Thursday 26 April 2018

BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (60) KERANA KASIH KUUCAPKAN SALAM


BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (60) KERANA KASIH KUUCAPKAN SALAM
ALLAH ITU MAHA INDAH
Allah Itu Maha Indah
Seindah 99 nama-Nya
Semerdu Kalam-Nya 
Tak jemu dibaca berulang-ulang kali
Apabila menyebut nama-Nya
Bergetar hati meruntun jiwa
Apabila tidak menyebut nama-Nya
Hati pilu seperti ditusuk sembilu pilu
Apabila membaca Kalam-Nya
Wangian cinta-Nya meresap dalam
Roh dan jasad terus merindui-Nya
Menanti dan menunggu untuk
Bertemu dengan-Nya
Moga terpilih menjadi kekasih-Nya
Aamin Ya Rabbal A’Lamin
KARYA PUTRI RIMBA.
28 April 2012

KALBUKU HANYA TERPANA DZAT CINTANYA
Kalbu hanya terpana Dzat CintaNya,
Segala yang didengar dipandang hanyalah Dia;
Beruntunglah para pencintaNya,
MencintaiNya abadi tanpa hentiNya.
MencintaiNya abadi tanpa hentiNya,
Degupan jantung seiring zikir padaNya;
Bicara seiring kalbu moga dikabulkanNya,
Hidup dan mati hanyalah untukNya.
Hidup dan mati hanyalah untukNya,
Tiada yang berharga melainkan cintaNya;
Siang dan malam pagi dan petang memikirNya,
Bertahta di hati hanya cintaNya.
Bertahta di hati hanya cintaNya,
MelupakanNya seakan terhenti degupan jantung;
Jasad dan roh tenang bila mengingatiNya,
Balaslah cintaku duhai Yang Maha Penyayang.
Balaslah cintaku duhai Yang Maha Penyayang,
Tangisanku ini takkan berhenti selagi Kau tidak membalasNya;
Saat ini dan tika ini jiwaku melayang,
Bersama rindukanku padamu tanpa hentinya.
Bersama rinduku padamu tanpa hentinya,
Apalah erti hidup ini,
Jika Kau menolak cinta sedihnya,
Sedihnya aku muhasabahlah diri sendiri.
Sedihnya aku muhasabah diri sendiri,
Aku hambamu yang banyak kelalaian;
Duhai Yang Maha Pengampun ampuni aku ini,
Pengampunanmu sentiasa kuharapkan.
Pengapunanmu sentiasa kuharapkan,
Kan kuperbaiki segala yang kurang;
Kulakukan demimu Ya Tuhan,
Agar Kau Balas Cintaku Duhai Yang Maha Penyayang.
Agar Kau Balas Cintaku Duhai Yang Maha Penyayang,
Dengan KekuasaanMu bukakan Khashaf CintaMu;
Agar seluruh hidupku tertumpu hanyalah Kau Yang Maha Penyayang,
Tiada apa yang lebih bermakna jika kumiliki Khashaf CintaMu.
Tiada apa yang lebih bermakna jika kumiliki Khashaf CintaMu,
Biarpun sepenuh bumi emas kau berikan padaku;
Kalbuku tetap terpana dalam Dzat CintakanMu,
Cinta sepenuh bumi sepenuh kalbu hanyalahMu.
Dengan RahmatMu Yang Maha Agong Ya Allah ,
Mulianya kalimah SyurgaMu:
LaaillaahaillaAllah MuhammadaurRasulullah,
Kau balaslah cintaku cinta para pecintaMu.
Amin Ya Rabbal A'Lamin
Karya: Ratu Rimba Niagara
26 Julai 2011


YA ALLAH LIMPAHKANLAH NUR HIDAYAH KASIH-MU
Ya Allah...
Indah-Nya rumah-Mu Ya Allah
Berada di persisir pantai
SUBHANALLAH
Aman rasa roh dan jasad hamba-Mu ini Ya Allah
Bila dilaungkan azan
ALLAHU AKBAR
Bergema memecah kesunyian pantai
Mendayu-dayu... syahdu mendengar hati ini..
Air mata mengalir syahdu terasa hangat membara
Membara-bara untuk mencintai-Mu
Seumur hidupku
Cinta-Mu kudambakan Ya Allah
Cinta yang mencintai-Mu mengatasi segala-Nya Ya Allah
Kau menduga aku begini hebat
Kerna Kau ingin menduga cinta-Mu ke aku
Samada aku mencintai-Mu hanya di bibir saja
Atau seikhlasnya kerana-Mu
Ya ...bagaimana hebatnya dugaanku
Begitu hebat juga cinta-Mu ke aku
Maka-Nya aku bersyukur dalam sujudku
Kerana dengan Limpah Nur Hidayah Kasih-Mu
Yang Tak Terbatas
Kau memilih aku untuk aku terus-terusan mencintai-Mu
Ya Allah tanpa izin-Mu
Aku tak kuat untuk terus bertahan pertahankan cintaku ini
Makanya Kau limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu padaku
dan kepada semua hamba-Mu yang ingin mencintai-Mu
Seumur hidupku seumur hidup mereka juga
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya : Putri Rimba.
28 April 2012

