Monday 25 June 2018

BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (247) BERSYUKUR PADA ILAHI


BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (247) BERSYUKUR PADA ILAHI
Wardah Abdul Rahman sedang bersama Luqman Nur Hayyan dan 15 yang lain.
Kemeriahan beribadah diteruskan dgn kedatangan sya'ban yg penuh keberkatan..raikan kehadirannya dgn penuh kesyukuran kerana masih diberikan kesempatan oleh Allah merebut ganjaran2 yg ditawarkan...salam sya'ban buat seluruh muslimin & muslimat dimana shj anda berada...
BERSYUKUR PADA ILAHI
Salam Muslim
Allah berfirman: 'Kecuali puasa,
sesungguhnya puasa itu adalah untuk-KU dan Aku memberikan balasan kepadanya kerana dia telah meninggalkan shawat dan makan minumnya kerana Aku."
#Kosongkosong #Ramadan
Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad V, Yang Di Pertuan Agong
Tarikh: 23 Mei 2012
Tempat : Dewan Kompleks Tun Abdullah Mohamad Salleh (DKTAMS), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)
Tetamu kehormat: KDYMM Sultan Muhammad V
Terbuka untuk anak kelantan UKM dan BEKASAN (Alumni Anak Kelantan UKM).
Bayaran :
1) Pelajar = RM10,
2) Alumni = RM30
3) Pensyarah = RM50
~ Hubungi Husna Mat Junoh 014-5269683 atau Nurul Akma 0145181064 untuk pendaftaran dengan segera.
p/s : hanya ada 500 tempat duduk sahaja!!!

GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH ANUGERAH ILAHI DISYUKURI
CAHAYA HIDAYAH ILAHI
08 RAMADHAN 2015
...Teruskan Membaca
Sociedad Argentina de Horticultura sedang bersama Ales Mendiola Gonzalez dan 74 yang lain.
Red Cymbidiu.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
CAHAYA HIDAYAH ILAHI
"Cukuplah Al-Quran Dan As-sunnah peganganku"
UNTUK MENDAPAT BALASAN SYURGA DARI ALLAH MESTI MENJADI HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. MOGA KITA TERGOLONG DI KALANGAN HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. AAMIIN.
...Teruskan Membaca


