Thursday 19 February 2015

SASTERA ITU INDAH (100) ISTANA SASTERA UNTUK BUNDA RATU RIMBA NIAGARA


SASTERA ITU INDAH (100) ISTANA SASTERA UNTUK BUNDA RATU RIMBA NIAGARA

sudilah terima kuntuman bunga sasteraku ini...
jika sudi like dan komentar karya sastera yang disiarkan ya...
jika tak sudi tak apa ku bisa ngerti kok
barangkali di tanganmu sedang menggenggam permata
hehehe
ومن ‫#‏الحب‬ ما قتل، لحظات ‫#‏رومانسية‬، ذكر "فرس النبي" يقدم ‫#‏وردة‬ بيضاء للتزاوج مع الأنثى، التي تقطع رأسه بعد الإنتهاء.
Like ·  · 
Kasih ibu kasih sejati
Suci dan luhur
Buenas noches amigos de SAH!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like ·  · 
Kawan setia dinanti
kawan jadi lawan dijauhi
Kawan membimbing ke Syurga itulah kawan sejati
Serasi bersama hingga ke Syurga
In Shaa Allah Aamiin
Bukan senang nak cari shbt yg setia setiap musim. Ramai kwn yg setia ikut musim. Bila senang dia dtg, bila susah dia hilang.
Like ·  · 

anak keempat sultan dengan Mariam Isteri
Unlike ·  ·  · 3,832105131

H.H Haji Hassanal Bolkiah changed his profile picture.
Unlike ·  ·  · 1,3164426
  • Rabeah Binti Mohd Ali

    Write a comment...
  • Hajah Norsaripah Hmn Handsome banaaa sultan kami atu
  • Rabeah Binti Mohd Ali BRUNEI SENTIASA DI HATI CINTA SEJATI NEGARA DIBERKATI SUMBER INSPIRASI PUJANGGA NUSANTARA BERKARYA SASTERA. MOGA SUKSES DUNIA AKHIRAT AAMIIN.

    Oleh Abdul Rahim Haji Ismail, Salawati Haji Yahya, Hajah Saemah Kepli & Ampuan Irma Susanti Ampuan Hussain

    Gambar oleh James Kon, Salawati Haji Yahya & Hajah Saemah Kepli
    BANDAR SERI BEGAWAN, 8 Feb – Pengibaran bendera negara bagi seluruh rakyat dan penduduk serta sektor awam dan swasta di negara ini, sempena sambutan Hari Kebangsaan Negara Brunei Darussalam ke-31 bagi tahun 2015, bermula hari ini dengan Upacara Menaikkan Bendera Besar di Kawasan Lapang Kompleks Yayasan Sultan Haji Hassanal Bolkiah di ibu negara.
    Hadir selaku tetamu kehormat di upacara itu ialah Menteri Kesihatan, Yang Berhormat Pehin Orang Kaya Johan Pahlawan Dato Seri Setia Haji Adanan bin Begawan Pehin Siraja Khatib Dato Seri Setia Awang Haji Mohd Yusof.
    Turut hadir ialah Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan, Yang Berhormat Pehin Orang Kaya Pekerma Laila Diraja Dato Seri Setia Awang Haji Hazair bin Haji Abdullah, Timbalan Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan, Datin Paduka Hajah Adina binti Othman, ahli-ahli Majlis Mesyuarat Negara, para setiausaha tetap, timbalan setiausaha, pegawai-pegawai daerah, wakil jabatan kerajaan dan swasta, para penghulu mukim serta ketua kampung.
    Setiausaha Tetap Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan, Dato Paduka Dr Haji Affendy bin Pehin Orang Kaya Saiful Mulok Dato Seri Paduka Haji Abidin selaku pengerusi bersama majlis, ketika menyampaikan ucapan alu-aluan di majlis berkenaan berkata tanggungjawab untuk mengibarkan bendera pada hari-hari kebesaran negara, seperti sambutan Hari Kebangsaan, tidak sepatutnya dipandang ringan atau tidak diambil endah.
    Ini kerana bendera kebangsaan adalah keagungan bangsa, simbol kedaulatan, penghormatan dan martabat bagi sesebuah negara yang patut dijunjung dan dijaga nilai-nilai kemurniannya dengan mewujudkan rasa bangga dan menanamkan semangat patriotik terhadap bendera negara yang menjadi identiti kebangsaan.
    Menurut beliau, setiap orang yang bernaung di bumi Negara Brunei Darussalam harus berbangga kerana bendera negara berkibar dengan megah mewarnai suasana kehidupan yang aman damai dan harmoni.
    Kenikmatan itu juga melambangkan keagungan syiar Islam dengan mendukung konsep Melayu Islam Beraja, katanya sambil menambah, perkara ini sesuai dengan cogan kata yang ditulis dalam panji-panji yang bermaksud “sentiasa membuat kebajikan dengan petunjuk Allah” dengan penuh pengertian bahawa sebagai rakyat dan penduduk di negara ini, kita sentiasa berkhidmat, berbakti dan berjasa kepada raja, agama, bangsa dan negara dengan bimbingan serta petunjuk Allah.
    Beliau seterusnya menjelaskan mengenai rasional tema ‘Generasi Berwawasan’ dikekalkan lagi bagi sambutan tahun ini yang menggambarkan penekanan dan tumpuan semua pihak terhadap penghayatan tema berkenaan dalam mengajak semua orang menjunjung taat setia kepada raja, bangsa dan agama sambil menanamkan rasa cinta dan kasih kepada generasi akan datang.
    Sementara itu, Yang Berhormat Pehin Haji Hazair dalam perutusan sempena upacara itu berkata, Upacara Menaikkan Bendera Besar sangat sinonim dengan permulaan kepada acara-acara sempena Hari Kebangsaan Negara Brunei Darussalam sebagai satu penzahiran rasa cinta dan semangat patriotisme seluruh rakyat terhadap negara.
    Beliau menegaskan, biarpun acara itu disambut setiap tahun, namun semangat mengibarkan bendera harus sentiasa dibaharui dan dizahirkan dengan penuh semangat patriotisme yang sejati.
    Upacara telah dimulakan dengan bacaan Surah Al-Fatihah dan doa selamat oleh Pegawai Hal Ehwal Masjid Omar ‘Ali Saifuddien, Mudim Haji Amran bin Haji Mohd Salleh.
    Sejurus itu, para hadirin menyaksikan perarakan masuk anggota Tentera Laut Diraja Brunei bagi upacara penyerahan dan penerimaan bendera besar Negara Brunei Darussalam kepada tetamu kehormat majlis, disusuli dengan upacara menaikkan bendera besar diiringi nyanyian lagu kebangsaan ‘Allah Peliharakan Sultan’ oleh kumpulan koir serta pancaragam Pasukan Polis Diraja Brunei.
    Pengibaran bendera sempena sambutan Hari Kebangsaan merupakan sesuatu yang simbolik dan platform untuk seluruh rakyat dan penduduk dalam menyatakan dan menzahirkan perasaan cinta dan semangat patriotik mereka kepada raja, negara, bangsa dan agama.
    Amalan itu juga merupakan kesatuan dan perpaduan dalam mempertahankan kemerdekaan, kedaulatan dan identiti bangsa.
    Selepas upacara menaikkan bendera besar di ibu negara, majlis menaikkan bendera dan pengagihan bendera negara peringkat daerah turut diadakan di keempat-empat daerah.

    Sri Pemangku Adat, Alam Pren Adni Mpn and 2 others like this.

    Andi Aspar Arung Didi my great respect Dirgahayu PM Brunai Darussalam.Amin Ya Allah

    Ratu Rimba Niagara Kita Serumpun. Silaturahmi Nusantara sememangnya indah. Moga membawa keberkatan. Aamiin.

    Andi Aspar Arung Didi Amin...Allahumma...Amin Ya Allah.

    Ratu Rimba Niagara Apa kabar sobat udah lama kita terputus kabar berita...

    Andi Aspar Arung Didi Alhamdulillah berkat Doa YM.Ratu Rimba Niagara,Semoga Kita Semua Selalu Dalam lindungan Allah Swt,Salam Kehormatan Dan Kemuliaan Sobatku yang berhati Mulia,Semoga Allah Swt,Selalu Melimpahkan Rahmat Reseki Dan Kesehatan yang baik Dan Semakin Berkualitas Dalam Berkaria, Amin Ya Allah.

    Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin. Terima kasih sobat YM Andi Aspar Arung Didi.Walaupun cuma di alammaya silaturahmi kita sentiasa indah seindah silaturahmi di Syurga. In Shaa Allah Aamiin.

    Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin. Terima kasih sobat YM Andi Aspar Arung Didi.Walaupun cuma di alammaya silaturahmi kita sentiasa indah seindah silaturahmi di Syurga. In Shaa Allah Aamiin.

    Andi Aspar Arung Didi Masya Allah Sobatku Yang Dimuliakan Allah Swt,Dalam Tutur kata yang Berhati mulia Sobatku YM Ratu Rimba Niagara,Alhamdulillah Barokah Allah Swt,Telah dipertemukan Dengan Saudara Saudaraku yang Berhati Mulia,Doaku Menyertai Semoga Allah Swt,Memberikan Reseki Kepada Kita Semua untuk Bersilaturahmi ,Amin Ya Allah.

    Ratu Rimba Niagara Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar,
    Moga segala doa dimakbulkan dan silaturahmi nan indah ini sampai Jannah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
  • Rabeah Binti Mohd Ali ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

    Ratu Rimba Niagara shared H.H Haji Hassanal Bolkiah'sphoto.

    February 8 at 12:50pm

    BRUNEI DARUSSALAM BERTUAH KERANA PUNYAI RAJA BERJIWA RAKYAT DAN BERJIWA HAMBA ALLAH YANG TAWADUK. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    H.H Haji Hassanal Bolkiah with Datuk Paduka Fariq Ahmad

    BANDAR SERI BEGAWAN, 5 Feb – Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu’izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam bertitah menekankan bahawa usaha meningkatkan tahap ilmu dan kemahiran dalam kalangan pegawai-pegawai tentera hendaklah diutamakan kerana ia merupakan pemangkin bagi semua keperluan termasuk usaha melahirkan pegawai-pegawai tentera yang berkualiti dan profesional, yang celik teknologi dan berdaya saing.
    Titah Baginda, masa depan negara lebih bergantung kepada tenaga dan kewibawaan generasi muda. Jika generasi muda memiliki kekuatan fizikal dan rohani maka insyaallah kekuatan itu akan tumpah pula kepada bangsa dan negara.
    Begitulah sebaliknya, jika generasi muda lemah, maka akan tergugatlah ketahanan dan keselamatan kita, kerana itu tidak disangkal bahawa matlamat kita ialah membentuk generasi muda yang kuat, berilmu dan beriman untuk masa depan negara yang hebat.
    Kebawah Duli Yang Maha Mulia yang juga Menteri Pertahanan dan Pemerintah Tertinggi Angkatan Bersenjata Diraja Brunei (ABDB) bertitah demikian pada Upacara Perbarisan Pentauliahan (Sovereign’s Parade) bagi 22 orang Pegawai Kadet Pengambilan ke-12 yang berlangsung di Padang Kawad Sekolah Pegawai Kadet ABDB di Perkhemahan Sungai Akar, hari ini.
    Menurut Baginda, masa depan akan terus menagih kesetiaan dan komitmen pegawai-pegawai kadet di mana mereka dikehendaki peka dengan pergolakan semasa dan sentiasa siapsiaga untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang tidak dijangka.
    “Atas asas inilah, Beta selalu menekankan supaya usaha meningkatkan tahap ilmu dan kemahiran di kalangan pegawai-pegawai tentera hendaklah sentiasa diutamakan,” titah Baginda sambil menambah bahawa mereka perlu benar-benar menguasai prosedur-prosedur keselamatan sebagai langkah untuk mengelakkan perkara-perkara yang tidak diingini dari berlaku.
    Pada masa yang sama, titah Baginda, usaha bagi memantapkan lagi kemahiran jurulatih juga perlu ditingkatkan melalui penyediaan keadaan pengajaran yang terbaik.
    “Pengenalan sistem Persekitaran Pembelajaran Maya (Virtual Learning Environment) diharapkan boleh memberi pengalaman baru dalam proses pembelajaran.
    “Begitu juga pemilihan jurulatih yang berkelayakan bagi seluruh institusi latihan Angkatan Bersenjata Diraja Brunei, sangat diperlukan melalui prosedur pemilihan yang berkesan.”
    Baginda bertitah bahawa latihan ketenteraan selama 48 minggu bagi para pegawai kadet adalah penuh dengan pelbagai ranjau dan liku di mana pengalaman yang merubah kehidupan mereka itu, adalah cukup positif untuk mencorakkan kepimpinan sejati.
    Baginda turut mengingatkan setiap mereka adalah pemimpin dan bertanggungjawab atas mereka yang dipimpin mereka itu.
    “Perlu diingat setiap orang adalah pemimpin dan bertanggungjawab ke atas pimpinannya. Pemimpin itu pula perlulah tabah dan tekun kerana sikap tabah dan tekun itu merupakan pemangkin kepada kecemerlangan.”
    Dalam titah, Kebawah Duli Yang Maha Mulia turut mengucapkan syabas kepada pegawai-pegawai kadet atas persembahan perbarisan yang sangat baik dan kemas dan Baginda percaya semua yang hadir di sini juga turut berbangga dengan persembahan tersebut.
    Baginda juga mengucapkan tahniah kepada kesemua 22 orang pegawai kadet dari pengambilan ke 12 kerana berjaya menamatkan latihan mereka serta kerana keberanian mereka menyahut cabaran kerjaya tentera.
    Like · · 24
    Seen by 9
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur and Alam Pren Adni Mpn like this.

    Alam Pren Adni Mpn salam sukses berunei-----
    February 8 at 1:55pm ·

    Alam Pren Adni Mpn bunda-jadikan tuan haji pengurus semuanya di grup ini bunda
    February 8 at 1:57pm ·

    Alam Pren Adni Mpn semoga diterima-atas kemuliyaan hati kami--menghormati tuan haji dan aya handah kita
    February 8 at 1:58pm ·

    Ratu Rimba Niagara Moga dimakbulkan Tuhan hajat anakanda. Aamiin.

    Ratu Rimba Niagara shared H.H Haji Hassanal Bolkiah'sphoto.

    BRUNEI SENTIASA DI HATI CINTA SEJATI NEGARA DIBERKATI SUMBER INSPIRASI PUJANGGA NUSANTARA BERKARYA SASTERA. MOGA SUKSES DUNIA AKHIRAT AAMIIN.
  • Pengiran Mazlan Pramba mendoa pertalian jauh Mata dekat dihati
  • Daud Bujang Daulat Tuan ku , segala milik Allah Jujur I love my Sultan and the country after being retirement 3 years ago after 40 years experience with BSP now my time is coming " to create Job Opportunities " and recently " Titah of His Majesty ; pro- business environment " in High Tech jobs , in sha Allah aamiin
  • Solehpati Arfaza Daulat tuan ku...syukur Alhamdulillah Atas berkst rahmat Allah.boleh memandang wajah tuan ku...walau hanya di dunia maya...FB..sembah harap di Ampun...
  • Rabeah Binti Mohd Ali AKAN KUBINA ISTANA SASTERA UNTUK BUNDA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA

    Alam Pren Adni Mpn

    February 9 at 2:22pm
    apola koba istana limolaras tu-istana niat batu bara--- sejara melayu tua ne-kapan lagi di bangun tana bertua nanjaya---kapan lagi pembangunan nya--kalau saya ada modal-say akan bangun itu istana mega-insya allah---kapanlah generasi penerus meyadari akan budaya bangsa -salam membangaun
    apola koba istana limolaras tu-istana niat batu bara--- sejara melayu tua ne-kapan lagi di bangun tana bertua nanjaya---kapan lagi pembangunan nya--kalau saya ada modal-say akan bangun itu istana mega-insya allah---kapanlah generasi penerus meyadari akan budaya bangsa -salam membangaun
    Unlike · · Share · 4421

    You, Alam Pren Adni Mpn and 42 others like this.

    Alam Pren Adni Mpn istana memon al rasidin -simpang limun ---

    Alam Pren Adni Mpn's photo.
    February 9 at 2:22pm ·

    Ratu Rimba Niagara Andai istana ini menjadi tapak kota sastera Ratu Rimba Niagara Cinta 5 Benua ...indah juga iya kan....hehehe
    February 9 at 2:28pm ·

    Alam Pren Adni Mpn ea- nanti say jadikan-bila modal saya adk bunda-hehe
    February 9 at 2:30pm ·

    Alam Pren Adni Mpn di buat istana sastera nanti- kalau istana itu-tetap milik kerajaan ataupun-kebudayaan ----kalau ada rejeki saya buat istana yang baru-mungkin di batu barala pokok nya-hehe
    February 9 at 2:31pm ·

    Ratu Rimba Niagara AAmiin. Hari-hari di adakan pementasan TEATER BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA KARYA RATU RIMBA NIAGARA. ARAHAN PUTRA ALAM PREN ADNI MPN....ramai yang datang nanti...hehehe
    February 9 at 2:33pm ·

    Ratu Rimba Niagara Bunda doakan usaha nanda berhasil ya...cepat tau usahanya jika lambat nanti...diketawaiin orang....hehehe
    February 9 at 2:35pm ·

    Alam Pren Adni Mpn hehehe-- rejeki tak kemana bunda-kalau ada modal ingsah allah-kalau demi mencerdas kan anak nusantara-semua orang akan dukung kemajuan untuk bangsa nya dan senusantaranya-
    February 9 at 2:38pm ·

    Ratu Rimba Niagara Jika Allah ijinkan tiada siapa yang dapat menghalang-Nya . Aamiin.
    February 9 at 2:41pm ·

    Alam Pren Adni Mpn amin
    February 9 at 2:53pm ·

    Rosmadani Mazra Aq jugo ikut mendo'akn yo....
    February 9 at 6:39pm ·

    Fitri Yazahara aq jgo ikut mndoa kn nyo yoo amiin..
    February 9 at 8:21pm ·

    Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    February 9 at 8:27pm ·

    Alam Pren Adni Mpn timokasi semuo sedao odan-----amin

    Ratu Rimba Niagara Tahniah anak batu bara Alam Pren Adni Mpn yang setia dan selalu bersemangat untuk membangunkan jiwa-jiwa anak-anak nusantara ke arah sukses dunia akhirat. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Alam Pren Adni Mpn saya akan membangun warahusahawan nusantara nantinya- bila saya memiliki modal-saya siap bersaing sama siapapun di dunia ini-mau jalur yang sehat ataupun jalu manasaja saya siap,maka itulah majulah kejayaan nusantara-wirajiwamudawan dan unggulan ke pemudaan-disemua bidangnya

    Ratu Rimba Niagara Allah swt beserta dengan niat hamba-Nya yang inginkan kebaikan dunia akhirat. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Ratu Rimba NiagaraKita menjadi orang biasa di kalangan manusia tapi menjadi hamba Allah luar biasa di Sisi Allah SWT Aamiin.