KERANA KASIH KUUCAPKAN SALAM
Zairi Erie:
Tak kenal maka tak sayang
Tak sayang maka tak cinta
Tak cinta maka tak kaseh
Tak kasih maka tak....... (sambung .com)
Putri Rimba:
Tak kasih maka tak berkat
Kerana kasih ku ucapkan salam
Kerana kasih ku ucapkan terima kasih
Pada mu tuan di sana yang kucinta lagi kurindui selalu...huhuhu
Suke le tu....hihihi
Padamu tuan lama sudah kumenanggung rindu
Kupendamkan saja biarpun kau tak tahu
Mujurlah di sini dapat kusebarkan rindu
Rindu padamu tuan tak pernah jemu...huhuhu
Jika ada salah diriku pada mu tuan,
Ku cuma insan biasa;
Maafkan daku duhai tuan,
Kasihku padamu takkan hilang ditelan masa.
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA & MELA AYU RADIO ONLINE)
27 April 2012
Komen
Kerana kasih kukirimkan salam,
Padamu tuan yang ada sana;
Jangan lupa sebarkan salam,

Kerana salam membawa bahagia.
Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Senyum mu tuan keikhlasan budi,
Menyebarkan salam uhkhuwah sejati;
Terima kasih tuan yang baik budi,

Budi mu tuan ku bawa mati.
Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Salam selasih berbuah kasih
Salam kasih berbuah rindu
Apa nak harap rindu mu kasih

