Wednesday 29 May 2019

PERJUANGANKU PERJUANGANMU (258) KARYAKU DI PERPUSTAKAANMU IMPIANKU


PERJUANGANKU PERJUANGANMU (258) KARYAKU DI PERPUSTAKAANMU IMPIANKU4 tahun yang lepas

Moga kita tidak pernah berputus asa
Dalam meraih rahmat kasih Allah
Agar berjaya dunia akhirat AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

SAAT ITULAH KELOPAK CINTA BERTABURAN
Cinta....
Aku mencoba memberanikan diri bicara cinta....
menyatunya hasrat dan asa dalam peraduan berselambu sutra,
Bagai diri yang tegak tanpa bayang.....
Tapi sayang ada kalanya hasrat dan asa saling meninggikan,..
saat itulah kelopak cinta bertaburan.....
Karenanya, tanpa memahami hasrat dan asa maka cinta ibarat
Kuntum bunga yang kehilangan harumnya....
Cinta.....
By: Laksamana Mas
ANTARA CINTA DAN CITA-CITA
Oh! Cinta ....
Antara cinta dan cita-cita
Aku cuba menafikan cinta demi cita-cita
Lantas aku terdera dalam cinta demi cita-cita
Moga cintaku seiring dengan cita-cita
Dan dia sentiasa mengerti
Cuma aku menunggu takdir-Nya
Cinta milik aku dan dia
Moga Allah meredhoi...
Karya: Putri Rimba Niagara
29 Mei 2012
Laksamana Mas:
Maafkan aku Kanda,..bertaburan kelopak bunga itu manakala hasrat dan asa saling meninggikan tapi yang sudah terjadi adalah takdir, semoga takdir yang baru akan lebih baik, sehingga kuntum bunga itu tak kehilangan harumnya,.
Putri Rimba Niagara:
Kelopak bunga cinta sudah kutaburkan di hati semua mereka yang tersayang
moga cinta aku dan mereka semua sentiasa mewangi biarpun aku telah tiada di dunia ini....itulah lambang cinta sejatiku...pada mereka yang terkasih sepenuh jiwa dan ragaku...dinda Laksamana Mas.
KARYA : PUTRI RIMBA NIAGARA & LAKSAMANA MAS
29 Mei 2012



YA ALLAH DI KALA AKU TIDAK MAMPU UNTUK TAAT PADA-MU , KAU KUATKAN AKU , SEMANGATKAN AKU KERANA AKU HANYA MENARUH HARAPAN PADA-MU MENENTUKAN HIDUP MATIKU.AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Allah bersama hamba-Nya yang berusaha
Allah tidak suka hamba-Nya berputus asa
Berusaha lambang kejayaan dunia akhirat
Berputus asa jauh daripada rahmat Allah
Bilamana jauh daripada rahmat Allah rugilah dunia akhirat.
Moga kita tidak pernah berputus asa
Dalam meraih rahmat kasih Allah
Agar berjaya dunia akhirat AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Your Notifications
Tasya Natasya and Wak Baroon like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "Lihatlah dunia dari mata hati ...".

INDAH BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI DISYUKURI
Alam Pren Adni Mpn inda bunga,keindahan jiwa nya sastera
Allah bersama hamba-Nya yang berusaha
Allah tidak suka hamba-Nya berputus asa
Berusaha lambang kejayaan dunia akhirat
Berputus asa jauh daripada rahmat Allah
Bilamana jauh daripada rahmat Allah rugilah dunia akhirat.
Moga kita tidak pernah berputus asa
Dalam meraih rahmat kasih Allah
Agar berjaya dunia akhirat AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
INDAH BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI DISYUKURI


