Tuesday 12 January 2016

MUJAHID FISABILILLAH-MU (373) JANGAN PERNAH JEMU MENYINTAI ALLAH KERANA TAK AKAN MENYESAL DUNIA AKHIRAT . DIA KEKASIH YANG SETIA UNTUK MEMBALAS CINTA .JANJI ALLAH PASTI!


MUJAHID FISABILILLAH-MU (373) JANGAN PERNAH JEMU MENYINTAI ALLAH KERANA TAK AKAN MENYESAL DUNIA AKHIRAT . DIA KEKASIH YANG SETIA UNTUK MEMBALAS CINTA .JANJI ALLAH PASTI!


Pinjam 5 saat komen " i love Allah " tak rugi pon kan nak komen heart emoticon
1,081 people like this.
Comments
Abu Lori Rosli I love Allah,,Allah huakbar..
LikeReply11 mins
Muhammad Firdaus I love allah
LikeReply38 mins
Mohd Najhan Che Aziz Allahuakbar
LikeReply38 mins
Rita Rusyadi Saya Cinta Allah SWT...
LikeReply14 mins
Rabeah Binti Mohd Ali JANGAN PERNAH JEMU MENYINTAI ALLAH KERANA TAK AKAN MENYESAL DUNIA AKHIRAT . DIA KEKASIH YANG SETIA UNTUK MEMBALAS CINTA .JANJI ALLAH PASTI!
LikeReply6 mins

Imam Muda
29 mins
Muhasabah diri kita untuk mengingat bahawa hidup didunia ini hanyalah sementara. Gunakan lah hayat yang ada ini dengan mentaati perintah Allah.‪#‎SalamMuslim‬ ‪#‎SalamMaghrib‬ ‪#‎Taubat‬ ‪#‎Taqwa‬ ‪#‎MuhasabahDiri‬ ‪#‎Syukur‬

Aku seorang teman yang suka bermadah pujangga agar bisa membuatkan jiwamu tenang mendengarnya tapi seandainya membuatkan kamu bertambah gundah gulana maafkan aku kerana aku sedar siapalah aku di hatimu tak dapat menjadi ratumu memadailah ratu pujangga di hatimu itupun sudah memadai....hehehe salam ceria semuanya yang meminati madah pujangga Ratu Rimba Niagara. Terima kasih atas like dan komentarmu yang indah-indah membuatkan aku tersenyum setiap hari teman alammaya yang kusayangi dunia akhirat. Moga persahabatan kita nan indahseindah pelangi di malam hari ini dapat diteruskan hingga ke Syurgawi Insya-Allah Aamiin.
Alia Maisarah to Pantun..Madah..puisi cinta
Assalamualaikum..selamat pagi pmpc semua.smg ceria dan gembira pada hari ini serta dimudahkan segala urusan dan kerja yang dilakukan.
4 people like this.
Comments
Muchlas Adinanjaya Sedangkan q bukanlah seorang sastrawan yang membuat syair yg ternama dan banyak yang menyukainya kerana isinya menenangkan hati dan jiwa yg ada dalam dada shg membuat seorang berminat untuk membacanya dalam setiap hari supaya bisa menghayati karya karya sastra yg indah mengguggah hati pembaca dimanapun jua berada namun daku hanyalah seorang manusia biasa yang bisa menuliskan sebait kalimat yg tidak begitu berarti maknanya kerana q hanyalah nak desa yg meniupkan seruling gembala dipadang yg ada rumput menghijau warnanya agar mendapatkan hasil jerih payah dari hewan yg kugembalakan lalu kubawa pulang kerumah sederhana yg terbuat dari dinding bambu sudah usang yg banyak celah-celah didindingnya sehingga sinar rembulan bisa masuk kedalam menerangi kamar ketika daku tidur pulas dan nyenyak kerana merasakan kepayahan disekujur badan.
UnlikeReply12 hrsEdited
Rabeah Binti Mohd Ali benar katamu aku bukanlah sastrawan utuk disukai
aku hanyalah insan biasa yang minat bersastra tak dikenali
membaca karyaku sudah memadai....
LikeReply5 hrs
Muchlas Adinanjaya Mohon ma'af kepada Anda,bukan Anda yang tidak Sastrawan,tetapi q lah yang bukan Sastrawan. Anda Seorang Sastrawan yg bagus juga. Comentar q hanya bercerita ttg diriku saja.
UnlikeReply12 hrsEdited
Rabeah Binti Mohd Ali Kita tak sastrawan pun tak mengapa asalkan kita sama-sama minat bersastra tanda menyukuri bakat yang Allah anugerahkan.
LikeReplyJust now
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a reply...
राजा चतुरङ्ग Apa yg elok, kongsikan saja kak...
UnlikeReply15 hrs
Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih adikku kerana sudi menjadikan aku ratu pujangga di hatimu...hehehe
LikeReply15 hrs

SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
2 RABI'UL AKHIR 1437H
12 JANUARI 2016

"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

0 comments:

Post a Comment

 
;