak hirau mereka saudara2 kita.. di zhalimi...
doa ku setiap sujud ku
airmata setiap tangisku
bergetar bibir doaku
mata ku pandangan mu
dan disitulah namamu selalu ku sebut wahai saudaraku..
Wednesday at 10:18pm via mobile · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara KAMI WIRA DUNIA!
Duhai penghuni dunia…
Dengarlah rintihan kami ini!
Sekarang kami tidak punyai apa-apa.
Kami dizalimi!
Kami diusir di negara kami sendiri…
Kami dalam buangan kini.
Apa salah kami?
Apa dosa kami?
Kami tiada senjata untuk melawan!
Kami tiada kudrat untuk menepis!
Apalah ada pada tenaga warga tua ini?
Apalah ada pada wanita yang lemah ini?
Apalah ada pada kanak-kanak
yang tak tahu apa-apa ini?
Kamu memanglah manusia kejam!
Kamu adalah syaitan yang
mempertopengkan manusia!
Setiap hari…
Setiap minit dan setiap saat…
Kami hidup dalam serba
kepayahan… penderitaan…
penderaan mental dan fizikal!
Suara-suara teriakkan kami
untuk dikasihani…
Tiada sebesar zahrah pun
boleh meruntun hati si zalim itu!
Kejinya mereka!
Bermaharajalela melakukan kezaliman
ke atas kami yang lemah ini!
Mereka rakus dengan darah
kami yang lemah ini…
Tidak puas dengan segala kezaliman
yang dilakukan mereka mahu
menghapuskan semua generasi
kami di bumi Palestin ini!
Segala perhubungan darat,
udara dan lautan diputuskan
daripada dunia luar!
Kejamnya kamu Israel!
Kamu adalah manusia
yang tiada berperikemunusiaan!
Namun kami percaya ada
Penghuni di luar sana mendengar
rintihan kami di sini.
Mereka pasti akan membantu
kami tidak kira daripada
pelosok bumi mana!
Biarpun kamu menzalimi
Mereka dan menyekat
dengan segala tipu muslihat kamu…
Mereka akan tetap datang
membantu kami walaupun
terpaksa menggadaikan
nyawa mereka untuk kami!
Terima kasih!
Terima kasih kepada perwira-perwira
Kami kerana sudi memberi bantuan
dan menyelamatkan kami yang
dalam kegetiran ini!
Biarpun hajat murni kalian
disekat oleh si durjana itu tapi
kami di sini amat menghargainya
dan amat terharu!
Kami doakan kalian selamat
dan dilindungi Allah.
Setidak-tidaknya di celah-celah
tembuk kematian ini…
Ada sedikit ruang cahaya
yang menembusi tembuk
kematian ini!
Biarpun kami tahu usia
kami tidak panjang untuk
menunggu bilakah kami
akan dibantu dan diselamatkan
oleh perwira-perwira kami,
setidak-tidaknya generasi kami
yang masih berbaki ini masih
ada sinar bahagia menanti mereka.
Tapi ingatlah rejim Zionis!
Siapa pun kamu!
Apapun yang telah kamu lakukan
kepada rakyat kami! Negara kami!
Sampai mati pun kami tidak akan
maafkan kamu!
Kamu sebenarnya manusia
pengecut! Penakut!
Melakukan kekejaman kepada
kami yang lemah dan tidak bersenjata ini!
Kamu manusia yang paling keji!
Tuhan kami akan membalas-Nya!
Kamu boleh tergelak kerana
telah berjaya meneguk darah
kami tanpa ada belas kasihan…
Penuh dengan keganasan!
Dan kekejaman!
Tapi kamu silap sebenarnya…
Darah kami yang kamu teguk
bagaikan arak itu akan menjadi
racun buatmu!
Akan tiada penawarnya untuk mengubati kamu!
itu sumpah kami! Percayalah!
Di luar sana nanti akan datang
berduyun-duyun perwira-perwira
kami akan datang menyelamatkan
kami dan negara kami!
Generasi kami yang ingin kamu
musnahkan di muka bumi Palestin
ini akan bangun menuntut bela
di atas kematian kami!
