Tuesday 19 April 2016

KERANA-MU (305) KUTERBANGKAN SASTERAKU DI SUDUT HATIMU DEMI-NYA


KERANA-MU (305) KUTERBANGKAN SASTERAKU DI SUDUT HATIMU DEMI-NYA

ALLAH SENTIASA BERSAMA ORANG YANG SABAR

Assalamualaikum
Like

BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING INDAHNYA ISLAM
Katsumi Suzika to
1 YEAR AGO TODAY
Mon, Apr 20, 2015
KUTERBANGKAN SASTERAKU DI SUDUT HATIMU DEMI-NYA
GUBAHAN BUNGA-BUNGA SASTERAKU UNTUKMU PENGHUNI ALAMMAYA...
BUNGA-BUNGA SASTERAKU KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU....
Continue Reading

Changes are on the way to make the national icon of Malaysia an even better airline for you.
HTTP://WWW.MALAYSIAAIRLINES.COM

KUTERBANGKAN SASTERAKU DI SUDUT HATIMU DEMI-NYA

GUBAHAN BUNGA-BUNGA SASTERAKU UNTUKMU PENGHUNI ALAMMAYA...
BUNGA-BUNGA SASTERAKU KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU.
INGIN KUTEMPA SASTERAKU AGAR MENJADI SERPIHAN HATI LALU MENELUSURI JIWAMU , JIKA KAU MULA MEMAHAMI DAN MERASAINYA DI SITULAH BERMULANYA DUNIA SASTERAKU DALAM JIWAMU...... ANDAINYA ADA YANG TIDAK BERKENAN DI HATIMU DALAM DUNIA SASTERAKU TEGURLAH AKU DENGAN KATA-KATA NAN INDAH KERANA KATA-KATA NAN INDAH ITULAH YANG AKAN MENGHIDUPKAN DUNIA SASTERAKU. SETIAP HARI AKU DILIMPAHI ILHAM YANG TAK PUTUS-PUTUS DARI-NYA. KERANA KETERUJAAN ITU AKU INGIN BERKONGSI DENGAN SELURUH PENGHUNI ALAMMAYA...TIADA NIAT SEBESAR ZAHRAH PUN UNTUK BERBANGGGA DIRI.
SETIAP KALI AKU MENGARANG MENGENAI KETUHANAN, ROH, ALAM BARZAH DAN LAIN-LAIN BUKAN NIATKU UNTUK MENGAJAR SESIAPA, ITU ADALAH UNTUK MUHASABAH DIRIKU SENDIRI YANG SENTIASA LUPA TANGGUNGJAWAB SEBAGAI KHALIFAH-NYA DI MUKA BUMI INI. JIKA KAU MASIH LAGI TIDAK MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU MAKA JANGAN CEMUH DUNIA SASTERAKU BIARKAN SASTERAKU KESENDIRIAAN BARANGKALI SASTERAKU TIDAK DAPAT BERTAHTA DI HATIMU. NAMUN BEGITU DUNIA SASTERAKU TIDAK AKAN MENGALAH AKAN TERUS BERSASTERA, AKAN KUBIARKAN CURAHAN ILHAMKU MENGALIR DI DUNIA SASTERAKU TANPA ADA SEKATAN DARIPADA MEREKA YANG TIDAK MEMAHAMINYA KERANA ITU ADALAH DUNIA SASTERAKU. AKU YAKIN SATU SAAT NANTI AKAN HADIR PENGHUNI ALAMMAYA YANG MEMAHAMI DAN MERASAI KEINDAHAN DUNIA SASTERAKU....PENGAKHIRAN AKAN HANYA ADA SATU MATLAMAT KENAPA AKU BERSASTERA,,,,,, KERANA AKU MAHUKAN MENDAPAT KEREDHAAN DARI-NYA AGAR BERSAMA MEMBINA JAMBATAN KE SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
10 Rabiulakhir 1435H
10 Februari 2014M


PERSAHABATAN KITA ADALAH ANUGERAH DARI-NYA TERLALU INDAH KARENA KITA SENADA SEIRAMA BAGAI IRAMA DAN LAGU, SETIAKAWAN BERSAMA KITA MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


CITA-CITA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA
Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam.............
By Kdymm Maharaja Kutai Mulawarman.


