Tuesday 3 March 2020

CITA-CITAKU CITA-CITAMU (210) ALLAH DUGA TANDA CINTA


CITA-CITAKU CITA-CITAMU (210)  ALLAH DUGA TANDA CINTA

Ya ALLAH yang Maha Pengasih
Ya ALLAH yang Maha Pemurah
Ya ALLAH yang Maha Suci
Ya ALLAH yang Maha Perkasa
Ya ALLAH yang Maha Pencipta
Ya ALLAH yang Maha Pengampun
Ya ALLAH yang Maha Pemberi Rezeki
Ya ALLAH yang Maha Membuka (Rahmat)
Ya ALLAH yang Maha Mengetahui
Ya ALLAH yang Maha Melapangkan
Ya ALLAH yang Maha Mendengar
Ya ALLAH yang Maha Melihat
Ya ALLAH yang Maha Adil
Ya ALLAH yang Maha Agung
Ya ALLAH yang Maha Besar
Ya ALLAH yang Maha Mulia
Ya ALLAH yang Maha Menghidupkan
Ya ALLAH yang Maha Mematikan
Ya ALLAH yang Maha Penerima taubat
Ya ALLAH yang Maha Pemaaf
Ya ALLAH yang Maha Esa
Ya ALLAH yang Maha Menguasai segala kerajaan
Ya ALLAH yang Maha memiliki kebesaran serta kemuliaan
Ya ALLAH yang Maha Bercahaya
Ya ALLAH yang Maha Pemberi Petunjuk
Ya ALLAH yang Maha sabar
Ya ALLAH Hanya Kepada Mu Aku Berserah Diri
Ya ALLAH Hanya Kepada Mu Aku Ber Iman
Ya ALLAH Hanya Kepada Mu Aku Tawakal
Ya ALLAH Hanya Kepada Mu Aku Kembali
Aku Ridho ALLAH Tuhan Ku
Aku Ridho Islam Agama Ku
Aku Ridho Nabi Muhammad Nabi ku
لا إله إلا الله محمد رسول الله
لاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّتَ اِلاَّبِاللّهِ

