Wednesday 29 May 2019

PERJUANGANKU PERJUANGANMU (254) PULANG KE JALAN ILAHI



PERJUANGANKU PERJUANGANMU (254) PULANG KE JALAN ILAHI
PULANG KE JALAN-JALAN ILAHI
Salam senyum
Kerana senyum satu sedekah
Makanya senyum-senyumlah selalu
Senyum mengeratkan kasih tersisih
Mengundang Rahmat Ilahi
Salam ukhuwah abadi selamanya
Dari dunia hingga akhirat
Maafkan segala bicara
Mencalarkan hati
Hati-hati terluka
Senyum penawar duka
Kemaafan mengundang sayang
Mengundang kasih insan
Moga Allah Azzawajallah merahmati
Atas ukhuwah yang terjalin
Untuk hati-hati yang mahu
Pulang ke jalan-jalan Ilahi
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
23 Mei 2012
BUAT RAKAN FBKU YANG TERSANJUNG DI HATI...
Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku
begitulah kuatnya rindu ke kamu....
comanya aku tak tega menangung sakitnya
terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu,
aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah
nyawa menjemputku pulang.
Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu...
berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...
aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...
aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu
dan bukan kau yang menjawab...coma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita
rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa?
Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
kerna setiap yang hadir dalam hidupku biar pun cuma di alam maya...
dia adalah lebih berharga daripada permata berharga...
makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....
jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....
makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengobat rindumu ke aku....
dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.
Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
yang kita adalah sahabat paling sejati selepas itu kita tidak perlu
lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku
sayang kamu demi-Nya makanya terimalah persahabatan ini demi-Nya.
ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT YANG ADA DI
SASTRAMU SASTERAKU
Moga apa yang aku ukirkan di daunan kasih ini membuka hatimu untuk membalas rinduku...agar aku tak sepikan kamu di ombak rindu...
maaf aku terpaksa begitu kerana kutahu sepi itu adalah pengubat rindumu...
makanya biarlah kita sepi.. dan terus sepi....dalam bahasa yang kita sendiri faham
apa itu makna sepi tanpa kabar berita.....
Yang merindui mu di ombak rindu,
Putri Rimba Niagara.
23 Mei 2012
KENAPA AKU PILIH KAMU SEBAGAI RAKAN FBKU
Aku pengen jadi kawan yang setia
Tapi kawanku tak setia
Gimana aku mahu setia
Mula-mula semasa ingin menjadi kawanku
Dia bilang mahu akan setia menjadi kawanku
Setia sampai kapan pun
Setia sampai mati
dia bilang ....
dia akan faham aku
dia akan sokong aku
dia akan beri seratus pratus dukungan pada cita-citaku
dia akan memberi kerjasama denganku
dia akan membaca semua karya-karya yang kutulis
dia akan memberi pendapatnya yang bernas pada karyaku
agar aku terus semangat menulis dan menulis sehingga terhenti nafas
kerana janji-janjinya itu
aku terimanya sebagai teman fbku
yang akan menyokongku dalam keadaan apa pun...
dan aku hanya perlu kawan-kawan fb yang setulus ikhlas
menerima aku apa adanya tapi menerima karyaku lebih adanya
sekarang ni karya-karyaku disepikan oleh mereka
Hai kawan...
Setelah aku terimamu sebagai rakan fbmu
Kau lupa segala janji-janjimu padaku
Terlalu sibuk sangat ke hidupmu sampai
Melupakan janjimu padaku?
Kenapa sebelum mahu menjadi rakan fbku...
Kau tak fikir banyak...banyak kali
Setelah kuterimamu dengan seikhlasnya
Kau sepikan aku dan karyaku
Aku ini seolah tak wujud sebagai rakan fbmu di alam maya
Sudahlah alam maya ini tak nampak
Kelibat dan suaramu...
Jika kau masih lagi dengan duniamu
Izinkan aku pulang semula ke duniaku
Bersama dengan penghuni-penghuni rimba
Yang sentiasa setia dengan duniaku dunia karyaku
Maafkan aku teman kerna berterus terang
Biarpun pahit untuk diterima
Tapi percayalah yang pahit itu ada hikmahnya
Berjauhan memanglah kita berjauhan
Kita seolah hidup dalam semuanya berjauhan
Berjauhan hati....
Kita yang menjauhkan hati kita sendiri
Di dunia alam maya ini....
Sedangkan kita tak rancang pun untuk
Menjadi kawan fb
Tapi setelah Allah Kurniakan
Kenapa kita harus abaikan?
Makanyanya maafkan aku jika
Aku terpaksa undurkan diri dari kalian
Yang terus-terusan sepi dari teman fbku....
Maafkan aku...maafkan aku....maafkan aku...
Bukan kehendakku begini...
SEPI KEBAHAGIAANMU
SEPI ITU DERITAKU
KARYAKU ADA DI SETIAP DETAK JANTUNGMU
DI SITULAH BERMULANYA KARYAKU MENULIS RIWAYAT HIDUPMU
KERNA SETIAP RAKAN FBKU ADALAH SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA
MOGA KAU MENGERTI KENAPA AKU MEMILIHMU MENJADI RAKAN FBKU
BUKAN MAHU BERBUAL KOSONG....
BUKAN MAHU BERCANDA
TAPI SERIUS BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH
BERMATI-MATIAN MENCARI JALAN-JALAN PULANG
SEBAGAI BEKALAN KE NEGERI ABADI
YANG KEKAL SAMPAI BILA-BILA TANPA NOKHTAH!
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
23 Mei 2012