Di masa itu barulah kamu tahu siapa
kami sebenarnya! Kami bukan lemah
sepertimana kamu sangkakan!
Kerana kamilah perwira dunia!
Karya: Ratu Rimba Niagara
21 November 2012
Wednesday at 10:25pm · Edited · Like
Rashid Nordin
kami gerakan pasukan yg menunggu pemimpin yg tidak tiba2 .pemimpin zaman ini semuanya takut mati.tk berani hantar tentera walau disini ada yg ingin berjuang bersama gaza
Yesterday at 7:42am via mobile · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara
Jika niat sudah ada insya-Allah sudah dikira fisabilillah biar pun mati di tempat tidur...Allah SWT mengira niat hambaNya . Manalah tahu dengan izin Allah dapat juga pergi berjuang di Gaza. Insya-Allah Aamiin.
Yesterday at 7:54am · Like · 1
Gus Anggi EL Rey yups setuju... tapi satu hari nanti pasti akan ada dan akan menggeletarkan lutut para kafir2.. aku yakin
Yesterday at 8:03am via mobile · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara
LAMBAIAN SYURGA DI BUMI GAZA
Syurga melambai di bumi Gaza
pada sang mujaihid
tersenyum indah
ada bidadari
menyambut
kedatanganmu
dikalungkan dengan kalungan
bunga-bunga dari Syurga
harumannya
dapat di hidu oleh
seluruh penghuni Syurga
Selamat datang mujahidku
terimalah kalungan bunga Syurga ini
untukmu atas
syahidmu di bumi Gaza
Kaulah mujahid yang dikehendaki Allah
membela hamba-hamba Allah
tak berdosa dizalimi
sebegitu kejam oleh
si syaitan durjana
darah rakyat Gaza adalah minuman si iblis itu
daging yang bersepai adalah makanan si iblis iitu
dentuman ledakan dari angkasa adalah muziknya
tangisan sendu rakyat Gaza adalah muzik hiburannya
kematian semua rakyat Gaza adalah kepuasannya
bumi Gaza jadi padang jarak padang tekukur adalah kemahuannya
bumi Gaza ditakluki itulah matlamatnya
Islam terhapus di bumi Gaza itulah cita-citanya
jika cita-cita ini berjaya
akan bergelak ketawalah si iblis itu
sambil berteriak dengan bangganya...
"kamu tengoklah...kamu saksikanlah kekuatan kami...
perjuangan kami dibantu oleh semua pendukung kami...
tugas kami memusnahkan Gaza kami ditaja oleh mereka yang bermurah hati menaja kami...tak perlu minta-minta jadi pengemis seperti kamu ....perjuangan kami untuk menghapuskan islam di muka bumi ini ditaja dan didukungi oleh banyak pihak yang kaya raya dan dana kami makin hari makin banyak yang lebih menyukakan kami
produk-produk si penaja kami untuk menghancurkan islam di muka bumi ini dibeli oleh orang islam sendiri...haa...ha...ha..kata benci kami kerana kami si pengganas paling zalim dalam masa yang sama menyokong kami...tengok saja saja pejuang-pejuang islam kamu
dalam kemiskinan nak membantu si pemangsa kami tapi terbantut kerana tak ada si penaja jutawan islam...jutawan islam kamu memanglah bakhil bin kedekut .....hahahaha kami menang...kami...menang...kami menang...dimenangkan oleh yang memusuhii islam kerana orang-orang kami cakap serupa bikin...
tengoklahlah nanti ...setiap inci bumi islam ini akan kami takluki duhai orang-orang islam seluruh dunia.... haahahahahaha kami sentiasa menang...
menang....menang...menang... dimenangkan oleh penyokong kami yang sentiasa membantu tanpa meminta-minta ...memahami setiap nadi perjuangan kami...hahaha
Duhai si musuh islam laknatullah
di hari ini aku bersumpah
tak akan kubiarkan seinci bumi Gaza pun ditakluki oleh kamu!