    Ratu Rimba Niagara Karena Allah dan anak-anak ibu pertiwi nusantara kita usahakan selagi daya selagi mampu, kita usahakan Allah tentukan . Aamiin.

    Alam Pren Adni Mpn amin

    Feri Agus Tian bagun100

    Alam Pren Adni Mpn

    Ratu Rimba Niagara NANDA ALAM PREN ADNI MPN KAMULAH WIRA NUSANTARA PEMIMPIN ABAD KE-21 YANG DINANTI-NANTIKAN KARENA SUKSESMU ADALAH SUKSES UNTUK SEMUA ANAK-ANAK NUSANTARA. MOGA TERUS SEMANGAT UNTUK SUKSES DUNIA AKHIRAT. AAMIIN.

    Ratu Rimba Niagara NANDA ALAM PREN ADNI MPN KAMULAH WIRA NUSANTARA PEMIMPIN ABAD KE-21 YANG DINANTI-NANTIKAN KARENA SUKSESMU ADALAH SUKSES UNTUK SEMUA ANAK-ANAK NUSANTARA. MOGA TERUS SEMANGAT UNTUK SUKSES DUNIA AKHIRAT. AAMIIN.

    Alam Pren Adni Mpn saya tidak mau mengarap kan kepemimpinan itu bunda- saya uda merasa menjadi pemimpin-saya tidak perlu kepemimpinan itu-kerenah itu tidak ada penjaja yang berani untuk membudak kan ku-maka itulah ku uda merasa memimpin diri ku sendiri=terimakasi bunda

    Ratu Rimba Niagara MOGA ALLAH SENTIASA BERSAMA SETIAP DETIK PERJUANGAN DAN CITA-CITA MURNIMU NANDA. AAMIIN.

    Alam Pren Adni Mpn amin

    (PETIKAN WALL GROUP PREN BERUNAI KREN & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    21 RABIULAKHIR 1436H
    11 FEBRUARI 2015
  • Rabeah Binti Mohd Ali Ratu Rimba Niagara shared Alam Pren Adni Mpn's photo.

    salut untuk komandan cilik....hehehe


    salam komandan-hehe

    Alam Pren Adni Mpn
    salam komandan-hehe

    Sri Pemangku Adat and Andi Aspar Arung Didi like this.

    Ratu Rimba Niagara shared Susilo Bambang Yudhoyono'sphoto.

    ORANG POSITIF MENGGENGGAM SUKSES
    ORANG NEGATIF MENUJU KEGAGALAN
    SUKSES DAN KEGAGALAN
    MAHU KE MANA KITA SEBELUM MATI
    JIKA KITA PILIH SUKSES
    IN SHAA ALLAH
    SUKSESLAH KITA DUNIA AKHIRAT
    MOGA KITA SUKSES DUNIA AKHIRAT
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Susilo Bambang Yudhoyono
    Kalau ingin sukses di bidang apapun, termasuk di bidang bisnis, maka bergabunglah pada barisan orang yang optimis, yang berpikirnya positif. Orang yang jiwanya terang, dan mau bekerja untuk mengejar sukses. Jangan mau bergabung ke dalam barisan orang yang berpikirnya serba negatif, pesimis, berjiwa gelap, gemar, dan mudah menyalahkan orang lain. Tetapi malas, dan tidak mau bekerja apapun.

    Sri Pemangku Adat likes this.

    Ratu Rimba Niagara RAJA DAN PAHLAWAN BAGAIKAN ISI DENGAN KUKU.

    Kedaton Kraton Wahyu Utama terimakasih perhatia YTM Sri Pemangku Adat . semoga kitA bisa jumapa dan kerja sama membangun Bersama Membangun PENGEMBANGAN kE iSTIMEWAAN yOGYAKARTA - SEBAGAI KOTA PESONA WISAT DUNIA - PUSAT PERADABAN DUNIA - KOTA RAJA RAJA KOTA PESONA WISATA RAKYAT SEJAGAT KOTA KBLAT FILOSO0FI Pesona Budaya AGUNG Kedamaian Dunia -

    Ratu Rimba Niagara RAJA BERJIWA RAKYAT DIMARTABATKAN SELURUH RAKYAT NUSANTARA. DAULAT TUANKU! MOGA ALLAH SWT MERAHMATI SEMUA KERABAT DIRAJA NUSANTARA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Kedaton Kraton Wahyu Utama Salam Damai abadi Untuk YM Ratu Pujangga Nusantara Yang aku kagumi dalam karya karya nya nan agung penuh kasih cahaya kedamaian dunia ahirat

    Alam Pren Adni Mpn salam jagat alam

    Kedaton Kraton Wahyu Utama Slam Damai Abadi Untuk Seluruh Umat Umat Rakyat bangsa Bangsa Di Seluruh Penjuru Dunia ...dalam kasih dan kedamaian dunia ahirat

    Ratu Rimba Niagara YM Kedaton Kraton Wahyu Utama sentiasa diingati atas segala sokongan/dukungan dan kata-kata semangat selalu teriring dalam doa tulus ikhlas seikhlas persahabatan kita yang terjalin sejak sekian lama. Moga persaudaraan dalam bersahabatan ini abadi hingga ke Jannah Aamiin.

    Ratu Rimba Niagara Nanda Alam Pren Adni Mpn terima kasih atas segala sokongan/dukungan yang tidak berbelah bahagi bagi menjayakan cita-cita sastera Ratu Rimba Niagara. Moga Allah swt makbulkan segala doa dan yang diusahakan bagi memartabatkan Sastera Nusantara hingga ke peringkat antarabangsa In Shaa Allah Aamiin.

    'KARYA AGUNG PENUH KASIH CAHAYA KEDAMAIAN DUNIA AKHIRAT.' KEDATON KRATON WAHYU UTAMA

    You, Alam Pren Adni Mpn, Suttan Seghayo Dipuncak Nur and 3 others like this.

    Ratu Rimba Niagara BRUNEI NEGARA YANG INDAH, BERKAT DIRAHMATI ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Alam Pren Adni Mpn amin
  • HJ Abdul Rahman Daulat Tuanku...
  • Zurina Shadat Daulat Tuanku
  • Anwaruddin D'tawitawi Assalamualaikum...semuga pemerintahan diberkati...ALLAH HU AKBAR...
  • Nua Leman Man Daulat kebawah duli tuan patik...
    Semoga kekal qarar memerintah Brunei Darusalam.
  • Fatmawati Irffa Daulat tuanku sayapun tompang gembira melihat raja yg berwibawa ini.syukur
  • Zan's Pjan Asalamualaikum Tuan ku H.H Haji Hassanal Bolkiah
  • Aliska Manshor Salam Daulat Tuan Ku. Raja Yang Ku Kasih!!!!!
  • Madi Hb Ani baru ya ..nampak Hansem banar kebawah duli atu..
  • Hajemi Bojeng Daulat tuanku semoga tuanku senantiasa di rahmati Allah .sembah salam dari patik .ampun tuanku
  • Nora Abdul Semoga Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Dan Kerabat Di Raja Di Limpahi Rahmat, dan kesejateraan Dunia Dan Akhirat. Aamin Ya' Rabbal Alamin.
  • Ungku Jay U. J So Charming....
  • Ruby Saran My hero....
  • Yati Lai Pemerintah yang bijaksana lagi pemedulian 
  • Rabeah Binti Mohd Ali BRUNEI NEGARA YANG INDAH, BERKAT DIRAHMATI ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Alam Pren Adni Mpn amin


    Suttan Seghayo Dipuncak Nur Subhanalloh Alhamdulillah Asta'firulloh

    You, Alam Pren Adni Mpn, Suttan Seghayo Dipuncak Nur and 3 others like this.

    Ratu Rimba Niagara BRUNEI NEGARA YANG INDAH, BERKAT DIRAHMATI ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Alam Pren Adni Mpn amin amin

    Suttan Seghayo Dipuncak Nur Syukur kepada Alloh

    PELANGI DI HATIMU
    By Suttan Seghayo Dipuncak Nur

    Arus modernitas menyeret manusia pada situasi yang amat komplek.Tantangan hidup datang silih berganti seakan berusaha melumat eksistensi sebagai makhluk,hamba ALLAH yang memiliki nurani. Dunia,adalah tempat dimana kita tinggali,tak ada satupun makhluk walaupun itu hanya sebesar atom melainkan merupakan ciptaan ALLAH SWT. Kita selaku manusia yang menjadi makhluk utama di bumi dimana tumbuhan,hewan dan ciptaan ALLAH lainnya diperuntukkan bagi kita,mendukung berjalannya kehidupan dan fungsi hidup kita.
    Pelangi Kehidupan adalah menjadi pribadi yang bermanfaat,bermanfaat lisannya,ilmunya,sikapnya,kesholihannya,dan tenaganya...
    Proses menuju manusia yang bermanfaat (Ari Ginanjar) :
    Penjernihan diri (zero mind process),yaitu tarbiyah ruhiyah
    Membangun mental sebagai bintang,yaitu naluri kepemimpinan,pembelajaran dan keteraturan
    Membangun ketangguhan pribadi dan pengendalian diri sendiri
    Membangun ketangguhan sosial, berjamaah dan berdakwah
    Membangun ketenangan dan bersikap logis
    Membangun semangat beribadah
    ALLAH tidak melihat bentuk tubuh dan rupa kalian,tetapi hati dan amal perbuatat kalian (HR Muslim)
    Sebaik-sebaik manusia adalah yang paling bermanfaat untuk orang lain.(Hr Ahmad)
    SABTU senja yang Mengharu Biru..
    TETAP BERGERAK mewarnai waktu...
    Kerja-kerja akidah,memaksimalkan amal itu melampaui usia biologis manusia.Manfaatnya terus dirasakan oleh orang-orang yang hidup setelah mereka. Jika ingin ber''umur panjang'', barokah hidup kita dan terus mengalirkan pahala dalam masa yang panjang. Berbuatlah untuk orang lain.
    " Dan siapa yang beriman kepada ALLAH, maka ALLAH akan membimbing hatinya.Dan ALLAH itu Mengetahui atas segala sesuatu.( QS At Thagabun:11)
    Sebaik-baik kebaikan adalah yang kita segerakan.Semoga ALLAH memudahkannya,Aamiin
    Barakallahu fiikum,-
    ·
    You, Suttan Seghayo Dipuncak Nur and 24 others like this.

    Ratu Rimba Niagara PELANGI DI HATIMU MENGINDAHKAN BUMI INI DENGAN SINAR KEIMANANMU KEPADA TUHAN DAN BERMANFAAT KEPADA MANUSIA SELURUH DUNIA. MOGA KITA TERGOLONG DALAM HAMBA ALLAH YANG PUNYAI PELANGI DI HATI. AAMIIN.

    Alam Pren Adni Mpn
    January 11 at 3:34pm

    sebagai anak melayu,,membuat setatus biarlah beradad,mambuat foto atau lainya,biarlah berdedikasi....kalau ada yang salah,beri nasehat...kalau kurang cerdas,tanda takbijak....bila budi dijunjung,pastikan mampu,meyempurnakan adad dan beratikad baik,untuk mendedikasikan semua anak bangsa nya,maka itu grup melayu,biarlah berbudi,seperti memelayuan dunianya atau,bahasa atau bahasan,,maka kata kata banyak artinya,bakuan jiwa untuk berdijiwa
    Unlike · · Share · 22
    Seen by 6

    You and Alam Pren Adni Mpn like this.

    Alam Pren Adni Mpn sadar ataspendirian,grup berbudi akan beriman,grup yang cerdas akan berdedikasi atau,jadilah edukasi dunia nya,maka melayu tu indah, ada atau lestari jiwa mustikan dunia nusantara ,dedikasi semua dedikasi di semua
    bidang nya,beradat berbudi tinggi sebaiknya semua,salam sukses hang tuah
    jagat perkasa kumbang jagat
    January 11 at 3:34pm ·
  • JM Tayuan Masha Allah
  • Rakyah Baba Awesome....

  • Tyas Tyas Hemsem nya baju kuning
  • Sapphire Alhajaff Handsome sultan...remain young always. Daulat Tuanku.
  • Ida Wati Daulat Kebawah Duli Tuan Patik.
  • Ruby Johari semoga Negara Brunei aman damai..
    Amiin..
  • Mahbub Rahman Ma sha allah
  • Hani Pha Lovely picture
  • Mat Halib Mat Sahat Assalam... Tuanku.Alhamdulillah.Masih tampan & bergaya.Daulat Tuanku.
  • Sham Mizal Daulat Kebawah Duli Tuan Patik..
  • Ejaz Butt Assalikum any body can give me sultan of brunei.ph no and email address or his office ph no thanks
  • Najwa Honey Oh God, this Friday on love days to you and I love it to this day, which is not listed by invitation farewell, but and I replied God, open my Bajpatk and accept the propaganda that I have numerous b Hassanal Bolkiah Hua than I want a pair for me in thi...See More
  • Mohd Fauzi Asalamualaikum Tuan ku, semoga brunei jadi negara contoh & nadi keamanan ummah, Salam ukhuwah fillah.
  • Manja Al Marwah Centik tupi /tanjak sultan 
    Salam masara dn daulat pda tuanku Raja yg mulia muga Tuan ku dn klrg sentiasa dlm kendongan sihet2 panjang umor Aameenn yaa rabullalamiin.
  • Urip Supadi assalammua'laikum, dear His Majesty Sultan, semoga Allah selalu memberkahi, amin
  • Mahayudin Yusof Daulat tuanku...
  • Hadjzad Bin Biteng Good looking, Sultan H. Bolkiah
  • Nurul Farida Duli yg mulia tk pernah tua,tetap sm mcm dulu tk berubah
  • Fatmawati Irffa tringin nak tggal dibrunei
  • Rabeah Binti Mohd Ali BRUNEI DARUSSALAM BERTUAH KERANA PUNYAI RAJA BERJIWA RAKYAT DAN BERJIWA HAMBA ALLAH YANG TAWADUK. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
BANDAR SERI BEGAWAN, 9 Feb – Pasukan Polo Black pimpinan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu’izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam, hari ini, menjuarai perlawanan akhir polo Piala Emas Richard Mille setelah mengalahkan Pasukan Red dengan jaringan tujuh berbalas enam.
Pada perlawanan yang berlangsung di Royal Polo and Riding Club, Jerudong itu Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Pengiran Anak Puteri ‘Azemah Ni’matul Bolkiah yang juga sepasukan dengan Baginda Sultan telah berjaya menjaringkan gol pada chukka pertama dan jaringan kedua pada chukka keempat.
Berkenan berangkat untuk menyaksikan perlawanan polo amal bagi Yayasan Kanser Kanak-Kanak (YASKA) itu ialah Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Raja Isteri Pengiran Anak Hajah Saleha.
Juga berangkat ialah Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Perdana Wazir Sahibul Himmah Wal-Waqar Pengiran Muda Mohamed Bolkiah, Yang Teramat Mulia Paduka Seri Duli Pengiran Muda ‘Abdul Wakeel, Yang Teramat Mulia
Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Ameerah Wardatul Bolkiah, Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Hajah Masna, Yang Amat Mulia Pengiran Lela Cheteria Sahibun Najabah Pengiran Haji Abdul Aziz dan Dr Yang Amat Mulia Pengiran Muda Abdul Fattaah.
Jaringan pembuka tirai pada chukka pertama perlawanan akhir itu dilakukan oleh ketua Pasukan Red, YTM Paduka Seri Duli Pengiran Muda ‘Abdul Mateen pada chukka pertama yang disusuli kemudiannya dengan jaringan oleh Aziz dan Lucas Monteverde.
Chukka pertama juga menyaksikan tiga jaringan oleh Pasukan Black melalui pukulan Yang Amat Mulia Pengiran Muda Bahar dan Pablo Mac Donough.
Perlawanan chukka kedua menyaksikan jaringan yang seimbang dengan Pasukan Black membuat dua jaringan melalui YTM Paduka Seri Pengiran Anak Puteri ‘Azemah Ni’matul Bolkiah dan YAM Pengiran Muda Bahar manakala dua jaringan Pasukan Red disumbangkan oleh Yang Amat Mulia Pengiran Anak Haji Abdul ‘Ali Yil-Kabier.
Pablo Mac Donough sekali lagi menyumbangkan jaringan pada chukka ketiga namun jurang jaringan berjaya dirapatkan oleh Pasukan Red melalui pukulan YAM Pengiran Anak Haji Abdul ‘Ali Yil-Kabier.
YTM Paduka Seri Pengiran Anak Puteri ‘Azemah Ni’matul Bolkiah dan YTM Paduka Seri Duli Pengiran Muda ‘Abdul Mateen berjaya menyumbangkan jaringan bagi pasukan masing-masing pada chukka keempat dan terakhir perlawanan itu yang berkesudahan dengan kiraan tujuh jaringan berbalas enam.
Sejurus selepas tamat perlawanan, Baginda Sultan berkenan menerima piala kemenangan Piala Emas Richard Mille bagi Pasukan Black serta jambangan bunga daripada wakil kanak-kanak YASKA.
Terdahulu, pada perlawanan bagi menentukan tempat ketiga dan keempat, Pasukan White berjaya mengalahkan Pasukan Grey yang diketuai oleh Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Digadong Sahibul Mal Pengiran Muda Haji Jefri Bolkiah dengan kiraan lima jaringan berbalas empat.
Like ·  ·  · 484513

    • TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'BERJAYA DENGAN SASTRA,' Karya Ratu Rimba Niagara, Mario Teguh, Arman Dub, Fia Pradita & Alam Pren Adni Mpn
      Ratu Rimba Niagara shared Mario Teguh's photo.

