Friday 5 May 2017

JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (27) SALAM SILATURAHIM


JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (27) SALAM SILATURAHIM
DARIPADA PEMBERITAHUAN
SECERIA BUNGA MERAH DAN BULAN MENGAMBANG MERAH
Scienze Fanpage telah menambah 2 foto baru
Blood Moon, il magico fenomeno naturale dell’eclissi totale di Luna.
TERDAHULU
DI SELURUH BENUA NUSANTARA AKAN KURENCISKAN TINTA BERDARAH!
JANGAN BERPAYUNG DI BAWAH MENTARI,
JIKA TAK BERANI MEMIJAK BARA DI BUMI;
HANG TUAH RELA KORBANKAN DIRI SENDIRI,

Fanpage.it telah menambah 4 foto baru
DARIPADA PEMBERITAHUAN
Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'SALAM SYURGA DARI JAKARTA,' Karya Ratu Rimba Niagara & Irma Sri Kabulatirin
SALAM SYURGA DARI JAKARTA I
Irma Sri Kabulatirin Yaa Allah...kepalaku sakit.....
Teruskan Membaca

KUSAMPAIKAN SALAM SILATURAHIMKU DI BALIK BAYU MEGA SENJA ALAM MAYA!
Indahnya Islam
saling menggalakkan hamba-Nya saling bekerjasama
dalam hati yang penuh dengan belas kasihan dan berkasih sayang berpadu kasih sayang sejati semuanya Lillahi Taala
tiada niat sebesar zarrah pun untuk menganiayai atau menzalimi
yang ada sama-sama hidup berukhuwah talisiraturrahim dalam kasih sayang sebab itu salah satu soalan di kubur ditanyakan
siapakah saudara kamu
jika kita tidak dapat menjawabnya
karena semasa hidup kita tidak peka dengan pentingnya silaturrahim amatlah rugi sama sekali perjuangan semasa kita berhidup sebab itu setiap daripada kita mesti pasakkan di jiwa
saling bertalisiraturrahim kerana Allah Taala
TALISIRATURRAHIM SAMPAI MATI TALI SIRATURRAHIM SAMPAI KUBUR TAILIRATURRAHIM SAMPAI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN
Tiada alasan untuk kita menafikan talisiraturrahim
walaupun hati terluka dilukai kecewa
kita dengan terbuka hati mahu memaafkan
dan sentiasa meminta maaf...
Ini yang saya takuti jika talisiraturrahim saya terputus atau diputuskan saudara seislam saya di alam realiti atau di alam maya....
Saya tertanya-tanya diri saya
adakah saya tergolong daripada hamba-Nya yang menjaga talisiraturrahim atau yang selalu memutuskan talisiraturrahim?
Tidak akan bau Syurga bagi mereka yang memutuskan talisiraturrahim beramal banyak mana sekalipun tidak akan masuk Syurga kerana tidak menjaga talisiraturrahim
Dalam hal ini saya selalu muhasabah diri saya
persoalan itu membelenggu diri saya sendiri...
Soalan yang saya tanya pada diri saya sendiri,
"Kau bilang..kau menyanjungi silaturrahim
tapi kau sendiri memutuskan silaturrahim dan
tidak menerima mereka yang mahu bertalisiraturrahim denganmu
adakah kamu layak masuk Syurga Allah duhai hamba Allah?"
Menangis aku hiba
memang benar kata-kata soalan itu..
Hampir seribu orang yang add untuk menjadi rakan fbmu
kenapa kamu tak terima saja?
semua orang suka ramai kawan tapi kamu tidak
malah kawan fb kamu yang ada kamu removekan
tak kira mereka berdarjat apa sekalipun..engkau sewenangnya
removekan mereka...janganlah kamu berkata silaturrahim sampai mati sampai kubur ...sampai Syurga...belum sampai mati kamu sudah memutuskan talisiraturrahim....
Sejujurnya aku memang hamba-Nya yang lemah terlalu lemah...
bukan aku saja tak terima...
laman fb aku adalah medan juang aku bersastra
jadi aku cuma terima mereka yang punya niat yang sama
mahu berjuang mendukung perjuangan sastraku sahaja
jika mereka tidak memberi impak apa-apa dalam dunia sastraku
aku terpaksa mencari pejuang rakan fb yang lain
yang nawaitunya mahu membantu aku walau pun
dengan sebuah ide atau komentar yang bernas itupun sudah memadai ini bukan setakat komentar ...like pun tak mahu
bukan aku suruh dia puji melambung-lambung karya aku sampai aku terjelepuk tidak sama sekali...
sampai aku hantarkan karya-karyaku di wall mereka
masih lagi membisu seribu bahasa
seolah antara aku dan dia tiada wujudnya rakan fb
yang lebih teruk sekali...
mula-mula jadi rakan fbku beri komentar
lepas itu terus senyap aku tak tahu kenapa jadi begitu
jadi aku mengambil keputusan
mencari rakan fb yang lain
tapi dalam hati tiada niat untuk memutuskan talisiraturrahim
nauzubillah jika aku ada niat begitu...
Moga Allah ampunkan aku
dan yang pernah menjadi rakan fbku maafkan aku
percayalah di hati ini kalian masih lagi kukasihi kusayangi
kita bertalisiraturrahim sampai mati sampai kubur
In Shaa Allah sampai Syurga...
Kita cuma terpisah kasih terdinding di dindingkan oleh