biarpun perjuangan kami tidak didukungi oleh jutawan-jutawan
islam sepertimana yang kamu katakan itu...kami percaya
setelah mendengar penghinaan kamu ini akan hadirlah jutawan-jutawan akhirat akan melaburkan saham akhirat untuk mendukungi perjuangan kami...kerana mereka tahu Allah pasti akan melaknati mereka jika mereka masih membatu membisu memekakkan telinga untuk membela saudara seislam kami..dan jikalah mereka mati mereka akan boleh menjawab soalan kubur apabila ditanya siapakah saudara kamu pastinya mereka akan menjawab saudaraku adalah umat islam sedunia dan terlepaslah mereka daripada seksa kubur ...itu belum lagi timbangan neraca di pandang Mahsyar....
perjuangan kami ikhlas kerana Allah
dan balasannya Syurga
bukan Syurga itu yang kami fikirkan
yang kami fikirkan membela saudara seislam kami
dan tidak mahu islam terhapus di muka bumi ini
Dengarlah kamu baik-baik
sumpah ikrar kami ini...
kami para tentera fisabililah bersumpah
tak akan membiarkan
seincipun bumi Gaza atau mana-mana
tanah jajahan Islam
dimusnahkan kamu
darah kami ini akan kami renciskan
di seluruh bumi yang ingin kamu jajahi
biarpun tumpah di bumi Gaza
tapi darah kami yang tumpah ini
aku menyatu di bumi Gaza
menyatu di Syurga
kerana Syurga melambai kami
Syurga senyum pada kami
menunggu kami tak pernah jemu
sebelum mata terpejam...
nafas terhenti
sedangkan darah mengalir pekat
bagaikan air sungai mengalir tanpa henti
aliran darah itu terus mengalir ke pintu Syurga
itulah saksi cinta kami kepada Tuhan kami
dan Syurga adalah balasan untuk kami
sebelum terpejam mata
Syurga melambai kami....
Betapa indahnya perjuangan kami
jika dibandingkan dengan perjuangan kamu...
itulah bezanya kami dengan kamu....
balasan cinta kami Syurga
balasan perjuangan kamu pastinya neraka paling bawah
rasakanlah kamu atas semua kezaliman kamu ....
Karya Ratu Rimba Niagara
9 Muharram 1434H
22 November 2012M
Yesterday at 9:06am · Like · 1
Pangeran Adipati Agong insyaallah..Dlm waktu terdekat
Yesterday at 12:16pm via mobile · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabba A'Lamin.
Yesterday at 12:55pm · Like
DARAH KAMU DIBALAS SYURGA!
katanya gencatan senjata
berkuatkuasa semerta-merta
tak sampai 72 jam perjanjian
ditandatangani
di Gaza Utara Khan Younis
tentera Israel menembak
petani dan seorang
rakyat Gaza
tika memacakan bendera Palestin
di sempadan Gaza
ini di antara bukti
perjanjian dipalsukan
oleh zionis laknatullah
syaitan tetap syaitan
iblis tetap iblis
tidak akan ada ehsan
biarpun sebesar zarrah
makanya atas
kepalsuan janji itu
unit pertahanan Gaza
akan bertindak menyerang balas
bumi Gaza sendu
penghuni Gaza hiba
langit Gaza mendung
langit Gaza menangis
dengan tangisan hujan peluru
lalu tangisan hujan peluru
menjadikan bumi Gaza
lautan darah
menyaksikan
bumi Gaza bermandikan darah
ketawalah si syaitan zionis dan pengikutnya
akulah raja iblis yang menghapuskan
setiap inci di mana bumi islam berada...!!!
ingatlah duhai penganut islam
akulah bani Israel yang telah tercatat
di kitab Tuhanmu
kamilah musuh ketatmu sampai
seincipun bumi ini tiada yang
akan menyebut nama Tuhanmu
kami cabar kamu...
kenapa kamu tak melawan kami
terang dan nyata kami serang memusnahkan
saudara seislam kamu
kamu saksikan
kamu cuma sekadar simpati
tapi kamu takut bertindak
mana pergi para mujahid kamu?