      JIKA MAHU MENJADI PEJUANG SASTERAKU JANGAN HANYA PANDAI BERKATA-KATA BERTINDAKLAH BUKTIKAN KATA-KATA YANG PERNAH DIPERKATAKAN. BILA SUDAH DIBUKTIKAN BARU AKU PERCAYA OK...

      Mario Teguh
      Jangan hanya berharap, bertindaklah.
      Like · · Share
      Alam Pren Adni Mpn likes this.
      Arman Dub Mencari suasana baru, berjaya dqn satra dumateng kanjeng ratu, sendiko dawuh

      Ratu Rimba Niagara Terima kasih hulubalang sastra kanjeng ratu rimba niagara Arman Dub atas doamu.' berjaya dengan sastra In Shaa Allah Aamiin,'.
      BERJAYA DENGAN SASTRA

      SASTERA ITU INDAH (99) INDAH SASTERA ILHAM DARI ILAHI

      Today

      Fitri Ayuni asked to join ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA. 9:14am
      Zafar Shariff Shah, Suttan Seghayo Dipuncak Nur and 28 others commented on a photo that you're tagged in. 4:30am
      Sri Pemangku Adat posted in Sri Pemangku Adat. 3:00am
      Suyung Halim Wibowo, Princess Dewi and Siddik Saiban asked to join THMD TAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI prkumplan anak melyu sdunia. 1:33am
      Sultan Muedzul-Lail Tan Kiram, Hefenni Hifzullah and 7 others like your post in Sri Pemangku Adat: "Selamat Hari Keputeraan Prince Billah...". 12:51am
      Yesterday
      Hefenni Hifzullah and Alam Pren Adni Mpn commented on your post in Sri Pemangku Adat. 10:44pm
      Arman Dub commented on your status. 10:04pm
      Sri Pemangku Adat and Alam Pren Adni Mpn like your post in Sri Pemangku Adat: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 9:39pm
      Ki Karuhun, Indah Lexandra Nmrdra and 3 others commented on Cirebon Heritage's photo of you. 9:09pm
      Lang Kelana and Alam Pren Adni Mpn like your post in pren Berunai kren: "Selamat Hari Keputeraan Prince Billah...". 8:22pm

      Alam Pren Adni Mpn likes your post: "JIKA MAHU MENJADI PEJUANG SASTERAKU...". 8:02pm
      Alam Pren Adni Mpn posted in Komonitas KAB.batu bara,modernnisasi..pembangunan SDM. 7:59pm
      Alam Pren Adni Mpn and Tenun Benang Emas Sambas posted in PEMBARA ALAM "Pemuda dan Masyarakat Batubara Beralamat Medan". 7:58pm
      Alam Pren Adni Mpn posted in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA. 7:58pm
      Alam Pren Adni Mpn invited you to like his Page Batu Bara Mencerita Soal Hidup. 7:52pm
      Alam Pren Adni Mpn, Fanny Winata and 2 others commented on a post you are following in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA. 7:44pm
      Alam Pren Adni Mpn commented on your post in pren Berunai kren. 7:40pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post: "Selamat Hari Keputeraan Prince Billah...". 7:34pm
      Kamaruddin likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 7:14pm
      Alam Pren Adni Mpn, Sapari Jawa and 3 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "Kawan setia dinanti kawan jadi lawan...". 4:25pm
      Alam Pren Adni Mpn, Sapari Jawa and 6 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "Kasih ibu kasih sejati Suci dan luhur". 4:25pm
      Alam Pren Adni Mpn, Muhammad Rizky and 3 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "sudilah terima kuntuman bunga sasteraku...". 4:25pm
      Afhwan Fazzhon likes your post in Komonitas KAB.batu bara,modernnisasi..pembangunan SDM: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'SEINDAH HATI...". 4:22pm
      Alam Pren Adni Mpn, Hermansyah Putra and 2 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 4:21pm
      Alam Pren Adni Mpn and Hermansyah Putra like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 4:21pm
      Alam Pren Adni Mpn, Bebegim Bittersweet and Sri Pemangku Adat like your post in Sri Pemangku Adat: "Kawan setia dinanti kawan jadi lawan...". 4:12pm
      Alam Pren Adni Mpn, Sri Pemangku Adat and Bebegim Bittersweet like your post in Sri Pemangku Adat: "Kasih ibu kasih sejati Suci dan luhur". 4:12pm
      Alam Pren Adni Mpn, Pangeran Nooryakin and 3 others like your post in Sri Pemangku Adat: "sudilah terima kuntuman bunga sasteraku...". 4:12pm
      Alam Pren Adni Mpn and Suttan Seghayo Dipuncak Nur like a photo you are tagged in. 4:06pm
      Alam Pren Adni Mpn and Arman Dub like your post: "Kawan setia dinanti kawan jadi lawan...". 4:06pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post: "Kasih ibu kasih sejati Suci dan luhur". 4:06pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "hehehe". 4:06pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post: "sudilah terima kuntuman bunga sasteraku...". 4:06pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 4:05pm
      Alam Pren Adni Mpn commented on your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!. 4:05pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "Kawan setia dinanti kawan jadi lawan...". 4:04pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 4:04pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 4:04pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 4:04pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post in Komonitas KAB.batu bara,modernnisasi..pembangunan SDM: "Kawan setia dinanti kawan jadi lawan...". 4:04pm
      Alam Pren Adni Mpn and Ryan Rusmansyah like your post in Komonitas KAB.batu bara,modernnisasi..pembangunan SDM: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 4:04pm
      Alam Pren Adni Mpn and Yussuf Habibi posted in pren Berunai kren. 4:03pm
      Alam Pren Adni Mpn, Lang Kelana and Putra Melayu like your post in pren Berunai kren: "KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 4:02pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "Aamiin Moga Allah SWT memakbulkan doa...". 4:01pm
      Suttan Seghayo Dipuncak Nur and Lang Kelana like your post in pren Berunai kren: "BRUNEI DARUSSALAM BERTUAH KERANA PUNYAI...". 2:20pm
      Suttan Seghayo Dipuncak Nur posted in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara. 1:04pm
      Suttan Seghayo Dipuncak Nur posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 12:59pm
      Lang Kelana likes your post in pren Berunai kren: "BRUNEI SENTIASA DI HATI CINTA SEJATI...". 9:27am
      Lang Kelana likes your post in pren Berunai kren: "ORANG POSITIF MENGGENGGAM SUKSES ORANG...". 9:24am
      Lang Kelana likes your post in pren Berunai kren: "TERIMA KASIH ATAS PENGHARGAANMU NANDA,...". 9:24am
      Lang Kelana commented on your post in pren Berunai kren. 9:23am
      Lang Kelana commented on your post in pren Berunai kren. 9:21am
      Lang Kelana likes your post in pren Berunai kren: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'DARI ALLAH...". 9:20am
      Lang Kelana and Alam Pren Adni Mpn commented on your post in pren Berunai kren. 9:20am
      Lang Kelana, Suttan Seghayo Dipuncak Nur and 3 others like your post in pren Berunai kren: "Senyuman manis putera diRaja Brunei...". 9:20am
      Lang Kelana commented on your post in pren Berunai kren. 9:19am
      Lang Kelana likes your post in pren Berunai kren: "Kawan setia dinanti kawan jadi lawan...". 9:17am
      Lalu Nanang Anshory (friends with Sripaduka Baginda Raja) likes your post on Maharaja Kutai Mulawarman's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'NEGERI KASIH...". 9:10am
      Supri Adi and Mohd Fazly are following you. 12:37am
      Arman Dub commented on your status. 12:02am
      February 17
      Andi Aspar Arung Didi commented on your post in Sri Pemangku Adat. 11:33pm
      Arman Dub commented on your status. 7:35pm
      Iis Hariri likes your post in Masyarakat Adat Mataram: "Kawan setia dinanti kawan jadi lawan...". 7:15pm
      Pradita Fia commented on a photo you shared. 6:06pm
      Pradita Fia likes your photo on her timeline: "Kawan setia dinanti kawan jadi lawan...". 6:04pm
      Andi Aspar Arung Didi likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "Kawan setia dinanti kawan jadi lawan...". 5:37pm
      Suttan Seghayo Dipuncak Nur likes a profile picture you are tagged in. 4:30pm
      Alam Pren Adni Mpn added you to the public group MEDAN MELAYU MENDAI (3M). 4:05pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "In Shaa Allah Aamiin.". 2:40pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.". 2:31pm
      Arman Dub and Alam Pren Adni Mpn like your post: ""KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI...". 2:30pm
      Kedaton Kraton Wahyu Utama commented on your status. 2:16pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "Jangan sesekali sakiti hati dan...". 1:57pm
      Zulhendri Al-Young Kec Kampar commented on your post in Khairuddin Al Yong Riau-FanS. 1:25pm
      Zulhendri Al-Young Kec Kampar likes your post in Khairuddin Al Yong Riau-FanS: "'INDAH CINTA NUSANTARA & ASEAN...". 1:24pm
      Suttan Seghayo Dipuncak Nur and Andi Aspar Arung Didi like your comment: "AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.". 12:26pm
      Suttan Seghayo Dipuncak Nur posted in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara. 7:10am
      Suttan Seghayo Dipuncak Nur posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 7:10am
      Suttan Seghayo Dipuncak Nur added a photo with you. 7:09am
      Mas Agus, Alam Pren Adni Mpn and 2 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "Jangan sesekali sakiti hati dan...". 12:28am
      Aled Daled likes your post in 360 TIGER MERAH SLIM RIVER: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 12:16am
      February 16
      Sri Pemangku Adat posted in Sri Pemangku Adat. 11:33pm
      Sri Pemangku Adat, Alam Pren Adni Mpn and 2 others like your post in Sri Pemangku Adat: "Senyuman manis putera diRaja Brunei...". 11:16pm
      Sri Pemangku Adat and Alam Pren Adni Mpn like your post in Sri Pemangku Adat: "Jangan sesekali sakiti hati dan...". 11:15pm
      Sri Pemangku Adat, Alam Pren Adni Mpn and Bebegim Bittersweet like your post in Sri Pemangku Adat: "'KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI...". 11:15pm
      Sri Pemangku Adat and Alam Pren Adni Mpn like your post in Sri Pemangku Adat: ""KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI...". 11:15pm
      Alam Pren Adni Mpn commented on your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!. 10:04pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "Senyuman manis putera diRaja Brunei...". 10:04pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "Jangan sesekali sakiti hati dan...". 10:04pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: "'KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI...". 10:04pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post in "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!: ""KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI...". 10:04pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "WARKAH UNTUK YM KEDATON KRATON WAHYU...". 9:58pm
      Alam Pren Adni Mpn likes your post: "''KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI...". 9:58pm
      People You Ma
      BERJAYA DALAM SASTERA
      You were tagged in a note.
      Alam Pren Adni Mpn wrote a new note: kamus ke pemimpinan sicoll -sicol full-kamus ini bisa buat kebijakan-atau candaan untuk-memajukan ke pemimpinan mu-dan hidup mu.
      February 15 at 5:58pm ·
      kamus ke pemimpinan sicoll -sicol full-kamus ini bisa buat kebijakan-atau candaan untuk-memajukan ke pemimpinan mu-dan hidup mu
      atas jawaban nya
      berani buat jalan baru
      namanya pemimpin tanggu
      berani menciptakan kamus tau jawaban hidup pembaharuan
      maka itu pimpinlah ilmu-hingga kesempurnahan-jwab col kren
      Alam Pren Adni Mpn
      kata kata punya maknah hidup sempurnah
      maka itu-kata kata adalah solusi yang baku
      bila mau hidup- pililah jalan-kemampuan secara ber keperibadian mu yang tanggu
      mau tanggu-kurang memahamih-maka itu pahami ajah
      mau mengerti dan memahamaih-percaya diri atas jawaban nya
      (biar anda mengerti jati diri-ciptakan keperibadian yang tanggu)anda bijak-anda mampu---
      tidak mengerti- engertikan ajah
      kurang mengerti-buat ajah pahaman pengertiannya
      kurang memahamih-maka itu pahami ajah
      mau mengerti dan memahamaih-percaya diri atas jawaban nya like emotikon liker gua biar col semuanya like emotikon keren semua
      apa kabar saudara-apakah anda butu pantunan dari saya..?
      kalau col likker gua
      kehidupan bermewa-membawa apa...kehidupan indah-membawa apa,,,mau indah-membawa apahidup indah-membawa apa.. collgua disana kren semua nya like emoticon
      biar anda mengerti jati diri-ciptakan keperibadian yang tanggu)anda bijak-anda mampu---berani buat jalan baru
      namanya - andah pemimpin yang tanggu namanya bila dirimu mampu-untuk menciptakan kemampuan yang baru-atau ke peribadian yang tanggu-baik nya itu kamu-kamu akan tanggu bila percaya diri yang meyatu di jiwa mu dan pundak kemampuan mu itu--anda mampu---berani buat jalan baru
      namanya - andah pemimpinyang tanggu
      Like · · Share
      Alam Pren Adni Mpn and Jhulhyie ShawolMvp'Telekinetics Pumkins-eLements like this.
      1 share
      Alam Pren Adni Mpn collgua disana kren semua nya like emoticon
      biar anda mengerti jati diri-ciptakan keperibadian yang tanggu)anda bijak-anda mampu---berani buat jalan baru
      namanya - andah pemimpinyang tanggu namanya
      February 15 at 5:59pm · Unlike · 1
