Thursday 1 May 2014

GARUDAKU GARUDAMU (358) INDAH-NYA HIDUP BERKASIH SAYANG KARENA ALLAH TAALA





INDAH-NYA HIDUP BERKASIH SAYANG KARENA ALLAH TAALA
SEBAGAI RAKAN FBKU AKU TAK PERLU MENJAGA HATIMU
DAN KAU TAK PERLU MENJAGA HATIKU
ATAS KEKAKUAN KEBEKUAN KEBISUANMU PADA SASTRAKU
KAU YANG MEMINTA PERPISAHAN INI
ENGKAU TINGGALKAN AKU . AKU SAMA SEKALI TAK KECIL HATI
DAN BILA AKU TINGGALKAN ENGKAU, ENGKAU TAK AKAN KECIL HATI
JIKA MASALAH REMEH TEMEH INI KITA SALING MENYAKITI HATI DIBAWA SAMPAI MATI..LANGKAH RUGINYA...
SEBELUM ENGKAU MATI
SEBELUM AKU MATI
KITA SALING MEMAAFKAN
BARU TIDAK TERHUTANG HATI
SENANG HATI
KITA BISA SENYUM BILA MATI
KARENA SEMASA HIDUP KITA TIDAK MAHU MENYAKIT HATI ORANG...
KITA HIDUP JELAS
BUKAN SAMAR-SAMAR
BERTERUS TERANG ADALAH BAIK WALAUPUN PAHIT UNTUK DITERIMA
BIARLAH PAHIT DI DUNIA
ASALKAN KITA MANIS BERSAHABAT DI ALAM SYURGA
DI ALAM SYURGA KITA HIDUP SEMUANYA BERKASIH SAYANG
TEGUR MENEGUR NAN INDAH-INDAH
KARENA TIKA ITU SEMUA PENGHUNI SYURGA
MENDAPAT RAHMAT KASIH-NYA ALLAH TANPA PENGHUJUNG-NYA
ALLAHU AKBAR INDAH-NYA BERKASIH SAYANG SETULUS IKHLAS KARENA ALLAH TAALA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
2 Rejab 1435H
2 Mei 2014
RAKAN FBKU KAMU SUDAH CURI HATIKU DENGAN SANGGUP MENJADI RELAWAN SASTRAKU ANDAI KAMU SENGAJA SEPIKAN KARYA SASTRAKU TOLONG PULANGKAN HATIKU SEMULA, DAN AKU REDHO KAMU BERIKAN HATIMU PADA YANG BOLEH TERIMA KEBEKUAN HATIMU ITU. HIDUP ATAS PILIHAN.
Like ·  · 
U MEMBERI PELUANG PADA ORANG LAIN MENJADI SUKARELAWAN SASTRAKU UNTUK BERJUANG BERSAMA-SAMAKU. MAKA SEMUA RAKAN FBKU KU SALUT SAMA KAMU KARENA SENTIASA MEMAHAMI DUNIA SASTRAKU MEDAN JUANGKU BERSASTRA TENTANG DUNIA DAN AKHIRAT DEMI-NYA. ALLAHU AKBAR. HIDUP ADALAH ATAS PILIHAN KITA. JIKA KARYAKU DISEPIKAN KAMU TANPA KOMENTARMU MAAFKAN AKU SEKALI LAGI AKU TAK DAPAT MEMILIHMU SEBAGAI RAKAN FBKU LAGI. DAN KALAU KAU TAK PILIHKU PUN TAK APA KERANA KITA SALING FAHAM MEMAHAMI ATAS KEHENDAK PILIHAN KITA. BARULAH HIDUP KITA TENANG SAMPAI MATI. TIDAK TERHUTANG LUKA HATI MASING-MASING.
Like ·  · 
TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' DEMI DUA SUKU KATA "MERDEKA INDONESIAKU!" Karya Ratu Rimba Niagara & Garijito Gondokusumo
SOEMPAH PEMOEDA 1928
BANGSA INDONESIA ADALAH KUMPULAN SUKU-SUKU yang penuh Kesadaran Menyatu menjadi SEBUAH BANGSA pada SOEMPAH PEMOEDA 1928. Dan BANGSA NUSANTARA menyatu Atas dasar PEMIKIRAN INVANSI PENYATUAN OLEH MAHAPATIH GAJAH MADA. di bawah BENDERA MOJOPAHIT. Dgn UMBUL MERAH-PUTIH. Sbg Simbol Pemimpin harus BERANI dan Pemimpin harus JUJUR. PEMIMPIN YG GAGAH...
Continue Reading
TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'SENOPATI PEREMPUAN RATU RIMBA NIAGARA,' Karya Ratu Rimba Niagara & Irwan Tirta
AKU KESENDIRIAN MEMIKUL BEBAN KESETIAAN CINTA
IBU PERTIWI
...
MOGA KASIH SAYANG KITA TERSIMPUL MATI SAMPAI KE JANNAH AAMIIN
Chin Ta · Friends with Ruhut Ricky
Amin Ya Robbal alamin bunda ratu,insyallah saya akan berikan komentar semampu saya dalam status bunda ratu semampu saya bunda ratu, terima kasih atas persahabatanya, semoga saya mampu jadi penghangat sastra bunda ratu Amiiinnn.
Ratu Rimba Niagara AAmiin. Makanya kaulah bakal menyelimutiku di alam barzah agar ku tidak hangat di dalam kubur...kata-katamu nan indah mengajak aku mengingatkan betapa maha dahsyatnya azab kubur yang tiada siapa dapat menolongku ketika itu melain amal soleh yang diterima-Nya.
Amal soleh itu adalah berkat persahabatanku denganmu walaupun cuma di alammaya. Allahu Akbar dapat kubayangkan betapa indahnya beradu di alam barzah didatangkan wangian dari Syurga dan beraduku seperti bidadari Syurga dikelilingi dengan taman-taman Syurga. Salah satu daripada wangian Syurga itu termasuk wangian persahabatan kita. Allahu Akbar bersyukurku andai Allah makbulkan apa yang kubayangkan ini. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Chin Ta likes this.
Chin Ta · Friends with Ruhut Ricky
Aminnn.... Satu kosa kata yang akan mewakili seribu kata dan akan menyelamatkan kita di dunia akherat, insyallahh....mengucapkan amin untuk orang lain sama juga untuk mendoakan diri kita sendiri....
Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Inilah hikmah di sebalik pertemuan di alammaya kenapa Allah swt temukan kita agar saling berbagi ilmu penuh hikmah dengan hati setulus ikhlas karena-Nya.
Allah temukan kita tidak disengajakan
Allah temukan kita disengajakan-Nya atas kehendak-Nya...
jika kita sehati sejiwa sefahaman
ini bermakna kita telah ditemukan sejak Azali lagi serasi bersama
tidak akan rasa disepikan disisihkan dilarakan hati hingga terseksa luka...kita dikenalkan untuk saling membahagiakan alam barzah kita
agar beradu seperti bidadari Syurga yang diRahmati dan diRedhoi
sehingga tanpa penghujung-Nya...Allahu Akbar
maka kehadiranmu di wall fbku adalah satu Kurniaan Permata Syurga dari-Nya yang Nilaiannya lebih berharga dari alam dan seisi-Nya. Allahu Akbar. AAmiin.
Moga persahabatan kita nan indah ini tersimpul mati hingga ke Jannah. .AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sahabat Dunia Akhiratmu,
Ratu Rimba Niagara
2 Rejab 1435H
2 Mei 2013
Like ·  · 
140 year old mom, with 5 day old offspring.
Nyiregyhaza Animal Park in Hungary
Image by Atilla Balazs
Like ·  · 

