Wednesday, 5 October 2016

KAMI HAMBA-MU (22) DI BULAN KUKIRIMKAN SALAM


KAMI HAMBA-MU (22) DI BULAN KUKIRIMKAN SALAM



Andai suatu saat nanti ...kau rindu membaca puisiku kerana aku sudah tiada di dunia ini di jemput Ilahi...pandanglah rembulan di situ kukirimkan rindu buatmu kasih...
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
2 jam
Andai suatu saat nanti ...kau rindu membaca puisiku kerana aku sudah tiada di dunia ini di jemput Ilahi...pandanglah rembulan di situ kukirimkan rindu buatmu kasih...
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
    kumenjelma bersinar seperti biasa
    agar hatimu girang...
    (Duhai pungguk kumenghargai kesetiaanmu)
    Karya Ratu Rimba Niagara,
    5 Muharram 1438H
    6 Oktober 2016
    Suka
    Komen
    REMBULAN TERLINDUNG DI BALIK AWAN
    duhai pungguk yang setia...
    rembulan berada di balik awan
    terlindung awan pekat menghitam 
    di kegelapan malam
    tak bisa menjelma
    hanya memerhatikanmu pungguk
    sabarlah pungguk...
    jika izinNya
    bila semuanya sudah reda...
    kumenjelma bersinar seperti biasa
    agar hatimu girang...
    (Duhai pungguk kumenghargai kesetiaanmu)
    Karya Ratu Rimba Niagara,
    5 Muharram 1438H
    6 Oktober 2016
    Murba Terpinggir
    10 jam
    SUKARNYA MENJEJAK REMBULAN
    Kegelapan malam tanpa rembulan
    hati merusuh jiwa merawan
    padamu rembulan ingin kuhantar salam
    pada siapa dapat kuharapkan.
    Kegelapan malam sebuah kehilangan
    rembulan ke mana gerangan
    hatiku hancur sebuah harapan
    masih adakah esok memasang angan.
    Dan kegelapan malam
    kucari sinar rembulan
    menerangi hidupku nian
    supaya hidupku menjadi girang.
    (Duhai rembulan ke mana gerangan?)
    MURBA TERPINGGIR
    Kuala Lumpur.
    Suka
    Komen
    SUKARNYA MENJEJAK REMBULAN
    Kegelapan malam tanpa rembulan
    hati merusuh jiwa merawan
    padamu rembulan ingin kuhantar salam
    pada siapa dapat kuharapkan.
    Kegelapan malam sebuah kehilangan
    rembulan ke mana gerangan
    hatiku hancur sebuah harapan
    masih adakah esok memasang angan.
    Dan kegelapan malam
    kucari sinar rembulan
    menerangi hidupku nian
    supaya hidupku menjadi girang.
    (Duhai rembulan ke mana gerangan?)
    MURBA TERPINGGIR
    Kuala Lumpur.
    REMBULAN TERLINDUNG DI BALIK AWAN
    duhai pungguk yang setia...
    rembulan berada di balik awan
    terlindung awan pekat menghitam
    di kegelapan malam
    tak bisa menjelma
    hanya memerhatikanmu pungguk
    sabarlah pungguk...
    jika izinNya
    bila semuanya sudah reda...
    kumenjelma bersinar seperti biasa
    agar hatimu girang...
    (Duhai pungguk kumenghargai kesetiaanmu)
    Karya Ratu Rimba Niagara,
    5 Muharram 1438H
    6 Oktober 2016
    Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
    12 jam
    TEATER BANGSAWAN DIRAJA,"PUTRI RIMBA NIAGARA," Karya Ratu Rimba Niagara.
    Ratu Rimba Niagara kemas kini gambar profil beliau.
    SukaTunjukkan lagi reaksi
    Komen
    Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
    ◦˚☆☆ — Kata Mutiara ◦˚☆☆ —
    Orang pandai dan beradab tak kan diam di kampung halaman..
    Tinggalkan negerimu dan merantaulah ke negeri orang...
    Pergilah, kan kau dapatkan pengganti dari kerabat dan teman..
    Berlelah-lelahlah, manisnya hidup terasa setelah lelah berjuang..
    Aku melihat air yang diam menjadi rusak karena diam tertahan
    Jika mengalir menjadi jernih jika tidak dia kan keruh menggenang....
    Singa tak kan pernah memangsa jika tak tinggalkan sarang...
    Anak panah jika tidak tinggalkan busur tak kan kena sasaran
    Jika saja matahari di orbitnya tak bergerak dan terus diam
    Tentu manusia bosan padanya dan enggan memandang...
    Rembulan jika terus-menerus purnama sepanjang zaman...
    Orang-orang tak kan menunggu saat munculnya datang..
    Biji emas bagai tanah biasa sebelum digali dari tambang
    Setelah diolah dan ditambang manusia ramai memperebutkan
    Kayu gaharu tak ubahnya kayu biasa di dalam hutan...
    Jika dibawa ke kota berubah mahal jadi incaran hartawan...
    Salam Ukhuwah fillah selalu.....
    SukaTunjukkan lagi reaksi
    Komen
    Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
    29 09 2012...JUMAAT KILIWON
    HADIAH HARI KILIWON ISTIMEWA(MAHKOTA) DARI LELUHUR BUAT DIRI KU..WALAU HANYA DI ALAM GHOIB....SEMASA BERWIRID....TERIMAKASIH ALLAH S.W.T..EYANG..LELUHUR...ALFATEHA..
    Suka
    Komen