Sudah tak sudi membalas rindu

Aku terpukau dengan keindahan Ciptaan-Mu Tuhan
Syukur Alhamdulillah.
Komen

SENYUMAN ANAK CUCU ADALAH SENYUMAN
AMAT BERMAKNA BUAT LAKSAMANA MAS
Laksamana Mas...
Darahmu ada darah kepahlawanan
Kepahlawanan Laksamana Hang Tuah
Biarpun Laksamana Hang Tuah telah lama bersemadi
Tapi roh perjuangan sucinya hidup bersama semangat mu
Biarpun rintangan
Datang dari segenap penjuru
Tak akan kau hiraukan lagi
Rakyat dan Raja di bumi pertiwi mu
Adalah lambang kekuatan untuk kau berjuang
Memperjuangkan hak mereka yang selayaknya
Mereka kecapi
Bagi mu keamanan ibu pertiwi Indonesia
Adalah matlamat perjuangan mu
Dan semangat itu
Tak akan luntur
Sampai kapan pun!
Hidup mu adalah perjuangan
Perjuangan
Hak Rakyat
Hak Raja
Hak Pemerintah
Semuanya ingin kau gabungkan
Agar tiada yang rasa terpencil
Pabila bergabung ...ibu pertiwi pasti aman
Pembangunan akan pesat membangun
Dan boleh bersaing di persada dunia
Hari-hari adalah perjuangan
Tiada hari melainkan perjuangan
Di mana kau pergi dan ke mana kau berada
Adalah perjuangan
Demi membela
Agama, bangsa dan ibu pertiwi Indonesia
Darah dan keringat mu
Pasti akan terbayar juga
Samada kau masih hidup
Atau kau telah tiada di bumi ini
Kerna Allah sentiasa bersama mu
Allah sentiasa bersama semangat mu
Dan Allah memakbulkan doa mu
Yang mahu melihat anak cucu mu
Tersenyum ikhlas menerima pengorbanan mu
Senyuman anak cucu adalah senyuman
Yang amat bermakna buat mu
LAKSAMANA MAS!
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
26 April 2012
(KARYA INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAKAN SEPERJUANGANKU LAKSAMANA MAS)
NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG!
KeranaNya aku jatuh cinta dengan Mataram
KeranaNya aku jatuh cinta dengan Indonesia
KeranaNya aku jatuh cinta dengan bangsa Indonesia
Moga cinta keranaNya ini bisa menjadikan Malaysia dan Indonesia
dua negara berjiran
sehati sejiwa
senada seirama
berpadu kasihkan negara
negaramu kukasih
negaraku kau sayang
bila kasih sudah terpatri
tak akan ada
benci membenci
dengki mendengki
dendam mendendam
jatuh menjatuh
yang ada
saling mempertahan cinta bernegara
kau pertahan negaraku
aku pertahankan negaramu
saling mempertahankan
itulah lambang cinta sejati
antara dua negara
bila cinta sejati terpatri
di kalbu setiap rakyat
negaramu negaraku
kebudayaan negaramu disanjung
kebudayaan negaraku dijunjung
Apa saja perjuangan untuk mempertabatkan :
Institusi diRaja Melayu
Kepahlawanan Melayu
Bangsa Melayu
Kita sama bersumpah setia untuk saling sokong menyokong
tanpa mengenal samada dia raja atau rakyat biasa yang penting dia ada semangat juang seperti kita...
kerna dialah rakan seperjuangan kita sampai kapan pun!
Karya Putri Rimba.
11 Mac 2012
(PETIKAN DARIPADA GROUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA)
27 April 2012
SALAM MENYATUKAN HATI
Ingin kukirim rindu
Di ombak rindu
Takut tak terbalas rindu
Ingin kukirim kasih
Takut tak terbalas kasih
Lalu tersisih
Ingin kukirim salam
Pasti terjawab salam
Salam menyatukan hati
Menyatukan rindu
Menyatukan kasih
Kasih tak tersisih
Zairi Erie:
Ingin Ku kirim Cinta.
Takut tak diterima
Ingin ku kirim sayang
Takut Terbuang
Ingin ku kirim diriku
Tapi tak laku......
Putri Rimba:
Dirimu memang tak laku
Tapi cinta mu terlalu mahal
Harganya melambung di bursa saham
Hingga tak mampu nak dimiliki....
(PETIKAN DARIPADA WALL ZAIRI ERIE & PUTRI RIMBA)
27 April 2012
WARKAH UNTUK SEMUA TEMAN FBKU YANG DIKASIHI
Bismillahirrahmanirrahim
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Kepada semua teman fb ku yang disayangi lagi dikasihi
Tak kiralah berdarjat Raja, Dato' Seri, Datuk, Panglima, Laksamana,
Tuan Puan Sri...bagiku sama saja...
Kalian adalah Kurniaan Allah SWT yang amat berharga padaku
Sejujurnya kukatakan lebih berharga daripada intan permata
Indahnya kalian dalam hidupku seperti indahnya pelangi di malam hari
Pernah ku berkata pada putriku
Bunda mahu hidup dalam suasana saling sayang menyayangi dan saling hormat menghormati bicara penuh sopan lagi indah tiada langsung untuk mengeji dan merendah-rendahkan orang lain semuanya sayang....sayang....sayang...demiNya
Putri kujawab
Bunda ....alam yang bunda mahukan itu semuanya ada di Syurga
Manalah ada di dunia ini bunda...
Pasti ada putriku...bunda percaya...dan percaya....
Dan aku selalu terfikir....
Kenapa pabila ada saja kematian kita doakan kepada seorang itu
Masukkan dia ke dalam ruh hamba-Nya yang beramal soleh
Biarpun kita tahu orang itu tidak pernah mentaati perintah Allah
Kenapa kita perlu tunggu orang mendoakan kita sedangkan di masa hidup kita
Tak pernah memberi peluang untuk mentaati perintah Allah
Makanya aku berfikir lagi
Kenapa tidak sekarang aku berubah untuk aku meraih kasih sayang-Nya
Dan pabila bergelar roh Insya-Allah dimasukan ke dalam hambaNya yang beriman
Aku selalu nantikan saat-saat aku dimasukkan ke dalam golongan
Hamba-hamba-Nya yang beriman tika di dunia ini sebelum aku bergelar roh nanti
Aku bukanlah baik sangat hingga hendak mencari kawan-kawan yang semuanya baik
Tapi aku ingin menjadi insan yang baik makanya yang sentiasa berbaik sangka dengan semua kawan fb ku dengan harapan tiada yang suka merendah-rendahkan sesama kawan...makanya itulah kawan-kawan yang kucari....
Jika dia diam tanpa apa respon untuk berkomunikasi denganku...mana mungkin
aku tahu dia sudi berkawan denganku atau pun tidak...
makanya kawan-kawan ku yang diam tanpa mahu berkomunikasi denganku
harap maafkan aku....mungkin kalian terlalu sibuk makanya aku tidak dikisahkan...maafkan aku duhai kawanku....
sejujurnya kukatakan padamu kerana kawan-kawan di fb ku ini adalah dunia yang kuimpikan sejak lama dulu....
Makanya maafkan aku jika aku undur diriku padamu yang sibuk sentiasa...
Percayalah kita tetap bersahabat...walaupun kita tidak bersahabat di fb lagi....
Kepada rakan-rakan yang sudi setia denganku harap terimalah aku apa adanya
Kerna aku akan terima kalian lebih adanya....
Jika kalian tidak berpuas hati padaku
Terus terang padaku aku rela memperbetulkan kelemahanku demi redhaNya Illahi.
Salam kemaafan
Salam kasih sayang dunia hingga ke akhirat
Sahabatmu yang ingin bersamamu
Mencari jalan-jalan redha Illahi...
Hingga kenafas terakhir
PUTRI RIMBA NIAGARA
28 April 2012
Perhatian Kepada Rakan FB semua:
Jika Warkah ku ini disepikan oleh kalian
Maafkan aku ye...kita terpaksa berpisah walaupun perih rasanya...
Percayalah kita tetap sahabat....
Kerna kasih sayang tetap wujud biarpun terpisah
Perpisahan memang berat untuk dilafazkan
Tapi bagiku rakan sejati amat penting kerna
Mereka adalah sumberi inspirasiku
Sumber kekuatanku
sumber semangatku untuk berjuang berkarya
Sehingga terhenti nafas terhentilah pena....