MENGGENGGAM IMPIAN SEPERTI MEMINTAL ILUSI MENJADI REALITI


Semua orang ada impian...
impianku tinggi menggunung
Sudah puluhan tahun aku mendaki
terlalu banyak onak dan duri kulalui
biarpun onak dan duri sudah sebati dalam diriku
adakalanya aku putus asa untuk menggapai impian
ribut petir selalu membunuh anganku menggapai impian
hinggakan aku tak mampu untuk bertahan lagi...
tapi dek kerana misi dan visi ku yang sudah lama kudambakan
aku terus memburu impian ....
biarpun datang berjuta halangan tak kupedulikan lagi
Kerana ku sudah kesuntukan masa untuk berleka memburu impian
impian...oh! Impian....
impianku menjadi bahan ketawa
kerana impianku di luar kotak pemikiran
siapalah aku untuk menggapai impian itu
mana mungkin aku seorang untuk merealisaikan impianku itu
hingga kini impian ku tak pernah padam
hingga saat ini ku masih pertahankan impianku biarpun
berseorangan terkial-kial dalam pendakian yang entah bila penghujungnya
biarpun hangus terbakar jemariku...
ku tetap menggenggam impian
hingga sampai penghujungnya
Menggenggam impian seperti, 'Memintal Ilusi Menjadi Realiti.'
mana tahu hadirmu tanpa dugaku...
berganding bersamaku...
berkongsi segala bebanan yang kupikul
bagaikan sinar pelangi yang takkan padam...
mengiringi pendakianku memburu impianku
kerana impianku seiring dengan impianmu
kita punyai minat yang sama
matlamat yang sama
ingin jadikan impian menjadi kenyataan
Terima kasih pelangiku kerana sudi bergandingan bersamaku
moga indah warna-warni pelangimu takkan hilang hingga bila-bila
Selagi nafasku ada...Syukurku pada Alllah
kehadiranmu selalu kunantikan dalam illusiku
tapi kini bukan illusi lagi
berkat keikhlasan hatimu padaku
amat mengharukan aku...
moga kau dan aku seia sekata
senada seirama
sama-sama menggenggam impian
impianku impianmu berpadu menjadi realiti
Biarpun tak menjadi realiti
setidaknya kita telah mempunyai impian yang sama
Ayuh...sama-sama kita jayakan
mana tahu...impian jadi kenyataan!
aku mesti bersangka baik dengan Tuhanku
Dia Maha Berkuasa untuk menjadikan impianku satu realiti
jika ianya satu realiti kusyukur dalam sujudku
kerana tiada daya upayaku melainkan dengan Izin-Nya

Karya Ratu Rimba Niagara
1 Rejab 1436H
20 April 2016

'APABILA BINTANG LAUT MENJADI BINTANG.'

