Monday 29 August 2016

HIDUP SATU PERJUANGAN (224) SEINDAH CINTA ADAM & HAWA


HIDUP SATU PERJUANGAN (224) SEINDAH CINTA ADAM & HAWA

CINTA DIA SENTIASA ADA UNTUK DIMILIKI
aduhai sahabat dunia akhiratku
alangkah ruginya jika mencintai bukan memiliki
tapi yang pasti cinta DIA sentiasa ada untuk dimiliki
cinta itulah yang hakiki dan abadi
tak perlu kita jadikan cinta lagenda
romeo dan juli
uda dan dara
shah jahan dan muntaz
laila dan qais
itu semua cinta pesona dunia yang makan diri
kita jadikan
Adam & Hawa idola cinta yang tiada penghujungnya
kerana cinta Adam & Hawa
cinta kurniaan-Nya
cinta kerana-Nya
Andaikata
cinta Adam tidak dimiliki hingga mati
redhokan saja
yakinlah dengan janji Allah
janji Allah pasti
Cinta-Nya yang kau Agungkan tika di dunia
pasti akan dibalas dengan sedia menanti
Bidadara Syurga untukmu
Inilah cinta dimiliki
Abadi di dunia abadi di Syurga
Insya-Allah Aamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H

DALAM HATI JANGAN ADA BENCI
Juliana July
Apa guna kepuk diladang,
Kalau tidak berisi padi,
Apa guna berkata sayang,
Dalam hati penuh benci ,
Ratu Rimba Niagara
Cinta sejati puas dicari,
Namun tidak ditemui lagi,
Jika dah sayang tak akan ada benci,
Pura-pura sayang je dalam hati penuh benci.
Karya Ratu Rimba Niagara & Juliana July
14 Zulkaedah 1436H
29 Ogos 2015
Sociedad Argentina de Horticultura telah menambah 3 foto baru — bersama Ales Mendiola Gonzalez dan 55 yang lain.
Borage
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen

1 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
29hb Ogos 2015
MASIH SAYANG WALAUPUN HATI DILUKAI
Datuk Faiz
Motivasi hari ini : " Hidup jangan terlalu mendongak ke langit, takut tersungkur menyembah bumi " , " Biar miskin harta, tapi kaya budi bahasa " , " Usah dibangga wang berjuta di dunia ini jika tiada saham ke akhirat nanti " , " Seseorang itu dipandang mulia kerana akhlak dan budi bahasanya, bukan kerana pangkat, harta & paras rupanya " , " Apa yang kita miliki dan kecapi di atas dunia ini hanyalah pinjam pinjaman Allah bersifat s...
Teruskan Membaca
Sociedad Argentina de Horticultura telah menambah 3 foto baru — bersama Ales Mendiola Gonzalez dan 55 yang lain.
Borage
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Untuk pengetahuan kamu berdua di mana-mana grup aku hanya menyiarkan karya jika ada yang tak suka aku bersiaran karya samada aku block mereka atau admin block aku jadinya aku tak kisah jika admin grup block aku ...atau aku block mereka yang tak senang hati...tapi silaturrahim tetap mewangi di hati. Tak akan ada benci tak akan ada dendam. Beginilah aku masih sayang tapi hati terluka dilukai...
Sociedad Argentina de Horticultura bersama Suzy Chuquimia Berna dan 44 yang lain.
Buenos días amigos de SAH, buen jueves!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Selamat pagi teman-sah, baik khamis!
Argentina persatuan hortikultur
Sejak 1936 dalam masyarakat perkhidmatan
 · 

