Wednesday 29 May 2019

PERJUANGANKU PERJUANGANMU (252) BAHAGIA HINGGA SYURGA



PERJUANGANKU PERJUANGANMU (252) BAHAGIA HINGGA SYURGA


BAHAGIA HINGGA KE SYURGA
Irma Sri Kabulatirin Rasanya aku tak layak berada dekatmu...
Engkau begitu anggun dan sempurna...
Dan aku begitu kecil dihadapanmu....
Aku menangisi diriku yang hina ini.
Tak ada yg kupunya.
Selain Ruh yang masih menyangkut ditubuh ini....
Tak layak Putri...tak layak aku dekat denganmu...
Aku hanyalah manusia yg tak berarti apalagi berguna....
Putri rimba:
Allahu Akhbar...! Kenapa kau bilang begitu!!!!
Kenapa kau setega itu Irma?
Sedangkan kita sama saja di Sisi Allah SWT
Siapapun kau! Siapapun aku! yang membedakan kita coma
ketakwaan kepada Allah SWT
Makanya kitakan sudah berjanji untuk bersama-sama untuk bergandingan mencari jalan-jalan pulang dengan harapan bekalan yang dibawa diterima-Nya...bukan itukah janji kita duhai sahabatku...kalau kau cepat sangat berputus asa...gimana mahu aku terangkan lagi agar kau bisa ngerti sayang....
Teungku Sayyid Deqy:
Subhanallah...begitu indah rupamu oh kandaku yang jelita.terperangah hatiku menatap kilauan wujudmu yg maha agung itu.keanggunanmu melambangkan tinggi derajatmu didalam istana niagara.sungguh allah swt maha pemberi rahmat.memberikan kepadaku kesempatan tuk melihat pemandangan elok ini.subhanallah kandaku...
Putri Rimba:
O..adinda...semuanya Kurniaan Allah SWT....andai kata kanda dijemput pulang...kecantikan kandapun habis mereput....yang penting sekarang ini...kehadiran dinda dalam hidup kanda walaupun cuma di alam maya...jangan pernah berputus asa memberi sokongan pada kanda untuk saling berkarya...kerna karya-karya itulah menjadi bekalan kita setelah kita tiada nanti...itulah kecantikan yang tak akan habis-habis ...moga karyamu karyaku....diterima-Nya...Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
Irma Sri Kabulatirin:
Aku sungguh malu.
Aku orang tak tau diri.
Berani mendekat denganmu.
Tak ada yg aku punya.
Selain nyawa dan kerangka berbalut daging.
Entahlah, janjiku adalah janjiku.
Tapi rasanya tanganku tak akan sampai menggenggamu.
Engkau dan aku...laksana langit dan bumi jauhnya.
Kemana lagi aku harus berlari dihutan rimba belantara yang penuh binatang buas yg selalu siap menyantapku.
Tak ada pelita yg nampak....
Haruskah aku kembali tersaruk saruk...
Putri Rimba:
Kenapa harus kembali tersaruk-saruk....
Adakah kita ditemukan hanya untuk berpisah....
Kenapa kau sendiri yang mahu
Memisahkan dirimu denganku?
Apa salahku?
Adakah kerana aku serba sempurna
Pada padanganmu ?
Kalau kau rasa begitu ...
Kau silap sahabatku....
Aku insan sepertimu juga
Masih mencari-cari sumbu pelita
Agar dapat menyalakan pelita...
Untuk menerangi kalbu kita yang kabur
Masih sangsi...
