Sunday 22 May 2016

HAMBA-MU (74) TABAHKAN HATIKU MENGHADAPI PERANCANGAN-MU


HAMBA-MU (74) TABAHKAN HATIKU MENGHADAPI PERANCANGAN-MU

YA ALLAH BERILAH AKU KETABAHAN MENGHADAPI PERANCANGAN-MU AGAR BERTAMBAH KUAT IMANKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
1
ALLAH PANDANGLAH AKU DENGAN PENUH RAHMAT KASIH-MU
ALLAH...ALLAH...ALLAH
KAU YANG KUCINTA
KAU YANG KUPUJA
MENYEBUT NAMA-MU RASA TAK JEMU
HADIRLAH KAU DALAM HATIKU
HADIRLAH KAU DALAM JIWAKU
HADIRLAH KAU KETIKA NAZAKKU
AGAR BILA BERTEMU-MU DI LANGIT KE TUJUH
KAU MEMANDANGKU DENGAN PENUH RAHMAT KASIH-MU
SUBHANALLAH INDAH-NYA PERTEMUAN DI KALA ITU
CINTAKU CINTA-MU
TERPANA DALAM DZAT CINTA-MU
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
HANYA KAU DAN AKU YANG TAHU SAAT PERTEMUAN DI KALA ITU MAKA-NYA
YA ALLAH SEBELUM PERTEMUAN ANTARA KAU DAN AKU
MAKA SEBELUM PERTEMUAN ITU BERILAH PELUANG
SEMASA HAYATKU MASIH ADA
UNTUK MEMBUAT SEGALA KERJA-KERJA AMAL SOLEH
YANG KAU REDHAI YANG ADA NILAIAN DI SISI-MU
SEGALA KERJA AMAL BIARLAH ANTARA KAU DAN AKU SAJA YANG TAHU BUKAN UNTUK DIRIAKKAN KEPADA MANUSIA BIARPUN SEBESAR ZAHRAH
KERANA RIAKKU SEBESAR ZARRAH ITU AKAN MEMAKAN AMALAN SOLEH NAUZUBILLAH...
LENYAPKANLAH AMALAN YANG KUBERBUAT DARIPADA PANDANGAN MEREKA
KARENA AMALAN YANG KUBUAT ADALAH LAMBANG CINTAKU PADA-MU ALLAH...
HABLUMNINANNAS HAMBLUMMINALLAH
ITU YANG KAU AJARKAN KEPADAKU YA ALLAH
MAKANYA JADIKAN TINTA-TINTA YANG KUTULIS INI
DAPAT MENYATUKAN PERPADUAN UMMAH DI SELURUH DUNIA
INI YANG KUDAMBAKAN DARI-MU YA ALLAH
DALAM MEMPERJUANGKAN ...PERJUANGANKU INI
KAU KURNIAKAN PARA HAMBA-MU YANG BERJIWA AKHIRAT
UNTUK MEMBANTUKU MENJAYAKAN NIAT SUCIKU INI
KAU BUKAKAN HATI HAMBA-HAMBA-MU UNTUK MEMBANTUKU
SAMADA SECARA GHAIB ATAU NYATA
KARENA PERJUANGANKU ADALAH ILHAM DARI-MU
YANG AKU SYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA
HADIRKANLAH ALLAH KARENA AKU TAKUT PERJUANGANKU
KECUNDANG DISEBABKAN TIADA INSAN YANG SUDI BERSAMAKU MEMBANTUKU...
YANG AKU RAYU INI BUKAN PADA HAMBA-MU YA ALLAH
JIKA KEPADA HAMBA-MU PASTI DIA TIDAK MEMAHAMINYA
JIKA KEPADA-MU PASTI KAU AKAN MEMAHAMKANNYA
AGAR TERBUKA HATINYA MEMBANTU AKU KE JALAN-JALAN-MU
ANDAI-NYA TIADA JUGA HAMBA-MU YANG SEJUJUR IKHLAS UNTUK MEMBANTUKU PERJUANGANKU HINGGA TAK DAPAT DITERUSKAN LAGI...MAKANYA YA ALLAH AKU REDHO KAU AMBIL SAJA NYAWAKU KERANA AKU TAK SANGGUP LAGI HIDUP TANPA PERJUANGANKU LAGI...INILAH PERMINTAANKU PADA-MU ALLAH....MOGA KAU AMPUNKAN AKU..
DAN MEMAKBULKAN DOAKU....AAMIIN YA RABBAL A'ALAMIIN.
HAMBA-MU YANG BERGANTUNG HARAP SEPENUH-NYA PADA-MU
.................................
15 Sya'ban 1437H
22 Mei 2016