GURINDAM NASIHAT UNTUK ADINDA & KANDA
Achmad Zoelham:
wahai adinda intan terpilih
berkasih sayang jangan dialih
bergaullah dengan hati yang bersih
berkata dengan muka yang jernih
wahai adinda tambatan hati
bergaullah dengan bersuci hati
sesama makhluk kasih mengasihi
jauhkan sifat buruk dan keji
Putri Rimba:
Wahai kanda yang baik budi,
Diam mu penuh dengan akal dan hati;
Kau sentiasa memahami,
Terima kasih kerna menasihati.
Wahai kanda tampan bergaya,
Kata-kata mu bak mutiara lautan;
Nasihat mu dinda percaya,
Dah kaya nanti jangan lupa daratan.
(PETIKAN DARIPADA WALL ACHMAD ZOELHAM & PUTRI RIMBA)
28 April 2012
Komen
 Wahai kanda Zul yang ku rindu,
Napa lama menyepi diri;
Adakah kanda sudah jemu,

Katakan saja duhai kanda yang diingati.
Uruskan



Salam selasih berbuah kasih
Salam kasih berbuah rindu
Apa nak harap rindu mu kasih

Sudah tak sudi membalas rindu
Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi



"CintaiLah aQ Apa aDanyA, BuKaN aDa aPaNyA"
" AKU RINDU KEMBALI "
Itu yang Aku rasakan malam ini .
Kalau Sahabat Cinta malam ini sedang merasakan apa?
Met malam Sahabat Cinta
ab.d


terima kasih rabeah. lama kita tak berkomunikasi, moga pertemanan kita dapat menjadi persahabatan.
Ratu Rimba Niagara Terima kasih juga pada Garjito Gondokusumo kerana sudi menjadi sahabatku...moga persahabatan kita
dapat saling berbagi ilmu dan segala ilmu yang kau miliki itu janganlah disimpan curahkanlah padaku yang ingin menjadi anak murid mu dalam berbahasa indah
-indah dan jangan jemu untuk menyokong karya-karyaku dengan memberi pendapatmu yang bernas....boleh ke sahabatku...apapun senyuman mu...amat mendamaikan hatiku....hihihi

Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Garjito Gondokusumo Terimakasih,Rabeah..pujamu sangat membungakan hati. syukur alhamdulilah jk senyumku dpt menghibur hatimu...ha..ha..

Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Lihat Terjemahan
Senyummu ikhlas seikhlas hatimu
Senyummu membawa rejeki 
Senyummu buat aku tak lena

Merinduimu tapi tolong jangan perasaan ye....hihihi

Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Ratu Rimba Niagara Mungkin kerna aku merinduimu makanya kau hadir dalam hatiku....hihihi
Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Garjito Gondokusumo jk memang sudah kodrat yg kuasa untuk bertemu..apalah kita pny kuasa...krn rasa ada yg bergerak.Jiwa akan ketemu jiwa..

Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Lihat Terjemahan
Ratu Rimba Niagara Biarpun kita tidak merancang untuk bertemu
Biarpun kita tidak tahu apa rencanaNya Tuhan ke kita
Tapi percayalah semuaNya adalah perencanaanNya

Untuk kita menjadi khalifah di bumiNya 
Mencari jalan-jalan ke SyurgaNya AAmin

Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Ratu Rimba Niagara BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH SWT

Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w. bersabda, "Berfirman Allah Azzawajalla : 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku . Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (berzikir kepada-Ku)"

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Kiriman Daunan Kasih Daripada: Putri Rimba sahabatmu yang ingin setia duhai sahabatku Garijito Gondokusumo)

Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Garjito Gondokusumo Datanglah putri rimba yang cantik. agar tak kesepian di rimba nan kejam. Ku siapkan Mawar merah-putih tanda kesetian.
Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Lihat Terjemahan
Ratu Rimba Niagara Duhai putra Garjito yang tampan...
Di Rimba ini ku tak kesepian
Penghuni rimba semuanya sayangkan aku

Rela pertaruhkan nyawa demi sayangnya mereka ke aku
Ku keluar dari rimba mencari kawan
Mulanya mereka sayang padaku
Akhirnya hilang sayang
Kenapa mereka tega begitu
Sedangkan ku masih sayang padanya
Apapun aku sudah maafkan mereka
Kerna ku masih sayangkan mereka 
Kasih sayang takkan padam di hati ini...
Biarpun sudah terpadam di hati mereka
Harap putra Garjito jangan padamkan sayangmu ke aku...hihihi

Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Garjito Gondokusumo Putri rimba nan pandai dan cantik hati..aku tetap sayang padamu. Setangkai mawar merah-putih akan ku berikan padamu.

Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Lihat Terjemahan
Ratu Rimba Niagara Ye ke putra paling ganteng Indonesia...kutunggu jemputan garuda diRaja mu datang menjemputku...hihihi
Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Garjito Gondokusumo alangkah indahnya jika garudaku menjemputmu...untuk mengisi mahliga yg indah. seindah untaian katamu.

Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Lihat Terjemahan
 Alangkah indahnya jika kau lah garuda Indonesia yang sudi terimaku ku untuk sama-sama berjuang di negara mu dengan syair dan guridam puisi yang telah kurangkan untuk negara mu ....
Uruskan

6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
 Berdoalah moga Allah permudahkan perjuangan mu untuk negara mu yang tercinta...Aaamin.
Uruskan

6y
7 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI

Biarpun nyawa jadi taruhan!
Kerana dirimu adalah penyambung warisan.
Namamu akan terpahat di hati warisan,
Generasi kini dan akan datang.
Selagi ada bulan dan matahari...
Namamu tetap gah!
Perjuanganmu tetap megah!
(Bersempena Hari Ulang Tahun Kelahiran YM Kanda Sri Selamat )
Komen
Kanda Sri Selamat Setiawan T.KASIH DAN SAYA AMAT TERHARU DGN PENGHORMATAN YG DI BERIKAN.....,
Uruskan

7y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Kanda Sri Selamat Setiawan SEMOGA RAHMAT ALLAH BERSAMA KITA SEMUA..,
Uruskan

7y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Itu sahaja untuk 27hb April.
Berikut adalah beberapa lagi kenangan yang kami harap anda sukai.
Apa yang ada di langit dan di bumi berzikir pada-Nya

TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'HULUBALANG DIRAJA NUSANTARA' TENGKU BADAR AL-AHMADI, ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU, PUTRI RIMBA NIAGARA, PANGLIMA IWAN TIRTA DAN DAENG ANGGUN (1)
BERSAMA REALITIKAN CITA MOYANG HULUBALANG KITA
Duhai hulubalangku...
Sudah lama ku nantikan kedatanganmu
Allah telah memakbulkan doaku
Mengirimkan rakan seperjuangan
Untuk susah senang bersama
Duhai hulubalangku
Adakah kau ingat sumpah setia
Moyang hulubalangmu moyang hulubalangku
Agar jangan sesekali aku dan kau menjadi
Pendekar derhaka kepada Raja Bugis
Tidak akan izinkan mana-mana rakyat
Menjadi rakyat derhaka yang pasti membawa padah
Makanya jangan sesekali kau mahu berpaling tadah
Dalam perjuangan yang penuh berliku ini
Duhai hulubalangku
Jangan kau herankan perjuanganku
Aku sudah terbiasa berjuang kesendiriaan
Mencapaikan hasrat nenek moyangku yang tak tercapai
Tapi andainya kau sanggup
Melupakan kepentinganmu demi merealitikan
Hasrat dan cita-cita moyang hulubalangmu
Sudilah bersamaku
Susah senang kita bersama
Andainya aku gugur dulu sebelummu
Kau teruskanlah perjuangan ini
Aku sentiasa bersamamu
Kerana setiap langkah perjuanganmu
Adalah bayanganku
Roh perjuanganku telah bersemadi di jiwamu
Bersemadi juga di jiwa anak bangsa....
Kerana kau dan aku telah ditakdirkan
Untuk mencapaikan hasrat moyang hulubalang kita...
Rakan seperjuanganmu,
PUTRI RIMBA NIAGARA
AKULAH SANG PUTERI YANG DIKATAKAN HILANG ITU
AYUH BERSAMAKU TERUSKAN PERJUANGAN....
4 September 2013
28 Syawal 1434H

