Wednesday 26 June 2019

PERJUANGANKU PERJUANGANMU (332) RINDU UNTUK-NYA


PERJUANGANKU PERJUANGANMU (332) RINDU UNTUK-NYA



MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI MASYARAKAT SALING MENYAYANGI DEMI SELAMATKAN TAUHID DAN AKIDAH
KANAK-KANAK PERMATA SYURGA KURNIAAN ALLAH TAALA
YANG PATUT KITA SYUKURI DAN HARGAI
Nooraini Mydin
Saya tak faham kenapa ada orang yang suka membawa anak kecil ke Masjid sedangkan mereka tidak berupaya mengikuti imam menunaikan solat Tarawih tetapi cuma menganggu orang lain yang cuba menunaikan ibadat.
Muhammad Hifni Mungkin berfikir, agar si anak tersebut mengetahui ajaran-ajaran islam, dan mendidiknya dengan hal yang baik,,, itu suatu hal yang bagus, tetapi jika anak tersebut mengganggu lebih baik di tegur dengan hati yang tenang...!!!
Zulkarnian Mazlan Saya setuju dengan kedua dua pendapat ini , tapi adakala bagai dikatakan oleh Tuan Nooraini Mydin , perbutan baik mendidik anak ke masjid itu menjadi dosa pula kepada ibu dan bapa kerana anak anak mereka mengganggu kekhusyukan dan ketenteram jemaah semasa menunaikan solat .... kita kena ingat , syaitan mempunyai berbagai cara untuk menyesatkan dan melalikan kita
Muhammad Hifni Mungkin jika pertama seseorang tersebut membawa sang buah hati boleh saja, dan di lihat jika sang buah hati mengganggu / membuat Onar di masjid, kita boleh menegurnya kepada ke 2 orang Tuanya, berharap anak ini di hari ke 2 jangan di bawa untuk ke masjid jika sang anak ini hanya untuk menggangu... Para jama'ah yang lain.
Nooraini Mydin Masalahnya, kanak-kanak ini langsung tidak makan teguran. Kalau anak kita tidak berdisiplin, lebih baik tinggal saja di rumah. Kalau mereka betul-betul ingin belajar berjemaah, memang baik tetapi ini cuma seperti "outing," cuma penjaga dapat "berehat" daripada tanggungjawab mengawal anak sendiri. Selepas pengalaman ini saya lebih puas hati membuat Tarawih di rumah, walaupun tidak dapat ganjaran solat berjemaah, tetapi lebih sempurna.
Ratu Rimba Niagara Tapi di Makkah Mukarramah tak jadi masalah pun ...setiap kali berjemaah disambut oleh tangisan gema anak-anak menangis...barangkali kerana inilah ilmu pasakan tauhid ibubapa mereka jadi taat dengan Tuhan bila dewasa tidak seperti di Malaysia anak-anak kecil diperkecilkan malah dimarah-marah oleh ahli jawatan kuasa masjid hingga bila mereka dewasa menjadi trauma untuk ke masjid...macam mana itu ya...
Muhammad Hifni Betul yang di bicarakan Ustzh Ratu Rimba Niagara, dengan lama kelama'an pasti akan Sang Buah hati dengan nasihat ke 2 Orang Tuanya akan paham dengan apa yang di lakukan di dalam Mesjid. Itupun semua tergantung pola fikir masing-masing, karna manusia itu mahluk yang sempurna, dia berhak untuk memilih ingin menjadi malaikat atau Syaiton, dengan keyakinan masing2...
Ratu Rimba Niagara Memang tidak dinafikan kenakalan kanak-kanak menggugat kesabaran kita berjemaah di Masjid tambahan pula bila dekatnya Aidil Fitri...mereka bermain mercun...hingga ada jemaah muslimat yang terperanjat hingga melatah tika solat terawih...mana lagi dengar bunyi dum dam dum dam bunyi mercun yang kuat meledak lagi...mana lagi bunyi melatahnya jemaah muslimat lagi...memang tak kusyuk dibuatnya..benar-benar mencabar kesabaran kita mahu bersolat terawih...barangkali inilah dinamakan dugaan untuk mendapat ganjaran pahala solat Terawih....SABAR AJE LAH.....kanak....kanak...nanti jika kamu sudah besar baru kamu faham dan pasti kamu tergelak bila mendengar nenekmu melatah tika solat terawih....nakalkan kamu....
Ratu Rimba Niagara Kita semua pernah bergelar kanak-kanak...hidupnya tahu gembira je...berkawan...nakalnya Masya- Allah...tapi dalam kenakalan hendak juga pergi berjinak-jinak ke masjid ..bila sampai di masjid dikutuk di hina malah dipukul sambil mengatakan anak Syaitan bin Iblis oleh ahli masjid...kerana setiap kali dimalukan oleh ahli masjid dan mereka-mereka yang sempurna imannya ....kanak-kanak tersebut terus membenci ahli masjid dan yang lebih parah sekali membenci masjid sampai ke dewasa...dalam hal ini siapa yang hendak kita persalahkan?
Adakah ibubapa...ahli masjid..dan mereka yang sempurna iman?
Sepatutnya masjid tempat pendidikan ilmu tauhid di jiwa kanak-kanak. Jika kita dapat selamatkan tauhid mereka dengan hormat kita kepada mereka ..tunjukkan rasa belas kasihan dalam kasih sayang...pasti mereka tidak akan membenci masjid ...tidak menjauhi masjid.
Cuba kita perhatikan di gereja...mana-mana masyarakatnya yang tiada tempat perlindungan ...dialu-alukan datang ke gereja...di sana mereka yang teraniaya dilayan dengan penuh prihatin dan kasih sayang ...tiba masanya waktu sembahyang mereka ajak mereka ke gereja....mereka yang dilindungi bukan saja suka ke gereja malah menjadi menyebar agama kristian.
Alangkah indahnya jika semua masjid-masjid di Malaysia ini dijadikan tempat perlindungan bagi mereka yang teraniaya ...ini tidak lagi dipandang hina ...dikutuk ...macamlah hina sangat mereka di mata ahli masjid dan orang alim ulama. Adakah ini cara pengajaran Islam. Sedangkan Islam ini indah dan menggalakkan penganutnya berkasihan belas di antara satu sama lain.
Jika kerajaan ambil perhatian mengenai perkara ini mengwujudkan pusat-pusat perlindungan kepada mereka yang hilang arah tujuan hidup segera ke Masjid...diberikan perlindungan dengan sepatutnya.
Barulah benar konsep masjid itu sendiri mengimarahkan masjid dengan kominiti masyarakat hidup saling bergotong royong dalam perkara-perkara kebajikan penuh dengan belas kasihan dan berkasih sayang kerana Allah Taala.
Ratu Rimba Niagara Begitu juga di sekolah Agama atau pondok tahfiz...samada dikelolakan oleh kerajaan atau swasta...ustaz dan ustazahnya ...garang-garang belaka...cara pengajaran mereka macam samseng ..bahasa maki hamun je...tak sesuai mengajar di sekolah agama....ada kah murid yang bebal (bodoh atau begok diambil jarum terus di cucuk ke cuping teling pelajar agama dan ustaz main sepak terajang je mulut pelajar yang sedang makan sampai tersebur nasi di mulut..memang tak peliklah ada ustaz mendera pelajar sampai mati pelajar itu dikerjakan. Dan memang tak pelik lagi kenapa bila pelajar dari sekolah agama bila dewasa menjadi bencikan agama Islam ...seumur hidup gara-gara ustazah dan ustaz yang macam samseng. Di sini siapa yang hendak kita persalahkan. Makanya penting kita semua memperbetulkan semua yang berbentuk kezaliman dalam diri kita sendiri agar dapat diperbetulkan pada masyarakat demi menyelamatkan tauhid anak-anak remaja kita. Moga Allah swt membantu kita dalam membetulkan kekhilafan kita melayani generasi yang bakal kita tinggalkan. Moga berkat kerjasama semua pihak generasi yang kita tinggalkan, berakhlak, iman berpasakkan ilmu tauhid yang kukuh kepada Allah swt maka tersebar luaslah ajaran Islam di serata dunia In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
'HIDUP SENTIASA BERKASIHAN BELAS BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH TAALA BAGAIKAN BERADA TAMAN-TAMAN SYURGA INDAHNYA'
(PETIKAN DARIPADA WALL GROUP JOM BELAJAR AL-OURAN DAN SEMBAHYANG )
PETIKAN WALL GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI (NUSANTARA) &
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
9 RAMADAN 1436H
26 JUN 2015
Najib Razak
Masjid Kampung Hulu, Melaka antara masjid terawal dibina di Malaysia ketika penjajahan Melaka oleh Syarikat Hindia Timur Belanda sekitar tahun 1728.
Keunikannya ialah bumbung berlapis tiga dengan bentuk seperti piramid.
Siapa pernah ke sini?
7 tahun yang lepas
Mari jalin ukhuwah fillah dengan saling nasehat menasehati dalam kebenaransedang bersama Asyah Putra dan 38 yang lain.
Assalamu'alaikum..
Hay...nama saya Syaaban..
saya ingin mengingatkan
kalian semua.. bahwa jiran saya..yg ber nama.. "Ramadhan"
akan
datang mengunjungi kalian semua.. tak lama lagi..
Dia datang
bersama isteri nya..yg ber nama "REZEQI" dan 2 orang
anak nya.. Si "SAHUR" dan si "IFTAAR"...