so beautiful... Queen in red....
Like ·  · 
Attacus atlas - the largest moth in the world.
Like ·  · 

ALAM BARZAHKU INDAH SEINDAH PERSAHABATAN KITA AAMIIN
AKU DIDUGA DISISIHKAN KASIH SAYANG OLEH MEREKA YANG PATUT MENGYAYANGIKU KERANA AKU DIKURNIAKAN ALLAH JIWA YANG PENYAYANG TAPI ALLAH ITU MAHA PENGASIH PENYAYANG MENGURNIAKAN AKU SERIBU RAHMAT KASIH-NYA TANPA HAD AGAR AKU MENYAYANGI SELURUH YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI.
ALLAHU AKBAR MAHA AGUNG-NYA CINTA ALLAH PADAKU HINGGA
AKU TERUJA DALAM DUNIA SASTRAKU KARENA DUNIA SASTRAKU DIPENUHI DENGAN JIWA-JIWA KASIH SAYANG SEMURNI HATI SENTIASA SIAP MEMBANTU MEREKA YANG PERLU DIBANTU. DENGAN BERSASTRA AKU DAPAT MEMBANTU MEREKA ITULAH SATU KEPUASANKU TANDA KASIH SAYANGKU PADA MEREKA SEMUA.ALLAHU AKBAR INDAHNYA DUNIA SASTRAKU.
Eva Anggraini Puspanegara, Nurdin Putera Bone, Indra Utama Nasution and 2 others like this.
Sabariah Awang Abdullah Alhamdulillah Subhanallah l Allahu Akbar
Allahu Akbar, indahnya Allah swt kurniakan sahabat sebaikmu ...pasti kamu ingatkan Sabariah Awang Abdullah pertama kali kita berkenalan di alammaya kau teruja dengan kata-kata sastraku lalu kau sudi menjadi rakan setiakawanku sebagai pejuang sastraku...jangan bilang kasih sayangmu kian menyurut bilalama lama kenal aku sayang bertukar benci akhirnya melayang-layang entah di mana. Walaupun kau tak beritahu kau sudah bencikan aku tapi aku tahu bilamana kau sepikan karyaku bermakna kau sengaja mahu aku berpisah denganmu iyakan Sabariah...
Nurdin Putera Bone, Indra Utama Nasution and Chin Ta like this.
Chin Ta · Friends with Ruhut Ricky
Alhmdulillah semangat bunda ratu...
Ratu Rimba Niagara Terima kasih chin ta atas simpatimu pada dunia sastraku. Moga Allah swt merahmatimu hidup matimu. Aamiin.
Chin Ta · Friends with Ruhut Ricky
Amin amin ya Robbal'alamin bunda ,terima kasih kembali mudah mudahan karya sastra bunda akan tetap terus berkobar dan akan bermanfaat untuk kita semua di dunia dan akherat ,amiiin...
Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Itulah yang didambakan dan cita-citakan chin ta...
moga chin ta sentiasa sudi memberikan komentarmu yang bernas di setiap karya yang disiarkan.
Andai lelahmu atau sibukmu nggak apa-apa ku amat memahaminya.
pastikan tika kau memberi komentar bayangkan
kamu adalah sahabat ahli syurgaku
kamu bakal jenazah yang menghadapi sakaratulmaut dan itulah kata-kata terakhirmu dengan harapan menjadi saham akhiratmu
jika kamu hendak juga tulis membuatkan sastraku jadi luka
masukkan saja ke inboxku kita boleh bincang apa yang membuatkan kamu rasa tidak puas hati dengan karya yang kutulis..
sebab setiap baris patah yang kau tulis aku amat memahami bahasamu....pilihan ditangan kamu mahu bahasa yang membawamu ke Syurga atau ke tempat yang membuatkan kita merana sepanjang akhirat Allahu Akbar ...moga kau dan aku berpadu kasih hingga ke Jannah. AAmiin.
Chin Ta · Friends with Ruhut Ricky
Amin Ya Robbal alamin bunda ratu,insyallah saya akan berikan komentar semampu saya dalam status bunda ratu semampu saya bunda ratu, terima kasih atas persahabatanya, semoga saya mampu jadi penghangat sastra bunda ratu Amiiinnn.
Ratu Rimba Niagara AAmiin. Makanya kaulah bakal menyelimutiku di alam barzah agar ku tidak hangat di dalam kubur...kata-katamu nan indah mengajak aku mengingatkan betapa maha dahsyatnya azab kubur yang tiada siapa dapat menolongku ketika itu melain amal soleh yang diterima-Nya.
Amal soleh itu adalah berkat persahabatanku denganmu walaupun cuma di alammaya. Allahu Akbar dapat kubayangkan betapa indahnya beradu di alam barzah didatangkan wangian dari Syurga dan beraduku seperti bidadari Syurga dikelilingi dengan taman-taman Syurga. Salah satu daripada wangian Syurga itu termasuk wangian persahabatan kita. Allahu Akbar bersyukurku andai Allah makbulkan apa yang kubayangkan ini. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

