Tuesday 17 March 2020

CITA-CITAKU CITA-CITAMU (226) CINTA KERANA ALLAH


CITA-CITAKU CITA-CITAMU (226) CINTA KERANA ALLAH

2 tahun yang lepas

CINTA ALLAH ABADI SELAMA-NYA
HIDUP INI PENUH DENGAN CINTA
TANPA CINTA HIDUP JADI TANDUS
KITA CEMBURU ORANG YANG ADA CINTA
SEBAB KITA TAK PUNYAI CINTA
ORANG YANG PUNYA CINTA PULA
AMAT TAKUT JIKA CINTANYA BERUBAH
BILA BERUBAH PASTI DIA AKAN DITINGGALKAN CINTA
PASTI HIDUPNYA PENUH KESUNYIAN
JUSTRU DENGAN APA PUN
AKAN DIUSAHAKAN SEHABIS DAYA
UNTUK MENDAPATKAN CINTA
WALAUPUN TERPAKSA MENJADI SI PENGABDI CINTA
BAGINYA CINTA ITU MILIKNYA
TIADA SIAPA YANG BOLEH MERAMPASNYA
TAPI SAYANG SERIBU KALI SAYANG
CINTA YANG DIABDIKAN
DICINTAI SEPENUH MATI
CINTA HATINYA DIJEMPUT TUHAN
DIA HILANG PUNCA
DIA HILANG AKAL
KARENA DIA TIDAK BOLEH HIDUP TANPA CINTA
DIA TAK KISAH WALAUPUN DIA TERPAKSA BERBAGI CINTA
JIKA DULU DIA TAK SUKA BERBAGI CINTA
TAPI KINI DIA SANGGUP MENJADI PERAMPAS CINTA
ASALKAN DIA PUNYA CINTA
DENGAN ALASAN DIA TAK BOLEH HIDUP TANPA CINTA
JADI DI MANA LETAKNYA KESETIAAN CINTA?
YANG MATI TERUS DILUPAKAN CINTA
CINTA BARU YANG DIABDIKAN
ITULAH SI PENGABDI CINTA
JIKA KITA BERFIKIR SEJENAK....
CINTA SESAMA MANUSIA
TIKA HIDUP SAJA
BILA SUDAH MATI CINTAPUN MATI
SEBAB ITU CINTA YANG DIKURNIAKAN ALLAH
YANG BERSTATUS SUAMI, ISTRI DAN ANAK
ADALAH PINJAMAN ALLAH SWT
MENUMPANG KASIH SAYANG
DAN MENJADI ASET UNTUK MENAMBAH SAHAM AKHIRAT
DI AKHIRAT PULA
SEKASIH SESAYANG MANA PUN KITA
PADA SUAMI, ISTRI DAN ANAK
TIKA ITU SALING TAK MENGENALI
KARENA SETIAP YANG AMPUNYA DIRI SIBUK
DENGAN URUSAN MASING-MASING
UNTUK DI BICARAKAN
DI MAHKAMAH ROBBUL IDZATI
MASING-MASING AMAT PENTINGKAN PAHALA
WALAUPUN SEBESAR ZAHRRAH
SEBESAR ZAHRRAH ITULAH
JIKA DIKUMPUL-KUMPUL BOLEH MEMBERATKAN TIMBANGAN
ITULAH YANG MEMBUATKAN YANG AMPUNYA DIRI
MASUK KE SYURGA
TAPI MALANG JIKA PAHALA YANG SEDIKIT ATAU YANG BANYAK
DIBERI KEPADA ORANG YANG KITA UMPAT DAN KEJI
KITA JADI MUFLIS AKHIRAT
GARA-GARA SEMASA HIDUP KITA SUKA MENGUMPAT DAN MENGEJI ORANG
ALLAHU AKBAR JAUHKAN AKU , KELUARGAKU, ANAK CUCUKU DAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU YANG MEMBUATKAN KAMI KECEWA DAN HAMPA DI AKHIRAT NANTI.
DI AKHIRAT NANTI AKU MAHU BERKUMPUL BERSAMA SEMUA MEREKA YANG TERSAYANG UNTUK MENATAP WAJAH-MU DI SYURGAWI BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
28 REJAB 1435H
28 MEI 2014
Ratu Rimba Niagara shared Herty Borngreat Music's photo.
WALAUPUN KULIT HITAM DARAH TETAP SAMA DARAH MERAH
BEGITU JUGA WALAU APA PUN DARJAT DAN STATUS KITA TETAP SAMA DARAH TAK PERNAH MEMBEzAKAN SAMAADA KITA LAYAK MASUK SYURGA ATAU TIDAK , BAGI ALLAH SWT MENILAIKAN HAMBA-NYA
BUKAN PADA STATUS, BUKAN PADA DARJAT BUKAN PADA WARNA KULIT...TAPI KETAKWAAN YANG MEMBEzAKAN ANTARA HAMBA DAN PENCIPTA-NYA...MOGA KITA DITERIMA SEBAGAI HAMBA-NYA YANG BERTAKWA. IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
PUISI OH! PUISI
Selamat siang yang terkasih...
Janganlah kasih mu tersisih dariku yang jauh ini....
Maklumlah aku berada di dasar lautan sendirian ....
Namun masih mendoakan agar dirimu sentiasa diRahmatiNya.Aamin
Yayuk Baskoro Adi ........sayang....aku ga bisa nuls puisi.....hehehe
PUISI OH! PUISI
hehehe
selamat siang mas....sayang...
aku nggak bisa nulis puisi...