CAHAYA HIDAYAH ILAHI
"Cukuplah Al-Quran Dan As-sunnah peganganku"
UNTUK MENDAPAT BALASAN SYURGA DARI ALLAH MESTI MENJADI HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. MOGA KITA TERGOLONG DI KALANGAN HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. AAMIIN.
CAHAYA HIDAYAH ILAHI
08 RAMADHAN 2015
1. Allah swt walaupun tak nampak tapi dapat dirasakan kewujudan-Nya.
Bilamana Nabi Musa as ingin melihat Wajah Allah Azzawajallah hancur gunung kerana terlalu takut. Wajah Allah Azzawajallah cuma dapat dilihat di Syurgawi ketika itu semua ahli Syurga dapat melihat bagaimana jelasnya bulan dipandang begitulah jelasnya memandang Wajah Allah Azzawajallah, jika dapat melihat ... sehingga ahli Syurga terlupa nikmatnya berada di Syurga. Allahu Akbar moga kita dan seluruh keluarga kita diberi peluang bersama mendapat memandang Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah. AAmiin AAmiin AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
8 Ramadan 1436H
25 Jun 2015
Cahaya Hidayah Ilahi
04 RAMADHAN 2015
MENGENALI TENTERA TENTERA ALLAH S.W.T
SIAPA MEREKA ?
Tentera-tentera Allah
1) SUJAUL AQRA adalah ular dari neraka untuk menyeksa umat yang tidak solat. -Lebarnya besar tengkuk unta dan panjangnya sebulan perjalanan.
2) HURAISY adalah Kala Jengking dari neraka Jahannam, yang mana panjangnya ialah jarak antara langit dan bumi dan lebarnya pula dari timur hingga ke barat.
Apabila ia keluar maka malaikat Jibril a.s berkata, "Wahai Huraisy, kamu hendak ke mana dan kamu hendak mencari siapa?"
Lalu berkata Huraisy : "Aku mencari lima jenis orang ."
- Orang yang tidak mengerjakan solat.
- Orang yang tidak mahu mengeluarkan zakat.
- Orang yang mendurhakai kedua orang tuanya.
- Orang yang suka minum arak.
- Orang yang sangat suka bercakap-cakap dalam masjid hal dunia.
3) MALAIKAT ZABANIAH ialah tentera Allah yang sangat gagah dan bengis yang ditugaskan menyeksa umat manusia di neraka. Khilaf berpendapat bahawa bilangan Malaikat adalah 19 dan pendapat yang lain mengatakan bilangan malaikat Zabaniah adalah 70,000. Malaikat Zabaniah juga antara yang ditugaskan menghukum dan memukul Iblis dengan rantai dari neraka.
4) HAMALATUL ARSY ialah 4 malaikat penanggung Arasy, ada pendapat mengatakan bilangannya bertambah kepada 8 malaikat di hari kiamat kelak. Makhluk ALLAH yang paling besar. Sejarah Malaikat makhluk Allah yang besar:
-Peristiwa Israk dan Mikraj menampakkan Rasulullah kepada rupa asal para malaikat iaitu Malaikat Jibril, Mikail dan Hamalatul Arsy. Semua malaikat memiliki sayap.
a. Satu sayap Jibril seluas permukaan bumi, pendapat kedua mengatakan satu sayap seluas langit pertama. Malaikat Jibril punyai 600 sayap.
b. Satu sayap Mikail seluas 600 sayap Jibril. Mikail mempunya 1000 sayap.
c. Satu sayap Hamalatul Arsy seluas 1000 sayap Mikail. Malaikat penanggung Arasy mempunyai 1000 sayap.
5) ABABIL iaitu burung dari neraka, apabila datangnya tentera itu dilangit seperti awan hitam yang besar datang menutup bumi dengan laju.
Surat Al-Fill menceritakan kisah tentara bergajah yang menyerang kota Mekkah di tahun kelahiran nabi Muhammad s.a.w. Dalam kitab At-Tafsiru Kabir karya Fahru razy menjelaskan, nama pemimpin pasukan itu adalah Abrahah bin As-Shabah Al-Ashrami, raja Yaman.tujuannya ingin meruntuhkan Ka'bah lalu mengalihkan peribadatan haji orang-orang arab ke kuil besar(Gereja) bernama Al-Qulais yang baru dibangun di kota San'a. Tafsir itu juga secara terperinci menyebutkan bahawa ada 9 atau 12 ekor gajah yang ikutserta dalam penyerangan,yang terbesar bernama mahmud. Namun rencana itu gagal kerana datangnya burung-burung yang melemparkan pasukan tersebut dengan batu-batu kecil sampai binasa.
Dihuraikan dari pendapat bahawa Tentera Ababil membawa 3 ketul batu terbakar, 1 di paruhnya dan 2 di kedua2 kakinya. Ada pendapat lain mengatakan bahawa batu2 itu dari neraka. Mereka melemparkan batu berapi itu ke arah pasukan bergajah yang mahu meruntuhkan Ka'abah. Yang terkena batu dari arah kepalanya, akan terus keluar dari duburnya. Yang terkena dari depan, batu itu keluar dari punggungnya. Akibatnya ,tubuh gajah dan orang-orang itu berlubang seperti daun yang dimakan ulat.
TENTERA ALLAH – NYAMUK
Namruz mempunyai tentera sebanyak 700,000 penunggang kuda dengan senjata yang lengkap. Dia dengan megah dan sombongnya berkata kepada nabi Ibrahim : “Hai Ibrahim, jika tuhanmu mempunyai malaikat, kirimlah kepadaku untuk berperang denganku. Jika sanggup (kuat) rampaslah kerajaanku ini”
Nabi Ibrahimpun bermunajat kepada Allah dan berkata : “Ya Illahi, sesungguhnya Namrud dan tenteranya menunggu kedatangan tenteramu, maka kirimlah kepada mereka selemah-lemah makhlukmu iaitu nyamuk”
Ketika tentera Namrud berkumpul di padang yang luas, Allah memerintahkan nyamuk keluar dari lautan. Maka keluarlah nyamuk hingga menutupi permukaan bumi dan langit. Kemudian nyamuk berkata : “Wahai Tuhan kami, apakah yang harus kami laksanakan ?” Allah SWT berfirman : “Aku telah menjadikan rezeki kamu semua pada hari ini berbentuk daging tentera Namruz”
Allah telah memberi kekuatan kepada nyamuk, lalu ia menyerang dan menghisap darah-darah mereka. Allah memerintahkan menunda penyiksaan ke atas Namruz supaya ia dapat melihat kemusnahan tenteranya oleh tentera Allah. Maka nyamuk-nyamuk itu membiarkan Namruz sehingga ia dapat pulang ke istananya.
Nabi Ibrahim AS merasa hairan dan takjub melihat peristiwa tersebut. Kemudian Allah berfirman : “Wahai Ibrahim, demi kemuliaan dan keagunganKu, sekiranya engkau tidak meminta kepadaKu mengutus tentera nyamuk, tentu Aku akan mengirim yang lebih halus daripada nyamuk, jika 1000 jumlahnya berkumpul menjadi satu, tidak mencapai sebesar nyamuk, tentu aku musnahkan juga mereka itu dengannya”
Kemudian Allah memerintahkan seekor nyamuk untuk menyiksa Namruz. Nyamuk tersebut telah mengelilingi sepohon pokok selama 3 hari dan setelah itu diapun masuk ke dalam kepada Namruz melalui hidungnya lalu memakan otaknya selama 40 hari. Akhirnya Namruzpun mati kerana seekor nyamuk, betapa hebatnya tentera ALLAH.......
Like · Comment
18 people like this.
Mohd Azlan Ibrahim Tuhan palsu mati dengan nyamuk.
Man Taro Mohon shared
Rabeah Binti Mohd Ali Tidak diizinkan share selagi gambar kaki ditukarkan gambar lain, pokok ke bunga ke sebab lebih sopan dan beradab jika tak tukar gambar cukup sampai di sini saja man taro....sejujurnya saya tak suka berkomunikasi dengan tapak kaki, bunga, pokok, gunung atau gambar palsu bukan gambar sebenar kerana berkomunikasi pada benda kaku yang palsu moga faham.
Shah Ejam Hahahahaha..... aku x mahu share...
Rizal Reezal aduh sakitnya tuh disini Man Taro
Rabeah Binti Mohd Ali Shah Ejam tak mahu share tak apa sebab kamu baby ye....baby mana faham...hehehe
Rabeah Binti Mohd Ali Rizal Reezal tq kerana faham 100% ye hehehe
Shah Ejam iya Rabeah Binti Mohd Ali. Baby itu kan insan sunyi. walaupun enggak faham. tapi punya hidayah.
Rabeah Binti Mohd Ali Baby emang punya hidayah cuma bapa baby gunakan gambar baby bukan gambar sendiri kasihan baby digunakan bapanya untuk berkomunikasi di grup yang terdiri daripada orang dewasa berfikiran matang (waras).
Shah Ejam Lebih enak guna gambar baby ini dr sendiri. kerana hati manusia itu berbalik2. Bila wujud marah pasti ada dengki, bila dengki jadi dendam, bila dendam buat pekerjaan iblis.. jadi dr di elak perkara x baik. baik aku x tunjuk rupa....
Biar la aku seperti NUR MUHAMMAD di belakang JASAD ADAM.
Rabeah Binti Mohd Ali Baby mana tahu berprasangka buruk pada orang. Apapun terpulang kamu Shah Ejam. Bererti selepas ini kamu gak bisa berkomunikasi denganku lagi ok moga sama-sama faham. Maaf lahir bathin.
Shah Ejam Jika kamu muslim Rabeah Binti Mohd Ali. Kamu tahu apa hukum muslim putuskan silaturohim??
Rabeah Binti Mohd Ali Jika kamu tahu Islam tak akan berperasangka buruk pada orang dengan mengatakan orang dengki kepada kamu . Mengguna gambar palsu . Islam berani kerana benar ok bye.
Shah Ejam huhu kelakar la kamu ni Rabeah Binti Mohd Ali. mcm anak kecil. enggak faham apa aku maksudkan.
Rabeah Binti Mohd Ali Karena kamu anak kecil yang sombong aku undur dari kamu. Moga kamu dan bapa kamu diberikan hidayah-Nya. Aamiin.
Rabeah Binti Mohd Ali Man Taro otak jika letak di lutut tak ok inikan letak di kaki , bahasa pun bahasa kaki silap haribulan kita ditendangnya sebelum kita ditendang lebih baik kita undur diri sebab ini bulan ramadan. Moga dijauhkan daripada orang letak otak di kaki dan baby sombong lagi biadap dengan orang tua.
SEBAB KENAPA SAYA TAK SUKA BERKAWAN DAN BERKOMUNIKASI DENGAN YANG PALSU
1. Mereka yang menggunakan gambar pokok, gunung, bukit, kaki, keris, topeng, binatang, gambar palsu (gunakan gambar orang lain) seperti kita berkata dengan benda kaku dan yang menggunakan gambar palsu tiada identiti sebenar penakut, pengecut dan bila berkata sesuka hati senang hendak menfitnah, mengeji, menghina orang. Sudahlah gambar palsu, nama pun palsu.
