Monday 10 May 2021

BERTABURAN BUNGA-BUNGA SYURGA (435) ADA USAHA ADA HARAPAN

BERTABURAN BUNGA-BUNGA SYURGA (435) ADA USAHA ADA HARAPAN


SOLAT ISYAK...
اعوذ بالله من الشيطان الرجيـم.
بســــــم الله الرحمن الرحيــــــم.
Lihat Terjemahan
Tiada penerangan foto disediakan.
Anda dan 604 yang lain
7 Komen
11 Perkongsian
Suka
Komen
Kongsi

7 Komen

Lihat 5 lagi komen
Semua Komen

  • Alhamdulillah
    • Suka
    • Balas
    • 9j

10 Mei 2020 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Ada usaha ada harapan
Terhenti usaha tiada harapan tiada masa hadapan!
Rashid Kocai dan Kembali Gelandangan




10 Mei 2020 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan




GEMILANGNYA SINAR ILMU
Hidup Tidak Mundur Ke belakang Tuanku
Jangan salah Tuan Putri...
jika engkau melihat wujud luar maka
engkau tidak akan pernah menemukan
Sang Damarwulan diantara Layang Seta dan Layang Kumitir
karena ia sedang menjalani lakon sebagai seorang Pekatik kuda
tapi jika engkau sedikit saja engkau berkaca pada kelembutan hati mu,
maka...
engkau akan melihat gemilangnya sinar yang coba
disembunyikan oleh awan
engkau lebih mementingkan ego mu atau
darah yang akan mengalir pada keturunan mu
hidup tidak mundur ke belakang tuanku.....
karena ego mu sudah dilahirkan puluhan bahkan
mungkin ratusan tahun yang lalu.
by: Laksamana Mas
10 Mei 2012
Putri Rimba:
Betul ke laksamana aku pentingkan egoku?
Bilang sama aku kenapa kau setega itu kata aku ego?
Laksamana Mas:
Apa kabar mu, kemana aja, selamat pagi.....
Putri Rimba:
Kabar baik...sedang menghayati panorama yang indah di ombak rindu...
Laksamana Mas:
Tuan Putri...pagi begini suasananya pasti sejuk di pantai ombak rindu,
tapi jangan lama-lama di sana karena udaranya bisa menyesakkan dada,...
Putri Rimba:
Udaranya amat aman banget sedang duduk di batu sambil bermain ombak tiba-tiba datang ombak agak sederhana menghempas ke batu hinggakan terpercik ombak ke tuan putri...aku tergelak kerana ku tahu ombak sedang bersenda gurau denganku dengan ketawanya yang melucukan hatiku sedang aku bergelak ketawa di pukul ombak tiba-tiba di tanganku ada sebuah cengkerang yang sangat cantik dan kubuka cengkerang itu...di dapati ada sebutir mutiara yang bersinar...kemilau sinarnya dan kubawa pulang ke istana dengan rasa syukur. Penghuni rimba pun bersyukur melihat aku mendapat sebutir mutiara hadiah dari Ilahi DiKirimkan melalui Sang Ombak Rindu.
ILMU IBARAT SEBUTIR MUTIARA
Pabila aku berjaya mengambil mutiara dari cengkerangnya
Bermakna aku berjaya miliki ilmu yang setitis cuma
Ilmu ibarat
Titisan titisan yang jatuh sedikit-sedikit
Lama-lama menjadi mutiara yang cantik bersinar
Begitulah ilmu jika dituntut secara berterusan
Menyinarkan iman yang kelam dan sangsi
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
10 Mei 2012
Laksamana Mas:
Putri Rimba , .syukurlah jika mutiara itu sudah didapatkan,....
JIKA KITA KEJAR DUNIA, DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA
MOGA KITA DIJAUHI DENGAN PESONA DUNIA
KITA BURU AKHIRAT KERANA AKHIRAT NEGERI ABADI
YANG SAMPAI BILA....BILA TANPA NOKHTAHNYA
Laksamana Mas:
Putri Rimba....hamba bukan mengejar dunia,..tapi , Titah harus mampu mengendalikan dunia,..agar sifat dasar yang semena-mena tidak merusaknya.
Putri Rimba:
Duhai Laksamana Mas...cintakan negara itu separuh daripada iman...ini berarti kamu mengejar akhirat. Jika negaramu terbela akan terbelalah agamamu...
KATA-KATA DI ATAS BUKAN DITUJUKAN KEPADAMU
KEPADA DIRIKU SENDIRI DAN KEPADA KAWAN-KAWAN FBKU
HAI TAK BACA KE WALL KU YE LAKSAMANA MAS?
KALAU KAU BACA KAU TAHU KENAPA AKU MAHU
MEJADI RAKAN FBMU...OK....