MENGGENGGAM CITA-CITA SEPERTI MEMINTAL ILUSI MENJADI REALITI
Cita-citaku semua karyaku di alam maya dibukukan dan menjadi perpustakan di seluruh rumah peminatku dan di pusat pengajian tinggi.
Di Malaysia dan di seluruh dunia dan diterjemahkan ke pelbagai bahasa dunia. Insya-Allah Aamiin. Inilah hikmah kenapa Allah kurniakan aku bakat menulis. Syukur Ya Allah.
5Kim's Diwa, Yatim Ahmad dan 3 yang lain
Komen
Siti Zainon Ismail
Siti Zainon Ismail Aamiin. Sila lantik editor, serah kepada penilai yg diakui perpustakaan dan IPT. Insyaalah.
Ratu Rimba Niagara Aamiin. Terima kasih atas pandangan Prof Dr Siti Zainon dan amat dialukan jika ada cadangan editor agar mudah saya berhubung dengannya. Mana tahu buah cempedak jadi nangka , bulan jatuh ke riba...'Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia hanya Allah yang tahu. Moga kita sama-sama bertuah dunia akhirat. Aamiin.
Yatim Ahmad
Yatim AhmadYatim dan 4 yang lain menguruskan keahlian, moderator, tetapan, dan siaran bagi Jom Sastera. Saya tak fikir karya ialah menjual 'emosi' yang liar, terutama berkaitan hal2 kebetulan dan mati begitu sahaja. Kita bersusah payah 'mendidik' watak utama harungi segala cabaran, tiba2 di kemuncak cerita pengarang bagaikan kehabisan energi atau daya upaya untuk mengembangkan ide lalu 'membunuh' watak itu, maka tiadalah ertinya kehidupan watak itu sejak awal diceritakan
Dalam mana2 karya, kita kena beri peluang watak utamanya berikan tauladan dan mesti dipertahankan hayatnya, selain kita tak boleh ikut2 cara drama tv dalam penceritaan.
Ratina - gaya bahasa yang tidak kuat malah dialognya seperti dipaksa2 semata mahu watak itu berkata2, manakala gejolak emosi terlalu mudah digambarkan menerusi air mata yang mengalir
gambaran akhir novel ini (kematian) Ratina adalah 'meniru' adengan atau stail drama tv. Novel ini terlalu banyak 'pembunuhan' terhadap watak sampingan berakhir dgn watak utama
Hanya kesungguhan pengarang kita puji kerana bukan mudah hasilkan sebuah novel dan kita berharap novel seterusnya mampu berikan persembahan yang kuat
Ratu Rimba Niagara Terima kasih saudara Yatim Ahmad atas komentarmu yang liar didengari.
Untuk pengetahuan saudara sejarah Ratina ditulis ketika usia saya 16 tahun semasa di bangku sekolah tingkatan empat. Ditulis dalam kelas tulisan tangan. Selepas tulis kawan-kawan saya baca.
Ketika baca mereka menangis dan minta saya sambung seterusnya. Dalam kelas sempat dilakon dramakan. Lucu campur teruja juga melihat setiap rakan kelas membaca sambil menangis sebab ketika saya menulis pun menangis jika tak percaya tanyalah Kims Diwa sepanjang hayat menangis membaca novel Ratina.
Novel Ratina disambung-sambung sehinggalah memakan masa lima tahun. Semasa saya menghadiri bengkel penulisan anjuran PEN ketika usia 21 tahun ketika itu Sasterawan Negara Anwar Ridwan mengedit karya Ratina kerana bengkel bertajuk Cara Penulisan Novel Remaja. Tak ada pun dikomen menjual emosi liar ok jer.
Bagi saya adalah satu kepuasan setelah menulis sesuatu bahan saya suka dibaca oleh orang ramai. Dan saya buat kaji selidik pada pembaca terutama remaja. Semuanya suka sesangat kerana telah berjaya membuatkan air mata tertitis kerana sarat dengan emosi kesedihan watak Ratina.
Ratina ditulis ketika usia saya 16 tahun tersimpan di galeri saya selama 40 tahun. Tentu saudara dapat bayangkan cara penulisan usia 16 tahun dengan usia melewati senja. 16 tahun banyak imaginasi dan fantasi emosi remaja yang melihat dari kisah benar seorang pengawas sekolah dan imaginasi menjadi seorang isteri dan menjadi seorang ibu ...faham-faham ajelah ok.
Kerana ketika ini saya sudah kelewatan masa memburu cita-cita saya untuk menerbitkan buku hasil karya saya sendiri sebanyak mana yang mungkin maka saya tak berhasrat untuk menulis novel lagi.
Cukuplah Ratina istimewa diterbitkan untuk bakal peminat saya.
Dan bukanlah mudah untuk menjadikan cita-cita saya realiti kerana saya berjuang kesendirian , usaha semampu daya hanya pada Nya saya pasrah .
MATILAH BAPAK SAZALEE
Katak berbunyi kwuang kwuang kwuang
Anakku Sazalee berkata
Kenapa baru sekarang bapak nak ajar Sazalee
Kenapa tidak 20 tahun yang dulu?
Sekarang sudah terlambat bapak...
Maka jadilah bapak seperti
Teriakan katak terkurung di bawah tempurung
Tiada siapa dengar suara bapak
Tunggu sajalah sampai mati
Bapak bawalah suara bapak sampai mati!