Sejak berkurun lamanya bintang laut
yang berada di dasar lautan cuma nampak bebayang
bintang-bintang di langit disimbahi cahaya rang bulan.
“ Alangkah bahagianya jika aku menjadi bintang!
Tiada bedanya aku dengan bintang
cuma aku di dasar lautan tidak berkedipan!
Bolehkah aku menjadi bintang?
Bolehkahkah? Bolehkah? Bolehkah?
Di dasar lautan ini aku tidak berguna
kepada penghuni laut
sedangkan aku ingin hidup
menyinari hidupku dan menyinari
hidup mereka yang memerlukan
kerdipan sinarku.”
Bintang Laut mula menyedari kejahilannya.
Dia telah bercita-cita untuk menjadi seperti bintang di langit.
Setiap hari Bintang Laut
terus mengeluh...
meratapi nasib diri…
mencemburui kegemerlapan bintang
seolah-olah mereka menghinanya
kerana bermimpi hendak
menjadi bintang.
“Kau siapa?
jalan pun lambat tanpa boleh berbuat apa-apa?
lainlah aku boleh ke sana ke mari dengan pantas
dan ramai terpesona dengan kegagahan dan
kebijaksanaan aku.. jangan nak bermimpilah!
Ha…ha…ha…” Hina naga laut sambil memperlihatkan
kejadiannya yang unik mempersonakan
seluruh penghuni laut kerana itu naga laut
popular dan dihormati .
“Engkau jangan menghina
cita-cita aku. Akan kubuktikan!
lihatlah nanti!” Jerit Bintang Laut
memecah ketenangan malam itu.
Laut yang tenang tiba-tiba mengaum di sertai
dengan gelombang ombak mengganas!
gerakkan dasar laut telah membawa
Bintang Laut ke dalam gelombang
ombak mengganas! Lalu menghempasnya
ke pantai.
Kini Bintang Laut berada di pantai
di sinari cahaya pagi yang menyegarkan!
seakan mimpi Bintang Laut
berjalan ke sana ke mari
menari-nari.
Bila malam tiba Bintang Laut
menikmati suasana malam sambil
memerhatikan kegemerlapan
bintang-bintang di langit di sinari
sinaran cahaya bulan.
Sungguh jelas permandangan ketika itu
tidak perlu samar-samar lagi
tika berada di dasar lautan.
“Bolehkah aku menjadi bintang?
Bolehkah? Bolehkah?
Bintang aku ingin berkawan denganmu?
Aku ingin menjadi sepertimu.”
“Bintang :Laut, kau boleh menjadi
seperti kami jika kau yakin dengan
kebolehanmu! Percayalah!
Kami menunggu kau di sini!
Kau boleh! Pasti boleh!”
Kata perangsang bintang kepada
Bintang Laut pada malam itu.
“Kaget ya gimana bintang boleh
mendengar suaraku?
sedangkan
jarak dengannya…
dia di langit aku dibumi
komunikasi aku dengan bintang
satu keajaiban!”
Tiba-tiba kedengaran
gauman entah dari mana datangnya
memecah ketenangan malam
pepasir di pantai berterbangan.
UFO rupanya sedang mendarat
dua makhluk asing datang
menghampiri Bintang Laut.
“Bintang Laut mahu ke engkau
ikut kami?” tanyanya.
Ke mana?”
“Úntuk merealitikan cita-cita kau menjadi bintang?”
“Mahu! Mahu!Mahu! Rugilah kalau aku lepaskan peluang!”
Malam itu mimpi Bintang Laut menjadi kenyataan!
dia telah menjadi bintang!
disambut bintang-bintang yang
bergemerlapan! Berkedipan! Berkilauan
yang menakjubkan Bintang Laut!
Siapa sangka impian Bintang Laut menjadi kenyataan?
tidak sia-sia impiannya selama ini!
barulah dia tahu tiada yang pelik di dunia
ini jika digunakan keajaiban minda!
“Aku berjanji kegemerlapan yang kumiliki ini
akan kukongsi bersama mereka yang ingin
menjadi sepertiku!” Janji Bintang Laut pada dirinya.

Karya : Ratu Rimba Niagara
(23.1.2011)
August 10 at 5:26am ·

LADANG BUNGA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH DARI ILAHI LALU DIBAGI-BAGI KEPADA SELURUH PENGHUNI ALAMMAYA. TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG SUDI MEMBERI DUKUNGAN/SOKONGAN YANG TIDAK BERBELAH BAHAGI.