      kumenjelma bersinar seperti biasa
      agar hatimu girang...
      (Duhai pungguk kumenghargai kesetiaanmu)
      Karya Ratu Rimba Niagara,
      5 Muharram 1438H
      6 Oktober 2016
      Suka
      Komen

      REMBULAN TERLINDUNG DI BALIK AWAN
      duhai pungguk yang setia...
      rembulan berada di balik awan
      terlindung awan pekat menghitam 
      di kegelapan malam
      tak bisa menjelma
      hanya memerhatikanmu pungguk
      sabarlah pungguk...
      jika izinNya
      bila semuanya sudah reda...
      kumenjelma bersinar seperti biasa
      agar hatimu girang...
      (Duhai pungguk kumenghargai kesetiaanmu)
      Karya Ratu Rimba Niagara,
      5 Muharram 1438H
      6 Oktober 2016
      Murba Terpinggir
      10 jam
      SUKARNYA MENJEJAK REMBULAN
      Kegelapan malam tanpa rembulan
      hati merusuh jiwa merawan
      padamu rembulan ingin kuhantar salam
      pada siapa dapat kuharapkan.
      Kegelapan malam sebuah kehilangan
      rembulan ke mana gerangan
      hatiku hancur sebuah harapan
      masih adakah esok memasang angan.
      Dan kegelapan malam
      kucari sinar rembulan
      menerangi hidupku nian
      supaya hidupku menjadi girang.
      (Duhai rembulan ke mana gerangan?)
      MURBA TERPINGGIR
      Kuala Lumpur.
      Suka
      Komen
      SUKARNYA MENJEJAK REMBULAN
      Kegelapan malam tanpa rembulan
      hati merusuh jiwa merawan
      padamu rembulan ingin kuhantar salam
      pada siapa dapat kuharapkan.
      Kegelapan malam sebuah kehilangan
      rembulan ke mana gerangan
      hatiku hancur sebuah harapan
      masih adakah esok memasang angan.
      Dan kegelapan malam
      kucari sinar rembulan
      menerangi hidupku nian
      supaya hidupku menjadi girang.
      (Duhai rembulan ke mana gerangan?)
      MURBA TERPINGGIR
      Kuala Lumpur.
      REMBULAN TERLINDUNG DI BALIK AWAN
      duhai pungguk yang setia...
      rembulan berada di balik awan
      terlindung awan pekat menghitam
      di kegelapan malam
      tak bisa menjelma
      hanya memerhatikanmu pungguk
      sabarlah pungguk...
      jika izinNya
      bila semuanya sudah reda...
      kumenjelma bersinar seperti biasa
      agar hatimu girang...
      (Duhai pungguk kumenghargai kesetiaanmu)
      Karya Ratu Rimba Niagara,
      5 Muharram 1438H
      6 Oktober 2016
      Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
      12 jam
      TEATER BANGSAWAN DIRAJA,"PUTRI RIMBA NIAGARA," Karya Ratu Rimba Niagara.
      Ratu Rimba Niagara kemas kini gambar profil beliau.
      SukaTunjukkan lagi reaksi
      Komen
      Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
      ◦˚☆☆ — Kata Mutiara ◦˚☆☆ —
      Orang pandai dan beradab tak kan diam di kampung halaman..
      Tinggalkan negerimu dan merantaulah ke negeri orang...
      Pergilah, kan kau dapatkan pengganti dari kerabat dan teman..
      Berlelah-lelahlah, manisnya hidup terasa setelah lelah berjuang..
      Aku melihat air yang diam menjadi rusak karena diam tertahan
      Jika mengalir menjadi jernih jika tidak dia kan keruh menggenang....
      Singa tak kan pernah memangsa jika tak tinggalkan sarang...
      Anak panah jika tidak tinggalkan busur tak kan kena sasaran
      Jika saja matahari di orbitnya tak bergerak dan terus diam
      Tentu manusia bosan padanya dan enggan memandang...
      Rembulan jika terus-menerus purnama sepanjang zaman...
      Orang-orang tak kan menunggu saat munculnya datang..
      Biji emas bagai tanah biasa sebelum digali dari tambang
      Setelah diolah dan ditambang manusia ramai memperebutkan
      Kayu gaharu tak ubahnya kayu biasa di dalam hutan...
      Jika dibawa ke kota berubah mahal jadi incaran hartawan...
      Salam Ukhuwah fillah selalu.....
      SukaTunjukkan lagi reaksi
      Komen
      Ratu Rimba  Niagara berkongsi kenangan.

