Sunday 10 January 2016

MUJAHID FISABILILLAH-MU (355) INDAH SEKALI TERBAIK


MUJAHID FISABILILLAH-MU (355) INDAH SEKALI TERBAIK



Andai senyumku bisa menghambat dukamu ku akan tersenyum sepanjang hayatku demimu kasih agar kita bisa sama-sama senyum di Syurgawi itulah yang kau dan aku dambakan benarkan?
4 people like this.
Comments
Aini Ain Wksalam slmt pg shbtku
UnlikeReply11 hr
Ratu Rimba Niagara Selamat pagi nan indah juga sahabat kesayanganku.
LikeReplyJust now


KITA MEMUJI BAYI YANG COMEL INDAH DIPANDANG MATA SEBENARNYA KITA SEDANG MEMUJI ALLAH SWT PENCIPTA YANG MAHA BIJAK TIADA TANDINGAN-NYA ALLAHU AKBAR
Emyy Love Ina to KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Xjemu memandang wajah baby ni..‪#‎anakyatimsyiria‬#
Tq pd group sahabat yg sudi kongsi gbr bby ni..
96 people like this.
Comments
Rokiah Mohd Cantik nya baby ini
UnlikeReply29 hrs
UnlikeReply19 hrs
Julie Ariff Comel nye smile emoticon smile emoticon
UnlikeReply19 hrs
Paridah Hillaby Subhanallah
UnlikeReply14 hrs
Dina Carina Comel n cantik..
UnlikeReply11 hr
Ely Mulyasari Masha Alloh, bgtu indah ciptaanMU y Rob...
UnlikeReply121 mins
Khima Dinana Subhanalloh
UnlikeReply17 mins


FROM NOTIFICATIONS
APA YANG KAU FIKIRKAN SAMA YANG AKU FIKIRKAN DAN ITULAH YANG TUHAN SURUH FIKIRKAN AKAN KEBESARAN KEKUASAAN-NYA
MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI ALLAHU AKBAR.
"Berfikir sesaat akan Kebesaran Tuhan adalah lebih baik daripada seribu rakaat solat sunat,."

“Berpikir sesaat di malam dan siang hari lebih baik dari pada ibadah seribu tahun.”
Minggu, 12 Juli 2009
Hadit Berpikir Sesaat Lebih baik daripada Ibadah Sunnat
Kita, manusia, oleh Allah I dianugerahi potensi otak untuk berpikir melebihi makhluk lainnya. Kelebihan ini diberikan agar diasah dan dipergunakan sebaik mungkin. Ungkapan “Apakah kalian tidak berpikir?” sering difirmankan Allah I dalam al-Qur’an untuk memantik kita agar senantiasa menggunakan potensi tersebut. Namun baru berapa dan dalam hal apa potensi tersebut kita pergunakan? Allah I melalui Nabi Muhammad r juga menjanjikan pahala yang sangat besar bagi siapa saja yang mau berpikir, sebagaimana yang tersurat dalam Hadis berikut :
فكرة ساعة خير من عبادة ستين سنة
Berpikir Sesaat Lebih baik daripada Ibadah 60 Tahun
Berbicara tentang Hadis di atas, tentu ada yang mengganjal dalam benak kita. Bagaimana mungkin aktivitas yang begitu mudah dan ringan ini dijanjikan pahala yang begitu besar? Mungkin untuk menjawab sedikit keganjalan ini sebaiknya kita mengkaji terlebih dahulu Hadis di atas, baik dari jalur transmisi, kapasitas, dan juga statusnya.
