Sunday 19 March 2017

KARYAKU DUNIAKU (317) REZEKI TAK PERNAH SALAH ALAMAT




KARYAKU DUNIAKU (317) REZEKI TAK PERNAH SALAH ALAMAT
REZEKI TAK PERNAH SALAH ALAMAT
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen

Suapan Berita

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 17 kumpulan.

2 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
Bakal Pejuang Sastra DiRaja Nusantara Ratu Rimba Niagara.
Suttan Seghayo bersama Zafar Shariff Shah dan 16 yang lain di Hotel Yusro Jombang.
karena kita meninggal sesuatu yg baik dan bermanfaat untuk Generasi setelah kita,
Insert bersama Cucu tercinta "PADUKA DIRAJA AL MAWARDI DIPUNCAKNUR"
KAULAH PEJUANG SASTERAKU
AKU MENULIS BUKAN KERANA MANUSIA TAPI MAHUKAN REDHO-NYA
Alam Pren Adni Mpn 
...Teruskan Membaca

ALLAH PINJAMKAN BIDADARA BIDADARI-MU UNTUKKU
Ya Allah Engkau Maha Pegasih Lagi Maha Penyayang
Engkau Maha Pemurah Lagi Maha Memahami
Engkau Maha Pengampun
Setiap bayi yang lahir ke dunia ini
adalah suci murni seiring hatinya yang suci murni
walau siapapun status ibubapanya dia tetap suci murni
andai bayi itu meninggal Syurgalah tempatnya
sekalipun ibubapanya bukan beragama Islam
Bilamana bayi itu menjadi dewasa
segala sifat suci murni tiada
menjadi keras hati
tiada perikemanusian
riak sombong
cinta dunia
takut mati
bayi itu adalah aku, kamu dan semua
begitulah lumrah kehidupan manusia
sentiasa lupa asal usul kejadiannya
dengan sengaja tidak ambil peduli
berakhirnya di mana
ke mana dikembalikan...
Kerana aku tidak tahu
bila aku dijemput pulang ke pangkuan-Nya...
walaupun aku bersedia ataupun tidak
bilamana KUN FAYAKUN
maka ketika itu juga aku akan dimatikan
pasti malang nasibku ketika itu
duniawi telah pun kutinggalkan
alam barzah
alam akhirat
kutempuhi dalam belum bersedia
bilamana dimandikan dikafankan dikebumikan ditalkinkan
baru aku tersedar bahawa aku telah bergelar aruah...
ketika itu untuk menangis menyesali masa hidup yang telah kupersiakan
sudah tiada erti lagi, mahu tidak mahu aku akan tempuhi segalanya kesendiriaan,keluarga yang kusayang yang kukorbankan segalanya untuk mereka sudah tidak menemaniku lagi
pastinya aku kesendirian di alam barzah
Ya Tuhanku Yang Maha Memahami setiap detik hatiku bersuara...
Kau pinjamkanlah bidadara bidadari-Mu
ketika aku masih diberi peluang hidup
samada mereka di alam nyata atau di alammaya
sentiasa memberi sokongan sehati sejiwa sefahaman seiman
dalam menagih kasih, cinta dan redha-Mu
setiap butir perkataan mahupun perbuatan hanyalah mahukan redha-Mu
kerana di pengakhirannya
mahukan mati dalam redha-Mu,
'DUHAI JIWA YANG TENANG KEMBALILAH KEPADA TUHAMMU DENGAN IKHLAS DAN DIREDHAI, MASUKLAH KE DALAM GOLONGAN HAMBA-KU DAN MASUKLAH KE DALAM SYURGA-KU...' SURAH AL- FAJR:28
Itulah balasan cinta-Mu yang aku dambakan dan semua bidadara bidadari-Mu yang Engkau pinjamkan padaku yang ada di dunia ini.
Allahu Akbar indahnya andai itu takdir yang teruntuk untukku ,
hidup dan matiku hanyalah kerana-Mu Ya Allah
maka Kau perkenankanlah Ya Allah sebelum aku pejam mata selamanya. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
.............................................................................
sampai kapanpun aku hamba-Mu,
29 Jamadil'Awal 1436H
20 Mac 2015