      Rabeah Binti Mohd Ali Di mana ada kemahuan di situ ada jalan
      Hendak seribu daya tak hendak banyak dalih
      Kalau tidak dipecahkan ruyung makakan dapat sagunya
      Genggam bara api biar sampai jadi permata
      Kejayaan menanti bagi mereka yang ingin berjaya
      Moga kita semua berjaya dunia akhirat
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      February 15 at 6:08pm · Like · 1
      Alam Pren Adni Mpn amin-di doakan bunda sukses-saya mau kayak ini ajah- saya doakan bunda dan terus mendukung bunda-sampai sukses-amin
      February 15 at 6:10pm · Unlike · 1
      Rabeah Binti Mohd Ali Aamiin.
      February 15 at 6:39pm · Like · 1
      Alam Pren Adni Mpn amin
      February 15 at 6:40pm · Unlike · 1
      News Feed
      Alam Pren Adni Mpn
      February 15 at 5:27pm ·
      salam sukses panduan sastera nusantara atau dunia--- lima cakaran sastera untuk dunia-muda dan muda mudahan berguna untuk anak manusia---di semua bidang nya - sastera Rabeah-------=mencintai anak manusia-----di semua dunia- di limah limanya jiwa- dunia 1-akirad 2-pengetahuwan ber bangsa dan negara-3pengetahuwan segalah bidang-4-sukses dunia dan akirad-(5)pustakawan adalah jutawan dunia akirad-sastera pilihan dunia Rabeah Binti Mohd Ali
      Alam Pren Adni Mpn wrote a new note: sastera Rabeah memutar kemampuan gelobal-menciptakan kemajuan nusantara-dunia pemahaman ilmu atau ilmua penelitian sastera dunia.
      sastera Rabeah memutar kemampuan gelobal-menciptakan kemajuan nusantara-dunia pemahaman ilmu atau ilmua penelitian sastera dunia
      SALAM 5 BENUA YANG TERCINTA
      (sastera di semua bidang terikrecoll ilmu sastera-nusantara----(=
      (prstasi Rabeah Binti Mohd Ali)--- ada (cerpen)-ada buku lainya- ada puisi-ada semuanya- ada kata kata- ada juga pantun nya-ada pemahaman-yang unggul sampai semuanya inspirasi yang berbeda-ada kemampuan-ada juga kemajuan modernnisasi berimanis-maka itu semuanya ada-ada ilmu ilmuan-ada juga penelitian-ada pemahaman-ada juda judul judul nya---ada kemampuan ada pengertian nya---- ada buku nya-ada juga inspirasi yang terara-ada semuanya ada juga judul judul ilmu yang berbeda-maka itu-penyatuan repolusien ilmu-meyatukan kata kata-sastera bisa disemua bidang kemampuan-maka meyatukan-maka penggaulan kemampuan-buku ini dapat melahirkan ilmu di semua bahasan-atau di semua bidang bahasa-dan semuanya pemahaman-kata kataka kan-
      (kata kata adalah solusi inspirasi yang baku berimajinasi tanggu nusantara)
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      Unlike · · Share
      You, Alam Pren Adni Mpn and Suyitno John Yit like this.
      You were tagged in a note.
      Alam Pren Adni Mpn wrote a new note: sastera Rabeah memutar kemampuan gelobal-menciptakan kemajuan nusantara-dunia pemahaman ilmu atau ilmua penelitian sastera dunia.
      February 15 at 5:24pm ·
      sastera Rabeah memutar kemampuan gelobal-menciptakan kemajuan nusantara-dunia pemahaman ilmu atau ilmua penelitian sastera dunia
      SALAM 5 BENUA YANG TERCINTA
      (sastera di semua bidang terikrecoll ilmu sastera-nusantara----(=
      (prstasi Rabeah Binti Mohd Ali)--- ada (cerpen)-ada buku lainya- ada puisi-ada semuanya- ada kata kata- ada juga pantun nya-ada pemahaman-yang unggul sampai semuanya inspirasi yang berbeda-ada kemampuan-ada juga kemajuan modernnisasi berimanis-maka itu semuanya ada-ada ilmu ilmuan-ada juga penelitian-ada pemahaman-ada juda judul judul nya---ada kemampuan ada pengertian nya---- ada buku nya-ada juga inspirasi yang terara-ada semuanya ada juga judul judul ilmu yang berbeda-maka itu-penyatuan repolusien ilmu-meyatukan kata kata-sastera bisa disemua bidang kemampuan-maka meyatukan-maka penggaulan kemampuan-buku ini dapat melahirkan ilmu di semua bahasan-atau di semua bidang bahasa-dan semuanya pemahaman-kata kataka kan-
      (kata kata adalah solusi inspirasi yang baku berimajinasi tanggu nusantara)
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      Unlike · · Share
      You, Alam Pren Adni Mpn and Ma Irma Twiin like this.
      2 shares
      Alam Pren Adni Mpn salam sukses panduan sastera nusantara atau dunia--- lima cakaran sastera untuk dunia-muda dan muda mudahan berguna untuk anak manusia---di semua bidang nya - sastera Rabeah-------=mencintai anak manusia-----di semua dunia- di limah limanya jiwa- dunia 1-akirad 2-pengetahuwan ber bangsa dan negara-3pengetahuwan segalah bidang-5-sukses dunia dan akirad-pustakawan adalah jutawan dunia akirad-sastera pilihan dunia
      February 15 at 5:25pm · Unlike · 1
      Alam Pren Adni Mpn dari sang penguwasa-aras zad dan semua kehidupan-maha kuwasa- semua agama dapat meyakinkan-bawa tuhannya adalah pemilik zad itu--buku buku ini- penerjemahan pemahaman sastera atau semuanya- memiliki hakcipta- menaungi kehidupan=peyempurnahan pahaman--- sastera dihujutkan--- memiliki petikkan-semua budaya semua agama semua semuanya -semua untuk semuanya- bawa kemuliyahan tuhan memiliki semuanya bintang-penciptaan-bintang-ilmu ilmuan-bintang penelitian-bintang-penciptaan sastera kemajuan pemahaman ilmu pendidikan atau semuanya-pelajaran kemampuan kemajuan jaman jaman ilmu-pengetahuwan pendidikan di semua kehidupan-apapun gama nya-apapun budaya suku bangsa nya-apa pun dimanapun kapan pun-tetap semua orang memuji tuhan nya-apapun agamanya- sastera Rabeha---maka-apapun agamanya-petiklah pelajaran yang sesuai dari ajaran masing masing-pemahaman masing masing-kehidupan masing masing-agama mu-milik mu-agama merekah-milik merekah-maka itu tuhan menciptakan perbedaan yang saat muliya untuk-kehidupan di dunia-sastera rimbaniagara dunia lima benua -dunia limah aras-lima jaawabn atau lima-pilihan untuk sempurnakan semuanya- berani untuk memajukan-2mencari jalan kesempurnahan- 3meyempurnakan ilmu ilmuan penelitian keilmuan pengetahuwan-4 meyubur kembangkan keduniaan disemua bidang dan penghujutan kemampuan-5 merajut membangun semua ilmu-jaman dijaman-mendorong kehidupan jaman dijaman milik sangmaha disembah -sang indah sangmaha kuwasa- sangmuliyasang pencipta-semua agama menciptai tuhannya-semua buday menciptai budaya dan tuhanya-membudayakan kehidupan bersuku berbangsa beragama dan bersemuanya itu ciptaan tuhan yang indah-(ramatan lil alamin) maka itulah-semuanya wajib memili yang terbaik-untuk lebi baik dan untuk kesempurnahan lebi baik-(dedikasi) salam solusi-prstasi-iamjiansi--- pendasarn kemampuan berkemampuan penggelobalan dunia kemampuan hidup kan kemampuan MODERNNISASI BERIMAN
      Kurniaan Ilahi untuk menjayakan bersama. In Shaa Allah berjaya. Aamiin.sastera bunda karena datang-Nya ilham dari Ilahi.-
      NUR HIDAYAH KASIH-NYA TERUS BERSINAR
      TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH KITA DIKEMBALIKAN,' Karya Ratu Rimba Rabeah Binti Mohd Ali
      repolusien penyatuan ilmu sastera-disemua bidang--- alam- hakcipta Rabeah hali dibidng nya-sastera ibu nusantara
      15 Februari 2015 pukul 16:38
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      SALAM 1 MALAYSIA
      SALAM 1 INDONESIA
      SALAM 1 BRUNEI
      SALAM 1 SINGAPURA
      SALAM 1 THAILAND
      SALAM NUSANTARA AGUNG
      SALAM 5 BENUA YANG TERCINTA
      (sastera di semua bidang terikrecoll ilmu sastera-nusantara----(=
      (prstasi Rabeah Binti Mohd Ali)--- ada (cerpen)-ada buku lainya- ada puisi-ada semuanya- ada kata kata- ada juga pantun nya-ada pemahaman-yang unggul sampai semuanya inspirasi yang berbeda-ada kemampuan-ada juga kemajuan modernnisasi berimanis-maka itu semuanya ada-ada ilmu ilmuan-ada juga penelitian-ada pemahaman-ada juda judul judul nya---ada kemampuan ada pengertian nya---- ada buku nya-ada juga inspirasi yang terara-ada semuanya ada juga judul judul ilmu yang berbeda-maka itu-penyatuan repolusien ilmu-meyatukan kata kata-sastera bisa disemua bidang kemampuan-maka meyatukan-maka penggaulan kemampuan-buku ini dapat melahirkan ilmu di semua bahasan-atau di semua bidang bahasa-dan semuanya pemahaman-kata kataka kan-
      (kata kata adalah solusi inspirasi yang baku berimajinasi tanggu nusantara)
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      INSPIRASI CERPEN INI DAPAT-MEMAJUKAN PEMAHAMAN DIATAS SEMUA SASTERA-ATAU ILMU-DAN BUKU BUKU MODERNNISASI BERIMAJINASI-ATAU BERIMANISSI DISEMU AGAMA ATAU SEMUA BUDAYA-DAPAT MEMILIKINYA-ATAU MEMAHAMAI-KARIYA SASTERA ATAU-BUKU BUKU INI-DAPAT MELAHIRKAN IMAJINASI TERTINGGI KAN-ALAM SASTERA BERBAHASA PEMBAKUAN-KATA SOLUSI YANG TANGGU- KATA KATA ADALAH INSPIRASI YANG BAKURabeah Binti Mohd Ali----(CERPEN NUSANTARA ILMU DUNIA)
      dijudull kan---(kebijakan badai meyapa ombak-)-
      (kepemimpinan badai-memimpin ombak ombak yang bernadaj indah sastera) (Rabeah Binti Mohd Ali )-(salam sukses mendunia sastera) ---
      (modernnisasi beriman NUSANTARA SASTERA DUNIA)
      ini bunda- sebua buku-kis atau cerita impian ilmu dan-judul ilmu badai meyapa ombak-maka bunda-bua judul bukunya-sstera badai meyapa ombah-bunda copi-terus-buat bukunya-maka bunda akan dikenal dunia--impian nusantara atau dunia menduniakan sastera----buku ini di karang-alam dan ratu nusantara-rimbah ilmu -rimbah niagara lima benua atau-seluru dunia -mampua memahamai-karya ini-maka bundalah yang -menciptakan bahasan-bahasa bahasa semua negara-terjemakan -buat bukunya di masing masing negara-maka-sukseslah bunda bersamah-buku buku-sastera berjudul-badai meyapa jiwa mabat ombak ombak di darmaga daratan ilmu pengetahuwan sastera bicara0buat judulnya bunda-maka dijudull kan---kebijakan badai meyapa ombak--kepemimpinan badai-memimpin ombak ombak yang bernadaj indah sastera Rabeah Binti Mohd Ali -salam sukses mendunia sastera ---modernnisasi beriman---
      February 15 at 5:32pm · Unlike · 1
      You were tagged in a note.
      Alam Pren Adni Mpn wrote a new note: HAK TUHAN -MILIK SEMUA ALAM DAN SEISINYA-(islam ramatan lil alamin)-haksemuanya-hak kehidupan-haksastera-hak dunia nusantara.
      February 15 at 4:52pm ·
      HAK TUHAN -MILIK SEMUA ALAM DAN SEISINYA-(islam ramatan lil alamin)-haksemuanya-hak kehidupan-haksastera-hak dunia nusantara
      uanya- bawa kemuliyahan tuhan memiliki semuanya bintang-penciptaan-bintang-ilmu ilmuan-bintang penelitian-bintang-penciptaan sastera kemajuan pemahaman ilmu pendidikan atau semuanya-pelajaran kemampuan kemajuan jaman jaman ilmu-pengetahuwan pendidikan di semua kehidupan-apapun gama nya-apapun budaya suku bangsa nya-apa pun dimanapun kapan pun-tetap semua orang memuji tuhan nya-apapun agamanya- sastera Rabeha---maka-apapun agamanya-petiklah pelajaran yang sesuai dari ajaran masing masing-pemahaman masing masing-kehidupan masing masing-agama mu-milik mu-agama merekah-milik merekah-maka itu tuhan menciptakan perbedaan yang saat muliya untuk-kehidupan di dunia-sastera rimbaniagara dunia lima benua -dunia limah aras-lima jaawabn atau lima-pilihan untuk sempurnakan semuanya- berani untuk memajukan-2mencari jalan kesempurnahan- 3meyempurnakan ilmu ilmuan penelitian keilmuan pengetahuwan-4 meyubur kembangkan keduniaan disemua bidang dan penghujutan kemampuan-5 merajut membangun semua ilmu-jaman dijaman-mendorong kehidupan jaman dijaman milik sangmaha disembah -sang indah sangmaha kuwasa- sangmuliyasang pencipta-semua agama menciptai tuhannya-semua buday menciptai budaya dan tuhanya-membudayakan kehidupan bersuku berbangsa beragama dan bersemuanya itu ciptaan tuhan yang indah-(ramatan lil alamin) maka itulah-semuanya wajib memili yang terbaik-untuk lebi baik dan untuk kesempurnahan lebi baik-(dedikasi) salam solusi-prstasi-iamjiansi--- pendasarn kemampuan berkemampuan penggelobalan dunia kemampuan hidup kan kemampuan MODERNNISASI BERIMAN
      Kurniaan Ilahi untuk menjayakan bersama. In Shaa Allah berjaya. Aamiin.sastera bunda karena datang-Nya ilham dari Ilahi.-
      NUR HIDAYAH KASIH-NYA TERUS BERSINAR
      TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH KITA DIKEMBALIKAN,' Karya Ratu Rimba Rabeah Binti Mohd Ali
      Unlike · · Share
      You, Alam Pren Adni Mpn and Cendana like this.
      3 shares
      Alam Pren Adni Mpn nandalah Kurniaan Ilahi untuk menjayakan bersama. In Shaa Allah berjaya. Aamiin.39 menit · Batal Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn ini bukan kariya saya-tetapi-ini kariya bunda-saya menerbitkan-untuk bunda-salam sukses bunda Rabeah Binti Mohd Ali -ini milikbunda-dan milik limah benua- atau milik dunianya sastera atau ilmu dan pendidikan32 menit · Suka · 1
      Rabeah Binti Mohd Ali Karya yang ditulis adalah ilham dari Ilahi maka kita sama syukuri , moga memberi manfaat dunia akhirat kita semua. Aamiin. Terima kasih atas usaha nanda untuk memartabatkan sastera bunda di seluruh dunia. Bunda cuma percaya jika Allah swt izinkan semuanya bisa terlaksana . Aamiin.
      February 15 at 4:53pm · Like · 1
      Alam Pren Adni Mpn amin main kan sasteranya-amin ya rob ball alamin-salam sukses nuantara ber kemampuan gelobalisasi kehidupan-maka anak dunia memiliki jalan pidoman dan keindahan sastera Ra beah-salam sukses anak dunia mempelajarinya-salam indonesia ku-salam semuanya di dunia atau semua negara-salam Rabeah Binti Mohd Ali untuk sastera yang handall geloball dunia-salam nusantara salam dunianya pengetahuwan -perujutan geloball dunia-sastera nusantara
      February 15 at 4:56pm · Unlike · 1