LAUTAN SASTRAMU


mereka bilang
ratu pujanggaku
jangan gundah gulana
tersenyumlah
gembiralah
syukurlah
karena sapaan sastramu
yang kau tunggu-tunggu
sejak puluhan tahun
sudah ada yang sudi menyapa sasteramu
tak perlu kau putus asa
tak perlu kau tunggu 500 tahun akan datang
baru anak cucumu menyapa sastramu
waduh! andai 500 tahun lagi ditunggu
baru datang menyapa sasteramu
berapa generasi yang mahu ditunggu
baru terealiti sastramu
pasti tika itu kau, aku dan beberapa generasi sudah lama bersemadi
pasti bersemadinya kita tidak tenang kerana kita sedang berjawab di alam barzah
makanya atas dasar kesedaran itu...
aku bangkit dengan satu semangat juang untuk merealiti cita sastramu selagi dayaku
Ratu pujanggaku...
tak perlu ditunggu 500 tahun lagi
sekarang aku sudah bersiap sedia menyapa cita sastramu
agar segera direalitikan
Tahukah kau ratu pujanggaku...
sejak aku mula terbaca karya sastera mu di alammaya
aku terhanyut...aku terbuai...aku terbius...aku tenggelam
dalam lautan sastramu yang memukau jiwaku
jiwaku tersentuh karna selama ini aku tidak pernah tahu apa itu
arti kasih sayang sesama manusia jauh sekali
Mencintai Tuhanku Yang Mencipta Alam Semesta Sebegini Hebat!.
Ratu pujanggaku...
kaulah ratu sastra
yang membangkitkan jiwa-jiwa
yang sedang tercari-cari di manakah ingin di bawa dunia yang hampa ini
agar tidak hampa di akhirat nanti
Ratu pujanggaku...
sastramu bagaikan lautan sastera yang memukau
saujana mata memandang
keteduhan syahdu sasteramu
aman...damai...mendamaikan minda
ditiup angin sepoi-sepoi bahasa
hingga aku terlena dalam bahasa-bahasa
indah yang memukau jiwa kelelahan
seharian menghadapi bebanan kerja yang tiada penghujungnya
Ratu pujanggaku...
lautan sasteramu...
kusangkakan lagi aku pergi jauh ke dasar lautan pasti aku kelemasan
tapi rupanya lautan sastramu
teramatlah indah diindahkan dengan taman karang bunga-bunga sasteramu
semuanya melambai-lambai agar aku sudi memetik mana satu berkenan di hatiku
bunga karang sasteramu bilang ke aku...,"sudilah petik kami untuk dibawa pulang sebanyak mana mahumu kerana sekuntum bunga karang sastera yang kau petik akan berkuntum-kuntum tumbuh banyaknya tak terkata makanya petiklah kami untuk dibawa pulang dan jangan lupa hadiahkan bunga karang sastera Ratu Rimba Niagara kepada teman-temanmu yang lain."
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Ratu Pujanggaku...
bunga-bunga karang sasteramu yang kupetik
telah kubagi-bagikan kepada teman-temanku
mereka amat menyukairnya
mereka bilang akan mendukung bersamaku merealitikan cita-cita sastramu
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
11 Zulkaedah 14354H
17 September 2013M


LIHATLAH LADANG KARYAMU SAUJANA MATA MEMANDANG!