kata kamu beranai mati demi islam...
kata Tuhan kamu balas Syurga?
buktikanlah akan sumpah setia kamu pada Tuhanmu
kami cabar kamu
duhai umat islam seluruh dunia?
kenapa takut?
memang patutlah kamu takut
kerana kami didukungi oleh
kuasa-kuasa besar dunia
sanggup melaburkan harta
untuk perjuangan kami bagi
menghancurkan umat islam seluruh dunia...
kamu ada?
tapi walaupun kami ditaja sepenuhnya
kelemahan kami satu saja bilamana seluruh
pejuang fisabilillah bersatu melawan kami
dalam sekelip mata saja
pasti kami kalah
bezanya perjuangan kami dengan kamu
darah kamu dibalas Syurga oleh Tuhan kamu
tapi darah kami adalah neraka paling bawah...!!!
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
9 Muharram 1434H
23 November 2012M
7 minutes ago · Like · 1
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP TENTERA FISABILILLAH (30) TM & PENDEKAR TEMASEK & GRUP MAJLIS PANGKUAN DIRAJA KESULATANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
9 Muharram 1434H

KITA BERJUANG BUKAN UNTUK KITA TAPI UNTUK ANAK CUCU KITA DAN SELURUH KANAK-KANAK MUSLIM DI SELURUH DUNIA.
MARILAH KITA BERSAMA HENTIKAN PENDERITAAN MEREKA PASTI ALLAH MEMBALAS KEBAIKAN KITA DI AKHIRAT INSYA-ALLAH AAMIIN
CINTA YANG SUDAH DIIKRARKAN
BUNGA CINTA KITA INI HANYA UNTUK KITA BERDUA
SAKSI CINTA KITA BERDUA
TAK KAN TERPISAH SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN
KITA SEHATI SEJIWA
SENADA SERIRAMA
CINTA KITA DIREALITI DALAM REDHA ILAHI
AGAR BERSAMA DAPAT MENYEBARKAN BUNGA-BUNGA CINTA ILAHI
AGAR CINTA ILAHI
ADA DI HATIKU DI HATIMU DI HATI SEMUA
KITA KASIH KITA SAYANG SEMUA
SEMUA-NYA IKHLAS KARENA ALLAH TAALA
ITULAH JANJIMU
JANJIKU
JANJI SEMUA
BUKAN SEKADAR JANJI
TAPI SUMPAH YANG SUDAH DIIKRARKAN
SEJAK AZALI LAGI
ALLAHU AKBAR
BETAPA AGUNG-NYA CINTA ALLAH SWT PADA SEMUA HAMBA-NYA
MOGA KITA BERSAMA MEREALITIKAN CINTA DAN KASIH KITA
KEPADA SEMUA SAUDARA SEISLAM KITA DARI DUNIA
DIBAWA SAMPAI SYURGAWI
AGAR BERSAMA DAPAT MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.
RATU RIMBA NIAGARA
SAHABAT DUNIA AKHIRATMU SAMPAI MATI SAMPAI SYURGA AAMIIN
8 Safar 1437H
20 November 2015
KEMENANGAN MUJAHID FISABILILLAH-MU
Halizan Hussin, Md Zul Abdullah and 52 others like your post in kita tetap sejiwa:
"YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA..."
TELEMOVIE HIDAYAH HATI, 'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
8 SAFAR 1437H
20 NOVEMBER 2015
PETIKAN WALL GRUP IZINKAN AKU KE SURGA MU YA ALLAH,
RINDU ITU ANUGERAH ILAHI, KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT, SIAKAP KELI
& GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
8 SAFAR 1437H
20 NOVEMBER 2015
827,094 Paparan
Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani
Airmata saya mengalir laju, tiada kata!!.. penderitaan ini perlu dihentikan, bantulah teman2, umat itu menderita..
ALLAH PENYOKONG PERJUANGANMU MUJAHID FISABILILLAH
YA ALLAH MEMBACA SURAT CINTA-MU MEMBUATKAN HATI INI SYAHDU RINDU SELALU PADA-MU SUBHANALLAH INDAH-NYA
-6:55
30,769 Paparan
Garam Hunza
Bacaan #Surah yang Mampu Membuat Anda Menangis...