bayu mega senja alam maya
tapi hati kita tetap berkasih sayang bersaudara seislam
sepertimana yang Allah mahukan ...percayalah...
Moga kuharapkan dari kalian tolong doakan aku di balik
dinding bayu mega senja alammaya agar aku
berjaya mencapai cita-citaku dalam bidang sastra yang kuminati ini
Sekian Salam Sejuta Kemaafan
Salam Ramadhan
Moga Ramadhan kita Allah terima sebagai bekalan kita di negeri Abadi AAmiin.
Rakan pujanggamu yang mahukan ketenangan jiwa,
Ratu Rimba Niagara,
27 Syaaban 1434H
6 Julai 2013M
Ratu Rimba Niagara
JANJI-MU PASTI KARNA ITU HANYA ENGKAU SAJALAH TEMPAT
KUSANDARKAN HARAPAN!
Ketika aku menyeberangi sungai
batu kerikil yang kupijak nggak pun simpati denganku
karna aku tak mampu membeli sepatu untuk alas kakiku
Kuteruskan perjalanan tanpa sepatu tuk menyeberangi sungai
yang jauhnya cuma dalam imaginasiku
Sepanjang perjalanan tanpa sepatu
aku tinggalkan tapak kaki berdarah
Sepanjangan perjalanan ke sungai
sakit emangnya sakit tak terperi
di tahankan juga
Semak samun berduri terpaksa kuredah
tanpa ehsan melukakankan seluruh tubuhku
ku pertahankan juga demi menuju ke sungai
Sesudah itu terlalu banyak persimpangan
hingga aku tak tahu mana satukah persimpangan
yang boleh sampai ke sungai yang hendak di tuju
Semua persimpangan mengajakku melalui simpangnya
karna simpang mereka itulah yang benar untuk sampai ke sungai
setiap persimpangan yang menjanjikan akan berjaya sampai ke sungai
aku ikut persimpangan itu karena percaya dengan janjinya
tapi janji tinggal janji semuanya janji palsu
tiada pun sungai yang kutemui
bila aku keluar balik dari persimpangan yang menipu itu
persimpangan itu ketawakan aku
"Aku cuma menabur janji kosong dengan kamu....karna
hidupku memang suka berjanji kosong ...walaupun dunia tahu aku yang menepati janji"
"Ketawalah kau dengan janji palsu mu itu...aku pasti satu saat nanti kau akan rasain
apa yang aku rasa ...betapa harap dan kecewanya jika janji tidak ditepati....dasar...
sebenarnya kau bukan petunjuk jalan untuk kusandarkan harapan demi masa hadapan...aku boleh menghadapi masalah tapi aku tak tega berhadapan dengan masalah orang seperti kamu yang lupa akan janji yang tak tepati janji....dan aku tak perlukan orang-orang seperti kamu lagi karna kepercayaan aku telah hilang padamu....
makanya menepi kamu! mundur kamu! dalam hidupku...namamu telah kupadam dalam senarai perjuanganku untuk pergi ke sungai itu...aku tak kisah mereka bilang
aku kesendiriaan berjuang daripada berjuang dengan mereka yang tak jujur dalam menunjukkan jalan dan tak tepati janji ...."
Sekarang aku teruskan perjalanan tanpa siapa-siapa lagi...bagiku
aku tak perlu lagi menangis di hadapan mereka , merayu-rayu kepada manusia mohon simpati agar membantu aku menunjukkan sungai yang hendak dituju lagi aku menangis di hadapan mereka
lagi hatinya keras tanpa ehsan sedikit pun
lebih baik aku tetap senyum biarpun hatiku terluka parah
Air mataku ini hanya untuk Allah Azzawajallah yang menduga aku begini hebat DIA duga aku tanda DIA cintakan aku
DIA duga aku mengikut kemampuan aku menghadapi ujian-Nya
Makanya aku yakin aku pasti jumpa sungai yang hendak di tuju itu
Tuhanku bila DIA berjanji pasti ditepati
Akan tiba saatnya nanti aku akan tiba bertemu sungai yang di tuju
Karna matlamatku satu mahu meraih cinta-Nya
menjadi kekuatanku menuju ke sungai
biarpun telah ribuan kesan tapak kaki berdarah kutinggalkan
mereka melihat kesan tapak kaki berdarah ku semuanya
tak dapat membantuku malah cukup mengatakan ,"kasihan dia"
Aku pun tak perlu kasihannya orang
daripada orang-orang yang hanya mementingkan diri sendiri
yang berkata seiring hati
hatinya tetap membatu terdinding
didindingkan bayu mega senja alammaya...
Tanpa kusadar...
rupanya aku hampir sampai ke sungai
yang selama ini begitu perih ...perit aku mencarinya....
sampai di sungai aku medadah tangan
"SYUKUR YA ALLAH DENGAN IZIN-MU KAU TEMUKAN AKU SUNGAI
YANG KUCARI SELAMA INI.. WALAUPUN DALAM KEADAAN SERBA
MENCABAR....KESABARANKU UNTUK BERTEMUNYA....KARNA AKU
YAKIN JANJI-MU ADALAH PASTI...MAKANYA BERTEMULAH AKU
SUNGAI NAN INDAH INI ....AIR NYA TENANG SETENANG AIR DI KALI SYURGA."
Karya Ratu Rimba Niagara
26 Syaaban 1434H
5 July 2013M
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Zack Caiyo Waalaikumsalam selamat malam sahabat..semoga Allah membalas setiap amal kebaikan mu..Aamiin
Balasan


Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabba A'Lamiin.Terima kasih sahabat atas doamu.Aamiin.


TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'SALAM SYURGA DARI JAKARTA,' Karya Ratu Rimba Niagara & Irma Sri Kabulatirin
SALAM SYURGA DARI JAKARTA I
Irma Sri Kabulatirin Yaa Allah...kepalaku sakit..
Aduh gusti, yaa Allah tolonglah aku.
Ratu Rimba Niagarai Ya Allah tolong sembuhkan sakit yand dideritai sahabatku ini. Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
Irma Sri Kabulatirin Kucoba menahan rasa sakit, lalu tetap kuberdo'a dan kupijit2 sendiri jari jemariku, alhamdulillah sdh agak mendingan.
Pembantu baru seminggu diminta calon suaminya utk berhenti, kembali aku merasakan semuanya serba sendiri.
Ratu Rimba Niagara Sabarlah selagi boleh sabar...kerana di alam barzah kita sendirian juga cuma bekalan kita sebagai peneman...ku doakan kamu cepat sembuh dari segala penyakit. Aamin.
Irma Sri Kabulatirin Aamiin, insyaallah.
SALAM SYURGA DARI JAKARTA II
Salam Syurga Dari Jakarta:
Aamiin, tak ada kata yg dapat kuucap.
Mari kita coba bergandeng tangan.
Lelah rasanya hati, walau kutau Allah selalu bersama hambanya, namun saya butuh teman yang fakta.
Tak ada salahnya kita mencoba. Namun saya tak punya kegiatan sama sekali, hanya mengeluh dan mengeluh, disamping begitu banyak keajaiban menurut saya yang Allah tunjukan kepada saya.
Saya sedang hawatir kepada diri saya sendiri, saya hawatir jatuh ke jurang ke kafiran, saya sungguh sedang diujung tebing keputus asaan.
Putri Rimba:
Jangan sayang...hari ini hari Jumaat..Allah makbulkan doa kita. Saya terlalu banyak aktiviti yang sedang dan akan dilaksanakan tapi tidak punyai teman sejati untuk berganding bersama. Rupanya tangisanmu tangisanku didengari semua penghuni bumi ini dan Allah makbulkan untuk kita sama-sama berjuang ke jalan-Nya...makanya tiada yang dapat kulafazkan Syukur sebanyak-banyaknya... kalau boleh mahu aku terbang mendapatkanmu dan kita mulakan langkah bersama...Ya Allah Kau Maha Berkuasa...Kau temukan aku dengan hamba-Mu yang benar-benar mahu mencari jalan-jalan redho-Mu bersamaku...maka berilah kami peluang untuk bersama-sama mengabdikan diri ke jalan-Mu..dan Kau mudahkanlah jalan kami ini Ya Allah...setelah bertemuan ini janganlah Kau pisahkan kami ...biar maut saja yang memisahkan kami...dan temukan kami bersama di Syurga-Mu. Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
Karya: Putri Rimba.
4 Mei 2012
SALAM SYURGA DARI JAKARTA III
Salam Syurga dari Jakarta:
Aamiin yra, hanya Allah yang menguatkan iman, hanya Allah yang menghilangkan keputus asaan, hanya Allah yang menurunkan teman dari langit, semoga kita tercatat menjadi teman sebaik2 teman di kitab lauhul mahfudz Nya.
Nanti tolong cerita tentang anda, dimana kini berada, dan dengan siapa anda tinggal.
Saya tinggal di Jakarta, hidup sendirian, tak ada pembantupun yang mau menemani rasa sepiku. Semua pergi karena rumahku begitu sepi, aku tak pernah banyak bicara, dan aku menyukai orang yang sabar dan kalem dalam bekerja, karena rithme jantungku bermasalah.