Mereka ditemani 3
cucu nya yg ber nama "RAHMAT".. "AMPUNAN" dan
si "BARAKAH"....

Mereka akan pulang selepas 30 hari
dengan pesawat Ied Fitri Airlines....
Hargai
mereka...insya Allah... Kalian semua akan mendapat
berkat...

( Cinta Islam )

"re post By BM"
7 tahun yang lepas
Lezaihasra Lm sedang bersama Ahmad Tajuddin dan 35 yang lain.
AKU DALAM ARCA KRISTAL KOSONG
Bila aku tersentak kaku
terpegun dengan sebuah kecantikkan abadi
baru aku mengerti
siapa aku
dalam arca kristal ini
sesungguhnya kosong
kosong dan lohong...
Baru di ufuk ini aku tersedar
sesungguh sombongnya aku
sedangkan...
aku seperti sampah
yang hanyut dilautan sendirian
tiada erti apa-apa
bagaikan setitik hitam di langit
tidak bermakna sedikit pun
seperti sebutir pasir di bumi
semua asing dan kerdil
bagai setitis zarah di udara
aku kelemasan..
sesungguhnya aku sendirian
di bumi Allah ini...
Aku tiada apa-apa, kosong dan likat kejahilan
kekuatanku hanya puing-puing buih dilautan
Sesungguhnya aku milik ALLAH...
by Lezaihasra...disubuh yang bening ini...
Besut, Terengganu.
21hb June 2012...6.00 pagi..
7 tahun yang lepas
Lezaihasra Lm sedang bersama Ahmad Tajuddin dan 37 yang lain.
RINDUKU PENGHUJUNG KASEHMU
Deruan angin menyapa
penuh dengan debaran
untuk kumengusik ombak
yang berkejaran berlari kepantai
aku terpaku kelaut China Selatan
terasa nun sayup d i hujung sana
terdapat suara-suara memanggil hiba
berlari menanti kehadiranku
baru sore ini aku tiba-tiba rindu
rindukan wajah ayumu itu
bersama cebisan senyuman yang biru
yang bisa mengikat hati...
Aku begitu rindu lagi...
rindu mimpi semalam...
baru pagi ini aku sedar
sedar akan huluran tanganmu
yang terpisah di sebalik jurang-jurang
menghalang pagar-pagar cintaku
hanya coretan di pelangi yang merentangi selat
untuk aku menyambung kasih
meskipun kau tiada ku temui...

by Lezaihasra... 7.47ptg, 20062012, besut.