YA ALLAH SETIAP KALI DOA PUISI YANG KUTULIS DAN DI AAMIINKAN OLEH
PEMBACA KARYA SASTERAKU KAU MAKBULKANLAH YA ALLAH DUHAI YANG
MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG PADA SEMUA HAMBA-NYA
YANG BERDOA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA
2 Rejab 1435H
2 Mei 2014
Like ·  · 
  • Chin Ta likes this.
  • Chin Ta · Friends with Ruhut Ricky
    Aminnn.... Satu kosa kata yang akan mewakili seribu kata dan akan menyelamatkan kita di dunia akherat, insyallahh....mengucapkan amin untuk orang lain sama juga untuk mendoakan diri kita sendiri....
    1 hr · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Inilah hikmah di sebalik pertemuan di alammaya kenapa Allah swt temukan kita agar saling berbagi ilmu penuh hikmah dengan hati setulus ikhlas karena-Nya.
    Allah temukan kita tidak disengajakan

    Allah temukan kita disengajakan-Nya atas kehendak-Nya...
    jika kita sehati sejiwa sefahaman
    ini bermakna kita telah ditemukan sejak Azali lagi serasi bersama
    tidak akan rasa disepikan disisihkan dilarakan hati hingga terseksa luka...kita dikenalkan untuk saling membahagiakan alam barzah kita
    agar beradu seperti bidadari Syurga yang diRahmati dan diRedhoi 
    sehingga tanpa penghujung-Nya...Allahu Akbar 
    maka kehadiranmu di wall fbku adalah satu Kurniaan Permata Syurga dari-Nya yang Nilaiannya lebih berharga dari alam dan seisi-Nya. 
    Allahu Akbar. AAmiin. 

    Moga persahabatan kita nan indah ini tersimpul mati hingga ke Jannah. .AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    1 hr · Edited · Like
  • Chin Ta · Friends with Ruhut Ricky
    Amin amin Ya Robb,, karna prkenalan kita kita jalin prsahabatan kaerna prsahabatan kita berbagi, dan saya yang tadinya kosong sekarang bertambah pengetahuan, dan bertukar wawasan....dan sangat besar arti semua ini karena akan membimbing kita ke jalan Allah tanpa kita sadari kita akan dapat nikmat dunia akhrat ,terima kasih dengan sastra nya yang insyallah akan terus ku ikuti dan kutelan sebagai tingkah laku menuju syurga....
    1 hr · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara INDAH-NYA HIDUP BERKASIH SAYANG KARENA ALLAH TAALA

    SEBAGAI RAKAN FBKU AKU TAK PERLU MENJAGA HATIMU
    DAN KAU TAK PERLU MENJAGA HATIKU
    ATAS KEKAKUAN KEBEKUAN KEBISUANMU PADA SASTRAKU
    KAU YANG MEMINTA PERPISAHAN INI
    ENGKAU TINGGALKAN AKU . AKU SAMA SEKALI TAK KECIL HATI
    DAN BILA AKU TINGGALKAN ENGKAU, ENGKAU TAK AKAN KECIL HATI
    JIKA MASALAH REMEH TEMEH INI KITA SALING MENYAKITI HATI DIBAWA SAMPAI MATI..LANGKAH RUGINYA...
    SEBELUM ENGKAU MATI
    SEBELUM AKU MATI
    KITA SALING MEMAAFKAN
    BARU TIDAK TERHUTANG HATI
    SENANG HATI 
    KITA BISA SENYUM BILA MATI
    KARENA SEMASA HIDUP KITA TIDAK MAHU MENYAKIT HATI ORANG...
    KITA HIDUP JELAS
    BUKAN SAMAR-SAMAR
    BERTERUS TERANG ADALAH BAIK WALAUPUN PAHIT UNTUK DITERIMA
    BIARLAH PAHIT DI DUNIA 
    ASALKAN KITA MANIS BERSAHABAT DI ALAM SYURGA
    DI ALAM SYURGA KITA HIDUP SEMUANYA BERKASIH SAYANG
    TEGUR MENEGUR NAN INDAH-INDAH
    KARENA TIKA ITU SEMUA PENGHUNI SYURGA 
    MENDAPAT RAHMAT KASIH-NYA ALLAH TANPA PENGHUJUNG-NYA
    ALLAHU AKBAR INDAH-NYA BERKASIH SAYANG SETULUS IKHLAS KARENA ALLAH TAALA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    RATU RIMBA NIAGARA
    2 Rejab 1435H
    2 Mei 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;