Kata dokter, karena dari kecil penuh penderitaan, mengakibatkan syaraf cairan Adrenalin saya tidak lancar, yang muncul hanya negatif atau kesedihan saja.
Putri Rimba:
Sabar sayang ye...sejak semalam aku menangis tika mengarangkan puisi untukmu...hingga kini aku masih menangis lagi...menangis tanpa henti...jika kau ada di sisiku mahu aku rangkulmu dan berada dipelukanmu menangis bersama-sama kerana kau ditakdirkan menajdi anak yatim piatu dan diduga dengan penyakit lagi. Kalau aku ada sayap ajaib akan kuterbang ke kamu agar dapat aku menjaga mu dan kuhiburkan mu dengan syair gurindam puisiku agar kau bisa tersenyum dan nggak sepi lagi dan bersama-sama bahagia dan kita jadikan dunia imajinasiku di alam rimba realiti...pasti hidup bagaikan di SyurgaNya.Aamin. Apa perasaan mu setelah membaca puisi ku dengan penghuni rimba...kau ketawa tak? hihihi
Karya: Putri Rimba.
4 Mei 2012
SALAM SYURGA DARI JAKARTA IV
Salam Syurga Dari Jakarta:
Irma Sri Kabulatirin
Betul, hidup kita penuh derita, walau banyak pula yang patut kita syukuri. Rasanya aku berada disampan dengan muatan penuh, dan aku sendiri pengayuh sampan.
Lelah...lelah...
Aku tak punya pilihan hidup, monoton yang ada.
Rasanya aku hidup di kandang di hutan belantara, dan begitu kukuakan pintu kandang....semua binatang sudah siap menerkamku....
Kini aku sedang lari pontang panting di hutan belantara tak tentu rimba dan tak tau arah....
Putri Rimba:
Sebab kamu tinggal di hutan makanya di temukan dengan si putri rimba dengan penghuninya tangan berbulu yang sentiasa sudi memberi kasih sayang sejati dan tiada niat untuk menerkam kamu sayang....kamu pasti bahagia tika bersama putri rimba dengan penghuninya Insya-Allah Aamin. Dan tak perlulah kau lari pontang panting di hutan belantara lagi. Rimba Niagara ini aman ...damai mendamaikan Syair gurindam puisi pantun Putri Rimba sentiasa dinantikan oleh penghuni rimba
penuh keterujaan mahu membuat persembahan muzikal bangsawan gurindam puisi rimba....pasti kamu terhibur dan hilang segala kesunyian mu sayang.....
Yang ada di rimba ini kasih sayang sejati tanpa menyakitkan hati...Sayang sesungguhnya sayang tak akan ada dengki hati, sakit hati dan cemburu hati.
Sayang...sayang...sayang....sayang demi-Nya
Memikirkan bagaimana mahu mendapat redhoi-Nya
Jalan-jalan ke Syurga-Nya
Moga Allah memakbulkan perjalanan kau, aku dan semua yang membaca karyaku
Jalan jalan ke-Syurga-Nya
Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
Karya: Putri Rimba.
4 Mei 2012
Irma Sri Kabulatirin
Irma Sri Kabulatirin Alhamdulillah, ahirnya kita bertemu juga.
Legaaa rasanya hati ini....
Semoga lembaran baru kan kutulis dengan tinta dari sungai adnan, dan kertas nya kusobek dari lembar catatan kitab lauhul machfudz ku yg belum terisi.
Semoga bisa diisi dengan timbangan amal hisabku lebih baik lagi....Aamiin yra.