 
PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA DUNIA AKHIRAT KAMI!
"Di mana ada laungan azan di situ tanah air kami"..Perdana Menteri Turki
Turki...Jazakallah
 ...Lihat Selengkapnya
Aashiq al-Rasul bersama Atal Lalpourwal dan Saghir Khan.
Aashiq al-Rasul <-----click to like
Ya Allahﷻ I know this is your plan just help me through it
1
1ALLAH PANDANGLAH AKU DENGAN PENUH RAHMAT KASIH-MU
ALLAH...ALLAH...ALLAH
KAU YANG KUCINTA
KAU YANG KUPUJA
MENYEBUT NAMA-MU RASA TAK JEMU
HADIRLAH KAU DALAM HATIKU
HADIRLAH KAU DALAM JIWAKU
HADIRLAH KAU KETIKA NAZAKKU
AGAR BILA BERTEMU-MU DI LANGIT KE TUJUH
KAU MEMANDANGKU DENGAN PENUH RAHMAT KASIH-MU
SUBHANALLAH INDAH-NYA PERTEMUAN DI KALA ITU
CINTAKU CINTA-MU
TERPANA DALAM DZAT CINTA-MU
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
HANYA KAU DAN AKU YANG TAHU SAAT PERTEMUAN DI KALA ITU MAKA-NYA
YA ALLAH SEBELUM PERTEMUAN ANTARA KAU DAN AKU
MAKA SEBELUM PERTEMUAN ITU BERILAH PELUANG
SEMASA HAYATKU MASIH ADA
UNTUK MEMBUAT SEGALA KERJA-KERJA AMAL SOLEH
YANG KAU REDHAI YANG ADA NILAIAN DI SISI-MU
SEGALA KERJA AMAL BIARLAH ANTARA KAU DAN AKU SAJA YANG TAHU BUKAN UNTUK DIRIAKKAN KEPADA MANUSIA BIARPUN SEBESAR ZAHRAH
KERANA RIAKKU SEBESAR ZARRAH ITU AKAN MEMAKAN AMALAN SOLEH NAUZUBILLAH...
LENYAPKANLAH AMALAN YANG KUBERBUAT DARIPADA PANDANGAN MEREKA
KARENA AMALAN YANG KUBUAT ADALAH LAMBANG CINTAKU PADA-MU ALLAH...
HABLUMNINANNAS HAMBLUMMINALLAH
ITU YANG KAU AJARKAN KEPADAKU YA ALLAH
MAKANYA JADIKAN TINTA-TINTA YANG KUTULIS INI
DAPAT MENYATUKAN PERPADUAN UMMAH DI SELURUH DUNIA
INI YANG KUDAMBAKAN DARI-MU YA ALLAH
DALAM MEMPERJUANGKAN ...PERJUANGANKU INI
KAU KURNIAKAN PARA HAMBA-MU YANG BERJIWA AKHIRAT
UNTUK MEMBANTUKU MENJAYAKAN NIAT SUCIKU INI
KAU BUKAKAN HATI HAMBA-HAMBA-MU UNTUK MEMBANTUKU
SAMADA SECARA GHAIB ATAU NYATA
KARENA PERJUANGANKU ADALAH ILHAM DARI-MU
YANG AKU SYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA
HADIRKANLAH ALLAH KARENA AKU TAKUT PERJUANGANKU
KECUNDANG DISEBABKAN TIADA INSAN YANG SUDI BERSAMAKU MEMBANTUKU...
YANG AKU RAYU INI BUKAN PADA HAMBA-MU YA ALLAH
JIKA KEPADA HAMBA-MU PASTI DIA TIDAK MEMAHAMINYA
JIKA KEPADA-MU PASTI KAU AKAN MEMAHAMKANNYA
AGAR TERBUKA HATINYA MEMBANTU AKU KE JALAN-JALAN-MU
ANDAI-NYA TIADA JUGA HAMBA-MU YANG SEJUJUR IKHLAS UNTUK MEMBANTUKU PERJUANGANKU HINGGA TAK DAPAT DITERUSKAN LAGI...MAKANYA YA ALLAH AKU REDHO KAU AMBIL SAJA NYAWAKU KERANA AKU TAK SANGGUP LAGI HIDUP TANPA PERJUANGANKU LAGI...INILAH PERMINTAANKU PADA-MU ALLAH....MOGA KAU AMPUNKAN AKU..
DAN MEMAKBULKAN DOAKU....AAMIIN YA RABBAL A'ALAMIIN.
HAMBA-MU YANG BERGANTUNG HARAP SEPENUH-NYA PADA-MU
.................................
15 Sya'ban 1437H
22 Mei 2016
Rabeah Binti Mohd Ali
MOGA ADA NILAIAN DI SISI-NYA KEBAIKANKU KEBAIKANMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

Turki yang dulunya berpendapatan rendah, berubah menjadi sebuah negara yang berpendapatan tinggi dan makmur selepas kemenangan perdana menteri yang tinggi rasa kemanusiaannya. Benarlah, sedekah itu tidak akan menyebabkan kita menjadi miskin.
Maju terus wahai tentera tentera sultan al fatih.. We proud of you
Bersama kita menggapai bunga perdamaian
Sociedad Argentina de Horticultura bersama Eda Talo dan 47 lainnya.
Buenos días amigos de SAH.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
1
YA ALLAH BERILAH AKU KETABAHAN MENGHADAPI PERANCANGAN-MU AGAR BERTAMBAH KUAT IMANKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

MOGA ADA NILAIAN DI SISI-NYA KEBAIKANKU KEBAIKANMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

Kabar Berita

AKTIVITAS TERBARU
 
Amet Lah senang sekali .
Siapa Kenal Insan Ini??
Subhanallah..
Maa Shaa Allah..
Allahuakbar..
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
 Komentari

SALAM TAKZIAH KEPADA KELUARGA ALLAHYARHAM USTAZ.
Al fatihah kepada Allahyarham Ustaz Bongkari bin Marimon, Pejabat Kadi Kluang telah kembali ke rahmatullah malam tadi di Masjid Kluang.
Meninggal masa sedang sujud solat isyak.
AL FATIHAH
Suka
Komentari
Komentar
Dl Ad Alfatihah
SukaBalas6 jam
Md Ariffin Harun Al fatihah aamiin
SukaBalas2 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Moga di tempatkan di Jannah. Aamiin.
SukaBalasBaru saja
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komentar...
“Jika kami mengatakan kebenaran pasti kami akan mati dan jika kami tidak mengatakan kebenaran pasti kami pun akan mati.
Maka kami akan mati dengan mengatakan kebenaran dan kami tetap akan mengatakan kebenaran. Meskipun taring taring anjing mencabik-cabik daging kami, meskipun paruh paruh burung mematuk-matuk kepala kami.
Hidup kami hanya untuk Allah, kami mati karena membela agama Allah.”
(Ustadz Abu Bakar Ba'asyir)
Suka
Komentari
Komentar
Shamsuri Idris Subhanallah,laila haillallah nabi muhammad pesuruh Allah.
SukaBalas2 jam
Wawa Salwa ALLAHUAKHBARRRR....
SukaBalas2 jam
Adzmin Abdul Jabar ALLAHUAKBAR...
SukaBalas2 jam
Rabeah Binti Mohd Ali HIDUP PASTI MATI MOGA MATINYA KITA DALAM MEMBELA AGAMA ALLAH KERANA HIDUP KITA HANYA UNTUK ALLAH AAMIIN.
SukaBalasBaru saja
Assalamualaikum..
Suka
Komentari
Saran Kiriman
Perlukan Laman Web yang baharu? Ciptalah ia diri sendiri - Kami telah memudahkannya smile emotikon
Ciptalah laman web SimpleSite hari ini - ia memang mudah dan cepat untuk dibina.
Laman Web anda akan berada di Internet dalam 2-3 minit dan ia 100% Percuma. 
...Lihat Selengkapnya
Lebih daripada 18 juta laman web telah dihasilkan dengan SimpleSite, pembina…
WWW.SIMPLESITE.COM/_PERCUBAAN-PERCUMA
Suka
Komentari
Andai ini rumah saya....sudikan anda berkawan dgn saya?
Suka
Komentari
Komentar
SukaBalas2 jam
Perantau Tersasar Kenapa tidak. Saya pun org kampun. Saya tu ndak memili miskin atau kaya sama sahaya.
SukaBalas2 jam
Tunas Permai Kite kwn tp bukan rumahnya dgn org nya tp kita biarlh ikhlas kn
SukaBalas2 jam
Rosihan Mawar Sudi sesangat awak.....
SukaBalas2 jam
Julia June Tertaip namo.. hehe..
SukaBalas2 jam
Fzns Abdullah Suka sangat...sebab rumah saya pun mcm ni.....
SukaBalas2 jamwww