KITA SALING BERBAGI ILMU KEPUISIAN
Duhai rakan sastraku
jika aku ngalir air mata darah pun
si kunta si kunte tak akan hidup semula...
kerana adanya dia hidupku berpelangi cinta ...
canda gurauannya yang manja dan sentiasa memberi
semangat untukku menulis sudah tiada lagi tapi kerana
ingatkan segala kata-kata semangatnya dan selalu hadir dalam mimpiku...
memesan jangan sesekali aku berhenti berpena biarpun tsunami datang membadaiku...aku jangan mudah mengalah dan terus menerus
memperjuangkan tinta-tintaku sehingga ke tetesan darah terakhir...
sehingga terhenti nafas terhentilah pena...
bersyukurlahku dikurniakan rakan sastra sepertimu
yang sudi menerimaku apa adanyanya.
Terima kasih rakan sastraku..dalam mimpi selalu kurindukan kamu
dalam igauan aku memanggil-manggil namamu tak sabar bertemumu
dan empat budak....si kunta si kunte biarpun sudah berada di alam roh
pasti tumpang suka melihat kebahagiaanku bersamamu dan empat budak itu nanti...cokelat kegemaranmu Insya-Allah kan kubalut kemas indah sebagai hadiah dariku untukmu sayang....moga Allah percepatkan pertemuan kita agar
kita tak terdera rindu....sejujurnya ku rindukan semua rakan-rakan sastra
yang masih sudi menerimaku sebagai rakan sastranya biarpun hatinya hatiku terluka dek ombak rindu yang membadai tanpa dipinta datangnya melanda hati-hati yang terluka...akar-akar rindu telah kulilit belitkan di hati rakan-rakan sastra yang terkasih dan tersayang semuanya....di hatiku...di pertemuan itu nanti kan kuberikan hati berakar lilit belitkan hatiku pada semua yang masih sudi menyayangiku demi-Nya. Percayalah kita ditemukan bukan untuk berpisah tapi untuk berkasih sayang demi-Nya , saling berbagi ilmu kepuisian dunia yang sama kita minat sepenuh hati SASTERAKUDUNIAKU SASTRAMU MINATKU!
Karya: RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
SEBUTIR PASIR SETETES AIR
dengan adanya sebutir pasir jadilah pantai
dengan adanya setetes air jadilah tasik
makanya jangan sesekali anggap hidup kita tak bermakna
kerana bermaknanya kita
adanya pantai dan tasek
pantai yang indah permai
tasek yang mendamaikan
kehadiran kita di bumi ini
mendamaikan untuk roh dan jasad
kerana kita sudah bersumpah setia
tika berada di alam roh mengaku untuk
menjadi khalifah di bumi ini sehingga dijemput-Nya
jika perjanjian itu sengaja kita lupakan
kerana terpesona dengan pesona dunia yang menipu
alangkah ruginya kita
makanya kita perlukan
penyatuan ummat Islam yang saling
berpesan-pesan dengan kebenaran
serta berpesan-pesan dengan sabar
menganggap diri tetap insan yang kerdil
biarpun sudah berada di puncak jaya
apalah ada kejayaan di dunia ini
jika kejayaan kita tidak memberi apa-apa makna di akhirat
kemuncak kejayaan di akhiratlah yang hendak
kita capai sungguh-sungguh
tanpa ada niat untuk menzalimi manusia
berbuat baik pada manusia
kerana mahu meraih kasih sayang Allah Azzawajallah
moga kita semua menjadi khalifah yang selari dengan
kehendak Allah SWT
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
SAYA CUMALAH SEBUTIR PASIR
Hari ini kita mendabik dada
Akulah yang alim
Akulah yang faham agama
Akulah yang warak
Mereka semua bacul
Tak faham agama
Munafik!
Penipu!
Wah...Wah...egonya kita
Siapa kamu untuk mendabik dada
Kamulah yang sempurna alim dan warak
Pada pandangan mata kamu
Mereka pendosa semuanya
Pasti menerima hukuman neraka
Pasti kamulah ahli Syurga kerana taat
Siapa kamu untuk
Menyatakan kamu ahli Syurga
Si pendosa ahli neraka
Apakah kamu tahu
Kesudahan mati kamu di mana?
ALLAH TIDAK MENGIRA BERMUALANYA KAMU
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
Si warak masuk neraka kerana munafik
Si pendosa masuk ke Syurga kerana taubatnya diterima
Jika si warak masuk Syurga
Bukan kerana banyak amalannya
Kerana jika ditimbang amalannya dengan sebutir pasir
Berat lagi pasir jika dibandingakan amalan si warak
Si warak masuk Syurga kerana dengan Rahmat Kasih Allah
Tanpa Rahmat Kasih Allah si warak tak dapat masuk Syurga
Makanya si warak harus sedar jangan angkuh
dan sombong dengan ilmu yang setetes
memandang hina si pendosa
Bimbinglah si pendosa yang mahu pulang ke pangkal jalan
dengan setulusnya ikhlas kerana-Nya
Pasti Rahmat Kasih Allah akan dilimpahi kepada semua
yang mahu mendapat Rahmat Kasih-Nya
Moga kita semua tergolong dalam hamba-Nya
yang sentiasa merasa kerdil di hadapan Allah Azwajallah
Berkata , berpujangga. berhujah dan memberi pandangan
semata untuk dipersembahkan kepada Alllah SWT dan dengan
Rahmat Kasih-nya apa yang kita perkatakan di tinta-tinta
alam maya menjadi saksi untuk menyelamatkan kita
di pandang Mahsyar. Insya-Allah Aamin.
Kepada semua yang membaca karya-karya saya
setiap yang baik itu adalah dari-Nya
yang kurang itu adalah dari saya sendiri
makanya jika ada penulisan saya yang tidak
berkenan di hati pembaca mohon dimaafkan
kerana saya menulis bukanlah untuk dibanggai
atau melukakan hati pembaca alam maya budiman...
saya menulis mahukan Rahmat Kasih-Nya
mana tahu mendapat pandangan-Nya
walaupun saya cuma sebutir pasir.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali SEBUTIR PASIR SETETES AIR