tapi aku suka baca puisi...
puisi bikin hati ku senang
aku ketawa bila baca puisi
puisi bikin aku kenal diriku
puisi bikin aku kenal Tuhanku
puisi bikin aku sayang pada semua
puisi bikin aku sayang pada penulis puisi
hehehe aku suka...suka...suka banget...
hehehe
puisi....puisi...oh puisi ku sayang...
aku sayang kamu...
aku akan baca mu selalu
aku akan doakan si penulis puisi
diRahmati Allah dikala hidup dan matinya
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
28 Mac 2012
(Istimewa buat Yayuk Baskoro Adi moga gembira selalu)
Yayuk Baskoro Adi terima kasih.....aku merasa sangat tersanjung dengan puisi anda.....sekali lagi terimakasih...selamat siang......
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sayang...adikku manjaku...senyumanmu yang manja itu terus meresap dalam kalbuku...makanya terlahirlah puisi spontan ini sayang....moga kau menjadi anak yang soleh yang mendoakan kedua orang tua mu di kala hidup dan matinya sayang....
Yayuk Baskoro Adi amin...amin....ya robbal'alamin......
GELOMBANG ILHAM PELANGI NAN INDAH AGAR TERCETUSNYA IDEA KREATIF ANUGERAH DARI-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman @
Toh Puan Ratu Kencana Sari,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
26 JAMADIL'AWAL 1436H
17 MAC 2015
2 tahun yang lepas
INDAH JIKA SEMUANYA KERANA ALLAH
PUISI OH! PUISI
Selamat siang yang terkasih...
Janganlah kasih mu tersisih dariku yang jauh ini....
Maklumlah aku berada di dasar lautan sendirian ....
Namun masih mendoakan agar dirimu sentiasa diRahmatiNya.Aamin
Yayuk Baskoro Adi ........sayang....aku ga bisa nulis puisi.....hehehe
PUISI OH! PUISI
hehehe
selamat siang mas....sayang...
aku nggak bisa nulis puisi...
tapi aku suka baca puisi...
puisi bikin hati ku senang
aku ketawa bila baca puisi
puisi bikin aku kenal diriku
puisi bikin aku kenal Tuhanku
puisi bikin aku sayang pada semua
puisi bikin aku sayang pada penulis puisi
hehehe aku suka...suka...suka banget...
hehehe
puisi....puisi...oh puisi ku sayang...
aku sayang kamu...
aku akan baca mu selalu
aku akan doakan si penulis puisi
diRahmati Allah dikala hidup dan matinya
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
28 Mac 2012
(Istimewa buat Yayuk Baskoro Adi moga gembira selalu)
Yayuk Baskoro Adi terima kasih.....aku merasa sangat tersanjung dengan puisi anda.....sekali lagi terimakasih...selamat siang......
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sayang...adik manjaku...senyumanmu yang manja itu terus meresap dalam kalbuku...makanya terlahirlah puisi spontan ini sayang....moga kau menjadi anak yang soleha yang mendoakan kedua orang tua mu di kala hidup dan matinya sayang....
Yayuk Baskoro Adi amin...amin....ya robbal'alamin......
GELOMBANG ILHAM PELANGI NAN INDAH AGAR TERCETUSNYA IDEA KREATIF ANUGERAH DARI-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN
INDAH JIKA SEMUA-NYA KARENA ALLAH
BILA KERANA ALLAH
Bila semua-Nya karena Allah
dilupakan segala
kasih dilarakan
dilarutkan di lautan gelombang asid bergelora
yang ada rindu dan kasih yang membara-bara
segala keretakan hati menghampakan
dicuci dengan iman semua parut kekecewaan hilang sama sekali
dendam kesumat untuk membalas kekecewaan
tak akan terujud walaupun sebesar zarrah
