Monday 12 December 2016

KAMI HAMBA-MU (377) TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY JUTAWAN DUNIA JUTAWAN AKHIRAT INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN


KAMI HAMBA-MU (377) TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY JUTAWAN DUNIA JUTAWAN AKHIRAT INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

Noorulamin Mukhtasar
21hb Jun 2013
    
SUBHANALLAH..!!
TERBUKTI CIPTAAN ALLAH SEMPURNA INDAH
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Noorulamin Mukhtasar bersama Srk Khan dan 3 yang lain.
The Miracles of ALLAH.
Ayat-ayat keterangan Allah.

Hairul Nizam Ijam dan Hawa Riyanty Ariffin mengirim dalam 4 kumpulan.
  • صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد
    صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
    صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد
    صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
    يَا نَبِيْ سَلاَمٌ عَلَيْكَ
    يَا رَسُوْل سَلاَمٌ عَلَيْكَ
    يَا حَبِيْبُ سَلاَمٌ عَلَيْكَ
    صَلَوَاتُ الله عَلَيْكَ
    أَشْرَقَ الْبَدْرُ عَلَيْنَا
    فَاخْتَفَتْ مِنْهُ الْبُدُوْرُ
    مِثْلَ حُسْنِكَ مَا رَأَيْنَا
    قَطُّ يَا وَجْهَ السُّرُوْرِ
    أَنْتَ شَمْسٌ أَنْتَ بَدْرٌ
    أَنْتَ نُوْرٌ فَوْقَ نُوْرٍ
    أَنْتَ إِكْسِيْرٌ وَغَالِي
    أَنْتَ مِصْبَاحُ الصُّدُوْرِ
    يَا حَبِيْبِيْ يَا مُحَمَّد
    يَا عَرُوْسَ الْخَافِقَيْنِ
    يَا مُؤَيَّدُ يَا مُمَجَّد
    يَا إِمَامَ الْقِبْلَتَيْنِ
    مَنْ رَأَى وَجْهَكَ يَسْعَد
    يَا كَرِيْمَ الْوَالِدَيْنِ
    حَوْضُكَ الصَّافِى الْمُبَرَّد
    وِرْدُنَا يَوْمَ النُّشُوْرِ
    مَا رَأَيْنَا الْعِيْسَ حَنَّتْ
    بِالسُّرَى إِلاَّ إِلَيْكَ
    وَالْغَمَامَةْ قَدْ اَظَلَّتْ
    وَالْمَلاَ صَلُّوْا عَلَيْكَ
    عَالِمُ السِّرِّ وَأَخْفَى
    مُسْتَجِيْبُ الدَّعَوَاتِ
    رَبِّ إرْحَمْنَا جَمِيْعًا
    بِجَمِيْعِ الصَّالِحَاتِ
    وَصَلاَةُ الله عَلَى أَحْمَد
    عَدَّ تَحْرِيْرِ السُّطُوْرِ
    أَحْمَدُ الْهَادِي مُحَمَّد
    صَاحِبُ الْوَجْهِ الْمُنِيْرِ
    صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد
    صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
    صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد
    صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
    Salam Maulidur Rasul....
    Dari: Hairul Nizam Ijam & Hairul Nizam Ijam II


YA ALLAH BERILAH KEMAAFAN KEPADAKU, SELURUH AHLI KELUARGAKU DAN SELURUH SAUDARA SEISLAMKU SAMADA YANG HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'ANDAI SELURUH MANUSIA TIDAK MENERIMAKU TAPI ENGKAU MENERIMAKU ITU ADALAH LEBIH BERHARGA DARIPADA ALAM DAN SEISINYA,'
'ANDAI SELURUH MANUSIA MENYUKAIKU TAPI ENGKAU MEMBENCIKU , AMATLAH MALANG NASIBKU DUNIA AKHIRAT...'
'YANG AKU DAMBAKAN ENGKAU SENTIASA MENGASIHIKU DAN SELURUH MANUSIA MENYAYANGIKU KERANA-MU BARULAH TENANG DUNIA AKHIRATKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'

TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY JUTAWAN DUNIA JUTAWAN AKHIRAT INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Ahmad Tajuddin & Ratu Rimba Niagara likes a photo.
Alumni atau Bakal Alumni Program Dr.Azizan Osman...
Teruskan Membaca
ABDULLAHABAS.BLOGSPOT.COM