TERIMA KASIH KIRIMAN MAWAR MERAH SYURGA
Terima kasih sahabat kerana sudi menghargaiku...
Kumenyayangimu demi-Nya
Kau menyayangiku demi-Nya
Saling sayang
Saling merindui
Saling berkasih sayang
Saling berbagi ilmu dunia akhriat
Semua-Nya demi-Nya
Indah bersahabat denganmu
Berkata-kata indah
Seperti ahli Syurganya kamu
Aku dibuai dihayun
Madah pujanggamu
Mensyahdukan imanku yang selama ini ketandusan
Kau kejutkan aku dari kelalaian pilihanku sendiri
Hidupku selama ini penuh dengan pesona dunia yang melalaikan
Kau tak jemu mengirimkan padaku
Jambangan-jambangan mawar merah Syurga
Yang kau petik dari Taman-Taman Syurga
Dan tanpa merasa rugi
Kau berikan padaku jambangan bunga mawar Syurga
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Wangi-Nya kiriman mawar merah Syurga kirimanmu itu
Membuatkan hidupku amat berarti
Aku mula menghargai hidupku yang salama ini terlalai
Yang selama ini utamakan kehendak dunia daripada kehendak akhirat
Bertuah aku punyai sahabat sepertimu
Sentiasa mengingatkan aku tentang akhirat
Tentang negeri abadi yang tak akan kembali lagi ke dunia
Peluang untuk kali kedua tak akan diberi lagi
Untuk menebus segala kesalahan
Biarpun aku menangis air mata drah sekalipun
Aku tak akan dihiduokan kembali
Untuk aku beramal soleh
Walaupun hanya sekadar menyebut satu perkataan Allah
Yang bilamana dilafazkan dengan ikhlas
Boleh dikira pahala yang berlipat kali ganda
Itu belum lagi aku beramal soleh yang lain
Semuanya ada ganjaran pahala dari-Nya asalkan ikhlas
Terima kasih sahabat akhiratku
Aku terhutang kasehNya Syurga padamu
Syurga itu adalah tempat hambaNya
Yang baik -baik sepertimu
Maka kupohon pada Allah Yang Maha pemakbulkan doa
Memberikan kebahagiaan dunia akhirat untukmu
Dan memasukkanmu kedalam roh-roh mereka yang beramal soleh
Dan Allah dengan Rahmat Kaseh-Nya yang tanpa batas
Yang sukakan kepada kebaikan para hamba-Nya
Memasukkan aku juga kedalam roh-roh hamba-Nya yang
Beramal soleh...biarlah masa hidup ini kudoakan untuk diriku
Untuk dirimu agar bila sampai saatnya nanti kita dijemput Ilahi...
Inilah doa yang akan dibacakan oleh mereka yang menyayangi kita
Kerana-Nya untuk kita yang telah tiada di dunia ini....
Terima kasih sahabat akhiratku....
Kusayangimu demiNya
Harap sudi menyayangiku demiNya...
Insya-Allah di Syurga kaseh kita terpatri
Andainya aku pergi dulu sebelummu
Ku tunggumu di Pintu Syurga
Insya-Allah Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin.
Sahabat Akhiratmu Yang Menyayangimu Demi-Nya,
Ratu Rimba Niagara
22 Rabiulakhir 1435H
22 Februari 2014
RAKAN ALAMMAYAKU PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA
YA ALLAH AKU BERSYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA KERANA KAU KURNIAKAN RAKAN ALAMMAYA KU YANG TAK JEMU MENYIARKAN ILMU-ILMU DUNIA AKHIRAT
BAGAIKAN PERMATA DARI SYURGA. TERLALULAH BANYAK YA ALLAH
SEHINGGA AKU TIDAK TERKUTIP KUTIP MEMUNGUTNYA
KUKUTIP KUAGIH-AGIHKAN
LAGI KUKUTIP
LAGI KUAGIHKAN
LAGI BANYAK TAK TERKIRA
SEHINGGAKAN AKU TERUJA DALAM DUNIA SASTRAKU
SEMUA YANG HADIR DI WALL ALAMMAYAKU
ADALAH PERMATA SYURGA-MU
MAKANYA YA ALLAH
AKU BERSYUKUR
ATAS KEHADIRAN MEREKA DI WALL FB KU
MOGA ILMU-ILMU YANG DIBERIKAN
IKHLAS DIBERIKAN IKHLAS JUGA DITERIMA
TANPA ADA RASA UNTUK BERBANGGA DIRI
MELAINKAN UNTUK MENDAPAT KEREDHAAN-MU
DALAM BERBAGI ILMU DUNIA AKHIRAT DI ALAMMAYA
MOGA ILMU YANG DIBAGI-BAGIKAN DAN DIKONGSIKAN
DI ALAMMAYA INI MENJADI SEDEKAH JARIAH APABILA SUDAH MENINGGAL
INILAH MATLAMAT KAMI
SALING BERBAGI BERKONGSI ILMU DI ALAMMAYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
RATU RIMBA NIAGARA
22 Rabiulakhir 1435H
22 Februari 2014