dengan adanya sebutir pasir jadilah pantai

dengan adanya setetes air jadilah tasik
makanya jangan sesekali anggap hidup kita tak bermakna
kerana bermaknanya kita 
adanya pantai dan tasek 
pantai yang indah permai
tasek yang mendamaikan

kehadiran kita di bumi ini
mendamaikan untuk roh dan jasad
kerana kita sudah bersumpah setia
tika berada di alam roh mengaku untuk
menjadi khalifah di bumi ini sehingga dijemput-Nya
jika perjanjian itu sengaja kita lupakan
kerana terpesona dengan pesona dunia yang menipu
alangkah ruginya kita
makanya kita perlukan
penyatuan ummat Islam yang saling 
berpesan-pesan dengan kebenaran 
serta berpesan-pesan dengan sabar
menganggap diri tetap insan yang kerdil
biarpun sudah berada di puncak jaya

apalah ada kejayaan di dunia ini
jika kejayaan kita tidak memberi apa-apa makna di akhirat

kemuncak kejayaan di akhiratlah yang hendak 
kita capai sungguh-sungguh
tanpa ada niat untuk menzalimi manusia
berbuat baik pada manusia
kerana mahu meraih kasih sayang Allah Azzawajallah

moga kita semua menjadi khalifah yang selari dengan
kehendak Allah SWT
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komen...
KITA SAMA MUHASABAH DIRI
Apalah salahnya kita sama-sama berbagi ilmu yang boleh memberi kebaikan kepada bakal-bakal generasi kita akan datang...mahu tak mahu tidak akan tinggalkan dunia ini...jika kita bukanlah seorang pengarang atau pujangga ...sekadar memberi pandangan dan pendapat yang bernas pun sudah memadai kerana setiap baris ayat yang kita tulis itu mana tahu ada Nilaian di Sisi-Nya dan masuk ke akaun akhirat kita. Insya-Allah Ammin.
Sepertimana Dalam (Surah Al - Asr: 1 - 3)
Demi Masa...
Sesungguhnya manusia dalam kerugian,
kecuali orang-orang yang beriman dan
beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan
dengan kebenaran, serta berpesan-pesan dengan sabar
......
Setiap yang baik itu daripada Allah
Yang tidak sempurna itu daripada saya
Moga kita terpilih hidup dalam kebaikan
Dan matipun dalam kebaikan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
INSAN YANG KERDIL
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
SAHAM AKHIRAT
aku bukan seorang penulis
aku bukan seorang pengarang
aku bukan seorang pujangga
tapi aku cuma jadi
pembaca setia karya si pujangga
ada kalanya karya yang ditulis
aku faham
aku tak faham
aku ketawa jika ada jenaka
aku suka aku suka
adakalanya aku tak suka kerana tak faham
kalau aku faham aku suka
kalau aku tak faham
aku fikir...fikir...fikir...
tak faham-faham juga
kerana bahasanya puitis
aku fikir....aku fikir...aku fikir lagi...
aku fikir sedalam-dalamnya
apa yang ingin disampaikan oleh si pujangga
dan aku faham
dan aku terpanggil
untuk menulis sama
tapi bukan sebagai seorang pujangga
tapi memberi pendapat bernasku
pendapat yang ada nilaian di Sisi-Nya
dan masuk ke buku akaun akhiratku
Insya-Allah AAmiin
Selagi otakku tak mati