karena Allah...
tak akan ada arti kecewa bila dikecewakan
karena tahu
memang sifatnya manusia
selalu berubah
hari ini bilang suka
esok bilang benci
berjanji mahu setiakawan selamanya
disangkakan panas sampai ke petang
tapi hujan di tengah hari
itulah manusia
jadi apa hendak dikisahkan
dengan manusia
yang penting kita tidak berdendam kesumat dengannya
tetap mengganggap saudara seislam sampai mati
dengan harapan di Syurga dapat ketemu
walaupun di dunia maya apa tah lagi di dunia nyata
tak ketemua tak mengapa
karena kita tahu
kita ditemukan di alammaya
bukan rancangan kita
semua-Nya atas kehendak Allah...
jika atas kehendak Allah...
pasti akhirnya kita ditemukan juga di Syurga
walaupun di dunia maya atau di dunia nyata
kita tidak sefahaman
atas sesuatu hal remeh temeh dunia...
ku amat yakin bila ditemukan Allah
semuanya ada hikmah di sebalik-Nya...
kita ambil yang hikmah
kita padam yang ketidaksempurnaan kita...
pasti kita akan terpujuk hati
untuk saling menghargai
untuk saling memahami
untuk saling memaafkan walaupun sekadar di dalam hati..
segala umpat keji kepada yang dibenci tak akan ada
karena kita tahu selagi kita mengumpat
pahala kita yang sedikit akan diberi percuma kepada yang diumpat
walaupun cuma alam maya
tetap juga dicatat sebagai si pengumpat si penista nauzubillah
begitulah manisnya iman
kita akan selalu berfikir
ke mana penghujung hayat kita
berakhir kita di mana...
pasti kubur menanti
sebelum kubur menanti pasti
jasadku akan menjadi kenduri jutaan ulat-ulat di kuburan
maka sebelum mati biarlah aku kendurikan
karya-karyaku di alam maya ini
dengan saling berkirim salam kasih sayang silaturrahim
pada semua yang bergelar saudara seislamku yang
mengenali sastera yang kutulis , yang paling mustahak
dan teramat penting ku susun sepuluh jari memohon ampun dan maaf
dari hujung rambut hingga ke hujung kaki jika sastraku
membuat kalian membenciku, mendendamiku dan membuatkan sastraku luka sampai ke alam kubur diseksa akibat sastera yang kutulis...jika begitulah aku ...aku rela tidak bersastera selamanya...sedangkan aku bersastra adalah untuk mendapat Nur Hidayah Kasih-Nya tanpa henti sehingga akhir hayatku...itulah aku...Allahu Akbar
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
SEKADAR NAMA PENA
HAKIKATNYA AKU CUMA SEORANG HAMBA-NYA
YANG DATANG KE DUNIA TANPA APA-APA
TAPI BILA PULANG MAHUKAN MEMBAWA BEKALAN
YANG ADA NILAIAN DI SISI-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN
28 REJAB 1435H
28 MEI 2014
RAJA DAN RAKYAT HIDUP DAN MATI DALAM IMAN
Allahu Akbar Syukur kami Ya Allah,
Kau kurniakan kami raja beriman,
Raja dan rakyat mahu bertakwa pada-Mu Ya Allah,
Agar mati kami membawa bekalan takwa dan iman.
Raja kami raja soleh lagi beriman,
Memupuk jiwa rakyat menjadi hamba bertakwa,
Negara kami berkat adanya iman,
Hidup mati kami sentiasa dalam bertakwa.
Raja dan rakyat saling sehati,
Tiada rasa berdengki hati,
Yang ada saling menghormati,
Agar Allah sentiasa berkati.
Sultan Brunei kesayangan rakyat,
Raja bertakwa lagi beriman,
Sentiasa utamakan kebajikan rakyat,
Agar rakyat aman bahagia dalam iman.
Perintah Tuhan diutamakan,
Larangan Tuhan dijauhkan,
Itu yang mahu dipatuhkan,
Kerana-Mu Tuhan kami akurkan.
