Thursday 16 November 2017

HIJRAH (157) CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'


HIJRAH (157) 'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'


CINTA ALLAH DAN MUHAMMAD TERPATRI DI HATIKU DI HATIMU DAN SEMUA PARA KEKASIH-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
TELEMOVIE HIDAYAH HATI, 'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
...
Foto Norhayati Ahmad.
Norhayati Ahmad ke Rindu Itu Anugerah ILLAHI
SUBHAN'ALLAH...
ALLAHUAKBAR..
KETIK SUKA N SHARE...

CINTA-MU CINTA YANG TERATAS 
CINTA YANG MAHA AGUNG MENGATASI SEGALA-NYA
meski berubah pandangan di hati
puisimu tetap di hati
kubingkaikan
di sudut alam maya
biar dibaca pembaca alam maya
samada kita hidup masih hidup atau sudah tiada di dunia ini lagi
puisi yang kita karang bersama
masih ada di alam maya ini
selagi wujudnya alam maya ini
selagi itulah wujudnya puisi kita
menceritakan puisi-puisi indah
betapa indahnya
melahirkan rasa cinta yang terlalu amat dalam
tentang cinta Ilahi
semua-Nya tentang-Nya
semua-Nya memuji-Nya
meng-Agungkan-Nya
agar DIA sudi
membalas cinta kita
kerana kita manusia biasa
yang tak sempurna
kerana cinta sesama manusia
yang digilai
atas keterujaan untuk
memiliki dan dimiliki
kita saling cemburu
mencemburui
cinta tak pasti
dibalas atau tidak oleh yang dicintai
masing-masing berebut-rebut untuk
dimiliki cinta
hingga hilang santun
timbullah budaya
kata mengata
fitnah menfitnah
dendam mendendam
cinta Ilahi bertukar menjadi cinta duniawi
Kerana taksub dengan cinta duniawi
dendam kesumat
ada di mana-mana
menebarkan fitnah
bahasa-bahasa indah memuji Ilahi
bertukar bahasa jelek
kata mengata
umpat mengumpat
menista sesama sendiri...
serasa dirilah sempurna
serasa cinta yang ingin dimiliki pasti miliknya
jika pun tidak miliknya
dia akan puas jika cinta duniawi itu tidak
dimiliki oleh yang dicemburui
Kerana cinta duniawi
Puisi cinta Ilahi
bertukar puisi duniawi
bahasa indah seperti di taman-taman Syurga
bertukar bahasa
hingga letih malaikat pencatat buku amalan
menulis betapa banyaknya dosa
gara-gara bahasa nista
yang menyakitkan hati
sesiapa yang disakitkan hati itu
Ah! Malunya pada
mereka yang membaca bahasa nista itu
lebih malu lagi bila
di akhirat nanti
diPersembahkan kepada Ilahi
dan gara-gara catatan buku
amalan yang penuh dengan kata-kata nista
jadilah hamba-Nya
yang muflis
kerana pahala yang dilakukan selama ini
dituntut oleh mereka yang dinistakan...
Ya Allah aku hamba-Mu
mahu pulang ke Pangkuan-Mu
cinta manusiawi telah melalaikan aku
membuatkan aku hilang pedoman
hilang pertimbangan
puisi Ilahi niat asalku
telah bertukar menjadi puisi manusiawi
aku mengaku aku bersalah
ampunkan aku Tuhan
ampunkan semua sahabat pujanggaku juga
jika Kau tak mengampunkan aku
dan semua sahabat pujanggaku
jadilah kami hamba-Mu
yang malang di dunia ini
kerana DiKurniakan bakat menulis
untuk memuji-Mu mencintai-Mu
dan mengajak pembaca menghayati
betapa indah-Nya mencintai-Mu
maka Ya Allah satukan hati kami
dengan mengutamakan
Cinta-Mu Cinta Yang Teratas Yang Maha Agung
Mengatasi Segala-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
3 Muharram 1434H
17 November 2012M
AKU TAK BERDAYA PERTAHANKAN CINTA
Duhai Mawar Putih
hadirmu buatku pilu
dulu memang kurindu kehadiranmu
tapi semenjak kau
guris pilu hatiku
hingga luka
aku jadi sedih
dulu kaulah
yang kutunggu-tunggu
hadirmu
dapat kuhidu bauanmu sewangi kasturi
memenuhi seluruh benua kalbuku
tapi semenjak kata-katamu
terus menghilangkan bauan wangianmu
terus aku tak mahu menunggu mu lagi
tahukah kau
kehadiranmu
kutunggu
puisimu seindah pelangi
mengindahkan benua hatiku
puisi mu kubaca berulang-ualng kali
tanpa jemu
kerana teruja dengan puisimu
kucetak
kuperindahkan dengan
gugusan bunga-bunga mawar putih
kucapai pelangi
untuk mengindahkan puisimu
memang indah
bahan seni nan indah...
indah....indah...indah...
kuletakka puisi yang telah kubingkai indah itu
di dinding kamarku
setiap hari kubaca
setiap hari kupandang
terlalulah suka melihat puisimu itu
tapi... kau buat ku sedih...
puisimu yang kubingkaikan itu pun turut sedih
kulihat puisimu yang kuhiaskan dengan pelangi
telah hilang yang ada kelompok-kelompok awan hitam
puisi yang ceria telah dicemari dengan kelompok awan hitam
yang bergerak aktif...
puisi nan indahmu telah berubah
segala keceriaan hilang
yang ada suram
suasana suram yang menyeramkan...
menakutkan...
makanya ku ambil puisi
lalu kubuangkan
kerana aku tak mahu
puisi itu merosakkan pemikiranku...
selepas itu puisimu tak kubaca lagi...
maafkan aku
bukan tak sudi membaca puisimu
kerana puisimu buat aku
kecewa dengan hidup
seolah kau menghukum aku
akulah seorang pendendam
akulah seorang pencinta kekayaan
akulah seorang pemarah
akulah seorang sombong
akulah seorang suka membagga diri
apa tujuan kau mengatakan aku begitu
kau puji aku
dalam masa yang sama
kau tikam aku
semahumu
aku bukan robot tak faham maksudmu
aku sangatlah faham
yang aku tahu dengan kata-katamu itu
biarlah semua yang membaca
memandang betapa jeleknya aku
itu mahumu kan?
kerana aku tak mahu
terdera luka dengan kata-katamu
yang menikam jiwa
makanya aku melenyapkan
karyaku di situ
agar kau tak sakit hati lagi
ketiadaaku berkaryalah semahumu
dengan teman barumu itu
yang telah berjaya
mempengaruhimu
maka berpisahlah kita
untuk selamanya
dan puisi terakhirku ini
kuhadiahkan kepadamu
agar kau tahu
isi hatiku
betapa aku
terlalu kecewa denganmu
tolong sudi maafkan aku
kerana aku tak berdaya
pertahankan cinta....
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
16 November 2012
Manda Conai Tahniah Adik Tertiksima menbaca
Ratu Rimba Niagara moga persahabatan kita yang penuh dengan cinta kasih sayang tidak dilarutkan dalam ombak asid bergelora...
Manda Conai Subhanallah
Ratu Rimba Niagara Allahu Akbar.
ITULAH SEDEKAH YANG TERINDAH
SEDEKAHLAH DENGAN KATA-KATA YANG INDAH
MENENANGKAN ROH DAN JASAD
ITULAH SEDEKAH YANG TERINDAH
BIARPUN TAK PUNYA HARTA UNTUK
DICAGARKAN CINTA DEMI-NYA.
RATU RIMBA NIAGARA
17 Safar 1438H
17 November 2016