'Cintaku diheret lautan asid bergelora,'
Suka
Komentari
"Duhai Adam kau diciptakan untukku aku diciptakan untukmu
akulah bidadarimu yang bersamamu di Syurga maka aku tak perlukan istana yang indah memadailah kau redhai hidupku itulah kunci Pintu Syurga yang kuidami. Moga Allah memberiku ketabahan menghadapi perancangan-Nya untuk aku hidup bersamamu dalam redha.Aamiin."
Suka
Komentari
TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'CITA ILUSI MENJADI REALITI'
Karya Ratu Rimba Niagara & Susilo Bambang Yudhoyono


TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'CITA ILUSI MENJADI REALITI'
Karya Ratu Rimba Niagara & Susilo Bambang Yudhoyono
Susilo Bambang Yudhoyono
Berkata tidak mungkin itu biasa. Membuat yang tidak mungkin menjadi mungkin itu baru luar biasa.
- Susilo Bambang Yudhoyono -
MENGGENGGAM IMPIAN SEPERTI MEMINTAL ILUSI MENJADI REALITI
Semua orang ada impian...
impianku tinggi menggunung
sudah puluhan tahun aku mendaki
terlalu banyak onak dan duri kulalui
biarpun onak dan duri sudah sebati dalam diriku
adakalanya aku putus asa untuk menggapai impian
ribut petir selalu membunuh anganku menggapai impian
hinggakan aku tak mampu untuk bertahan lagi...
Tapi dek karena misi dan visi ku yang sudah lama kudambakan
ku terus...dan terus...memburu impian ....
biarpun datang berjuta halangan tak kupedulikan lagi
karena ku sudah kesuntukan masa untuk berleka memburu impian
Impian...oh! Impian....
impianku menjadi bahan ketawa
karena impianku di luar kotak pemikiran
siapalah aku untuk menggapai impian itu
Mana mungkin aku seorang untuk merealisasikan impianku itu
karena impian ku tak pernah padam
hingga saat ini ku masih pertahankan impianku biarpun
berseorangan terkial-kial dalam pendakian yang entah bila penghujungnya
Biarpun hangus terbakar jemariku
ku tetap menggenggam impian
hingga sampai penghujungnya
menggenggam impian seperti, ' Memintal Ilusi Menjadi Realiti
Mana tahu hadirmu tanpa dugaku
berganding bahu denganku
berkongsi segala bebanan yang kupikul
bagaikan sinar pelangi yang takkan pernah padam
mengiringi pendakian memburu impianku
karena impianku seiring dengan impianmu
karena kita punyai minat yang sama
matlamat yang sama
ingin jadikan impian menjadi kenyataan
terima kasih pelangiku karena sudi berganding bahu bersamaku
moga indah warna-warni pelangimu takkan hilang hingga bila-bila
selagi nafasku ada...Syukurku pada Alllah
kehadiranmu selalu kunantikan dalam mimpi ilusiku
tapi kini bukan ilusi lagi
berkat keikhlasan hatimu padaku
amat mengharukan aku
moga kau dan aku seia sekata
senada seirama
sama-sama menggenggam impian
impianku impianmu berpadu menjadi realiti
biarpun tak menjadi realiti
setidaknya kita telah mempunyai impian yang sama
ayuh...sama-sama kita jayakan
mana tahu...impian jadi kenyataan!
Aku mesti bersangka baik dengan Tuhanku
Dia Maha Berkuasa Untuk Menjadikan Impianku Satu Realiti
jika ianya satu realiti kusyukur dalam sujudku
karena tiada daya upayaku melainkan dengan Izin-Nya jua.
Karya
Ratu Rimba Niagara
9 Safar 1435H
12 Disember 2013M
APABILA BINTANG LAUT MENJADI BINTANG
Sejak berkurun lamanya Bintang Laut
berada di dasar laut.
Tiba-tiba terdetik di hati Bintang Laut,
‘Sampai kapan aku mahu jadi begini?’
Di dasar laut coma nampak bebayang
bintang-bintang disimbahi cahaya rang bulan.
“ Alangkah bahagianya jika aku menjadi bintang!
tiada bedanya aku dengan bintang
coma aku di dasar lautan
tidak berkedipan!
bisakah aku jadi bintang?
bisakah? bisakah? bisakah?
Di dasar launtan ini aku tidak berarti
kepada penghuni laut
sedangkan aku ingin hidup
menyinari hidupku dan menyinari
hidup mereka yang memerlukan
kerdipan sinarku.” Bintang Laut
mula menyedari kejahilannya.
dia telah memasang impian.
Setiap hari Bintang Laut
terus mengeluh
meratapi nasib diri
mencemburui kegemerlapan bintang bintang
seolah-olah mereka mengejeknya
karena berangan hendak
menjadi bintang.
“Kau siapa?
Jalan pun macam siput
di dasar lautan ini kamu nggak…bisa berbuat apa-apa?
lainlah aku bisa ke sana ke mari dengan pantas
dan ramai terpesona dengan kegagahan dan
kebijaksanaan aku.. jangan nak bermimpilah!
Ha…ha…ha…” Ejek naga laut sambil menayangkan
kejadiannya yang unik mempersonakan
seluruh penghuni laut karena itu naga laut
popular dan dihormati .
“Engkau jangan merendahkan
cita-cita aku. Akan kubuktikan!
lihatlah nanti!” jerit Bintang Laut
memecah ketenangan malam itu.
Laut yang tenang tiba-tiba mengaum disertai
dengan gelombang ombak mengganas!
Gerakkan dasar laut telah membawa
Bintang Laut ke dalam gelombang
ombak mengganas!
lalu menghempasnya
ke pantai.
Kini Bintang Laut berada di pantai
di sinari cahaya matahari pagi yang menyegarkan!