Tak tahu apa yang disangsikan....
Jika kita dapat membuang
Segala kesangsian itu
Insya-Allah tiada apa yang
Dapat memisahkan kita
Untuk bergandingan bersama
Mencari jalan-jalan pulang
Dalam redho-Nya Dalam Rahmat-Nya
Tika itu tiada jurang memisahkan kita lagi
Tiada lagi seperti langit dengan bumi
Yang semurni kasih semurni hati semurni budi
Irma Sri Kabulatirin:
Baiklah Putri Rimba.
Aku situa bangka ini akan berusaha untuk bergandeng tangan dengan mu.
Mudah-mudahan kita temukan pelita penerang jalan yg kita telusuri.
Dengan mengucap bismilah...
Kuawali perjalanan bersamamu.
Semoga kita bisa saling tolong menolong dalam kebersamaan kita.
Insyaallah.....
Putri Rimba:
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Moga kita menjadi
Sahabat dunia akhirat
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Irma Sri Kabulatirin:
Andai aku masih muda, kulihat figur seorang laki-laki yang sangat menyenangkan, mungkin aku akan terbang menghampirinya.
Dia begitu ramah selama ini. Dan tulus...namun sayang aku telah tua bangka....
Rabeah..aku sangat menyukainya...tapi dia jauh diujung dunia, hidup sendiri, penuh kesederhanaan..
Masyaallah...
Yaa Allah biarkanlah dia berlalu dan bawalah bersama angin dan bawalah dia naik setinggi awan...
Biar imanku tak goncang karenanya...
Putri Rimba:
Duhai Irma...
Cinta itu indah
Cinta itu membahagiakan
Cinta itu menyenangkan
Cinta itu tanpa syarat
Cinta itu tidak mengenal usia
Jika kau suka dia
Dia suka kau
Kenapa tidak?
Disatukan dalam ikatan cinta suci
Barulah cinta itu tidak bertepuk sebelah tangan
Jika kau yakin dengan cintamu itu
Tak perlu kau memakan diri
Terperuk rasa rendah diri
Dengan kelewatan umurmu
Dibandingkan dengan dia yang muda
Jika kau rasa
Itulah cinta yang boleh buat dirimu
Bahagia hingga ke Syurga
Kenapa tidak diteruskan
Lupakan usiamu
Kerna cinta itu buta
Tapi tak akan kau hendak membutakan
Hatimu dia adalah pilihan yang
Tepat untukmu
Makanya percayalah pada cintamu itu
Jika kau yakin dia pun
Mencintaimu...
Terus saja niat mu
Menjadikan cinta
Ikatan cinta murni dalam restu-Nya
Itulah darjat yang tinggi buat
Hamba-Nya saling mencintai kerana-Nya.
Irma Sri Kabulatirin :
Just joke Putri Rimba, he's so far away from me, and imposible.
Aku pikir belumlah aku jatuh cinta.
Aku sangat menyukainya.
Kebetulan dia seorang musisi.
Kami baru saling sindir menyindir....
Bak orang dahulu saja...
Biarlah waktu yg bicara....
Putri Rimba:
Pabila waktu yang bicara
Yang dilafazkan ...
Adakah kau sudi terima cintaku ini
Duhai...yang dicintai dunia akhiratku...hehehehe
Irma Sri Kabulatirin Hehehe....shy 
Rabeah Mohd Ali:
Aku amat memahami mu sayang....hehehe
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & IRMA SRI KABULATIRIN
21 Mei 2012