KAULAH PEJUANG SASTERAKU
AKU MENULIS BUKAN KERANA MANUSIA TAPI MAHUKAN REDHO-NYA
Alam Pren Adni Mpn
kata kata --tidak perlu terlalu panjang-yang di inda-bunda--bunda punya cerita--sedikit kata-penu dengan maknah--bila buku tercipta--kata kata singkat-cudat bermakna--semua pasti suka-cara cara kelolaan modernnisasi beriman
·
Alam Pren Adni Mpn likes this.

Alam Pren Adni Mpn sedikit-tetapi sukses selalu bunda nya---apapun keriyanya-mau kata panjang atau kata pendek-tetap saya dukung bunda sukses selalu--orang punya selera yang berbeda- iya sedikit--tetapi mau--luwar arti dan maknanya--


Alam Pren Adni Mpn merekah mau yang sikit sikit kata kata nya-tetapi mereka butu-maknyanya luasr dan mendalam pulah artinya di kelolah

Alam Pren Adni Mpn apapaun kariy bunda-saya tetap bangga dan selalu bangga--tetapi pikirkan-untuk orang lain bunda-biar merekah jadi penikmat sejatinya-ikutilah selera merakah-maka selera bunda akan di ikuti semuanya

Alam Pren Adni Mpn apapun kariyah bunda-saya akan dukung untuk-kesuksesan dirinya-salam sukses bunda

Alam Pren Adni Mpn sedikit-tapi pastikan bunda-sukses selamanya

Alam Pren Adni Mpn sastera rimba nusantaranya kren

Ratu Rimba Niagara Menulis bukan karena mengikut kehendak manusia, menulis mengikut ilham dari-Nya. Jika mengikut kehendak manusia sudah lama berhenti menulis kerana manusia mematikan ilhamku menulis.Ilhamku terhenti pabila terhenti nafas terhentilah pena.Itulah aku penulis yang bukan mahukan pandangan manusia tapi mahukan redho-Nya.Jika mahukan pandangan manusia setiap apa yang ditulis uang nilainya sebab itu setiap karya disiarkan secara percuma samada mereka suka ataupun tidak sudah menjadi lumrah diremovekan diblok dan ada aku kisah itu semua....andai setelah mendengar penjelasan bunda nanda ingin removekan dan blok karya bunda daripada terus bersiaran iya silakan dengan senang hati tanpa dendam di hati. Cumanya bilamana menjadi rakan fb bunda adalah mereka yang terpilih untuk menjadi pejuang sastera bunda andai mereka tidak suka atau tidak memberi apa-apa impak kepada dunia sastera bunda sama-sama undurkan diri adalah lebih baik daripada sepi menyepi sisih tersisih asalkan silaturrahim masih mewangi di hati.


Alam Pren Adni Mpn saya bangga sama bunda-salam sukses-apapun yang anda -ilham kepada jiwa dan kehidupanya-amin kerena ridho nya..allah-amin....


Alam Pren Adni Mpn memili-dan memila memililah-sesebaik-apa yang baik-sesebaik apa yang harus dibuat-prubahan lebi baik lagi--apapun bunda ingin kan-salam sukses ku doakan...


Alam Pren Adni Mpn pililah apa yang bunda mau-jiwa ini selalu dukung--maka itu---ambillah untuk nasehat ku-semoga prstasi bunda-menjadi lebi baik-dan melajut sejagat nusantara ku---
Salam sukses