      Alam Pren Adni Mpn
      February 15 at 4:50pm · Kisaran, Indonesia ·
      dari sang penguwasa-aras zad dan semua kehidupan-maha kuwasa- semua agama dapat meyakinkan-bawa tuhannya adalah pemilik zad itu--buku buku ini- penerjemahan pemahaman sastera atau semuanya- memiliki hakcipta- menaungi kehidupan=peyempurnahan pahaman--- sastera dihujutkan--- memiliki petikkan-semua budaya semua agama semua semuanya -semua untuk semuanya- bawa kemuliyahan tuhan memiliki semuanya bintang-penciptaan-bintang-ilmu ilmuan-bintang penelitian-bintang-penciptaan sastera kemajuan pemahaman ilmu pendidikan atau semuanya-pelajaran kemampuan kemajuan jaman jaman ilmu-pengetahuwan pendidikan di semua kehidupan-apapun gama nya-apapun budaya suku bangsa nya-apa pun dimanapun kapan pun-tetap semua orang memuji tuhan nya-apapun agamanya- sastera Rabeha---maka-apapun agamanya-petiklah pelajaran yang sesuai dari ajaran masing masing-pemahaman masing masing-kehidupan masing masing-agama mu-milik mu-agama merekah-milik merekah-maka itu tuhan menciptakan perbedaan yang saat muliya untuk-kehidupan di dunia-sastera rimbaniagara dunia lima benua -dunia limah aras-lima jaawabn atau lima-pilihan untuk sempurnakan semuanya- berani untuk memajukan-2mencari jalan kesempurnahan- 3meyempurnakan ilmu ilmuan penelitian keilmuan pengetahuwan-4 meyubur kembangkan keduniaan disemua bidang dan penghujutan kemampuan-5 merajut membangun semua ilmu-jaman dijaman-mendorong kehidupan jaman dijaman milik sangmaha disembah -sang indah sangmaha kuwasa- sangmuliyasang pencipta-semua agama menciptai tuhannya-semua buday menciptai budaya dan tuhanya-membudayakan kehidupan bersuku berbangsa beragama dan bersemuanya itu ciptaan tuhan yang indah-(ramatan lil alamin) maka itulah-semuanya wajib memili yang terbaik-untuk lebi baik dan untuk kesempurnahan lebi baik-(dedikasi) salam solusi-prstasi-iamjiansi--- pendasarn kemampuan berkemampuan penggelobalan dunia kemampuan hidup kan kemampuan MODERNNISASI BERIMAN
      Kurniaan Ilahi untuk menjayakan bersama. In Shaa Allah berjaya. Aamiin.sastera bunda karena datang-Nya ilham dari Ilahi.-
      NUR HIDAYAH KASIH-NYA TERUS BERSINAR
      TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH KITA DIKEMBALIKAN,' Karya Ratu Rimba Rabeah Binti Mohd Ali
      repolusien penyatuan ilmu sastera-disemua bidang--- alam- hakcipta Rabeah hali dibidng nya-sastera ibu nusantara
      15 Februari 2015 pukul 16:38
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      SALAM 1 MALAYSIA
      SALAM 1 INDONESIA
      SALAM 1 BRUNEI
      SALAM 1 SINGAPURA
      SALAM 1 THAILAND
      SALAM NUSANTARA AGUNG
      SALAM 5 BENUA YANG TERCINTA
      (sastera di semua bidang terikrecoll ilmu sastera-nusantara----(=
      (prstasi Rabeah Binti Mohd Ali)--- ada (cerpen)-ada buku lainya- ada puisi-ada semuanya- ada kata kata- ada juga pantun nya-ada pemahaman-yang unggul sampai semuanya inspirasi yang berbeda-ada kemampuan-ada juga kemajuan modernnisasi berimanis-maka itu semuanya ada-ada ilmu ilmuan-ada juga penelitian-ada pemahaman-ada juda judul judul nya---ada kemampuan ada pengertian nya---- ada buku nya-ada juga inspirasi yang terara-ada semuanya ada juga judul judul ilmu yang berbeda-maka itu-penyatuan repolusien ilmu-meyatukan kata kata-sastera bisa disemua bidang kemampuan-maka meyatukan-maka penggaulan kemampuan-buku ini dapat melahirkan ilmu di semua bahasan-atau di semua bidang bahasa-dan semuanya pemahaman-kata kataka kan-
      (kata kata adalah solusi inspirasi yang baku berimajinasi tanggu nusantara)
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      INSPIRASI CERPEN INI DAPAT-MEMAJUKAN PEMAHAMAN DIATAS SEMUA SASTERA-ATAU ILMU-DAN BUKU BUKU MODERNNISASI BERIMAJINASI-ATAU BERIMANISSI DISEMU AGAMA ATAU SEMUA BUDAYA-DAPAT MEMILIKINYA-ATAU MEMAHAMAI-KARIYA SASTERA ATAU-BUKU BUKU INI-DAPAT MELAHIRKAN IMAJINASI TERTINGGI KAN-ALAM SASTERA BERBAHASA PEMBAKUAN-KATA SOLUSI YANG TANGGU- KATA KATA ADALAH INSPIRASI YANG BAKURabeah Binti Mohd Ali----(CERPEN NUSANTARA ILMU DUNIA)
      dijudull kan---(kebijakan badai meyapa ombak-)-
      (kepemimpinan badai-memimpin ombak ombak yang bernadaj indah sastera) (Rabeah Binti Mohd Ali )-(salam sukses mendunia sastera) ---
      (modernnisasi beriman NUSANTARA SASTERA DUNIA)
      ini bunda- sebua buku-kis atau cerita impian ilmu dan-judul ilmu badai meyapa ombak-maka bunda-bua judul bukunya-sstera badai meyapa ombah-bunda copi-terus-buat bukunya-maka bunda akan dikenal dunia--impian nusantara atau dunia menduniakan sastera----buku ini di karang-alam dan ratu nusantara-rimbah ilmu -rimbah niagara lima benua atau-seluru dunia -mampua memahamai-karya ini-maka bundalah yang -menciptakan bahasan-bahasa bahasa semua negara-terjemakan -buat bukunya di masing masing negara-maka-sukseslah bunda bersamah-buku buku-sastera berjudul-badai meyapa jiwa mabat ombak ombak di darmaga daratan ilmu pengetahuwan sastera bicara0buat judulnya bunda-maka dijudull kan---kebijakan badai meyapa ombak--kepemimpinan badai-memimpin ombak ombak yang bernadaj indah sastera Rabeah Binti Mohd Ali -salam sukses mendunia sastera ---modernnisasi beriman---
      Unlike · · Share
      You, Alam Pren Adni Mpn and 7 others like this.
      Alam Pren Adni Mpn nandalah Kurniaan Ilahi untuk menjayakan bersama. In Shaa Allah berjaya. Aamiin.39 menit · Batal Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn ini bukan kariya saya-tetapi-ini kariya bunda-saya menerbitkan-untuk bunda-salam sukses bunda Rabeah Binti Mohd Ali -ini milik bunda-dan milik limah benua- atau milik dunianya sastera atau ilmu dan pendidikan32 menit · Suka · 1
      Rabeah Binti Mohd Ali Karya yang ditulis adalah ilham dari Ilahi maka kita sama syukuri , moga memberi manfaat dunia akhirat kita semua. Aamiin. Terima kasih atas usaha nanda untuk memartabatkan sastera bunda di seluruh dunia. Bunda cuma percaya jika Allah swt izinkan semuanya bisa terlaksana . Aamiin.
      February 15 at 4:53pm · Unlike · 1
      Putra Melayu
      February 15 at 5:30pm · Unlike · 2
      Alam Pren Adni Mpn suka put....salam sukses put
      February 15 at 5:30pm · Unlike · 1
      You were tagged in a note.
      Alam Pren Adni Mpn wrote a new note: repolusien penyatuan ilmu sastera-disemua bidang--- alam- hakcipta Rabeah hali dibidng nya-sastera ibu nusantara.
      February 15 at 4:38pm ·
      repolusien penyatuan ilmu sastera-disemua bidang--- alam- hakcipta Rabeah hali dibidng nya-sastera ibu nusantara
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      SALAM 1 MALAYSIA
      SALAM 1 INDONESIA
      SALAM 1 BRUNEI
      SALAM 1 SINGAPURA
      SALAM 1 THAILAND
      SALAM NUSANTARA AGUNG...
      Continue Reading
      Unlike · · Share
      You, Alam Pren Adni Mpn and 7 others like this.
      repolusien penyatuan ilmu sastera-disemua bidang--- alam- hakcipta Rabeah hali dibidng nya-sastera ibu nusantara
      February 15, 2015 at 4:38pm
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      SALAM 1 MALAYSIA
      SALAM 1 INDONESIA
      SALAM 1 BRUNEI
      SALAM 1 SINGAPURA
      SALAM 1 THAILAND
      SALAM NUSANTARA AGUNG
      SALAM 5 BENUA YANG TERCINTA
      (sastera di semua bidang terikrecoll ilmu sastera-nusantara----(=
      (prstasi Rabeah Binti Mohd Ali)--- ada (cerpen)-ada buku lainya- ada puisi-ada semuanya- ada kata kata- ada juga pantun nya-ada pemahaman-yang unggul sampai semuanya inspirasi yang berbeda-ada kemampuan-ada juga kemajuan modernnisasi berimanis-maka itu semuanya ada-ada ilmu ilmuan-ada juga penelitian-ada pemahaman-ada juda judul judul nya---ada kemampuan ada pengertian nya---- ada buku nya-ada juga inspirasi yang terara-ada semuanya ada juga judul judul ilmu yang berbeda-maka itu-penyatuan repolusien ilmu-meyatukan kata kata-sastera bisa disemua bidang kemampuan-maka meyatukan-maka penggaulan kemampuan-buku ini dapat melahirkan ilmu di semua bahasan-atau di semua bidang bahasa-dan semuanya pemahaman-kata kataka kan-
      (kata kata adalah solusi inspirasi yang baku berimajinasi tanggu nusantara)
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      INSPIRASI CERPEN INI DAPAT-MEMAJUKAN PEMAHAMAN DIATAS SEMUA SASTERA-ATAU ILMU-DAN BUKU BUKU MODERNNISASI BERIMAJINASI-ATAU BERIMANISSI DISEMU AGAMA ATAU SEMUA BUDAYA-DAPAT MEMILIKINYA-ATAU MEMAHAMAI-KARIYA SASTERA ATAU-BUKU BUKU INI-DAPAT MELAHIRKAN IMAJINASI TERTINGGI KAN-ALAM SASTERA BERBAHASA PEMBAKUAN-KATA SOLUSI YANG TANGGU- KATA KATA ADALAH INSPIRASI YANG BAKURabeah Binti Mohd Ali----(CERPEN NUSANTARA ILMU DUNIA)
      dijudull kan---(kebijakan badai meyapa ombak-)-
      (kepemimpinan badai-memimpin ombak ombak yang bernadaj indah sastera) (Rabeah Binti Mohd Ali )-(salam sukses mendunia sastera) ---
      (modernnisasi beriman NUSANTARA SASTERA DUNIA)
      ini bunda- sebua buku-kis atau cerita impian ilmu dan-judul ilmu badai meyapa ombak-maka bunda-bua judul bukunya-sstera badai meyapa ombah-bunda copi-terus-buat bukunya-maka bunda akan dikenal dunia--impian nusantara atau dunia menduniakan sastera----buku ini di karang-alam dan ratu nusantara-rimbah ilmu -rimbah niagara lima benua atau-seluru dunia -mampua memahamai-karya ini-maka bundalah yang -menciptakan bahasan-bahasa bahasa semua negara-terjemakan -buat bukunya di masing masing negara-maka-sukseslah bunda bersamah-buku buku-sastera berjudul-badai meyapa jiwa mabat ombak ombak di darmaga daratan ilmu pengetahuwan sastera bicara0buat judulnya bunda-maka dijudull kan---kebijakan badai meyapa ombak--kepemimpinan badai-memimpin ombak ombak yang bernadaj indah sastera Rabeah Binti Mohd Ali -salam sukses mendunia sastera ---modernnisasi beriman---
      sastera- Rabean pren alam-Karya Ratu Rimba Niagara
      15 Februari 2015 pukul 15:45
      KEINDAHAN RASA HATI SEINDAH OMBAK YANG TAK JEMU-JEMU MENGEJAR RINDUNYA KE PANTAI
      seinda itulah-dunia tampah sastera-atau tampah sastera dunia kurang sempurnah-ombak sastera dapat menggoncang dunia ilmu pengetahuwan-sastera berombak badai-dermaga saksinya-membisu air berbicara dengan terik recollnya-atau air tidak bicara -tetapi air bicara dengan keperibadian nada bunyi ombak berderai jiwa- dengan nada atau dengan kodeetik pribadi sastera-maka ombak dilihat tidak pandai bicara-tetapi ombak berbicara dengan nadanya indah burr has dan duhh dan lain lain nada suara ombak-dengan kata kata atau nada nada nya- ombak bernada bersuara tetapi tidak berbicara-sastera mengungkap kan-ombak bicaea dengan terikrecollnya atau dengan kode kode etiksastera nya nusantara mendunia
      ombak badai asmara sastera penterjemahhan jiwa ombak berrahasia-peribadian ombak-mengindakan ilmu ilmuan dunia atau semuabidang ilmu alam atau kehidupan-maka ombak terjemahan nada-sastera pnerjemah ombah bersuara-nada nada sastera ombak penggelobalan dunisa sasteranya jagat kulukis dunia-sastera penterjemah ombak-menduyu duyunada-nada sastera-perterjemah pemahaman atau-penterjemah nadanya suara ilmu nusantara atau dunianya sstera badai ombak dan nadanya sstera
      yang gaga bunda-bukan sanglelaki aja yang bole gaga diatas semua-tetapi-wanitapun ole gaga atas hakhak dan kariya atau pribadian yang gaga=wanita juga bisa-maka itu bunda harus bicara tentang hakhak wanita-maka wanita memimpin anak anak nya atau anak dunia dan pendidikan atau semuanya -wanita dapat berpran sempurna untuk anak dunia atau anak nusantara atau guru di dalam pendidikan atau orang tua di dalam kehidupan-maka itu hai wanita dunia-gagalah atas kepemimpinannya-maka itulah sastera bajanya alam atau bapak nya alam dan semuanya bapak bicara-saya bicara dengan ilmu-hakhak wanita-adalah kepemimpinan di dalam anak anaknya atau ilmu pendidikan atau disemua pilihan-maka itu saya adalah lelaki yang memberikan hak kepemimpinan wnita-harus tanggu dan harus berdijiwa tinggi dan percayalah atas-badai bapanya sastera alam-maka jawabannya-wanita wajib mendirikan hakhak kepemimpinan sastera-cerdaskan wanita semuanya bunda RAabeah-bicaralah atas-kepemimpinan diatas-sasteranya hakhak kewanitaan dunia-salam sastera bajanya alam