Laksamana Mas:
Putri Rimba....nanti akan hamba kunjungi wall mu, dan hamba akan membacanya,...
Putri Rimba:
Kalau kau baca jangan nangis ye...kerana sudah terlambat...untuk memujuk aku...kerana aku sudah kembali ke rimba bersama penghuni rimba bersyair, berpuisi . bergurindam dengan mereka saja...kerana mereka saja yang sudi setia mendengar karya-karyaku.....
Laksamana Mas:
Tuan Putri.. jangan marah ye,..hamba mo nanya,..apakah leluhur-leluhur kita yang hebat-hebat itu pernah mengajarkan kepada kita untuk merajuk di tengah-tengah medan laga,....., Tuan Putri yang hamba ingat ; Sekali layar terkembang pantang surut kebelakang,...
Putri Rimba:
Duhai Laksamana Mas...
Aku berundur bukan bererti aku kalah
Tapi aku mahu memantapkan lagi strategi ilmu kembangkan layar
Agar layarku bila bertarung di samudra berjaya sampai ke destinasi
Walaupun tsunami datang membadai
Tapi semuanya dapat kutempuhi dengan izin-Nya jua
Laksamana Mas:
Tuan Putri,..nah...itu baru saudara ku,...amin..
Putri Rimba:
Nah itu barulah Laksamana Mas ku yang sentiasa yakin dengan janji-janji Allah kenapa dia diwujudkan di dunia ini kerana mahu menjalankan tanggungjawabnya sebagai khalifah Allah SWT
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Laksamana Mas amin.........
KARYA : PUTRI RIMBA & LAKSAMANA MAS
10 Mei 2012
KENAPA AKU PILIH KAMU SEBAGAI RAKAN FBKU
Aku pengen jadi kawan yang setia
Tapi kawanku tak setia
Gimana aku mahu setia
Mula-mula semasa ingin menjadi kawanku
Dia bilang mahu akan setia menjadi kawanku
Setia sampai kapan pun
Setia sampai mati
dia bilang ....
dia akan faham aku
dia akan sokong aku
dia akan beri seratus pratus dukungan pada cita-citaku
dia akan memberi kerjasama denganku
dia akan membaca semua karya-karya yang kutulis
dia akan memberi pendapatnya yang bernas pada karyaku
agar aku terus semangat menulis dan menulis sehingga terhenti nafas
kerana janji-janjinya itu
aku terimanya sebagai teman fbku
yang akan menyokongku dalam keadaan apa pun...
dan aku hanya perlu kawan-kawan fb yang setulus ikhlas
menerima aku apa adanya tapi menerima karyaku lebih adanya
sekarang ni karya-karyaku disepikan oleh mereka
Hai kawan...
Setelah aku terimamu sebagai rakan fbmu
Kau lupa segala janji-janjimu padaku
Terlalu sibuk sangat ke hidupmu sampai
Melupakan janjimu padaku?
Kenapa sebelum mahu menjadi rakan fbku...
Kau tak fikir banyak...banyak kali
Setelah kuterimamu dengan seikhlasnya
Kau sepikan aku dan karyaku
Aku ini seolah tak wujud sebagai rakan fbmu di alam maya
Sudahlah alam maya ini tak nampak
Kelibat dan suaramu...
Jika kau masih lagi dengan duniamu
Izinkan aku pulang semula ke duniaku
Bersama dengan penghuni-penghuni rimba
Yang sentiasa setia dengan duniaku dunia karyaku
Maafkan aku teman kerana berterus terang
Biarpun pahit untuk diterima
Tapi percayalah yang pahit itu ada hikmahnya
Berjauhan memanglah kita berjauhan
Kita seolah hidup dalam semuanya berjauhan
Berjauhan hati....
Kita yang menjauhkan hati kita sendiri
Di dunia alam maya ini....
Sedangkan kita tak rancang pun untuk
Menjadi kawan fb
Tapi setelah Allah Kurniakan
Kenapa kita harus abaikan?
Makanyanya maafkan aku jika
Aku terpaksa undurkan diri dari kalian
Yang terus-terusan sepi dari teman fbku....
Maafkan aku...maafkan aku....maafkan aku...
Bukan kehendakku begini...
S
EPI KEBAHAGIAANMU
SEPI ITU DERITAKU
KARYAKU ADA DI SETIAP DETAK JANTUNGMU
DI SITULAH BERMULANYA KARYAKU MENULIS RIWAYAT HIDUPMU
KERANA SETIAP RAKAN FBKU ADALAH SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA
MOGA KAU MENGERTI KENAPA AKU MEMILIHMU MENJADI RAKAN FBKU
BUKAN MAHU BERBUAL KOSONG....
BUKAN MAHU BERCANDA