Sanad Hadis
Hadis di atas diriwayatkan oleh Imam Ahmad, dari Imam Dafr bin Ali dari Imam Abu Bakar bin Muhammad bin Ali dari Imam Muhammad bin Ahmad bin Abdurrahman, dari Imam Muhammad bin Hibban, dari Abdullah bin Muhammad bin Zakariya, dari Utsman bin Abdillah al-Qurasyi, dari Ishaq bin Nâjih al-Malâthî, dari Imam ‘Atha’ al-Khurasani, dari Abu Hurairah, dari Rasulullah
Kapasitas Hadis
Hadis ini oleh Ibnu al-Jauzi dalam al-Maudlu’at Juz. 3 hlm. 144, divonis palsu dan tidak sah jika digolongkan sebagai Hadis (lâ yashihhu). Menurutnya, dalam rentetan mata rantai sanad, dua rawi tersohor yang terdapat dalam Hadis tersebut adalah pendusta:
Pertama, Ishâq bin Nâjih al-Malâthî. Banyak sekali komentar-komentar miring ditujukan padanya. Imam Ahmad bin Hanbal misalnya, berkomentar bahwa Ishaq adalah manusia paling pendusta. Imam Yahya juga berkomentar bahwa Ishaq adalah orang yang masyhur sebagai pendusta dan sering memalsukan Hadis. Imam Ya’qub al-Fashwa juga mewanti-wanti agar siapapun tidak boleh menulis Hadis-Hadis yang diriwayatkan oleh Ishaq. Komentar pedas juga terlontar dari Imam Ahmad bin Muhammad bin al-Qasim bin al-Muharraz, beliau mengatakan, “Ishaq itu pendusta besar, musuh Allah I, seorang laki-laki jelek serta kotor”.
Kedua, Utsman bin Abdillah al-Qurasyi. Imam Ibnu Hibban berkata, “Utsman suka membuat Hadis palsu dan meletakkannya pada rawi-rawi yang terpercaya.”
Hal ini juga dikuatkan oleh Imam al-Fakihani dalam Takhriju Ahadits al-Ihya’. Namun redaksinya tidak menggunakan ta’ marbuthah pada lafad fikratu. Beliau menjelaskan bahwa redaksi ini bukan sabda Rasulullah,melainkan perkataan Imam as-Sari as-Saqati
Tanbih :
Kita tidak bisa secara gegabah menolak Hadis tersebut dan tidak bahkan melarang mengamalkannya dengan berlandaskan paparan serta argumen Imam Ibnul Jauzi. Memang Hadis di atas diplot palsu olehnya, namun Imam al-Hafidz al-Iraqi dalam takhrîj-nya terhadap hadis-hadis yang terdapat dalam kitab Ihyâ’ Ulûmiddîn tidak sampai memvonis palsu Hadis tersebut, beliau hanya mendha’ifkannya. Hal ini ditempung oleh Imam Al-Iraqi, karena Hadit tersebut juga mempunyai beberapa syâhid (Hadit penguat yang mempunyai substansi sama namun berbeda redaksi) yang diriwayatakan oleh Imam ad-Dailami dari Hadisnya Sahabat Anas bin Malik secara mauquf (perkataan sahabat Anas) yaitu:
تفكر ساعة في اختلاف الليل والنهار خير من عبادة الف سنة
“Berpikir sesaat di malam dan siang hari lebih baik dari pada ibadah seribu tahun.”
Juga syahid yang diriwayatkan oleh Imam Abus Syekh dalam kitab al-‘Uzhmah dari Hadisnya Amr bin Qais, yaitu:
بلغني ان تفكر ساعة خير من عمل دهر من الدهر
“Telah sampai padaku (Amr bin Qais) bahwa berfikir sesaat lebih baik dari pada amal satu tahun”
Selain Hadis di atas juga terdapat beberapa redaksi yang bervariasi, namun substansinya sama dan
kapasitasnya tidak sampai pada status palsu (maudhû’), yaitu:
تفكر سنة خير من عبادة ستين سنة
“Berpikir sesaat lebih baik dari pada ibadah 60 tahun.”
Hadis di atas diriwayatkan oleh Imam Ibnu Hibban dalam kitab al-‘Uzhmah dari Abi Hurairah dengan jalur transmisi Hadis yang dha‘if.
تفكر سنة خير من عبادة ثمانين سنة
“Berpikir sesaat lebih baik dari pada ibadah 80 tahun.”