Berani kerana benar.
2. Maka dari itu jika saya tidak like dan berkomunikasi dengan yang palsu maafkan saya.
BERKOMUNIKASI BUKAN YANG PALSU
Man Taro Mohon shared
Rabeah Binti Mohd Ali Tidak diizinkan share selagi gambar kaki ditukarkan gambar lain, pokok ke bunga ke sebab lebih sopan dan beradab jika tak tukar gambar cukup sampai di sini saja man taro....sejujurnya saya tak suka berkomunikasi dengan tapak kaki, bunga, pokok, gunung atau gambar palsu bukan gambar sebenar kerana berkomunikasi pada benda kaku yang palsu moga faham.
RATU RIMBA NIAGARA (NAMA PENA DALAM KARYA)
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015
PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU
SEJAK AZALI SERASI BERSAMA SEHINGGA KE SYURGAWI
TEMAN ALAMMAYAKU...
KITA TIDAK PERNAH MENGENAL
KERANA KAU HARGAI SASTERAKU
KITA SALING MENGENAL
ENGKAU KENAL AKU
AKU KENAL ENGKAU
KAU SAPA SASTERAKU
PASTI AKU CERIA
KAU DAN SASTERAKU
SALING BERKOMUNIKASI
SEBARIS AYAT KAU SAPA
BERBARIS-BARIS ILHAM DATANG
SASTERAKU PUISIKU
ILHAM PUN
BERTAMBAH-TAMBAH BERCAMBAH-CAMBAH
DAUNAN-DAUNAN KERING SASTERA
TERUS MENGHIJAU
BERTUNAS-TUNAS
BERBUNGA-BUNGA
BERBUAH-BUAH
MELEBAT BUAH SASTERA
SEHINGGA MENCECAH BUMI
PEHONAN SASTERAKU
BERDAUN LEBAT
BERBUNGA LEBAT
BERBUAH LEBAT
SEHINGGA MENCECAH BUMI
LALU DIPETIK PENGHUNI BUMI
BILA SEORANG MEMETIK
BUAH PEPOHON SASTERAKU
LAGI BERBUAH TIDAK BERKURANGAN SEDIKITPUN
SUDAHLAH BERBUAH LEBAT
BERBUAH SEPANJANG MUSIM
BIARPUN YANG MENANAM YANG MEMBAJAI YANG MENYIRAMI
TIADA DI DUNIA INI
PEPOHON SASTERA TETAP HIDUP TERUS MERIMBUN
MALAH BERANAK PINAK DI SERATA BUMI
SELURUH PENGHUNI BUMI BOLEH MENIKMATI
BUAH PEPOHON SASTERA
LEBIH MENGAGUMKAN
AKAR PEPOHON SASTERA
MENJALAR KE TUJUH PETALA BUMI
MENJALAR KE TUJUH PETALA LANGIT
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
PENGHUNI BUMI MENIKMATI DALAM IMAN
PENGHUNI ROH MENSYUKURI DALAM KERAHMATAN-NYA
BENARLAH RAHMAT KASIH ALLAH TIADA BATAS TIADA PENGHUJUNG-NYA
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015
(PETIKAN WALL GRUP MELAYU BANI JAWI &
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015
'PUISI-PUISIMU NILAINYA LEBIH BESAR DARI EMAS PERMATA', ASMIRA SUHADIS
SENYUM
Ku tolak ringgit berjuta
intan dan permata
ku pilih senyum
untuk mengisi ruang hati
kerana sudah sekian lama
senyum hanya terukir dibibir
tidak pernah dihati
asmira suhadis
22.57,16052012
Unlike · · Unfollow Post · Wednesday at 10:59pm near Kuala Lumpur
You and 4 others like this.
SENYUMMU PENGUBAT DI KALA DUKAKU
Duhai asmira...
Mahalnya nilai senyummu asmira
Mahalnya seperti berjuta ringgit
Wow...macam itu mahalnya
Aku tak mampu membeli senyum mu asmira
Kerana aku cuma ada daunan kasih
Sebagai pengganti wang ringgit
Sampai kapan pun aku tak bisa memiliki senyummu
Sedangkan aku ingin sangat kau senyum padaku
Mujurlah gambarmu yang tersenyum manja itu
Pengobat dukaku di kala aku rindu padamu asmira...
Itulah mahalnya senyummu
Senyumanmu ikhlas
Seikhlas hatimu
Mengukirkan senyuman
Senyummu mahal daripada jutaan ringgit
Kerana
Senyum itu satu sedekah
Karya Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
Yesterday at 7:07am · Like
Asmira Suhadis:
Terima kasih sahabat puisiku Rabeah Mohd Ali, tahukah kau sahabat bahawa dedaun kasih mu adalah peneduh, kau menjadi rimbun dan menjadi peneduh mereka yang kepanasan melalaui puisi-puisimu, nilainya lebih besar dari emas permata... dan aku tidak ada lagi yang ku damba melainkan senyuman dihati yang sahingga kini masih belum ku temui. terima kasih duhai sahabat, rimbunmu menyenangkan sekali gus juga satu amal jariah meskipun cuma dialam maya.
Yesterday at 7:15am · Unlike · 1
JALINAN PUISI CINTA BAWA KE SYURGA-NYA
Duhai sahabat yang kusayang dari dulu hingga kini...
Airmatamu airmataku
Kita sama-sama ketawa dalam duka
Kita sama-sama berpuisi
Menyulam kata-kata indah
Ada kalanya kita terluka hati dek tersalah berbicara puisi
Kerana kita insan yang tak sempurna
Makanya maafkan aku
Sepanjang persahabatan kita
Buatkan mu terluka
Aku amat percaya
Luka didunia ini masih bisa dirawat kok
Dengan saling memaafkan
Justru salam damai sampai mati kita damai
Salam rindu yang telah lama terpendam
Salam sayang...
Sayang...sayang...sayang
Padamu...
Pada semua sahabat puisi tersayang
Biar di Grup DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO
Kita berkumpul semula
Berpuisi seperti
Di taman-taman Syurga
Berpuisi seolah esok akan mati
Mana tahu kita bisa senyum
Tika hari mati
Kerana masalah remeh-temeh dunia kita sudah selesaikan
Sebelum mati
Dan Insya-Allah di akhirat nanti
Kita tidak akan ditanya
Segalanya sudah bersih hati tika di dunia
Kerana di Syurga diterima cuma amalan yang bersih
Kirim salam sayang aku pada semua sahabat
Puisi kita di sini yang pernah mengenaliku
Dan sahabat baikmu vra bella
Katakan aku minta maaf pada mereka semua
Kerana aku terdera rindu pada kawan-kawanku
Kawan-kawan puisiku
Mana tahu puisi kita yang lahir dari kalbu nan suci
Ini bisa diterima-Nya sebagai bekalan di Sana nanti
Dan sama-sama berpuisi di Di-Syurga-Nya juga
Alangkah bahagia...kekal abadi bersahabat
Berkat berkasih sayang atas nama jalinan
Puisi Cinta Bawa Ke Syurga-Nya
Allah Maha Pengasih Maha Penyayang
Berkat kasih yang tulus ikhlas... ikhlas kerana-Nya
Kita bersama mematri kasih persahabatan
Hingga ke Syurga-Nya
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya: Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
18 Mei 2012
TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
8 Ramadan 1436H
25 Jun 2015
IZINKAN KAMI BERSAMA MENUJU CINTA-MU
ALLAH JANGAN PISAHKAN AKU DAN DIA
KERANA DIA TELAH MENCURI HATIKU
UNTUK AKU TERUS MENCINTAI-MU
SEHINGGA NAFAS TERAKHIRKU
KAU HADIRKAN DIA UNTUKKU
MENTARBIYAHKAN AKU
UNTUK MENGENAL CINTA-MU
LALU AKU JATUH CINTA PADA-MU
DAN KU INGIN MEMILIKI CINTA-MU
SEBAGAIMANA CINTA-MU DIMILIKI DIA
DIA MENCINTAI-MU
MENGAJAK SEMUA MENCINTAI-MU
TOLONG JANGAN PISAHKAN AKU DAN DIA
SATUKAN HATINYA HATIKU
AGAR CINTA-MU NAN INDAH ITU
TERUKIR DI HATIKU DI HATINYA
KAMI SALING MENCINTAI
DEMI BERSAMA MERAIH CINTA-MU
TOLONG JANGAN PISAHKAN AKU DAN DIA
KERANA CINTA-MU YANG MAHA AGUNG
KAMI MAHU BERSAMA AGUNGKAN CINTA-MU
DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
BAHAWA TIADA YANG LEBIH BERMAKNA DI DUNIA INI
MELAINKAN CINTA DAN REDHA-MU
REDHA-MU SEMASA HIDUP REDHA-MU TIKA KAMI MATI
ANDAI AKU PERGI DULU SEBELUM DIA
IZINKAN AKU TUNGGU DIA DI PINTU SYURGA-MU
PERPISAHAN DI DUNIA MEMBAWA PERTEMUAN DI SYURGA
MENYAMBUNG PERCINTAAN DI SYURGA
TIADA PERPISAHAN SELEPAS PERTEMUAN DI SYURGA
BERKAT KAMI PERCAYA CINTA-MU
ADALAH YANG MAHA AGUNG
TIADA SIAPA DAPAT MENANDINGI KEKUASAAN-MU
HANYA ENGKAU YANG MAHA BERKUASA ATAS SETIAP SESUATU
DENGAN BELAS KASIHAN-MU
IZINKAN KAMI BERSAMA MENUJU CINTA-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
RATU RIMBA NIAGARA
8 Ramadan 1436H
25 Jun 2015
KASIHMU KASIHKU TERSIMPUL MATI
SAYANG DISAYANG BUAH KEPAYANG,
GUGUR DARI POHONAN JATI;
BUDI DIBALAS KASIH DAN SAYANG,
ITU TANDANYA CINTA SEJATI.
CANTIK SUNGGUH SI BUNGA MELATI,
SANTUN BERBAHASA SENTIASA DIJAGA;
CINTA SEJATI SAMPAI KE MATI,
DITERUSKAN CINTA SAMPAI KE SYURGA.
BANYAK KHASIATNYA BUAH KELAPA,
DALAM MASAKAN ENAK DIRASA;
INDAH BUDI SETAMPAN RUPA,
SANTUN BERBAHASA SETIAP MASA.
PERGI KE BENDANG MENITI TITI,
UNTUK MEMETIK SI BUNGA KEKWA;
KASIHMU KASIHKU TERSIMPUL MATI,
KUBAWA KASIH KE HUJUNG NYAWA.
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA
8 Ramadan 1436H
25 Jun 2015
CINTA DALAM REDHA ILAHI ITULAH CINTA SEJATI
Jika sayang kata sayang
jika rindu katakan rindu
jika cinta katakan cinta
tidak aku ternanti-nanti
jangan hari ini bilang cinta
esok hilang sayang
sayang bertukar benci
benci jadi dendam
rindu dipadamkan
makanya cinta sejati
cumalah igauan dalam mimpi
yang tak akan jadi nyata
iznkan aku kesendirian
menantikan pelangi cinta
membawakan kabar bahagia
cinta sejati kirimanNya
melamar cintaku demiNya...
kunantikan diperdu rindu
rindu berbunga-bunga cinta
biarpun di musim tengkujuh
tetap tak akan sepikan rindu
masih kasih dan sayang
melamar untuk merealitikan
cinta dalam redha Ilahi
itulah cinta sejati yang ditunggu
moga Allah makbulkan
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA
8 Ramadan 1436H
25 Jun 2015
BERERTINYA KEJUJURAN
Sesiapa saja boleh melafazkan jujur,
Mulut berkata lain hati bicara lain;
Jadi mana letaknya jujur,
Sejujurnya tanya hati tanyalah iman.
Kejujuran terletak pada hati,
Hati yang ikhlas tersirna kejujuran;
Orang yang jujur sentiasa dihormati,
Sahabat sejati selalu memberi sokongan.
Hati tak nampak kerana terselindung,
Perselindungan yang penuh teka teki;
Orang yang ikhlas tak perlu bimbang,
Kerana mata batin nampak di hati.
Kejujuran terserlah di hati,
Bila berkata lahir dari sanubari;
Mata berkaca sejernih air di kali,
Senyuman terukir wajah berseri.
Bila kejujuran nampak di hati,
Semua janji akan ditepati;
Bukan seindah menabur janji,
Memakan diri tak tertunai nanti.