TERDERANYA AKU MENCINTAI DAN MERINDUI KEMESRAAN KAWAN-KAWAN KITA!
Biarpun jiwa ku merintih-rintih betapa terderanya aku mencintai dan merindui kemesraan kawan-kawan kita yang turut menjadi mangsa luka hatiku yang parah...namun ditakdirkan Allah kita berjumpa di alam realiti mahu kubritahu betapa aku kasihkan kalian semua ...kasihku hingga ke mati....kau nak tahu...candamu canda kawna-kawan selalu aku rindukan dalam bayanganku...mahu rasanya aku laungkan pada ombak rindu ...agar dia sampaikan rinduku pada kawan-kawan kita semua....tapi apakah daya ....aku tak boleh jadi seceria dulu...aku cuma dapat ceria hanya di rimba niagara ini saja...tolong maafkan aku dan sampaikan kemaafan aku pada teman-teman kita ye...katakan aku tetap sayang dan sentiasa rindukan mereka....sayangku pada mereka kan kubawa hingga ke hujung nyawaku.... sambutlah salam kasih...salam sayang untuk yang pernah kusayang dari dulu hingga sampai kapanpun!
Karya Ratu Rimba Niagara
20 Mac 2012
MEREKA LEMPARKAN KASIHKU DALAM LAUTAN ASID BERGELORA!
Kalau kau perkenalkan dirimu mungkin aku kenal...kalau kau tunduk malu macam tu mana bisa kukenal...tapi hatiku berkata...kau pernah kukenal...tapi hatiku berkata ...siapalah aku ini yang serba tak sempurna untuk menjadi sahabatmu...kau tentu arif...akan hal ini..sejak peristiwa di sana tu....cintaku pada teman-teman bagaikan di lemparkan ke lautan asid nan bergelora dan tidak puas dengan itu dilambung dengan bara gelombang ombak mengganas...seluruh tubuhku melepuh kepanasan dan akibat dengan itu aku cacat seluruh badan dan hatiku hinggakan aku begitu trauma untuk berkawan dengan sesiapa pun ...nasib baik aku terdampar di sebuah pulau rimba niagara...penghuni rimbalah yang menyelamatkan aku dan melihat keadaan aku yang cedera parah...merekalah yang menjaga aku secara bergilir-gilir dan merawatku dengan herba-herba dirimba hingga aku sembuh...dan sejujurnya aku tenang di sini...pabila aku berpantun , berpuisi dan bergurindam mereka suka mendengarnya dan mereka tak jemu-jemu mendengarnya hingga aku teruja dalam dunia sasteraku yang kuminat ini...cumanya sesekali aku cuba berkawan tapi tetap bukan memilih kawan ...tapi yang boleh menerima karyaku apa adanya...mana yang tak boleh terima terpaksalah aku undur diri...bukan sombong tapi dikuatiri derita lama berulang lagi...kalaulah berulang seperi iu juga aku rela menyepi dan terus tinggal sehidup semati dengan penghuni rimba yang amat sayangkan akan daku...dalam usia sesenja ini aku tak perlukan kata-kata yang cuma manis di mulut tapi akhirnya menjadi racun yang memakan diriku....aku sama sekali tidaklah mengatakan aku insan yang paling baik di dunia ini tapi aku mahu insan didunia ini terima kasih aku apa adanya sebagaimana aku mengasihi mereka lebih adanya...kalau kerana persahabatan aku dengannya menghasilkan bahagia aku suka tapi mendatang sakit hatinya biarlah aku undur diri...begitulah aku...walau kau kenal aku atau tidak...dari apa yang aku cerita ini...harap kau mengerti dan sudi memaafkan aku jika kiranya aku ada melukakan hatimu duhai sahabat...di sini kita boleh teruskan berkawan juga kalau kau sudi terimaku menjadi sahabatmu...
Karya Ratu Rimba Niagara
20 Mac 2012