ITULAH SEDEKAH YANG TERINDAH
SEDEKAHLAH DENGAN KATA-KATA YANG INDAH
MENENANGKAN ROH DAN JASAD
ITULAH SEDEKAH YANG TERINDAH
BIARPUN TAK PUNYA HARTA UNTUK
DICAGARKAN CINTA DEMI-NYA.
RATU RIMBA NIAGARA
3 Muharram 1434H
17 November 2012

CINTA ALLAH DAN MUHAMMAD TERPATRI DI HATIKU DI HATIMU DAN SEMUA PARA KEKASIH-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
TELEMOVIE HIDAYAH HATI, 'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
sahabat....
walaupun cuma di alammaya
like dan komentar mu adalah sapaan terindah darimu untuk kuhargai
sampai akhirat...
moga setiap like dan komentarmu di setiap kali karyaku bersiaran ada nilaian di sisi-Nya.
terima kasih sahabat kita saling berkongsi pahala
demi kerana Allah dan Rasulullah kita tetap sejiwa meneruskan perjuangan
Rasulullah Kekasih Allah sehingga ke titisan darah terakhir Insya-Allah Aamiin
Kepada rakan fbku yang pelit/kedekut like dan komen maafkan aku andai kuundur diri mencari rakan fb yang pemurah like komen kerana hatinya selembut salju apabila terbaca karya-karya yang memuji memuja Allah.
Berpisah tak semestinya membenci tapi hanya inginkan ketenangan mendapat rakan fb setiakawan sehingga ke hujung nyawa.