Selagi otakku boleh berfikir
Selagi tanganku tak kaku
Selagi aku boleh menulis
Aku akan arah perahkan otakku
Berfikir...berfikir...berfikir
Sebelum menulis
Pandangan dan pendapat
Kerana aku tahu
Apa yang kutulis
Dicatat oleh malaikat Allah
Dan DiNilai Allah
Moga apa yang kutulis
Mendapat pandangan Allah
Dan menjadi saham akhiratku
Insya-Allah Aamiin
Baru aku faham
Kenapa si pujangga menulis
Baru aku faham kenapa aku menulis
Setiap kali si pujangga menulis
Dia mahukan saham akhirat
Aku juga mahukan saham akhirat
Moga saham akhiratnya diterima
Moga saham akhiratku diterima
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
MAWAR KAU ADALAH HAWA UNTUK ADAM CINTAI
Mawar...
kau adalah Hawa
kau bukan perayu sang kumbang
sang kumbang yang hidupnya untuk membina cinta palsu
Mawar...
kau adalah Hawa
kau diciptakan Tuhan untuk Adam cintai
seumur hidupnya
bercinta kerana-Nya berpisah kerana-Nya
dan akhirnya ditemukan Allah di Jabbar Rahmah
atas keinsafan dan kesetiaan
Allah mengurniakan cinta
Allah memisahkan cinta
Allah menyatukan cinta yang terpisah
Begitu hebat-Nya Allah atas setiap Qada & Qadar hamba-Nya
Mawar...
kau adalah bidadari untuk Adam cintai
makanya biar apapun dugaan untukmu
menantikan cinta Adam bersabarlah...
yakinlah dengan apa yang diTakdirkan Tuhan
pasti ada hikmah di sebalik-Nya
Mawar...
percayalah kau bukan perayu sang kumbang
tapi kau adalah Hawa yang nantikan cinta Adam...
yang beriman beramal soleh
yang mahu bersamamu
menuju jalan-jalan ke Syurga
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
DI SINI ADA ASMIRA SUHADIS
di sini ada Asmira Suhadis
pengarang terkenal
yang bilamana berpena
menarikan penanya
seperti ekor si putri duyung
yang lincah berkocak di air tenang
membaca karyanya
mengusik jiwa
mengusik kalbu
di sini ada Asmira Suhadis
memegang watak putri duyung
yang rupawan tak terkata
melihat pasti tertawan
berbicara manis
menghiburkan hati
yang gundah gulana
sentiasa menjaga
adap berbahasa
mengungkap rakaian kata-kata yang puitis
bermakna tersurat dan tersirat
di sini ada Asmira Suhadis
penanya bercahaya-cahaya
apa yang diitulis
untuk mengundang
kemanusiaan
kesedaran atas kealpaan
berkasih sayang demi-Nya
keinsafan
di sini ada Asmira Suhadis
yang bilamana dia berpena
sedia berbakti kepada
Agama Bangsa dan Negara
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
BERLABUH DIDERMAGA CINTA
Ku berlayar di tengah badai,
akankah sampai waktuku
berlabuh didermaga cinta. Kukayuh
biduk sederhana tanpa dayung.
Akankah tiba masaku menggapai
pelabuhan hati. Malam berganti
siang, rembulan dan matahari
berkejaran tak henti menjaga.
Takkan perih kubawa letih kearah
tuju hingga sampai diujung
samudramu yang terus bergelora.
Aku tahu hidup baru menunggu,
sebuah bilik hangat di tanah
harapan. Dan karena kumau maka
ku sanggup wujudkan mimpiku.
By : Tunteja Teja
SEINDAH CINTA ADAM & HAWA
Duhai mimpi
hadirlah dalam mimpiku