DUHAI KANDA DI MALAYSIA DUHAI DINDA DI INDONESIA
Teungku Sayyid Deqy :
Subhanallah...sungguh betapa beruntungnya diri ku ini Ya Allah.Telah engkau turunkan kepadaku seorang sahabat,seorang kanda dari Istana Niagara untukku. Ia begitu cantik rupawan ibarat kesturi yang amat kencana. Ia seteduh embun dan seharum melati.
Kapan perjumpaan ini akan Engkau ridhoi Ya Rabb ku yang agung. Apakah diriku yang lupa dan khilaf ini pantas berjumpa dengannya?Namun aku amat merindukan Kanda ku Ya Allah.
Duhai Kandaku...dinda ini hanyalah seekor kumbang yang datang dari ngarai yang jauh.Manalah pantas berjumpa dengan seorang putri yang amat jelita seperti Kanda...
Dinda bukanlag pangeran yang berdiam diistana mahligai,
Dinda hanyalah berdiam diperbukitan dengan sebuah seruling usang.
Kerna dinda begitu ingin menjadi 'seorang peniup seruling' (o tocador de flauta),yang selalu setia menanti puisi yang datang dari benua yang nun jauh di pelupuk mata.
Dinda menanti seorang kawan yang mahu mengerti,namun apa daya wahai kanda,belumlah berjumpa yang demikian itu.
Namun Allah begitu baik,mengirimkan seorang putri dari mahligai untuk dinda meluahkan rindu dan syahdu ini.
Wahai kandaku...amatlah sukacita hati dan kalbu ini terus bercengkerama dengan kanda yang jauh di hujung semilir lazuardi.
Semoga dapatlah kiranya kitakan jumpa di sebuah majelis yang penuh dengan nyanyian serta sajak sejati.
Himpunkanlah kami oh taman bunga yang merentang warna pelangi, kerna kerinduan sudah meruah tumpah.
Jangan biarkan ia menderai sampai jauh,ditingkap angin yang mendendam.
Tak terasa hari akan bertandang ke malam.
Sedang rinduku teruslah melambung riang di hujung petang.
Karya:
Teungku Sayyid Muhammad Deqy Baraaqbach.
BANGKA ISLAND:
20 Maret 2012
26 Rabbiul II 1433 Hijriah
Pada Selasa,terhimpun rinduku di relung kalbu.
Teruntuk Kandaku tersayang:Tuanku Putri Rimba Niagara di Malaysia.
Ratu Rimba Niagara :
Allahu Akhbar...di kala puisi dinda ku tatap ini...di kala ini hati kanda sedang berduka...puas sudah kanda untuk beramah tamah dengan rakan taulan kanda samaada berdarah diRaja, bangsawan atau rakyat biasa...amat sukar mereka memahami kanda...hinggakan kanda tak mampu lagi berpura-pura untuk meneruskan ....mereka terlalu sempurna manakala bunda terlalu hina untuk menjadi teman taulan mereka...sebab itu antara sebabnya kanda lebih memilih kehidupan di rimba ini...dan bunda rasa amat disayangi dan dihargai oleh penghuni rimba....apakala kanda sedang menangis merekalah yang memujuk kanda sambil menyapu air mata kanda dengan daunan kasih...
"Tuanku Puteri...janganlah berduka...jika tuaku terusan begini...seluruh penghuni bumi juga bersedih...cepat...bacakanlah syair gurindam dan puisi tuanku puteri....kami sudah bersedia untuk bergendang dan menari tarian rimba ...tuanku puteri pasti terhibur..." Apabila mereka bergendang dan menari-nari tarian rimba ...kanda terus tak jadi bersedih...dan bergelak ketawalah kanda bersama mereka...satu kehidupan yang amat bunda dambakan....saling hormat menghormati dengan bahasa yang indah-indah belaka tanpa terguris di hati tanpa iri hati tanpa dendam di hati....hidup kami penuh dibajai kasih sayang setulusNya rela berkorban demi sebuah cinta sejati keranaNya...kanda rasa di sinilah tempat yang amat tenteram untuk kanda sentiasa muhasabah diri kanda....dinda....Apapun kehadiran dinda dalam hidup kanda walaupun cuma di alam maya amat kanda syukuri padaNya ...kerana Allah SWT memakbulkan doa kanda menghadirkan hamba-hambaNya yang sudi memahami kanda di kala susah senang dan memberi sokongan yang tidak berbelah bahagi. Moga Allah sajalah yang dapat membalas budi baik dinda kepada kanda...Aaamin.
Kanda Putri Rimba Niagara
Istana Rimba Niagara Malaysia
Kepada Dinda Teungku Sayyid Muhammad Deqy Baraaqbach di Indonesia
20 Mac 2012
SukaTunjukkan lagi reaksi