Ratu Rimba Niagara Apa perdapatmu sahabatku dari jakarta apabila dapat membaca semua karya-karyaku...? Harap kau gembira bersamaku...Salam sayang dan rindu dariku putri rimba dan seluruh penghuni rimba istimewa untukmu.
Irma Sri Kabulatirin Semoga aku selamat dari para pemangsa, kan kubuat rumah diatas pohon yg tinggi, dan akan kupakai tali temali...agar aku bisa berpindah kesana kesini....
Namun aku masih tak percaya akan hal ihwal kata...'' Tak ada macan yg makan anaknya sendiri ''....
Salamku wahai putri rimba bersama segenap penghuninya...
Salam kenal dari aku, anak bapaku...yang telah menghabiskan hidupnya hanya untuk penghuni rimba....
Ratu rimba Niagara KITA BUKANLAH INSAN YANG SEMPURNA BAIK
TAPI APALAH SALAHNYA KITA BERCITA-CITA
MENJADI BAIK KERANA SYURGA ADALAH
BAGI ORANG YANG BAIK -BAIK. BERSANGKA BAIK
DAN SENTIASA BERKATA YANG BAIK-BAIK
MOGA KITA MENJADI HAMBANYA YANG BAIK
PADA PANDANGAN ALLAH SWT. SEISI BUMI
DAN LANGIT MENDOAKAN KITA AGAR MENJADI
PENGHUNI SYURGA BERKAT KEBAIKAN KITA
PADA ALLAH DAN SEMUA MAKHLUK TUHAN
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Dengan ingatan tulus ikhlas daripada,
Putri Rimba Niagara
MALAYSIA
4 Mei 2012
Ratu Rimba Niagara Kita memang hamba-Nya yang tak sempurna tapi demi cinta kita pada-Nya kita cuba sedaya upaya menjadi hamba-Nya yang sempurna
Moga Allah membantu kita ke jalan-jalanNya sebelum bertemuNya Aamin
Irma Sri Kabulatirin Izinkan aku beristirahat sejenak, utk merenung dan menghela nafas dalam2...
Pamit...
Ratu Rimba Niagara Silakan sahabat yang tersanjung di hatiku.
BERTEMU DI SYURGA-NYA V
Kau adalah kau
Kau tak boleh berubah menjadi orang lain
Tika kau ditiupkan roh suci di alam kandungan ibumu
Telah dicatatkan segala takdir untukmu
Sepanjang kau berhidup hinggalah nafas terakhirmu
Makanya kau adalah kau
Kau yang memilih hala tujumu
Di dunia ini
Ke Syurga atau ke neraka
Adalah pilihanmu
Tapi aku yakin kau akan
Pilih jalan-jalan ke Syurga-Nya
Seperti hamba-hamba-Nya yang lain juga
Moga kau , aku dan semua muslimin muslimat
Bertemu di Syurga-Nya
Berkat tika hidup
Percaya kewujudan Syurga
Dan fisabilillah jalan-jalan ke Syurga-Nya
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba Niagara
4 Mei 2012
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,TOH PUAN RATU KENCANA SARI
@ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
@ PUJANGGA SERIBU ZAMAN
@ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
7 SYA'BAN 1438H
4 MEI 2017
SECERIA BUNGA MERAH DAN BULAN MENGAMBANG MERAH
Mujahidku 
sehingga hujung nyawa kau berjuang
lihatlah mentari di perdu senja bercahaya indah
masih menyinari walaupun sedang 
kegeringan bersama nazakmu rebah ke bumi
bersyukurlah gugurmu sebagai mujahid
di sambut bulan merah nan indah bersyukur
tanda roh-roh mujahid
sedang meraikan kedatanganmu...
Allahu Akbar indahnya di kala itu
seisi alam tersenyum indah meraikan pemergiaanmu
seceria bunga merah dan bulan mengambang merah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Karya Ratu Rimba Niagara.
14 Rejab 1436H
3 Mei 2015