1 tahun lepas
Nooraini Mat Saat
 bersifat duniawi dan mengabadikan sepenuhnya dirinya kepada ALLAH SWT.
Dia telah dilahirkan dalam sebuah keluarga yang miskin. Mempunyai empat orang adik beradik. Kelahirannya telah diliputi bermacam-macam cerita yang aneh-aneh. Pada malam dia dilahirkan, di rumahnya tidak mempunyai apa-apa bahkan minyak untuk menyalakan lampu pun tiada. Malahan secebis kain untuk membalut dirinya apabila dilahirkan kelak juga tidak ada. Ibunya meminta ayah Rabiah supaya meminjam pelita minyak daripada jiran mereka. Ini merupakan cubaan bagi si ayah yang malang itu.
Sebelum itu ayahnya telah berjanji kepada ALLAH untuk tidak meminta pertolongan dari sesiapa. Oleh kerana keadaan terdesak maka dia pun pergi juga ke rumah jirannya. Sebaik saja tiba di rumah jirannya, dia terus mengetuk pintu rumah jirannya itu. Malangnya tiada jawapan pun dari dalam rumah itu. Dia berasa lega dan mengucap syukur kepada ALLAH kerana tidak ingkar pada janjinya.
Setelah itu dia pun pulang ke rumahnya dan terus tidur. Pada malam itu dia bermimpi bertemu Nabi Muhammad SAW. Dalam mimpinya itu Nabi Muhammad SAW telah memberikan tanda kepadanya dengan menyatakan bahawa anaknya yang bakal dilahirkan itu telah ditakdirkan akan menduduki tempat paling tinggi di sisi ALLAH.
Tidak berapa lama setelah Rabiah dilahirkan kedua –dua ibu bapanya telah meninggal dunia, manakala ketiga-tiga orang kakaknya turut meninggal dunia akibat kelaparan yang ketika itu melanda Basra. Rabiatul kemudiannya dipelihara oleh seorang lelaki yang kejam. Dia telah dijual sebagai hamba dengan harga yang rendah. Majikannya juga bengis orangnya.
Dalam usia yang masih muda dia telah menghabiskan waktunya dengan melaksanakan segala perintah tuannya. Manakala sebelah malamnya dia sentiasa berdoa ke hadrat IIiahi.
Pada suatu malam, majikannya telah melihat tanda kebesaran rohani Rabiah iaitu ketika Rabiah berdoa kepada ALLAH katanya: “Ya Rabbi ! Engkau telah menjadikan aku budak belian seorang manusia sehingga aku terpaksa mengabadikan diriku kepadanya. Seandainya aku bebas, pasti aku akan persembahkan seluruh waktu dalam hidupku ini untuk berdoa kepada-Mu”.
Tiba-tiba sebaik saja dia selesai berdoa, ternampak satu cahaya mendekati kepalanya. Melihat kejadian itu majikannya menjadi terlalu takut. Keesokan harinya Rabiah telah dimerdekakan.
Memperhambakan Diri
Setelah dibebaskan, Rabiah pergi ke tempat-tempat sunyi untuk menjalani hidup dengan bertawaduk kepada Tuhan. Akhirnya dia sampai ke sebuah pondok dekat dengan Basra. Di situ dia hidup seperti bertapa. Segulung tikar, sebuah kendi diperbuat daripada tanah, seketul batu bata. Semuanya itu merupakan harta yang dimilikinya.
Di pondok itu keseluruhan waktunya digunakan untuk mengabdikan diri berdoa. Pada suatu hari dia telah didatangi oleh sekumpulan orang bertujuan untuk meminangnya. Orang ramai itu adalah wakil kepada Gabenor Basra. Oleh kerana dia terlalu sibuk mengabadikan dirinya kepada ALLAH maka diapun menolak pinangan itu.
Pada ketika yang lain Sufian Suri seorang soleh dan dihormati datang menemui Rabiah. Sebaik saja dia sampai dia terus berdoa: “Ya ALLAH Tuhan Yang Maha Kuasa, aku mohon harta duniawi dariMu”. Mendengar isi doa itu, Rabiah pun menangis. Lantas Sufian Suri pun bertanya kenapa dia menangis, maka Rabiah pun berkata : “ Harta itu sesungguhnya didapati setelah meninggalkan segala yang bersifat duniawi ini, dan aku melihat anda hanya mencarinya di dunia ini saja”.
Menurut satu riwayat, ada seorang insan telah mengirim wang sebanyak empat puluh dinar kepada Rabiah, lantas dia pun menangis seraya mengangkat tangannya : “Engkau tahu Ya ALLAH ! Aku tidak pernah meminta harta dunia dari Mu, meskipun Engkau pencipta dunia ini. Lantas bagaimana aku dapat menerima wang dari seseorang, sedangkan wang itu sesungguhnya bukan kepunyaannya”.
Setiap kali dia mengajar muridnya dia sentiasa menasihati mereka agar jangan menunjukkan perbuatan baik itu kepada sesiapa pun, malahan mereka diharuskan menutupi perbuatan baik itu sebagaimana mereka menutupi perbuatan jahat mereka.
Segala penyakit datangnya adalah atas kehendak ALLAH kerana itu Rabiah selalu menghadapinya dengan hati yang tabah dan berani. Rasa sakit yang bagaimana pun tidak pernah mengganggunya. Dia seringkali tidak menyedari ada bahagian tubuhnya yang terluka sampai dia diberitahu oleh orang lain.
Suatu hari dia telah terlanggar pokok yang menyebabkan kepalanya berdarah, kemudian seseorang telah bertanya : “Apakah anda tidak berasa sakit?”. Jawab Rabiah “Aku dengan seluruh jiwa ragaku mengabdikan diri kepada ALLAH SWT. Aku berhubung erat dengan-Nya, aku disibukkan-Nya dengan hal-hal lain daripada apa yang kamu rasakan”, jawabnya lembut.
Semasa hayatnya, banyak keajaiban telah dikaitkan dengan Rabiah. Antaranya, Rabiah mendapat makanan daripada tetamunya melalui jalan yang aneh-aneh. Diriwayatkan bahawa, ketika Rabiah sedang menghadapi sakaratul maut, dia meminta teman-temannya meninggalkan dia seorang diri. Kemudian dia mempersilakan para utusan ALLAH datang kepadanya.
Sewaktu teman-temannya berjalan keluar mereka terdengar Rabiah mengucapkan syahadah, dan ada pula suara yang menjawab: “Jiwa, tenanglah, kembalilah kepada Tuhanmu, legalah, kembalilah kepada Tuhanmu, legalah hatimu pada-Nya, ini akan memberikan kepuasan kepadanya”.
Di antara doa-doa yang tercatat berasal dari Rabiah ialah doa yang dipanjatkannya pada waktu malam di atas atap rumahnya, katanya: “ Oh…Tuhanku, bintang-bintang bersinar bergemerlapan, manusia sudah tidur nyenyak dan raja-raja telah menutup pintunya, tiap orang bercinta sedang asyik dengan kesayangannya dan di sinilah aku bersendirian bersamaMu”.
Manakala doa lainnya :”Ya Rabbi, bila aku menyembahMu kerana takutkan neraka, bakarlah diriku di dalamnya. Bila aku menyembah Mu,kerana mengharapkan syurga jauhkan aku dari sana. Namun jika aku menyembah Mu hanya kerana Engkau, maka janganlah Engkau tutup keindahan abadiMu”.
Rabiah telah meninggal dunia di Basra pada tahun 801 Masihi. Dia telah dimakamkan di rumah tempat dia tinggal. Ketika jenazahnya diusung ke perkuburan, orang-orang soleh, para sufi dan orang-orang Islam turut mengiringinya dalam jumlah yang luar biasa ramainya.
Cintailah ALLAH kerana Dia mencintai kita, tunaikanlah perintah ALLAH kerana Dia akan mengadili kita, buatlah sesuatu yang dituntut semata-mata kerana ALLAH sebab yang akan menilai setiap amal adalah ALLAH.
Apabila kita rapat dengan ALLAH maka sudah semestinya kita akan menjadi orang kesayangan ALLAH dan semua makhluknya, dan pada hari pengadilan nanti sudah tentu ALLAH tidak akan memberatkan pertanyaan ke atas hamba-Nya yang sangat takut kepada-Nya.
Ya Allah, jauhkanlah kami daripada fahaman-fahaman Yahudi, Nasrani dan fahaman-fahaman karut yang dapat menyesatkan kami, dan selamatkanlah kamu semua di dunia dan di akhirat. Sesungguhnya akhirat itulaah tempat kami dann tujuan hidup kami”. Amin