Seakan mimpi Bintang Laut
berjalan ke sana ke mari
menari-nari.
Bila malam tiba Bintang Laut
menikmati suasana malam sambil
memerhatikan kegemerlapan
bintang-bintang di langit di sinari
sinaran cahaya bulan.
Sungguh jelas permandangan tika itu
tidak perlu samar-samar lagi
tika berada di dasar laut.
“Bisakah aku menjadi bintang?
bisakah? bisakah?
bintang aku mahu berkawan denganmu?
aku pengen menjadi sepertimu.”
“Bintang Laut, kau boleh menjadi
seperti kami jika kau yakin dengan
kebolehanmu! percayalah!
kami menunggu kau di sini!
kau bisa! Pasti bisa”
kata dorongan bintang kepada
Bintang Laut pada malam itu.
“Kaget ya macam mana bintang boleh
mendengar suaraku? sedangkan
jarak dengannya…
dia di langit aku dibumi
komunikasi aku dengan bintang
satu keajaiban!”
Tiba-tiba kedengaran
gauman entah mana datangnya
memecah ketenangan malam.
pepasir di pantai berterbangan.
UFO rupanya sedang mendarat
dua makhluk asing datang
menghampiri Bintang Laut
“Bintang Laut mahu ke kamu
ikut kami?” tanyanya.
Ke mana?”
“Úntuk merealisasikan cita-cita kau menjadi bintang?”
“Mahu! Mahu! Mahu!
Rugilah kalo aku nggak ikut kamu!”
Malam itu mimpi Bintang Laut menjadi kenyataan!
Bintang Laut telah menjadi bintang!
disambut bintang-bintang yang
Bergemerlapan! Berkedipan! Berkilauan
yang menakjubkan Bintang Lau!
Siapa sangka impian Bintang Laut menjadi kenyataan?
tidak sia-sia impiannya selama ini!
barulah dia tahu tiada yang mustahil di dunia
ini jika digunakan keajaiban minda!
“Aku berjanji kegemerlapan yang kumiliki ini
akan kubagikan bersama mereka yang pengen
menjadi sepertiku!”
Janji Bintang Laut pada dirinya.
Karya Ratu Rimba Niagara
9 Safar 1435H
12 Desember 2013M
IDE REALITI + IDE ILUSI = SUBHANALLAH
PERCAYALAH SETIAP IDE YANG BAIK ITU DATANGNYA DARI ALLAH
JIKA YAKIN DATANGNYA DARI ALLAH 100%
MESTILAH DITERIMA IDE ITU DENGAN RASA SYUKUR
JIKA DITOLAK ATAS KEEGOAN KITA MERASAKAN KITALAH YANG PALING SEMPURNA ILMU DARIPADA ORANG LAIN ITU SUDAH SATU KEKHILAFAN YANG BESAR BUAT DIRI KITA YANG DIKURNIAKAN ALLAH ILMU TAPI BERTUJUAN UNTUK BERBANGGA DIRI...AYUH KITA WUJUDKAN BUDAYA ILMU KEBAIKAN DUNIA AKHIRAT DALAM MERAIH CINTA ALLAH AAMIIN. IDE YANG BAIK KITA GABUNG SAMA REALITIKAN
IDE KURANG BAIK SAMA-SAMA KITA SEPAKAT JADIKAN TERBAIK MAKANYA SETIAP IDE ITU JIKA KITA HARGAI DENGAN IKHLAS PASTILAH RAMAI YANG DAPAT KEBERUNTUNGANNYA
KEBERUNTUNGAN DUNIA AKHIRAT IN SHAA ALLAH AAMIIN
MAKANYA TERSENYUMLAH YANG MEMBERI IDE DAN YANG MENERIMA IDE YANG MEREALISASIKAN IDE DAN YANG MENERIMA MANFAAT DARIPADA IDE YANG DIREALISASIKAN...
'IDE REALITI + IDE ILUSI = SUBHANALLAH
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
9 Safar 1435H
12 Desember 103M
RAJINLAH HANTAR BERITA DUHAI PENGUHI RIMBA KU JIKA MALAS MALAS KAMU AKAN DIBUANG KERAKYATAN WARGA RIMBA NIAGARA
WADUH! BEGINILAH KEADAAN PENGHUNI RIMBAKU YANG SUKA MEMBACA AKBAR TENGOK TU PENUH KUSYUK UNTUK MEMAHAMI SESUATU FAKTA YANG ADA DI DALAM SURATKHABAR. SEBAB APA BERITA YANG DIBACA AKAN DICERITAKAN KEPADA RATU RIMBA NIAGARA. JIKA TAK SAMPAIKAN BERITA DENGAN BENAR SOHIH AKAN DIBUANG KERAKYATAN RIMBA NIGARA. SATU HUKUMAN YANG AMAT DITAKUTI OLEH PENGHUNI RIMBA KARENA MEREKA SEMUA TAK MAU KEHILANGAN KASIH SAYANG RATU RIMBA MERAKA...KATANYANYA BILA KASIH UDAH SEJATI HANYA KEMATIAN YANG MEMISAHKAN...SETAKAT HENDAK SURUH BACA SURAT KHABAR DAN MEMBERITAHU BERITA YANG ADA DISURAT KHABAR APALAH BERAT SANGAT JIKA HENDAK DIBANDINGKAN DENGAN RATU RIMBA YANG MENYAYANGI KAMI KARENA-NYA. SEJUJURNYA IKHLAS KAMI SAYANGKAN RATU RIMBA KAMI SAMPAI AKHIR HAYAT KAMI...APA SAJA PERJUANGANNYA DAN IDENYA KAMI DUKUNG ! KAMI BERSAMA DI KALA SUSAH SENANGMU RATU. DERITA KAMU DERITAKU JUA BAHAGIAMU BAHAGIAKU JUA. CINTA DARI DUNIA SAMPAI SYURGA KITA SALING CINTA...SUBHANALLAH INDAHNYA CINTA DI DUNIA BAWA SAMPAI KE SYURGA...MOGA CINTA KITA MENJADI REALITI DI SYURGA...AAMIIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
9 Safar 1435H
12 Desember 2013M
YA ALLAH PERKENANKAN TAKDIR SAHABATKU YANG BOLEH MEMBAWANYA KE SYURG-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
YA ALLAH SETIAP YANG KAU JADIKAN SEMUANYA SERBA SEMPURNA UNTUK KAMI LAHIRKAN RASA SYURKUR ATAS NIKMAT KECANTIKAN YANG KAU KURNIAKAN KEPADA KAMI. JADIKANLAH KAMI WANITA SOLEHA UNTUK ADAM SYUKURI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
WAJAH KEJELITAAN WANITA CIPTAAN ALLAH YANG BAKAL MENJADI KETUA BIDADARI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN.
CINTAKU PADA INDONESIA SEJURNYA CINTA
"Seuntai syair cinta indonesia dari sahabat di malaysia. Baca ya?"
CINTAKU PADA INDONESIA SEJUJURNYA CINTA
SUKA BANGET CANTIK SEKALI TULISAN YANG TERTERA INDONESIA.