SAHABAT OH! SAHABAT
Sahabat Oh! Sahabat...
Biarpun kita berkenalan cuma di alam maya
Tapi bicaramu selalu menyentuh kalbuku
Kata-kata yang kau ungkapkan
Tak pernah mengguriskan hatiku
Kata-katamu mendamaikan
Roh dan jasadku
Barangkali kawan-kawan mu juga merasai apa yang kurasai sahabat
Hatimu sesuci embun di waktu pagi
Kehadiranmu seperti indahnya pelangi di malam hari
Moga kita selalu bertemu bersiaran di sini
Kerna bicaramu selalu mencetuskan ilhamku
Berkarya yang indah-indah
Terima kasih sahabat
Moga Allah Merahmatimu di kala hidup dan mati
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PUTRI RIMBA NIAGARA
19 Mei 2012
Like · · Unfollow Post · Saturday at 9:13am
Werdys Kalbary and 4 others like this.
Wan Suwandy Amiin ya Rabbal alamin
Saturday at 11:57pm · Unlike · 1
Nurul Omar Amin ya Rabbal alamin 
Yesterday at 5:55am via mobile · Unlike · 1
Fatma Wati Aamiin Ya Rabbal Alamiin....
16 hours ago · Unlike · 1
TERIMA KASIH KARENA SUDI MEMBACA KARYAKU
Terima kasih Nurul
Terima kasih Fatma Wati
Kerana sudi membaca puisi ku
Ku suka berpuisi dengan mu
Mendengar luaran hati mu yang syahdu
Salam puisi kasih sayang dariku
Untuk semua ahli di grup LHSKT
Terimalah aku apa adanya
Tapi terimalah karyaku pabila aku
Sedang memuji-Nya
Se-Agong cinta-Nya
Mana tahu cinta kita pada-Nya
Dibalas dunia hingga akhirat
Aamin Ya Rabal A'Lamin
PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Mei 2012
16 hours ago · Like · 2
Fatma Wati :
Terima kasih sahabatku Rabeah Mohd Ali
Semua puisimu selalu kubaca dan aku suka sekali
Betapa pandai dan hebatnya dirimu bagiku
Terasa sekali kehebatanmu di saat meluahkan rasa dihati
Kupuji karena cintamu pada Ilahi Rabbi
Aku sebagai seorang sahabat hanya bisa berkata
Teruslah berkarya di laman ini di "Luahkan Hatimu Sehingga Kau Tenang" karena aku sangat mengagumimu selalu....
16 hours ago · Like
SALAM PUISI DEMI-NYA
Duhai Fatma Wati...
Dan kepada semua rakan grup LHSKT yang disanjungi
Hidupku dilingkari ketandusan jiwa seorang hamba
Yang terlalu inginkan kedamaian roh dan jasad
Berkata semurni hati
Itu yang kudambakan dalam hidupku
Sejak dulu hingga kini
Tapi banyaknya halangan untuk aku mencapai
Dunia yang ingin kudambakan...
Namun ku terus bersabar...
Makanya aku amat pentingkan
Rakan-rakan yang mendamaikan jiwaku
Tak kiralah siapapun mereka
Asalkan mereka sama sepertiku
Ingin mencari jalan-jalan pulang
Dalam redha Ilahi
Itulah sahabat yang kudambakan
Bukanlah bermakna aku ini
Sempurna sangat
Tapi selagi ada peluang
Untuk aku menjadi yang terbaik
Daripada semalam
Itulah yang sebaiknya bagiku
Duhai teman...
Jikalah sepanjang aku berpuisi
Menumpahkan tinta ku di sini
Ada rasa tak berkenan di hati kalian
Beritahulah aku
Karena dalam keterujaan menulis
Membuatkan rakan menjauh hati denganku
Makanya kuhulurkan tangan
Memohon maaf dipinta
Salam puisi dariku
Salam luahan hati
Salam kasih sayang
Teramat sayang demi-Nya
PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Mei 2012
16 hours ago · Like · 2
Fatma Wati:
Duhai sahabatku Rabeah Mohd Ali...sungguh indah kata-katamu
Betapa kusadari sangat hebat luahan hatimu dan saya mendukungmu
Tak ada salah semua diluahkan disini karena saya setuju sekali
Sungguh indah dan teramat menyentuh...salam puisi untukmu sahabatku....
kuharap bahagia selalu...
15 hours ago · Unlike · 1
ILHAM ITULAH KURNIAAN BAKAT DARI ILAHI
Terima kasih duhai Fatma Wati...
Tangan kuhulur berjabat ukhuwah puisi talisiraturrahimi
Sungguh ...sunguh hatiku terharu kau sudi
Mendengar....membaca dan memberi dukungan/sokongan
Kepadaku ...Moga Allah saja yang membalas segala kebaikanmu
Fatma Wati...