Redaksi Hadis ini diriwayatkan oleh Imam Abu Mansur ad-Dailami dalam kitab Musnadul-Firdaus. Namun Isnad
hadit ini sangat lemah. Dan masih banyak lagi redaksi lain yang berbeda di bagian akhirnya. Kadang memakai redaksi “lebih baik dari ibadah setahun”, kadang “lebih baik dari pada ibadah tujuh puluh tahun”, dan kadang “lebih baik dari pada bangun malam”.**
berikut pernyataan Al-Albani akan hadit yang semakna dengan hadit di atas :
وقال الحسن: تفكر ساعة خير من قيام ليلة وقاله ابن عباس وأبو الدرداء القرطبي في تفسيره 4/314
dan berkatan Ibn Abbas dan Abu Darda', berkata hasan "Berfikir sejenak lebih baik daripada menghidupkan Qiyamul Lail" (tafsir Qurthubi 4/314)
2. وعن الحسن البصري أنه قال: (تفكر ساعة خير من قيام ليلة) (ابن كثير في تفسيره 1/439)
dan daripada Hasan Bashori sesungguhnya ia berkata :
"Berfikir sesaat lebih baik daripada menghidupkan qiyamul lail" (tafsir Ibn Kathir 1/439)
3. عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: (موقف ساعة في سبيل الله خير من قيام ليلة القدر ثم الحجر الأسود) (صحيح ابن حبان 1/462) والبيهقي في شعب الإيمان 4/40)، وأورده الهيثمي في (مارد الظمآن 1/381)
daripada Rosulullah SAW, berkata ia :
"bahwasanya sesaat di jalan Allah lebih baik daripada menghidupkan Qiyamul Lail di Malam Lailatul Qodhr di depan Hajar Aswad" (Sohih Ibn Hibban 1/462 dan Imam Baihaqi dalam Syu'bul Iman 4/40 dan telah melafadzkan pula Al-Haitamy dalam Maradul Zhoman 1/381)
وقال الشيخ الألباني رحمه الله تعالى: (صحيح): صحيح الجامع (6636)، صحيح الترغيب والترهيب (1223)، السلسلة الصحيحة (1068).
dan berkata Syeikh Al-albani :
Hadit-hadit tersebut Sohih (termaktub dalam Sohih Jami' 6636, dan dalam Sohih targhib wa tarhib 1223 dan dalam Sililah As-Sohihah 1068)
4. عن الحسن قال: (تفكر ساعة خير من قيام ليلة) (مصنف ابن أبي شيبة 7/190)، (ابن أبي عاصم في الزهد 1/272) (أبو نعيم في الحلية 6/271)
selanjutnya hadit tersebut (befikir sesaat lebih baik daripada menghidupkan qiyamul lail) termaktub pula dalam Mushannaf Ibn Abi Syaibah 7/190 dan Ibn Abi 'Ashim dalam Azzuhud 272/1) dan Abu Nu'aim dalam Hilyah 271/6 daripada Hasan berkata ia (hadit)....
5. عن أبي الدرداء قال: (تفكر ساعة خير من قيام ليلة) (البيهقي في شعب الإيمان 1/136)، و(ابن أبي عاصم في الزهد 1/139) (أبو نُعيم في الحلية 1/209)،
dan juga daripada Imam Baihaqi dalam syu'bul Iman 136/1 dan Ibn Abi 'Ashim dalam Azzuhud 139/1 dan Abu Nu'aim dalam Al-Hilyah 209/1, daripada Abi Darda' berkata ia (hadit)....
6. عن مكحول أن أبا الدرداء كان يقول: (من الناس مفاتيح للخير ومغاليق للشر ولهم بذلك أجر ومن الناس مفاتيح للشر ومغاليق للخير وعليهم بذلك إصر وتفكر ساعة خير من قيام ليلة) (السنة لابن أبي عاصم 1/129)، و(ابن المبارك في الزهد 1/332).