      badai memancing ombak-ibu ombah-bapaknya badai-maka saya melihat-atau menatap -ombak bergerak-kerenah saya-saya menggerakombak dipantai-ombak digerak kerenah saya-saya beerombak-kerena badai

      terik sastera berdebat-artinya menciptakan prssolusian kemajuan sastera modernndunia-penciptaan sastera debat atau-mata pelajaran batu berkemampuan baru atau adu ilmu---bapaknya sastera kepemimpinan dunianya alam-gaib atau nyatakan----

      berbadai aku bicara-bergelombang aluwan bilah kumara---berbunyi angin-bila aku bernyanyi-berombak air badai-bila ku bersemi---membadai angin dilaut-melepas sampai mengombak- membawa sampai didaratan-hanya sangsikbisu-dermaga yang melihat atas kasi sayang ku atas-keperkasaan badai-melepaskan ombak ombak yang bermain kata dan nada nya -sastera jagat perkasa kumbang jagat

      Pradita Fia Dan nanda rindukan hadirnya senyum indahmu pada bibir pantai meski hanya angin yang menyapa namun hati selalu bahagia ketika bunda sudi menyapa ... "Salam hangat bunda Rabeah"
      8 jam · Batal Suka · 2
      NUR HIDAYAH KASIH-NYA TERUS BERSINAR
      Mentari akan terus bersinar
      bersama senyumanmu senyumanku
      bersama syukurmu syukurku
      mengental berpintal lalu
      tersimpul mati
      dalam hatimu dalam hatiku
      tak pernah jemu kita saling
      jalinkan kasih dan sayang demi-Nya
      tak akan ada terluka dilukai
      tak akan ada perih
      menanti kasih di ombak rindu
      tak akan ada sepi menyepi
      tak akan ada teka teki
      dalam menjalinkan kasih dan sayang
      yang ada kusayangmu demi-Nya
      kau sayangku demi-Nya
      kita semarakkan karya bersama
      karyamu karyaku
      penuh dengan jiwa
      penuh dengan penghayatan
      agar roh sucimu
      agar roh suciku
      dapat mensucikan
      debu-debu
      kemunafikan dari kalbumu kalbuku
      maka tertintalah hasil pena
      yang berarti buatmu buatku
      buat semua pembaca
      yang sudi menghayati
      hasil karangan
      yang digubah indah
      mengindahkan hati-hati yang suram
      dalam derita sengsara tanpa Nur Hidayah Kasih-Nya
      berkat ilham
      yang disirnakan ke kalbumu kalbuku
      kita menangis bersama-sama
      betapa kerdilnya kita di Sisi-Nya
      betapa kita perlukan-Nya
      di setiap saat dan ketika
      tanpa-Nya
      kita bagaikan hilang arah tanpa tujuan hidup
      hidup berarti kerana-Nya
      hidup tak berarti tanpa-Nya
      Makanya
      Hadirlah Ya Allah
      Hadirlah ke kalbu imanku
      Hadirlah ke kalbu iman dia rakan sastraku
      Hadirlah ke kalbu iman pembaca
      Yang membaca karyaku karya rakan sastraku
      Inilah dunia yang kami dambakan tanpa lelah
      Semata-mata mahu mendapat
      Redho-Mu
      Kasih-Mu
      Rahmat-Mu
      Tika hidup dan mati
      Aamiin Aamiin Ammin Ya Rabbal A'Lamin
      Karya Ratu Rimba Niagara
      25 Rabiuakhir 1436H
      15 Februari 2015
      5 jam · Batal Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn seinda itulah-dunia tampah sastera-atau tampah sastera dunia kurang sempurnah-ombak sastera dapat menggoncang dunia ilmu pengetahuwan-sastera berombak badai-dermaga saksinya-membisu air berbicara dengan terik recollnya-atau air tidak bicara -tetapi air bicara dengan keperibadian nada bunyi ombak berderai jiwa- dengan nada atau dengan kodeetik pribadi sastera-maka ombak dilihat tidak pandai bicara-tetapi ombak berbicara dengan nadanya indah burr has dan duhh dan lain lain nada suara ombak-dengan kata kata atau nada nada nya- ombak bernada bersuara tetapi tidak berbicara-sastera mengungkap kan-ombak bicaea dengan terikrecollnya atau dengan kode kode etiksastera nya nusantara mendunia
      43 menit · Suka · 1
      OMBAK RINDU AKU RINDU
      ombak rindu aku rindu
      ombak rindu beralun alun rindu
      ombak rindu di perdu rindu
      rinduku di musim tengkujuh
      rinduku tak bermusim
      rinduku menderu-deru
      rinduku tiada penghujung
      rinduku beralun-alun
      rinduku separuh mati
      rinduku sepenuh hati
      rinduku rindumu berbunga-bunga
      rinduku hanya untukmu
      aku sepi tanpa rindumu
      rinduku membara-bara
      rinduku berada dalam bara gelombang ombak mengganas!
      rinduku berpintal-pintal hingga terpintal otakku memikirkannya
      semua puisi tentang cinta dan rindu
      hingga terkial-kial hendak memahaminya...
      Karya Ratu Rimba Niagara
      25 Rabiulakhir 1436H
      15 Februari 2015
      37 menit · Batal Suka · 1
      TEMPAT KEMBALI DARI YANG BERMULA
      Pabila kembali dari yang bermula
      kupadamkan segala dendam kesumat
      kukikis habis nafsu amarahku
      kubenamkan segala sifat mazmumah
      di zikirruAllah dalam kalamuAllah dalam sujudku pada Allah
      Pabila kembali dari yang bermula
      amarahku tak akan terguncang
      galauku tak akan terus bertapak di hati
      kerana jika wujud lagi
      amarah ...dendam dan galau yang parah
      akan membuatkan aku jadi
      masam kusam kejam
      pasti roh dan jasadku sengsara di dunia dan di akhirat
      mohon dijauhkan
      Yang aku mahu hatiku
      terus di sinari mentari
      rembulan terus membiaskan
      cahaya keemasannya
      Moga hatiku yang telah kembali dari bermula
      sentiasa terdidik dan terikat dengan
      sumpah setia pada Pencipta-Nya
      sejak ditiupkan roh di kandungan bunda
      aku patuh dan aku taat kerana KAU adalah Tuhanku
      yang menciptakan aku dari alam roh kepada alam manusia
      dari alam manusia kepada roh kembali dan dari alam roh
      ke alam realiti Syurga atau neraka
      moga Syurga Teratas akhir tempatku
      yang indah dan bahagia tanpa titik
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
      By Ratu Rimba Niagara
      25 Rabiulakhir 1436H
      15 Februari 2015
      35 menit · Batal Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn ombak badai asmara sastera penterjemahhan jiwa ombak berrahasia-peribadian ombak-mengindakan ilmu ilmuan dunia atau semuabidang ilmu alam atau kehidupan-maka ombak terjemahan nada-sastera pnerjemah ombah bersuara-nada nada sastera ombak penggelobalan dunisa sasteranya jagat kulukis dunia-sastera penterjemah ombak-menduyu duyunada-nada sastera-perterjemah pemahaman atau-penterjemah nadanya suara ilmu nusantara atau dunianya sstera badai ombak dan nadanya sstera
      31 menit · Suka · 1
      SINAR KASIH-NYA
      Pabila linangan air mata sudah tak bemakna lagi...Lihat Selengkapnya
      28 menit · Telah disunting · Batal Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn bole saya bertanya satu maksud bunda rabeah..?
      25 menit · Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn Karya Ratu Rimba Niagara -siapa sangpencetusnya bunda-atau siapa yang pendirianya bunda-..?
      25 menit · Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn boleka saya bertanya atas-pondiriannya atau-siapa yang menciptakan komunitas sastera itu bunda Rabeah Binti Mohd Ali Karya Ratu Rimba Niagara
      24 menit · Suka
      PUISI ADALAH DUNIAKU!
      Itulah namanya puisi...
      Jika ada sejuta pemuisi di dunia ini
      Maka sejutalah gaya penyampaian puisi
      Nggak bisa sama
      Yang penting difahami dan diminati oleh si pembaca
      Tak kira apa juga taraf pendidikan dan kerjaya mereka
      Jika puisi yang dihasilkan
      Semua peringkat dapat menghayati dan memahami
      Itulah kepuasan sebenar si pengkarya puisi
      Bagiku puisi adalah duniaku
      Semenjak rakan sastra kubilang
      Setiap kata-kataku adalah puisi
      Makanya aku teruja dalam dunia puisiku
      Aku tenggelam dalam kata-kata puisiku
      Aku taksub dengan kata-kata puisi semua rakan puisiku
      Dunia yang kudambakan
      Karena terlalu taksub
      Aku bingkaikan
      Puisiku
      Puisi rakan puisiku
      Biarpun berbeda bahasa dan berbeda benua
      Itu lagi kusuka
      Karena tertaksuban dengan dua puisi yang berbeda
      Aku campurkan bahasa Melayu dan bahasa Indonesia
      Biarpun ada yang akan kaget
      Aku nggak kisah
      Yang penting aku
      Adalah aku
      Cara aku berpuisi caraku
      Itulah duniaku
      Asalkan ada yang sudi membaca puisiku
      Itu pun sudah memadai
      Tak like dan tak komen pun tak apa...
      Kalau sebagai teman fb
      Pastinya mesti...
      Karena aku tak tega
      Punyai teman fb
      Yang sepi
      Dalam kelu
      Maka dari itu faham-faham ajelah
      Jika aku sepi terus ....
      Sekarang ada kah kamu faham....?
      Rakan fbku...
      By Ratu Rimba Niagara
      25 Rabiulakhir 1436H
      15 Februari 2015
      19 menit · Telah disunting · Batal Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn jawaban nya belom bunda-kurang tepat--hehe-jawab bunda siapa yang mendirikan ini Karya Ratu Rimba Rabeah Binti Mohd Ali
      21 menit · Suka · 1
      Rabeah Binti Mohd Ali hehehe Ratu Rimba Niagara adalah nama pena bunda. Bukan berangan nak jadi ratu tapi memadailah menjadi ratu pujangga nusantara di hati semua...hehehe
      17 menit · Batal Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn yang gaga bunda-bukan sanglelaki aja yang bole gaga diatas semua-tetapi-wanitapun ole gaga atas hakhak dan kariya atau pribadian yang gaga=wanita juga bisa-maka itu bunda harus bicara tentang hakhak wanita-maka wanita memimpin anak anak nya atau anak dunia dan pendidikan atau semuanya -wanita dapat berpran sempurna untuk anak dunia atau anak nusantara atau guru di dalam pendidikan atau orang tua di dalam kehidupan-maka itu hai wanita dunia-gagalah atas kepemimpinannya-maka itulah sastera bajanya alam atau bapak nya alam dan semuanya bapak bicara-saya bicara dengan ilmu-hakhak wanita-adalah kepemimpinan di dalam anak anaknya atau ilmu pendidikan atau disemua pilihan-maka itu saya adalah lelaki yang memberikan hak kepemimpinan wnita-harus tanggu dan harus berdijiwa tinggi dan percayalah atas-badai bapanya sastera alam-maka jawabannya-wanita wajib mendirikan hakhak kepemimpinan sastera-cerdaskan wanita semuanya bunda RAabeah-bicaralah atas-kepemimpinan diatas-sasteranya hakhak kewanitaan dunia-salam sastera bajanya alam
      12 menit · Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn kalau lelaki yang komenbunda yang seperti saya-pastikan bunda bisa kalah debat diatas asteranya--maka itulah bunda- melati diri atas kemampuan-melati diri atas keperibadian atau kepemimpinan sastera-bunda diberihak untuk kepemimpinana anak nusantara bersastera atau berilmu pengetahuwan-maka bunda harus menjiwai jiwa nya alam perkasa dunia-sastera bunda-terbitlah sempurna bunda nusantara---PR untuk wanita dunia-Jadilah wanita yanggaga-atas kepemimpinana alam jagat perkasa gumbang jagat-maka itulah bunda-sstera adalah kepemimpinana di dalam anak-atau di dalam pendidikan anak atau hingga mendewasah-sasterabunda dewasa jiwa-sastera bunda meyinari dunianya sastera
      9 menit · Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn badai memancing ombak-ibu ombah-bapaknya badai-maka saya melihat-atau menatap -ombak bergerak-kerenah saya-saya menggerakombak dipantai-ombak digerak kerenah saya-saya beerombak-kerena badai
      8 menit · Suka · 1
      Alam Pren Adni Mpn terik sastera berdebat-artinya menciptakan prssolusian kemajuan sastera modernndunia-penciptaan sastera debat atau-mata pelajaran batu berkemampuan baru atau adu ilmu---bapaknya sastera kepemimpinan dunianya alam-gaib atau nyatakan----
      7 menit · Suka · 1
      BERCINTA DI SYURGA TERPATRI CINTA DI SYURGA
      Kadangkala aku tertanya-tanya?
      Adakah kekasih sesetiamu?
      Adakah kekasih sejujurmu?
      Adakah kekasih mencintaimu kerana-Nya?
      Adakah kau idola cinta Adam dan Hawa?
      Makanya kudoakan moga kau
      DiKurniakan cinta sesuci Adam & Hawa...
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
      Diciptakan Hawa untuk Adam cintai
      Diciptakan Adam untuk Hawa syukuri
      DiKurniakan cinta Adam...
      Saling cinta mencintai
      Ditemukan bukan untuk berpisah
      Tapi menyatukan hati
      Hingga ke hujung nyawa
      Dari Syurga Adam dan Hawa bercinta
      Hingga ke Syurga Adam dan Hawa ..
      Mematrikan cinta
      Sungguh suci cinta Adam & Hawa...
      Sungguh indah....indah...indah...
      Mungkin ini skrip Adam kepada Hawa...
      "Hawa kau bidadariku...
      Untuk aku cintai seumur hidupku"
      "Adam kau bidadaraku...
      Untuk aku syukuri pada-Nya seumur hidupku,"
      SUBHANALLAH
      Indah....indah...indah...
      Cinta Adam & Hawa ...
      Cinta Idola....
      Bagi semua pasangan
      Yang bercinta kerana-Nya
      Bercinta di Syurga
      Berakhir di Syurga
      Cinta abadi selamanya
      Istimewa kukarang madah cinta ini untukmu rakan pujanggaku
      Inilah madah cinta
      Inilah puisi cinta
      Inilah cerpen cinta
      Yang dinanti-nanti abad ini
      Moga memberi manfaat
      Dunia akhirat untuk semua
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
      By Ratu Rimba Niagara
      25 Rabiulakhir 1436H
      15 Februari 2015
      6 menit · Suka
      Alam Pren Adni Mpn berbadai aku bicara-bergelombang aluwan bilah kumara---berbunyi angin-bila aku bernyanyi-berombak air badai-bila ku bersemi---membadai angin dilaut-melepas sampai mengombak- membawa sampai didaratan-hanya sangsikbisu-dermaga yang melihat atas kasi sayang ku atas-keperkasaan badai-melepaskan ombak ombak yang bermain kata dan nada nya -sastera jagat perkasa kumbang jagat
      (sastera di semua bidang terikrecoll ilmu sastera-nusantara----(=
      (prstasi Rabeah Binti Mohd Ali)--- ada (cerpen)-ada buku lainya- ada puisi-ada semuanya- ada kata kata- ada juga pantun nya-ada pemahaman-yang unggul sampai semuanya inspirasi yang berbeda-ada kemampuan-ada juga kemajuan modernnisasi berimanis-maka itu semuanya ada-ada ilmu ilmuan-ada juga penelitian-ada pemahaman-ada juda judul judul nya---ada kemampuan ada pengertian nya---- ada buku nya-ada juga inspirasi yang terara-ada semuanya ada juga judul judul ilmu yang berbeda-maka itu-penyatuan repolusien ilmu-meyatukan kata kata-sastera bisa disemua bidang kemampuan-maka meyatukan-maka penggaulan kemampuan-buku ini dapat melahirkan ilmu di semua bahasan-atau di semua bidang bahasa-dan semuanya pemahaman-kata kataka kan-
      (kata kata adalah solusi inspirasi yang baku berimajinasi tanggu nusantara)
      Rabeah Binti Mohd Ali SALAM NUSANTARA AGUNG
      SALAM 1 MALAYSIA
      SALAM 1 INDONESIA
      SALAM 1 BRUNEI
      SALAM 1 SINGAPURA
      SALAM 1 THAILAND
      SALAM NUSANTARA AGUNG
      SALAM 5 BENUA YANG TERCINTA
      KULAYANGKAN PUISI-PUISI
      AKSARA CINTA KEPADA SEMUA YANG DICIPTAKAN
      ALLAH AZZAWAJALLAH
      DI LANGIT DAN DI BUMI
      MOGA BERSAMA BERTALISIRATURAHIM SAMPAI MATI SAMPAI KUBUR SAMPAI SYURGA AAMIIN
      BERSAMA JUGA DAPAT DI SYURGAWI MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
      AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
      Karya Ratu Rimba Niagara
      Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      25 Rabiulakhir 1436H
      15 Februari 2015
      INSPIRASI CERPEN INI DAPAT-MEMAJUKAN PEMAHAMAN DIATAS SEMUA SASTERA-ATAU ILMU-DAN BUKU BUKU MODERNNISASI BERIMAJINASI-ATAU BERIMANISSI DISEMU AGAMA ATAU SEMUA BUDAYA-DAPAT MEMILIKINYA-ATAU MEMAHAMAI-KARIYA SASTERA ATAU-BUKU BUKU INI-DAPAT MELAHIRKAN IMAJINASI TERTINGGI KAN-ALAM SASTERA BERBAHASA PEMBAKUAN-KATA SOLUSI YANG TANGGU- KATA KATA ADALAH INSPIRASI YANG BAKURabeah Binti Mohd Ali----(CERPEN NUSANTARA ILMU DUNIA)
      dijudull kan---(kebijakan badai meyapa ombak-)-
      (kepemimpinan badai-memimpin ombak ombak yang bernadaj indah sastera) (Rabeah Binti Mohd Ali )-(salam sukses mendunia sastera) ---
      (modernnisasi beriman NUSANTARA SASTERA DUNIA)
      ini bunda- sebua buku-kis atau cerita impian ilmu dan-judul ilmu badai meyapa ombak-maka bunda-bua judul bukunya-sstera badai meyapa ombah-bunda copi-terus-buat bukunya-maka bunda akan dikenal dunia--impian nusantara atau dunia menduniakan sastera----buku ini di karang-alam dan ratu nusantara-rimbah ilmu -rimbah niagara lima benua atau-seluru dunia -mampua memahamai-karya ini-maka bundalah yang -menciptakan bahasan-bahasa bahasa semua negara-terjemakan -buat bukunya di masing masing negara-maka-sukseslah bunda bersamah-buku buku-sastera berjudul-badai meyapa jiwa mabat ombak ombak di darmaga daratan ilmu pengetahuwan sastera bicara0buat judulnya bunda-maka dijudull kan---kebijakan badai meyapa ombak--kepemimpinan badai-memimpin ombak ombak yang bernadaj indah sastera Rabeah Binti Mohd Ali -salam sukses mendunia sastera ---modernnisasi beriman---
      Alam Pren Adni Mpn Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih nanda karena sudi memahami dunia sastera bunda.
      bunda teruja dalam dunia sastera bunda karena datang-Nya ilham dari Ilahi. Jika dari-Nya sastera yang dikarang terlalulah indah. Subhanallah indahnya sastera ilham dari-Nya. Allahu Akbar syukur Alhamdulillah Aamiin.
      Unlike · · Share
      You, Alam Pren Adni Mpn and 7 others like this.
      1 share
      Alam Pren Adni Mpn Kurniaan Ilahi untuk menjayakan bersama. In Shaa Allah berjaya. Aamiin.sastera bunda karena datang-Nya ilham dari Ilahi.-
      NUR HIDAYAH KASIH-NYA TERUS BERSINAR
      TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH KITA DIKEMBALIKAN,' Karya Ratu Rimba Rabeah Binti Mohd Ali
      February 15 at 4:41pm · Unlike · 1
      Ratu Rimba Niagara Kejayaanku Kejayaanmu Kejayaan Pewaris Nusantara Dengan Izin-Nya jua. In Shaa Allah Aamiin.
      February 15 at 5:55pm · Unlike · 2
      Alam Pren Adni Mpn aminehehe--
      February 15 at 6:02pm · Unlike · 1
      Ratu Rimba Niagara Maka tersenyumlah bulan dan bintang karena tak merindu lagi...hehehe
      February 15 at 6:04pm · Like · 1

      MENULIS BUKAN MENJADI TERNAMA JAUH SEKALI UNTUK DISANJUNG
      MELAINKAN MENDAPAT RAHMAT KASIH-NYA DUNIA AKHIRAT DAN
      MENDAPAT KASIH SEMUA YANG DICIPTAKAN-NYA DI LANGIT DAN DI BUMI
      ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      Indah sastera ilham dari Ilahi,
      Lagi ditulis rasa tak jemu,
      Syukur sebanyak-Nya pada Ilahi,
      Moga ada Nilaian di sisi-Mu.
      Menulis mendambakan Nur Rahmat Kasih-Nya,
      Menyebarluaskan Maha Pemurah Kasih-Nya,
      Kepada semua yang DiCiptakan-Nya,
      Moga yang menulis dan membaca mendapat Rahmat Kasih-Nya.
      (Aamiin)

      Indah sungguh bulan purnama,
      Sinarnya terpancar ke bunga tanjung,
      Mengarang bukan menjadi ternama,
      Jauh sekali untuk disanjung.

      DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
      RATU RIMBA NIAGARA @ TOH PUAN RATU KENCANA SARI
      SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
      PUJANGGA SRIBU JAMAN @ RATU PUJANGGA NUSANTARA
      PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
      SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
      PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA @ MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
      29 RABIULAKHIR 1436H
      19 FEBRUARI 2015
      Jangan hanya berharap, bertindaklah.
      Mario Teguh
      Like ·  · 


      TEATER BANGSAWAN DIRAJA, '"KERIS PUSAKA PULANGGENI LUK 5 PAMOR LAWE SAUKEL" Karya Ratu Rimba Niagara, Cirebon Heritage, Garjito Gondokusumo, Cipto Hening & Rakyat Nusantara

      Ratu Rimba Niagara shared Cirebon Heritage's photo.

       'PUISI-PUISINYA SANGAT INDAH,' CIREBON HERITAGE

      Cirebon Heritage

      ASSALAMUALAIKUM WR WB
      AKU BERSAMA KERIS KESAYANGANKU "KERIS PUSAKA PULANGGENI LUK 5 PAMOR LAWE SAUKEL"
      LAWE SEUKEL : FILOSOFI TOLAK BALA SEGEDENYA
      SAAT KITA KECIL MASIH BAYI, LEHER KITA DIIKAT OLEH BENANG UNTUK TOLAK BALA,
      EMPU MEMBUAT KERIS BERDASARKAN PESANAN, KERIS DENGAN PAMOR LAWE/BENANG DIMAKSUDKAN UNTUK MAKSUD YANG LEBIH BESAR, TOLAK BALA UNTUK NEGARA/KERAJAAN
      BENANG BISA SEBAGAI PENGIKAT,
      MENYATUKAN YANG BERJAUHAN,
      YANG BERCERAI BERAI
      YANG BERSERAKAN
      YANG BERBEDA..
      YANG BERMUSUHAN
      DIIKAT OLEH SUATU FILOSOFI BENANG (LAWE) SALAM BUDAYA DAN SALAM SILATUROHIM...
      .....AMIN
      DIBELAKANGKU GAMBARAN EYANG PRABU JAYADEWATA, RADEN MANAH RASA. SRI BADUGA MAHARAJA, YANG LEBIH DIKENA; DENGAN PRABU SILIWANGI, RAJA BESAR KERATON SRI, BHIMA , NARAYANA, MANDURA, SURADIPATI, KERAJAAN PAJAJARAN — with Aom Harry, Nyi Mas, Pangeran Raja Adipati and 28 others at L PH.
      Unlike · · Stop Notifications · Share
      You, Suttan Seghayo Dipuncak Nur and 183 otherslike this.
      2 shares
      Cirebon Heritage MOHON IJI GANTI PICTURE PROFIL...SALAM
      February 2, 2013 at 12:37pm · Like · 3
      Kristanto Susilo gantheng aah . . . .
      February 2, 2013 at 12:53pm · Like · 2
      Deddy Madjmoe Eyang Prabu yang dikawal macan putih cool sekali...
      February 2, 2013 at 1:02pm · Like · 2
      Pramudya Yanuanto kok sama dg saya ya? Pandawa Lare juga kesayanganku ...
      February 2, 2013 at 1:45pm · Like · 1
      Lemah Ireng Sdjati nice fp nya ... Cincin di tangan kiri bagus toeh ...
      February 2, 2013 at 4:04pm · Like · 2
      Cirebon Heritage Lemah Ireng Sdjati,,,, pandangan yang mantap,,,
      February 2, 2013 at 8:29pm · Like · 1
      Rm Bambang Sugeng mantabbb jeh !
      February 2, 2013 at 8:36pm · Like · 1
      Lemah Ireng Sdjati trimakasieh ..
      February 2, 2013 at 10:46pm · Like · 1
      Ratu Ayu ckckckck.....
      February 3, 2013 at 2:46am · Like
      Ratu Rimba Niagara TEGAS! BERANI! PANTANG PAHLAWAN CIREBON DICABAR!
      February 3, 2013 at 3:03am · Like · 1
      Cirebon Heritage Ratu Rimba Niagara, TERIMAKASIH RATU, SMOGA KITA SELALU MENGHORMATI KARYA PARA PENDAHULU KITA, ... SALAM
      February 3, 2013 at 4:10am · Unlike · 1
      Cirebon Heritage Cah Angon... SUKUR ATUH ARI LOBA MAH,,,,
      February 3, 2013 at 4:14am · Like
      Ratu Rimba Niagara SALING MENGHARGAI INDAHNYA PERJUANGAN YANG SUCI MURNI DEMI AGAMA BANGSA DAN NUSANTARA TERCINTA!
      February 3, 2013 at 4:21am · Like

      PAHLAWAN KEMERDEKAAN NASIONAL REPUBLIK INDONESIA!'