ENTAH KENAPA AKU SAYANG DAN KASEH PADA INDONESIA
SEJAK DULU KINI SELAMANYA
AKU BERKAWAN DENGAN RAKYAT INDONESIA BUKAN KARENA RAKYATNYA TAPI KARENA SAYANGKU PADA INDONESIA
KAGETKAN!
PASTI KAMU KAGET DENGAN CINTAKU PADA INDONESIA
AKU PUN TAK TAHU KENAPA AKU JADI BEGINI...
SEDANGKAN AKU BUKAN RAKYAT INDONESIA
AKU TAK TAHU SAMA SEKALI SEJARAH INDONESIA
YANG AKU TAHU AKU ...
CINTA...CINTA...CINTA...SAMA INDONESIA
BILA DENGAR SAJA NAMA INDONESIA
JANTUNGKU BERDETAK KENCANG
SERASA DARAH SATRIA PEJUANG INDONESIA BRANI MATI
MEMANGGIL-MANGGIL AKU BERUANG BERSAMA MEREKA
"Duhai Putri Kesayangan Indonesia
syair, pantun, gurindam puisi Tuan Putri karangkan
telah meniup bara api perjuangan kami
cinta Tuan Putri kepada Ibu Pertiwi Indonesia
telah membuatkan kami sentiasa membara-bara dan terus
semangat untuk mempertahankan Indonesia
biarpun nyawa kami jadi taruhannya...
jangan sesekali Tuan Putri bilang mahu berpisah dengan kami
kami tak akan relakan karena kami juga sayang dan kasih pada
Tuan Putri yang rela renjiskan tinta-tinta berdarah di jiwa
semua anak anak bangsa Indonesia yang lemah untuk menyayangi negara mereka sendiri...tulislah Tuan Putri tulislah semahumu ..semampumu...kami amat nantikan dan kami amat hargai dan menyukainya sepanjang hayat kami...dan semua karya-karya Tuan Putri mengenai kasatria brani mati Indonesia baik beketurunan raja dan pahlawan ..kami bukukan untuk dibaca anak bangsa kami sebagai semangat juang untuk selamanya mencintai Indonesia ...Kami doakan Tuan Putri DiRahmati Allah tika hidup dan mati atas sumbang bakti Tuan Putri kepada kami semua...bagaimana Tuan Putri seikhlasnya mencintai negara dan anak bangsa kami begitulah kami ikhlas membalas cinta dan kasih kepada Tuan Putri yang tercinta yang lahir dari lubuk hati yang amat dalam. "
"Duhai rakyat Indonesia yang tersayang
sayang sebener sayang
yang lahir dari lubuk hati
bukan sekadar perayu kasehmu
bukan sekadar canda-candaan
bukan sekadar dipersendakan
kaseh sayangku pada Indonesia dan bangsanya
setulus hati karena Allah Taala
Allah yang Kurniakan kaseh sayangku pada Indonesia
makanya aku amat hargai kasih sayang itu
In Shaa Allah selagi mampu kan kutulis
syair, pantun, gurindam dan puisi untuk Indonesia
selagi hayat di kandung badan
andainya aku dijemput Ilahi
kirimilah sepotong doa untukku
sebagai balasan cinta kamu ke aku....
doa kalian itulah pengikat kasihmu kasihku
In Shaa Allah sampai ke aku di alam Sana nanti
doa kalian adalah lebih berharga dari alam dan seisinya...
jangan lupa doakan untukku ya sayangku semua...
manalah tahu berkat talisiraturrahim kita di dunia ini
kita bisa bertalisiraturahim di Syurga kelak
In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
itulah hikmah kenapa Allah tumbuhkan
Kaseh sayangku pada Indonesia
semuanya ada hikmah disebaliknya
percayalah kesayanganku semua rakyat Indonesia
makanya tolong hargai kasih sayangku ini
jangan dibiarin sepi karya-karyaku
dilambung ombak tsunami kesendiriaan untuk melawannya
tolong ehsan samaku
karena cintaku ke kamu Indonesia sejujurnya cinta....
Karya Ratu Rimba Niagara
9 Safar 1435H
12 Desember 2013
SELAMAT HARI NUSANTARA 13 DESEMBER 2013
'PUISI CINTA UNTUK NUSANTARAKU'
nusantaraku oh! nusantaraku
andai kau tahu betapa aku
cinta padamu
cinta yang sebenar cinta
biarpun aku tidak lafazkan dengan kata kata
tapi ketahuilah kau nusantaraku
telah ratusan puisi tentangmu kukarangkan
semuanya bertemakan cinta nusantaraku
aku tidak tahu sejak bila aku jatuh cinta pada nusantara
tapi setahuku bilamana aku dengar saja nusantara
jantungku berdetak kencang
30 tahun yang dulu cuma kenal saja
kenal di dalam buku sejarah yang kupelari
tapi semasa guru mengajar tentang nusantara
aku teruja untuk mengenali lebih dekat
entah kenapa semacam ada magnet
menarik hatiku untuk meminati nusantara
jika dulu nusantara cuma aku pelajari
tapi setelah tiga puluh tahun berlalu
kini sebanyak mungkin aku boleh menimba ilmu
nusantara semahuku
aku lebih teruja dengan dunia nusantaraku
terlalulah teruja dengan dunia nusantara
semuanya tentang nusantara
kukaryakan melalui pantun, gurindam, syair dan puisi-puisi indah
mengikut ilham yang DiKurniakan Allah swt
berdasarkan dari pembacaan yang kubaca
bila difikirkan rasa tak logik
karena dunia nusantara yang selalu hadir dalam mimpiku
seolah jadi kenyataan kini semuanya dengan izin Allah jua
aku berkarya...berkarya tentang nusantara
hendak saja tajuk apa dan temanya
semuanya Allah swt hadirkan di fikiranku
aku syahdu
aku terharu
betapa Pemurah-Nya Allah izinkan aku berkarya
tentang nusantara
yang selama ini telah lama aku jatuh cinta
kini cinta ku pada nusantara jadi nyata
dimakbulkan Allah swt