Kwuang kwuang kwuang
Matilah Bapak Sazalee
Karya Ratu Rimba Niagara
11 April 2012
AKU BUKAN KATAK DI BAWAH TEMPURUNG
aku bukan katak di bawah tempurung
aku adalah katak di bawah tempurung lut sinar
yang membolehkan aku memerhatikan seluruh dunia
apabila aku keluar dari tempurung lut sinar
aku tahu keadaan seluruh dunia
makanya kejayaan aku
benar-benar Allah yang ciptakan
DIA yang kehendaki takdirku begitu
berjaya atas usaha sendiri
dan Allah lah yang menentukan
usahaku berjaya atau tidak
bagaimana hebatpun aku bersastera
aku tetap hambaNya yang kerdil
kerana tanpa izinNya
aku cumalah hamba Allah yang tak tahu apa-apa
tentang ilmu Dunia dan Akhirat
maka tidak layaklah aku memakai pakaian kesombongan seorang Ratu kerana aku tidak bercita-cita hendak menjadi Ratu, aku hanya mahu menjadi hamba Allah dengan pakaian iman dan takwa
Semoga Allah SWT perkenankan segala cita-citaku yang murni ini kepada Agama, Bangsa dan Negaraku juga di seluruh dunia bumi Allah tempat persinggahan untuk mempersiapkan bekalan ke Negeri Abadi
Karyaku Aset Negaraku Tercinta
Karyaku Aset Nusantara Tersayang
Moga karyaku menjadi Aset Akhiratku
Aamiin Ya Rabbal A’Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
24 Rejab 1439H
11 April 2018
KARYAKU DI PERPUSTAKAANMU IMPIANKU
Alangkah bahagianya jika karya sasteraku
menjadi koleksi perpustakaan di rumah
peminatku di seluruh dunia
aduhai! kasih sayangku
ada di hati mereka.
Ada juga di perpustakaan sekolah dan pusat
pengajian tinggi IPTA dan IPTS di seluruh dunia
itulah matlamat aku berkarya
dunia karya duniaku
peminat karyaku kesayanganku!
Kasih sayangku pada peminat karya-karyaku
sentiasa hidup walaupun aku sudah tiada di dunia ini.
Duhai yang meminati karyaku
jutaan terima kasih kuucapkan padamu
kerana sudi membaca karyaku
ketahuilah olehmu setiap karyaku adalah lambang
kasih sayangku pada seluruh penghuni bumi tercinta.
Minat kalian pada karyaku amat aku terharu
teringat aku di zaman remaja
apabila melihat remaja membaca, ‘ANTOLOGI PUISI ’
kubayangkan buku yang dibaca itulah karyaku
bahagia sangat teringat di kala itu
rasanya dunia ini aku yang punya
biarpun itu cuma fantasi di kala itu
tapi dengan izinNya karya-karyaku dibaca
di alam maya, Allahu Akbar tak pernah terfikir
olehku karya-karyaku dibaca di alam maya dengan
jumlah pembaca ratusan ribu mungkin berjuta,
diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa dunia
itulah yang aku cita-citakan.
Biarlah aku tak terkenal di luar sana atau
di mana-mana, aku menulis bukan kerana nama
bukan mahu penghargaan atau mahukan pujian
aku menulis tanda aku syukur padaNya
aku menulis tanda aku sayangkan semua
penghuni bumi dan langit
semuanya aku sayang tanpa terkecuali.
Moga Allah SWT sudi membalas cintaku
dan moga semua yang membaca karyaku
sudi menyayangiku juga keranaNya.
Percayalah kasih kita tetap mekar semekar
bunga-bunga di Taman-Taman Syurgawi
berkat kita saling berkasih sayang keranaNya
kasih kita walaupun tak pernah bertemu
di alam nyata cuma di alam maya
cuma melalui karya-karyaku
kita berbicara bagaikan saudara kandung
bagaikan rakan dunia Akhirat
kita bisa menyambungkan tali ukhuwah kasih ini
sampai ke Syurga insya-Allah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Yang menyayangi semua pembaca karya sasteraku,
aku sayang kamu sesungguh sayang
aku sayang kamu kerana sejak Azali lagi
kita punyai niat yang sama saling
berkasih sayang keranaNya.
‘Karyaku Duniaku Peminatku Kesayanganku’
Yang ingin sentiasa di hatimu,
Ratu Rimba Niagara
2 RabiulAkhir 1438H
1 Januari 2017
WIRA PUJANGGA SI RATU RIMBA NIAGARA
Semua pemimpin dan rakyat Malaysia
yang telah sudi memberi sokongan
ketika Ratu Rimba Niagara
menjalankan kaji selidik
pada setiap karya yang dihasilkan
hasil komen yang bernas daripada pembaca
di pelbagai peringkat umur, pengajian, pekerjaan
memberi keyakinan dan semangat juang yang
tinggi kepada Ratu Rimba Niagara
untuk menulis hingga sekarang
terima kasih...terima kasih...terima kasih...
tanpa sokongan kalian
pena hamba tak berdakwat
kalau ada pun dakwatnya
pasti lemah tak bermaya
isi merewang-rewang
di angkasa raya tanpa tujuan
tanpa matlamat hendak dituju
hanyalah perasan sendiri
maka segala kata-kata saktimu
kuabadikan di kalbuku
kubingkaikan di galeri
Pujangga Ratu Rimba Niagara
agar dapat ditonton biar mereka tahu
kamulah sebenarnya wira pujangga
Si Ratu Rimba Niagara