7 tahun yang lepas
Sweet Love sedang bersama Diari Perantau dan 37 yang lain.
LUKA (Nyalakan Rindu)
aku hadir disini untuk nyalahkan rindu..
lama tak melihatmu diberandaku..
entah kenapa ..hilang ditelan waktu..
kutitipkan salam pada senja ..
cahaya masih merona indah..
andai bayangan mu disana..
hampa kurasa tak ada sisa jejakmu disana,
kutak tahan lagi merenung sendiri..
sunyi mengakrapi hati..
mimpi mimpi tak mau menghampiri.
aku mencarimu yang pergi tinggalkan aku..
hanya menunggu menghabis sisa waktuku..
sampai kini tak nampak bayanganmu..
masih yakin kah dirimu ..
tentang kicau bernyanyi merdu..
aarrggh diamana lagi aku mencarimu..
Komen
  • NYALAKAN RINDU UNTUK-NYA

    Jika aku nyalakan rindu

    Kau akan merindu dan aku jua akan merindu
    Rindu-rinduan untuk terus memuja-Nya
    Kita bercinta kerana-Nya
    Kita berkasih kerana-Nya
    Dan terus kita rindu-rinduan untuk
    Sama-sama meraih cinta dan redha-Nya
    Tika hidup dan mati
    Aamiin

    PUTRI RIMBA NIAGARA
    26 Jun 2012
  • SABARLAH MENANTI 

    Ombak rindu... 

    Kurindumu tapi rinduku
    Diheret ombak badai membadai
    Untuk menghalang rinduku padamu
    Namun kerana rinduku ke kamu
    Tak pernah padam
    Bila mana kau sudi singgah di laman kasihku
    Makanya rinduku terbalas jua
    Dengan menyeru namamu
    Menyahut seruanmu
    Untuk berlagu puisi bersama-sama
    Berlagu puisi tentang rindu
    Tentang rindu yang tak akan disepikan
    Buat selamanya...
    Terima kasih ombak rindu
    Kerana sudi menumpangkan kasihmu
    Yang suci murni
    Sesuci deruan ombak mu
    Memanggil namamu
    Dengan penuh kasih dan sayang kerana-Nya
    Duh aku terlena dalam buai mimpi yang syahdu
    Kau kirimkan sejambak doa kasih suci untuku
    Dan kau lafazkan
    Aku rindu dan cintakan kamu kerana-Nya
    Sabarlah menanti...

    Karya : Putri Rimba Niagara
    26 Jun 2012
  • SAAT LANGIT MELAMBAIKAN RINDU

    saat langit melambaikan rindu

    hatiku tak keharuan
    bayangan rindumu
    ada di mana-mana
    di setiap langkahku
    sentiasa mengekoriku
    aku rindu serindu rindunya
    rindukanmu

    rindu bayangan
    rupanya aku
    lagi dikejar
    lagi menghilang
    entah di mana
    kucari kemana-mana
    tak ditemui
    rupanya
    bayanganmu hilang
    ditelan kabus senja
    aku merindu lagi dan lagi terus merindu

    aku pergi ke ombak rindu
    berlagu rindu
    bersyair rindu
    rindukan kamu
    duhai bayangan cinta
    yang tidak sudi
    mengekoriku lagi

    dalam tangisan hiba
    mengenangkan rindu bayangan
    yang tak terbalas rindu
    ombak menderu-deru
    memujukku

    "Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara
    siapalah yang Tuan Putri rindu itu..."

    "Bayangan kekasih hamba..menghilang
    ditelan kabus senja...hamba rindukannya
    rindu serindu..."

    "Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara...
    Kenapa kekasih yang cuma bayangan saja
    yang tuan putri rindu....kenapa tak rindu pada
    yang lebih berhak dirindu?

    "Apa maksudmu?"

    "Cuba Tuan Putri fikir...sekadar bayangannya Tuan Putri rindu
    lepas itu bayangannya hilang...maknanya itu cuma sementara rindu
    rindu yang tak terbalas rindu ....rindu yang tak kekal ...yang tak bawa
    ke Syurga Cinta.."

    "Apa maksud mu ...hamba tak faham...beritahulah hamba agar
    hamba faham rindu yang berbalas Syurga Cinta."

    "Rindulah pada Pencipta Alam Semesta ini yang mencipta Tuan Putri
    dan hamba juga..termasuk kekasih Tuan Putri...
    Tuan Putri rindu cuma bayangannya saja tapi jika Tuhan yang dirindui
    rindu Tuan Putri pasti akan dibalas rindu dan cinta-Nya SUBHANALLAH
    Tuan Putri jikalah rindu dan cinta tuan putri telah dibalas-Nya
    ALLAHU AKHBAR tiada apa yang lebih berharga di dunia ini melainkan
    Redha dan Cinta-Nya....Syurga adalah balasan cinta suci Tuan Putri
    tak mahu ke tuan putri? Bukan itu saja...jikalah Tuan Putri yakin
    cinta Tuan Putri yang utuh padu pada-Nya...kekasih yang cuma
    bayangan itu pun akan dikurniakan kepada tuan putri tapi bukan
    bayangan... realiti tuan putri tak perlu dirindu sudah ada di depan mata untuk cinta dan rindu dalam redha-Nya...dan dengan Rahmat Kasih-Nya cinta tuan putri bukan sekadar di dunia saja akan diteruskan hingga ke Syurga-Nya dengan syarat saling mencintai kerana-Nya dan
    mencari jalan-jalan ke Syurga dengan hati yang ikhlas kerana-Nya."