Aku suka berladang
ladangku luas
seluas saujana mata memandang
Aku puas dengan hasil usahaku
aku tak gunakan jentera apa-apa
untuk mengusahakan ladang
aku hanya berbekalkan
semangat
cita-cita
dan harapan
Untuk menjayakan ladangku yang luas inilah
kugunakan cangkul
cangkul yang matanya hari-hari kuasah
agar tajam senang aku bercangkul
Nak fikir dari segi logik
emangnya tak logik
tak masuk akal
bagi orang yang berakal
mana bisa hanya berbekalkan cangkul boleh mengusahakan
sebuah ladang yang luas terbentang
bersendirian
kesendiriaan
berhujan
berpanas
dihina
dijelekkan
yang ada kejian dan cacian
hingga kering air mataku
Berhujan kek
berpanas kek
ribut angin topan kek
apa kek lah
sampai tak ada kek lagi
setiap hari aku bercangkul
cangkul...cangkul...cangkul...
cangkul tanpa mengenal arti capek
jemu dan berputus asa
Semuanya bilang aku ini gila
ketawakan aku
segala usahaku tak akan jadi realiti
menjadi bahan ketawa
karena anganku yang tak masuk akal
Lalu ku tanya dunia
duhai ...adakah kau sudi mendukung usahaku
satu dunia geleng kepala
satu dunia tak akan membantumu duhai cangkul
dunia hanya mampu ketawakan bila cangkulmu tumpul
dicangkulkan juga sepenuh daya
pasti tak menjadi usahaku bertanam di ladangku
Lalu ku tanya bumi
duhai bumi
bisakah kamu mendukung perjuanganku
bisa duhai cangkul
aku diutuskan oleh Tuhanku
untuk membantumu
karena kau berusaha sedaya upaya menggunakan cangkul
mengusahakan ladang yang luas
lihat tu ...
ladang karyamu seluas-luasnya
dan ladang karyamu sudah pun berhasil
sudahpun dipetik hasilnya
oleh jutaan pembaca ladang karyamu ...
mereka semua suka
mereka terharu
syahdu
merasai hasil tanaman karyamu
setelah makan hasil tanaman karyamu
lagi dimakan lagi tak jemu
sebagaimana kamu berkarya
lagi berkarya lagi banyak ide
kamu berbagi pada semua
tanpa mengira keuntungan duniawi
maka kau jangan bilang kau
akan tewas atas usahamu menyediakan
ladang karya nan luas ini
biarpun pada pandangan mereka
tiada mendatangkan hasil duniawi untukmu
anggaplah itu kata-kata orang-orang yang mendengki
apabila dia mendengki
dia dengkikan kamu
karena dia nggak bisa
berkarya berbakti pada manusia
sebab Allah tak ijinkan mereka berkarya
Allah ijinkan kamu berkarya
karena kamu bukan pentingkan keuntungan duniawi
yang kamu mahu ladang karya kamu luas dan hasilnya
adalah untuk anak cuu nusantara
Percayalah Allah redho hasil usahamu
janganlah bimbang percayalah yakinlah
Allah sentiasa bersama orang yang suka berbuat kebaikan
cangkul yang kau gunakan
untuk mengusahakan ladang karyamu itu
akan menjadi saksi
di hari kematianmu
mencangkul bumi
dari Allah kau datang
dari Allah kau dikembalikan
Allah yang hidupkan
Allah yang mematikan yang hidup
cangkulmu pasti akan tersenyum,
'Sehingga akhir nafasku aku berbakti denganmu duhai manusia
Sekarang kau kukebumikan
Selamat tidur dalam pelukan bumi
Selamat tidur di Taman Syurga
Selamat tidur Bidadari Syurga
Selamat menikmati suasana Syurga hingga hari Qiamat
kau akan dibangunkan agar dapat melihat wajah Tuhan
yang Menciptakan kamu bersama-sama dengan hamba-hamba
pilihan-Nya'

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
22 Syaaban 1434H
1 Julai 2013