      Sri Perabu Bumi Kusuma bersama Bonda UI dan 12 yang lain.
      29 09 2012...JUMAAT KILIWON
      HADIAH HARI KILIWON ISTIMEWA(MAHKOTA) DARI LELUHUR BUAT DIRI KU..WALAU HANYA DI ALAM GHOIB....SEMASA BERWIRID....TERIMAKASIH ALLAH S.W.T..EYANG..LELUHUR...ALFATEHA..
      Suka
      Komen
      Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
      Ratu Rimba Niagara kemas kini gambar profil beliau.
      Suka
      Komen
    Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
    12 jam
    Ratu Rimba Niagara kemas kini gambar profil beliau.
    Suka
    Komen
    Komen
    Rabeah Binti Mohd Ali

CINTA KERANA ALLAH MEMBUATKAN HATI BERBUNGA IMAN
drtuah bersama Didalmawadil Adil dan Mawar Merah.
drtuah secara langsung di Radio Selangor 100.9Mhz jam 7.30 pagi hari ini.
4 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
6hb Oktober 2012
5 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
6hb Oktober 2011
Assalamualaikum Bonda..
Ape Kabar nih....??
Komen
Ratu Rimba Niagara Waalaikumussalam warahmatullahiwarakatuh. Kabar baik...lama tak dengan berita...nanda apa perkembangan sekarang ye...mesti dan berjaya dan bahagia...Amin.
Ratu Rimba Niagara Sahabat apa kabarmu di sana,
Sudah lama tak dengar berita;
Kalau sibuk ku tak tanya,

Ada masa hantarlah berita.
Ratu Rimba Niagara Kerjayamu sekarang gimana,
Kudoakan usahamu selalu berjaya;
Berjaya dalam hidup dan bahagia,

Bahagia dunia akhirat dalam redhaNya.
Ratu Rimba Niagara Dalam gambar macam marah saja,
Adakah marah pada sahabatmu ini,
hati dah marah nak buat macam mana,

Ambil wuduk penyejuk hati.
Ratu Rimba Niagara Sahabat yang selalu marah kawan-kawan lari,
Lari tak mahu bersahabat denganmu;
Jangan marah kalau kawanmu lari,

Akibat marah yang ada di hatimu.
IHihihi)
Ratu Rimba Niagara Kenapa ada benci di hatimu,
Mungkin situasi jadi hati tak menentu;
Padamkan marah di hatimu,

Sinarkan seri bulan purnama di wajahmu.
Ratu Rimba Niagara Hakikatnya di hatimu ada pelangi cinta,
Cinta sesama insan juga keluarga;
Kau terima apa adanya,

Moga dirimu bahagia selamanya.
Ratu Rimba Niagara Di sana menunggu si bunga menanti,
Mana satu pilihan hati;
Pilihlah yang mana satu pilihan hati,

Kudoakan keputusan dibuat Allah restui.
Ratu Rimba Niagara Indah sungguh perjalanan kehidupan,
Suka dan duka lakaran hidup,
Semuanya dilalui dengan ketabahan,

Sebagai ujian semasa hidup.
Ratu Rimba Niagara Kehidupan di dunia pasti diuji,
Kesabaran paling penting;
Cekalkan hatimu bila diuji,

SyurgaNya dibalas tanda Kasih Sayang.
Rans Romeo waduh,... Tak pandai nak kujawb pantun bunda nich. Hehehe... Tpi saye cubalah ye..