daripada Makhul, sesungguhnya Aba Darda' telah mengatakan :
sesiapa yang menginginkan kebaikan dan menolak akan keburukan dan tidaklah mereka itu merugi dan barang siapa yang mengingkan keburukan dan menolak kebaikan dan mereka itulah yang merugi dan berfikir sesaat itu lebih baik daripada menghidupkan Qiyamul Lail (Al-sunnah Li Ibn Abi 'ashim 129/1 dan Ibnl Mubark dalam Azzuhud 332/1)
7. (قيام ساعة في الصف للقتال في سبيل الله خير من قيام ستين سنة)
berdiri sessat di barisan terdepan ketika di Jalan Allah lebih baik daripada ibadah 60 tahun"
قال الشيخ الألباني رحمه الله تعالى: (صحيح): صحيح الجامع (4429).
berkata Al-albani bahwa hadit-hadit tersebut Sohih (dalam sohih jami' 4429)
kesimpulan :
bahwa hadit itu tidaklah Maudhu' litjama'i namun berbeda Ulama atas status hadit itu, namun setidaknya, setelah datang begitu banyak syahid (penguat) maka bisa dipastikan bahwa hadit itu bukan Muadhlu' (palsu) lebihlah ia itu menjadi "DHOIF" (lemah), namun di sisi lain bahkan Al-Albani menjadikan hadit itu "SOHIH" walaupun dengan redaksi yang sedikit berbeda
Wallahu a'lam
Label: HADITH
Diposkan oleh HUJJAHTUS SYAFI'IYYAH di 02.37
CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI
Kasih yang terkasih
Aku tak tahu bagaimana hendak kuluah hatiku ini
Sejujurnya kukatakan aku amat-amat mengasihimu
Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak bertahta di hatimu ...
begitu lama aku menanti jawapanmu itu
Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
Aku cemburu pada pantai
Aku cemburu pada ombak
Biarpun ombak mendera pantai
Tapi pantai masih setia pada ombak
Pantai bilang....
Duhai ombak....
Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
Percayalah aku tetap setia padamu....
Selagi kau mendera aku
Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
Aku tahu kau membalas cintaku
Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
Biarpun kita terpisah alam
Namun deruan rindumu rinduku
Tak akan terpisah selamanya
Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
Makanya terimalah senyuman ku untukmu duhai ombak yang kucinta..
Justeru duhai kasih
Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
Seperti setianya ombak pada pantai...
Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
Kenang daku dalam doamu.
Karya Rha NS
17 Mac 2012
14 hours ago · Like · 2
Wahyu Utama Puisi cinta mu amt indah dan aku kagumi.....aku pernah hanyut begitu dalam dan kubiarkan diriku terbuai buai ..... dengan kisah cinta di alam puisimu nan indah.....hingga pada suatu saat pernah aku terungkap ... dan mengajakmu......kerjasama.... dalam program 22 impian impian iandah lukisana lukisan.. cinta ku nan agung untuk mensertakan dirimu dalam kisah ku membangun Pesona Kerajaana Ku Nan Agung.....selintas ...aku merasa ... besar perhatianmu .....pada awal nya.... tapi kemudian akau merasakan ......engkau tiada .... sambut untuk kuajak terbang lebih jauh kedunia lukisan cita ctaku nan maha karya agung...... aku melihat selalu membaca setia puisi puisimu......memang indah ..... agung.... tapi .... bukan ... ditujukan .... untuk berperan membantu membangun negeriku.....padahal dinegeriku aku telah berkisah banyak tentang keindahan karya karyamu....dan impianku untuk menjadikan dirimu sumber inspirasiku untuk ku membuka perwakilan cabang kantor Duta Budaya Medoa Publikasia Kraton pesona Wisata Nusantara KEDATON KRATAON WAHYU UTAMA LABORATORIUM PESOANA WISATA DUNIA . WAHYU UTAMA Filosofi center genius Program...Central Kehihidupan Alam Pesona Wisata Pesona