POLITIK BERETIKA DAN SANTUN ITU INDAH
BIARPUN BERBEDA PAHAMAN POLITIK MATLAMATNYA TETAP SAMA MAHU MEMBELA NASIB RAKYAT DAN MEMAJUKAN NEGARA.
BERPOLITIK JANGAN SESEKALI MERENDAHKAN PEMIMPIN ,
BERPOLITIKLAH DENGAN RASA DAMAI DI HATI .
KARENA DAMAI DALAM "PEMILU " ITU INDAH.
BILA INDAH TIDAK TERJADINYA PERMUSUHAN ANTARA SATU SAMA LAIN SEHINGGA MEMUTUSKAN SILATURAHIM DAN MEMBUATKAN NEGARA JADI TIDAK AMAN SEPERTIMANA YANG BERLAKU DI SYRIA DAN THAILAND.
MAKANYA POLITIK CARA YANG PATUT DAN BERETIKA BISA MENGUNDANG KEDAMAIAN SEMUA PARTAI DAN RAKYAT.
KUASA YANG MENENTUKAN SIAPAKAH PEMIMPIN YANG LAYAK MEMERINTAH NEGARA ADALAH , "RAKYAT"
'KUASA YANG MENENTUKAN PEMIMPIN ADALAH RAKYAT'
RATU RIMBA NIAGARA
25 Rabiulakhir 1435H
25 Februari 2014

Cintai daku demi-Nya, karena cinta... ku menulis untukmu seluruh penghuni bumi tercinta.
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH SWT
Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w. bersabda, "Berfirman Allah Azzawajalla : 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku . Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (berzikir kepada-Ku)"
(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)
ILMU DIKAJI TELITI DI SUNGAI CABARAN TERSEDIA TITI
HIDUP ADALAH BELAJAR
Hidup adalah belajar
belajar bersyukur meski kekurangan
belajar memahami meski tak sehati
belajar ikhlas meski tak rela
belajar bersabar meski tak kuat
belajar introspeksi meski tak salah
maka dari itu tetaplah belajar untuk tetap berada di jalan yang benar,belajar lebih baik utk menjadi yang terbaik (Habib Saqof al Aydrus /Gus Atho' )
MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA
Makluman Anda
Julia Julia,Mekna Jali dan 15 yang lain menyukai kiriman anda di 💓💞~BICARA HTI K€ HTI~💞💓: "HIDUP ADALAH BELAJAR Tama Gugum Alam..."



Kami terpesona betapa indahnya bunga ciptaan Tuhan sungguh indah menawan kalbu...
Sociedad Argentina de Horticultura sedang bersama Karina Navarro Jiménez dan 45 yang lain.
Buen día amigos de SAH!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
PABILA SETETES CINTA ADA DI DALAM RELUNG HATI
DEBURAN AIR TERJUN PELANGI MENENGGELAMKAN
KEBENCIAN DI HATI!
Pabila setetes cinta ada di dalam relung hati
Dunia nampak seperti berpelangi indah
Sepanjang waktu...
Sepanjang masa...tak kira masa...
Siang dan malam
Sentiasa berbunga-bunga pelangi indah
Seperti rintik-rintik hujan
Ke tasik pelangi nan indah
Deburan air terjun pelangi
Mengindahkan
Suasana hati yang disaluti kebencian
Yang membawa penderitaan tenggelam
Dibawa arus air terjun pelangi cinta nan indah
Kini tiada apa yang dapat dilafazkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Karya Putri Rimba.
26 April 2012
AGAR KASIH TAK TERSISIH
SEBELUM TERPEJAM MATA
Tapi kamu saja yang sudi menjawab salamku ...
Yang lain jawab dalam hati...
Yang penting ku sudah kirimkan salam
Salam kasih salam rindu yang terkasih
Agar kasih tak tersisih ...
Agar mereka maafkan daku
Agar Allah ampunkan aku
Sebelum terpejam mata
Untuk selamanya.
Karya Putri Rimba.
23 April 2012