Bungaku bukanlah sembarang bunga,

tapi bunga impian nan harum semerbak,
bundaku sayang nan bijaksana,
slalu kukenang walau tak nampak...
Rans Romeo Jauh sungguh pergi mandi,
maksud hati hendak bertapa,
berat sungguh menanggung budi,

seribu tahun memang tak lupa...
Rans Romeo Bila memandang ke muka laut,
nampaklah sampan mudik ke hulu,
bila terkenang mulut menyebut,

Bonda yg baik ku ingat slalu...
Rans Romeo Yang kurik hanyalah kundi,
yang marah hanya saga,
yang baik bonda Rabeah Mohd Ali,

yang tampak indah jika berbahasa...
Ratu Rimba Niagara Waduh...! Tak sangka nanda pandai berpantun,
Dalam diam ada bakat seni terpendam;
Kebaikan ditaburkan bukan untuk mendapat pujian,

Hanyalah kerana memanjangkan talisiraturrahim.
Ratu Rimba Niagara Malam indah diserikan rang bulan,
Diserikan lagi taburan bintang-bintang;
Hajat hati nak menempa kejayaan,

Rupanya rintangan selalu menghalang.
Ratu Rimba Niagara Kutabahkan juga demiNya,
Kutersenyum dalam luka;
Kumengadu suka duka kepadaNya,

Moga hidupku dalam redhaNya.
Rans Romeo Belajar dari bonda juga lah.... Hehehe.
Ratu Rimba Niagara Gimana dah layari ke blog bunda,
Dah layari sudilah baca semuanya;
Jangan nangis jangan tergelak tika membaca,

Karya dari bunda untuk pembaca tersayang semuanya.
Rans Romeo Salut...!! Kepada Bondaku Rabeah Mohd Ali. Teruslah berkarya Bonda, jangan berhenti sebelum ajal menjemput, kelak banyak makna n pelajaran yg didapat para pembaca blog bonda...
Tetaplah menjadi Panutan buat sang pencari arti hidup yg sesungguhnya...


Bonda is the best..

Bonda is the best..
Ratu Rimba Niagara Si Athaya Nabila pun sudah padai berpantun,
Nampaknya tambah seorang lagi muridku;
Kalau semua teman fbku pandai berpantun,

Sukanya hati senada seirama bersamaku.

(hihihi) Boleh menambah koleksi di blog : sasteraku duniaku nanti (hihihi)

Apapun terima kasih atas segala sokongan nanda. Moga Allah saja yang dapat membalas segala kebaikanmu nanda. Amin Ya Rabbal A'Lamin.


Apapun terima kasih atas segala sokongan nanda. Moga Allah saja yang dapat membalas segala kebaikanmu nanda. Amin Ya Rabbal A'Lamin.

    Andai suatu saat nanti ...kau rindu membaca puisiku kerana aku sudah tiada di dunia ini di jemput Ilahi...pandanglah rembulan di situ kukirimkan rindu buatmu kasih...
    SukaTunjukkan lagi reaksi
    Komen
    Komen
    Rabeah Binti Mohd Ali
    Tulis komen...
    BAPAKU SEORANG NELAYAN
    Bapaku seorang nelayan,
    Pergi ke laut menangkap ikan;
    Suka hati bapa mendapat hasilan,
    Hasil jualan untuk saraan.
    Duduk di pantai menanti bapa,
    Menanti bapa bersama ibu;
    Dari jauh senyumnya bapa,
    Senyuman disambut dengan hati terharu.
    Rehat bapa bersama kami,
    Keringat mengalir di dahi bapa;
    Kulap peluh bapa masih kuingati,
    Bapa suka ibu pun suka.
    Bekalan dari rumah sudah terhidang,
    Kami makan di bawah pohon rendang;
    Penuh selera tak hiraukan orang ,
    Berlaukkan sambal belacan juga rendang.
    Seronok sungguh di kala itu,
    Kami makan ditiup angin sepoi-sepoi bahasa;
    Selera sungguh bapa dan ibu,
    Sambil makan memandang keindahan pantai.
    Sungguh lucu melihat bapa,
    Sudah kenyang lalu mengantuk;
    Tertidur bapa penuh lena,
    Nun di sana daunan kelapa terlentuk-lentuk.
    Kenangan bersama bapa takkan kulupa,
    Amat indah untuk dikenangi;
    Moga bahagia bapa di alam Sana,
    Ya Allah Kau Perkenankan Doaku ini.
    Karya Ratu Rimba Niagara,
    6 Oktober 2011
    SukaTunjukkan lagi reaksi
    Komen
    Sahabatku...jangan putus asa....selagi nyawa belum sampai di kerongkong kita masih bisa meraih Syurga-Nya Insya-Allah Aamiin.
    Fatma Wati