Komonitas Kehidupan Perdamaian Dunia/ ahlkirat ... pewsona Kehidupan Alam ;;''PESONA WISATA PERADAPAN AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABADI ' SERU SELURUH UMAT UMAT RAKYAT RAKYAT BANGSA BANGSA NEGARA NEGARA SELURUH PENJURU DUBIA -SERU SELURUH UAMA RAKYAT SEMESTA ALAM RAYA ( nan memepesona nan menak jubkan disegala bidang ) ... Era membangung pesona central Kiblat Kehidupan Fi;psofi fondamental menjadikan predikat kota Yogyakarta Menjadi Kiblat Filosofi Fondamental Pesoan Kehidupan Perdamaian Dunia Terciptanya Kota Yogya karta Sebagao '' KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABADI SERU SELURUH UMAT RAKYAT SEMESTA ALAM RAYA '' (nan mempesona nan menakjubkan ).....sekaligus sebagai media pubkasi saya meraih Gelar DOKTOR HC dan sekaliGus Hadiah NOBEL sebagai pencipta filosofis fondamental sepiritual pesoan Budaya Peona kehidupan alam pesona wisata komonitas jaringan pesona kehidupan alam pesona wisata perdamaian Dunia ....melalui jejaringan pesona dunia maya ini saya ... Pelukis Wahyu Utama Seniman Maestro filosofi genius program ''pimpinana pencipa pendiri Kedaton Kraton Wahyu Utama Laboratorium Pesona Wisata Dunia central Kehidupan Pesona Kehidupan Alam Pesona wisata Perdamaian Dunia ...central Kehidupan Alam Pesona wisata Peradapan Agung Kebudayaan Zaman Dami Kekal Abadi Seru Seluruh Uamat Rakyat Semesta Alam Raya..'' denganini mengajak mengundang dan mencari mitra kerja sama untuk para sidang pembaca siap menjadi Agreng Agenga jaringan Pesona Kehidupan PERADABAN KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABADI SERU SELURUH UMAT EAKYAT SEMESTA ALAM RAYA...DI Rumah Masing masing daerah masing masing nan tersebar diseluruh penjuru dunia .... bila berkenan segara hubungi lang sung sebagai pemcipta pimpinan tertinggi KEDATON KRATON WAHYU UTAMA ' LABORATORIUM PESONA WISATA DUNIA ...WAHYU UTAMA FILOSOFI CENTER GENIUS PROGRAM. BEREKEDUDUKAN DI PUSAT CENTRAL KEGIATAN dI kOTA yOGYAKARTA bsebagai KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABAI '' Seru seluruh Umat Rakyat Sejagat.....
11 hours ago · Like
Wahyu Utama tetapi ketika aku rasakan responmu menurun ....hingga semangatpun jadi menurun seperti pantai ombak lautan dipasang surut.....dan kini aku sedang mencari dan mencari.... dari semua sidang pembaca... yang berkenan aku tunjuk dan menerima mandatku untuk ku angkat sebagai duta duta Budaya Kerajaan Ku Central Filosofi Kehidupan Alam Pesona Wisata Pesona Pedamaian Dunia Diseluruh penjuru Daerah diseluruh penjuru Negeri Hingga Keseluruh Penjuru Dunia......tapi tak apalah bila adainda Rabeah M Ali tak berminat.... sampai kanlah salam kehendaku kepada teman temanmu saudara saudara mu atau siapa saja yang telah mendengar pesona berita Maha Gema Maha Cahaya Wahyu Utama Pusat Kerajaan Surga Alampesona wisata Kehidupan Perdamaian Dunia KEDATON KRATON WAHYU UTAMA LABORATORIUM PESONA WISATA DUNIA ,Wahyu Utama Fi;osofis Center Genius Program ... Kini Melalu i Berita ini dalam kiprahnya berkehendak membangun kAntor AGEN AGEM Jaringang Kedutaan Kedutaan Perwakilan Pesona Budaya Perdamaian Dunia Kedaton Kraton Wahyu Utama Diseluruh Pejuru Daerah diseluruh Penjuru Dunia.... KUN FAYA KUN SEGRA ALLAH AL AMIN.........terimakasih upaya adik walau sekecil kecil naya untuk memuali meng himbua teman teman disekeliling komonitasmu.....
Norma Minan aku juga kagum dengan bunda....grin emoticon
Rabeah Mohd Ali:
Sahabatku Wahyu Utama....
Aku amat terharu... begitu sekali kau menyanjungi dan menghargai karyaku.