Dan kepada rakan-rakan yang lain janganlah segan untuk
Berkomunikasi dan berpuisi bersamaku jikalah sudi
Besar tapak tangan samudra Malaysia ku tadahkan
Sebagai salam persahabatan puisi
Kerana puisi adalah duniaku
Duniaku sepi tanpa puisi
Puisiku kusuka Puisimu kuminat
Kerana keterujaan dalam dunia sasteraku sastramu
Makanya aku tempuhi segala cabaran
Jika ada salah anggapan dari teman-teman sastra
Dalam dunia sastra yang ku minat sejak zaman kanak-kanak lagi
Kupohon maaf bukanlah hendak menunjuk kelebihan yang ada
Tapi kumerayu pada kalian tolong fahami duniaku ini
Bukankah sastra itu minatmu dan duniamu
Kenapa aku tak boleh bergandingan bersamamu
Apa yang menyebabkan kalian berjauh hati denganku
Biarpun kalian tidak mengungkapkan yang kalian
Tidak senang denganku tapi aku amat memahami
Tak apalah nanti satu masa nanti kalian akan faham
Dan akan terimaku sebahagian
Daripada dunia sastra kalian
Kerna minatmu dan minatku
Adalah sama
Biarpun cara penyampaiannya agak berbeda
Tapi matlamatnya tetap sama
Menyampaikan suara-suara hati
Nan indah-indah
Untuk ditulis
Dan
Dihayati oleh mereka yang sudi membaca
Jika ada yang tak sudi nak baca biarlah
Asalkan kita sudah menulis
Dalam bahasa-bahasa kalbu nan indah
Percayalah bahasa qalbu adalah
Ilham dari Ilahi
Makanya bersyukurlah dengan ilham itu
Ilham itulah Kurniaan Bakat dari-Nya
Yang harus kita syukuri
Moga kita bisa menulis sehingga
Terhenti nafas terhentilah pena
PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Mei 2012
14 hours ago · Like · 1
Fatma Wati:
Sahabatku Rabeah Mohd Ali....saya suka puisimu...dan saya tahu tidak ada yang tidak suka dengan puisimu...itu tandanya dirimu hebat...saya hanya ingin tetap luahkan hati dengan puisi yang indah dan jangan engkau hentikan luahan hatimu....kuingin engkau tahu sahabatku bahwa aku pengagummu juga....
14 hours ago · Unlike · 1
Rabeah Mohd Ali:
Duhai Fatma Wati...
Andainya satu masa nanti kita ketemu mahu rasanya aku berpuisi bersama-sama mu sambil memandang lautan yang terbentang luas di kala mentari terbenam masuk ke peraduannya ...kemudian muncul pula pelangi malam...indah....amat indah di kala itu...begitulah indahnya persahabatan kita fatma wati...moga persahabatan kita diberkati-Nya.Aamin.
13 hours ago · Like
YANG AKU CARI
Yang kucari sahabat akhirat
bukan kawan dunia
Kenapa?
Apa bezanya
sahabat akhirat dengan kawan dunia?
Memang banyak bezanya
Seperti langit dengan bumi
Apa maksudnya?
Kawan dunia membuat hati jadi leka
sahabat akhirat menjadi
penghubungku ke akhirat
Hidup semuanya
berdasarkan akhirat
kerana mahu tidak mahu
hidup di dunia
akan menuju akhirat
Sebab itu pentingnya
sahabat akhirat
menjadi pendampingku
agar hidup ini
terarah ke akhirat
Ya Allah kami bersahabat
dan bertalisiraturrahim
semuanya kerana-MU
agar kami saling ingat
mengingat tentang negeri
yang kekal abadi
negeri akhirat
Selagi nafas ini
dipinjam-Nya
hari-hari fikirkan akhirat
hari ini apa yang terlalai
Selalu salahkan diri sendiri
Kenapa aku masih lalai?
Kenapa harus fikirkan dunia lagi?
Kenapa tak mahu berubah?
Sedangkan negeri akhirat
selangkah lagi akan kutempuhi
kerana aku tidak mahu
penyesalan tak tertebus!
Amat malang kiranya
sampai ke negeri akhirat
tanpa amalan yang dikira
di sisi Allah Taala dan kalau
ada amalan tetapi ditolak
tanpa disedari
rugi juga
yang penting setiap
amalan ikhlas
kerana Allah Taala
Ya Allah terimalah amalanku,
ahli keluargaku, sahabat-sahabatku
dan orang-orang Islam samada hidup
dan yang telah meninggal dunia.
Amin Ya Rabbal A’ lamin.
Karya: Putri Rimba Niagara
20 Mei 2012
(PETIKAN DARIPADA GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG)
21 Mei 2012


