Sunday 26 April 2020

CITA-CITAKU CITA-CITAMU (321) SAYA SAYANG PERDANA MENTERI SAYA



CITA-CITAKU CITA-CITAMU (321) SAYA SAYANG PERDANA MENTERI SAYA

DARIPADA PEMBERITAHUAN
SAYA SAYANG PERDANA MENTERI SAYA
rdana menteri berkata beliau kini memberi tumpuan dalam menangani krisis Covid-19 berbanidng isu politik.
Perihal laman web ini
MALAYSIAKINI.COM
Perdana menteri berkata beliau kini memberi tumpuan dalam menangani krisis Covid-19 berbanidng isu politik.
Perdana menteri berkata beliau kini memberi tumpuan dalam menangani krisis Covid-19 berbanidng isu politik.
Komen
  • Indok Hani alhamdulillah kami sokong tsmy jadi ketua kami
SAYA SAYANG PERDANA MENTERI SAYA
Saya warganegara Malaysia.
Rakyat negara saya terdiri daripada
pelbagai kaum iaitu Melayu, Cina dan
India. Walaupun berbeza agama,
bahasa, budaya dan warna kulit, kami hidup
aman damai tanpa sebarang sengketa.
Kami hidup bersatupadu, tolong
menolong dan hormat menghormati.
Perdana Menteri saya yang ke-8
namanya YAB Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.
Saya menghargai Perdana Menteri saya
kerana membantu dan membela nasib
seluruh rakyat Malaysia dalam sebarang
situasi.
Terima kasih Perdana Menteri,
kami rakyat Malaysia rasa bertuah
mempunyai seorang Perdana Menteri
yang baik hati dan penyayang
sayangkan rakyatnya melebihi
nyawa sendiri.
Moga Malaysia berjaya
rakyat sihat, aman makmur
selamanya!
Karya Ratu Rimba Niagara
26 April 2020
TERIMA KASIH PM KE-8 TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN
Sekalung tahniah kepada YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin
atas perlantikan sebagai Perdana Menteri ke-8.
Kehadiranmu tepat pada masanya di kala rakyat amat
memerlukan seorang Perdana Menteri berjiwa rakyat.
"Duli Yang Maha Mulia Tuanku telah berkenan
melantik saya sebagai Perdana Menteri.
Ini adalah kebijaksanaan Duli Yang Maha Mulia
Tuanku sebagai Ketua Negara yang menjalankan
fungsi baginda selaras dengan Perlembagaan
Persekutuan.
Saya sedar bahawa pelantikan saya bukanlah
melalui pilihanraya.
Sebaliknya, saya dilantik setelah mendapat
sokongan majoriti ahli-ahli Dewan Rakyat.
Saya adalah Perdana Menteri untuk semua rakyat
Malaysia dari Perlis hingga ke Sabah.
Baik saudara orang Melayu, saudara orang Cina,
saudara orang India, Sikh, Iban, Kadazan, Dusun,
Murut, orang asal, atau apa jua kaum dan etnik,
saya adalah Perdana Menteri saudara.
Saya tawarkan jiwa dan raga saya untuk rakyat
dan negara.
Terus mencurah bakti kepada rakyat, walaupun saya
bukan pilihan rakyat tapi saya dan semua jemaah menteri
di bawah pemerintahan saya, akan cuba sedaya mampu
membantu rakyat tanpa seorang pun dipinggirkan semuanya
akan mendapat perhatian!"
Baharu saja menyandang jawatan Perdana Menteri
tanpa diduga berlakunya penularan wabak COVID-19
justeru kerajaan mewajibkan rakyat mematuhi Perintah
Kawalan Pergerakan (PKP) bagi memutuskan
rantaian COVID -19. Jika perintah ini tidak dipatuhi,
segala tindakan akan menjadi sia- sia.
Setiap nyawa rakyat Malaysia terlalu berharga justeru
kerajaan melindungi daripada terkena jangkitan wabak
COVID-19.Kerana memahami kesusahan rakyat akibat
penularan wabak COVID-19 pelbagai pakej Ransangan
Ekonomi Prihatin Rakyat dilancarkan di mana semua
golongan rakyat dibantu tanpa tanpa seorangpun dipinggirkan.
Subhanallah baru menyandang jawatan Perdana Menteri
sudah membuktikan kemampuan membantu dan
memperjuangkan nasib rakyat.
Dalam ujian ada rahmat, rakyat menerima bantuan dalam
rasa syukur dan gembira.
Syukur Alhamdulillah dikurniakan seorang Perdana Menteri
pemurah, bertangggungjawab, mengasihi dan mementingkan
rakyat daripada kepentingan sendiri.
Rakyat terpegun dengan keluhuran budi dan pengorbananmu.
Kaulah Perdana Menteri yang didambakan rakyat.
Moga dipanjangkan usia untuk terus menerajui tampuk
pemerintahan kini dan akan datang.
Terima kasih Perdana Menteri kerana sudi menjadi
Perdana Menteri kami, menabur bakti bersama
Jemaah Menterimu.
Sebagaimana kau mengasihi rakyat dan prihatin setiap
masalah rakyat kami juga menyayangimu.
Didoakan setiap budimu dibalas Syurga tertinggi
sebaris para nabi kekasih Allah kerana pemimpin
yang adil dan amanah. Insya-Allah Aamiin.
Karya Ratu Rimba Niagara
18 April 2020
(Puisi diilhamkan istimewa untuk PM ke-8 dan seluruh rakyat
Malaysia tercinta)


32juta rakyat Malaysia sayang TSMY
SETUJU??
Komen
3 daripada 3,166
Terima kasih ABAH. Susun kata ABAH mudah anak-anak faham. Masalah anak-anak dalam radar ABAH untuk mencari jalan membantu. Ya Allah jagalah ABAH kami sebaiknya. Teruskan JIHAD ABAH dan kekal istiqamah.
... MyPmLove

Suka
Komen
Komen


  • Berjaya memenangi hati rakyat baru sebulan lebih mentakbir Negara Taniah pm😊


Imej mungkin mengandungi: teks yang berkata 'Betapa aku cemburu "Pada orang yang pandai menyembunyikan kebaikannya, dunia tak tak melihatnya, namun surga merindukannya" Uwais Al-Qorni- Instagram'


HIKMAH


Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbacam
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diredhai, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melJainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....aamiin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
                                                      
3 Ramadan 1441H
26 April  2020 

0 comments:

Post a Comment

 
;