mimpi indah
mimpi tentang bidadara Syurga
mimpi tentang Adam yang setia menantiku
duhai Adam hadirlah dalam mimpiku
kesetiaanmu pada Hawa amat kukagumi
kau mencintai Hawa bermula di Syurga
kerana kesepianmu Allah kurniakan Hawa untukmu
dan kau Syukuri
dalam leka menjalinkan cinta
kerana terlalu cintakan Hawa
kalian makan buah larangan di Syurga
kerana termakan hasutan iblis
yang tak senang dengan percintaan Adam dan Hawa
lantaran itu Adam dan Hawa dikeluarkan dari Syurga
dan terpisah di dunia
Adam mencari Hawa
Hawa menanti kedatangan Adam
Adam merindui Hawa
Hawa merindui Adam
mereka saling cinta dalam rindu yang membara
berkat kesabaran dalam pencarian Adam
dan berkat kesabaran penantian Hawa
Allah temukan Adam dan Hawa di Jabbar Rahmah
Di Jabbar Rahmah pertemuan Adam & Hawa
menjadi saksi kesetiaan cinta yang setulus ikhlas kerana-Nya
Hawa diciptakan untuk Adam
Adam mencintai Hawa sepenuh iman
Cinta Adam dan Hawa menjadi idola cinta
Bagi mereka yang memahami arti hakikat
Cinta kerana-Nya...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Ogos 2012
11 minutes ago ·
BERCINTA DI SYURGA
TERPATRI DI SYURGA
Kadang2 aku tertanya-tanya?
Adakah kekasih sesetiamu?
Adakah kekasih sejujurmu?
Adakah kekasih mencintaimu kerana-Nya?
Adakah kau idola cinta Hawa dan Adam?
Makanya kudoakan moga kau
DiKurniakan cinta sesuci Adam & Hawa...
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Diciptakan Hawa untuk Adam...
Untuk Adam cintai
Untuk Hawa syukuri
DiKurniakan cinta Adam...
Saling cinta mencintai
Ditemukan bukan untuk berpisah
Tapi menyatukan hati
Hingga ke hujung nyawa
Dari Syurga Adam dan Hawa bercinta
Hingga ke Syurga Adam dan Hawa ..
Mematrikan cinta
Sungguh suci cinta Adam & Hawa...
Sungguh indah....indah...indah...
Mungkin ini skrip Adam kepada Hawa...
"Hawa kau bidadariku...
Untuk aku cintai seumur hidupku"
"Adam kau bidadaraku...
Untuk aku syukuri pada-Nya seumur hidupku,"
SUBHANALLAH
Indah....indah...indah...
Cinta Adam & Hawa ...
Cinta Idola....
Bagi semua pasangan
Yang bercinta kerana-Nya
Bercinta di Syurga
Berakhir di Syurga
Cinta abadi selamanya
Istimewa kukarang madah cinta ini untukmu
Si pemburu cinta Adam & Hawa
Inilah madah cinta
Inilah puisi cinta
Inilah cerpen cinta
Yang dinanti-nanti abad ini
Moga memberi manfaat
Dunia akhirat untuk semua
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Ogos 2012
Assalamualaikum Cinta
by: D'ya Kesuma
~Assalamualaikum cinta
dirimu selalu dalam ingatanku
sudah tentu bayanganmu mendamaikanku
kerana kita disimpulkan sebuah rasa yang serupa
assalamualaikum cinta
genggamlah hatiku
hingga ku tak berpaling jauh darimu
kerana ku ingin selalu bersamamu
bahagia bersama keindahanmu
seolah-olah apa saja yang menimpa kita
tidak pernah mencuit cinta kita...~ —
By: D'ya Kesuma
CINTA KITA TULUS IKHLAS KERANA-NYA
Waalaikummussalam cinta...
Terima kasih kerana sudi mencintaiku