TAPI SERIUS BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH
BERMATI-MATIAN MENCARI JALAN-JALAN PULANG
SEBAGAI BEKALAN KE NEGERI ABADI
YANG KEKAL SAMPAI BILA-BILA TANPA NOKHTAH!
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
10 Mei 2012
ENGKAU ADA? AKU TAK ADA...
Engkau ada karya hebat?
Aku tak ada...
Aku ada!
Hebat sangat ke karya engkau tu ye
Mestilah hebat! Sebab bahasa aku puitis tak macam engkau!
Syukur Alhamdulillah engkau ternama dan disanjung ...
Engkau cemburu ke....?
Sikit pun tak...
Engkau ada harta?
Tak ada...
Aku ada...tujuh keturunan... harta aku tak habis...
Syukurlah Tuhan beri nikmat kekayaan pada engkau
Engkau ada cinta?
Tak ada...
Aku ada...cinta sehidup semati sayang gila-gila dengan aku...
Syukurlah Allah Kurniakan pada engkau cinta sehidup semati
Kasihan engkau patutlah engkau sepi kan...
Aku tak sepilah...!Aku redha dengan ketentuan-Nya
Kau tak cemburu dengan aku ke?
Kenapa pulak aku nak cemburu dengan engkau ye...
Yelah aku punya karya...punya harta ...punya cinta...engkau apa ada?
Walaupun aku tak ada apa-apa seperti yang kau ada..aku bersyukur apa ada-Nya...
Karya Putri Rimba Niagara
10 Mei 2012
Norhaza Manda Conai Alhamdulillah syukur memang karya adinda terhebat!
Ratu Rimba Niagara Terima kasih kanda manda kerana sudi menyokong karya dinda dalam tema apa sekali pun. Moga Allah swt merahmati kanda Aamiin.
Norhaza Manda Conai ADINDA QU APA TEMA PUN KANDA SENTIASA BUKA WALL ADINDA RASA TERBUAI DIALAM SASTERA ANUGERAH YG HEBAT ALLAH KURNIA PADA ADINDA
Ratu Rimba Niagarai Allahu Akbar terharu dinda, terima kasih kanda moga kita sehati sejiwa selamanya sampai Syurga kasih kita berpadu. Aamiin.
WARKAH BUAT KANDA NORHAZA MANDA CONAI
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaiku wr wb
Kanda Norhaza yang disayangi dunia akhirat...
terima kasih yang tak terhingga kepada kanda kerana sudi
membeli buku adinda walaupun tidak lihat lagi bentuk bagaimanakah
buku tersebut.
Kanda bilang kanda terlalu suka baca karya dinda kerana kanda dapat menghayati keindahan sastera yang dikarangkan dinda.
Berapa banyak pun buku yang dinda hasilkan kandalah orang pertama yang akan memesan.
Kanda kata lagi jika dulu kanda tak berminat membaca semenjak membaca karya dinda di alam maya kanda rasa teruja untuk membaca terus membaca karya yang dinda karangkan!
Subhanallah begitu sekali sokongan kanda pada dinda amat terharu sekali.
Kanda bilang lagi biarlah hanya kematian yang memisahkan kita.
Subhanallah menangis dinda mendengarnya.
Benarlah persahabatan atas dasar kerana Allah terlalulah indah!
Terimakasih atas persahabatan yang lahir dari hati yang ikhlas.
Moga Allah SWT merahmati persahabatan kita dan mengizinkan kita meneruskan persahabatan kita nan indah ini di Syurgawi sebagaimana DIA izinkan kita bersahabat di alam maya.Aamiin.
Yang menyayangimu sepenuh iman,
Ratu Rimba Niagara,
13 Sya'ban 1438H
10 Mei 2017
1 Perkongsian
Kongsi
Lambaian Rindu.
Lambaian rindumu
memanggil-manggilku
di kala aku memandang laut terbentang luas
lambaianmu beranginkan mantra sunyi
kau kirimkan sayap rindu
aku terima sayap rindu
hilang rindu
dan aku membaca matra sunyi
dengan linangan air mata
matra sunyi itu
kulemparkan ke laut
bersama sayap rindumu
kerana sayap rindumu
kerana matra rindumu
membuatkan aku bertambah rindu
rindu dalam sunyi
yang membungkam jiwa lara
yang tak bisa diubati dengan
apapun rindu
Kecuali
Rindu pada-Nya...
Pasti terbalas rindu
Tanpa ragu
Tanpa sangsi
Begitu hebatnya rindu pada-Nya...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
19 Sept 2012
3
1 Perkongsian
Kongsi
  • DUHAI KEKASIH HATIKU