    Setelah habis berkata-kata ....kata-kata permata daripada deruan ombak rindu
    hilang entah di mana....

    Putri Rimba Niagara menangis hiba dan mendongak ke langit
    Dan di langit amat indah diindahkan dengan warna warni pelangi memancar ke laut ombak rindu... ke seluruhan ombak rindu berwarna warni pelangi ALLAHU AKBAR AMAT INDAH

    Melihat kejadian yang amat menakjubkan itu tak henti-henti Putri Rimba
    berzikir dan bermunajat pada-Nya... didongak ke langit lambang cinta yang berkalimah Allah Azzawajallah tertera dengan jelas dan bawah cinta kalimah Allah
    tuan putri rimba dan kekasihnya bergandingan menjadi pasangan pengantin yang diredhai Allah dan diaminkan oleh seluruh penghuni langit dan bumi.

    SEMUA ALAM GHAIB ADALAH DALAM RAHSIA ALLAH AZZAWAJALLAH
    CINTA DALAM KETENTUANNYA

    Karya Putri Rimba Niagara
    26 Jun 2012
7 tahun yang lepas
Martin Pangaribuan
Misteri atlantis..
KISAH NABI NUH &Teori Lemurian .. .
sjarah Sumeria purba & crita Plato Yg d dpt dri pendeta2 kuno mesir.. . .
Waktu akn mg'ungkp kn Rahasia.. . . .
Komen
  • TIDURLAH DUHAI TUAN PUTERI 

    Tidurlah duhai Tuan Puteri

    Tidurlah selena-lena
    Bermimpikan putera melamarmu
    Dengan sebentuk cincin permata dari Syurga

    Senyum dalam lenamu
    Bahagia dalam mimpi indahmu

    Sang putera sedang menjemputmu
    Ke pelamin kayangan Syurga
    Dengan kereta berkuda diRaja
    Ke istana kristal nan indah
    Bergemerlapan cahaya
    Hingga terpancar bias 
    Seri pengatin wajahmu
    Kepada semua tetamu yang hadir
    Terpukau dengan keagungan 
    Keteguhan cintamu pada
    Sang putera berjiwa
    Cintakanmu kerana
    Kekentalan tauhidnya
    Pada Maha Pencipta Cinta
    Bercinta hanya kerana-Nya

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    26 Jun 2012
    1
  • INDAHNYA ISTANA PASIR DI TEPI PANTAI

    Putra Arjuna:


    Seharian di pantai ini...
    tak lagi kelihatan ombak yang beralun...
    pesisir pantai tenang dan kaku...
    tiada lagi camar berterbangan...
    laut kembali sepi

    Putri Rimba:

    Senyumanmu telah memanggil si camar berterbangan,
    Singgah di pesisir pantai menyanyi rindu;
    Laut kini ditelan sepi dengan nyanyian kicauan rinduan,
    Pasti beralun-alun ombak menari-nari hilanglah rindu.

    Putra Arjuna :

    Istana cintaku telah musnah dihempas ombak semalam,
    gurisan kata cintaku telah terhakis......
    pantai kembali bersih..tiada meninggalkan sebarang tanda....
    perlukan ku bina kembali dan perlukah ku tulis lagi......

    Putra Arjuna:

    * musnah.

    Putri Rimba:

    Kenapa harus musnah
    Istana cintamu itu duhai Abe Di...
    Janganlah kau menafikannya
    Karena dalam hatimu masih ada taman cinta
    Kalau nggak masakan kau masih bisa tersenyum ganteng...
    (hehehehe)

    Putra Arjuna:

    Ombak yang memusnahkannya.....tak salah dia pun....
    sapa suruh bina istana pasir di tepi pantai...hahaha

    Putri Rimba:

    Cinta sejati tak perlu ada salah menyalah...
    Yang ada keikhlasan hati baru diberkati
    Ada faham....hihihi

    Bukan salah istana di tepi pantai,
    Salahkan ombak merobohkan istana;
    Karena cinta istana didirikan di tepi pantai,
    Setelah kehadiran dia musnahlah istana.

    Tak semudah iu istana pasir musah,
    Ombak pasti tak tega memukulnya;
    Jika paduan cintamu terus gagah,
    Ombak mendoakan istana pasir bahagia .

    Tiada alasan untuk bahagia,
    Jika cinta tak pernah surut di hatinya;
    Saling berkasih sayang setulusnya,
    Terpatri kasih hingga ke Syurga-Nya.

    Kekasih yang disayangi.
    Moga cinta kita diRedhai;
    Senyumanmu ceria sepanjang hari,
    Seceria istana pasir bersama yang dicintai.

    KARYA PUTRI RIMBA & PUTRA ARJUNA
    26 Jun 2April 2012

7 tahun yang lepas
DUHAI TEMAN FBKU DAN SEMUA TEMAN GRUPKU YANG DISAYANGI DUNIA AKHIRAT
Rabeah Mohd Ali > Dan ku bersyukur dengan
Hubungan kasih sayang kita
Setulusnya kerana-Nya
Tanpa syarat kebendaan harta
Untuk menjalinkan kasih kita
Akhirnya membawa kita
Ke Syurga Ilahi
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Doa setulus ikhlas daripada sahabatmu,
Rabeah Mohd Ali
Rimba Niagara
26 Jun 2012
Komen
  • Ratu Rimba NiagaraTerima kasih kepada semua rakan-rakan yang sudi menyokong karya sasteraku duniaku ...hamba amat terharu ...kalian adalah diantara yang menjadi sumber inspirasi hamba berkarya. Terima kasih...terima kasih...jangan jemu menyokong hamba...setiap sokongan amat hamba hargai sampai penghujung nyawa hamba.
    1
  • Ahmad Zaini Ghazali Al-Haj Insyaallah.. kami semua tetap mendokong karya2 Tuan Puteri Rimba Niaga.. Syabas.. Teruskan berkarya.. Ratu Rimba Niagara..

PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU
SEJAK AZALI SERASI BERSAMA SEHINGGA KE SYURGAWI
TEMAN ALAMMAYAKU...
KITA TIDAK PERNAH MENGENAL
KERANA KAU HARGAI SASTERAKU
KITA SALING MENGENAL
ENGKAU KENAL AKU
AKU KENAL ENGKAU
KAU SAPA SASTERAKU
PASTI AKU CERIA
KAU DAN SASTERAKU
SALING BERKOMUNIKASI
SEBARIS AYAT KAU SAPA
BERBARIS-BARIS ILHAM DATANG
SASTERAKU PUISIKU
ILHAM PUN
BERTAMBAH-TAMBAH BERCAMBAH-CAMBAH
DAUNAN-DAUNAN KERING SASTERA
TERUS MENGHIJAU
BERTUNAS-TUNAS
BERBUNGA-BUNGA
BERBUAH-BUAH
MELEBAT BUAH SASTERA
SEHINGGA MENCECAH BUMI
PEHONAN SASTERAKU
BERDAUN LEBAT
BERBUNGA LEBAT
BERBUAH LEBAT
SEHINGGA MENCECAH BUMI
LALU DIPETIK PENGHUNI BUMI
BILA SEORANG MEMETIK
BUAH PEPOHON SASTERAKU
LAGI BERBUAH TIDAK BERKURANGAN SEDIKITPUN
SUDAHLAH BERBUAH LEBAT
BERBUAH SEPANJANG MUSIM
BIARPUN YANG MENANAM YANG MEMBAJAI YANG MENYIRAMI
TIADA DI DUNIA INI
PEPOHON SASTERA TETAP HIDUP TERUS MERIMBUN
MALAH BERANAK PINAK DI SERATA BUMI
SELURUH PENGHUNI BUMI BOLEH MENIKMATI
BUAH PEPOHON SASTERA
LEBIH MENGAGUMKAN
AKAR PEPOHON SASTERA
MENJALAR KE TUJUH PETALA BUMI
MENJALAR KE TUJUH PETALA LANGIT
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
PENGHUNI BUMI MENIKMATI DALAM IMAN
PENGHUNI ROH MENSYUKURI DALAM KERAHMATAN-NYA
BENARLAH RAHMAT KASIH ALLAH TIADA BATAS TIADA PENGHUJUNG-NYA
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015


MOGA KITA MENJADI LILIN UNTUK MEMENUHI HARAPAN ANAK-ANAK DI SELURUH DUNIA YANG TAKUTKAN KEGELAPAN DUNIA DAN AKHIRAT IN SHAA ALLAH AAMIIN.J


Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
SAHABAT SEPERJUANGANKU KAU TELAH PERGI MENDAHULUI KAMI
Moga ditempatkan rohnya di kalangan hamba-hamba Allah yang beramal soleh dimasukkan ke Jannah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sahabat seperjuanganku kau telah pergi mendahului kami, 
kami juga akan menyusul kemudian kerana setiap yang hidup pasti akan merasai mati. Moga kau tenang dan bahagia berada di alam Syurga. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SAHABAT AKHIRAT
Aku cuma mahu tahu kau mengerti aku...aku mengerti kamu..
sentiasa jujur dalam berkata
sentiasa setia dalam persahabatan
sentiasa berkomunikasi
sentiasa berkata seiring hati
sentiasa muhasabah diri
sentiasa mahu membuat kebaikan
sentiasa berkata yang baik di Sisi-Nya
sentiasa bekerjasama dalam meraih cinta dan redhaNya
jika itu ada pada kamu ...
kamulah rakan seperjuangan
dunia akhirat yang kucari
biarpun sekadar alam maya
itu sudah memadai
dalam meneruskan
sebuah persahabatan suci
demi alam
akhiratmu akhiratku
sebuah alam
yang pasti kita tempuhi
di kala itu tiada sahabat atau sanak saudara
yang ada sahabat akhirat yang setia menemani kita
sahabat akhirat itulah amalan kita
yang dilakukan ikhlas semata kerana-Nya
moga kau dan aku dan semua
berjaya membawa sahabat akhirat
tika kita berada di alam akhirat
negeri yang kekal abadi
tempat balasan
segala kebaikan dan kejahatan
moga kita terpilih
mati dalam membuatkan kebajikan
yang diterimaNya
Aamiin Aamiin Aamiin
Ya Rabbal A 'Lamin
'ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MOGA KITA MATI DALAM KEBAIKAN
ALLAH AZAWAJALLA MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA
JIKA KAMU MENGEJAR DUNIA
DUNIA AKAN TINGGALKAN KAMU
JIKA KAMU MENGEJAR AKHIRAT
DUNIA TIDAK TINGGALKAN KAMU
AMALAN DUNIAMU BAWA KE AKHIRAT
SERAHKAN SAJA URUSAN HIDUP DAN MATI
KEPADA ALLAH KERANA DIALAH
YANG MENGURUSKAN HIDUP DAN MATI
HAMBA-NYA
USAHA DOA TAWAKAL PASRAH
DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN
JALAN KE AKHIRAT
MATLAMAT SEBENAR KITA
ITULAH PERJUANGAN KITA
YANG MAHU PULANG KE PANGKUAN-NYA
MOGA SAHABAT AKHIRAT YANG KITA DAMBAKAN
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI
DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
YA ALLAH AKU INGIN PULANG KE PANGKUAN-MU
KAU HADIRKANLAH SAHABAT AKHIRATKU
YANG SELALU MENDORONGKU
BERAMAL SOLEH KERANA-MU
KAMI MAHU KE JALAN-JALAN SYURGA-MU
PERMUDAHKANLAH YA ALLAH
BERKAT KAMI BERSAHABAT DENGAN
SAHABAT AKHIRAT
KAMI AMAN DI ALAM BARZAH
TIDAK DIPUKUL DIPALU SEHINGGA HARI QIAMAT
KERANA SAHABAT AKHIRAT KAMI
SENTIASA MEMBELA KAMI
MELINDUNGI KAMI
DAN DENGAN RAHMAT DAN KASIH-MU
DI ALAM BARZAH ROH KAMI TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA
MAKA DARI ITU YA ALLAH
KURNIAKANLAH KAMI SAHABAT AKHIRAT
BERSAHABAT DI DUNIA
SELAMAT DUNIA AKHIRAT
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI DI SYURGA-MU
ITU JANJI-MU
JANJI-MU BENAR
PASTI BENAR
AKU YAKIN
YAKIN SEYAKIN-NYA
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Hamba-Mu Yang Mahu Pulang Ke Pangkuan-Mu,
22 Rejab 1436H
11 Mei 2015
(YA ALLAH JIKA ADA PAHALA KARYA YANG KUTULIS INI SAMPAIKANLAH PAHALANYA KEPADA ROH SAHABATKU YANG BARU MENINGGAL DUNIA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
i
4 Setahun yang lepas
Lihat Kenangan Andachevron-right
u
Asalamuaalaikumu
Al FatihahUJJJ
Raihan Sulaiman Palestine telah kembali ke ramatullah pada jam 1:15 am sebentar tadi