7 tahun yang lepas
Ratu Rimba Niagara telah ditag di nota.


Kembara Rimba Kata telah menerbitkan nota.
( jiwangmodeon)

Dinda...kau pesona penuh cahaya
Mawar yang berbinar di gelap gulita
benderang wajahmu menyeri dunia
cermin palitan cahaya jiwa

Dinda..kau kuntuman mengharum taman
putik mahkotamu taburan intan
duhai adindaku paduka tuan
kutitip rinduku di bayangan bulan

Duhai..ratuku di rimba cinta
kutadah kasihmu di daun surga
semoga kelak di suatu masa
kita bersama menganyam rasa

Aduhai dinda...kuraba hatimu di tabir rindu
berdetak syahdu mengalun sayu
adakah waktu bisa menunggu
saatnya berlabuh di haribaanmu

Dinda...dengarlah gelora ombak rindu
berdebur-debur di pantai hatiku
meraba jauh ke dasar hatimu
menyeru hasrat ingin bertemu

dinda ..kuimpikan sinar purnama
mencium paras wajah adinda
bertabur wangi sejuta aroma
duduk bersanding di pelaminan cinta
-------------
Sintang West Borneo, 22 Mei 2012
Werdys Kalbary


Komen
  • GURINDAM RINDU SEPENUH JIWA

    Duhai kanda yang jauh di sana,

    Dekat di hati jauh di mata;
    Bayanganmu sentiasa tersirna,
    Dalam kalbu rindu tak terkata.

    Siang dan malam terbayang-bayang,
    Wajahmu kanda penyejuk jiwa;
    Semakin hari semakin sayang,
    Gurindam rindu sepenuh jiwa.

    Semakin hari semakin rindu,
    Rindukan kanda di benua sana;
    Bila nak datang kutahu,
    Jika datang sukalah semua.

    Duhai kuda kembar jelmaan,
    Datanglah ke sini kekasihmu menunggu;
    Sumpahan mu tamat menjadi putera idaman,
    Buat kekasih yang lama menunggu.

    Moga Allah Perkenankan hajat,
    Untuk bersama menjayakan cita;
    Bersamalah kita bermunajat,
    Agar dimakbulkan segala cita.

    Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    GURINDAM PUISI UNTUK KANDA WERDYS KALBARY
    DARIPADA DINDA PUTRI RIMBA NIAGARA
    23 Mei 2012
    3
  • CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI

    Kasih yang terkasih

    Aku tak tahu gimana hendak kuluahkan hatiku ini
    Sejujurnya kukatakan aku amat mencintaimu
    Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
    Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak Bertahta di hatimu ...
    Begitu lama aku menanti jawapanmu itu

    Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
    Aku cemburu pada pantai
    Aku cemburu pada ombak
    Biarpun ombak mendera pantai
    Tapi pantai masih setia pada ombak
    Pantai bilang...
    Duhai ombak...
    Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
    Percayalah aku tetap setia padamu....
    Selagi kau mendera aku
    Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
    Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
    Aku tahu kau membalas cintaku
    Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
    Biarpun kita terpisah benua
    Namun deruan rindumu rinduku
    Tak akan terpisah selamanya
    Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
    Makanya terimalah senyuman ku untukmu duhai ombak yang kucinta..