    Duhai Kekasih Hatiku!
    Kekasihku…
    Bila aku alpa
    memujiMu
    terasa terhenti nafasku!

    Bila aku menyebut NamaMu
    segala jiwaku hidup!
    jantungku berdegup kencang!
    terasa Kau hampir denganku.

    Tika aku membaca KalamMu
    terasa damainya hati
    rinduku membuak-buak
    untuk bertemu denganMu

    Tika aku sujud padaMu
    jasad dan rohku syahdu dalam
    linangan air mata keinsafan atas
    ketaksupan aku pada dunia
    yang melalaikan
    aku daripada…
    MengingatiMu
    MemujiMu
    Meng-AgungkanMu.

    Terimalah aku menjadi
    kekasih setiaMu
    di dunia ini! Juga di akhirat!
    Amin Ya Rabbal A’lamin

    Karya Ratu Rimba Niagara
    3 Ramadhan 1434H
    12 Julai 2013M
    Like ·  ·  · Promote · 19 minutes ago · 

  • CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W

    Cinta Kekasih Allah Nabi Muhammad S.A.W
    Kau dilahirkan
    untuk memberi
    Rahmat Sekalian Alam.

    Berpekerti mulia
    menempuh segala cabaran
    dan dugaan semata-mata
    untuk menyebar
    Agama Suci Allah.

    Berkorban apa saja
    demi umat sezamannya
    dan akhir zaman.

    Sambil berdiri, duduk dan
    berbaring sentiasa
    mengingati umatnya
    mencintai umatnya
    sepenuh hati
    sepenuh jiwa
    Masya-Allah!