Kami terpesona betapa indahnya bunga ciptaan Tuhan sungguh indah menawan kalbu...
PETIKAN DARIPADA WALL SAID IBRAHIM)
18 April 2012
Seloka gurindam pantun akan disuburkan,
Pada anak muda agar tidak melupai;
Pusaka bangsa moyang diperjuangkan,
Ayuh bersama mewariskan agar diminati.
MOHON SOKONGAN RAKAN FB & GRUP TERCINTA
Assalamualaikum semua rakan fb dan grup yang dikasihi sepenuh jiwaku.
Dalam masa terdekat ini, Ratu Rimba Niagara buku Ratu Rimba Niagara diterbitkan, Tajuk:
1. Antolongi Puisi Allah Kau kuCinta - 347 mukasurat
2. Gema Puisi Sekali Merdeka! Merdeka Selamanya! 319 ms
3. Dimensi Karya Pujangga Nusantara Ratu Rimba Niagara 348 mukasurat
4. Novel Ratina - 159 mukasurat
Harya untuk 4 buku RM 100.00 (Tidak termasuk pos)
Berminat whatsapp ke 017 2559582
E-mail: raturimbaniagara2014@gmail.com
Moga mendapat sambutan daripada semua rakan fb dan
grup yang dikasihi sepenuh jiwaku.
Berminat sila sertakan no telefon sahabat tercinta...
"Manalah tahu dengan sokongan sahabat semua tercapailah cita-cita untuk mendirikan, "KOTA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA,' menjadi realiti dengan izinNya jua. Aamiin.
RATU RIMBA NIAGARA & CITA-CITA
Menulis sejak 1975 hingga sekarang
Menulis di alam maya 2011 hingga sekarang.
Kursus Penulisan Yang Dihadiri Anjuran:
Persatuan Penulis Negeri Sembilan (PEN), DBP, GAPENA, Persatuan Karyawan Nusantara, ASWARA, KALAM Dan PENA.
Minat berkarya sejak usia 9 tahun hingga kini, karya bertemakan KETUHANAN, Kemanusiaan, Alam, Kenegaraan, Peperangan, Kesatria, Kerohanian dalam bentuk Puisi, Pantun, Gurindam, Syair, Teater Bangsawan DiRaja, Novel,Cerpen dan Buku Kreatif Kanak-Kanak Sesuai Dijadikan Filem Animasi
Nusantara dan Antarabangsa.
Bercita-cita Mempunyai Kota Sastera ,
‘KOTA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA, Galeri RATU RIMBA NIAGARA Dan Perpustakaan RATU RIMBA NIAGARA.’
Semua bahan sastera Ratu Rimba Niagara
dijadikan produk pelancongan yang diminati semua Rakyat Nusantara sebagai tanda kasih sayang Ratu Rimba Niagara kepada semua generasi kini dan akan datang!
KARYAKU DI PERPUSTAKAANMU IMPIANKU
Alangkah bahagianya jika karya sasteraku
menjadi koleksi perpustakaan di rumah
peminatku di seluruh dunia
aduhai! kasih sayangku
ada di hati mereka.
Ada juga di perpustakaan sekolah dan pusat
pengajian tinggi IPTA dan IPTS di seluruh dunia
itulah matlamat aku berkarya
dunia karya duniaku
peminat karyaku kesayanganku!
Kasih sayangku pada peminat karya-karyaku
sentiasa hidup walaupun aku sudah tiada di dunia ini.
Duhai yang meminati karyaku
jutaan terima kasih kuucapkan padamu
kerana sudi membaca karyaku
ketahuilah olehmu setiap karyaku adalah lambang
kasih sayangku pada seluruh penghuni bumi tercinta.
Minat kalian pada karyaku amat aku terharu
teringat aku di zaman remaja
apabila melihat remaja membaca, ‘ANTOLOGI PUISI ’
kubayangkan buku yang dibaca itulah karyaku
bahagia sangat teringat di kala itu
rasanya dunia ini aku yang punya
biarpun itu cuma fantasi di kala itu
tapi dengan izinNya karya-karyaku dibaca
di alam maya, Allahu Akbar tak pernah terfikir
olehku karya-karyaku dibaca di alam maya dengan
jumlah pembaca ratusan ribu mungkin berjuta,
diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa dunia
itulah yang aku cita-citakan.
Biarlah aku tak terkenal di luar sana atau
di mana-mana, aku menulis bukan kerana nama
bukan mahu penghargaan atau mahukan pujian
aku menulis tanda aku syukur padaNya
aku menulis tanda aku sayangkan semua
penghuni bumi dan langit
semuanya aku sayang tanpa terkecuali.
Moga Allah SWT sudi membalas cintaku
dan moga semua yang membaca karyaku
sudi menyayangiku juga keranaNya.
Percayalah kasih kita tetap mekar semekar
bunga-bunga di Taman-Taman Syurgawi
berkat kita saling berkasih sayang keranaNya
kasih kita walaupun tak pernah bertemu
di alam nyata cuma di alam maya
cuma melalui karya-karyaku
kita berbicara bagaikan saudara kandung
bagaikan rakan dunia Akhirat
kita bisa menyambungkan tali ukhuwah kasih ini
sampai ke Syurga insya-Allah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Yang menyayangi semua pembaca karya sasteraku,
aku sayang kamu sesungguh sayang
aku sayang kamu kerana sejak Azali lagi
kita punyai niat yang sama saling
berkasih sayang keranaNya.
‘Karyaku Duniaku Peminatku Kesayanganku’
Yang ingin sentiasa di hatimu,
Ratu Rimba Niagara
2 Syaaban 1438H
18 April 2018
PETIKAN PERPUSTAKAAN ALAM MAYA RATU RIMBA NIAGARA
11 Syaaban 1439H
27 April 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;