    Justru duhai kasih
    Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
    Seperti setianya ombak pada pantai...
    Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
    Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
    Kenang daku dalam doamu.

    Karya Putri Rimba Niagara
    23 Mei 2012
    3
  • CINTA DALAM REDHA-NYA 

    Kanda Werdys Kalbary Yang Tercinta...


    Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku 
    begitulah kuatnya rinduku ke kamu....
    comanya aku tak tega menangung sakitnya 
    terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
    Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu, 
    aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
    sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah 
    nyawa menjemputku pulang. 

    Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
    serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu... 
    berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...
    aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu dan bukan kau yang menjawab...coma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa? 
    Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
    aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
    makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengobat rindumu ke aku....dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.

    Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
    yang kita adalah kekasih paling sejati selepas itu kita tidak perlu 
    lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku 
    sayang kamu demi-Nya 
    Di alam realiti cinta kita terpatri dalam redha-Nya

    Yang merindui mu di ombak rindu,
    Putri Rimba Niagara.
    23 Mei 2012
    1
  • GURINDAM PUISI UNTUK KANDA 

    Oh! Kanda...

    Dinda ingin jadi temanmu yang setia
    Sesetia ombak pada pantai

    Oh! Kanda...
    Kenapa dinda memilih kanda 
    Sebagai teman dunia akhirat dinda
    Kerana kanda
    Cintakan Allah
    Lelaki soleh
    Dalam hati ada taman iman
    Membuatkan hati dinda 
    Berbunga-bunga cinta iman

    Oh! Kanda...
    Terima kasih kerana sudi mencintai dinda kerana-Nya
    Hati dinda terharu penuh syahdu
    Kerana di usia yang tersisa ini Tuhan hadirkan
    Seorang bidadara Syurga untuk dinda

    Oh! Kanda...
    Biar siapapun dinda kanda terima dengan hati yang redha
    Biar siapapun kanda dinda terima dengan hati yang redha
    Ketentuan Ilahi kita sama terima dengan hati saling meredhai
    Kerana siapalah kita untuk menafikan
    Apa yang telah ditakdirkan-Nya pada kita

    Oh!Kanda....
    Selagi namanya manusia
    Mahukan kesempurnaan
    Tapi kita dambakan kesempurnaan iman
    Yang boleh membawa jalan-jalan
    Ke Syurga-Nya

    Oh! Kanda...
    Kehidupan ini setitis cuma
    Makanya kita manfaatkan
    Sebaik mampu 
    Beramal soleh 
    Yang ada nilaian
    Di Sisi-Nya
    Agar kita tidak menyesal 
    Di akhirat nanti

    Oh! Kanda...
    Allah meletakkan tanggungjawab yang berat padamu
    Makanya berlaku adillah jika tak mahu ditanya di akhirat nanti
    Jangan ada terdetik di hatimu untuk mempersiakan cinta dinda
    Kerana kehadiran dinda dalam hidup kanda
    Adalah satu anugerah yang patut kanda syukuri
    Dan dinda juga bersyukur pada-NYa kerana kanda adalah
    Anugerah Ilahi pada dinda
    Kita saling syukur mensyukuri
    Atas anugerah Cinta Syurga ini

    Oh! Kanda...
    Kita saling kasih
    Kita saling sayang
    Kita saling cinta 
    Setulus hati
    Kerana-Nya

    Oh! Kanda
    Sebagai balasan penganugerahan 
    Cinta Syurga ini
    Marilah kita bersumpah 
    Untuk bersama
    Mempersiapkan
    Bekalan akhirat
    Selagi nyawa di kandung badan

    Oh! Kanda
    Dengan terpatri cinta kita dalam redha Ilahi
    Kita sama-sama bergandingan menuju
    Ke pelamin Cinta Syurga 
    Di Taman Firdausi
    Mawaddah Warahmah
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
    Betapa indahnya kanda
    Semua-Nya Ketentuan Ilahi