Percayalah dengan takdir ketentuan-Nya
Kau ditemukan denganku
Bukan tidak disengajakan
Tapi disengajakan oleh-Nya
Percayalah kau ditemukan denganku
Bukan untuk berpisah
Tapi untuk mematrikan cinta hingga ke Syurga-Nya
Jika kau faham dengan takdir apa itu cinta kerana-Nya
Cinta kita akan terus mewangi
Wangiannya dari dunia
Terpatri hingga ke Syurga
Moga kau yakin dengan cinta kita ini...
Cinta kita setulus ikhlas kerana-Nya
Itulah makna cinta sayang
Maka hargailah cintaku padamu sayangku...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Ogos 2012
CINTAKU HANYA UNTUKMU
~sayangku hanya untukmu,
untuk selamanya,
betapa aku amat menyanyangi dirimu lebih dari diriku,
aku amat-amat menyanyangi dirimu,
hanya Allah saje yang mengetahui bahawa aku amat-amat menyanyangi dirimu,
kaulah nyawa ku,
kaulah semngatku,
walaupun dikau melihatku sebegitu tapi aku sebenarnya amat-amat menyanyangi diri,
sepenuh hati ku,
aku sanggup lakukan apa saja untuk dirimu,
ketahuilah aku amat-amat menyanyagi dirimu.
apa yang kau mahu untuk aku buktikan bahawa aku benar-benar menyanyangimu,
aku tidak mahu sesiapapun yang dekat denganmu,
aku tidak mahu berkongsi kasih dengan orang lain selaIN
sayangku,
ketahuila bahawa aku benar-banar menyayangi dirimu sepenuh hati ini.~
By: Luahan Hati Seindah Rindu
INDAHNYA CINTA KERANA-NYA
Indahnya cinta kerana-Nya
Bagaikan sentiasa mewangi
Sewangi bunga mawar merah
di taman bunga yang menghijau
hati yang berbunga mawar itu
disimpulkan mati dengan simpulan
kasih suci kerana-Nya
dibalas juga dengan kuntuman bunga-bunga mawar
bagi mengharumkan lagi hati cinta yang mewangi
sewangi Mawar di Syurga
harum mewangi hatimu berbunga mawar merah
dapat dihidu di seluruh pelosok dunia...
begitu hebatnya cinta atas dasar kerana-Nya
moga cintamu terus mewangi...mewangi ...mewangi
hingga ke hari matimu
dan wangian hatimu hatiku hati semua
berterusan hingga ke Syurga
Di Syurga wangian tiada tandingan-Nya
SUBHANALAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Ogos 2012
IZINKAN CINTAMU BERTAHTA DI HATIKU
jangan sekali kau persalahkan dirimu
aku yang bersalah
meninggalkanmu tanpa ucapkan selamat tinggal
bukan sengaja aku mahu tinggalkanmu yang setia
terlalu banyak onak dan duri yang harus kutempuhi
untuk meraih cintamu
demi kebahagiaanmu
aku lepaskan cinta
dan kudoakan kau bahagia tuk selamanya
biarpun tanpa aku di sisimu
terimalah dengan redha
aku yakin kau yang setia cinta
tidak sepertiku yang tak setia padamu
akan Allah hadirkan cinta suci murni untukmu
maafkan aku
bukan sengajaku jadi begini
melupakanmu adalah mustahil
berpisah denganmu amat memedihkan hati
berpisah dalam terpaksa
berpisah tanpa relamu tanpa relaku
pedih memedihkan
hatimu hatiku terlara dalam sepi menyepikan
maafkan aku kerana begini
moga Allah menyembuhkan segala yang duka
dukamu dukaku
kebahagiaanmu sentiasa kudoakan
kerana kebahagiaanmu adalah kebahagiaanku...