GURINDAM NASIHAT UNTUK ADINDA & KANDA
Achmad Zoelham:
wahai adinda intan terpilih
berkasih sayang jangan dialih
bergaullah dengan hati yang bersih
berkata dengan muka yang jernih
wahai adinda tambatan hati
bergaullah dengan bersuci hati
sesama makhluk kasih mengasihi
jauhkan sifat buruk dan keji
Putri Rimba:
Wahai kanda yang baik budi,
Diam mu penuh dengan akal dan hati;
Kau sentiasa memahami,
Terima kasih kerna menasihati.
Wahai kanda tampan bergaya,
Kata-kata mu bak mutiara lautan;
Nasihat mu dinda percaya,
Dah kaya nanti jangan lupa daratan.
(PETIKAN DARIPADA WALL ACHMAD ZOELHAM & PUTRI RIMBA)
28 April 2012

Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
SAHABAT SEPERJUANGANKU KAU TELAH PERGI MENDAHULUI KAMI
Moga ditempatkan rohnya di kalangan hamba-hamba Allah yang beramal soleh dimasukkan ke Jannah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sahabat seperjuanganku kau telah pergi mendahului kami, 
kami juga akan menyusul kemudian kerana setiap yang hidup pasti akan merasai mati. Moga kau tenang dan bahagia berada di alam Syurga. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SAHABAT AKHIRAT
Aku cuma mahu tahu kau mengerti aku...aku mengerti kamu..
sentiasa jujur dalam berkata
sentiasa setia dalam persahabatan
sentiasa berkomunikasi
sentiasa berkata seiring hati
sentiasa muhasabah diri
sentiasa mahu membuat kebaikan
sentiasa berkata yang baik di Sisi-Nya
sentiasa bekerjasama dalam meraih cinta dan redhaNya
jika itu ada pada kamu ...
kamulah rakan seperjuangan
dunia akhirat yang kucari
biarpun sekadar alam maya
itu sudah memadai
dalam meneruskan
sebuah persahabatan suci
demi alam
akhiratmu akhiratku
sebuah alam
yang pasti kita tempuhi
di kala itu tiada sahabat atau sanak saudara
yang ada sahabat akhirat yang setia menemani kita
sahabat akhirat itulah amalan kita
yang dilakukan ikhlas semata kerana-Nya
moga kau dan aku dan semua
berjaya membawa sahabat akhirat
tika kita berada di alam akhirat
negeri yang kekal abadi
tempat balasan
segala kebaikan dan kejahatan
moga kita terpilih
mati dalam membuatkan kebajikan
yang diterimaNya
Aamiin Aamiin Aamiin
Ya Rabbal A 'Lamin
'ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MOGA KITA MATI DALAM KEBAJIKAN
ALLAH AZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA
JIKA KAMU MENGEJAR DUNIA
DUNIA AKAN TINGGALKAN KAMU
JIKA KAMU MENGEJAR AKHIRAT
DUNIA TIDAK TINGGALKAN KAMU
AMALAN DUNIAMU BAWA KE AKHIRAT
SERAHKAN SAJA URUSAN HIDUP DAN MATI
KEPADA ALLAH KERANA DIALAH
YANG MENGURUSKAN HIDUP DAN MATI
HAMBA-NYA
USAHA DOA TAWAKAL PASRAH
DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN
JALAN KE AKHIRAT
MATLAMAT SEBENAR KITA
ITULAH PERJUANGAN KITA
YANG MAHU PULANG KE PANGKUAN-NYA
MOGA SAHABAT AKHIRAT YANG KITA DAMBAKAN
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI
DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
YA ALLAH AKU INGIN PULANG KE PANGKUAN-MU
KAU HADIRKANLAH SAHABAT AKHIRATKU
YANG SELALU MENDORONGKU
BERAMAL SOLEH KERANA-MU
KAMI MAHU KE JALAN-JALAN SYURGA-MU
PERMUDAHKANLAH YA ALLAH
BERKAT KAMI BERSAHABAT DENGAN
SAHABAT AKHIRAT
KAMI AMAN DI ALAM BARZAH
TIDAK DIPUKUL DIPALU SEHINGGA HARI QIAMAT
KERANA SAHABAT AKHIRAT KAMI
SENTIASA MEMBELA KAMI
MELINDUNGI KAMI
DAN DENGAN RAHMAT DAN KASIH-MU
DI ALAM BARZAH ROH KAMI TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA
MAKA DARI ITU YA ALLAH
KURNIAKANLAH KAMI SAHABAT AKHIRAT
BERSAHABAT DI DUNIA
SELAMAT DUNIA AKHIRAT
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI DI SYURGA-MU
ITU JANJI-MU
JANJI-MU BENAR
PASTI BENAR
AKU YAKIN
YAKIN SEYAKIN-NYA
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Hamba-Mu Yang Mahu Pulang Ke Pangkuan-Mu,
22 Rejab 1436H
11 Mei 2015
(YA ALLAH JIKA ADA PAHALA KARYA YANG KUTULIS INI SAMPAIKANLAH PAHALANYA KEPADA ROH SAHABATKU YANG BARU MENINGGAL DUNIA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
4 Setahun yang lepas
Lihat Kenangan Andachevron-right
u
Asalamuaalaikumu
Al Fatihah
Raihan Sulaiman Palestine telah kembali ke ramatullah pada jam 1:15 am sebentar tadi

