Wednesday 15 July 2020

SASTERAKU ANUGERAH-NYA TERINDAH (73) DI MANA ADA AKU DI SITU ADA DIA


SASTERAKU ANUGERAH-NYA TERINDAH (73) DI MANA ADA AKU DI SITU ADA DIA

Doa k

Ketika dalam kesulitan.
✳💞
🤲Ya اللّهُ ...
"La ilaha illallahul 'azimul haliim, La ilaha illahallah Robbul 'Arsyil 'adzim, La ilaha illallah Robbussamawati wa rabbul Ardhi wa Robbul Arsyil karim".
Subhanallahi wabihamdih.
Semoga Allah makbulkan semua doa kita tunaikan hajat kita.
"Ya Haiyyu ya Qaiyum birohmatika Astaghits",
"Robbi Yassir Wala Tu Assir Ya Kariem"
#Aamiin3 Ya Robbal Alamin
امين يارب العاالمينِِ
وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ
وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.
Lihat Terjemahan
510
97 Komen
86 Perkongsian
Suka
Komen
Kongsi
Komen
Lihat komen terdahulu
PADA HARI INI
1 tahun lepas
16 Julai 2019 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
SUBHAN'ALLAH..
ALLAHUAKBAR..
BIAR GAMBAR BERBICARA..
KALIMAH ALLAH TERDAPAT PADA BUAH TEMBIKAI SUSU..
56
14 Komen
22 Perkongsian


7j Dikongsi dengan Awam
Anda dan 4.6K yang lain
115 Komen
1K Perkongsian
Suka
Komen
Kongsi
Komen
Paling Relevan

  • di mana ada aku di situ ada DIA
    • Suka
    • Balas
    • 1m
  • Peminat Utama
    Kita mesti tanamkan di dalam hati kita bahawasanya Allah Maha Pengasih Allah Maha Penyayang. Ia tahu apa yang tersurat dan tersirat di dalam hati kita. Hanya pada nya tempat kita memohon pertolongan nya. Allah tidak akan menghampakan doa2 orang yang beriman dan beramal soleh. Aamiin Aamiin Ya Rabbal Aalamiin. Aamiin
    3
    • Suka
    • Balas
    • 5j
  • Alhamdulillah.. Semoga kita Dirahmati Allah setiap masa...
PADA HARI INI
1 tahun lepas
16 Julai 2019 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Allahumma Aamiin Ya ROBBAL Aalamiin..
❤💕❤💕❤💕❤💕❤💕❤💕❤💕❤
Assalamu'alaikum..
Warahmatullahi..
Wabarakaatuh..




PADA HARI INI
2 tahun yang lepas
16 Julai 2018 
Dikongsi dengan Awam
Awam
16 Julai 2018 Dikongsi dengan Awam
MAAFKAN AKU TEMAN FB
Kau dan aku tak akan bisa menyatu
selagi ada dinding keegoan kau dan aku
kau ada urusan kau
dan aku ada urusan aku
yang pasti urusan mati dalam pengetahuaNya
jika salammu salamku tak memberi arti
malanglah perkenalan ini
kerana kau dan aku dikenalkan
bukan atas perancangan kita
perkenalan ini adalah Ketentuan-Nya
jika kita dikenalkan hanya sekadar
saling menyakiti hati
dan terluka hati
akibat tidak ada persefahaman
untuk jalan-jalan perdamaian
yang ada hati berjerubu
itulah kelemahan iman kau dan aku
dan daripada terdera rindu
kerana hati sudah kasih dan sayang
lebih baik kita ada dinding pemisah
tapi masih lagi dalam ikatan uhkhuwah puisi
sudah memadai
dalam puisi kita saling bersahutan
memohon maaf kerana kita tidak mahu
sebelum dujemput ke Pangkuan Ilahi
terdera roh dan jasad selamanya
akibat kebekuan kita menjaga
soal hati yang sukar dimengerti dan ditundukkan
akibat keegoaan kita
makanya kepada Allah SWT
kumohon ampun dan maaf
bukan tak redha dengan
Kurniaan-NYa kepadaku
Tapi aku hamba yang sentiasa lemah
Pabila diuji dengan disepikan kasih dan sayang
Akibat kesibukan masa
Makanya izinkan aku sepikan juga
Segala ikhrar palsu kau padaku
Yang kau berjanji tak akan sepikan aku
Maafkan aku biarpun tak menjadi teman fb lagi
Tapi di grup ini kita bisa berpuisi bersama-sama
Teman fb aku hanya untuk mereka
Yang tidak sepikan aku atas kesibukannya
Maafkan aku teman
Moga kau memahami keadaan aku
Biarpun tidak menjadi teman fb
Kau masih sahabatku
Sampai kapanpun
Selagi hayatku ada
SELAMAT BERPUASA
MAAF ZAHIR & BATHIN
Daripada : Putri Rimba Niagara
16 Julai 2012
2
1 Komen
Kongsi

Komen


  • Terima kasih duhai rakan fbku Khai Noor dan Adel Fadel...
    Kerana sentiasa memahami dunia karyaku...
    Sokongan/dukungan kalian kuharapkan
    Sebagai pengganti si kunta si kunte ku yang telah pergi ditelan ombak rindu
    Moga sokongan mu yang tak pernah jemu hanya Allah SWT sahaja yang dapat membalas-Nya Aamiin.




HIKMAH


Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diredhai, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melJainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....aamiin
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
                                         
16 Julai  2020



0 comments:

Post a Comment

 
;