izinkan aku pergi dari hatimu...
izinkan cintamu bertahta di hatiku
biarpun kita sudah berpisah kasih
tanda kau masih kucinta dan sayang...
cinta tak semestinya memiliki
kerana takdir cinta adalah Ketentuan-Nya
kau dan aku harus terima dalam kepasrahan...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Ogos 2012
TAKDIR CINTA
hati ku seolah-olah tertutup untuk yang lain.....
hanya namamu yang terpatri dihatiku
tak mampu ku sayangi insan lain kerna hanya kau terlintas difikiranku....
By : Luahan hati Seindah Rindu
CINTAKU UNTUK KAMU
Jika namaku terlintas di fikiranmu
berarti cintaku ada untuk kamu
berarti akulah cinta untuk kau miliki ...
makanya tunggulah aku dalam mimpimu
ku hadir menyatakan aku cinta dan rindukanmu sayang
bukan kerana kejelitaanmu
bukan kerana darjatmu
tapi kerana kau sudah ditakdirkan untuk aku miliki
dan kuberjanji untuk mencintaimu seumur hidupku...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
MAWAR KAU ADALAH HAWA UNTUK ADAM CINTAI
Mawar...
kau adalah Hawa
kau bukan perayu sang kumbang
sang kumbang yang hidupnya untuk membina cinta palsu
Mawar...
kau adalah Hawa
kau diciptakan Tuhan untuk Adam cintai
seumur hidupnya
bercinta kerana-Nya berpisah kerana-Nya
dan akhirnya ditemukan Allah di Jabbar Rahmah
atas keinsafan dan kesetiaan
Allah mengurniakan cinta
Allah memisahkan cinta
Allah menyatukan cinta yang terpisah
Begitu hebat-Nya Allah atas setiap Qada & Qadar hamba-Nya
Mawar...
kau adalah bidadari untuk Adam cintai
makanya biar apapun dugaan untukmu
menantikan cinta Adam bersabarlah...
yakinlah dengan apa yang diTakdirkan Tuhan
pasti ada hikmah di sebalik-Nya
Mawar...
percayalah kau bukan perayu sang kumbang
tapi kau adalah Hawa yang nantikan cinta Adam...
yang beriman beramal soleh
yang mahu bersamamu
menuju jalan-jalan ke Syurga
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
KAU ADALAH BIDADARI SYURGA
Kau adalah Bidadari Syurga
Yang Allah turunkan ke bumi
Untuk mewangikan kuntuman
Bunga-bunga mawar yang takkan
layu
gugur kekeringan
sentiasa
harum mewangi
mengharumkan seluruh pelosok bumi
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Kau adalah Bidadari Syurga
Yang indah berseri bak si bunga matahari
Sentiasa bersinar
Kuningan keemasanmu tidak menyilaukan
Malah menyerikan taman-taman hati
Yang ketandusan iman dalam kalbu
Cahaya keemasanmu sentiasa dipandang cantik
Dan kau sentiasa bersyukur
Keranaa dapat berjasa pada penghuni bumi
Menyinari bumi biarpun kau sendiri yang kepanasan
Kau redha kejadian asalmu begitu
Kau tetap bersinar dan bersinar
Selagi mana bumi ini belum Qiamat
Kau adalah Bidadari Syurga
Sentiasa sejuk di pandang mata
Mampu memberikan seri dan harapan sepanjang masa
Pada seribu mata yang ingin melihat
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
1 Comment
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali CINTA DIA SENTIASA ADA UNTUK DIMILIKI