JADILAH AKU ATAS KEHENDAK-NYA
Semuanya milik Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy
Mak datuk kayanya dia
Jadinya dia jutawan dunialah ye
Tabik lah aku macam tu sama dia...
Aku pun nak jadi macam dia...
Kaya....kaya....macam dia...
Heiii cermin sikit muka engkau tu siapa ye...
Aku tengok engkau dari dulu hingga kini
Miskin...dhaif...
Duit dalam bank sekupang duit pun tak ada
Engkau tu papa kedana...
Janganlah berangan nak jadi macam dia ye
Aku tengok engkau tulis
Berjela...jela...
Setiap hari...
Ada dapat duit?
Orang menulis dapat duit
Untuk menyara kehidupan...
Tapi engkau
Selalu kata duit tak penting
Tapi engkau hidup
Pakai apa?
Aku hidup...
Apa adanya
Mana tahu buah cempedak jadi nangka
Eeiii engkau jangan mimpilah
Bulan jatuh ke riba
Mati hidup semula pun
Engkau tak akan kaya
Seperti
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy !!
Tak akan aku miskin dan dhaif
Aku tak redha pulak?
Aku redhalah
Sampai aku mati
Aku miskin juga pun tak apalah
Engkau tak cemburu ke
Dengan kekayaaan yang dimiliki
Oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy!!
Semua kagum dengannya tau
Sebab dia memiliki semua harta di dunia ini
Hebat....hebat....dia tu...
Aku mahu tanya engkau...
Harta di dunia ini semua milik dia
Habis tu dia itu milik siapa?
Milik Tuhan...
JadiNYa Tuhan lebih
Kaya daripada dia
Itu maksudmu?
Iya ...
Kaya macam mana pun dia
Dia milik Tuhan
Andaikata dia mati hari ini
Semua hartanya bukan lagi
Milik dia...
Terus jadi miskin di kubur...
Tapi ada satu perkara yang perlu engkau tahu
Apa dia?
Katakan padaku...
Apa yang aku tak tahu tentang dia
Sebab dia idolaku
Aset-asetnya semua dalam otak aku
Aku dah kira
Dah congak-congak
Memang kaya gila-gila
Dan hebat gila-gila....
Kalau aku kaya macam tu
Mesti aku suka
Semua orang hormat dan
Sanjungi aku...
Barulah nikmat hidup namanya itu
Semua hendak semua dapat...
Tak payah susah-susah
Terpaksa bermimpi nak dapatkan
Sesuatu impianku
Apa yang aku tak tahu tentang dia
Cepat beritahu aku
kerana setahu aku
Tentang dia selalu aku ambil peduli
Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy tu...
Bukan saja kaya dunia je tau...
Jutawan akhirat juga tu...
Jutawan dunia
Jutawan akhirat
Kalau begitu tak salah lah aku
Memilih dia sebagai idolaku
Jutawan dunia
jutawan akhirat
Engkau tu jutawan apa?
Aku...aku...aku...
Cuma milik-Nya
Aku usaha selagi terdaya
Kalau DIA kata
KUN FAYAKUN
Jadilah aku atas kehendakNya
Karya Ratu Rimba Niagara
121212
Komen
Shohibul Faroji
Shohibul Faroji Kun Fa Yakun



TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY JUTAWAN DUNIA JUTAWAN AKHIRAT INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Ahmad Tajuddin & Ratu Rimba Niagara likes a photo.
Alumni atau Bakal Alumni Program Dr.Azizan Osman
Baca ni, jika lebih ramai orang Melayu dan orang Islam tahu bagaimana berniaga menjadi usahawan berjaya, kita akan mempunyai kekuatan ekonomi kita sendiri! - Berani2013.com -
Sharifah Norita shared
Saya nak makan nasi lemak, beras dibeli dari siapa?! BERNAS!!
BERNAS milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!!
Makan nasi lemak, takkan tanpa minuman, so order kopi o! Air buat kopi, jika tinggal di Johor beli dari Aliran Ihsas Resources, milik siapa?
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!
Minum kopi mesti campur gula! Gula di Malaysia, dua pengeluar sahaja MSM & MSR, MSM milik felda, 20% saham dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar; MSR milik siapa?
--> Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!
OK, cakap banyak sekarang nasi sudah sejuk, mahu panaskan! Guna gas stove, Gas Malaysia milik siapa?
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!
Guna microwave oven, elektrik, TNB beli elektrik dari siapa? IPP!
IPP terbesar di Malaysia iaitu Malakoff, milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!
Sekarang tak nak makan nasi, pergi Pizza Hut je la... naik motor! Motor Kriss, keluaran MODENAS! Modenas milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!!
Tak nak naik motor, naik kereta! Kereta apa? Proton! Proton milik DRB HICOM! DRB HICOM milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!!
Tak nak beli Proton la.. Beli Honda saja... Honda Malaysia milik siapa?
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!
Beli kereta nak buat pinjaman perbankan islam, pergi Bank Muamalat!
Bank Muamalat milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!
Kereta kena ada insurans coverage! Insurance beli dari siapa? Uni Asia Insurance!
Uni Asia milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!!
Nak ambil road tax, kena pergi PUSPAKOM!
Puspakom milik siapa?
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!!
Ok la tak nak naik kereta! Naik keretapi lagi senang! Landasan keretapi siapa buat?! MMC!
MMC milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! Sekarang, dia pun nak ambil alih KTMB!!
Ok tak nak guna keretapi ambil kapal terbang saja la... nak pergi Johor!
Senai Airport milik siapa?
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!
Tak nak ambil keretapi, kapal terbang, naik kapal laut sahaja la... Pergi Pelabuhan Tanjung Pelepas! Tanjung Pelepas Port milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!
Tak nak pergi Tanjung Pelepas, pergi Johor Port!
Johor Port milik siapa? MMC! MMC milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhari!!
Ok la... orang KL, naik MRT sahaja la... (apabila siap)
Projek MRT, siapa kontraktor terbesar?! MMC! MMC milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!!
Macam ni la... tak nak keluar rumah langsung! Duduk rumah, hantar surat sahaja! Apabila nak hantar surat, kena lekat setem! Apabila kita lekat setem sahaja, kita sudah bayar, kerana POS Malaysia pun sudah diswastakan dan POS Malaysia milik siapa?!
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy !
Tahniah Tan Sri..!!
Baca ni, jika lebih ramai orang Melayu dan orang Islam tahu bagaimana berniaga menjadi usahawan berjaya, kita akan mempunyai kekuatan ekonomi kita sendiri! - Berani2013.com - Sharifah Norita shared Saya nak makan nasi lemak, beras dibeli dari siapa?! BERNAS!! BERNAS milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!! Makan nasi lemak, takkan tanpa minuman, so order kopi o! Air buat kopi, jika tinggal di Johor beli dari Aliran Ihsas Resources, milik siapa? -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! Minum kopi mesti campur gula! Gula di Malaysia, dua pengeluar sahaja MSM & MSR, MSM milik felda, 20% saham dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar; MSR milik siapa? --> Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! OK, cakap banyak sekarang nasi sudah sejuk, mahu panaskan! Guna gas stove, Gas Malaysia milik siapa? -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! Guna microwave oven, elektrik, TNB beli elektrik dari siapa? IPP! IPP terbesar