Subhanallah...sungguh betapa beruntungnya diri ku ini Ya Allah.Telah engkau turunkan kepadaku seorang sahabat,seorang kanda dari Istana Niagara untukku. Ia begitu cantik rupawan ibarat kesturi yang amat kencana. Ia seteduh embun dan seharum melati....
Teruskan Membaca
Insya-Allah...kalau Allah izinkan kita ketemu Insya-Allah akan dapatlah ketemu nanti...cumanya takut nanti dinda tak selesa dengan teratak istana rimba kanda kerana penghuni rimba suka sangat bercanda dengan para tetamunya dengan tarian gendang rimba sambil menyuruh kanda membaca syair-syiar gurimdam karangan kanda mereka suka sangat apabila kanda bersyair dan bergurindam sampai tak mahu suruh kanda berhenti hingga kanda kecapektan dibuat mereka ...kalau dinda dengar malu aahhh....hihihi
BUKAN KEHENDAKKU BEGINI! JUSTRU MAAFKAN AKU DUHAI TEMAN!
Pabila senyummu bukan lagi penawar dukaku....
Melihat permandangan yang menghijau ini menjadi menyembuh lukaku.
Lalu kubuang jauh namamu di sudut hatiku
Kerna kata-katamu sudah meracuni jiwaku
Maafkan aku kerana tidak dapat menerimamu lagi sebagai rakan fbku
Aku perlukan mereka yang menyokongku 100%
Biarpun sekadar like saja karyaku pun sudah memadai
Kalau diberi pendapat membina lagilah kusuka
Kepada yang tidak memenuhi syaratku ini maafkan daku
Kerna aku ber fb bukanlah sekadar suka-suka
Namun yang bukan rakan fb ku lagi
Namamu tetap tersanjung di hati
Jika ditakdirkan berjumpa di alam realiti tetap bertalisiraturram
Kerna ku amat takut memutuskan talisiraturrahim
Cumanya aku hanya perlu mereka yang memahami kerjayaku saja
Maaf....maaaf ku pinta daripada kalian
Kepada mereka yang masih bergelar rakan fbku harap fahami daku
Bukan saja mahunya aku begini tapi sudah kehendakuku begini...
Kerna...DUNIAKU ADALAH KARYAKU DUNIAKU ADALAH SASTRAKU DUNIAKU ADALAH PERJUANGANKU!
Moga Allah SWT ampunkan aku mereka juga ampunkan aku...
Karya Rha NS
20 Mac 2012
DI WAJAHMU ADA BULAN BERCAHAYA-CAHAYA MEMANCAR KE KALBU PENGHUNI BUMI
Dinda di wajahmu ada bulan....
Bercahaya hingga memancar cahayanya ke seluruh kalbu penghuni bumi ini...
Sikap rendah dirimu biarpun dinda berdarah diRaja tidak menghalang dinda untuk bersahabat dengan kanda membuatkan kanda benar terharu...dinda rakan seperjuangan yang amat memahami kanda.
Moga persahabatan ini kekal abadi hinga ke Syurgawi. Aamin.
31 minutes ago · Like · 1
25 minutes ago · Like
Teungku Sayyid Deqy Tengku :
Tuanku Putri Rabeah:terimakasih kanda atas pujiannya.namun dinda tidak pernah merasa sebagai kerabat diraja ataupun bangsawan.kerna itu cumalah hiasan dunia yang tak sedikitpun akan dibawa ke alam barzakh juga akhirat.kecuali amalan kita didunia ini.justru dinda merasa sangat bangga dan terhormat dapatlah menjalinkan silahturrahmi serta rakan seperjuangan dengan Tuanku Putri Rabeah dari Istana Niagara ini.apalagi kanda begitu rendah hati dan mahu menerima dinda sbagai rakan seperjuangan fisabilillah.Amin.terimakasih wahai Kanda ku.semoga Allah swt senantiasa memberikan rahmat dan kasih sayang Nya kepada kanda dan keluarga.Amin
9 minutes ago · Unlike · 2
Rabeah Mohd Ali :
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Sukalah hatinya kanda pabila dinda kata begitu....moga Allah SWT perkenankan segala cita-cita kanda dan dinda yang ada Nilaian diSisiNya sebagai bekalan di akhirat nanti. Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
a few seconds ago · Like
(PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
20 Mac 2012
Komen
Teungku Sayyid Deqy Subhanallah...sungguh betapa beruntungnya diri ku ini Ya Allah.Telah engkau turunkan kepadaku seorang sahabat,seorang kanda dari Istana Niagara untukku. Ia begitu cantik rupawan ibarat kesturi yang amat kencana. Ia seteduh embun dan seharum melati.
Kap
an perjumpaan ini akan Engkau ridhoi Ya Rabb ku yang agung. Apakah diriku yang lupa dan khilaf ini pantas berjumpa dengannya?Namun aku amat merindukan Kanda ku Ya Allah.
Duhai Kandaku...dinda ini hanyalah seekor kumbang yang datang dari ngarai yang jauh.Manalah pantas berjumpa dengan seorang putri yang amat jelita seperti Kanda...
Dinda bukanlag pangeran yang berdiam diistana mahligai,
Dinda hanyalah berdiam diperbukitan dengan sebuah seruling usang.
Kerna dinda begitu ingin menjadi 'seorang peniup seruling' (o tocador de flauta),yang selalu setia menanti puisi yang datang dari benua yang nun jauh di pelupuk mata.
Dinda menanti seorang kawan yang mahu mengerti,namun apa daya wahai kanda,belumlah berjumpa yang demikian itu.
Namun Allah begitu baik,mengirimkan seorang putri dari mahligai untuk dinda meluahkan rindu dan syahdu ini.
Wahai kandaku...amatlah sukacita hati dan kalbu ini terus bercengkerama dengan kanda yang jauh di hujung semilir lazuardi.
Semoga dapatlah kiranya kitakan jumpa di sebuah majelis yang penuh dengan nyanyian serta sajak sejati.
Himpunkanlah kami oh taman bunga yang merentang warna pelangi, kerna kerinduan sudah meruah tumpah.
Jangan biarkan ia menderai sampai jauh,ditingkap angin yang mendendam.