Jika semangat pahlawan ada di hatimu...ada di hatiku...ada di hati para pecinta semangat kemerdekaan negara tercinta....makanya akan wujud di hati anak bangsa juga...yakinlah ..!
1 tahun lepas
İsmail Can Turki
Apa first impression anda ketika melihat gambar ini?
"Abang-abang, kakak-kakak, jangan takut ye tengok muka saya. Saya reda dengan takdir ini."
Allahu... bayi Syria ini tak berdosa. Sampai bila peperangan ini terus berlanjutan?
1 tahun lepas
DOA ORANG YANG DIZALIMI TANPA HIJAB
Di kala rakyat Gaza
diuji dengan ujian paling dahsyat
bermandi bom
dihujani peluru bagaikan salji
bermandikan darah
tanpa henti
tanpa ehsan
oleh pejuang tentera yahudi laknatullah
berkecai daging
berterbangan menjadi debu
disambut dengan hilai ketawa
tentera Israel...
namun para saudara seislam
masih membisu seribu bahasa
masih takut mati terkena bom dan peluru Israel...
rakyat Gaza
berjuang kesendirian
redha dengan ujian Allah...
mereka yakin Tuhan menguji
kerana mereka mampu apabila diuji
yakin andai mereka mati
angkara kezaliman tentera israel
Syurga menanti
Rakyat Gaza sabar...
dalam redha...
saudara seislam yang mengaku saudara
masih beku hati untuk membantu...
masih sayang tinggalkan anak isteri
masih sayang tinggalkan kuasa dan pangkat
masih banyak lagi harta untuk ditimbunkan menggunung
tiada yang berani menyahut
derita yang ditanggung oleh seluruh Rakyat Gaza...
bumi Gaza bermandikan darah dan air mata...
saudara seislam seluruh dunia
hanya memerhatikan saja
tidak terdetik hati
untuk menjadi pejuang fisabilillah Allah...
sedangkan di langit Syurga sana
roh-roh pejuang fisabilillah yang telah lama menikmati Syurga
merayu-rayu kepada Allah agar diizinkan
syahid buat kali keduanya ketiga dan seterusnya demi
kerana membantu menyelamatkan saudara seislam mereka yang dizalimi
tentera Israel tanpa belas kasihan...
Doa rakyat Gaza yang dizalimi
di angkat ke langit
di ketika Allah kata KUN FAYAKUN...
maka Allah hantarkan
tentera berkuda-Nya...
menghapuskan seluruh pejuang Israel...
ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR
bila bantuan Allah datang tiada siapa yang dapat menghalang
kemenangan-Nya...
SESUNGGUH-NYA BENARLAH ALLAH MAHA MENDENGAR
DOA HAMBA-HAMBA-NYA YANG DIZALIMI...
Karya Ratu Rimba NIagara
Saudara Seislammu Sampai Syurga Kita Bersaudara Aamiin
30 Safar 1436H
23 Disember 2014
(PUISI DITULIS ISTIMEWA UNTUK SELURUH RAKYAT GAZA DAN SAUDARA SEISLAMKU YANG RELA SYAHID DI BUMI GAZA)