[ Shaikh Hani ar Rifai' ]
KEKEJAMAN REJIM BASHAR AL-ASSAD (SYIAH) SAMA DENGAN REJIM YAHUDI LAKNATULLAH
YA ALLAH ENGKAU BERILAH KEMENANGAN KEPADA MUJAHID FISABILILLAH-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
-1:25
36,214 Paparan
Aidil AdeIkuti
CCTV Rekam Kebrutalan Teroris Zionis Yahudi Serang Rumah Sakit Hebron, Palestina.
Pasukan Zionis Yahudi yang melakukan penyamaran menyerbu sebuah rumah sakit di Tepi Barat Sungai Yordan, Kamis (12/11/2015). Kepala salah seorang warga Palestina ditembak ketika pasukan Zionis Yahudi berupaya menangkap orang lain yang diduga melakukan penusukan, ujar Kementerian Kesehatan Palestina dan para dokter .
Tentara Zionis Yahudi mengkonfirmasikan serangan dan penembakan itu tapi tak mengungkap detail kondisi orang yang kepalanya ditembak hingga tewas. Penyerangan ini berhasil menangkap Azzam al-Shahalda, 27 tahun, yang melakukan penusukan terhadap pemukim haram Zionis Yahudi dua pekan lalu di wilayah Tepi Barat Palestina.
Jehad Shawar, Direktur Rumah Sakit al-Ahli, berujar kepada radio Palestina bahwa sekitar 20 hingga 30 orang datang dengan dua minivan sekitar pukul 03:00 Kamis dini hari. Mereka masuk RS al-Ahli dengan mendorong orang yang naik kursi roda yang pura-pura sedang hamil.
Rekaman CCTV dari dalam RS al-Ahli menunjukkan sejumlah besar orang bersenjata pistol dan senapan, sebagian berjanggut dan lainnya mengenakan syal kafiyeh di kepalanya, tampak berjalan di koridor dan meminta pekerja RS al-Ahli jangan menghalang-halangi mereka.
"Mereka mengamankan staf RS dan menodongkan senjatanya serta masuk menyerang kamar Shalada," ujar Shawar, Direktur RS al-Ahli. Bilal, adik Shalada, yang tidur di kamar Shalada, bilang tangannya diikat ke ranjang oleh pasukan Zionis Yahudi.
Sementara sepupunya, Abdallah yang sedang di kamar mandi, tiba-tiba masuk ke kamar dan kontan ditembak hingga tewas, kata Shawar lagi. "Sebuah peluru bersarang di kepala Abdalla, sebutir di dada dan tiga butir lainnya di badannya." Padahal Abdalla sedang berwudlu sebelum salat.
Mereka menangkap Azzam dan menempatkannya di kursi roda yang tadinya dipakai membawa wanita pura-pura hamil dan mereka keluar kamar sembari mencegah siapa pun memberi pertolongan kepada Azzam yang akhirnya rebahan di lantai.
Menteri Kesehatan Palestina Jawad Awad menuduh pasukan keamanan Israel mengeksekusi Abdallah al-Shalada yang sedang menemani kerabatnya di dalam RS Al-Ahli.
"Masyarakat internasional harus mengintervensi kelakuan Zionis Yahudi demi melindungi rakyat Palestina dari Mesin Pembunuh Israel," tegas Awad. (Reuters)
BEZA MANUSIA BERSIFAT KEBINATANGAN DENGAN BINATANG BERSIFAT KEMANUSIAAN
-0:43
18,945,117 Paparan
Adi W Gunawan
Pelajaran berharga dari "sahabat" kecil.
YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015

Foto Norhaza Manda Conai.
Norhaza Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
HIDUP HANYA SEKALI MATI PASTI DATANG HANYA GAMBAR BERBICARA


PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
4 RabiulAwal 1439H
23 November 2017
  

0 comments:

Post a Comment

 
;