WARKAH UNTUK KANDA WAHYU UTAMA YANG BUDIMAN

Duhai Kanda Wahyu Utama Yang Budiman...
Tiada apa lagi yang hendak dinda katakan
Melainkan Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Kanda selalu meyakinkan dinda
Bahawa karya dinda tiada siapa yang sepikan
Masih ada insan di luar sana yang sudi menghargai
Di kala karya dinda menjadi bahan
Tertawa dan penghinaan rakan-rakan yang dinda percayai
Hinggakan dinda hampir berputus asa dalam pejuangan tinta ini
Siang malam berendam air mata kepedihan
Kenapa mereka sebegitu tega pada dinda
Katanya karya dinda
Tak puitis
Bahasa seperti keanakan
Bahan bacaan yang sia-sia
Bahan bacaan yang membosankan
Dengan penuh angkuhnya
Mereka terus membuang karya dinda
Di lautan gelora yang berasid
Pedih ! Pilu hati dinda...
Tika melihat karya dinda
Diperlakukan seperti itu
Biarpun hati dinda remuk redam
Seremuk karya dinda di lautan asid bergelora
Namun gelora untuk dinda berkarya tak pernah padam
Pada Allah dinda mengadu
Sendu sedan
Memohon padaNya
Sentiasa diberi ilham
Dan kekuatan
Untuk berkarya
Dinda berkarya bukan kerana mereka
Dinda berkarya kerana Allah
Karena dinda cintakan apa yang diciptakanNya
Makanya biar pedih terluka
Dinda akan teruskan juga
Dinda amat percaya
Allah sentiasa bersama dengan hambaNya
Yang sentiasa bersangka baik padaNya
Makanya dinda tak perlu bersusah hati lagi
SesungguhNya Allah itu Maha Berkuasa
Dalam sendu sedan dinda berkarya
Kanda tak jemu memberi sokongan
Dan mempromosikan karya dinda
Hingga dinda tersungkur di
Sejadah CintaNya
Mengucapkan Syukur padaNya
Yang membukakan hati hambaNya
Untuk berkerjasama dengan dinda
Bagi merealisasikan cita-cita
Yang sudah lama didambakan dalam
Perjuangan dinda sepanjang berkarya
Biarpun hingga saat ini dinda
Masih lagi tidak percaya
Akan kebenarannya
Kerna siapalah dinda
Untuk dihargai karya dinda...
Tapi pabila mengenangkan
Semuanya adalah dengan
IzinNya Yang Maha Berkuasa
MakaNYa dinda Syukur
Di sejadah cintaNya
Moga dengan kerjasama ini
Memberi kebaikan
Kepada semua
Penghuni bumi
Yang Tercinta!
Terima kasih kepada kanda dan para mahasiswa Malaysia yang belajar di Yogyakarta Indonesia Universitas Gajah Mada kerana sudi memberi sokongan yang tidak berbelah bahagi pada hasil karya dinda....kerana amat memahami dunia dinda , SASTERAKU DUNIAKU & KARYA SENI LUKISANMU MINATKU SENADA SEIRAMA MEREALISASIKAN IMPIAN BERSAMA DEMI SENYUMAN ANAK CUCU RUMPUN MELAYU DI BUMI INI.

Dengan ingatan tulus ikhlas,

Dinda Rabeah Mohd Ali
Putri Rimba Niagara Malaysia
16 April 2012
Suka · · Berhenti Mengikuti Kiriman