DI SELURUH BENUA NUSANTARA AKAN KURENCISKAN TINTA BERDARAH!
JANGAN BERPAYUNG DI BAWAH MENTARI,
JIKA TAK BERANI MEMIJAK BARA DI BUMI;
HANG TUAH RELA KORBANKAN DIRI SENDIRI,
DEMI SYAHIDNYA KE JALAN ILAHI.
BERPANTANG MAUT SEBELUM AJAL,
ITU PRINSIP HANG JEBAT HANG TUAH;
HANG TUAH HANG JEBAT RELA BERDEPAN AJAL,
ASALKAN BUMI PERTIWI TIDAK DIJAJAH MUSUH.
AYUH PAHLAWAN MELAYU BERSIAP SIAGA,
MENENTANG MUSUH DURJANA;
DI MANA-MANA MUSUH SENTIASA ADA,
MENUNGGU MASA MERAMPAS KUASA.
JANGAN LEKA JANGAN LALAI,
DUHAI SEMUA PAHLAWAN NEGARA;
KERANA MUSUH TAK PERNAH LALAI,
SENTIASA MENCARI PELUANG MEMERINTAH NEGARA.
NEGARA INI KITA YANG PUNYA,
MOYANG KITA TINGGALKAN UNTUK KITA;
TAK SEMUDAH ITU MEREKA NAK AMBILNYA,
LANGKAH MAYATKU DULU SEBELUM NIATMU BERMULA.
BIARPUN BUMI NUSANTARA INI BERMANDIKAN DARAH,
AKAN KUTUNTUT BIARPUN SEINCI TANAH MOYANGKU;
DI SELURUH BENUA INI AKAN KURENCISKAN TINTA BERDARAH,
AGAR MEREKA TAHU BETAPA AKU CINTA AKAN NUSANTARAKU.
SUDAH LAMA AKU HIDUP DI DUNIA INI,
TIADA APA SEMAI BAKTIKU PADA NUSANTARA TERCINTA;
KAN KUPERAH KERAHKAN OTAKKU INI;
MENIUPKAN BARA PERJUANGAN SEMUA WIRA TERCINTA.
PERJUANGAN INI TIDAK AKAN PERNAH PADAM DI HATIKU,
BIARPUN SELURUH PENDEKAR TIDAK MENDENGAR PUISIKU;
BERJUANGLAH DIKAU DENGAN KEPERKASAANMU,
SIAPALAH AKU HENDAK DIBANDINGKAN KEPAHLAWANANMU ITU.
CUMA HARAPAN KU SATU,
JANGAN KAU LUPA PESANAN HANG TUAH;
MELAYU ITU CUMA SATU;
MAKANYA TAK AKAN HILANG MELAYU DI BUMI BERTUAH.
MARILAH KITA BERSATU DEMI KEPENTINGAN MELAYU,
MARILAH KITA BERSATU HATI DEMI TUNTUTAN ISLAM;
BERKONGSI KUASALAH DEMI ANAK CUCU MELAYU,
KERANA BEGITU INDAH-NYA KESUCIAN ISLAM.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
15 Rejab 1436H
4 Mei 2015
(PUISI DIILHAMKAN KEPADA SEMUA PEJUANG MELAYU NUSANTARA TERCINTA MOGA KEKALLAH MERDEKA SEHINGGA DUNIA BELUM KIAMAT AAMIIN)