Tak terasa hari akan bertandang ke malam.
Sedang rinduku teruslah melambung riang di hujung petang.

Karya:
Teungku Sayyid Muhammad Deqy Baraaqbach.
BANGKA ISLAND:
20 Maret 2012
26 Rabbiul II 1433 Hijriah
Pada Selasa,terhimpun rinduku di relung kalbu.
Teruntuk Kandaku tersayang:Tuanku Putri Rabeah Mohammad Ali di Malaysia.
Ratu Rimba Niagara Allahu Akhbar...di kala puisi dinda ku tatap ini...di kala ini hati kanda sedang berduka...puas sudah kanda untuk beramah tamah dengan rakan taulan kanda samaada berdarah diRaja, bangsawan atau rakyat biasa...amat sukar mereka memahami kanda...hinggakan kanda tak mampu lagi berpura-pura untuk meneruskan ....mereka terlalu sempurna manakala kanda terlalu hina untuk menjadi teman taulan mereka...sebab itu antara sebabnya kanda lebih memilih kehidupan di rimba ini...dan kanda rasa amat disayangi dan dihargai oleh penghuni rimba....apakala kanda sedang menangis merekalah yang memujuk kanda sambil menyapu air mata kanda dengan daunan kasih...
"Tuanku Puteri...janganlah berduka...jika tuaku terusan begini...seluruh penghuni bumi juga bersedih...cepat...bacakanlah syair gurindam dan puisi tuanku puteri....kami sudah bersedia untuk bergendang dan menari tarian rimba ...tuanku puteri pasti terhibur..." Apabila mereka bergendang dan menari-nari tarian rimba ...kanda terus tak jadi bersedih...dan bergelak ketawalah kanda bersama mereka...satu kehidupan yang amat kanda dambakan....saling hormat menghormati dengan bahasa yang indah-indah belaka tanpa terguris di hati tanpa iri hati tanpa dendam di hati....hidup kami penuh dibajai kasih sayang setulusNya rela berkorban demi sebuah cinta sejati keranaNya...kanda rasa di sinilah tempat yang amat tenteram untuk kanda sentiasa muhasabah diri kanda....dinda....Apapun kehadiran dinda dalam hidup kanda walaupun cuma di alam maya amat kanda syukuri padaNya ...kerana Allah SWT memakbulkan doa kanda menghadirkan hamba-hambaNya yang sudi memahami kanda di kala susah senang dan memberi sokongan yang tidak berbelah bahagi. Moga Allah sajalah yang dapat membalas budi baik dinda kepada kanda...Aaamin.