Karya Ratu Rimba Niagara
17 Oktober 2012
RATU RIMBA NIAGARA & CITA-CITA

Menulis sejak 1975 hingga sekarang
Menulis di alam maya 2011 hingga sekarang.
Kursus Penulisan Yang Dihadiri Anjuran:
Persatuan Penulis Negeri Sembilan (PEN), DBP, GAPENA, Persatuan Karyawan Nusantara, ASWARA, KALAM Dan PENA.
Minat berkarya sejak usia 9 tahun hingga kini, karya bertemakan KETUHANAN, Kemanusiaan, Alam, Kenegaraan, Peperangan, Kesatria, Kerohanian dalam bentuk Puisi, Pantun, Gurindam, Syair, Teater Bangsawan DiRaja, Novel,Cerpen dan Buku Kreatif Kanak-Kanak Sesuai Dijadikan Filem Animasi Nusantara dan Antarabangsa.
Bercita-cita Mempunyai Kota Sastera ,
‘KOTA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA, Galeri RATU RIMBA NIAGARA Dan Perpustakaan RATU RIMBA NIAGARA.’
Semua bahan sastera Ratu Rimba Niagara
dijadikan produk pelancongan yang diminati semua Rakyat Nusantara sebagai tanda kasih sayang Ratu Rimba Niagara kepada semua generasi kini dan akan datang!
'Cita-cita saya pada dunia sastera yang telah saya abdikan selama 50 tahun sejak saya usia 9 tahun lagi minat sastera mana tahu dengan izinNya berjaya sebagai tanda kenang-kenangan dari saya kepada seluruh penghuni bumi , sastera saya juga tanda saya pernah berhidup di muka bumiNya ini.'
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN ALAM MAYA RATU RIMBA NIAGARA,
13 Ramadan 1439H
29 Mei 2018