Orang jujur ramai yang menyukai,
Bila bercakap seikhlas hati;
Bukan kejujuran sampai memakan diri,
Diperkotak katikkan sesuka hati.
Bila berkata asyik membangga diri,
Kerana rasakan hidup serba sempurna;
Perasaan orang lain tidak diambil peduli,
Sahabat menjauhkan diri kerana hati terluka.
Kejujuran buat hati jadi tenang,
Segala urusan dipermudahkan Tuhan;
Ditempuhi segala dugaan yang datang,
Moga mendapat redhaNya Tuhan.
Berertinya kejujuran dalam setiap kehidupan,
Hidup dilalui bagaikan sinar ketenangan;
Wajah berseri-seri hati penuh keceriaan,
Tiada langsung berdengki-dengkian .
Teman menyelewang hati tak keharuan,
Bila berkata tiada kebenaran;
Perkataan yang sia-sia yang diluahkan,
Persahabatan hambar tiada kekekalan.
Hati terhiris bak sembilu pilu,
Kata-kata diluahkan bagaikan hirisan;
Hirisan hati penuh pilu,
Biarkan kuundur diri jangan aku dipersalahkan.
Jangan aku dipersalahkan,
Kesan dari ketidakjujuran;
Mulut mengiyakan hati menafikan,
Itu tandanya orang mempersendakan kejujuran.
Tiada guna harta tinggi menggunung,
Hasil dari ketidakjujuran;
Hidup mewah hati tak tenang,
Bila menghadapi sakaratulmaut pasti dalam kesukaran.
Tiada ego biarpun ilmunya tinggi,
Tiada mahu membangga diri;
Kadang kala keegoaan menguji diri,
Hinggakan terlupa muhasabah diri.
Hinggakan terlupa muhasabah diri,
Merasakan hidup semuanya dimiliki;
Bila berkata semuanya meninggi diri,
Ingin hidup tak ingat mati.
Sahabat yang jujur sentiasa dicari,
Terbawa-bawa di dalam mimpi;
Bersahabat dengannya ketenangan di hati,
Persahabatan terjalin mohon diberkati.
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA
8 Ramadan 1436H
25 Jun 2015
PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU
SEJAK AZALI SERASI BERSAMA SEHINGGA KE SYURGAWI
TEMAN ALAMMAYAKU...
KITA TIDAK PERNAH MENGENAL
KERANA KAU HARGAI SASTERAKU
KITA SALING MENGENAL
ENGKAU KENAL AKU
AKU KENAL ENGKAU
KAU SAPA SASTERAKU
PASTI AKU CERIA
KAU DAN SASTERAKU
SALING BERKOMUNIKASI
SEBARIS AYAT KAU SAPA
BERBARIS-BARIS ILHAM DATANG
SASTERAKU PUISIKU
ILHAM PUN
BERTAMBAH-TAMBAH BERCAMBAH-CAMBAH
DAUNAN-DAUNAN KERING SASTERA
TERUS MENGHIJAU
BERTUNAS-TUNAS
BERBUNGA-BUNGA
BERBUAH-BUAH
MELEBAT BUAH SASTERA
SEHINGGA MENCECAH BUMI
PEHONAN SASTERAKU
BERDAUN LEBAT
BERBUNGA LEBAT
BERBUAH LEBAT
SEHINGGA MENCECAH BUMI
LALU DIPETIK PENGHUNI BUMI
BILA SEORANG MEMETIK
BUAH PEPOHON SASTERAKU
LAGI BERBUAH TIDAK BERKURANGAN SEDIKITPUN
SUDAHLAH BERBUAH LEBAT
BERBUAH SEPANJANG MUSIM
BIARPUN YANG MENANAM YANG MEMBAJAI YANG MENYIRAMI
TIADA DI DUNIA INI
PEPOHON SASTERA TETAP HIDUP TERUS MERIMBUN
MALAH BERANAK PINAK DI SERATA BUMI
SELURUH PENGHUNI BUMI BOLEH MENIKMATI
BUAH PEPOHON SASTERA
LEBIH MENGAGUMKAN
AKAR PEPOHON SASTERA
MENJALAR KE TUJUH PETALA BUMI
MENJALAR KE TUJUH PETALA LANGIT
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
PENGHUNI BUMI MENIKMATI DALAM IMAN
PENGHUNI ROH MENSYUKURI DALAM KERAHMATAN-NYA
BENARLAH RAHMAT KASIH ALLAH TIADA BATAS TIADA PENGHUJUNG-NYA
ALLAHU AKBAR
INDAHNYA PEPOHON SASTERAKU
INILAH PEPOHON SASTERA YANG AKU DAMBAKAN
YANG SELALU ADA DALAM IMAGINASIKU
DALAM ANGANKU DALAM MIMPIKU
MAKANYA AKU USAHA SELAGI DAYA SEIKHLAS HATI
AKU DIUJI DI SETIAP PENJURU
DIHINA DIKUTUK DIJELEK
AKU SUDAH TERLALI
TAPI TAK AKAN KUBIARKAN
ADA YANG CUBA MENCANTAS
PEPOHON SASTERAKU
SEKALIPUN NYAWAKU JADI TARUHAN
SEBELUM DIA MENCANTAS AKU AKAN MENCANTASNYA DULU
JIKA AKU TIDAK MENCANTAS KERANA AKU TIDAK TAHU RAHSIA HATINYA
AKU PASTI ALLAH SWT MELINDUNGI AKU
KERANA DIA BERSAMA-SAMA DENGAN HAMBA-NYA YANG MAHU MENUJU
KE JALAN JALAN CINTA-NYA
BERJALAN AKU MENUJU-NYA
BERLARI DIA KE AKU
SEDETIK AKU MENGINGATI-NYA
DIA LEBIH DEKAT DARI APA YANG AKU FIKIRKAN
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
MAKA AKU TIDAK PERLU BIMBANG
ALLAH SENTIASA BERSAMAKU
ALLAHU AKBAR
BARU AKU TAHU
KENAPA KETIKA AKU MENANAM PEPOHON SASTERA
AKU TERUS DIUJI DAN DIUJI
KERANA SEJUJURNYA AKU TIDAK MAMPU MEMBIAYAI
PEPOHON SASTERA
SEMUANYA PERLUKAN PEMBIAYAAN
AKU BUKANNYA ADA SUMBER PENDAPATAN
KERANA AKU BEKERJA BUKAN DIBAYAR GAJI
UNTUK MENDAPATKAN PEMBIAYAAN
SAMALAH AKU MENGGONCANG POKOK YANG
TAK BERDAUN TAK BERBUAH
TAPI AKU GEGARKAN JUGA POHON ITU
KERANA AKU PASTI AKAN ADA REZEKI UNTUKKU
JIKA AKU YAKIN
DENGAN KEKUASAAN-NYA
POHON ITU GUGURKAN BUAH
BUAH YANG GUGUR ITULAH KUKUTIP
BEGITULAH KEYAKINKU REZEKI DARI ALLAH
BIARPUN NAMPAK TAK LOJIK
TAPI JIKA ALLAH KATA LOJIK
YANG TAK LOJIK BISA JADI LOJIK
AKU AMAT YAKIN DENGAN KEKUASAAN ALLAH
MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
ALLAHU AKBAR
SEBAB ITU
SETIAP RAKAN FBKU
AMAT BERMAKNA BAGIKU
MEREKALAH PERMATA SYURGA
KIRIMAN ALLAH UNTUKKU SYUKURI
MEREKALAH YANG AKAN BERSAMAKU
BEKERJASAMAKU SEIKHLAS HATI
MEREALITIKAN CITA-CITA PEPOHON SASTERAKU
ANDAI DIA TIADA NIAT SEBESAR ZARAHPUN UNTUK
MENJAYAKAN MISI DAN VISI CITA-CITA SASTERAKU
WUJUD MACAM TAK WUJUD
MENGANGGAP CITA CITA SASTERAKU
CUMALAH DONGENGAN YANG TIDAK AKAN JADI NYATA
TIDAK PERCAYA AKAN TAKDIR ALLAH MENDAHULUI
PENGETAHUAN HAMBA-NYA
MOGA DIJAUHKAN AKU RAKAN ALAMMAYA SEPERTI ITU
MOGA ALLAH KETEMUKAN RAKAN ALAMMAYA
YANG FAHAM ERTI QADA DAN QADAR
MENGAPA ALLAH BUKAKAN HATINYA MENJADI RAKAN ALAMMAYAKU
BUKANLAH HANYA SEKADAR WUJUD TAPI TAK WUJUD
MEMBERI SEDIKIT IDEA PUN TIDAK LIKE PUN TIDAK
SEDANGKAN JIKA DIA LIKE DAN DIBERIKAN SEDIKIT IDEA
TIDAK RUGI PUN
JIKA LIKE , KOMENTAR PUN PELIT BIN BAKHIL
APA LAGI MAHU MENGELUARKAN DANA BAGI MEMBIAYAI
PEPOHON SASTERAKU
PERNAH AKU TERDESAK
UNTUK MENYELAMATKAN PEPOHON SASTERAKU
MATI KERANA TIADA PEMBIAYAAN
AKU TERLALU TERDESAK TIKA ITU
SELAMA INI JIKA TERDESAK
ADA HARTA BERHARGA KUCAGARKAN
ITULAH YANG MENYELAMATKAN PEPOHON SASTERAKU
MAKANYA KERANA SUDAH TIADA
AKU BERANIKAN UNTUK MEMOHON BANTUAN DARI
RAKAN ALAMMAYAKU
AKU YAKIN DIA BISA MEMBANTU
SEJUTA ALASAN YANG DIBERIKAN
KERANA AKU TIDAK MAHU MENYUSAHKAN MEREKA
AKU REMOVEKAN MEREKA
KERANA AKU TIDAK MAHU MENYUSAHKAN MEREKA
PASTI MEREKA BILANG PADAKU
'MENGAMBIL KESEMPATAN DALAM KESEMPITAN'
MOGA ALLAH JAUHKAN AKU BERTEMU DAN BERKAWAN
MEREKA YANG PELIT BIN BAKHIL
BIARLAH MEREKA YANG PELIT BIN BAKHIL
BERKAWAN DENGAN SEKUFU DENGANNYA
SAMA-SAMA PELIT LIKE
SAMA-SAMA PELIT KOMENTAR
SAMA-SAMA PELIT HARTA
PASTI MEREKA BAHAGIA DAN TENANG MENENANGKAN
BERKAWAN SERASI BERSAMA
TIADA YANG MENGANGGU KETENANGAN MEREKA
AKU TAK AKAN MENANTI DAN TERNANTI-NANTI
KERANA AKU TAK PASTI MEREKA AKAN BERUBAH
UNTUK MENJADI SEORANG YANG PEMURAH
KERANA SIFAT PEMURAH ITU HANYA ALLAH SAHAJA
YANG DAPAT MEMBERIKAN HIDAYAH-NYA
AKU TIDAK MAHU LAGI MENJADI SI PUNGGUK
MERAYU-RAYU HINGGA TIDAK BERSUARA
DENGAN HANYA MEMINTA SIMPATI DARI SEORANG KAWAN ALAMMAYA
'DUHAI KAWAN ALAMMAYAKU TOLONGLAH AKU
AKU TIDAK BERDAYA KINI
LIKE LAH KARYAKU
KOMENTAR LAH KARYAKU
TOLONG BIAYAI KARYAKU
TOLONGLAH!TOLONGLAH !TOLONGLAH!'
BIARPUN BERJUTA KALI TETAP KAU SEPIKAN
KAU PERSENDAKAN
ADAKAH ITU KAWAN SETIAKAWAN
FAHAM BUAT BUAT TAK FAHAM
TEGA MEMBIARKAN AKU MENJADI SI PUNGGUK
YANG MALANG MENGHARAP KAWAN SETIAKAWAN
TAPI ITU CUMALAH MIMPI YANG MENGHAMPAKAN
MAKANYA DENGAN BELAS KASIHANMU
TINGGALKANLAH AKU
AKU TAK TEGA KAU SEKSA AKU BEGINI
AKU RELAKAN PERPISAHAN INI
KERANA JIWAKU HANYA HIDUP PADA KAWAN SETIAKAWAN
BUKAN KAWAN YANG MEMBUAT AKU TERSEKSA
SAMPAI AKHIR HAYATKU
AKU MERAYU PADAMU
TINGGALKAN AKU
ANDAI TIADA SEBESAR ZARAHPUN
KAMU MAHU MENJADI KAWAN SETIAKAWANKU
SELEPAS RAYUAN TERAKHIRKU INI
KAMU MASIH LAGI MEMBISU SERIBU BAHASA
TANPA ADA RESPON APA-APA
TAHULAH AKU KAMU BENAR-BENAR KAWAN
ALAMMAYA YANG BUKAN AKU HARAPKAN..
MAKANYA SUDILAH MAAFKAN AKU ANDAINYA
SASTERAKU TIADA LAGI WUJUD DI SKRINMU...
APAPUN AKU TETAP DOAKAN
AGAR KAMU SUKSES
APA YANG KAMU PERJUANGKAN DALAM HIDUP
YANG SINGKAT INI
DI DUNIA KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN
DI SYURGA KAULAH SAHABATKU YANG TIDAK AKAN LAGI MEMBUATKU
TERSEKSA DISEPIKAN KAMU ...DI SYURGA KITA SALING MEMBAHAGIAKAN
SALAM DIJAWAB SALAM SENYUM DIBALAS SENYUM SEMUANYA SALING MENSEJAHTERAKAN ALLAHU AKBAR BAHAGIA ABADI DI KALA ITU
LEBIH MEMBAHAGIAKAN DI KALA KITA BERSAMA RASULULLAH MENATAP WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH DI SYURGAWI SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR INDAH-NYA DI KALA ITU MOGA ALLAH MAKBULKAN PERTEMUAN KITA DI SYURGAWI MENYAKSIKAN BERSAMA CINTA KITA BERPADU BERSAMA CINTA ALLAH TUHAN SEMESTA ALAM ALLAHU AKBAR
ALLAHU AKBAR
KERANA KETERUJAAN AKU MENCAPAI CINTA ALLAH DAN RASULULLAH
MAKANYA AKU CUMA DAMBAKAN RAKAN ALAMMAYAKU
YANG KUIBARATKAN INDAHNYA PERSAHABATANKU DENGANNYA
DIA ADALAH PERMATA SYURGAKU KURNIAAN ILAHI
INDAHNYA PERSAHABATANKU DENGANNYA SEPERTI INDAHNYA
PELANGI DI MALAM HARI
DIALAH YANG DITAKDIRKAN UNTUK AKU IMANI
BAHAWA DIA ADALAH TEMAN DUNIA AKHIRATKU
SEJAK AZALI LAGI SERASI BERSAMA SEHINGGA KE SYURGAWI
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA
8 Ramadan 1436H
25 Jun 2015
TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA
TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI ...
Teruskan Membaca