    Sentiasa berdoa pada Tuhan
    agar umatnya mati dalam
    ucapan kalimah

    لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل

    Risaunya Nabi terhadap umatnya
    hingga nafas terakhir
    menyebut-nyebut umatnya
    ‘Umatku! Umatku! Umatku!

    Duhai Kekasih Allah
    Nabi Muhammad S.A.W
    Biarpun telah tiada jasadmu
    Budimu…
    Pengorbananmu…
    Cintamu kepada umatmu
    akan dikenang…
    dihargai dan
    disanjung tinggi hingga
    ke akhir hayat kami.

    Kami tahu kau mencintai kami
    ketika berdiri, duduk dan berbaring
    hingga ke akhir hayatmu.

    Amatlah rugi dunia akhirat!
    malang dunia akhirat!
    Jika kami tidak membalas cintamu
    Wahai Nabi Allah
    Kekasih Allah.

    Sebagai balasan cintamu
    pada kami umatmu
    kami akan menjadi
    pewaris setiamu
    menyebarkan dakwahmu
    Al-Quran dan Hadis
    yang kau tinggalkan
    untuk kami umatmu.

    Selawat untukmu
    wahai kekasih Allah
    terimalah kami
    menjadi kekasihmu
    sebagaimana kau
    menjadi Kekasih Allah.

    Moga dengan cinta kami ini
    dapatlah kami keberkatan
    cintamu di dunia …
    Di Padang Mahsyar
    mendapat Syafaatmu

    ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

    Karya Ratu Rimba Niagara
    3 Ramadhan 1434H
    12 Julai 2013MM


TUHAN JIKA INI RAMADHAN TERAKHIRKU

Tuhan jika ini Ramadhan terakhirku...
terimalah
amalanku
berilah pengampunanMu
bukakan hati hamba-hambaMu
yang pernah kukenali atau tidak
biarpun aku tidak mengenali tapi mereka mengenaliku
dapat memaafkan segala kesalahanku pada mereka ...
begitu juga semua keluargaku... sanak saudaraku
juga teman fbku dan alam maya yang membaca karya-karyaku
yang kukenali atau pun tidak
maafkan aku ...
sesungguhnya aku insan yang tak sempurna
biarpun aku menjaga segala perbuatan dan tutur kata
sebaik yang mungkin
tapi
siapalah aku
yang serba tidak sempurna
tapi percayalah
hati dan kalbuku
tiada lain yang kufikirkan
melainkan untuk berbuat baik
kepada semua manusia keranaNya
bukan mengharapkan apa-apa pun balasan!

Ya Allah Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
redhailah hidup matiku!
Kerana aku ingin bertemuMu
dalam keadaan tenang
tanpa dibenci hamba-hambaMu yang hidup
waima makhluk yang Kau Ciptakan
di muka bumi ini!
Lancarkan lafaz
LaaillaahaillaAllah MuhammadarRasullullah
di kala nyawa sampai di kerongkongku nanti.
Amin Ya Rabbal A'Lamin.

...............................
3 Ramadhan 1434H
12 Julai 2013M (Jumaat)




  • SEMUANYA KERANANYA
    Tuluslah dalam berkata
    Tuluslah dalam bersahabat
    Tuluslah dalam bercinta
    Tuluslah dalam berjuang
    Tuluslah dalam beramal
    Semuanya keranaNya
    Insya-Allah Syurga menanti Aamin.
    Karya Putri Rimba.
    23 April 2012
    • Suka
    • 9t
 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
BIDADARI SYURGA SEBAGAI BALASAN CINTAMU
Bila mana kau terdiam
Ini bermakna api cintamu sedang membara
Kepada dia yang kau puja dalam diam
Yang kau cinta dalam bisu
Tanpa menyapa hatimu yang kelam
Kerna cintamu kelam
Segerhana malam tak berbintang
Menanti mu penuh harap
Kedatangan cinta bila menyapa
Dalam diam dalam kelam
Angin rindu datang menyapa
Lalu kau terjaga dari sepi
Malam yang kelam
Bertukar berbulan berbintang
Bergemerlapan
Kau pun suka
Dan kau menangis hiba
Kerna cintaNya adalah lebih hebat
Dari hambaNya yang dijadikan dari
Tulang rusuk kirimu
Tuhan Maha Memakbulkan dan Memahami
KeranaNya kau lebih menghargai cintaNya
Makanya kau Dikirimkan cinta dari
Bidadari Syurga sebagai balasan
Kau mencintaiNya
Setulus hati tanpa tenggelam
Keasyikan cinta pesona dunia.
Karya Putri Rimba.
23 April 2012
1
2 Perkongsian
Kongsi