    Semua sudah hancur, yang ada hanya sisa-sisa dari kegagalan masa lalu, aku yang dulunya alim dan rajin beribadah dan taat melaksanakan ibadah, itu bukan hanya kata-kata tapi kulaksanakan, sekarang semua hanya kata-kata, dan ibadah itu sendiri hilang dalam kemalasanku yang tak kuinginkan, aku ingin betul-betul membuktikan bahwa aku adalah Fatmawati Binti Akmal yang dulu rajin dan taat beribadah......Ya Allah tolong aku kembalikan diriku semula, seperti ketika waktu itu yang rajin dan ok, saat itu yang ingin kunikmati di saat seperti ini.....Aamiin.....
    SukaTunjukkan lagi reaksi
    Komen
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Atomen Pulau ke Syamsul Syah
    17 jam
    Assalamualaikum dan selamat petang rabu
    Salam kenal dan terimakasih sudi jadikan saya sebagai rakan fb
    SukaTunjukkan lagi reaksi
    Komen
    Komen
    Rabeah Binti Mohd Ali

INDAHNYA PURNAMA MALAM

Kekasihku yang bernama purnama malam
Indahmu menawan kalbu
Aku terpesona keindahanmu
Dari dulu aku memujimu
Aku jatuh cinta padamu
Sejak kau senyum padaku
Senyummu menikam tangkai jantung hatiku
Selagi aku menatap wajah serimu
Selagi itu jantungku berdetak kencang
Biarpun kau tanpa suara
Tapi bicaramu yang indah itu
Selalu mengundang rinduku padamu
Sehari kau tak menjelma
Seakan seribu tahun aku kehilanganmu
Makanyanya menjelmakan dikau
Sepanjang malam...
Sepanjang malam itulah aku
Setia menanti kemunculanmu penuh sabar
Agar dapat kudengar bicaramu
Nan indah-indah
SUHBANALLAH
Melihat keindahanmu bercahaya-cahaya
Terus aku memuji Tuhan betapa Tuhan
Menjadikanmu begini indah!
Dan aku bersyukur kepada Tuhan
Kurniakan aku cinta untuk aku
Terus menerus mencintaimu
Seumur hidupku
Di kala aku sepi begini
Memandang wajahmu
Sudah cukup membahagiakan
Hilang segala sepi dan rindu
Biarpun kau jauh di langit sana
Tapi biasmu di tasik cinta rindu ini
Boleh aku capai dengan tanganku
Dan bila kucapai dengan tanganku
Bias cahaya serimu rasa kau membalas cinta suciku...
Sepi dan rinduku hilang
Bahagia sepanjang malam
Kau sudi menemani sepiku
Duhai kekasihku purnama malam
Serasa tak mahu berpisah denganmu
Tapi aku harus akur
Kau akan tinggalkan aku
Karna sudah kehendak Tuhan
Kau akan lenyap
Bila sampai waktunya
Aku redho
Esok aku akan tunggu dikau
Di tempat yang sama
Moga kau sudi menjelma lagi
Untuk meneman sepiku
Dan mengubat rinduku
Padamu duhai...purnama malam
SUBHANALLAH indahnya kamu
Terlalu indah dan terus aku
Mencintai-Nya mengatasi segala-Nya
Dan mencintaimu selagi izin-Nya
Dan doakan moga
Allah merestu cinta kita
Duhai purnama malam
Kekasih yang kucinta dan kupuja
Dari dulu hingga kini