ALLAHU AKBAR ALLAH MAHA BERKUASA DI ATAS SETIAP SESUATU.
افزن شاهرودن زينودن‎ sedang bersama Abdul Fatayassin dan 40 yang lain.
04 RAMADHAN 2015
MENGENALI TENTERA TENTERA ALLAH S.W.T
SIAPA MEREKA ?
Tentera-tentera Allah
1) SUJAUL AQRA adalah ular dari neraka untuk menyeksa umat yang tidak solat. -Lebarnya besar tengkuk unta dan panjangnya sebulan perjalanan.
2) HURAISY adalah Kala Jengking dari neraka Jahannam, yang mana panjangnya ialah jarak antara langit dan bumi dan lebarnya pula dari timur hingga ke barat.
Apabila ia keluar maka malaikat Jibril a.s berkata, "Wahai Huraisy, kamu hendak ke mana dan kamu hendak mencari siapa?"
Lalu berkata Huraisy : "Aku mencari lima jenis orang ."
- Orang yang tidak mengerjakan solat.
- Orang yang tidak mahu mengeluarkan zakat.
- Orang yang mendurhakai kedua orang tuanya.
- Orang yang suka minum arak.
- Orang yang sangat suka bercakap-cakap dalam masjid hal dunia.
3) MALAIKAT ZABANIAH ialah tentera Allah yang sangat gagah dan bengis yang ditugaskan menyeksa umat manusia di neraka. Khilaf berpendapat bahawa bilangan Malaikat adalah 19 dan pendapat yang lain mengatakan bilangan malaikat Zabaniah adalah 70,000. Malaikat Zabaniah juga antara yang ditugaskan menghukum dan memukul Iblis dengan rantai dari neraka.
4) HAMALATUL ARSY ialah 4 malaikat penanggung Arasy, ada pendapat mengatakan bilangannya bertambah kepada 8 malaikat di hari kiamat kelak. Makhluk ALLAH yang paling besar. Sejarah Malaikat makhluk Allah yang besar:
-Peristiwa Israk dan Mikraj menampakkan Rasulullah kepada rupa asal para malaikat iaitu Malaikat Jibril, Mikail dan Hamalatul Arsy. Semua malaikat memiliki sayap.
a. Satu sayap Jibril seluas permukaan bumi, pendapat kedua mengatakan satu sayap seluas langit pertama. Malaikat Jibril punyai 600 sayap.
b. Satu sayap Mikail seluas 600 sayap Jibril. Mikail mempunya 1000 sayap.
c. Satu sayap Hamalatul Arsy seluas 1000 sayap Mikail. Malaikat penanggung Arasy mempunyai 1000 sayap.
5) ABABIL iaitu burung dari neraka, apabila datangnya tentera itu dilangit seperti awan hitam yang besar datang menutup bumi dengan laju.
Surat Al-Fill menceritakan kisah tentara bergajah yang menyerang kota Mekkah di tahun kelahiran nabi Muhammad s.a.w. Dalam kitab At-Tafsiru Kabir karya Fahru razy menjelaskan, nama pemimpin pasukan itu adalah Abrahah bin As-Shabah Al-Ashrami, raja Yaman.tujuannya ingin meruntuhkan Ka'bah lalu mengalihkan peribadatan haji orang-orang arab ke kuil besar(Gereja) bernama Al-Qulais yang baru dibangun di kota San'a. Tafsir itu juga secara terperinci menyebutkan bahawa ada 9 atau 12 ekor gajah yang ikutserta dalam penyerangan,yang terbesar bernama mahmud. Namun rencana itu gagal kerana datangnya burung-burung yang melemparkan pasukan tersebut dengan batu-batu kecil sampai binasa.
Dihuraikan dari pendapat bahawa Tentera Ababil membawa 3 ketul batu terbakar, 1 di paruhnya dan 2 di kedua2 kakinya. Ada pendapat lain mengatakan bahawa batu2 itu dari neraka. Mereka melemparkan batu berapi itu ke arah pasukan bergajah yang mahu meruntuhkan Ka'abah. Yang terkena batu dari arah kepalanya, akan terus keluar dari duburnya. Yang terkena dari depan, batu itu keluar dari punggungnya. Akibatnya ,tubuh gajah dan orang-orang itu berlubang seperti daun yang dimakan ulat.
TENTERA ALLAH – NYAMUK
Namruz mempunyai tentera sebanyak 700,000 penunggang kuda dengan senjata yang lengkap. Dia dengan megah dan sombongnya berkata kepada nabi Ibrahim : “Hai Ibrahim, jika tuhanmu mempunyai malaikat, kirimlah kepadaku untuk berperang denganku. Jika sanggup (kuat) rampaslah kerajaanku ini”
Nabi Ibrahimpun bermunajat kepada Allah dan berkata : “Ya Illahi, sesungguhnya Namrud dan tenteranya menunggu kedatangan tenteramu, maka kirimlah kepada mereka selemah-lemah makhlukmu iaitu nyamuk”
Ketika tentera Namrud berkumpul di padang yang luas, Allah memerintahkan nyamuk keluar dari lautan. Maka keluarlah nyamuk hingga menutupi permukaan bumi dan langit. Kemudian nyamuk berkata : “Wahai Tuhan kami, apakah yang harus kami laksanakan ?” Allah SWT berfirman : “Aku telah menjadikan rezeki kamu semua pada hari ini berbentuk daging tentera Namruz”
Allah telah memberi kekuatan kepada nyamuk, lalu ia menyerang dan menghisap darah-darah mereka. Allah memerintahkan menunda penyiksaan ke atas Namruz supaya ia dapat melihat kemusnahan tenteranya oleh tentera Allah. Maka nyamuk-nyamuk itu membiarkan Namruz sehingga ia dapat pulang ke istananya.
Nabi Ibrahim AS merasa hairan dan takjub melihat peristiwa tersebut. Kemudian Allah berfirman : “Wahai Ibrahim, demi kemuliaan dan keagunganKu, sekiranya engkau tidak meminta kepadaKu mengutus tentera nyamuk, tentu Aku akan mengirim yang lebih halus daripada nyamuk, jika 1000 jumlahnya berkumpul menjadi satu, tidak mencapai sebesar nyamuk, tentu aku musnahkan juga mereka itu dengannya”
Kemudian Allah memerintahkan seekor nyamuk untuk menyiksa Namruz. Nyamuk tersebut telah mengelilingi sepohon pokok selama 3 hari dan setelah itu diapun masuk ke dalam kepada Namruz melalui hidungnya lalu memakan otaknya selama 40 hari. Akhirnya Namruzpun mati kerana seekor nyamuk, betapa hebatnya tentera ALLAH.......