SELAGI MELAYU ADA DI DUNIA INI SELAGI ITU BAHASA MELAYU HIDUP
Melayu seumpame lebah
Ia akan makan makanan yg elok saje
Sari pati bunge
Ia tak akan berbuat kerusakan di manapun ia berpijak
Ia akan hidup damai sesame serumpunnye
Ia akan mengeluarkan apapun hal yg elok elok saje bahkan bermanfaat bagi khalayak ramai seperti madunye yg berkhasiat
Ia akan hidup rukun dgn sesiape pun selagi tak ade yg mengusiknye
AKAN Tetapi jgn cube nak mengusiknye apalagi nak singgung maruahnye........!!!!
Kemanapun dia akan kejar dan dia akan lawan sampai titik darah penghabisan
Oleh: Qhairil Anwar
Alam Pren Adni Mpn and 33 others like this.
Rhomie Gustiandha Pratama Betol betol betol
May 17 at 4:32pm · Unlike · 1
Mama'e Raka Betul betul betul.......
May 17 at 8:34pm · Unlike · 1
Azwin Suhaimi Bak sebuah pantun ,pohon cempedak tanaman kami, sungguh lah lebat batang berbuah ,melayu tidak hilang di bumi , begitu lah pesan dari hangtuah
May 17 at 9:21pm · Unlike · 2
Rabeah Binti Mohd Ali kalian semua pewaris hang tuah...betul...betul...betul...
May 17 at 10:36pm · Like · 3
Mahyar Udin Betol,karna melayu pasti islam,islam atau cahaya ilahi,kalau padam cahaya ilahi di muka bumi maka kiamatlah dunia
May 17 at 11:57pm · Unlike · 2
Rabeah Binti Mohd Ali Ya Allah matikan kami dalam kalimah Syahadah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
May 18 at 9:55am · Edited · Unlike · 4
Reyki Khan Salam dari bumi lancang kuning.. Patah tumbuh hilang berganti takan Melayu hilang di bumi..
May 20 at 2:30am · Unlike · 2
Putra Melayu Sumatra Posting yg bermutu.. Bisa di ingat untuk generasi penerus nya.. Terima kasih
May 20 at 2:41am · Unlike · 2
Rabeah Binti Mohd Ali Bisa diingat untuk generasi penerusnya inilah misi dan visi kenapa Ratu Rimba Niagara bersastera moga Allah swt memakbulkan usaha dan doa suci murni kita semua. Aamiin Ya Rabbal a'Lamiin.
May 20 at 12:29pm · Like · 2
Rabeah Binti Mohd Ali SEMUA YANG LIKE DAN KOMENTAR ADALAH PEJUANG SASTERA NUSANTARA YANG NAMAMU KUUKIR INDAH DI GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA AGAR DAPAT DIBACA OLEH GENERASI KINI DAN AKAN DATANG.
May 20 at 12:30pm · Like · 2
Reyki Khan Amin..
May 20 at 12:37pm · Unlike · 2
Rabeah Binti Mohd Ali AAmiin. Terima kasih semua saudara seislamku berbangsa melayu yang berada di seluruh bumi nusantara. Moga Allajh swt merahmati dunia akhirat kita semua AAmiin.
May 20 at 12:42pm · Unlike · 4
Rita Aprillia Betul sangat mendai
May 22 at 4:43pm · Like · 1
Alam Pren Adni Mpn like emoticon
May 26 at 10:53pm · Unlike · 1
Muhamad Riduan Saragih Kalau melayu pakaila bahasa melayu
May 27 at 11:54am · Like
Reyki Khan Eleh bang duan.. Huh..
May 27 at 12:00pm · Unlike · 1
Muhamad Riduan Saragih Yah betol pula jangan cerita bahasa (mk) melayu genarine d hapal jangan cuma bisa cakap aja,, reyki
May 27 at 12:02pm · Unlike · 1
Reyki Khan Bahasa yg kita gunakan ni tetap bahasa Melayu bang duan.. Karena kita berada di kepulauan bangsa Melayu..