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013.
BAYANGAN RINDU

Senja akan datang
Setiap kali senja
Aku menanti mu di ombak rindu
Aku akan terdera rindu pabila di ambang senja
Kerana bayangan yang kurindu akan hilang
Ditelan kabus senja
Aku redho kalau itu hukum alam
Tapi sampai bila aku harus
Terdera rindu pabila setiap kali
Di ambang senja?
Makanya...
Biarlah ini senja yang terakhir
Kumelihat bayangmu hilang
Ditelan kabus senja
Selamat tinggal bayangan rindu
Dengan pelepasan rindu bayangan cintamu ini
Aku sudah tidak terdera rindu
Rindukan bayangan cinta yang menghilang entah di mana?
Bayangan cinta ...
Adakah kau sakit?
Adakah kau tidak cintai aku lagi?
Sedangkan kau sendiri kata
Di mana ada bayanganmu
Di situ ada cinta kamu untukku
Ahh! Teganya kau sepikan cintaku
Janji mana yang hendak kupercayakan lagi padamu
Cukup ....cukup sudah
Kau kecewakan aku
Aku sudah letih untuk dikecewakan lagi
Makanya izinkan aku
Sendirian bersama lukaku
Yang kurawat sendiri
Dengan pasrahku pada-Nya

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013.

~~Di Langkah ini...~~
Biar berderu
awan dan ombak
memegang angin
memecah jendela hati
di sebalik namamu kuseru..
Biar gegar geger memecah kata
gunung sipu tetap tersenyum
terpacak dalam buai mimpi
coretlah kicau puisi di daerah hati
biar gunung langkah termati...dalam kata-kata

Lezaihasra Lm..
besut, t'ganu.
1hb sept. 2012

REMBULAN TERLINDUNG DI BALIK AWAN
duhai pungguk yang setia...
rembulan berada di balik awan
terlindung awan pekat menghitam 
di kegelapan malam
tak bisa menjelma
hanya memerhatikanmu pungguk
sabarlah pungguk...
jika izinNya
bila semuanya sudah reda...
kumenjelma bersinar seperti biasa
agar hatimu girang...
(Duhai pungguk kumenghargai kesetiaanmu)
Karya Ratu Rimba Niagara,
5 Muharram 1438H
6 Oktober 2016
Suka
 
Komen
SUKARNYA MENJEJAK REMBULAN
Kegelapan malam tanpa rembulan
hati merusuh jiwa merawan
padamu rembulan ingin kuhantar salam
pada siapa dapat kuharapkan.
Kegelapan malam sebuah kehilangan
rembulan ke mana gerangan
hatiku hancur sebuah harapan
masih adakah esok memasang angan.
Dan kegelapan malam
kucari sinar rembulan
menerangi hidupku nian
supaya hidupku menjadi girang.
(Duhai rembulan ke mana gerangan?)
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.
REMBULAN TERLINDUNG DI BALIK AWAN
duhai pungguk yang setia...
rembulan berada di balik awan
terlindung awan pekat menghitam
di kegelapan malam
tak bisa menjelma
hanya memerhatikanmu pungguk
sabarlah pungguk...
jika izinNya
bila semuanya sudah reda...
kumenjelma bersinar seperti biasa
agar hatimu girang...
(Duhai pungguk kumenghargai kesetiaanmu)
Karya Ratu Rimba Niagara,
5 Muharram 1438H
6 Oktober 2016
Suka
 
Komen

Suapan Berita

SUKARNYA MENJEJAK REMBULAN
Kegelapan malam tanpa rembulan
hati merusuh jiwa merawan
padamu rembulan ingin kuhantar salam
pada siapa dapat kuharapkan.
Kegelapan malam sebuah kehilangan
rembulan ke mana gerangan
hatiku hancur sebuah harapan
masih adakah esok memasang angan.
Dan kegelapan malam
kucari sinar rembulan
menerangi hidupku nian
supaya hidupku menjadi girang.
(Duhai rembulan ke mana gerangan?)
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.
Suka
 
Komen
Komen
Ratu Rimba Niagara REMBULAN TERLINDUNG DI BALIK AWAN

duhai pungguk yang setia...
rembulan berada di balik awan
terlindung awan pekat menghitam 
di kegelapan malam
tak bisa menjelma
hanya memerhatikanmu pungguk
sabarlah pungguk... 
jika izinNya
bila semuanya sudah reda...
kumenjelma bersinar seperti biasa
agar hatimu girang...
(Duhai pungguk kumenghargai kesetiaanmu)

Karya Ratu Rimba Niagara,
5 Muharram 1438H
6 Oktober 2016

OBOR API PERJUANGANMU KAMI PASTIKAN TERUS BERNYALA-NYALA
Dapatkan pemberitahuan melalui:

PEMINPIN BERJIWA RAKYAT, 'RAKYAT MAJU NEGARA SEJAHTERA'
Sahabat Karib KD: "Belajarlah Mencintai, Yakin Kita Akan Dicintai ! Tapi, Jangan Menunggu Dicintai, Baru Mencintai", Salam Semangat Ketum DPP.Gema Independent Berseri KHAIRUDDIN (Al-Young Riau), . .
DUHAI PEMIMPIN BELAJARLAH MENCINTAI RAKYAT MISKIN MAKA KAMU AKAN BERUSAHA MEMBELA NASIB RAKYAT MISKIN. BARULAH INDEPENDENT BERSERI.....!!! ...
'SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA & INDONESIA TERCINTA!'
'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI HUJUNG NYAWA!
' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG MALAYSIA & INDONESIA.
UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN HARI KEPUTERAAN KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH KE 69 , HARI KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O15, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2015 DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2015'
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
20 ZULHIJJAH 1436H
4 OKTOBER 2015

Foto Salam Muslim.
Salam Muslim
4hb Oktober 2015 ·
Alhamdulilah syukur. Selamat pagi semua, sentiasa bersyukur dengan rezeki dan redha atas ketentuan yang telah ditakdirkanNya. #SalamMuslim #Iman #Islam#Quote
AKU JEMPUT REMBULAN KE KAMAR HATIKU
Sudah lama kujemput rembulan singgah ke kamar hatiku
akan kuhampar permaidani rindu menunggu kedatanganmu
akan kuhias tirai bercorak reranting meranti tempat pungguk merindu
dan kurenjis kasturi biar semerbak sewangi kasihku
namun rembulan tetap bermusafir di angin lalu
kamar hatiku sepi seperti selalu.
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.
AKU CUMA MAHU JADI RATU DI HATI RAKYAT
AKU CUMA MAHU MENJADI RATU DI HATI RAKYAT
DAN RATU DI HATIMU
BIARPUN AKU BUKAN SEORANG RATU
CUMA RATU DI HATIMU
JIKA RAKYAT TAK SUDI
KAMU TAK SUDI
IYALAH TAK APA
ASALKAN ALLAH SUDI ITU SUDAH LEBIH BERMAKNA
DARI ALAM DAN SEISI-NYA
IN SHAA ALLAH AAMIIIN
RATU RIMBA NIAGARA
15 April 2013
DARI ALLAH AKU DATANG KEPADA ALLAH AKU DIKEMBALIKAN
JANGAN KITA HALANG ORANG MEMBUAT KEBAIKAN
SEDANGKAN KITA LANGSUNG TIDAK MAHU BERBUAT KEBAIKAN
INI BERMAKNA DI PEMIKIRAN KITA MAHUKAN KEHANCURAN SEBUAH NEGARA JIKA KITA BERSIKAP BEGITU LEBIH BAIK SEGERA MATI DARIPADA HIDUP KERANA HIDUP TIDAK MEMBERI ERTI PADA DIRI KITA SENDIRI APATAH LAGI PADA ORANG LAIN....
BUKANKAH ALLAH SURUH KITA BERAMAL KEPADA TUHAN DAN BERBAKTI KEPADA MANUSIA BERBEZAAN PENDAPAT ITU BIASA TAPI MATLAMATNYA TETAP SAMA MAHU MENJADI KHALIFAH DI MUKA BUMI INI YANG ALLAH REDHA SEBELUM DIJEMPUT PULANG KE PANGKUAN-NYA.
KAMU HARUS INGAT MANUSIA ITU HIDUP ATAS NIATNYA
JIKA KITA NIAT JAHAT PASTI MATI DALAM KEJAHATAN
JIKA KITA NIAT BAIK PASTI MATI DALAM KEBAIKAN KERANA SETIAP KEBAIKAN ITU
ADALAH DATANG DARI ALLAH ....
DARI ALLAH AKU DATANG KEPADA ALLAH AKU DIKEMBALIKAN
MOGA AKU MATI DALAM KEBAIKAN MEMBAWA NIAT-NIATKU YANG BAIK-BAIK
IN SHAA ALLAH AAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
15 April 2013
AKU BUKAN KATAK DI BAWAH TEMPURUNG
aku bukan katak di bawah tempurung
aku adalah katak di bawah tempurung lut sinar
yang membolehkan aku memerhatikan seluruh dunia
apabila aku keluar dari tempurung lut sinar
aku tahu keadaan seluruh dunia
makanya kejayaan aku
benar-benar Allah yang ciptakan
DIA yang kehendaki takdirku begitu
berjaya atas usaha sendiri
dan Allahlah yang menentukan
usahaku berjaya atau tidak
bagaimana hebatpun aku bersastera
aku tetap hamba-Nya yang kerdil
kerana tanpa izin-Nya
aku cumalah hamba Allah yang tak tahu apa-apa
tentang ilmu dunia dan akhirat...
makanya tidak layaklah aku memakai pakaian sombong
seorang ratu... kerana aku bukan bercita-cita hendak menjadi ratu
aku hanya mahu menjadi hamba Allah dengan pakaian iman dan takwa
Moga Allah Perkenankan segala cita-citaku yang murni ini
Kepada agama bangsa dan negara jua di seluruh dunia
Bumi Allah tempat persinggahan untuk mempersiapkan bekalan ke negeri abadi
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
KARYAKU ASET NEGARAKU TERCINTA
KARYAKU ASET BUMI NUSANTARA TERSAYANG
MOGA KARYAKU MENJADI ASET AKHIRATKU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
9 April 2013
MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA
ALLAH RAHMATILAH HIDUP MATIKU DAN SEMUA MEREKA YANG MENGENALI KARYAKU DI ALAMMAYA INI.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Ruhut Ricky Karya sastramu adalah obat paling ampuh utk mengobati jiwa2 nazak sperti yg kumiliki... Alhamdulillah... Allahu Akbar... Sejuta syukurku untuk Sang Khalik yang telah mengutusmu sebagai Penyembuh, Pemberkat, dan yang tak kalah pentingnya juga sebagai Cinta dan Kasih Sayang... Biarkan aku tenggelam dalam indahnya lautan sastramu yang sakral...
YANG KITA CARI ADALAH KETURUNAN / NASAB .... YANG DI DALAM BADAN / HATINYA TERTANAM RUH ALLAH .....YAITU ORANG - ORANG YANG BERIMAN KEPADA ALLAH ROBBUL'IZZATI
Yang Aku Cari Rakan Yang Bisa Menambahkan Saham Akhiratku jika itu ada padamu aku ingin menjadi teman dunia akhiratku seumur hidupku.
CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
Ya Allah kuburku sempit
Engkau luaskanlah sebagaimana Engkau luaskan karyaku seluas-luasnya
Ya Allah kuburku gelap gelita
Engkau indahkanlah sebagaimana Engkau izinkan aku berkarya yang indah-indah seindah Taman Syurga
Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Menepati Janji
Engkau luaskanlah kuburku seluas-luasnya jadikanlah kuburku Taman-Taman Syurga tempat istirahatku yang bahagia abadi sehingga hari KEBANGKITAN. Termasuk juga mereka yang menyokong perjuangan sasteraku, AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
1 MUHARRAM 1438H
2 OKTOBER 2016