Sehingga aku tersungkur di sejadah cinta Illahi memohon segeralah , KUN FAYAKUN Aamin agar segala yang kau citakan dan aku citakan dalam dunia seni lukismu seni sastraku dapat bergabung dan berkerjasama seutuhnya tanpa ada rasa kebanggaan sebesar zarrahpun melainkan ingin mendapat redho Illahi . Sabarlah menantiku duhai sahabat seperjuanganku...selagi kau sabar Insya-Allah kejayaan pasti milik kita dan milik semua maha Karya Cinta KeranaNya.
Jika karya syair pantun dan gurindamku menjadi sumber inspirasimu....lagi aku amat terharu...kerana selama ini tiada seorang pelukis pun membuat pengakuan begitu padaku makanya aku izinkan apa saja karyaku yang mencetuskan inspirasimu berkarya...sila kan lah dan jadikan lah koleksi galeri mu itu..dan jika kau mahu hayati seluruh karya-karyaku lagi sudilah layari blogku:
Mana tahu kita akan menjadi rakan kerjasama yang baik ....tunggulah....tunggulah...KUN FAYAKUN
Percayalah selagi mana kau menyanjungi dan menghargai karyaku
Di situ jugalah aku menghargai karya lukisanmu dan menyanjungi bakat Kurniaan Ilahi padamu kerana dunia senimu dunia seniku telah diaturkan oleh Allah SWT untuk saling memberi kerjasama antara dua benua Aamin Insya-Allah
Rabeah Mohd Ali:
Terima kasih Norma Minan...kau antara sahabatku di benua sana menyokong dan meniup bara perjuanganku ...moga kita bisa ketemu di alam realiti untuk saling mengeratkan kasih sayang di antara kia ...tiadalah aku melemparkan senyuman di ombak rindu senja...huhuhu
3 hours ago · Like
(PEIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
18 Mac 2012
March 18 at 1:29pm ·
(PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI & WAHYU UTAMA)
28 Mac 2012
Mario Teguh
Katakanlah Aamiin atau Like,
jika doa senja ini adalah doa Anda juga …
Tuhan,
mohon indahkanlah pribadiku, tinggikanlah ilmuku, besarkanlah rezekiku, harumkanlah namaku, dan setiakanlah cintaku.
Aamiin
----------------
Mario Teguh – Loving you all as always
3 people like this.
Comments
UnlikeReply12 hrs

Cinta boleh dilafazkan
tapi cinta tak bisa dimiliki
cintalah pada yang sudi mencintaimu
seikhlas hati Lillahi Taala
pasti tidak mengecewakanmu
kerana cinta yang bisa membawamu ke Syurga
cinta sejati bahagia di dunia bahagia di Syurga terpatri cinta
insya-Allah
janji Allah pasti
janji manusia belum tentu pasti...
KENANGAN INDAH SEKUNTUM MAWAR MERAH
setiap pagi hulubalangku
si kunta si kunte
memetik mawar merah
di taman istana
Ratu Rimba Niagara
mereka berdua berebut-rebut
memberikan mawar merah padaku
katanya
"Ratu....kami akan setiap pagi
memberikan mawar merah untuk ratu...
sebagaimana wanginya mawar merah ini
begitu jugalah ikatan rakyat rimba dan ratu
sentiasa mewangi di hati
bahasa yang wangi
hati yang wangi
sewangi Syurgawi
andai suatu saat nanti kami tidak dapat
memberikan mawar merah lagi
ratu tetap juga sayangkan kami ya
jangan lupakan kami ya...
kenapa tuan hamba kata begitu
duhai hulubalangku
kunta kinte yang sentiasa menyayangi beta...
tidakkah ratu tahu
setiap yang hidup pasti akan mati
hari ini kita hidup
besok belum tentu hidup
mati itu pasti
tapi tak tahu bila
bila-bila boleh mati
mati itu seperti di balik tabir
begitu dekatnya kematian bagi kita yang berhidup
andai kami tiada lagi di dunia ini
ratu jangan bersedih ya...
percayalah kasih sayang dan rindu ratu pada kami
akan kami bawa bersama....
Dengan tangisan hiba Ratu Rimba Niagara berkata...