Adindaku Redi
....
cintamu akan sentiasa mewangi
jika kau sentiasa bersangka baik pada-Nya
dan jika Tuhan memelukmu
pasti sinar nur kasih-Nya menerangi
kalbu mu dan pasti kau akan sentiasa tenang
setenang air di kali Syurga...
PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012


POHON RENDANG YANG MERENDANG
ranting cemara itu tak jadi patah
kerana kulit batangnya tak jadi terbelah
disaluti oleh getah yang masih bergetah
mengukuhkan ranting yang hampir terkulai layu
sekarang ini ranting itu hidup
lebih kukuh atas takdir yang bukan pintanya untuk patah
karena dia tak mudah mengalah
pantang maut sebelum berjuang
makanya dia berterima kasih kepada
lelehan getah yang sudi
menyaluiti rantingnya yang hampir patah
membuatkan dia hidup
lebih kukuh
untuk sama berbakti
kepada penghuni bumi
yang sudi berteduh di pohonnya yang rendang
dan akan terlafazlah...
Syukur Alhamdullillah pada
Pohon rendang yang merendang
dengan izin-Nya
dapat berteduh
dari panahan petir
apabila dia memetir..
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012


SUDI BERPUISI BERSAMAKU
rinduku tak akan hilang selagi kau ikhlas
menjadi rakan sastraku
sudi berpuisi bersamaku
jika kau melangkah pergi
tanpa senyum tawamu lagi
tahulah aku kau sudah jemu padaku
dan maafkan aku jika
aku tahu puisiku tak
setandingmu yang
pandai berpuisi
izinkan aku
belajar darimu
gimana
menulis puisi
agar diterima
oleh semua
yang pandai berpuisi indah...
PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012


YA ALLAH KAMI YAKIN SEYAKIN YAKIN-NYA
Ya Allah
Mati itu pasti
Seksa kubur itu pasti
Alam barzah itu pasti
Alam akhirat itu pasti
Siratul mustaaqim itu pasti
Syurga itu wujud
Neraka itu wujud
Semuanya benar tiada yang tak benar melainkan benar
Semuanya kami yakin
Yakin seyakin yakinnya
Maka terimalah taubatku
Terimalah amalanku
Agar aku
Mati dalam keadaan tenang
Dihindari seksa kubur
Menempuhi alam akhirat yang bahagia selamanya
Meniti siratul mustaqim dengan mudah tanpa azab sengsara
Masuk ke Syurga bersama-sama dengan hamba-Mu
Yang terselamat daripada segala azab sengsara neraka.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
BERKATNYA TALI SILATURRAHIM YANG MAHU
KE JALAN-JALAN KETUHANAN
IKATAN UKHUWAH PERSAHABATAN DI DUNIA DIPATRIKAN HINGGA KE SYURGA INSYA-ALLAH AAMIIN.
MOGA SETIAP YANG HADIR DALAM HIDUPKU KASIH DAN CINTA-NYA SESEJUK EMBUN DI WAKTU PAGI...PASTI JIWAKU PUN SESEJUK EMBUN DI WAKTU PAGI SETENANG AIR DI KALI SYURGA SETENANG JIWA YANG INGIN TENANG TIKA BERTEMU DENGAN TUHANKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.
Doa setulus ikhlas untuk semua rakan fbku , rakan grupku dan semua pembaca setia karyaku di alam maya.
Moga Allah Azzawajallah makbulkan . Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012

MOGA SETIAP YANG HADIR DALAM HIDUPKU KASIH DAN CINTA-NYA SESEJUK EMBUN DI WAKTU PAGI...PASTI JIWAKU PUN SESEJUK EMBUN DI WAKTU PAGI SETENANG AIR DI KALI SYURGA SETENANG JIWA YANG INGIN TENANG TIKA BERTEMU DENGAN TUHANKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.


BERSYUKUR DEMI SESUAP NASI 

Seorang anak miskin menangis karena kelelahan dalam bekerja, ia bekerja untuk memenuhi biaya hidupnya sendiri..... Ajarkanlah rasa kesyukuran pada adik-adik kita yang masih kecil,, bahwasannya mereka tak perlu bekerja keras
 hingga menangis hanya untuk mendapatkan sesuap nasi setiap harinya..... 

By: Dedy Kurniawan
Unlike · · Share · Saturday at 10:06am · 

You like this.

HENTIKAN TANGISANMU CUCUKU

Cucuku...
Siapakah yang setega itu menzalimimu sayang...
Demi sesuap nasi kau didera oleh kedua orang tuamu memanglah Sekejam manusia
Apakah ibu bapamu itu manusia atau pun haiwan...
Haiwan pun sayangkan anaknya...
Sanggup bertarung nyawa mencari sesuap rezeki untuk keluarga Tercinta....