      Sunan Pakubuwono VI...
      demi Nusantara tercinta kau rela
      pertaruhkan nyawamu di setiap penjuru waktu
      tubuhnmu di hujani peluru
      ditembusi peluru di segenap tubuhmu
      ketika peluru tepat terkena di atas pelupuk mata
      sebelah kanan dan pada dahimu sebelah kanan
      tertembus peluru senjata, "Banker Rifle"
      tubuhmu bermandikan
      darah...darah...darah...
      merah...merah...merah...
      pekat...pekat...pekat...
      mengalir deras tanpa henti
      wajahmu tersenyum tenang
      lalu berkata,
      "Wahai kawulaku, warga Nusantara...
      Aku Rajamu...
      Aku rela pecahkan kepalaku
      dan tumpahkan darahku
      lewat senapang Banker Rifle dari
      tangan angkara penjajah Belanda,
      demi cita-cita kemerdekaanmu !”.
      Setelah habis berkata nafas pun terhenti
      dan mata pun terpejam rapat tapi masih
      tersenyum indah untuk diwariskan
      kepada seluruh warga Indonesia
      dengan harapan wasiatnya didengari
      lalu mempertahankan kemerdekaan
      Indonesia hingga ke tetesan darah terakhir!
      Biarpun hampir seratus delapan tahun
      pemergian Sunan Pakubuwono VI
      jasa kepahlawananmu masih diingat
      hingga ke saat ini dan tidak akan dilupa
      sampai kapan pun!
      Memang selayaknyalah Pemerintah Republik Indonesia
      mengangkat mu sebagai ,
      'PAHLAWAN kEMERDEKAAN NASIONAL REPUBLIK INDONESIA!'

      Karya Ratu Rimba Niagara
      8 Mac 2012
      DISIARKAN PUISI BAGI MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA PADA
      17 AGUSTUS 2012/ MALAYSIA 31 OGOS 2012
      8 Ogos 2012
      19 Ramadan 1433H
      2 hours ago · Like · 1

      MENYAHUT PANGGILAN SEMBOYAN PERJUANGAN IBU PERTIWIMU!

      Duhai rakan seperjuanganku dari benua Indonesia
      Biarpun aku bukan lahir di bumi bertuah Indonesia
      Tapi aku ditakdirkan untuk menyayangi negaramu
      Aku tak tahu kenapa
      Darah yang mengalir ditubuhku ini
      Serasa denyut nadinya seiring dengan ibu pertiwimu
      Serasa roh para pejuang ibu pertiwimu memanggil-manggil aku
      Untuk menyahut semboyan perjuangan ibu pertiwimu
      Roh-roh suci pejuang negaramu yang telah lama bersemadi
      Hidup dalam jiwaku
      Mahu aku teruskan perjuangan mereka
      Bersama-sama dengan para pejuang ibu pertiwimu
      Mahu aku lupakan panggilan semboyan perjuangan itu
      Lagi aku ingin memadamkan
      Lagi membara-bara gelora api perjuangan
      Biarpun aku tidak ditakdirkan lahir di bumi Indonesia
      Tapi aku ditakdirkan untuk menyahut panggilan ibu pertiwimu
      Dan aku redho karena itu takdir-Nya
      Biarpun aku tidaklah segagah pahlawan-pahlawan di medan juang
      Izinkan aku berpena bertintakan darah dan air mataku
      Untuk sama-sama berbakti kepada ibu pertiwimu
      Moga perjuangan suci aku ini jangan sesekali disalah artikan
      Dan sudilah terima perjuangan suciku ini sesuci perjuangan
      Para pejuangmu yang masih hidup atau yang telah mati di medan juang!
      Karya Ratu Rimba Niagara
      24 Jun 2012
      (PETIKAN DARIPADA WALL GARIJITO GONDOKUSUMO & RATU RIMBA NIAGARA)
      24 Jun 2012
      5 Ogos 2012
      16 Ramadan 1433H

      Garjito Gondokusumo Dengan rasa hormat yg seksama saya haturkan terimakasih wahai sahabatku Ratu Rimba Niagara. begitu perhati kamu atas nafas gerak para pecinta patriotik kebangsaan. Memang dgn dinamika yg luar biasa...tp dgn kepolosan bahasa yg bernurani muncul s ebuah kritik dan otokritik. memang perubahan harus terjadi sbg gerakan REVOLUSIONER untuk kembalikan martabat Bangsa dan negara indonesia. Sesuai citanya menuju kesejeterahan sosial bagi rakyat. Mau tidak mau harus kembali ke JALANNYA REVOLUSI INDONESIA...
      Tuesday at 6:54pm via mobile ·
      (PETIKAN DARIPADA WALL GARIJITO GONDOKUSUMO & RATU RIMBA NIAGARA)
      24 Jun 2012
      February 3, 2013 at 4:37am · Like · 1

      BUNG KARNO PEJUANG KEAMANAN RAKYAT INDONESIA

      Duhai Bung Karno...
      Kau pejuang rakyat sejati
      Kau rela derita demi rakyat Indonesia
      Hidupmu adalah perjuangan
      Tiada hari tanpa perjuangan

      Kau kata...
      Berikan aku 1 pemuda
      Niscaya akan kuguncangkan dunia!

      Kau kata lagi...
      Biarpun aku seorang presiden
      Rakyat tetap berkuasa menentukan
      Siapa pemimpin yang layak untuk mereka naungi

      Kau kata lagi...
      Jangan pernah malu berbuat kebaikan
      Karena kemajuan tidak akan dicapai!

      Kau kata lagi...
      Bangsa yang besar
      Adalah bangsa yang menghormati jasa pahlawannya

      Kau kata lagi...
      Kau lebih mudah mengusir penjajah
      Tapi akan menjadi sulit jika bangsamu sendiri melawan
      Jika mahu kekal merdeka
      Mesti percaya dengan kekuataan bangsanya sendiri
      Kita belum hidup dalam bulan purnama
      Karena banyaknya pancaroba
      Tapi tetaplah bersemangat elang rajawali
      Selama masih ada ratap tangis di gubuk-gubuk pekerjaan kita selesai !
      Berjuanglah terus dengan mengucurkan sebanyak-banyak keringat.
      Tuhan tidak merobah nasibnya sesuatu bangsa sebelum bangsa itu merobah nasibnya”
      Janganlah melihat ke masa depan dengan mata buta!
      Tapi pandanglah dengan mata hati demi pada masa akan datang.
      Kenapa kita masih tidak mempercayai bangsa sendiri?
      Tidak mempercayai satu sama lain!
      Pada hal kita adalah berasal
      Rakyat Gotong Royong

      Putra dan putri Indonesia
      Adalah dua sayap Garuda Indonesia
      Jika dua sayap sama kuat
      Maka terbanglah Garuda
      Sampai ke puncak yang setinggi-tingginya
      Jika patah satu daripada dua sayap Garuda itu
      Maka tidak akan dapatlah terbang Garuda itu sama sekali !
      Makanya ...
      Demi Indonesia
      Putra putri Indonesia
      Harus bersemangat waja menerbangkan
      Sayap Garuda
      Agar bisa terbang setinggi-tingginya
      Hingga mencapai bintang
      Untuk dihadiahkan kepada rakyat Indonesia
      Dan diwariskan bintang itu
      Kepada anak cucu Indonesia
      Bergemerlapanlah bintang itu
      Selagi ada bulan dan matahari!

      Makanya bangunlah bangsa Indonesia ku
      Sama-sama memperkokohkan kedua sayap Garuda
      Untuk mencapai bintang
      Demi sebuah senyuman kehidupan
      Seluruh rakyat Indonesia tercinta!

      Bangunlah satu dunia!
      Di mana semua bangsa hidup
      Dalam damai dan persaudaraan!

      KARYA Ratu RIMBA NIAGARA
      28 April 2012
      (UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA PEJUANG RAKYAT INDONESIA YANG TERCINTA)
      (DISIARKAN PUISI SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA PADA 17 AGUSTUS 2012)
      Friday at 11:29pm ·
      26 minutes ago · Like
      February 3, 2013 at 4:43am · Like · 2

      SUMPAH SETIA PUTRA PUTRI INDONESIA

      Duhai...
      Putra putri Indonesia
      Kalian adalah anak pasca merdeka
      Indonesia bumi yang bertuah ini
      Telah diwariskan pada kalian
      Untuk memakmurkan dan
      Melestarikan segala
      Perjuangan moyang mu

      Duhai...
      Putra Putri Indonesia
      Dikau lah pejuang sejati
      Bukan penghianat terdahulu
      Maju terus pantang mundur
      Lanjutkan perjuangan ini
      Berani bela bumi pertiwi
      Dengan senyum jiwa merdeka

      Duhai...
      Putra Putri Indonesia
      Semangat mu sentiasa bergelora
      Membela ibu pertiwi
      Dengan sesungguhnya merdeka
      Makanya siapkan barisan
      Karena langkah masih panjang
      Jika dipersiakan dan terlalai
      Maka sia-sia lah perjuangan terdahulu!
      Justru setiap langkah
      Mesti bijak dan berstrategi

      Duhai...
      Putra Putri Indonesia
      Indonesia harus merdeka
      Dalam arti sesungguhnya
      Makanya satukan hati
      Segenap elemen bangsa
      Dengan kesucian
      Saling bersatu hati
      Saling mengerti
      Dalam ikatan
      Terpatri
      MEMERDEKAKAN IBU PERTIWI
      Dari sebarang kemunafikan
      Sumpah setia pejuang terdahulu

      Duhai...
      Putra Putri Indonesia
      Lanjutkan perjuangan ini
      Berani bela ibu periwi
      Karena kemerdekaan
      Ini hanya dikekalkan
      Di tangan rakyat
      Yang berjiwa merdeka
      Hanya mahukan
      Seluruh kehidupan rakyat
      Indonesia terjamin
      Bisa semua rakyat
      Rasa syukur dalam redho Ilahi
      Itulah arti sebenarnya kemerdekaan
      Yang didambakan perjuang terdahulu
      Hingga dilanjutkan pada semua
      Putra Purtri SEINDONESIA
      Sejak dulu hingga kini
      Perjuangan ini tak akan
      Pernah terpadam
      Selagi ada bulan dan Matahari!

      Merdekalah Indonesia tanpa penjajahan asing
      Merdekalah rakyat Indnesia tanpa penindasan
      Merdekalah bahasa Indonesia tanpa kemunafikan
      Makanya senyuman pejuang terdahulu
      Akan terpatri bersama senyuman anak cucu INDONESIA
      Abadi selamanya!
      Itulah sumpah setia Putra Putri INDONESIA!

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      27 April 2012
      (PETIKAN DARIPADA GROUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA)
      27 April 2012
      February 3, 2013 at 4:45am · Like · 2


      GURINDAM JIWA SEORANG PEMIMPIN
      'BALASLAH BAKTINYA DENGAN SYURGA-MU'

      Subhanallah
      sejuk perut ibumu
      mengandungkanmu
      melahirkanmu
      membesarkanmu
      mendidikmu
      dengan ilmu dunia
      jua ilmu akhirat
      kau menjadi
      anak yang soleh
      Alhamdulillah
      Syukur pada-Nya
      karena dikurniakan
      seorang anak
      yang berjiwa pemimpin
      sanggup berkorban
      demi rakyatnya
      suka duka bersama
      derita rakyat
      air mata rakyat
      pemasalahan rakyat Brunei & SeNusantara
      ingin dikongsi bersama
      lalu difikir
      diselesaikan dengan
      semampu mungkin
      sekudrat pemikiran
      diperah habis
      peluh setitik
      tidak dipersiakan
      karena terlalu
      amat berharga
      untuk rakyat tersayang
      untuk negara tercinta
      maka bergemalah
      lagu patriotik
      'Kusayaang Rakyatku Demi-Nya'
      di setiap pelosok bumi bertuah SeNusantara
      di bawah pimpinanmu
      dan disahut penuh gemuruh
      lagu rakyat untuknya
      'Pemimpin Kasihmu Abadi Di Hati Kami'
      siapa yang mendengar
      pasti mengharu-birukan kalbu
      lalu menangislah
      pemimpin kesayangan rakyat itu
      bersama-sama dengan rakyatnya
      lalu mengundang rahmat
      Tuhan Yang Menguasai Langit Dan Bumi
      suasana sepi seketika
      bertafakur dalam kesyukuran pada-Nya
      Allahu Akbar
      dengan Kebesaran-Mu Tuhan
      KAU Kurniakan seorang pemimpin diRaja
      berjiwa Rakyat
      kami syukuri dalam sujud!
      kami sayang raja dan pemimpin kami
      hadirnya kami hargainya
      perginya kami iringi doa restu-Mu
      KAU balaslah segala bakti ikhlasnya
      dengan Syurga-Mu
      kami ingin bersamanya di Syurga juga
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

      Karya Ratu Rimba Rimba Niagara
      20 Oktober 2012
      (DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA YANG BERGELAR
      PEMIMPIN DI BUMI BERTUAH SENUSANTARA)
      (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA
      CINTA 5 BENUA)
      20 Oktober 2012

      BANGKITLAH MERAH PUTIH

      Bangkitlah merah putih
      Bangkitlah dari lenamu yang panjang
      Ibu Pertiwi Nusantara
      Kegalauan kini
      Jiwanya parah membarah
      Pabila perjuangan kasatria terdahulu
      Tidak diperjuangkan dan dipertahankan
      Karena sudah berada di ambang telur di ujung tanduk
      Jika masih lagi berleka dengan pesona dunia
      Makanya merah putih
      Tidak akan berkibar
      Tanpa rela ibu pertiwi
      Akan diturunkan oleh musuh durjana
      Kalo itu tejadi makanya
      Tsunami akan menggulungkan
      Seluruh Se-Nuswantara tanpa ehsan!
      Karena dimakan sumpah oleh
      Ksatria terdahulu yang memperjuangkan
      Kemerdekaan Nusantara mempertaruh nyawa
      Di setiap penjuru waktu seluruh hidupnya
      Alangkah malangnya jika itu terjadi
      Makanya dari itu
      Seluruh kasatria Nusantara
      Tak akan ijinkan itu berlaku
      Dengan segala kodrat pemikiran dan tenaga yang ada
      Akan pertaruhkan demi kemerdekaan
      Ibu Pertiwi SeNuswantara
      Dipertahankan di setiap penjuru waktu
      Biarpun nyawa jadi taruhan!
      Itulah sumpah para
      Kasatria SeNuswantara
      Dulu kini dan selamanya
      Maka dari itu Merah putih
      Akan terus berkibar dan berkibar
      Dengan Teguh!Gagah!Megah!
      Semegah seluruh rakyat Nuswantara!

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      14 Jun 2012
      (PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN KEMERDEKAAN INDONESIA PADA 17 AGUSTUS 2012 /MALAYSIA 31 OGOS 2012)

      Garijitp Gondokusumo : Ratu Rimba Niagara. adalah seorang pujangga yang lintas bangsa. pantas kiranya beliau kita katakan seorang pujangga sejati. dan REVOLUSIONER SEJATI UNTUK NUSANTARA.
      16 minutes ago · Like
      February 3, 2013 at 4:48am · Like · 2

      SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN INDONESIA TERCINTA!

      Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Indonesia Tercinta
      Sekalung tahniah buatmu
      Merah putih sentiasa berkibar megah
      Semegah rakyat Indonesia
      Semegah ibu pertiwi Indonesia
      Setiap 17 Agustus kau sentiasa
      diraikan seluruh rakyat Indonesia
      penuh bangga
      penuh megah
      menyanjungimu menyayangimu
      karena memiikimu bukanlah mudah!
      darah para kasatria diRaja
      sebati di bumi
      untuk pertahankan ibu pertiwi
      nyawa jadi taruhan
      karena keberanian
      para kasatria diRaja
      rela mati di medan juang
      meraih kemerdekaan untuk Indonesia
      makanya Indonesia
      akan terus merdeka
      dalam arti kata yang sebenar-benarnya
      mengikut kehendak rakyat dan ibu pertiwi
      tak akan ada penyelewengan cinta
      pada ibu pertiwi
      karena segala pengorbanan kasatria diRaja
      akan menjadi percuma
      makanya Indonesia harus bersatu
      bagi mempertahankan bumi bertuah
      Indonesia daripada dijajah kembali
      karena kemerdekaan Indonesia
      adalah hadiah daripada tetesan darah kasatria diRaja
      untuk anak bangsa dan ibu pertiwi Indonesia!
      Berkibarlah! Berkibarlah! Berkibarlah Merah Putih!
      dengan penuh rasa megah dan bangga
      Garuda diRaja di angkasa raya berterbangan
      sambil mengibarkan merah putih
      lambang kemegahan Indonesia
      Merah putih akan sentiasa berkibar megah
      dikibarkan oleh semua rakyat Indonesia
      yang cintakan Indonesia
      lambang cinta pada Indonesia
      dan tanda menghargai jasa para kasatria diRaja
      yang rela gugur di medan juang!

      'SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN INDONESIA TERCINTA!'
      'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI KAPAN PUN!
      ' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
      'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI SENUSANTARA MASA HADAPAN'

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      17 Agustus 2012
      28 Ramadan 1433H
      (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SELURUH RAKYAT INDONESIA TERCINTA SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-67 PADA 17 AGUSTUS 2012)
      (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP KOMUNITAS KEDATUN KEAGUNGAN CINTA BUDAYA & WALL DEN MAT MANGKUBUMI & WALL GARIJITO GONDOKUSUMO & WALL RATU RIMBA NIAGARA)
      17 Ogos 2012
      17 Agustus 2012
      28 Ramadan 1433H

      (PETIKAN DARIPADA WAL GRUP KAHIRUDDIN AL-YOUNG RIAU-FANS)
      3 November 2012
      February 3, 2013 at 4:48am · Like · 2

      Cirebon Heritage subhanallah syairnya begitu indah... syarat akan amanah, syarat akan semangat dan syarat akan nilai2 ilahiah... salam ratu,.. selamat menunaikan ibadah sholat subuh
      February 3, 2013 at 5:36am · Unlike · 1

      DALAM TENANG TIKA BERTEMU DENGAN-MU

      hidup ini indah
      seindah nama-Nya
      seindah kalam-Nya
      seindah dzikir-Nya
      DiAgungkan
      Dipuja
      DiEsakan
      Didzikirkan
      Dengan suara mendayu dayu sayu
      Merayu rayu...
      Memanggil nama-Nya
      Berulang-ulang kali
      Tanpa jemu
      Lagi didzikirkan
      Buat hati jadi terlara syahdu
      Berguguran air mata mohon
      DIA mengampunkan segala kekhilafan dengan-Nya
      DIA membalas segala kasih dan cinta akan DIA
      Mengizinkan melakukan amal soleh yang diterima-Nya
      Memakbulkan segala doa
      Duhai Yang Maha Pengampun
      Duhai Yang Maha Penyayang...
      Duhai Yang Maha Pengasih
      Kukasih
      Kusayang
      Kucinta-Mu
      Tiada penghujung-Nya
      Maka-Nya di pagi yang syahdu ini
      Balaslah kasih dan cintaku pada-Mu
      Balaslah kasih dan cinta semua para Kekaseh-Mu
      Kami ingin hidup dan mati dalam kebaikan
      Moga dapat bertemu dengan-Mu
      Dalam redho lagi diredhoi
      Dalam tenang tika bertemu dengan-Mu
      Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin


      Karya Ratu Rimba Niagara
      22 Rabiualawwal 1434H
      3 Febuari 2013
      February 3, 2013 at 5:39am · Like · 2

      Cirebon Heritage puisi2nya sangat indah ratu...
      February 3, 2013 at 5:40am · Unlike · 1

      Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH TIDAK TERHINGGA ATAS SEGALA DUKUNGAN DAN KESUDIAN UNTUK MENGIZINKAN RATU RIMBA NIAGARA MENYIARKAN KARYA-KARYA DI WALL YANG MULIA INI. MOGA ALLAH SAJA YANG DAPAT MEMBALAS-NYA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      February 3, 2013 at 5:40am · Like · 1

      Ratu Rimba Niagara SALAM NUR HIDAYAH KASIH ILHAM DARI-NYA UNTUK SEMUA YANG TERKASEH DI KALBU IMAN , MOGA DI SYURGA KITA DAPAT BERSAMA MEMATRIKAN KASIH DI DUNIA INI. IN SHA ALLAH AAMIIN.
      February 3, 2013 at 5:43am · Like · 1

      Cipto Hening Oh..iya .kang. Muklas saya izinkan untuk ganti Profile , kebetulan surat izinnya sudah saya tandatangani . Silahkan kalau ada waktu diambil surat izinnya kang.. Salam
      February 3, 2013 at 9:12am · Like · 1

      Cirebon Heritage Ratu Rimba Niagara... salam ratu untuk sesuatu yang baik,,, tidak ada salahnya,.. silahkan tampilkan karya2 terbaik ratu disini... moga2 jadi bahan ilmu pengetahuan .... salam silaturohim dari cirebon
      February 3, 2013 at 9:18am · Unlike · 1

      Cirebon Heritage Cipto Hening
      February 3, 2013 at 9:18am · Like

      Cirebon Heritage Cipto Hening.... hahahahahh mantap ang, terimakasih surat ijinnya ... selamat rehat dpekan angi akhir
      February 3, 2013 at 9:19am · Like

      Ahmad Mansur Suryanegara Keris para Wali, Ulama atau para Sulthan, Keris islami. Perhatikan Serangka atau sarung keris, di atas tangan Bpk Ary Cheoz: Berbentuk Bulan Sabit dlm bahasa Jawa Kuno, Sasi. Di atasnya pada Pedangan Keris terdapat Bulatan Berpermata disebutnya Kartika atau Bintang. Jadi, Keris Islam ditandai dengan simbol BULAN BINTANG atau KARTIKA SASI.
      February 3, 2013 at 9:20am · Like · 2

      Cipto Hening Ratu Rimaba Niagara. Karya2nya amat mempuni .. Bedah terus semua pusaka Ratu . Salam budaya
      February 3, 2013 at 9:23am · Unlike · 1

      Ninik Ismiyati Poto profil nyata adanya,demikian pula amanah yg di embannya
      mewarisi watak ksatria sejati
      pusaka pun penuh pesona dan amanah
      warisan yang takkan merusakkan jiwa2 yang tak berdosa di tangan pas adanya.

      Sugeng enjang Kaang Mas. Potonya mantabbb.
      February 3, 2013 at 9:25am · Like

      Cipto Hening Kang Muklas ada yg kurang Aksesorisnya yg belum dipake . Anting anting..wk..wk..
      February 3, 2013 at 9:31am · Like · 1

      Ahmad Mansur Suryanegara PANDAWA yg berada di posisi Kanan Sang Dalang atau Kaum Yamin, Ahli Surgawi. Betapa pun besarnya lawan Kurawa berada di posisi Kiri atau Kaum Simalun, Ahli Neraka, dari Sang Dalang, berjumlah Seratus. Pandawa walaupun hanya Lima jumlahnya, selalu menang. Karena memegang Kalima (h) Sa(ha)da(h) - Kalimah Syahadat disimbolkan dalam kearifan lokal menjadi KALIMA SADA.Kelima Pandawa terdiri dari 1. Yudistira lambang Syahadat. 2. Bima lambang Sholat. 3. Janaka lam bang Zakat 4. Nakula lambang Shaum Ramadhan 5. Sadewa lambang Haji. Kedua terakhir jarang ditampilkan oleh Sang Dalang. Karena Ramadhan dan Haji terjadi hanya setahun sekali.
      February 3, 2013 at 9:33am · Like · 1

      Cirebon Heritage Ninik Ismiyati.. terimaksih penjelasannya sangat bagus.. kata berbalut puitis..sangat indah untuk dibaca...salam silaaturohim ya jeng
      February 3, 2013 at 10:17am · Like · 1

      Cirebon Heritage Cipto Hening... kalo anting2 kayanya nggak kang masku.... nggak sampe hati merusak kelelakianku kalo sampe harus pake anting2 hehehheheheh,..salam ang
      February 3, 2013 at 10:18am · Like · 1

      Cirebon Heritage Ahmad Mansur Suryanegara..... ssalam kang masku profesor... terimakasih penjelasannya sangat mumpuni,,, penuh histori dan filosofi... salam sejahtera selalu semoga prof.selalu sehat
      February 3, 2013 at 10:21am · Like

      Cirebon Heritage Femmy Christina Tewu,...Raden Rama Acep KOswara... terimakasih yah like-nya
      February 3, 2013 at 10:22am · Like · 2

      Raden Rama Acep KOswara Kliatan GAGAH mbah guru M.MUKLAS,.mantep dach..!!!
      February 3, 2013 at 10:55am · Like · 1

      Cipto Hening Sayang 1 kurang kang.Muklas .. Kerise kok pake keris Yogya sih , beli nyambung , seharusnya saya yg pegang itu .. Tulung ganti lagi kang foto profilnya pake keris cirbonan , nanti tak kasih izin lagi..
      February 3, 2013 at 2:27pm · Like

      Deny Hermantono Wah...pa Cipto, jeli juga ya.....betul pa Muklas, dilihar dr Warangkanya bukan Cirebonan, sebagai Wakil Budaya Cirebon sebaiknya Keris yg ditampilkan. Bukan keris dr luar Cirebon.....but away....kerennnn, salam
      February 3, 2013 at 2:34pm · Like · 1

      Cipto Hening Pak.deni , emang keris itu yg disenengi kang.muklas ..
      February 3, 2013 at 2:39pm · Like · 1

      Deny Hermantono Okey,I see......
      February 3, 2013 at 2:41pm · Like · 1

      Cipto Hening Aduh ada 1 lagi yg salah kang Muklas . Cicinnya , jangan pake bati mulia kang , pake batu akik . Pirus sama yaman sebagai simbul cirebon ,biar ada yg ngurus sama ada yg ngeman kang ..beli nelangsa.
      February 3, 2013 at 2:48pm · Like · 1

      Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH KEPADA PARA PAHLAWAN NUSANTARA
      Segala-Nya atas kehendak-Nya dan izin-Nya tanpa izin-Nya tiada daya upaya untuk hamba menulis karya Nusantara dalam keterbatasan pemikiran. Syukur pada-Nya sebanyak-banyak-Nya karena mengizinkan hamba berkarya dan syukur diketemukan dengan para-para pahlawan Nusantara yang tak jemu mendukung/menyokong dunia karya hamba. Terima kasih Sri Pemangku Adat dan semua pahlawan Nusantara yang sudi menghargai karya-karya hamba ilham dari-Nya.

      Ratu Rimba Niagara
      22 Rabiulawwal 1434H
      3 Februari 2013M
      February 3, 2013 at 2:48pm · Like · 3

      Cipto Hening Mau tanya Ratu Rimba , kalau .pak. Muklas masuk katagori pejuang Nusantara enggak ya bu .. Soalnya. Sudah melestarikan budaya bu
      February 3, 2013 at 2:53pm · Unlike · 2

      Ary Cheoz cakep sekali kang Mas... _/|\_ Rahayu ..
      February 3, 2013 at 3:01pm · Like · 1

      Ratu Rimba Niagara sama-sama melestarikan budaya kepahlawanan nusantara..termasuk juga Cipto Hening ya...hehehe
      February 3, 2013 at 3:01pm · Like · 1

      Cipto Hening Siap Ratu Rimba Negarta , temen saya pak.Deni juga pahlawan nusantara , kriterianya apa aja ya mbak.Ratu
      February 3, 2013 at 3:03pm · Unlike · 2

      Samiaji Ang Cipto Hening...nanggap teruuuuuuuuuuss...bli pegel tah Ang?
      February 3, 2013 at 3:23pm · Like · 1

      Deny Hermantono ƗƗaƗƗaƗƗa.. ƗƗaƗƗaƗƗa.. , ada2 saja pa Cipto....semua pahlawan, minimal buat keluarganya...
      February 3, 2013 at 3:29pm · Unlike · 2

      Cipto Hening Ya .. Om raden samiaji , namanuya juga orang awam jd harus tanya , begitu bangganya saya .. Tp kalau ngejualin keris pahlawan bukan ya mbak Ratu ..
      February 3, 2013 at 3:31pm · Unlike · 3

      Ratu Rimba Niagara Tentunya yang ada di sini berjiwa pahlawan ...sangat tersanjung dengan jasa bakti yang diberikan di bumi Nusantara...mereka semua sumber inspirasi untuk hamba berkarya....
      February 3, 2013 at 9:19pm · Like · 1


      Ratu Rimba NiagaraSAHABAT YANG BAIK PERMATA DARI SYURGA
      SAHABAT YANG BAIK ITU SEPERTI INDAHNYA PELANGI DI MALAM HARI, NILAIAN SAHABAT YANG BAIK SEPERTI PERMATA DARI SYURGA. SUBHANALLAH KURNIAAN DARI ALLAH YANG TIADA TANDINGAN-NYA YANG DISYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA.AAMIIN.

      Ratu Rimba Niagara
      23 Rabiulawwal 1434H
      4 Februari 2013M
      February 4, 2013 at 8:55am · Like · 1

      Cirebon Heritage selamat pagi ratu,,,sahabat yg baik adalah teman sejati pelipur lara pembuat semangat... dan kadang bisa melebihi saudara... selamat pagi ratu,..salam sejahtera selalu
      February 4, 2013 at 8:58am · Unlike · 1

      Ratu Rimba Niagara Kita ditemukan bukan perancangan kita
      Semuanya telah diaturkan oleh Yang Maha Bekuasa Sejak Azali Lagi.
      Pasti ada hikmah disebaliknya
      Berbagi ilmu kepahlawanan, inilah hikmahnya.
      Syukur kepada Tuhan atas Pengurniaan semangat para pahlawan Nusantara yang menjadi sumber inspirasi Ratu Rimba Niagara. Jutaan Terima Kasih para pahlawan Nusantara.
      February 4, 2013 at 9:04am · Like

      Ratu Rimba Niagara BAGAIKAN PERSAHABATAN DARI SYURGAWI

      Orkid kuning tanda persahabatan
      Dikirimkan kepada Cirebon Heritage
      Atas kesudian menghargai karya-karya Sastra Nusantara
      Dikarang oleh Ratu Rimba Niagara

      Segala budi tersanjung di hati
      Indahnya persahabatan dua benua berjiran
      Bagaikan persahabatan dari Syurgawi.
      Ratu Rimba Niagara
      23 Rabiulawwal 1434H
      4 Februari 2013
      February 4, 2013 at 11:27am · 

      Cirebon Heritage Eddi Priyanto... hehheheheh masa sih dukun segangah begini.... sy pecinta dan pelestari pusaka dan budaya mas... salam kenal,.. sy mensosialisasikan budaya nusantara masalalu agar dikenal adek2 kita

      February 8, 2013 at 6:25pm · Like · 2

      Ratu Rimba NiagaraLIHAT WAJAHMU BAGAIKAN LAKSAMANA HANG TUAH!
      PASTI RAMAI YANG GERUN UNTUK BERTARUNG DI GELANGGANG PAHLAWAN...PASTI RAMAI YANG TEWAS! hehehe
      February 8, 2013 at 6:34pm · Like · 1

      Asmaradika Sultan Keris Nya Boleh Tu Kang Mas Muklas Cirebon Heritage
      February 8, 2013 at 10:06pm · Like · 1

      Hedy Maria Dalam waktu dekat kang..
      February 9, 2013 at 9:08am · Like · 1

      Cirebon Heritage Ratu Rimba Niagara... terimakasih ratu... insya allah siap bertarung dalam mengangkat budaya... agar budaya menjadi acuan dan menjadi karakter berbangsa dan bernegara..... agar budaya ini tidak dilindas oleh budaya asing...karena budaya merupakan akar dalam berbangsa dan bernegara,... jika akarnya jelek maka tumbuhnya akan jelek pula
      February 9, 2013 at 1:17pm · Unlike · 1

      Cirebon Heritage Asmaradika Sultan... terimakasih dimas... ini keris kesayanganku dimas... sering terbayang dikala saya pergi jauh...hehehee
      February 9, 2013 at 1:18pm · Like

      Cirebon Heritage Hedy Maria...mangga iraha bae diantos
      February 9, 2013 at 1:19pm · Like

      Cirebon Heritage Soimalia Mahar.... mantap jeng... bahasanya begitu indah... bahasa jawi caruban lan dermayon... terimakasih sudah komen...mungkin ini komen yang pradana yah... selamat datang di cirebon heritage
      February 9, 2013 at 1:20pm · Like · 1
      Soimalia Mahar Salam kenal pak ... dari Indramayu nagari...
      February 9, 2013 at 1:27pm · Like · 1

      Cirebon Heritage Soimalia Mahar... siap,. salam kenal kembali... alhamdulilah ada anak cucuk pangeran wiralodra ... dimana indramayunya jeng
      February 9, 2013 at 1:28pm · Like · 1

      Ratu Rimba Niagara Waduh! cirebon heritage salutlah ...bagaikan kata-kata daripada seorang pahlawan pujangga penuh falsafah kayaknya....macam ini ratu rimba kena letak jawatan sebagai pujangga nusantara karena udah ada yang hebat berpunjangga yang puitis lagi tenang di dengar ye....hehehehe
      February 9, 2013 at 2:51pm · Like · 1

      Cirebon Heritage Ratu Rimba Niagara,,, amin2 terimakasih.... tapi kata2 berbalut syair yang ratu tebarkan sungguh mempesona,,, ternyata ada alam tersendiri di dunia ini,, yg sering kita dengar pujangga...atutrim ys r
      February 9, 2013 at 6:29pm · Unlike · 1

      Cirebon Heritage @like-er... terimakasih
      February 9, 2013 at 6:30pm · Like

      Ratu Rimba Niagara Terima kasih atas dukungan kata semangat YM Cirebon Heritage yang bernama Sultan Mukhlas lagi ikhlas...In Shaa Allah AAmeen.
      February 9, 2013 at 6:32pm · Like · 2


      PETIKAN WALL CIREBON HERITAGE & RATU RIMBA NIAGARA
      28 RABIULAKHIR 1436H
      18 FEBRUARI 2015

      MENULIS BUKAN MENJADI TERNAMA JAUH SEKALI UNTUK DISANJUNG
      MELAINKAN MENDAPAT RAHMAT KASIH-NYA DUNIA AKHIRAT DAN
      MENDAPAT KASIH SEMUA YANG DICIPTAKAN-NYA DI LANGIT DAN DI BUMI
      ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      Indah sastera ilham dari Ilahi,
      Lagi ditulis rasa tak jemu,
      Syukur sebanyak-Nya pada Ilahi,
      Moga ada Nilaian di sisi-Mu.

      Menulis mendambakan Nur Rahmat Kasih-Nya,
      Menyebarluaskan Maha Pemurah Kasih-Nya,
      Kepada semua yang DiCiptakan-Nya,
      Moga yang menulis dan membaca mendapat Rahmat Kasih-Nya.
      (Aamiin)

      Indah sungguh bulan purnama,
      Sinarnya terpancar ke bunga tanjung,
      Mengarang bukan menjadi ternama,
      Jauh sekali untuk disanjung.

      DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,

      RATU RIMBA NIAGARA @ TOH PUAN RATU KENCANA SARI
      SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
      PUJANGGA SRIBU JAMAN @ RATU PUJANGGA NUSANTARA
      PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
      SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
      PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA @ MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
      29 RABIULAKHIR 1436H
      19 FEBRUARI 2015
PETIKAN PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH & RATU RIMBA NIAGARA
29 RABIULAKHIR 1436H
19 FEBRUARI 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;