Kanda Putri Rimba Niagara 
Istana Rimba Niagara Malaysia
Kepada Dinda Teungku Sayyid Muhammad Deqy Baraaqbach di Indonesia
20 Mac 2012
Komen
Ratu Rimba Niagara Dinda di wajahmu ada bulan....
Bercahaya hingga memancar cahayanya ke seluruh kalbu penghuni dunia ini...
Sikap rendah dirimu biarpun dinda berdarah diRaja tidak menghalang dinda untuk bersahabat dengan kanda membuatkan kanda benar terharu...dinda rakan seperjuangan yang amat memahami kanda.

Moga persahabatan ini kekal abadi hingga ke Syurgawi. Aamin.

aku tak perlu dipungut oleh raja kerana aku bukan permaisuri diraja
aku juga tak mahu menjadi sampah plastik
yang aku mahu kewujudanku berbakti pada manusia, makhluk Tuhan yang ada di bumi dan di langit semata keranaNya.
Komen
Suttan Seghayo Dipuncaknur
Suttan Seghayo Dipuncaknur AMIIIN YRA
BULAN SEAKAN MALU UNTUK MENONJOLKAN DIRI
Awan membiru
Memenuhi malam itu
Bulan seakan malu menonjolkan diri
Namun kehadiran bulan pada malam itu
Mengindahkan suasana malam
Mengujakan aku untuk
 MemujiMU
Betapa KebesaranMu Tuhan
Menciptakan segala keindahan di cakarawala
SUBHANALLAH ALHAMDULLAH ALLAHU AKHBAR
Karya Ratu rimba Niagara
20 Mac 2012
The Real Beauty of a Muslimah bersama Fathima Rinsha dan 5 yang lain.
Thank you Allah for everything you gave me, for everything you didn’t give me, for everything you protected me from- that which I know and that which I’m not even aware of, thank you for blessings that I didn’t even realize were blessings, thank you from guidance when I felt like I was slipping, and thank you for every thing else because no matter how many things I try to list, at the end of the day, I can’t even come close to thanking you enough.
Alhamdulillah. -EtSk~ <3
Pabila semua ada rasa tanggunggungjawab saling sokong menyokong sesuatu perjuangan suci keranyaNYa. Jika ada nawaitu yang tak baik itulah yang menggagalkan sesuatu niat suci atau lebih senang berperasangka buruk pada sesama.
Hingga saat ini aku rasakan aku adalah insan yang tak pernah sempurna...sebelum sampai waktu ....aku ingin pulang ke negeri abadi dalam keadaan tenang ...seabadi cinta semua yang mengasihi aku keranaNya. Aaamin...