cinta tak semestinya dimiliki aku tahu itu
makanya aku redho aku ditakdirkan jatuh cinta pada nusantara
tapi aku tidak ditakdirkan untuk memiliki nusantara
demi cinta yang sejati
aku tetap mencintai nusantara sehingga akhir hayatku
walaupun nusantara tidak sudi membalas cintaku aku redho
karena itulah suratan takdirku
mencintai tidak semestinya memiliki
yang penting aku berbakti kepada nusantara
karena telah ditakdirkan aku jatuh cinta dengan nusantara
seikhlas hati sejujur cinta karena -Nya...
dengan cintaku pada nusantara bumi bertuah yang tercinta
Allah swt membalas cintaku itupun sudah memadai bagiku
lebih berharga dari alam dan seisi-Nya...
moga satu saat nanti nusantara sudi membalas cintaku...
dan kunantikan di saat itu
nusantara menyatakan
I Love You Too
aku senyum dan bersyukur
terbalas juga cintaku pada nusantara
terima kasih nusantara karena sudi membalas cintaku
dengan menerima semua puisi-puisi indah
yang telah kukarangkan untukmu nusantaraku.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
24 Muharram 1435H
28 November 2013M
PETIKAN DARIPADA WALL KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH , PRINCESS AMEERAH WARDATUL BOLKIAH , GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING & GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
7 Safar 1435H
10 Desember 2013M
KASIH RAJA PADA RAKYAT SAMPAI SYURGA
Rakyat berkorban demi raja,
Raja berkorban demi rakyat;
Raja dan rakyat berpisah tiada,
Saling berbakti sepanjang hayat.
ALLAHU AKBAR
SESUNGGUHNYA ALLAH AZZAWAJALLAH AMAT SUKA
HAMBA-NYA YANG BERKASIHAN BELAS
SALING BANTU MEMBANTU TANPA MENGIRA SIAPAPUN DARJAT SESEORANG SEMUANYA SAMA DI SISI ALLAH SWT. BEGITU INDAHNYA ISLAM MENGAJAR KITA ARTI PERIKEMANUSIAAN
'BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING'
ITULAH KEBAHAGIAAN DUNIA AKHIRAT
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
SEGALA PUJIAN HANYALAH UNTUK ALLAH TUHAN SEMESTA ALAM.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
7 Safar 1435H
10 Desember 2013M
ALLAH PANDANGLAH AKU DENGAN PENUH RAHMAT KASIH-MU
ALLAH...ALLAH...ALLAH
KAU YANG KUCINTA
KAU YANG KUPUJA
MENYEBUT NAMA-MU RASA TAK JEMU
HADIRLAH KAU DALAM HATIKU
HADIRLAH KAU DALAM JIWAKU
HADIRLAH KAU KETIKA NAZAKKU
AGAR BILA BERTEMU-MU DI LANGIT KE TUJUH
KAU MEMANDANGKU DENGAN PENUH RAHMAT KASIH-MU
SUBHANALLAH INDAH-NYA PERTEMUAN DI KALA ITU
CINTAKU CINTA-MU
TERPANA DALAM DZAT CINTA-MU
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
HANYA KAU DAN AKU YANG TAHU SAAT PERTEMUAN DI KALA ITU MAKA-NYA
YA ALLAH SEBELUM PERTEMUAN ANTARA KAU DAN AKU
MAKA SEBELUM PERTEMUAN ITU BERILAH PELUANG
SEMASA HAYATKU MASIH ADA
UNTUK MEMBUAT SEGALA KERJA-KERJA AMAL SOLEH
YANG KAU REDHAI YANG ADA NILAIAN DI SISI-MU
SEGALA KERJA AMAL BIARLAH ANTARA KAU DAN AKU SAJA YANG TAHU BUKAN UNTUK DIRIAKKAN KEPADA MANUSIA BIARPUN SEBESAR ZAHRAH
KERANA RIAKKU SEBESAR ZARRAH ITU AKAN MEMAKAN AMALAN SOLEH NAUZUBILLAH...
LENYAPKANLAH AMALAN YANG KUBERBUAT DARIPADA PANDANGAN MEREKA
KARENA AMALAN YANG KUBUAT ADALAH LAMBANG CINTAKU PADA-MU ALLAH...
HABLUMNINANNAS HAMBLUMMINALLAH
ITU YANG KAU AJARKAN KEPADAKU YA ALLAH
MAKANYA JADIKAN TINTA-TINTA YANG KUTULIS INI
DAPAT MENYATUKAN PERPADUAN UMMAH DI SELURUH DUNIA
INI YANG KUDAMBAKAN DARI-MU YA ALLAH
DALAM MEMPERJUANGKAN ...PERJUANGANKU INI
KAU KURNIAKAN PARA HAMBA-MU YANG BERJIWA AKHIRAT
UNTUK MEMBANTUKU MENJAYAKAN NIAT SUCIKU INI
KAU BUKAKAN HATI HAMBA-HAMBA-MU UNTUK MEMBANTUKU
SAMADA SECARA GHAIB ATAU NYATA
KARENA PERJUANGANKU ADALAH ILHAM DARI-MU
YANG AKU SYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA
HADIRKANLAH ALLAH KARENA AKU TAKUT PERJUANGANKU
KECUNDANG DISEBABKAN TIADA INSAN YANG SUDI BERSAMAKU MEMBANTUKU...
YANG AKU RAYU INI BUKAN PADA HAMBA-MU YA ALLAH
JIKA KEPADA HAMBA-MU PASTI DIA TIDAK MEMAHAMINYA
JIKA KEPADA-MU PASTI KAU AKAN MEMAHAMKANNYA
AGAR TERBUKA HATINYA MEMBANTU AKU KE JALAN-JALAN-MU
ANDAI-NYA TIADA JUGA HAMBA-MU YANG SEJUJUR IKHLAS UNTUK MEMBANTUKU PERJUANGANKU HINGGA TAK DAPAT DITERUSKAN LAGI...MAKANYA YA ALLAH AKU REDHO KAU AMBIL SAJA NYAWAKU KERANA AKU TAK SANGGUP LAGI HIDUP TANPA PERJUANGANKU LAGI...INILAH PERMINTAANKU PADA-MU ALLAH....MOGA KAU AMPUNKAN AKU..
DAN MEMAKBULKAN DOAKU....AAMIIN YA RABBAL A'ALAMIIN.
HAMBA-MU YANG BERGANTUNG HARAP SEPENUH-NYA PADA-MU
.................................
9 Safar 1435H
12 Disember 2013M
(PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA, PRESIDEN INDONESIA BAPAK SUSILO BAMBANG YUDHOYONO , GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING & GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
9 Safar 1435H
12 Desember 2013M
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
Komenta


AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Aashiq al-Rasul bersama Atal Lalpourwal dan Saghir Khan.
Aashiq al-Rasul <-----click to like
Ya Allahﷻ I know this is your plan just help me through it
Aashiq al-Rasul < ----- Klik Untuk menyukai
Ya Allah jl jlạlh aku tahu ini rencanamu hanya membantu saya melalui itu
 · 
GUGUSAN BUNGA SASTRA BUAT SEMUA PEJUANG YANG CINTAKAN KEDAMAIAN DI BUMI ALLAH SWT YANG TERCINTA INI.
DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU TANAHAIRKU TAKBIR....'ALLAHU AKBAR'
Suara Rakyat's photo....
Lanjutkan Membaca
Sociedad Argentina de Horticultura menambahkan 2 foto baru — bersama Ales Mendiola Gonzalez dan 60 lainnya.
Echeveria
Son populares como planta ornamental de jardín, son resistentes a la sequía, pero se desarrollan mejor con riegos frecuentes y fertilizantes

Assalamualaikum

Foto Tenku Iskandar.
Suka
Ruby Mutiara
صلى الله عليه و اله و سلم
Lihat Terjemahan
SukaBalas1 jam
Rabeah Binti Mohd Ali YA RASULULLAH HATIMU BERBUNGA IMAN.




PERJUANGAN TAK MENGENAL WAKTU
perjuangan tak mengenal waktu
andai aku sepertimu aku pun begitu
waktu ini perjuanganku sastraku bermati-matian
andai perjuangan sastraku menjadi realiti
perjuangan lain sedia menanti
fb ku sebagai laman juangku
akan sepi sesepinya
masa itu baru kau tahu
betapa perihnya sebuah penantian
walau hanya dengan sepatah perkataan
barulah kau faham aku
aku faham kau
masa memang mencemburui kita
yang penting faham memahami
bila dah faham
kita tidak akan salah menyalah
andai perpisahan terjadi juga...
namun persaudaraan tetap tak terurai
diikat kemas ...untuk dikenangi di tugu pertiwi....
RATU RIMBA NIAGARA
3 September 2013
·
Like · Comment · Promote · Share
Kumbang Segak, Rusdal Fajr St Inayatsyah, Tuan Suhaimi and 4 others like this.
Iwan Tirta Sabarlah dan tenangkan hatimu Yang Mulia Ratu masih ada bagimu para Kesatria Rimba Niagara yang selalu akan menemani dan mendampingimu... Dalam bersyair pujangga . Amin Allahuma Amin.
about an hour ago via mobile · Like · 1
Ratu Rimba Niagara Terima kasih kerana sudi memahami dunia sasteraku.
Bukan sengaja aku mahu jadi begini
Kerana aku sudah ditakdirkan menjadi SENOPATI PEREMPUAN UNTUK MENCINTAI IBU PERTIWI DI LIMA BENUA. AKU REDHA TERIMA TAKDIR INI DALAM NIKMAT KESYUKURAN DILIMPAHI CINTA DAN KASIH SAYANG UNTUK SEMUA RAKYAT JELATA DI LIMA BENUA TERMASUK DI SELURUH DUNIA INI. SYUKUR SANGAT SEBANYAK-BANYAK-NYA. TAN[A LIMPAHAN KASIH SAYANG-NYA KE AKU..JADILAH AKU JIWA YANG TANDUS DENGAN KASIH DAN SAYANG ...PASTI HIDUPKU TIDAK BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN.

Takdir kau menjadi rakan fbku ...ku redho
Takdir kau jauh hati dariku tanpa sebab aku kaget
Tapi apa pun takdir yang ditakdirkan itulah takdir kau dan aku
Yang telah DIA Tentukan
Makanya hendaklah kau redho
Aku redha
Takdirnya aku pergi dulu sebelummu
Kaulah yang ditakdirkan untuk meneruskan perjuanganku ini...
Itulah hikmah disebalik pertemuan ini ...wallahualam.

Foto Rabeah Binti Mohd Ali.
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
Komentar
Ratu Rimba Niagara


TUHAN MENJADIKAN SEGALANYA INDAH PADA WAKTUNYA TIADA YANG DIFIKIRKAN LAGI MELAINKAN KEBESARAN KEKUASAAN-NYA MENGATASI SEGALA-NYA KERANA DIALAH YANG MAHA MENENTUKAN SEGALA QADA & QADAR SETIAP HAMBA-NYA.

ALLAH TUNJUKKANLAH KAMI JALAN KE SYURGA-MU
Comments
Zairi Erie Kobarkan api sastra dalam dirimu
Walaupun ianya dipadamkan angin
Namun tetap masih menyala
Menerangi orang lain.
Syabas ......

