LAKSAMANA MAS KENAPA AKU PILIH KAMU SEBAGAI RAKAN FBKU
Aku pengen jadi kawan yang setia
Tapi kawanku tak setia
Gimana aku mahu setia
Mula-mula semasa ingin menjadi kawanku
Dia bilang mahu akan setia menjadi kawanku
Setia sampai kapan pun
Setia sampai mati
dia bilang ....
dia akan faham aku
dia akan sokong aku
dia akan beri seratus pratus dukungan pada cita-citaku
dia akan memberi kerjasama denganku
dia akan membaca semua karya-karya yang kutulis
dia akan memberi pendapatnya yang bernas pada karyaku
agar aku terus semangat menulis dan menulis sehingga terhenti nafas
kerana janji-janjinya itu
aku terimanya sebagai teman fbku
yang akan menyokongku dalam keadaan apa pun...
dan aku hanya perlu kawan-kawan fb yang setulus ikhlas
menerima aku apa adanya tapi menerima karyaku lebih adanya
sekarang ni karya-karyaku disepikan oleh mereka
Hai kawan...
Setelah aku terimamu sebagai rakan fbmu
Kau lupa segala janji-janjimu padaku
Terlalu sibuk sangat ke hidupmu sampai
Melupakan janjimu padaku?
Kenapa sebelum mahu menjadi rakan fbku...
Kau tak fikir banyak...banyak kali
Setelah kuterimamu dengan seikhlasnya
Kau sepikan aku dan karyaku
Aku ini seolah tak wujud sebagai rakan fbmu di alam maya
Sudahlah alam maya ini tak nampak
Kelibat dan suaramu...
Jika kau masih lagi dengan duniamu
Izinkan aku pulang semula ke duniaku
Bersama dengan penghuni-penghuni rimba
Yang sentiasa setia dengan duniaku dunia karyaku
Maafkan aku teman karna berterus terang
Biarpun pahit untuk diterima
Tapi percayalah yang pahit itu ada hikmahnya
Berjauhan memanglah kita berjauhan
Kita seolah hidup dalam semuanya berjauhan
Berjauhan hati....
Kita yang menjauhkan hati kita sendiri
Di dunia alam maya ini....
Sedangkan kita tak rancang pun untuk
Menjadi kawan fb
Tapi setelah Allah Kurniakan
Kenapa kita harus abaikan?
Makanyanya maafkan aku jika
Aku terpaksa undurkan diri dari kalian
Yang terus-terusan sepi dari teman fbku....
Maafkan aku...maafkan aku....maafkan aku...
Bukan kehendakku begini...
SEPI KEBAHAGIAANMU
SEPI ITU DERITAKU
KARYAKU ADA DI SETIAP DETAK JANTUNGMU
DI SITULAH BERMULANYA KARYAKU MENULIS RIWAYAT HIDUPMU KARNA SETIAP RAKAN FBKU ADALAH SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA
MOGA KAU MENGERTI KENAPA AKU MEMILIHMU MENJADI RAKAN FBKU BUKAN MAHU BERBUAL KOSONG....
BUKAN MAHU BERCANDA
TAPI SERIUS BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH
BERMATI-MATIAN MENCARI JALAN-JALAN PULANG
SEBAGAI BEKALAN KE NEGERI ABADI
YANG KEKAL SAMPAI BILA-BILA TANPA NOKHTAH!
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
10 Mei 2012
Laksamana Mas likes this.
Laksamana Mas:
Injih,..trimakasih,..kau tlah mengingatkan ku,..tapi ketahuilah bahwa saat ini hati kurang tentram, karena tugas kami di sudah sampai pada puncaknya,..ibarat bagaimana menyelamatkan telur di ujung tanduk,..karenanya aku tidak berani memberi komen pada karya yang ditulis dngan kesungguhan hati,..tiada lain aku takut kata2 ku tidak berkenan, makanya aku memilih diam, dan menuliskan keadaan kami pada wall ku sendiri,...aku mohon maaf yang sebesar-besarnya,...bukan janji yang tidak bisa ditepati tetapi, pengabdian ini menuntut lebih berhati-berhati,..nuwun,..
semoga kebahagian selalu bersama mu,.....amin,.
Putri Rimba Niagara:
Aamiin. Ku bisa memahami kok...buatlah yang terbaik untuk negaramu dan bangsamu...
Jika ada kelapangan dan sudah selamat telur di ujung tanduk....
Kiranya ok lah ye baru bisa sambung semula sebagai rakan fbku ye ....
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & LAKSAMANA MAS
27 Mei 2012
May 27 at 11:48am ·
PETIKAN DARIPADA GALERI SASTRA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
7 Syawal 1434H
14 Agustus 2013M
Like · Comment · Promote · Share
Iwan Tirta and 3 others like this.
Purwodhoho Kediri romantis ...... Salam keagungan budhaya nusantara
2 hours ago via mobile · Unlike · 2
Ratu Rimba Niagara Moga kau sudi menjadi rakan fbku yang setia.
2 hours ago · Like · 2
Purwodhoho Kediri setapak dua tapak, berjalan melangkah kaki...... Semasa jiwa masih dalam diri awak ....... bersama saling melengkapi .......
about an hour ago via mobile · Unlike · 2
Purwodhoho Kediri tak ada hujan, tak ada air ....... Biarlah semua berjalan sesuai alur takdir.....
about an hour ago via mobile · Unlike · 2
Ratu Rimba Niagara Takdir kau menjadi rakan fbku ...ku redho
Takdir kau jauh hati dariku tanpa sebab aku kaget
Tapi apa pun takdir yang ditakdirkan itulah takdir kau dan aku
Yang telah DIA Tentukan
Makanya hendaklah kau redho
Aku redha
Takdirnya aku pergi dulu sebelummu
Kaulah yang ditakdirkan untuk meneruskan perjuanganku ini...
Itulah hikmah disebalik pertemuan ini ...wallahualam.
about an hour ago · Like · 2
Purwodhoho Kediri waktu bagai sapu lidi....terurai dengan ikat tali....terlalu sering sibuk kewajiban diri.....hingga berbagi sedikit waktu pun kadang tak terpenuhi.......
about an hour ago via mobile · Unlike · 2
Ratu Rimba Niagara pejuangan tak mengenal waktu
andai aku sepertimu aku pun begitu
waktu ini perjuanganku sastraku bermati-matian
andai perjuangan sastraku menjadi realiti
perjuangan lain sedia menanti
fb ku sebagai laman juangku
akan sepi sesepinya
masa itu baru kau tahu
betapa perihnya sebuah penantian
walau hanya dengan sepatah perkataan
barulah kau paham aku
aku paham kau
masa memang mencemburui kita
yang penting paham memahami
bila dah paham
kita tidak akan salah menyalah
andai perpisahan terjadi juga...
namun persaudaran tetap tetap tak terurai
diikat kemas ...untuk dikenangi di tugu pertiwi....
about an hour ago · Like · 2
Iwan Tirta Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin.
about an hour ago via mobile · Like · 1
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
Komentari
Komentar
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komentar...