Jangan pisahkan aku dan dia
Manusia tolonglah! aku sayangi dia...
relakan aku pergi bersamanya.....
kerana hatinya ada padaku
mana bisa mungkin aku hidup tanpa dia...
tolong fahami kasihku pada dia yang kusayang...
sayang hingga tanpa penghujung..



KALI TERAKHIR KULIHAT WAJAHMU
Bila kutatap diriku di cermin yang kunampak
gimanakah wajahku di kala aku
berada dalam bungkusan kain kafan?
makanya setiap kehadiran rakan-rakanku
biarpun cuma di alam maya adalah permata Syurga ...
hatinya sewangi Syurga
bahasanya seperti ahli Syurga
moga dapat bertemu di Syurga
moga sebelum kain kafan menutup wajahku
itulah kali terakhir kulihat wajahmu
yang senyum padaku
dalam bicara bisu
di alam maya
tapi bicara bisumu itu
buat aku senyum
tika melafazkan
kalimah Syurga
LAILLAAHAILLALLAH MUHAMMADARASULULLAH
SUBHANALAH ALHAMDULILLAH ALAHU AKBAR
RATU RIMBA NIAGARA
11 November 2012
YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015

Foto Norhaza Manda Conai.
Norhaza Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
HIDUP HANYA SEKALI MATI PASTI DATANG HANYA GAMBAR BERBICARA
INDAHNYA CINTA LIMA BENUA
BAHAGIA BILAMANA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA BERPADU SEHATI SEJIWA SENADA SEIRAMA SEPERTI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA DI TAMAN SYURGA MEWANGI DI HATIMU DI HATIKU DI HATI DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA MENEROBOS KE ANGKASARAYA MENYATAKAN INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
BERTABURAN PERMATA-MATA SYURGA
DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
DI DARAT MENJADI BUNGA-BUNGA SYURGA
DI LAUTAN MENJADI PULAU DAMBAAN HAMBA YANG MENCINTAI-NYA
CINTA- NYA MENJADI BURUAN PENCINTA-NYA
CINTA-NYA MENJADI DAMBAAN PENCINTA-NYA
JIKA SYURGA MENJADI DAMBAAN
MAKA RUGILAH MATLAMAT HIDUP SEBENAR
SYURGA TANDA CINTA YANG DICINTAI DIBALAS-NYA
KERANA ITU PASTI
KERANA JANJI-NYA ADALAH PASTI
TAPI YANG PASTI KITA SALING SAYANG DAN KASIH DEMI-NYA
KITA BERSAMA MENUJU KE JALAN-NYA
DAN KITA SAMA-SAMA DAPAT BERTEMU DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
MERENTANG BUMI MERENTANG LANGIT YANG TERBENTANG LUAS
SELUAS CINTA-NYA SELUAS SYURGA-NYA...
DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
KASIHKU KASIH LIMA BENUA
SENTIASA MEWANGI
SEWANGI SETULUS CINTA LIMA BENUA
SEWANGI KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SYURGA
SYUKUR YA ALLAH KAMI MAHU PULANG KEPADA-MU
DALAM HATI YANG SUCI BERSIH
SALING SAYANG MENYAYANGI KERANA-MU
TIADA YANG LAIN DIFIKIRKAN HANYALAH
MAHUKAN RAHMAT DAN NUR KASIH-MU
YANG ABADI HINGGA KE NAFAS TERAKHIR
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
4 Okt 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA & WALL H.H. HAJI HASSANAL BOLKIAH & WALL PRINCE ABDUL MALIK)
7 Oktober 2012
 

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
28 Safar 1439H
17 November 2017

        
                                                             

Foto drtuah.

0 comments:

Post a Comment

 
;