MENJADI SAHABAT SETIANYA TAKKAN RUGI-RUGI
Teman sejati tiada harga mati
Dialah amal peneman di kala mati
Menjadi sahabat setianya takkan rugi-rugi
Tak rugi dunia tak rugi akhirat
Semuanya untung...untung ...tak rugi-rugi..
Asalkan ikhlas semata keranaNya Insya-Allah Syurga menanti. Amin
Karya Rha NS
17 Febuari 2012
Like · · 22 hours ago
Raden Abdurrahman Rahman SAHABAT ... SAYA SANGAT TAHU SIAPA DIRIKU /// SEBELUMNYA AKU BAGAIKAN SEORANG MUSYAFIR .... YANG TERLUNTA-LUNTA //// TAMPA SAHABATKU SEMUA ...... AKU BUKANLAH SIAPA-SIAPA /// TERLALU BANYAK JURANG, LEMBAH, GUNUNG, SUNGAI-SUNGAI YANG TELAH KULALUI .... TUK MENCARI SAHABAT - SAHABAT KU YANG REDHA, IKHLAS MENDENGARKAN RATAPAN DAN RINTIHANKU,........ LELAH, CAPEK, PEGAL-PEGAL TULANGKU SUDAH TAK KURASAKAN LAGI .... DALAM USAHAKU MENCARI SAHABAT SEJATI ...... TERIMA KASIH SAHABAT SEMUA.
12 hours ago · Unlike · 1
Rabeah Mohd Ali :
TIADA APA YANG DAPAT DIUNGKAPKAN MELAINKAN
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Sahabat...
Kau muncul bagaikan indahnya pelangi di waktu malam
Kau menyerikan lagi malam yang berbulan berbintang
bercahaya-cahaya membuatkan alam berpesta cahaya
bergemerlapan di angkasa raya...
penghuni alam dan semerta alam berzikir memuji
Kebesaran Tuhan betapa indahnya malam yang
berpelangi
berbulan
berbintang
Bintang pelbagai warna dan bentuk
diserikan cahaya bulan bercahaya-cahaya
adanya pelangi lagi mengindahkan malam
tiada apa yang dapat diungkapkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Sahabat....
pada lojik akal mana bisa mungkin kukenalmu
kerana
kau di benua sana
aku di benua sini
dan kita tidak pernah ketemu
di alam realiti atau fantasi
tapi bilamana
Allah sudah aturkan pertemuan
kita bisa kenal
walaupun cuma di alam maya
tapi besar ertinya
seperti kita sudah lama dikenalkan
sejak azali lagi
tiada apa yang dapat diungkapkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Sahabat...
Allah mengurniakan darjat padamu yang tinggi
di muka muka ini ...pastinya untuk menyebarluaskan
kesucian Islam di muka bumi ini dan kau telah buktikan
sedaya upayamu biarpun nyawa jadi taruhan...
darahmu untuk rakyat...
harta benda untuk membela rakyat yang tertindas
sanjungan bukan kau letak tempat utama
yang ada di fikiranmu
rakyat....rakyat...rakyat...
Berjuang demi rakyat tersayang
Berjuang demi negara tercinta
Berjuang demi Agama Allah dicintai
tiada apa yang dapat dilungkapkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Sahabat...
biarpun dirimu berketurunan Raja Yang Mulia
hamba cumalah insan biasa yang tak punya apa-apa
ibarat langit dengan bumi
ibarat enggang dengan pipit
dan tidak pernah tefikirpun hamba akan hadir dalam
hidup hamba seorang sahabat yang berdarah diRaja yang
bakal menjadi pewaris tahta diRaja Jambi
sudi menjadi sahabat hamba yang kerdil ini
terkedu!
terharu!
syahdu!
lalu syukur hamba dalam sujud padaNya
PadaNya tiada yang tak lojik jika Dia perkenankan
tiada apa yang dapat diungkapkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Karya Rha NS
18 Febuari 2012
7 hours ago · Like
Raden Abdurrahman Rahman SAHABAT ..... YA...ALLAH ..YA..ROB...////SAHABAT SEJATI ..ADALAH SAHABAT YANG TAKKAN PERNAH MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI ///// TAK AKAN ADA BEZA ANTARA SAHABAT DENGAN SAYE YANG KETURUNAN NINGRAT DIHADAPANNYE////// YANG MEMBEZAKAN SAHABAT DENGAN SAYA HANYALAH AMAL JARIAH /// YA... ROZAK .... INIKAH SAHABAT YANG ENGKAU JANJIKAN ???/// SAHABAT YANG BAGAIKAN TEMPAYAN LEBAR//// TUK MENAMPUNG KELUH KESAH SAYA //// SEBELUM SAYA MENGADUKAN KEGALAUAN HATI SAYA KEPADE-MU//// BERKATILAH DIA SAHABATKU... YA ALLAH/// BILE JAUH TARIKLAH DAN DEKATKAN LAH DIA DISISI -MU///LETAKKAN DIA DIDALAM GENGGAMAN-MU //// AGAR DIA MENJADI SEORANG HAMBAMU YANG SELALU BERSUJUD, BERSYUKUR KEPADAMU//// TUK MENJADIKAN DIA SAHABATKU SEORANG YANG SHOLEHAH/// DAN MENJADIKANNYA BAK KARANG DITENGAH LAUTAN //// YANG TETAP KOKOH TEGAK BERDIRI //// DARI TERJANGAN OMBAK DAN ANGIN YANG MENGHANTAM //// AGAR MENJADIKAN SAHABATKU INI SEORANG YANG TANGGH, HANDAL MENGHADPI COBAAN YANG MENIMPA....... ALLAH..... KUMOHONKAN .... JAGALAH SAHABATKU INI ..... SEBAGAIMANA AYAH DAN IBUKU MENJAGAKU....... AMIN YA ROBBAL 'ALAMIN