Kedaton Kraton Wahyu Utama Di JogJa Nama Mu Adinda Rabeah Mohd Ali Saya Jadikan Publikas Jlinan Kerjasama Antar Rakyat Bangsa Negara Republik Indonesi Dengan Ngara Diraja Malesia sebagai Du Duta Budaya Ber Satu Dalam Karya ....Saya Mau Mengadakan Acara Expo Dua Karya anak Bangsa Persahabatan Persaudaraan Penuh cinta Penuh Kedamaian Dialam Serial Lukisan dan Sair Sair Pesona Surga Perdamaian Dunia.....Saya Sedang mejajaki beberpa Universitas sebagai media Eeksponya ....Oleh Sebab Itu saya benar benar Adinda ku Rabeh menulis Sair Sair Puisi Meng Ekspos Kegiatan Maha gema maha cahaya Wahyu uatama Rabeh Moh Ali cahaya Pesona karya Budaya Surga kehidupan alam pesona wisata Perdamaian Dunia -Gema Peson WIsata Kehidupan Alam Semesta Raya nan Maha Damai Kekal abdi - Seru Seluruh Umat Umat Rakyat rakayat Bansa bangsa Negara negara Seluruh Penjuru Dunia Pesona kehidupanAlam semesta Raya nan maha dami Abadi ... Pesona Persahabatan Dalam Karya Rbeah Mohd Ali & Pesona Maha Gema Maha cahay Wahyu Utama -Filosofi genius prgram Indonesia Malesia Kuala Lumpur -Yoyakarta center LABORATORIUM PESONA WISAT DUNIA.Wahyu Utama Filosofi Center Genius Program....''.Sekaligus Ekspos Peresmian Pendirian Jaringan Pesona Rumah Smggar DUta Budaya Perdamaian Dunia Komonitas Filosof Filosofi Cendikiawan Budayawan Pesona Keagungan Budaya Perdamain Dunia antar rakyat bangsa Negara ImdoNesia Malesia Kualalumpur Yogyakarta Rabeah Mohd Ali Wahyu Utama Laboratorium Pesona Wisata Dunia di Kuala Lumpur ---- Program Ini akan Kita kembangkan dan kita libatkan kantor kedutana kantor kedutana indonesia di Malesia Kedutaan Malesia Di Indonesia ,, Sekali gus Melibatkan Para sastrawan sastrawan budayawan cendikiawan kadear kader Filosof Filosofi Pesona Keagungan Budaya Perdamaian DUnia Dua Negara Indonesia Malesia - yang melibatkan mengundang perhtian dan partisipasi pembangunana jaringana RUMAH RUMAH ADAT KOMONITAS FILOSO FILOSOFI MAHA GEMA MAHA CAHAYA WAHYU UTAMA KEHIDUPAN ALAM PESONA WISAT PERDAMAIN DUNIA DARI SELURUH RAKYAT BANGSA BANGAS NEGARA NEGARA SELURUH PENJURU DUNIA....MISI INI SEKALIGUS GUNA MERAIH HADIAH NOBEL PENCIPTA PESONA KEHIDUPAN ALAM PESONA WISATA PERDAMAIN DUNIA PESONA KEAGUNGAN KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABADI SERU SELURUH UMAT RAKYAT SEMESTA ALAM RAYA NAN MEMPESONA NAN MENAKJUBKAN ... PADA TINGKAT nASIONAL SAYA Expos pengambilan penghardgaan Mosium MURRI INDONESIA..... Adin da Rabeah mulai detik ini muali lah berkarya kusus Serial Sai Sair Nan Indah Agung Bagaikan Angin Surga Kehidupan AlamSemesta Raya Nan Maha damai Kekal Abadi . sebagai Pesona pujangga wanita bidadari penyair kehiodupan alam semesta raya ,maha dami kekal abadi . nan mempesona nan menakjubkan .....sair sair karya kerja sama kusus saling mengisi mendukung expo Kegiatan Laboratoriuma pesoana wisat a Wahyu Utama Rabeah Mohd Ali Indonesia Malesia Kualalumpur Yogyakarta Center Laboratorium Pesona Wisat Dunia Ini Akan Kita Terbitkan Kusus dan Kita jual dana nya untuk mendukung kesuksesean kita ini keliling dunia membuka membangun rumah rumah adat Duta budaya Central Komonitas Pesona kebudayaan Zaman Dami Kekal Abadi Ke Seluruh Penjuru Dunia -juga kunjungan wisata kita kesulurur Istana istan Negar Seluruh Penjuru Dunia Unoiversitas2 lembaga lembaga pendidikan pusat pusat Kebudayaan diseluruh Penjuru Dunia....kita jalan bergabung menghimpun karya dan dana berbekal keyakinan keteguhandalam berkarya... untuk mencapai OMEGA KESUKSESAN MISI MISI KITA INA YANG AGUNG NAN LUHUR SAYANG..... semangat adinda semangat Adinda Perlihatkan kesaktian keagungan sair sairmu mengalir membius bagaikan kesejukan angin nyanyian bidadari suraga nan merdu membius mempesona menakjubkan membawa maha cahaya maha gema whyu utama peson kehidupanAlampesona Wisata Pesona KeAgunagn Kebudayaan Zaman Dami Kekal Abadi nan memepesona nan menakjubkan......
Share
That's all for today.