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

tahun yang lepas
JIKA KITA KEJAR DUNIA, DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA
MOGA KITA DIJAUHI DENGAN PESONA DUNIA
KITA BURU AKHIRAT KERANA AKHIRAT NEGERI ABADI
YANG SAMPAI BILA....BILA TANPA NOKHTAHNYA
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
18 REJAB 1436H
7 MEI 2015

Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, orang berdiri dan luaran
Akademi Kajian Rantau Nusantara - AKAR
4 Mei 2015
PESANAN TOKKU PALOH
"MAKA TINGGALKANLAH DUNIAMU DAN BELAYARLAH MENUJU TUHANMU. JANGANLAH SEKALI-KALI ENGKAU MELABUHKAN SAUH KETIDAKPASTIAN ITU BIARLAH APA KATA MEREKA PADA DIRIMU. BERHIJRAHLAH, BELAYARLAH MENUJU TUHANMU KERANA KAULAH MELAYU"

  • PABILA DIA MEMBALAS CINTA

    Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu

    Tapi di kalbu tertera nama-Nya
    DIA kupuja
    Kau kusayang
    DIA kurindui
    Kau kuingati

    Kerana-Nya aku menyayangimu
    Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu

    Jika kasihmu tiada kepada-Nya
    Jangan kau cuba mendekati aku
    Bukan aku tak sudi
    Tapi hatiku tiada ke kamu
    Bila tiada hati cinta tak bererti
    Cinta akan jadi mati
    Cinta terus terhenti

    Makanya cintailah DIA
    Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

    Ketahuilah kamu duhai kasihku
    Kasihku ada ke kamu
    Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
    Maka disitulah kunci cintaku padamu
    Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
    Makanya undurlah cintamu 
    Biarkan aku bahagia bersama 
    Cinta yang pabila DIA membalas cinta
    Bahagia dunia akhiratku
    Insya-Allah Aamin.

    Karya Putri Rimba.
    29 Ogos 2012
KANVAS CIPTAAN ALLAH SWT YANG AMAT INDAH
Subhanallah
Kanvas Ciptaan Allah SWT yang amat indah
Terpesonaku memuji CiptaanNya
Ya Allah Kau Limpahkan Rahmat-Mu Tanpa Batas kepada hamba-Mu
Yang mengajak semua yang menghayati gambar ini untuk
Memuji Kebesaran-Mu Ya Allah
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba
18 April 2012


SIAPAPUN KAMU TAK KIRA DI MANA KAMU BERADA KAMU TETAP SAUDARA SEISLAMKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT, DI DUNIA NYATA KITA TAK BERTEMU IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA BERTEMU BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'
SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
20 JAMADIL'AWAL 1436H
11 MAC 2015

Imej mungkin mengandungi: teks
Majalah Ummi
Orang yang pertama kali dipanggil ke surga adalah orang-orang yang senantiasa banyak memuji Allah baik dalam keadaan lapang atau pun sempitI
{HR Tirmidzi}


Cinta sahabat membawa keceriaan
Cinta disayangi di kala susah dan senang
Cinta sejati kebahagiaan dunia akhirat
Cinta Ilahi Cinta Yang Teratas!

PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Ya Allah
keluarkan kami dari kegelapan ragu dan
muliakan kami dengan cahaya kefahaman
bukakanlah kami makrifat ilmu,
berilah cahaya pada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
kepada matahari dan bulan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.