aduhai sahabat dunia akhiratku

alangkah ruginya jika mencintai bukan memiliki
tapi yang pasti cinta DIA sentiasa ada untuk dimiliki
cinta itulah yang hakiki dan abadi
tak perlu kita jadikan cinta lagenda 
romeo dan juli
uda dan dara
shah jahan dan muntaz
laila dan qais
itu semua cinta pesona dunia yang makan diri
kita jadikan
Adam & Hawa idola cinta yang tiada penghujungnya
kerana cinta Adam & Hawa
cinta kurniaan-Nya 
cinta kerana-Nya

Andaikata 
cinta Adam tidak dimiliki hingga mati
redhokan saja

yakinlah dengan janji Allah
janji Allah pasti
Cinta-Nya yang kau Agungkan tika di dunia
pasti akan dibalas dengan sedia menanti
Bidadara Syurga untukmu
Inilah cinta dimiliki
Abadi di dunia abadi di Syurga 
Insya-Allah Aamin

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Ogos 2012
11 Syawal 1433H


14 ZULKAEDAH 1436H
29 OGOS 2015
APA ADA PADA GELARAN
Apa ada pada gelaran
Kerana gelaran tidak dibawa mati
Apa ada pada gelaran
Kerana kita tetap bergelar hamba Allah
Jika gelaran yang dianugerahkan manusia sesama manusia
Bukan tujuan untuk membangga diri
Tapi hanya sekadar dorongan
Mendekatkan diri pada Allah SWT
Dan nawaitu itu hanya DIA saja yang tahu...
Dan di dalam hati
Moga dengan gelaran itu...
Jadilah dia seorang khalifah di muka bumi ini
Dengan penuh rasa tanggungjawab
Dan sebagai insan yang tetap kerdil di mata-Nya
Kerana di hari kematian
Cuma kain kafan pembalut tubuh...
Bukan gelaran...bukan harta...bukan darjat...
Moga kita bersama muhasabah diri
Dalam menuju kejayaan dunia akhirat
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
26 Ogos 2012
8 Syawal 1433H
TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYA SASTERA YANG DISIARKAN MOGA ALLAH SWT MEMBALAS KEBAIKANMU AAMIIN.
"Teruslah melakukan kebaikan walaupun sebesar zarrah kerana kita tidak tahu kebaikan mana satukah yang Allah swt terima yang menyebabkan kita di masukkan ke Syurga, Setiap yang baik datang dari Allah sebab itu setiap kebaikan ada nilaian di sisiNya. Allahu Akbar indahnya kebaikan andai kita dapat pertahankan dengan ikhlas."
SELAMAT HARI KEMERDEKAAN INDONESIA & MALAYSIA TERCINTA!'
'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI KAPAN PUN!
' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG MALAYSIA, INDONESIA, BRUNEI, SINGAPURA & THAILAND
MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU!
UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN HARI KEPUTERAAN KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH KE 70 , HARI KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O16, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2016 DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2016'
KELAHIRAN SEORANG YANG SANGAT INOVATIVE DAN
REVOLUSIONER MENGABDI PADA SESAMA UNTUK MENCAPAI HABUL MINALLAHAL- FATEHA AMIEN YA ROB
Garjito Gondokusumo
SALAM.Sahabatku. Rabeah mohd.ali. ku haturkankan kata Di hari yg Bersejarah Bagimu dan bagi alam ini Dgn kelahiran seorang Yang sangat inovative dan revolusioner...Selamat Berulang tahun sukses dan sehat wal alfiat dgn Berkah dari Allah swt. Terus,terus,terus berjuang utk Khitoh Manusia sejati..Mengabdi pada sesama untuk Mencapai Habul minalallah...Alfateha...Amien ya rob...
NILAIANNYA SAMPAI KE ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
"Ya Allah jadikanlah kubur kami Taman-Taman Syurga berkat amalan soleh yang Engkau terima AAmiin Ya RabbalA'Lamiin."
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA , ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,
MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
27 ZULKAEDAH 1437H
30 OGOS 2016

0 comments:

Post a Comment

 
;