"SALAM MAAL HIJRAH & MUHARRAM 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"


NILAIANNYA SAMPAI KE ALAM BARZAH


Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman


Pradita Fia Bundaku sayang / parasmu yang cantik/melambangkan hatimu yang dermawan/kalimatmu yang menyejukan/ untaian kata yang selalu kurindu/ saat kugundah/percikan nadamu/bangkitkan hati yang terluka/ sejukan jiwa yang kerontang/ dan memberikan semangat/ seperti mentari yang tak bosan berkunjung....


MARI BERSAMA KITA KEJAR AKHIRAT

Sahabatku....
Doakan saja agar dia diberi pertunjuk dari-Nya
Lupakan setiap apa yang dilakukan ke atasmu
Hanya yang harus sahabat fikirkan sekarang
Adalah apa yang sahabat mahu dalam hidup ini
Jika semua sudah sempurna dimiliki dengan rasa syukur
Syukurlah sahabat masih lagi diberi kesempatan
Untuk mengumpul sebanyak mungkin
Bekalan untuk dibawa ke alam Abadi
Moga bekalan kita semua ada Nilaian Di Sisi-NYa Aamiin
Dan persahabatan kita yang suci murni ini
Dapat diteruskan hingga ke Syurgawi Aamin Ya Rabbal A'Lamin

"JIKA KITA KEJAR DUNIA... DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT...DUNIA AKAN MENGIKUTI KITA"


RATU RIMBA NIAGARA
26 Ogos 2012

ALLAH MAHA MENDENGAR ALLAH MAHA MEMUJUK

Selalunya kita cinta kepada manusia ada yang akan cemburu sehingga sanggup berbunuhan kerana cemburu
jika kita cinta kepada Tuhan ada yang cemburu itu bererti rohnya sedang nazak kerana Tuhan layak dicintai oleh semua hamba-Nya tanpa syarat asalkan ikhlas dan ikhlas itu hanya Allah swt saja yang tahu.

Manda Conai Hebat kata Ratu Rimba

Ratu Rimba Niagara Allah swt memujukku di kala aku dihina mengatakan aku pendusta apabila aku menulis puisi cinta buat Allah, maka keluarlah kata-kata yang kamu bilang hebat itu sahabatku manda....Allahu Akbar Allah Maha Mendengar Allah Maha Memujuk di kala hatiku terlara disakiti oleh mereka yang cemburu aku menulis puisi cinta buat Allah.



Pradita Fia Bagai mentari yg tak enggan memberikan sinarnya .. Betapa selalu ada rindu untuk mendengar deru ombakmu duhai Ratu penguasa Rimba. .. Biarkan saja angin berhembus .. Setiap saat pelangi akan selalu hadir menyela kerinduan akan indahnya aksaramu .. Biarkan saja badai ikut menyela .. Rembulan malampun tak pernah bosan memberikan gemerlap indahnya .. Teruslah berkarya duhai bundaku tersayang .. Selalu ada rindu dibelahan benua yang menanti untaian aksara indahmu .. "Peluk sayang nanda Fiapradita"



TERPADAM RINDU TERIKAT SAYANG

rinduku terpadam
pabila sapaanmu menenangkan jiwa yang terlara
sudah lama aku nantikan sapaanmu sayang
seksanya menanggung rindu tak tertanggung
sapaanmu bagaikan menjelma pelangi indah
terlalu indah meredupkan mata memandang
lagi dipandang lagi bertambah sayang
moga sayang dan kasih tidak disisihkan lagi
hadirlah kau menyapa puisiku tanda kasih sayang
untuk kubawa sampai ke Syurga Insya-Allah Aamiin

indahnya menjadi sahabatmu teman
seindah pelangi di malam hari...
kaulah pelangi indahku anugerah Ilahi disyukuri
sepanjang hayat hidupku...

kasih yang lahir dari hati suci murni
gak akan pernah ada meninggalkan gurisan luka di hati
yang ada terikat kasih tersimpulmati hingga ke Syurgawi Insya-Allah Aamiin.

Yang merinduimu sayangku Pradita Fia...

Ratu Rimba Niagara,
12 Rejab 1437H
20 April 2016



0 comments:

Post a Comment

 
;