Duhai hulubalangku yang kukasihi dunia akhirat...
kasih sayang kita tak akan berpisah
hanya kematian memisahkan kita
andai disuruh buat pilihan
kekayaan dan kuasa dengan kasih sayang kalian
kan kupilih kasih sayang kalian
kerana kasih sayang kalian
tak dapat dibandingkan dengan harta, kuasa atau darjat
kasih sayang kalian setulus ikhlas
tanpa ada pendustaan dalam berkasih sayang...
kerana teralalu kasih dan sayang
pada kalian berdua
biarlah beta yang mati dulu
agar beta tak terseksa
menanggung rindu atas
kehilangan kalian berdua nanti...
andai itu takdirnya beta redha
moga Allah memberikan kekuatan untuk menerima
kenyataan ketiadaan kalian ...
Si kunta si kunte tidak tahan sebak di hati...
Ratu...hidup kita ini semuanya sudah ditentukan...
sudah ditentukan kita ditemukan
walaupun kita berlainan takdir
tapi bila Allah Kehendaki
Allah tentukan kita bertemu
walaupun Ratu manusia kami haiwan
Atas Rahmat Kasih-Nya Allah
kita ditemukan ratu....
pasti ada hikmah-Nya...
maka dengan rasa saling mensyukuri
Kurniaan Allah ...kita hidup dalam berkasih sayang sejati
seluhur ketinggian budi
seindah bahasa-bahasa
yang menenangkan roh dan jiwa
komunikasi yang indah
membuatkan kita sentiasa hidup
dalam bersemangat
untuk saling berkorban
menabur bakti kepada semua rakyat rimba niagara ini
tanpa tiada sesiapa pun yang dilupakan
semuanya dihargai dan disanjungi setulus hati
saling berkasih sayang
saling berkorban untuk membalas kebaikan
sentiasa berbakti seolah esok hendak mati
itulah yang membuatkan hati kita sentiasa hidup ratu...
itulah falsafah membuatkan
sentiasa menjaga hati
agar tak terlara hati
yang ada
sayang...sayang...sayang...
kasih...kasih...kasih...
sayang dan kasih sepenuh hati sampai ke mati
dengan niat dan harapan
kasih nan suci murni ini
ingin di bawa sampai ke Syurga...
doakan kami ya ratu
moga kita dapat bertemu di Syurga...
kami yakin di Syurga nanti
apa-apa saja bisa
walaupun di dunia ini kami haiwan
atas kehendak Tuhan kami boleh menjadi
bidadara atas fisabilillah kami membantu ratu tika di dunia dulu...
kami yakin itu ratu...
ratu juga yang ajar kami
ilmu fasakkan tauhid kepada-Nya
terima kasih ya ratuku
ratu pujangga dunia akhiratku
yang dikasihi dunia akhirat...
Mendengar kata-kata si kunta si kunte
serasa terkunci mulutku
hujahannya dalam ilmu tauhid
begitu tinggi hingga aku terkedu
andai benarlah mereka yang akan pergi dulu
daripadaku...moga Allah berikan kekuatan aku
menerima takdir dengan redha atas kematian mereka nanti...
Sudah sepurnama mereka hilang
di lautan cinta ombak rindu
tika mencari mahkotaku yang hilang
di pukul ombak ....
hari-hari aku berendam air mata
seolah tidak menerima hakikat kehilangan mereka berdua
tanpa dikesan...
puas dicari namun tidak juga ketemu
duniaku yang dulunya berpelangi cinta
bertukar menjadi gerhana duka
hatiku pilu bagaikan kaca terhempas di batu
Kerana percaya ini semua atas Ketentuan-Nya...
kuterima dengan redha...
ini semua adalah qada dan qadar
Seluas mana dan sedalam mana lautan hindi
seluas itulah kasih sayangku pada mereka berdua
moga dengan Rahmat Kasih-Nya Allah...
aku dapat bertemu mereka Di Syurgawi...
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin...