BUNGA MERAH DAN BULAN MENGAMBANG MERAH

Mujahidku
sehingga hujung nyawa kau berjuang
lihatlah mentari di perdu senja bercahaya indah
masih menyinari walaupun sedang
kegeringan bersama nazakmu rebah ke bumi
bersyukurlah gugurmu sebagai mujahid
di sambut bulan merah nan indah bersyukur
tanda roh-roh mujahid
sedang meraikan kedatanganmu...
Allahu Akbar indahnya di kala itu
seisi alam tersenyum indah meraikan pemergianmu
seceria bunga merah dan bulan mengambang merah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

Karya Ratu Rimba Niagara.
14 Rejab 1436H
3 Mei 2015
BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO
PETIKAN PAGE PRINCE ABDUL MALIK , WALL RATU RIMBA NIAGARA &
GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015
Lagu: Adai-Adaina Laila Cinta Pengantin Diraja Ciptaan: Pg Hj Mohd Khairul Amilin bin Pg Hj Yahya Senikata: Hajah Aminah binti Haji Momin Susunan muzik: Pg H...
YOUTUBE.COM
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 JAMADIL'AKHIR 1436H
12 APRIL 2015


Now this is how you do a wedding, you guys. The Sultan of Brunei's youngest son, Prince Abdul Mal...
EONLINE.COM

SukaTunjukkan lagi reaksi
               Komen
AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 4
          
Ratu  Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.
  • GARUDAKU, GARUDAMU,GARUDAKITA
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BIARPUN BERBEDA PENDAPAT
    CITA-CITA TETAP SAMA
    DISAMAKAN OLEH IKATAN
    JARINGAN LABA-LABA
    SALING BEKERJASAMA
    MENDUKUNGI CITA CITA ANAK BANGSA
    GENERASI DULU, KINI DAN AKAN DATANG
    DISATUKAN CITA-CITA DAN HASRAT MURNI
    MEMBINA JARINGAN LABA-LABA NAN INDAH
    PENUH STRATEGI DALAM KEINDAHAN
    KASIH SAYANG
    DIPADAMKAN SEGALA KEEGOAN
    SEKALIPUN PUNYA SEGALA
    BARULAH SEMPURNA JARINGAN
    LABA- LABA NAN INDAH
    BARULAH
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BISA TERBANG
    MENGGAPAI BINTANG
    DI LANGIT KE TUJUH
    INSYA-ALLAH AAMIIN
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    26 JAMADILAWAL 1435H
    28 MARET 2014

    SukaTunjukkan lagi reaksi
                 

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.

AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 3
          
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-71 TAHUN

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai
KHAS UNTUK SAHABAT SEBERANG
Selamat hari merdeka. Selamat mencipta mimpi dan membuka jalan bagi harapan-harapan. 📷)Terima kasih


Foto Dinda Astri.
                  
14 JAMADIL'AKHIR 1436H
4 APRIL 2015

Foto Veterinaria.

SukaTunjukkan lagi reaksi
                            Komen
Komen
Siti Hajar, Amnah Majid dan Saniah Masri menyukai siaran anda dalam Meja Ekspresi Puisi: "PERANCANGAN ALLAH YANG TERINDAH MOGA..."
pada 23hb Mac jam 4.02 pagi
Abe Lie Lie menyukai kiriman anda dalam 💓💞~BICARA HTI K€ HTI~💞💓.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 2.29 pagi
Aisha Jeanny menyukai kiriman anda dalam Sri Pemangku Adat.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 12.24 pagi
Amnah Majid menyukai kiriman anda dalam Meja Ekspresi Puisi.: "SAHABAT YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR..."
pada 23hb Mac jam 12.11 pagi
Bambang Ahmad telah menambah satu foto di Sahabat Setia Sehati Sejiwa pada hari Selasa: "Selamat malam".
pada 22hb Mac jam 11.09 ptg
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
8 SYA'BAN  1438H
5 MEI 2017
        

0 comments:

Post a Comment

 
;