M
ERDEKA.com sedang bersama Yuhardi dan 4 yang lain.
Mengertikah FPI perjuangan Tan Malaka demi Indonesia merdeka?
Jauh sebelum orang lain mengumandangkan Indonesia merdeka, Tan Malaka sudah melakukannya, hingga dia dibuang pemerintah kolonial Belanda karena dianggap berbahaya. Selama Orde Baru dia dicap komunis dan namanya seolah tenggelam. Rupanya, sampai sekarang sang pejuang itu masih tak boleh tampil di negerinya sendiri, setelah kemarin acara diskusi tentangnya dibubarkan FPI. Baca ulasan selengkapnya : http://mdk.to/oC7F


HIKMAH


Tak ada kejadian kebetulan

Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
26 Jun 2019 
24 Syawal  1440H












PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU
SEJAK AZALI SERASI BERSAMA SEHINGGA KE SYURGAWI
TEMAN ALAMMAYAKU...
KITA TIDAK PERNAH MENGENAL
KERANA KAU HARGAI SASTERAKU
KITA SALING MENGENAL
ENGKAU KENAL AKU
AKU KENAL ENGKAU
KAU SAPA SASTERAKU
PASTI AKU CERIA
KAU DAN SASTERAKU
SALING BERKOMUNIKASI
SEBARIS AYAT KAU SAPA
BERBARIS-BARIS ILHAM DATANG
SASTERAKU PUISIKU
ILHAM PUN
BERTAMBAH-TAMBAH BERCAMBAH-CAMBAH
DAUNAN-DAUNAN KERING SASTERA
TERUS MENGHIJAU
BERTUNAS-TUNAS
BERBUNGA-BUNGA
BERBUAH-BUAH
MELEBAT BUAH SASTERA
SEHINGGA MENCECAH BUMI
PEHONAN SASTERAKU
BERDAUN LEBAT
BERBUNGA LEBAT
BERBUAH LEBAT
SEHINGGA MENCECAH BUMI
LALU DIPETIK PENGHUNI BUMI
BILA SEORANG MEMETIK
BUAH PEPOHON SASTERAKU
LAGI BERBUAH TIDAK BERKURANGAN SEDIKITPUN
SUDAHLAH BERBUAH LEBAT
BERBUAH SEPANJANG MUSIM
BIARPUN YANG MENANAM YANG MEMBAJAI YANG MENYIRAMI
TIADA DI DUNIA INI
PEPOHON SASTERA TETAP HIDUP TERUS MERIMBUN
MALAH BERANAK PINAK DI SERATA BUMI
SELURUH PENGHUNI BUMI BOLEH MENIKMATI
BUAH PEPOHON SASTERA
LEBIH MENGAGUMKAN
AKAR PEPOHON SASTERA
MENJALAR KE TUJUH PETALA BUMI
MENJALAR KE TUJUH PETALA LANGIT
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
PENGHUNI BUMI MENIKMATI DALAM IMAN
PENGHUNI ROH MENSYUKURI DALAM KERAHMATAN-NYA
BENARLAH RAHMAT KASIH ALLAH TIADA BATAS TIADA PENGHUJUNG-NYA
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015


MOGA KITA MENJADI LILIN UNTUK MEMENUHI HARAPAN ANAK-ANAK DI SELURUH DUNIA YANG TAKUTKAN KEGELAPAN DUNIA DAN AKHIRAT IN SHAA ALLAH AAMIIN.J


Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
SAHABAT SEPERJUANGANKU KAU TELAH PERGI MENDAHULUI KAMI
Moga ditempatkan rohnya di kalangan hamba-hamba Allah yang beramal soleh dimasukkan ke Jannah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sahabat seperjuanganku kau telah pergi mendahului kami, 
kami juga akan menyusul kemudian kerana setiap yang hidup pasti akan merasai mati. Moga kau tenang dan bahagia berada di alam Syurga. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SAHABAT AKHIRAT
Aku cuma mahu tahu kau mengerti aku...aku mengerti kamu..
sentiasa jujur dalam berkata
sentiasa setia dalam persahabatan
sentiasa berkomunikasi
sentiasa berkata seiring hati
sentiasa muhasabah diri
sentiasa mahu membuat kebaikan
sentiasa berkata yang baik di Sisi-Nya
sentiasa bekerjasama dalam meraih cinta dan redhaNya
jika itu ada pada kamu ...
kamulah rakan seperjuangan
dunia akhirat yang kucari
biarpun sekadar alam maya
itu sudah memadai
dalam meneruskan
sebuah persahabatan suci
demi alam
akhiratmu akhiratku
sebuah alam
yang pasti kita tempuhi
di kala itu tiada sahabat atau sanak saudara
yang ada sahabat akhirat yang setia menemani kita
sahabat akhirat itulah amalan kita
yang dilakukan ikhlas semata kerana-Nya
moga kau dan aku dan semua
berjaya membawa sahabat akhirat
tika kita berada di alam akhirat
negeri yang kekal abadi
tempat balasan
segala kebaikan dan kejahatan
moga kita terpilih
mati dalam membuatkan kebajikanin
yang diterimaNya
Aamiin Aamiin Aamiin
Ya Rabbal A 'Lamin
'ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MOGA KITA MATI DALAM KEBAJIKAN
ALLAH AZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA
JIKA KAMU MENGEJAR DUNIA
DUNIA AKAN TINGGALKAN KAMU
JIKA KAMU MENGEJAR AKHIRAT
DUNIA TIDAK TINGGALKAN KAMU
AMALAN DUNIAMU BAWA KE AKHIRAT
SERAHKAN SAJA URUSAN HIDUP DAN MATI
KEPADA ALLAH KERANA DIALAH
YANG MENGURUSKAN HIDUP DAN MATI
HAMBA-NYA
USAHA DOA TAWAKAL PASRAH
DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN
JALAN KE AKHIRAT
MATLAMAT SEBENAR KITA
ITULAH PERJUANGAN KITA
YANG MAHU PULANG KE PANGKUAN-NYA
MOGA SAHABAT AKHIRAT YANG KITA DAMBAKAN
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI
DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
YA ALLAH AKU INGIN PULANG KE PANGKUAN-MU
KAU HADIRKANLAH SAHABAT AKHIRATKU
YANG SELALU MENDORONGKU
BERAMAL SOLEH KERANA-MU
KAMI MAHU KE JALAN-JALAN SYURGA-MU
PERMUDAHKANLAH YA ALLAH
BERKAT KAMI BERSAHABAT DENGAN
SAHABAT AKHIRAT
KAMI AMAN DI ALAM BARZAH
TIDAK DIPUKUL DIPALU SEHINGGA HARI QIAMAT
KERANA SAHABAT AKHIRAT KAMI
SENTIASA MEMBELA KAMI
MELINDUNGI KAMI
DAN DENGAN RAHMAT DAN KASIH-MU
DI ALAM BARZAH ROH KAMI TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA
MAKA DARI ITU YA ALLAH
KURNIAKANLAH KAMI SAHABAT AKHIRAT
BERSAHABAT DI DUNIA
SELAMAT DUNIA AKHIRAT
TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI DI SYURGA-MU
ITU JANJI-MU
JANJI-MU BENAR
PASTI BENAR
AKU YAKIN
YAKIN SEYAKIN-NYA
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Hamba-Mu Yang Mahu Pulang Ke Pangkuan-Mu,
22 Rejab 1436H
11 Mei 2015
(YA ALLAH JIKA ADA PAHALA KARYA YANG KUTULIS INI SAMPAIKANLAH PAHALANYA KEPADA ROH SAHABATKU YANG BARU MENINGGAL DUNIA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
i
4 Setahun yang lepas
Lihat Kenangan Andachevron-right
u
Asalamuaalaikumu
Al FatihahUJJJ
Raihan Sulaiman Palestine telah kembali ke ramatullah pada jam 1:15 am sebentar tadi