Cucuku....
Umurmu yang setahun jagung itu
Mana bisa mungkin menanggung beban itu sayang....
Mari ke sini sayang....
Biar nenda yang tanggung bebananmu itu
Tapi boleh ke nenda memikul beban yang kau pikul itu sayang...
Aduh! Beratnya....!
Nenda pun tak mampu hendak membantumu
Sayang... memandangkan kudrat nenda
Cuma tinggal tersisa sayang....
Karena nenda sudah tidak mampu membantumu
Kan nenda seru seluruh penghuni rimba ini membantumu sayang....
Tunggulah....tungguhlah... tunggulah...
Sebentar lagi hulubalang nenda datang membantumu agar kau tak Perlu bersusah payah mencari rezeki lagi...
Biarlah kau membesar seperti kanak-kanak yang lainnya...
Membesar dengan ilmu pelajaran karena itulah yang menentukan nasib Generasimu tak berulang kembali!

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012
Uruskan
My flowers sedang bersama Dhamah Syifflah dan 6 yang lain.
~ Sesegar bunga dijernih embun...
~ Rusie...
Komen
Ratu Rimba Niagara MOGA SETIAP YANG HADIR DALAM HIDUPKU KASIH DAN CINTA-NYA SESEJUK EMBUN DI WAKTU PAGI...PASTI JIWAKU PUN SESEJUK EMBUN DI WAKTU PAGI SETENANG AIR DI KALI SYURGA.
6 tahun yang lepas
PERTUBUHAN SILAT SENI GAYONG MALAYSIA
Al-Fatihah..23 Jun 1991...Dato' Meor Abd Rahman bin Uda Mohd Hashim telah kembali ke rahmatullah...Kini genap sudah 21 tahun pemergiannya...Semoga Allah mencucuri rahmat dan menempatkannya di sisi orang-orang yang mukmin...Amin
Komen
Ratu Rimba Niagara Moga rohnya ditempatkan di kalangan roh-roh hamba-Nya yang beriman dan beramal soleh. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.


RAKAN FBKU PERMATA DARI SYURGA
Duhai rakan FB ku...
Manis katamu
Anggun budimu
Kemilauan imanmu
Percayalah hidupmu kan selalu bahagia
JIka sentiasa bersangka baik pada-Nya
PASRAH AKAN SEGALA KETENTUAN-NYA
Hidup suburlah bunga-bunga cinta
Syurgamu pada semua rakan-rakanmu
Kerana mereka adalah anugerah dari-Nya
Bagaikan permata dari Syurga...
PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012
SAYANG SEMUA KHAZANAH WARISAN BANGSA

Yang Di Hormati Prabu Sri Narayana KusumaKuningan

Di wajahmu ada ketenangan
Di hatimu ada kelembutan
Di jiwamu penuh kasih sayang
Sayang semua khazanah warisan bangsa
Agar tak hilang di telan zaman
Agar dapat dihargai generasi kini dan akan datang
Agar dapat diwarisi zaman berzaman
Besarnya pengorbananmu
Pada bangsa dan negara

Perjuanganmu suci murni
Aku amat terharu
Dengan susah payahmu itu
Dan ku tahu
Hidupmu penuh dengan perjuangan
Perjuangan yang tak mengenal erti jemu
Dan putus asa
Demi menjaga khazanah warisan bangsa

Kaulah moyang yang bertanggungjawab
Kepada anak cucu mu
Makanya
Anak cucu sentiasa menghargai jasamu
Yang mengharum di hati mereka
Seharum ambar kasturi

Moga Allah Azzajawallah meredhoi hidup matimu
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012

6 tahun yang lepas
SABARLAH MENANTI
Ombak rindu...
Kurindumu tapi rinduku
Diheret ombak badai membadai
Untuk menghalang rinduku padamu
Namun kerana rinduku ke kamu
Tak pernah padam
Bila mana kau sudi singgah di laman kasihku
Makanya rinduku terbalas jua
Dengan menyeru namamu
Menyahut seruanmu
Untuk berlagu puisi bersama-sama
Berlagu puisi tentang rindu
Tentang rindu yang tak akan disepikan
Buat selamanya...
Terima kasih ombak rindu
Kerana sudi menumpangkan kasihmu
Yang suci murni
Sesuci deruan ombak mu
Memanggil namamu
Dengan penuh kasih dan sayang kerana-Nya
Duh aku terlena dalam buai mimpi yang syahdu
Kau kirimkan sejambak doa kasih suci untuku
Dan kau lafazkan
Aku rindu dan cintakan kamu kerana-Nya
Sabarlah menanti...
Karya : Putri Rimba Niagara
25 Jun 2012

Rimbunan Kehijauan Kerinduan Cinta Ini
Di rimbunan kehijauan ini...
Ku menanti cinta dan rindu darinya
Cintaku indah seindah di hijauan ini
Saujana mata memandang
Redup ...
Pabila disinari mentari senja
Bertambah indah cahaya
Kemilau kehijauannya
ALLAHU AKHBAR terlalu indah
Jiwa tenang
Hati penuh kedamaian
Menanti balas cintanya
Di perdu senja kehijauan
Mengembara bersama
Pergi ke destinasi pasti
Pulang ke pangkuan Ilahi
Dalam redha dan cinta Ilahi
Itulah yang kudambakan
Moga dia jua begitu
Kerana wujud perasaan keyakinan
Cinta kerana-Nya aku menunggu
Dan menunggu tanpa jemu
Ku pasti cinta di rimbunan
Kehijauan membawa
Jalan-jalan redha-Nya Ilahi
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
24 Jun 2012

6 tahun yang lepas
SETIAP SAHABATKU ADALAH PERMATA DARI SYURGA
Duhai sahabatku setiap sahabatku adalah permata dari Syurga...
Jika diberi pilihan samada pilih intan permata atau pun sahabat sejati...kan kupilih sahabat sejati...kerana sahabat sejati selalu ingatkan aku tentang mati...tentang hari akhirat...tentang betapa indahnya saling sayang menyayangi kerana-Nya selalu berbicara bahasa-bahasa Syurga dan bahasa-bahasa akhirat sentiasa ingin mengajak ke jalan-jalan Nur Ilahi dan Redha Ilahi...itulah sahabat yang kudambakan dalam hidupku.
Sahabatku...bukanlah aku ini terlalu sempurna baik kerana mahu mendapat sahabat-sahabat yang baik semurni hati tapi tak salahkan aku berimpian mendapat sahabat sebegitu dalam hidupku yang cuma tersisa ini... mana tahu berkat bersahabat dengan mereka yang ingin menjadi ahli Syurga...tika hari matiku nanti jiwaku tenang ketika bertemu dengan-Nya...begitu juga semua sahabat-sahabatku...
Dan boleh kita teruskan persahabatan dari dunia ini hingga ke Syurgawi...Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012

BUAT SIDIA AGAR MENGERTI...
Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku
begitulah kuatnya rinduku ke kamu....
cumanya aku tak tega menanggung sakitnya
terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu,
aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah
nyawa menjemputku pulang.
Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu...
berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...
aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu dan bukan kau yang menjawab...cuma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa?
Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
karna setiap yang hadir dalam hidupku biar pun cuma di alam maya...
dia adalah lebih berharga daripada permata berharga...
makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengubat rindumu ke aku....dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.
Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
yang kita adalah teman paling sejati selepas itu kita tidak perlu
lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku
sayang kamu demi-Nya makanya terimalah ikatan suci ini demi-Nya.
ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT YANG ADA DI
SASTRAMU SASTERAKU
Moga apa yang aku ukirkan di daunan kasih ini membuka hatimu untuk membalas rinduku...agar aku tak sepikan kamu di ombak rindu...
maaf aku terpaksa begitu kerana kutahu sepi itu adalah pengubat rindumu...makanya biarlah kita sepi.. dan terus sepi....dalam bahasa yang kita sendiri faham apa itu makna sepi tanpa kabar berita.....
Yang merindui mu di ombak rindu,
Putri Rimba Niagara.
25 Jun 2012