BERSABAR DALAM PERJUANGAN DEMI ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA

SUKSES SELALU
semangat selalu-rimba nigara niagara-hehe
·
You and Alam Pren Adni Mpn like this.
Alam Pren Adni Mpn niaga---hehe sukses selalu
Ratu Rimba Niagara andai kamu coba membuat hatiku terluka....kamu akan nyesel seumur hidup ya...hehehe
Alam Pren Adni Mpn tik kan perna-maka dijiwa itu lebi inda-dari yang nyata di dunia ini

Alam Pren Adni Mpn tidak akan perna meyakiti---maka jiwa ini-seinda taman taman alam yang di hujut kan

Alam Pren Adni Mpn seindanya---keyakinan atau-kepercayaan diri-maka semangat selalu-itu lebi indah -alam semesta-niagara
Ratu Rimba Niagara kehadiranmu indahnya bagaikan pelangi di malam hari.
Alam Pren Adni Mpn kalau siang hari---tiada nilai bagian dari..? hehe--kecemburuan tidak kemana mana juga- yang cemburu-benar benar-punya rasa suka berdijiwa juga-hehe malam malam-hehe
Alam Pren Adni Mpn semangat selalu-tiada niat untukmelukakan jiwa mu---maka menerangla di alam dunia nusantara ini--jangan takut bersaing di dalam- pilihan atau-persaingan andaikan sebua persaingan itu sebagai-kiyasan atau-isayan materil untuk berjuwang---
Alam Pren Adni Mpn jangan muda meyera--selalu semangat-untuk semua dalam dan luwar-jiwa atau hati-pilihan dan sejatinya semangat selalu