May 27 at 12:05pm · Like · 1
Muhamad Riduan Saragih Tidak juga la kay yg buat stts nu aja tetau bahasa kitane,indon ne banyak suku salah satu nya yon la suku kita melayu bukan semua indon ne suku melayu
May 27 at 12:48pm · Unlike · 1
Rahmat Than Mmang d indo bkan suku melayu aja yg ada.tp bahasa melayu sdah mnjadi bahasa nasional NKRI..
May 27 at 2:07pm · Like · 1
Reyki Khan Kalau berbicara suku memang iya bang duan,tapi kita tadi kan berbicara bangsa,MELAYU itu bangsa bang duan bukan suku,meskipun di dalam bangsa Melayu tu ada juga yg nama nya suku melayu.maka dari itu adalah istilah yg skrg ni "suku Melayu tentulah beragama Islam" tapi kalau bangsa nye belum tentu.jadi di dalam Rumpun Melayu tidak semua ada suku Melayu. Aii.. Keterusan awak becakap ni ah.. Xixixi
May 27 at 2:31pm · Unlike · 1
Muhamad Riduan Saragih Rahmat mana ada bahasa melayu jadi bahasa nasional sah ngengada gian ah
May 27 at 3:26pm · Unlike · 1
Muhamad Riduan Saragih Eleh bahasa reyki ne pe tidak pakai bahasa melayu macam mana awak nak pecaya kat reyki ne,,mana ada nekara melayu kat indonesia ne kay
May 27 at 3:29pm · Unlike · 1
Rabeah Binti Mohd Ali Muhamad Riduan Saragih ...sebab tak adalah maka nak diadakan...
makanya samalah kita belajar gunakan bahasa melayu dengan betul kalau tak betul sama-sama kita perbetulkan bagi betul iya tak? hehehe
May 27 at 3:36pm · Like · 1
Reyki Khan Bangsa itu sama dengan Ras,kalau kite kaji same sekali bangsa/Ras itu tidak same dengan Negara,kalau negara tu(indonesia) buatan baru,tapi kalau bangsa/Ras Melayu sudah ada sejak dahulu kala.
May 27 at 3:39pm · Like
Muhamad Riduan Saragih Iya la kay ras atau bangsa atau suku amper sama artinya
May 27 at 3:44pm · Unlike · 1
Muhamad Riduan Saragih Kak rabeah binti mohd ali awak dah pakai bahasa melayu daerah langkat maya lagi buat la stts pakai bahasa melayu daerah akak
May 27 at 3:46pm · Unlike · 1
Reyki Khan Kalau masalah dialek/bahasa melayu,kita yg di grup RMB ni berasal dari daerah yg berbeda", ade Melayu deli,Melayu Riau,Melayu jambi,palembang,sumbar,malaysia,dll jadi dialek mane yg kite ikut kan ni? Ingat! Dalam satu propinsi Riau ade lebih dari puluhan dialek yg berbeda.. Apa mungkin Melayu deli mengerti dg bahasa melayu palembang? Atau siak,jambi,talang langkat,talang mamak,baturijal,mengkak,pesisir selatan/painan,kuansing,bangkinang,gumai,kubu dll. ? ?
May 27 at 3:50pm · Like · 1
Reyki Khan Hahahahahaha awak je pangsan nak menterjemah kan nye.. Ne ade pengalaman awak kmaren dg cu ardiansyah kami nyelonong masuk grup kombur melayu Riau,di dalam grup nu rate" bnyk yg dari kuansing dg kampar ade juge siak, pas kami masok dg kami langsong kombur dg orang" nu terakhir nye yg sedie melayani kami cume sudare kite yg simalungun name marga damanik,yg lain nye lintang pukang nak lari,alasan nye tak enak bekombur dg kami,ade juge yg bilang tak reti bahase deli,padahal masih bahase deli campuran yg kami gunakan maye lg bahase deli totok?

Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
SAHABAT SEPERJUANGANKU KAU TELAH PERGI MENDAHULUI KAMI
Moga ditempatkan rohnya di kalangan hamba-hamba Allah yang beramal soleh dimasukkan ke Jannah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sahabat seperjuanganku kau telah pergi mendahului kami, 
kami juga akan menyusul kemudian kerana setiap yang hidup pasti akan merasai mati. Moga kau tenang dan bahagia berada di alam Syurga. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SAHABAT AKHIRAT
Aku cuma mahu tahu kau mengerti aku...aku mengerti kamu..
sentiasa jujur dalam berkata
sentiasa setia dalam persahabatan
sentiasa berkomunikasi
sentiasa berkata seiring hatij
sentiasa muhasabah diri
sentiasa mahu membuat kebaikan
sentiasa berkata yang baik di Sisi-Nya
sentiasa bekerjasama dalam meraih cinta dan redhaNya
jika itu ada pada kamu ...
kamulah rakan seperjuangan
dunia akhirat yang kucari
biarpun sekadar alam maya
itu sudah memadai
dalam meneruskan
sebuah persahabatan suci
demi alam
akhiratmu akhiratku
sebuah alam
yang pasti kita tempuhi
di kala itu tiada sahabat atau sanak saudara
yang ada sahabat akhirat yang setia menemani kita
sahabat akhirat itulah amalan kita
yang dilakukan ikhlas semata kerana-Nya
moga kau dan aku dan semua
berjaya membawa sahabat akhirat
tika kita berada di alam akhirat
negeri yang kekal abadi
tempat balasan
segala kebaikan dan kejahatan
moga kita terpilih
mati dalam membuatkan kebajikan
yang diterimaNya
Aamiin Aamiin Aamiin
Ya Rabbal A 'Lamin
'ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MOGA KITA MATI DALAM KEBAJIKAN
ALLAH AZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA
JIKA KAMU MENGEJAR DUNIA
DUNIA AKAN TINGGALKAN KAMU
JIKA KAMU MENGEJAR AKHIRAT
DUNIA TIDAK TINGGALKAN KAMU
AMALAN DUNIAMU BAWA KE AKHIRAT
SERAHKAN SAJA URUSAN HIDUP DAN MATI
KEPADA ALLAH KERANA DIALAH
YANG MENGURUSKAN HIDUP DAN MATI
HAMBA-NYA
USAHA DOA TAWAKAL PASRAH
DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN
JALAN KE AKHIRAT
MATLAMAT SEBENAR KITA
ITULAH PERJUANGAN KITA
YANG MAHU PULANG KE PANGKUAN-NYA
MOGA SAHABAT AKHIRAT YANG KITA DAMBAKAN
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI
DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
YA ALLAH AKU INGIN PULANG KE PANGKUAN-MU
KAU HADIRKANLAH SAHABAT AKHIRATKU
YANG SELALU MENDORONGKU
BERAMAL SOLEH KERANA-MU
KAMI MAHU KE JALAN-JALAN SYURGA-MU
PERMUDAHKANLAH YA ALLAH
BERKAT KAMI BERSAHABAT DENGAN
SAHABAT AKHIRAT
KAMI AMAN DI ALAM BARZAH
TIDAK DIPUKUL DIPALU SEHINGGA HARI QIAMAT
KERANA SAHABAT AKHIRAT KAMI
SENTIASA MEMBELA KAMI
MELINDUNGI KAMI
DAN DENGAN RAHMAT DAN KASIH-MU
DI ALAM BARZAH ROH KAMI TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA
MAKA DARI ITU YA ALLAH
KURNIAKANLAH KAMI SAHABAT AKHIRAT
BERSAHABAT DI DUNIA
SELAMAT DUNIA AKHIRAT
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI DI SYURGA-MU
ITU JANJI-MU
JANJI-MU BENAR
PASTI BENAR
AKU YAKIN
YAKIN SEYAKIN-NYA
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Hamba-Mu Yang Mahu Pulang Ke Pangkuan-Mu,
22 Rejab 1436H
11 Mei 2015
(YA ALLAH JIKA ADA PAHALA KARYA YANG KUTULIS INI SAMPAIKANLAH PAHALANYA KEPADA ROH SAHABATKU YANG BARU MENINGGAL DUNIA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
4 Setahun yang lepas
Lihat Kenangan Andachevron-right
u
Asalamuaalaikumu
Al Fatihah
Raihan Sulaiman Palestine telah kembali ke ramatullah pada jam 1:15 am sebentar tadi