    Gurindam Puisi Untuk Kanda Werdys Kalbary
    Daripada Dindamu Putri Rimba Niagara 
    23 Mei 2012
    3
  • Ka Ki Pu Ec dah lama rasanya tak membaca gurindam yang punya rima seindah ini....
    1
  • Kembara Rimba Kata terima kasih...qaseh sudi membacanya :)
  • Siti Sara Salwana indah gurindam..
    1
  • Kembara Rimba Kata terima kasih siti...
Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
SAHABAT SEPERJUANGANKU KAU TELAH PERGI MENDAHULUI KAMI
Moga ditempatkan rohnya di kalangan hamba-hamba Allah yang beramal soleh dimasukkan ke Jannah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sahabat seperjuanganku kau telah pergi mendahului kami, 
kami juga akan menyusul kemudian kerana setiap yang hidup pasti akan merasai mati. Moga kau tenang dan bahagia berada di alam Syurga. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SAHABAT AKHIRAT
Aku cuma mahu tahu kau mengerti aku...aku mengerti kamu..
sentiasa jujur dalam berkata
sentiasa setia dalam persahabatan
sentiasa berkomunikasi
sentiasa berkata seiring hati
sentiasa muhasabah diri
sentiasa mahu membuat kebaikan
sentiasa berkata yang baik di Sisi-Nya
sentiasa bekerjasama dalam meraih cinta dan redhaNya
jika itu ada pada kamu ...
kamulah rakan seperjuangan
dunia akhirat yang kucari
biarpun sekadar alam maya
itu sudah memadai
dalam meneruskan
sebuah persahabatan suci
demi alam
akhiratmu akhiratku
sebuah alam
yang pasti kita tempuhi
di kala itu tiada sahabat atau sanak saudara
yang ada sahabat akhirat yang setia menemani kita
sahabat akhirat itulah amalan kita
yang dilakukan ikhlas semata kerana-Nya
moga kau dan aku dan semua
berjaya membawa sahabat akhirat
tika kita berada di alam akhirat
negeri yang kekal abadi
tempat balasan
segala kebaikan dan kejahatan
moga kita terpilih
mati dalam membuatkan kebajikan
yang diterimaNya
Aamiin Aamiin Aamiin
Ya Rabbal A 'Lamin
'ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MOGA KITA MATI DALAM KEBAJIKAN
ALLAH AZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA
JIKA KAMU MENGEJAR DUNIA
DUNIA AKAN TINGGALKAN KAMU
JIKA KAMU MENGEJAR AKHIRAT
DUNIA TIDAK TINGGALKAN KAMU
AMALAN DUNIAMU BAWA KE AKHIRAT
SERAHKAN SAJA URUSAN HIDUP DAN MATI
KEPADA ALLAH KERANA DIALAH
YANG MENGURUSKAN HIDUP DAN MATI
HAMBA-NYA
USAHA DOA TAWAKAL PASRAH
DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN
JALAN KE AKHIRAT
MATLAMAT SEBENAR KITA
ITULAH PERJUANGAN KITA
YANG MAHU PULANG KE PANGKUAN-NYA
MOGA SAHABAT AKHIRAT YANG KITA DAMBAKAN
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI
DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
YA ALLAH AKU INGIN PULANG KE PANGKUAN-MU
KAU HADIRKANLAH SAHABAT AKHIRATKU
YANG SELALU MENDORONGKU
BERAMAL SOLEH KERANA-MU
KAMI MAHU KE JALAN-JALAN SYURGA-MU
PERMUDAHKANLAH YA ALLAH
BERKAT KAMI BERSAHABAT DENGAN
SAHABAT AKHIRAT
KAMI AMAN DI ALAM BARZAH
TIDAK DIPUKUL DIPALU SEHINGGA HARI QIAMAT
KERANA SAHABAT AKHIRAT KAMI
SENTIASA MEMBELA KAMI
MELINDUNGI KAMI
DAN DENGAN RAHMAT DAN KASIH-MU
DI ALAM BARZAH ROH KAMI TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA
MAKA DARI ITU YA ALLAH
KURNIAKANLAH KAMI SAHABAT AKHIRAT
BERSAHABAT DI DUNIA
SELAMAT DUNIA AKHIRAT
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI DI SYURGA-MU
ITU JANJI-MU
JANJI-MU BENAR
PASTI BENAR
AKU YAKIN
YAKIN SEYAKIN-NYA
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Hamba-Mu Yang Mahu Pulang Ke Pangkuan-Mu,
22 Rejab 1436H
11 Mei 2015
(YA ALLAH JIKA ADA PAHALA KARYA YANG KUTULIS INI SAMPAIKANLAH PAHALANYA KEPADA ROH SAHABATKU YANG BARU MENINGGAL DUNIA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
4 Setahun yang lepas
Lihat Kenangan Andachevron-right
u
Asalamuaalaikumu
Al Fatihah
Raihan Sulaiman Palestine telah kembali ke ramatullah pada jam 1:15 am sebentar tadi