 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Mungkin imej 2 orang
Setelah banyak hari perjalanan yang buat hati sayu dan saya belajar tentang kehidupan. Rindunya bidadari saya. Rindu anak-anak. Anugerah Allah dalam hidup. Ayah kenapa menangis. Rindu sangat pada bidadari dan anak ayah. Rindu ayah sangat. Ayah pun rindu anak-anak ayah. Ayah nak jadi baby boleh tak? Nak dukung. Seorang lagi ayah nak terbang. Boleh tak ayah.
Semua anak berlari rindu nak
peluk
. Jap ayah mandi bersih-bersih wangi-wangi. Jap-jap yer anakku. Mana pun kita pergi dalam dunia dan apa orang kata. Pelukan bidadari dan anak-anak mengubati segalanya. Nikmat dari Allah.
Berebut-rebut semua nak kiss ayah dia. Nak hug semua sekali. Rumahku syurgaku.
Bidadari saya walau penat
peluk
saya dan kata jangan sedih abang, Allah kan ada. Kan dia jaga kita dari dulu sampai bila-bila. Allah punya semua. Nanti kita menangis sama-sama dalam doa supaya setiap orang yang kita jumpa bahagia dan kasih sayang hadir dalam setiap keluarga di seluruh dunia - ebitlew
Michanel Az
Kongsi
PADA HARI INI
1 tahun lepas
 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Kongsi
 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Tiada penerangan foto disediakan.
Selamat beribadah sahabat2 yg dirahmati Allah — berasa dirahmati.
DOA BUAT SAHABATKU Rabeah Binti Mohd Ali
Bismillahi Rahmanirrahim...
Ya Allah aku memohon dengan keagungan AsmaMu .Muliakanlah sahabatku Rabeah Binti Mohd Ali yang membaca doa ini.
Lapangkanlah hatinya, tenteramkan jiwanya, sehatkan fisiknya, sembuhkan penyakitnya.
Bahagiakan keluarganya.. jadikan anak anaknya Soleh/solehah.Luaskan rezekinya seluas lautan yang Engkau ciptakan.
Lepaskan dia dari hutang piutang.Mudahkanlah segala urusannya Kabulkanlah cita-citanya, dan harapannya Jauhkan dia dari segala penyakit, fitnah, prasangka keji perkataan kasar dan Jauhkanlah dia dari segala musibah, serta terimalah semua amal ibadahnya dan ampunilah segala dosa2nya.
Jadikanlah SAHABATKU Rabeah Binti Mohd Ali ini penghuni SyurgaMu ya Allah
‎ آمين يا الله
‎ آمين يا رحمن
‎ آمين يا رحيم
‎ أَمِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ.