Kami mahu hidup dan mati dalam redha-Mu Tuhan,
Setiap Perintah-Mu kami patuh dalam iman,
Berilah kami Nur Hidayah kasih-Mu Tuhan,
Azam kami mahu menjadi hamba-Mu yang beriman.
Subhanallah indah bunga di taman,
Lagi dilihat terpancar iman,
Allah jadikan aku hamba-Mu beriman,
Agar hidup matiku dalam iman.
Raja adil raja disanjung,
Memerintah Brunei penuh saksama,
Raja dan rakyat saling menyanjung,
Berbudi pekerti mulia di Syurga kita bersama.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
26 REJAB 1435H
26 MEI 2014
Khairuddin Al-Young Riau II luar biasa ratu. .
SAHABAT KE SYURGA
Sahabat...
kau adalah anugerahNya
yang terindah kusyukuri dunia hingga Akhirat.
Sahabat...
di dunia maya Allah SWT
takdirkan kita bersahabat
moga Allah takdirkan kita
bersahabat di Syurga juga
Insya-Allah Aamiin
itulah hikmah kenapa DIA
aturkan pertemuan kita di alam maya
takdirNya selalu tepat dan terindah.
Sahabat...
jika kita bersahabat mencari kesempurnaan
tiada siapapun yang sempurna di dunia ini
kecuali Nabi Muhammad SAW
sebab itu kita bersahabat
bukan mencari kesempurnaan
kita bersahabat untuk sama-sama
muhasabah diri agar sama-sama sehati sejiwa
bergandingan menuju jalan ke SyurgaNya .
Sahabat...
amat rugi apabila kita telah bersahabat
tapi saling menyakiti hati
saling mengecewakan hati
saling melukakan hati
akhirnya kita menjauhkan diri terpisah
andai kita begitu
terlebih dahulu
kuhulurkan salam memohon maaf
dan akan sentiasa maafkan kamu walaupun tak diucapkan
saling memaafkan
tanpa dendam di hati
membuatkan jiwa kita tenang sahabat...
Sahabat...
kita tidak tahu siapa yang pergi dulu di antara kita
kematian sedia menanti kita
andai aku yang pergi dulu
maafkan aku sahabat
maafkan atas segala kesalahanku tanpa sedarnya aku
andai engkau yang pergi dulu
kita saling menanti
di Pintu Syurga Insya-Allah Aamiin.
Sahabat...
indah jika kita bersahabat
atas dasar kerana Allah SWT
segalanya akan menjanjikan bahagia
jika bersahabat kerana Allah SWT
kerana Allah kita bertemu
kerana Allah kita berpisah
Sahabat...
bersama kita berazam
menjadi sahabat sehati sejiwa
sahabat Dunia Akhirat
di dunia maya kita bersahabat
di Syurga kita meneruskan persahabatan
kita bersahabat hingga ke Syurga...
Sahabat...
di Akhirat nanti
andai ada di antara sahabat kita
yang tidak dapat masuk ke Syurga
menjadi penghuni neraka
kita memohon kepada Allah SWT
masukkan sahabat kita ke Syurga
Dengan Rahmat KasihNya Allah
sahabat kita dibenarkan masuk ke Syurga
kitalah yang menjemput sahabat kita masuk ke Syurga
penghuni neraka yang lain
akan merasa menyesal kerana ketika di dunia dahulu
tidak terdetik di hatinya bersahabat dengan sahabat
soleh dan soleha
Sahabat...
Syurga adalah rahsia Allah kerana milik Allah
tiada siapapun yang tahu di mana tempatnya setelah mati
tapi kita sebagai hambaNya yang kerdil
bercita-cita menjadi penghuni Syurga
manalah tahu menjadi penghuni Syurga Insya-Allah Aamiin.
Sahabat...
Adam bapa kita berasal dari Syurga
Hawa ibu kita berasal dari Syurga
Moga kita mematrikan kasih bapa dan ibu kita
sampai ke Syurga
"Sahabat Ke Syurga,"
itulah Qada dan Qadar yang sama kita imani
Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Karya Ratu Rimba Niagara,
18 JamadilAkhir 1438H
17 Mac 2017