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

tahun yang lepas
JIKA KITA KEJAR DUNIA, DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA
MOGA KITA DIJAUHI DENGAN PESONA DUNIA
KITA BURU AKHIRAT KERANA AKHIRAT NEGERI ABADI
YANG SAMPAI BILA....BILA TANPA NOKHTAHNYA
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
18 REJAB 1436H
7 MEI 2015

Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, orang berdiri dan luaran
Akademi Kajian Rantau Nusantara - AKAR
4 Mei 2015
PESANAN TOKKU PALOH
"MAKA TINGGALKANLAH DUNIAMU DAN BELAYARLAH MENUJU TUHANMU. JANGANLAH SEKALI-KALI ENGKAU MELABUHKAN SAUH KETIDAKPASTIAN ITU BIARLAH APA KATA MEREKA PADA DIRIMU. BERHIJRAHLAH, BELAYARLAH MENUJU TUHANMU KERANA KAULAH MELAYU"

  • PABILA DIA MEMBALAS CINTA

    Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu

    Tapi di kalbu tertera nama-Nya
    DIA kupuja
    Kau kusayang
    DIA kurindui
    Kau kuingati

    Kerana-Nya aku menyayangimu
    Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu

    Jika kasihmu tiada kepada-Nya
    Jangan kau cuba mendekati aku
    Bukan aku tak sudi
    Tapi hatiku tiada ke kamu
    Bila tiada hati cinta tak bererti
    Cinta akan jadi mati
    Cinta terus terhenti

    Makanya cintailah DIA
    Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

    Ketahuilah kamu duhai kasihku
    Kasihku ada ke kamu
    Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
    Maka disitulah kunci cintaku padamu
    Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
    Makanya undurlah cintamu 
    Biarkan aku bahagia bersama 
    Cinta yang pabila DIA membalas cinta
    Bahagia dunia akhiratku
    Insya-Allah Aamin.

    Karya Putri Rimba.
    29 Ogos 2012
KANVAS CIPTAAN ALLAH SWT YANG AMAT INDAH
Subhanallah
Kanvas Ciptaan Allah SWT yang amat indah
Terpesonaku memuji CiptaanNya
Ya Allah Kau Limpahkan Rahmat-Mu Tanpa Batas kepada hamba-Mu
Yang mengajak semua yang menghayati gambar ini untuk
Memuji Kebesaran-Mu Ya Allah
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba
18 April 2012


SIAPAPUN KAMU TAK KIRA DI MANA KAMU BERADA KAMU TETAP SAUDARA SEISLAMKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT, DI DUNIA NYATA KITA TAK BERTEMU IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA BERTEMU BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'
SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
20 JAMADIL'AWAL 1436H
11 MAC 2015

Imej mungkin mengandungi: teks
Majalah Ummi
Orang yang pertama kali dipanggil ke surga adalah orang-orang yang senantiasa banyak memuji Allah baik dalam keadaan lapang atau pun sempitI
{HR Tirmidzi}


Cinta sahabat membawa keceriaan
Cinta disayangi di kala susah dan senang
Cinta sejati kebahagiaan dunia akhirat
Cinta Ilahi Cinta Yang Teratas!

PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Ya Allah
keluarkan kami dari kegelapan ragu dan
muliakan kami dengan cahaya kefahaman
bukakanlah kami makrifat ilmu,
berilah cahaya pada hati kami
sebagaimana Engkau beri cahaya
kepada matahari dan bulan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.


M
ERDEKA.com sedang bersama Yuhardi dan 4 yang lain.
Mengertikah FPI perjuangan Tan Malaka demi Indonesia merdeka?
Jauh sebelum orang lain mengumandangkan Indonesia merdeka, Tan Malaka sudah melakukannya, hingga dia dibuang pemerintah kolonial Belanda karena dianggap berbahaya. Selama Orde Baru dia dicap komunis dan namanya seolah tenggelam. Rupanya, sampai sekarang sang pejuang itu masih tak boleh tampil di negerinya sendiri, setelah kemarin acara diskusi tentangnya dibubarkan FPI. Baca ulasan selengkapnya : http://mdk.to/oC7F


HIKMAH


Tak ada kejadian kebetulan

Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 Jun 2019 
20 Syawal  1440H

0 comments:

Post a Comment

 
;