      
Sandra Putria bersama Ratu Sejagat Mamah Ratu dan 13 yang lain.
27hb September 2012 ·

 ♥☀◦˚☆♥♥☆ — Kata Mutiara ♥☀◦˚☆♥♥☆ —
Orang pandai dan beradab tak kan diam di kampung halaman..
Tinggalkan negerimu dan merantaulah ke negeri orang...
Pergilah, kan kau dapatkan pengganti dari kerabat dan teman..
Berlelah-lelahlah, manisnya hidup terasa setelah lelah berjuang..
Aku melihat air yang diam menjadi rusak karena diam tertahan
Jika mengalir menjadi jernih jika tidak dia kan keruh menggenang....
Singa tak kan pernah memangsa jika tak tinggalkan sarang...
Anak panah jika tidak tinggalkan busur tak kan kena sasaran
Jika saja matahari di orbitnya tak bergerak dan terus diam
Tentu manusia bosan padanya dan enggan memandang...
Rembulan jika terus-menerus purnama sepanjang zaman...
Orang-orang tak kan menunggu saat munculnya datang..
Biji emas bagai tanah biasa sebelum digali dari tambang
Setelah diolah dan ditambang manusia ramai memperebutkan
Kayu gaharu tak ubahnya kayu biasa di dalam hutan...
Jika dibawa ke kota berubah mahal jadi incaran hartawan...
Salam Ukhuwah fillah selalu.....

KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
5 MUHARRAM 1438H
6 OKTOBER 2016

0 comments:

Post a Comment