Ratu Rimba Niagara
Teruslah berbuat kebaikan kerana kita tidak tahu mana satu kebaikan yang Allah terima sebagai amal soleh!


8 tahun yang lepas
CINTAILAH AKU SEBAGAIMANA SETIANYA OMBAK MENGHEMPAS PANTAI!
8 tahun yang lepas
CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI
Kasih yang terkasih
Aku tak tahu bagaimana hendak kuluah hatiku ini
Sejujurnya kukatakan aku amat-amat mengasihimu
Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak
Bertahta di hatimu ...dan begitu lama aku menanti jawapanmu itu
Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
Aku cemburu pada pantai
Aku cemburu pada ombak
Biarpun ombak mendera pantai
Tapi pantai masih setia pada ombak
Pantai bilang....
Duhai ombak....
Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
Percayalah aku tetap setia padamu....
Selagi kau mendera aku
Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
Aku tahu kau membalas cintaku
Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
Biarpun kita terpisah alam
Namun deruan rindumu rinduku
Tak akan terpisah selamanya
Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
Makanya terimalah senyuman ku untukmu duhai ombak yang kucinta..
Justeru duhai kasih
Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
Seperti setianya ombak pada pantai...b
Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
Kenang daku dalam doamu.
Karya Rha NS
17 Mac 2012


8 tahun yang lepas
Pabila gugusan cinta mawar putih ada di hatimu makanya rinduku dan rindumu terpatri hingga ke Syurgawi. Aamin.
8 tahun yang lepas
Pabila impian jadi kenyataan kamulah wiranya kerana kamu adalah guruku yang memberi semangat keberanian itu!!!
8 tahun yang lepas
NAMASTEE DI HATI INI
Engkau kah itu Raja Namastee
Biarpun kau anggap dirimu abdi
Aku tetap hormatkan mu....
Kerana sifat hormatmu padaku
Biarpun aku bukan minta dihormati
Tapi engkau masih mengiakan mahu aku dihormati
Aku tak tahu kenapa kau begitu mahu aku dihormati
Sedangkan mereka tidak pernah ada rasa hormat denganku
Aku pun bukan gila sanjungan
Bukan gila glamor
Bukan gila nama
Bukan gila kuasa
Bukan gila harta
Semuanya bukan
Cuma yang aku mahukan terima aku dan karya aku apa adanya
Barulah aku boleh terima mereka terlebih adanya
Justeru pada rakan fbku yang bisu dan sepi
Maafkan kerna terpaksa hanyutkan namamu di ombak sepi
Namun kalian tetap ku , "NAMASTEE" di hati ini...
Karya Rha NS
17 Mac 2012