di Malaysia iaitu Malakoff, milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! Sekarang tak nak makan nasi, pergi Pizza Hut je la... naik motor! Motor Kriss, keluaran MODENAS! Modenas milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!! Tak nak naik motor, naik kereta! Kereta apa? Proton! Proton milik DRB HICOM! DRB HICOM milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!! Tak nak beli Proton la.. Beli Honda saja... Honda Malaysia milik siapa? -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! Beli kereta nak buat pinjaman perbankan islam, pergi Bank Muamalat! Bank Muamalat milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! Kereta kena ada insurans coverage! Insurance beli dari siapa? Uni Asia Insurance! Uni Asia milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!! Nak ambil road tax, kena pergi PUSPAKOM! Puspakom milik siapa? -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!! Ok la tak nak naik kereta! Naik keretapi lagi senang! Landasan keretapi siapa buat?! MMC! MMC milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! Sekarang, dia pun nak ambil alih KTMB!! Ok tak nak guna keretapi ambil kapal terbang saja la... nak pergi Johor! Senai Airport milik siapa? -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! Tak nak ambil keretapi, kapal terbang, naik kapal laut sahaja la... Pergi Pelabuhan Tanjung Pelepas! Tanjung Pelepas Port milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary! Tak nak pergi Tanjung Pelepas, pergi Johor Port! Johor Port milik siapa? MMC! MMC milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhari!! Ok la... orang KL, naik MRT sahaja la... (apabila siap) Projek MRT, siapa kontraktor terbesar?! MMC! MMC milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary!! Macam ni la... tak nak keluar rumah langsung! Duduk rumah, hantar surat sahaja! Apabila nak hantar surat, kena lekat setem! Apabila kita lekat setem sahaja, kita sudah bayar, kerana POS Malaysia pun sudah diswastakan dan POS Malaysia milik siapa?! -->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy !! Tahniah Tan Sri..!!
Unlike · · Share · 2,7492091,612 · · Sponsored
You, Ahmad Tajuddin and 2,747 others like this.
1,612 shares
3 of 209
View previous comments
Abdullah Abas BERANI kerana benar. Terim kasih atas perkongsian ~http://abdullahabas.blogspot.com/~
about an hour ago · Like
Norrizi Fitri Hebat....
about an hour ago · Like
Ratu Rimba Niagara
JADILAH AKU ATAS KEHENDAK-NYA
Semuanya milik Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy
Mak datuk kayanya dia
Jadinya dia jutawan dunialah ye
Tabik lah aku macam tu sama dia...
Aku pun nak jadi macam dia...
Kaya....kaya....macam dia...
Heiii cermin sikit muka engkau tu siapa ye...
Aku tengok engkau dari dulu hingga kini
Miskin...dhaif...
Duit dalam bank sekupang duit pun tak ada
Engkau tu papa kedana...
Janganlah berangan nak jadi macam dia ye
Aku tengok engkau tulis
Berjela...jela...
Setiap hari...
Ada dapat duit?
Orang menulis dapat duit
Untuk menyara kehidupan...
Tapi engkau
Selalu kata duit tak penting
Tapi engkau hidup
Pakai apa?
Aku hidup...
Apa adanya
Mana tahu buah cempedak jadi nangka
Eeiii engkau jangan mimpilah
Bulan jatuh ke riba
Mati hidup semula pun
Engkau tak akan kaya
Seperti
-->Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy !!
Tak akan aku miskin dan dhaif
Aku tak redha pulak?
Aku redhalah
Sampai aku mati
Aku miskin juga pun tak apalah
Engkau tak cemburu ke
Dengan kekayaaan yang dimiiki
Oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy!!
Semua kagum dengannya tau
Sebab dia memiliki semua harta di dunia ini
Hebat....hebat....dia tu...
Aku mahu tanya engkau...
Harta di dunia ini semua milik dia
Habis tu dia itu milik siapa?
Milik Tuhan...
JadiNYa Tuhan lebih
Kaya daripada dia
Itu maksudmu?
Iya ...
Kaya macam mana pun dia
Dia milik Tuhan
Andaikata dia mati hari ini
Semua hartanya bukan lagi
Milik dia...
Terus jadi miskin di kubur...
Tapi ada satu perkara yang perlu engkau tahu
Apa dia?
Katakan padaku...
Apa yang aku tak tahu tentang dia
Sebab dia idolaku
Eset-esetnya semua dalam otak aku
Aku dah kira
Dah congak-congak
Memang kaya gila-gila
Dan hebat gila-gila....
Kalau aku kaya macam tu
Mesti aku suka
Semua orang hormat dan
Sanjungi aku...
Barulah nikmat hidup namanya itu
Semua hendak semua dapat...
Tak payah susah-susah