Rufiah Binti Nurullah Aku pernah merasainya meskipun ianya bukan kerana mati... ku fahami perasaan itu.
Dalam kata-kata ada pahala dan dosa,
Anda pilih yang mana satu,
Kata yang salah tetap berdosa,
Mendapat Syurga itu yang dimahu.
Kata-kata indah pengubat hati,
Seperti berada di Taman Syurga,
Dalam perbalahan tiada yang menang,
Justeru bertutur katalah seperti penghuni Syurga.
Sampaikan mesej biar betul,
Jangan suka menabur fitnah,
Hina menghina patut diperbetul,
Berbudi pekerti tinggi tidaklah musnah.
Bahagia hidup saling hormat menghormati,
Bahasa yang sopan pengubat hati,
Sebelum berkata perlu diteliti,
Indahnya bahasa diingat hingga ke mati.

Aku berpantun dengan teman FB ku,
Bukan untuk membangga diri,
Idea tercerna antara mereka dan aku,
Gembiranya hati tidak terperi.
Bersahabat atas dasar keikhlasan,
Bukan untuk mendapat balasan,
Menjalinkan talisilaturrahim tiada alasan,
Moga keberkatan sebagai balasan.
Komen
Rufiah Binti Nurullah Keikhlasan & kejujuran kunci sebuah persahabatan... thanks!!! kerana hadir sebagai sahabatku. Hadirmu meniupkan semangat ke sanubariku... kata-kata perjuanganmu amat ku hargai. Semoga terus bertahan dan berberjaya menggapai IMPIAN diri... amin. Aku setia menanti hasil karyamu... KOTA BUKU... 'KARYAKU! DUNIAKU!

Bersahabat atas dasar keikhlasan,
Bukan untuk mendapat balasan,
Menjalinkan talisiraturrahim tiada alasan,
Moga keberkatan sebagai balasan.

Sampaikan mesej biar betul,
Jangan suka menabur fitnah,
Hina menghina patut diperbetul,
Berbudi pekerti tinggi tidaklah musnah.

Bahagia hidup saling hormat menghormati,
Bahasa yang sopan pengubat hati,
Sebelum berkata perlu diteliti,
Indahnya bahasa diingat hingga ke mati.

Dalam kata-kata ada pahala dan dosa,
Anda pilih yang mana satu,
Kata yang salah tetap berdosa,
Mendapat Syurga itu yang dimahu.

Kata-kata indah buat hati jadi tenang,
Seperti berada di Taman Syurga,
Dalam perbalahan tiada yang menang,
Justeru betutur katalah seperti penghuni Syurga.
That's all for 20hb Mac.
Here are some more memories that we hope you like.
Syukur Alhamdullilah di pagi yang indah ini aku diberikanNya peluang untuk bernafas
Ya Allah jika nafas yang Kau pinjamkan padaku ini boleh memberikan manfaat
buat roh dan jasadku kau teruskan pernafasannya sehingga aku mampu juga memberi manfaat roh dan jasad kepada semua yang ada di muka bumiMu ini.
Yang aku mahu cuma jalan-jalan redhoMu Ya Allah .Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

SAHABAT AKU MAHU MENJADI SAHABAT DUNIA AKHIRATMU
BERSAHABAT HINGGA KE SYURGA.
Putra Qaseh dan Maynard James menyukai siaran anda dalam 💖💖BILA RINDU BERBICARA💓💓: "PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI..."

Foto Habib MA Assaggaf.

DI SINILAH ISTANAKU YANG DIDIRIKAN OLEH RAKYAT RIMBA NIAGARA, JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA SAHABAT GRUPKU
SUDI LIKE TANDA SOKONGAN YANG TIDAK BERBELAH BAHAGI MAKANYA AKU SAYANG KALIAN HINGGA HUJUNG NYAWA,KALIAN ADALAH NADI SASTERAKU SPORTINGMU MEMBUATKAN AKU TERSENYUM SEHINGGA MALAMKU BERPELANGI INDAH KERANA SEGALA GERHANA DITELAN KABUS MALAM.

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
21 JamadilAkhir 1438H
20 Mac 2017
   

0 comments:

Post a Comment

 
;