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

tahun yang lepas
JIKA KITA KEJAR DUNIA, DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA
MOGA KITA DIJAUHI DENGAN PESONA DUNIA
KITA BURU AKHIRAT KERANA AKHIRAT NEGERI ABADI
YANG SAMPAI BILA....BILA TANPA NOKHTAHNYA

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
18 REJAB 1436H
7 MEI 2015

Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, orang berdiri dan luaran
Akademi Kajian Rantau Nusantara - AKAR
4 Mei 2015
PESANAN TOKKU PALOH
"MAKA TINGGALKANLAH DUNIAMU DAN BELAYARLAH MENUJU TUHANMU. JANGANLAH SEKALI-KALI ENGKAU MELABUHKAN SAUH KETIDAKPASTIAN ITU BIARLAH APA KATA MEREKA PADA DIRIMU. BERHIJRAHLAH, BELAYARLAH MENUJU TUHANMU KERANA KAULAH MELAYU"

  • PABILA DIA MEMBALAS CINTA

    Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu

    Tapi di kalbu tertera nama-Nya
    DIA kupuja
    Kau kusayang
    DIA kurindui
    Kau kuingati

    Kerana-Nya aku menyayangimu
    Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu

    Jika kasihmu tiada kepada-Nya
    Jangan kau cuba mendekati aku
    Bukan aku tak sudi
    Tapi hatiku tiada ke kamu
    Bila tiada hati cinta tak bererti
    Cinta akan jadi mati
    Cinta terus terhenti

    Makanya cintailah DIA
    Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

    Ketahuilah kamu duhai kasihku
    Kasihku ada ke kamu
    Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
    Maka disitulah kunci cintaku padamu
    Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
    Makanya undurlah cintamu 
    Biarkan aku bahagia bersama 
    Cinta yang pabila DIA membalas cinta
    Bahagia dunia akhiratku
    Insya-Allah Aamin.

    Karya Putri Rimba.
    29 Ogos 2012
KANVAS CIPTAAN ALLAH SWT YANG AMAT INDAH
Subhanallah
Kanvas Ciptaan Allah SWT yang amat indah
Terpesonaku memuji CiptaanNya
Ya Allah Kau Limpahkan Rahmat-Mu Tanpa Batas kepada hamba-Mu
Yang mengajak semua yang menghayati gambar ini untuk
Memuji Kebesaran-Mu Ya Allah
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba
18 April 2012

(PETIKAN DARIPADA HARLINA AHYA ULUMUDDIN & KHAI NOOR)
              
Imej mungkin mengandungi: burung

SIAPAPUN KAMU TAK KIRA DI MANA KAMU BERADA KAMU TETAP SAUDARA SEISLAMKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT, DI DUNIA NYATA KITA TAK BERTEMU IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA BERTEMU BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'
SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
20 JAMADIL'AWAL 1436H
11 MAC 2015

Imej mungkin mengandungi: teks
Majalah Ummi
Orang yang pertama kali dipanggil ke surga adalah orang-orang yang senantiasa banyak memuji Allah baik dalam keadaan lapang atau pun sempitI
{HR Tirmidzi}


Cinta sahabat membawa keceriaan
Cinta disayangi di kala susah dan senang
Cinta sejati kebahagiaan dunia akhirat
Cinta Ilahi Cinta Yang Teratas!

PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Ya Allah
keluarkan kami dari kegelapan ragu dan
muliakan kami dengan cahaya kefahaman
bukakanlah kami makrifat ilmu,
berilah cahaya pada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
kepada matahari dan bulan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teksI
MERDEKA.com sedang bersama Yuhardi dan 4 yang lain.
Mengertikah FPI perjuangan Tan Malaka demi Indonesia merdeka?
Jauh sebelum orang lain mengumandangkan Indonesia merdeka, Tan Malaka sudah melakukannya, hingga dia dibuang pemerintah kolonial Belanda karena dianggap berbahaya. Selama Orde Baru dia dicap komunis dan namanya seolah tenggelam. Rupanya, sampai sekarang sang pejuang itu masih tak boleh tampil di negerinya sendiri, setelah kemarin acara diskusi tentangnya dibubarkan FPI. Baca ulasan selengkapnya : http://mdk.to/oC7F


HIKMAH


Tak ada kejadian kebetulan

Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
23 Mei 2019
 18 Ramadan  1440H

0 comments:

Post a Comment

 
;