Yang Sentiasa Menyayangi Hulubalang Sasteraku,
Ratu Rimba Niagara
Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
6 JAMADILAKHIR 1435H
6 APRIL 2014
WARKAH PENGANTIN MH370 DARI SYURGA
Astro AWANI
1 hr ·
Adakah dunia sudah melupakan ‪#‎MH370‬? Media sudah jemu?
http://www.astroawani.com/…/sudah-lupakan-mh370-media-sudah…
Sudah lupakan #MH370? Media sudah jemu?
Hari ini hari ke-27, adakah benar dunia telah melupakan insiden kehilangan pesawat MH370? Adakah benar media sudah jemu menulis tentang pesawat itu? Persoalan itu dibangkitkan oleh...
ASTROAWANI.COM
Unlike · Comment · Share · 475352
Top Comments
You and 474 others like this.
Ratu Rimba Niagara
WARKAH PENGANTIN DARI SYURGA
Bismillahirrahmanirrahim
Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Kepada semua keluarga di bumi-Nya yang disayangi dunia akhirat...
terima kasih kerana sudi mencari kami
terima kasih kerana sudi merindui kami
terima kasih kerana sudi ambil perhatiaan pada kami
Sememangnya kami merancang untuk berbulan madu di Beijing
tapi apakan daya
kami merancang Tuhan juga merancang
benarlah perancangan Tuhan yang mesti kami imani
Perancangan Tuhanlah yang terbaik untuk kami berdua
Dunia kita berbeza kini
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
kami berada di suatu tempat yang amat indah
indahnya yang tak terjangkau di pemikiran kami
cukuplah kami katakan pada kalian
jika keindahan di dunia ini kamu melihat cantik itu hanya 1% saja
99% ada di Syurga
kami berada di Syurga
bulan madu kami di Syurga
kami bersyukur sebanyak-banyak-Nya ...
musibah yang ditimpakan kepada kami
berkat kami percaya dan yakin
sabar serta redha akan janji-NYa Tuhan itu pasti
bagi hamba-Nya yang mahukan ke jalan-Nya...
maka Allah swt balas keikhlasan kami menuju ke Jalan-Nya
kami pernah berjanji mahu sehidup semati bersama
mahukan percintaan kami dapat diteruskan sampai ke Jannah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
ALLAH MAKBULKAN SUMPAH SETIA KAMI
JANJI ALLAH ITU PASTI KAMI YAKIN ITU
KINI KAMI TENANG DAMAI DI SYURGA-NYA
MENDAPAT REZEKI DARI-NYA TIDAK PUTUS-PUTUS
MATI KAMI ADALAH MATI SYAHID
ITULAH TAKDIR CINTA KAMI NAN INDAH DARI-NYA HADIAH DARI-NYA
SUBHANALLAH ALHAMDULILAH ALLAHU AKBAR
KEPADA KELUARGA TERSAYANG DI BUMI
JANGANLAH BIMBANG KEHILANGAN KAMI YA...
BERSANGKA BAIKLAH DENGAN ALLAH
PASTI JIWAMU TENANG
JIKA KALIAN SENTIASA BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH
ALLAH AKAN MENENANGKAN JIWAMU
REDHAKAN KEHILANGAN KAMI
PERCAYALAH KAMI MEMBAWA RINDU DAN KASIH SAYANG
KALIAN BERSAMA KAMI DI SYURGA
KITA KAN BERTEMU DI SYURGA
KAMI MENANTI KALIAN DI PINTU SYURGA
IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
4 JAMADILAKHIR 1435H
4 APRIL 2014
(PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK KELUARGA PENGANTIN SABARLAH YA TERIMALAH KETENTUAN DARI-NYA DENGAN REDHA YA)
Hamsani Rashid to kita tetap sejiwa
Ku utuskan salam
Assalamualaikum, selamat pagi semua !
Ku tanyakan khabar
Apa khabar semua pagi ni ?
5 people like this.
Comments
Alia Maisarah Indah sekali.terbaik:)
UnlikeReply12 hrs
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabat sejatiku Alia Maisarah atas sapaanmu nan indah.
LikeReplyJust now
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
UnlikeReply12 hrs

TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
1 RABI'UL AKHIR 1437H
11 JANUARI 2016

"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

0 comments:

Post a Comment

 
;