Terpaksa bermimpi nak dapatkan
Sesuatu impianku
Apa yang aku tak tahu tentang dia
Cepat beritahu aku
kerana setahu aku
Tentang dia selalu aku ambil peduli
Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhariy tu...
Bukan saja kaya dunia je tau...
Jutawan akhirat juga tu...
Jutawan dunia
Jutawan akhirat
Kalau begitu tak salah lah aku
Memilih dia sebagai idolaku
Jutawan dunia
jutawan akhirat
Engkau tu jutawan apa?
Aku...aku...aku...
Cuma milik-Nya
Aku usaha selagi terdaya
Kalau DIA kata
KUN FAYAKUN
Jadilah aku atas kehendakNya
Karya Ratu Rimba Niagara
121212
WARKAH UNTUK SAHABAT SULAIMAN DAWUD
'MOGA MENJADI REALITI VISI KERAJAAN RIMBA NIAGARA'
Bukan visi Kerajaan Rimba Niagara membantu Imam Mahdi...tapi Imam Mahdi yang membantu/menyokong dalam segala yang diperlukan akan menjadi kenyataan visi Kerajaan Rimba Niagara..Insya-Allah . AAmiin.
Yang mendapat syafaat Nabi di padang mahsyar kelak cumalah 70 ribu orang umat Nabi Muhammad SAW...
Kerana nabi Muhammad SAW sayangkan umatnya meminta Allah SWT tambahkan lagi..makanya Dengan Rahmat Kasih Allah SWT Allah ditambah 70 ribu x 70 ribu itulah jumlah umat nabi Muhammad yang mendapat Syafaat Nabi Muhammad SAW
Moga berkat kita memperjuangkan jalan-jalan fisabilillah...kita terpilih mendapat syafaat Nabi Muhammad SAW..
Insya-Allah Aamiin. Itulah visi kerajaan Rimba Niagara. Moga Allah SWT hadirkan tentera-tentera fisabilillah
untuk membantu agar menjadi realiti segala yang dicitakan.
Insya-Allah Aamiin.
Harap dengan penjelasan ini menjadi pencerahan buat tuan hamba di sana. Wassallam.
SETIAP YANG BAIK DATANG DARI-NYA
YANG KHILAF ITU DARI HAMBA SENDIRI
MAKANYA MAAFKAN HAMBA JIKA ADA
YANG TERSALAH BICARA
HAMBA BUKANLAH SESIAPA
JIKA TIDAK IZINNYA HAMBA
TIDAK DAPAT MENULIS
BIARPUN SEPATAH PERKATAAN...
Siapalah hamba di hatimu
Siapalah hamba di Sisi-Nya
Yang hamba mahu sahabat semurni kasihmu
Agar dipermudahkan jalan-jalan menuju ke Syurga-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin ...
Sahabatmu Dari Rimba Niagara,
Ratu Rimba Niagara
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
21 Muharram 1434H
5 Disember 2012M
PERTEMANAN NILAINYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
akasara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Pradita Fia Bundaku sayang / parasmu yang cantik/melambangkan hatimu yang dermawan/kalimatmu yang menyejukan/ untaian kata yang selalu kurindu/ saat kugundah/percikan nadamu/bangkitkan hati yang terluka/ sejukan jiwa yang kerontang/ dan memberikan semangat/ seperti mentari yang tak bosan berkunjung....
SAHABAT DUNIA AKHIRAT
Yang membuat kita rasa sempurna bilamana sahabat kita ikhlas bersahabat kerana Allah Taala dan setiap kali berkata-kata menenangkan roh dan jasad.
Itulah sahabat sejati berazam bersama mematrikan persahabatan hingga ke Syurgawi. Insya-Allah Aamiin.
14 Muharram 1434H
28 November 2012M
Di saat terakhir aku memandang wajahmu ibu... bagaikan memandang indahnya purnama...
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
moga Syurga lah tempatmu ibu
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya
Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI
DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KEINDAHAN ALAM CIPTAAN TUHAN LAGI DIPANDANG LAGI TAK JEMU KERANA KEINDAHAN YANG TERINDAH MENENANGKAN JIWA ALLAHU AKBAR
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA ,ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,
MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Manda Conai Assalamualaikum wbt selamat malam Adinda sayang
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam wr wb kandaku sayang...moga gembira membaca karya yang dinda siarkan dan diberkati olehNya. Aamiin.
Manda Conai Alhamdulillah Nak tidur suka buka FB Adik fikiran pun melayang dibuat terbuai dgn kata yg indah
Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah tiada kata seindah bahasa ...bahasa yang membuatkan lebih mengenaliNya dan cintakanNya itulah yang terindah...Allahu Akbar Aamiin.
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
12 RABIULAWAL 1438H
12 DISEMBER 2016

YA ALLAH JIKA ADA PAHALA DI SETIAP PENULISANKU SAMPAIKANLAH PAHALA ITU KEPADA KEDUA ORANG TUAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

SubhanAllah
Suka6 min


Suka3 min

Utami Utami Aamiin allahuma amiiin...

0 comments:

Post a Comment

 
;