Rabeah Binti Mohd Ali Duhai zairie erie ...aku bahagia punyai rakan fb sepertimu
Insya-Allah rakan fb sebeginilah yang kuperlukan ....
Di kala aku tersungkur
Dialah datang menyambutku dengan doa restu
Moga Allah membalas segala kebaikanmu padaku
Aaamin Ya Rabbal A'Lamin

"SALAM SYABAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"


MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

Manda Conai's photo.
Manda Conai to Jom Berbagi Ilmu manfaat sesama.
Assalamualaikumwbt Dunia Allah
MA SHAA ALLAH BAYI BARU LAHIR DI KEPALA KALIMAH ALLAH
SUBHANALLAH
KEBESARAN MU YA ALLAH
Ya Allah pautkan hatiku mendengar zikir munajat memuja memujiMu
dan bahasa Engkau redhai Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Manda Conai's photo.
Manda Conai to Jom Berbagi Ilmu manfaat sesama.
Assalsmualaikum wbt Dunia Allah Hit Like And Like Type MA SHAA ALLAH SUBHANALLAH ALLAH HU AKBAR YA RABB TELIGA BAYI BERBENTUK KALIMAH ALLAH
TENKU ISKANDAR ENGKAU ADALAH PERMATA SYURGA ANUGERAH ILAHI UNTUK KAMI SYUKURI ATAS SEGALA PENGORBANANMU MENYUBUR SUBURKAN IMAN KAMI MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN PENCIPTA SEMESTA ALAM MOGA ALLAH SWT MEMBALAS KEBAIKANMU DENGAN SYURGA FIRDAUSI BERKAT PERTEMUAN KITA DI ALAMMAYA BERSAMA BERKUMPUL DI FIRDAUSI BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH YANG MAHA INDAH ITULAH YANG DINANTIKAN OLEH SEMUA AHLI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Tenku Iskandar's photo.

Rabeah Binti Mohd Ali Ar Roofi` الرافع = Yang Maha Meninggikan (makhluknya).

TENKU ISKANDAR ENGKAU ADALAH PERMATA SYURGA ANUGERAH ILAHI UNTUK KAMI SYUKURI ATAS SEGALA PENGORBANANMU MENYUBUR SUBURKAN IMAN KAMI MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN PENCIPTA SEMESTA ALAM MOGA ALLAH SWT MEMBALAS KEBAIKANMU DENGAN SYURGA FIRDAUSI BERKAT PERTEMUAN KITA DI ALAMMAYA BERSAMA BERKUMPUL DI FIRDAUSI BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH YANG MAHA INDAH ITULAH YANG DINANTIKAN OLEH SEMUA AHLI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
LikeShow more reactions
                                                                Comment
Comments
Tenku Iskandar Alhamdulilah tqqvm.ameenn syukur kpd Allah
UnlikeReply1May 6 at 11:19am
Rabeah Binti Mohd Ali SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR moga Allah swt merahmati dan memakbulkan usahasama kita untuk menyebarluaskan KE-AGUNGAN CINTA-NYA DAN KASIH RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Manda Conai Aslm wbt selamat tegahari salam zohor sahabat hati qu
UnlikeReply1May 6 at 12:19pm
Rabeah Binti Mohd Ali Wsalam wr wb terima kasih atas sapaan indahmu sahabat dunia akhiratku.
LikeReplyJust now

Rabeah Binti Mohd Ali shared Tenku Iskandar's post.
YA ALLAH KURNIAKAN KAMI RAHMAT KASIH-MU DUNIA AKHIRAT AAMIIN
4 YEARS AGO TODAY
Mon, May 7, 2012



DIKELILINGI DENGAN PUJANGGA-PUJANGGA HEBAT SEPERTI KAMU
Werdys Kalbary assalamualaikum,:
Rabeah Mohd Ali, sesungguhnya aku belum layak utk menilai puisimu, tapi karena mu memintaku untuk berikan pendapat, maka inilah pendapatku : puisimu sudah bagus dan sangat kuat terasa ekspresinya , karena Sebuah puisi merupakan ungkapan perasaan atau pikiran penyairnya dalam satu bentuk ciptaan yang utuh dan menyatu. Secara garis besar, sebuah puisi terdiri atas 7 unsur, yaitu: tema, suasana, imajinasi, amanat, nada, suasana, dan perasaan. Sedangkan prinsip dasar sebuah puisi adalah berkata sedikit mungkin, tetapi mempunyai arti sebanyak mungkin.. saudariku, demikianlah pendapatku, semoga berkenan, keep spirits, keep writes , assalamualaikum smile emoticon
about an hour ago · Unlike · 1
Rabeah Mohd Ali :
Waalaikummussalam wr wb
Werdys Kalbary rakan pujangga sastra yang disanjungi
Terima kasih atas segala pandanganmu itu...
Sejujurnya aku bukanlah pandai sangat berpuisi
Tapi kerana dikelilingi dengan rakan-rakan di kalangan pujangga-pujangga hebat seperti kamu...terpiasnya dapatlah padaku 
Kerana duniaku hari-hari puisi
Makanya berpuisilah aku
Tak tahu itu adalah puisi atau kata-kata
Tapi rakan puisiku kata adalah puisi makanya puisilah agaknya 
Kadang-kadang hingga terbawa-bawa di dalam mimpi
Rasanya dalam tidur tu aku mahu tulis saja agar tak lupa
Tapi malangnya itu adalah puisi dalam mimpi
Mana bisa aku mengingati apa yang aku tulis di dalam mimpi
Lucu...lucu...bila hidup berpuisi...berimajinasi...dan berperasaan...
Teruja dengan dunia puisi sendiri...teruja juga dengan dunia puisi rakan-rakan...hari-hari rasa ceria seceria senyuman pelangi...
(PETIKAN JARINGAN SASTRA INDONESIA (JAS INDONESIA) KALBAR)
7 Mei 2012
NILAIANNYA SAMPAI KE ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH

"HIKMAH"

Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.

JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .


ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !


SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
15 SYA'BAN 1437H
22 MEI 2016

"SALAM SYABAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

Ida Din Semoga dipermudahkan segalanya aamiin Ya Rabb
LikeReply43 mins



0 comments:

Post a Comment

 
;