 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Mungkin imej 1 orang
Anda harus mempercayai apa yang anda lakukan untuk mendapatkan apa yang anda mahukan,
1 Perkongsian
Kongsi
PADA HARI INI
1 tahun lepas
 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Mungkin imej 1 orang
Semoga Allah melimpahi Rahmat buat Kita semua

SUKSESMU KEBAHAGIANKU SUKSESKU KEBAHAGIANMU,'
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
27 JAMADIL'AKHIR 1436H
17 APRIL 2015

 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
1 Komen
Kongsi
**:** Wahai Penyelamat Hamba Allah Yg Terbaik"FRONTLINER2"Dr, Nurse, 👮 PDRM ATM BOMBA RELA+Sukarelawan'tqvm2u'll AllahsajaMbalas
Kongsi
 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Kongsi

23 April 2020 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Tiada penerangan foto disediakan.



"Senjata bagi seorang mukmin ialah doa. Amatlah pelik bagi seseorang yang mempunyai senjata tetapi tidak pernah digunakan untuk melawan musuh. Justeru, banyakkanlah berdoa dan menyuarakan hasrat kepada Allah SWT khususnya di waktu dinihari."
Ucapan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, PUTIK, 8 Julai 2010.

 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan

2 April 2012 
MERPATI PUTIH UNTUK NEGERIKU
SALAM DAMAI.
1
1 Komen
2 Perkongsian
Kongsi

1 Komen

  • Mempati putih untuk negerimu,
    Mengucapkan salam kedamaian;
    Penuh hormat tanpa jemu,
    Moga semuanya dalam kedamaian.
    • Suka

PADA HARI INI
9 tahun yang lepas


Komen

  • CINTA DAN SAYANGKU KEPADA SELURUH PENGHUNI BUMI
    RELA KUPERTARUHKAN NYAWAKU DEMI MENGHARGAI
    KASIH SAYANG SESAMA KITA
    AGAR SENTIASA BERBELAS KASIHAN
    SALING MEMBANTU SELAGI TERDAYA
    SELAGI MAMPU
    KARENA AKU TAK MAMPU
    KUJADI DARAH DAN AIR MATAKU SEBAGAI TINTA
    AGAR KALIAN BERASA TENANG DAN BAHAGIA
    MENGHARUNGI HIDUP INI...
    SELAGI HIDUP SELAGI ITU KITA DIDUGA
    DUGAAN ITU TANDA ALLAH CINTA KITA
    SELAGI HIDUP
    PINTU SYURGA
    SENTIASA TERUNTUK UNTUK KITA
    YAKINLAH DENGAN RAHMAT KASIH ALLAH KEPADA KITA
    IN SHAA ALLAH AAMIIN
    • Suka

BERTINTA SEPENUH JIWA
Tinta-tinta yang indah berjiwa
Ditulis dengan penuh kasih dan sayang
Untuk dibaca mereka yang tersayang
Agar datang rasa sayang setulus hati keranaNya
Tiada niat untuk menyakiti hati yang tersayang
Bertinta bermadah puisi kerna yang tersayang
Sayang...sayang....sayang...
Ungkapan keajaiban untuk menundukkan hati
Hilang segala keegoan membangga diri
Kerana DIA Maha Penyayang Dari Segala Yang Penyayang
Pakaian Kesombongan adalah hanya untuk DIA
Sebagai manusia apalah ada pada harta dan pangkat
Tapi tiada wujud ehsan sesama manusia
Apa tah lagi mengagungkan kasih sayang padaNya
Kasih sayang sesama insan
Allah ku cinta
Insan kusayang
KeranaNya aku bertinta
Kerana insan kusayang
Cinta dan sayang
Bertinta sepenuh jiwa
Demi CintaNya dan sayang semua
Yang ada di alam semesta ini...
Karya Rha NS
28 Mac 2012