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

tahun yang lepas
JIKA KITA KEJAR DUNIA, DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA
MOGA KITA DIJAUHI DENGAN PESONA DUNIA
KITA BURU AKHIRAT KERANA AKHIRAT NEGERI ABADI
YANG SAMPAI BILA....BILA TANPA NOKHTAHNYA

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
18 REJAB 1436H
7 MEI 2015

Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, orang berdiri dan luaran
Akademi Kajian Rantau Nusantara - AKAR
4 Mei 2015
PESANAN TOKKU PALOH
"MAKA TINGGALKANLAH DUNIAMU DAN BELAYARLAH MENUJU TUHANMU. JANGANLAH SEKALI-KALI ENGKAU MELABUHKAN SAUH KETIDAKPASTIAN ITU BIARLAH APA KATA MEREKA PADA DIRIMU. BERHIJRAHLAH, BELAYARLAH MENUJU TUHANMU KERANA KAULAH MELAYU"

  • PABILA DIA MEMBALAS CINTA

    Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu

    Tapi di kalbu tertera nama-Nya
    DIA kupuja
    Kau kusayang
    DIA kurindui
    Kau kuingati

    Kerana-Nya aku menyayangimu
    Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu

    Jika kasihmu tiada kepada-Nya
    Jangan kau cuba mendekati aku
    Bukan aku tak sudi
    Tapi hatiku tiada ke kamu
    Bila tiada hati cinta tak bererti
    Cinta akan jadi mati
    Cinta terus terhenti

    Makanya cintailah DIA
    Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

    Ketahuilah kamu duhai kasihku
    Kasihku ada ke kamu
    Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
    Maka disitulah kunci cintaku padamu
    Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
    Makanya undurlah cintamu 
    Biarkan aku bahagia bersama 
    Cinta yang pabila DIA membalas cinta
    Bahagia dunia akhiratku
    Insya-Allah Aamin.

    Karya Putri Rimba.
    29 Ogos 2012
KANVAS CIPTAAN ALLAH SWT YANG AMAT INDAH
Subhanallah
Kanvas Ciptaan Allah SWT yang amat indah
Terpesonaku memuji CiptaanNya
Ya Allah Kau Limpahkan Rahmat-Mu Tanpa Batas kepada hamba-Mu
Yang mengajak semua yang menghayati gambar ini untuk
Memuji Kebesaran-Mu Ya Allah
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba
18 April 2012

(PETIKAN DARIPADA HARLINA AHYA ULUMUDDIN & KHAI NOOR)
              
Imej mungkin mengandungi: burung

SIAPAPUN KAMU TAK KIRA DI MANA KAMU BERADA KAMU TETAP SAUDARA SEISLAMKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT, DI DUNIA NYATA KITA TAK BERTEMU IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA BERTEMU BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'
SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
20 JAMADIL'AWAL 1436H
11 MAC 2015

Imej mungkin mengandungi: teks
Majalah Ummi
Orang yang pertama kali dipanggil ke surga adalah orang-orang yang senantiasa banyak memuji Allah baik dalam keadaan lapang atau pun sempitI
{HR Tirmidzi}


Cinta sahabat membawa keceriaan
Cinta disayangi di kala susah dan senang
Cinta sejati kebahagiaan dunia akhirat
Cinta Ilahi Cinta Yang Teratas!

PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Ya Allah
keluarkan kami dari kegelapan ragu dan
muliakan kami dengan cahaya kefahaman
bukakanlah kami makrifat ilmu,
berilah cahaya pada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
kepada matahari dan bulan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teksI
MERDEKA.com sedang bersama Yuhardi dan 4 yang lain.
Mengertikah FPI perjuangan Tan Malaka demi Indonesia merdeka?
Jauh sebelum orang lain mengumandangkan Indonesia merdeka, Tan Malaka sudah melakukannya, hingga dia dibuang pemerintah kolonial Belanda karena dianggap berbahaya. Selama Orde Baru dia dicap komunis dan namanya seolah tenggelam. Rupanya, sampai sekarang sang pejuang itu masih tak boleh tampil di negerinya sendiri, setelah kemarin acara diskusi tentangnya dibubarkan FPI. Baca ulasan selengkapnya : http://mdk.to/oC7F


HIKMAH


Tak ada kejadian kebetulan

Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
30 Mei 2019
25 Ramadan1440H

0 comments:

Post a Comment

 
;