Ratu Rimba Niagara berkongsi siaran.
12 jam
Datuk Haji Faiz
USAH BERSEDIH
1. Andaikata kamu dikhianati atau dilukai oleh mereka yg mempunyai talian kekeluargaan dgn kamu, usah bersedih. Ingatlah peristiwa Yusuf as, yg dikhianati oleh saudara2nya...
2. Andaikata ibubapa kamu, atau mereka yg kamu kasihi, menentang kamu ketika kamu berjalan di atas jalan kebenaran, usah bersedih. Ingatlah peristiwa Ibrahim as, yg dihumban ke dalam api oleh ayahandanya...
3. Andaikata kamu buntu di dalam permasalahan dan tidak nampak jalan keluar, usah bersedih. Ingatilah kisah Yunus as, yg terperangkap di dlm perut ikan.
4. Andaikata kamu didatangi penyakit, dan seluruh anggota badan kamu di landa kesakitan, usah bersedih. Ingatilah kisah Ayub as, yg ditimpa kesakitan dan pelbagai penyakit, disamping kehilangan ahli keluarganya.
5. Andaikata kamu melihat akan adanya kekurangan atau kelemahan pada diri kamu, usah bersedih. Ingatlah kisah Musa as, yg tidak dapat bertutur dgn sempurna.
6. Andaikata kamu difitnah dan dicaci oleh manusia di sekelilingmu, usah bersedih. Ingatilah kisah Aisyah ra, yg sabar setelah difitnah sehingga satu kota memperkatakannya...
7. Andaikata kamu rasa kesunyian dan keseorangan serta tiada yg membantu, usah bersedih. Ingatilah kisah Adam as, yg diturunkan ke muka bumi bersendirian sebelum bertemu kembali Hawa.
8. Andaikata kamu rasakan tidak ada kewajaran akan apa yg perlu kamu lakukan, serta detikan hati tertanya mengapa ianya terjadi, usah bersedih. Ingatilah kisah Nuh as, yg tanpa keluh dan tanpa tahu sebabnya, terus membina bahtera yg besar tanpa soal...
9. Andaikata kamu diherdik dan dicerca oleh saudara mara kamu lantaran kamu memilih agama dan kehidupan akhirat berbanding kehidupan dunia, usah bersedih. Ingatilah kisah Muhammad saw, yg dipulaukan dan diperangi oleh keluarganya yg terdekat...
Subhanallah... Masyaallah.. Allahuakbar...
Allah swt mewujudkan personaliti yg hebat2 ini sebelum kita, dan mendatangi mereka dgn pelbagai ujian dan cabaran, dgn tujuan agar satu hari nanti, manusia spt saya dan kamu, bila mana berhadapan dgn sebarang musibah dan tribulasi, tidak perlu berkata "KENAPA AKU?"

SAYANGKU SAYANGMU
BismillahirRahmanirRahim
Assalamualaikum wr wb
Salam rindu dariku untuk semua teman di ombak rindu
Kurindu kalian serindu rindunya
Apa kabar kalian semua yang dikasihi
Sudah lama kita tak ketemu di ombak rindu
Di ombak rindulah kita selalu bercanda
Bercanda tentang hati
Bercanda tentang rindu
Bercanda tentang cinta
Bercanda tentang perasaan
Semuanya meluahkan apa yang tersirat di hati
Yang berbunga cinta
Yang berkudup rindu
Yang berawan gerhana
Yang berceria pelangi cinta
Rindu dan cinta penawar sepi
Pabila pelangi cinta datang hilanglah sepi
Semuanya bermadah
Tentang rindu
Tentang cinta
Tentang sepi
Rindu yang dirindui
Cinta yang dicintai
Sepi yang disepikan
Semua terangkum dalam
Bahasa jiwang-jiwang
Di sini ku yakin semuanya
Berjiwa jiwang-jiwang
Mereka yang berjiwa jiwang-jiwang
Pastinya seorang yang
Penyayang
Berlembut hati
Pemaaf
Berkata yang mengundang
Rindu
Sayang
Cinta...
Rindu ...sayang...cinta...
Semuanya kerana-Nya
Semua insan tiada yang sempurna
Adatlah jika wujud terasa hati...sakit hati...menderita hati
Tapi jika diikutkan hati pasti merana diri
Untuk mengikis yang negatif itu
Saling memaafkan
Saling melupakan
Buang yang keruh ambil
Yang jernih
Barulah datang yang jernih-jernih belaka
Pabila fikiran sudah jernih
Tiada apa yang difikirkan lagi
Adalah sebuah
Persahabatan yang indah-indah
Berkata yang indah-indah
Tiada dilukai dan terlukai
Kerana sudah sayang menyayangi
Dan tiada rasa iri di hati
Melainkan
Sayangku sayangmu
Kerana-Nya
Barulah aman roh dan jasad
Hidup bertemanan
Bagaikan di Syurgawi
Insya-Allah Aamiin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Jun 2012
INDAHNYA BAHASA HATI BAHASA JIWA BAHASA KALBU
Indah bagi yang mengerti bahasa hati
bahasa jiwa bahasa bangsa
bahasa yang boleh mengusutkan fikiran
bahasa yang boleh menenangkan jiwa
tapi yang kupilih bahasa yang mententeramkan kalbu
mendamaikan roh dan jasad
moga pertemuan antara dua hati ini
kekal abadi disatukan di alam realiti
berbicara empat mata satu hati
sehati sejiwa mengungkap kata bahasa hati bahasa jiwa
indahnya pertemuan di kala itu
bagaikan hidup di alam fantasi tapi realiti
saling mengerti saling memahami
bahasa hati bahasa jiwa
cuma yang mengerti betapa indahnya
bahasa hati bahasa jiwa bahasa kalbu
bahasa yang mendamaikan roh dan jasad
bahagia...
Karya Putri Rimba Niagara
14 Mei 2012

JALINAN PUISI CINTA BAWA KE SYURGA-NYA
Duhai sahabat yang kusayang dari dulu hingga kini...
Air matamu air mataku
Kita sama-sama ketawa dalam duka
Kita sama-sama berpuisi
Menyulam kata-kata indah
Ada kalanya kita terluka hati dek tersalah berbicara puisi
Kerna kita insan yang tak sempurna
Makanya maafkan aku
Sepanjang persahabatan kita
Buatkan mu terluka
Aku amat percaya
Luka didunia ini masih bisa dirawat kok
Dengan saling memaafkan
Justru salam damai sampai mati kita damai
Salam rindu yang telah lama terpendam
Salam sayang...
Sayang...sayang...sayang
Padamu...
Pada semua sahabat puisi tersayang
Biar di wall grup ini
Kita berkumpul semula
Berpuisi seperti
Di taman-taman Syurga
Berpuisi seolah esok akan mati
Mana tahu kita bisa senyum
Tika hari mati
Kerna masalah remeh-temeh dunia kita udah selesaikan
Sebelum mati
Dan Insya-Allah di akhirat nanti
Kita tidak akan ditanya
Segalanya sudah bersih hati tika di dunia
Kerna di Syurga diterima cuma amalan yang bersih
Kirim salam sayang aku pada semua sahabat
Puisi kita di sini yang pernah mengenaliku
Dan sahabat baikmu vra bella
Katakan aku minta maaf pada mereka semua
Kerna aku terdera rindu pada kawan-kawanku
Kawan-kawan puisiku
Mana tahu puisi kita yang lahir dari kalbu nan suci
Ini bisa dierima-Nya sebagai bekalan di Sana nanti
Dan sama-sama berpuisi di Di-Syurga-Nya juga
Alangkah bahagia...kekal abadi bersahabat
Berkat berkasih sayang atas nama jalinan
Puisi Cinta Bawa Ke Syurga-Nya
Allah Maha Pengasih Maha Penyayang
Berkat kasih yang tulus ikhlas kerna-Nya
Kita bersama mematri kasih persahabatan
Hingga ke Syurga-Nya
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya: Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
SENYUMMU PENGUBAT DI KALA DUKAKU
Duhai teman...
Mahalnya nilai senyummu
Mahalnya seperti berjuta ringgit
Wow...macam itu mahalnya
Aku tak mampu membeli senyum mu
Kerana aku cuma ada daunan kasih
Sebagai pengganti wang ringgit
Sampai kapan pun aku tak bisa memiliki senyummu
Sedangkan aku ingin sangat kau senyum padaku
Mujurlah gambarmu yang tersenyum manja itu
Pengobat dukaku di kala aku rindu padamu
Itulah mahalnya senyummu
Senyumanmu ikhlas
Seikhlas hatimu
Mengukirkan senyuman
Senyummu mahal daripada jutaan ringgit
Kerana
Senyum itu satu sedekah
Karya Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
3 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
TANPA KITA SEDARI BUMI INI BERPUTAR SEDAR TAK SEDAR USIA KITA MENINGKAT SETIAP TAHUN SAMPAI SUATU SAATNYA PASTI AKAN MENINGGALKAN BUMI INI MAHU TIDAK MAHU BERSIAP ATAU TIDAK KEMATIAN PASTI MENJEMPUT KITA.MOGA KITA MENINGGALKA DUNIA DI KALA ALLAH REDHA AKAN KITA DAN SEMUA MANUSIA YANG MENGENALI KITA REDHA ATAS KEMATIAN KITA. BARULAH TENANG ROH DI KALA ITU. AAMIIN
Foto Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan.

PETIKAN PERPUSTAKAAN ALAM MAYA RATU RIMBA NIAGARA,

10 SYAWAL 1439H
25  JUN 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;