Kehidupan dipenuhi dengan cita-cita disebatikan dengan bunga-bunga cinta suci adalah satu kehidupan di dunia yang begitu indah dan mengasyikkan. Di siang hari diserikan pelangi menceriakan kehidupan dan malam hari di sinari bulan yang memberi senyuman ikhlas padaku. Istimewa untuk teman fb dan teristimewa untuk
pejuang seniku Rufiah kerana kau sumber inspirasiku!
1 Perkongsian
Kongsi
Hajat hati nak jadi perwira,
Apakah daya seorang yang lemah,
Namun begitu bersemangat satria,
Rela kumati demi negaraku.
Kutinggalkan ilmu bukan untuk dibanggai,
Hanya semata kerana Allah dicintai,
Moga pembaca mendoakan kunanti,
Sebar luaskan karya ku ini.
1 Perkongsian
Kongsi
Aku berpantun dengan teman FB ku,
Bukan untuk membangga diri,
Idea tercerna antara mereka dan aku,
Gembiranya hati tidak terperi.
Bersahabat atas dasar keikhlasan,
Bukan untuk mendapat balasan,
Menjalinkan talisilaturrahim tiada alasan,
Moga keberkatan sebagai balasan.
1
1 Komen
2 Perkongsian
Kongsi

Komen

  • Keikhlasan & kejujuran kunci sebuah persahabatan... thanks!!! kerana hadir sebagai sahabatku. Hadirmu meniupkan semangat ke sanubariku... kata-kata perjuanganmu amat ku hargai. Semoga terus bertahan dan berberjaya menggapai IMPIAN diri... amin. Aku setia menanti hasil karyamu... KOTA BUKU... 'KARYAKU! DUNIAKU!
    • Suka



Pantun Teman FB

Aku berpantun dengan teman FB ku,

Bukan untuk membangga diri,

Idea tercerna antara mereka dan aku,

Gembiranya hati tidak terperi.

 

Bersahabat atas dasar keikhlasan,

Bukan untuk mendapat balasan,

Menjalinkan talisiraturrahim tiada alasan,

Moga keberkatan sebagai balasan.

 

Sampaikan mesej biar betul,

Jangan suka menabur fitnah,

Hina menghina patut diperbetul,

Berbudi pekerti tinggi tidaklah musnah.

 

Bahagia hidup saling hormat menghormati,

Bahasa yang sopan pengubat hati,

Sebelum berkata perlu diteliti,

Indahnya bahasa diingat hingga ke mati.

 

Dalam kata-kata ada pahala dan dosa,

Anda pilih yang mana satu,

Kata yang salah tetap berdosa,

Mendapat Syurga itu yang dimahu.

 

Kata-kata indah buat hati jadi tenang,

Seperti berada di Taman Syurga,

Dalam perbalahan tiada yang menang,

Justeru betutur katalah seperti penghuni Syurga.


12

Bersahabat atas dasar kasih keranaNya,
Kasih mengasihi seperti di alam Syurga;
Tidak akan ada kata-kata berbisa-bisa,
Hanya yang ada cinta dan kasih selamanya.
Karya Rha NS
25 Februari 2012
1


Anda dan 181 yang lain
107 Komen
Suka
Komen

Komen

Lihat komen terdahulu
Setiap kali ujian datang...senyumlah agar terpadam segala kelukaan di hati.



Semua orang akan rasa sedih jika lalui cabaran dengan seorang diri, cari orang yang boleh bersama susah dan senang kita
Suka
Komen
Kongsi

 

6j 
Semua orang akan rasa sedih jika lalui cabaran dengan seorang diri, cari orang yang boleh bersama susah dan senang kita
  • Moga hadir hambaNya yang sejujur ikhlas menyokong perjuanganku. Aamiin.
    • Suka
    • Balas
    • 1m
  • Inshaa Allah ... Allah akan hadirkan seseorang yang boleh menjadi suporter kita jika kita letak Allah dalam hati saat melalui jalan yang sukar ... ❤👍
    8
    • Suka
    • Balas
    • 5j
    Most Relevant is selected, so some replies may have been filtered out.


'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al Fajr
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati.”
Wahai jiwa yang tenang (27), Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhaiNya (28). Maka masuklah ke dalam jemaah hamba-hambaKu (29) dan masuklah ke dalam SyurgaKu (29) - (Al Fajr:27, 28, 29)
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....aamiin
Ratu Rimba Niagara Aamin Ya Rabbal A'Lamiin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
@ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/
THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
10 Mei 2021

0 comments:

Post a Comment

 
;