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

tahun yang lepas
JIKA KITA KEJAR DUNIA, DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA
MOGA KITA DIJAUHI DENGAN PESONA DUNIA
KITA BURU AKHIRAT KERANA AKHIRAT NEGERI ABADI
YANG SAMPAI BILA....BILA TANPA NOKHTAHNYA

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
18 REJAB 1436H
7 MEI 2015

Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, orang berdiri dan luaran
Akademi Kajian Rantau Nusantara - AKAR
4 Mei 2015
PESANAN TOKKU PALOH
"MAKA TINGGALKANLAH DUNIAMU DAN BELAYARLAH MENUJU TUHANMU. JANGANLAH SEKALI-KALI ENGKAU MELABUHKAN SAUH KETIDAKPASTIAN ITU BIARLAH APA KATA MEREKA PADA DIRIMU. BERHIJRAHLAH, BELAYARLAH MENUJU TUHANMU KERANA KAULAH MELAYU"

  • PABILA DIA MEMBALAS CINTA

    Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu

    Tapi di kalbu tertera nama-Nya
    DIA kupuja
    Kau kusayang
    DIA kurindui
    Kau kuingati

    Kerana-Nya aku menyayangimu
    Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu

    Jika kasihmu tiada kepada-Nya
    Jangan kau cuba mendekati aku
    Bukan aku tak sudi
    Tapi hatiku tiada ke kamu
    Bila tiada hati cinta tak bererti
    Cinta akan jadi mati
    Cinta terus terhenti

    Makanya cintailah DIA
    Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

    Ketahuilah kamu duhai kasihku
    Kasihku ada ke kamu
    Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
    Maka disitulah kunci cintaku padamu
    Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
    Makanya undurlah cintamu 
    Biarkan aku bahagia bersama 
    Cinta yang pabila DIA membalas cinta
    Bahagia dunia akhiratku
    Insya-Allah Aamin.

    Karya Putri Rimba.
    29 Ogos 2012
KANVAS CIPTAAN ALLAH SWT YANG AMAT INDAH
Subhanallah
Kanvas Ciptaan Allah SWT yang amat indah
Terpesonaku memuji CiptaanNya
Ya Allah Kau Limpahkan Rahmat-Mu Tanpa Batas kepada hamba-Mu
Yang mengajak semua yang menghayati gambar ini untuk
Memuji Kebesaran-Mu Ya Allah
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba
18 April 2012

(PETIKAN DARIPADA HARLINA AHYA ULUMUDDIN & KHAI NOOR)
              
Imej mungkin mengandungi: burung

SIAPAPUN KAMU TAK KIRA DI MANA KAMU BERADA KAMU TETAP SAUDARA SEISLAMKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT, DI DUNIA NYATA KITA TAK BERTEMU IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA BERTEMU BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'
SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
20 JAMADIL'AWAL 1436H
11 MAC 2015

Imej mungkin mengandungi: teks
Majalah Ummi
Orang yang pertama kali dipanggil ke surga adalah orang-orang yang senantiasa banyak memuji Allah baik dalam keadaan lapang atau pun sempitI
{HR Tirmidzi}


Cinta sahabat membawa keceriaan
Cinta disayangi di kala susah dan senang
Cinta sejati kebahagiaan dunia akhirat
Cinta Ilahi Cinta Yang Teratas!

PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Ya Allah
keluarkan kami dari kegelapan ragu dan
muliakan kami dengan cahaya kefahaman
bukakanlah kami makrifat ilmu,
berilah cahaya pada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
kepada matahari dan bulan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teksI
MERDEKA.com sedang bersama Yuhardi dan 4 yang lain.
Mengertikah FPI perjuangan Tan Malaka demi Indonesia merdeka?
Jauh sebelum orang lain mengumandangkan Indonesia merdeka, Tan Malaka sudah melakukannya, hingga dia dibuang pemerintah kolonial Belanda karena dianggap berbahaya. Selama Orde Baru dia dicap komunis dan namanya seolah tenggelam. Rupanya, sampai sekarang sang pejuang itu masih tak boleh tampil di negerinya sendiri, setelah kemarin acara diskusi tentangnya dibubarkan FPI. Baca ulasan selengkapnya : http://mdk.to/oC7F


HIKMAH


Tak ada kejadian kebetulan

Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
21 Mei 2019
   16 Ramadan  1440H


0 comments:

Post a Comment

 
;