8 tahun yang lepas
JIKA BUKAN AKU CINTA PADAMU
Jika bukan aku cinta padaMu
Makanya matikan aku ...
kerana Kau lebih Tahu...
Di manakah tahap cintaku padaMu
Pabila Kau sudah kucinta
Makanya aku tak mahu hidup dalam murkaMu
Yang kumahu redhaMu di kala hidup dan matiku
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Rha NS
17 Mac 2012

8 tahun yang lepas
MELAINKAN SUMPAH SETIA SEJAK AZALI LAGI PADANYA
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akhbar
Dengan izinNya dinda dapat berkarya
Dengan izinNya jua kanda dapat berkarya
Berpuisi menyatakan hasrat hati
Betapa kita sama cintakan Allah
Betapa kita sama cintakan Raja negaramu Raja negaraku
Betapa kita sama cintakan rakyat negaramu negaraku
Betapa kita sama cintakan negaramu negaraku
Saling harga menghargai
Saling hormat menghormati
Saling sayang menyayangi
Sehati sejiwa
Senada seirama
Bersatu hati ingin mengekalkan kemerdekaan
Negaraku negaramu
Jika negaramu diceroboh musuh durjana
Negaraku lah yang akan datang turut mempertahankan!
Jika negaraku diceroboh musuh durjana
Negaramu lah yang akan datang turut mempertahankan!
Maju negaraku maju jualah negaramu
Sakit negaramu sakit jualah negaraku
Jika negaramu ditimpa musibah
Negaraku lah yang akan datang membantu
Jika negaraku ditimpa musibah
Negaramu lah yang datang membantu
Kita saling faham memahami
Kita saling bantu membantu
Dalam jalinan ukhwah talisiraturrahimi yang padu
Di antara dua negara berjiran
Bagaikan saudara sedarah sedaging
Makanya
Takkan ada
Tikam menikam
Jatuh menjatuh
Dalam hati ada benci
Dalam hati ada cemburu
Dalam hati ada dendam membara-bara
Tak akan...tak akan ada...tak akan ada
Cuma yang ada kasih dan sayang
Yang sudah terpatri
Sejak azali
Betapa kita sudah bersumpah setia padaNya
Untuk sama memakmurkan bumi ini
Bumi ciptaan Tuhan
Tuhanmu Tuhanku juga
Tuhan Semesta Alam
Yang akan kita semua bertemuNya
Pabila ditakdirkan hari ini meninggalkan dunia ini...
Ayuh!
Sebelum maut menjemput pulang ke negeri pasti!
Kita tinggalkan kemakmuran bumi ini
Kepada pewaris bangsa kita
Bangsa melayu
Yang tak akan hilang di dunia
Itulah sumpah moyang kita
Laksama Hang Tuah
Dan itulah jua sumpah kita
Yang lebih utama sumpah kita
Pada Pencipta kita
Menjadi hambaNya penuh kehambaan
Penuh tanggungjawab
Tidak kira siapa kamu
Raja ke
Rakyat ke
Tiada berbedaan darjat...
Melainkan sumpah setia
Sejak azali padaNya
Semuanya akan dipertanggungjawabkan nanti!
Karya Rha NS
12 Mac 2012

HIKMAH



Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbacam
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melJainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke tela Inpak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....aamiin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
         
17 Mac 2020  





0 comments:

Post a Comment

 
;