Ratu Rimba Niagara In Sha Allah Aamiin. Moga kita dapat sama berjuang demi anak cucu nusantara kini dan akan datang. AAmiin.
Rugi mencintai orang yang pura-pura mencintaimu
mulut menyebut cinta
tapi hati penuh kepalsuan
Bersyukurlah tidak memiliki cinta palsu

Sri Pemangku Adat, Suttan Seghayo Dipuncak Nur and Alam Pren Adni Mpn like this.
Alam Pren Adni Mpn semangat selalu bunda---jangan soal kan masalah-tetapi berjuwanglah atas-pokal kemampuan pribadian nya-salam sukses
Suttan Seghayo Dipuncak Nur hidup penuh dengan cinta kasih sayang
Ratu Rimba Niagara Indah hidup penuh dengan kasih sayang setulus hati karena-Nya.
BERSABAR DALAM PERJUANGAN DEMI ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA





SELAMAT DATANG Y.A.M. LEMBAGA ADAT KARAENG BINAMU KE GRUP SRI PEMANGKU ADAT.
Selamat datang Y.A.M Lembaga Adat Karaeng Binamu ke grup Sri Pemangku Adat, moga dengan kedatangan Y.A.M Lembaga Adat Kareang grup Sri Pemangku Adat bertambat ceria dipenuhi dengan bahan-bahan ilmu yang bermanfaat untuk dikongsi kepada semua ahli grup Sri Pemangku Adat.
'SALING MENGHARGAI, MENGHORMATI DAN MENYANJUNGI MENGERATKAN SILATURRAHIM'
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,
Ratu Rimba Niagara,
Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
Ahli Grup Sri Pemangku Adat,
12 Jamadil' Awal 1436H
3 Mac 2015
Sri Pemangku Adat ke Sri Pemangku Adat
Assalamualaikum WMHWRKT & Salam Hormat Salam Sejahtera kepada rakan2 grup sekalian Yang Mulia Mulia ini, daripada Pentadbir; DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA.
Kami mengucapkan "SELAMAT DATANG DENGAN HORMATNYA Y.A.M. Lembaga Adat Karaeng Binamu , Amin Ya Allah.

5 tahun yang lepas
INDAH DALAM HATI PENUH KASIH DAN SAYANG
ITU ADALAH KEMEWAHAN JIWA DAN KEKAYAAN HATI
YANG ALLAH SWT KURNIAKAN BERSYUKURLAH
RUGI DALAM HATI ADA BENCI
KARENA BENCI ITU AKAN BERLARUTAN HINGGA KE HARI
AKHIRAT , DI MAHKAMAH ROBBUL JALIL SALING MENYALAHKAN
UNTUK MENUNTUT PAHALA ORANG YANG DIBENCI, ALLAHU AKBAR
MOGA TIADA BENCI DI HATIKU DI HATIMU AAMIIN
Mario Tegu
Hati pembenci tidak pernah damai.
Pikiran pembenci tidak pernah bersih.
Dan mata pembenci tidak pernah betul-betul terpejam.
Membenci itu meletihkan dan merusak kehidupan.
Jangan membenci.
Mario Teguh
BEDAH KATA BEDAH HATI PUTERI ALAM NILAM PURNAMA
BABAK I
Puteri Alam Nilam Purnama ini...mereka2 dari lagenda istana silam ada kirim kan bunga,,,mau beri sendiri tak boleh..sbb puan sudah blok mereka semua..

Kupasan Kata Puteri Alam Nilam Purnama, dengan sengaja memberitahu agar sesiapa yang membaca kenyataannya biarlah menganggap ratu rimba niagara seorang yang kejam suka memblok rakan-rakannya
sedangkan ratu rimba niagara tidakpun memberitahu ratu rimba niagara diblok di grup lagenda istana silam , di grup itu ratu rimba niagara menjadi bahan kata-kata penghinaan oleh puteri alam nilam purnama dan dua orang lagi kimie dan nur balkis. Di grup tersebut ratu rimba niagara dimasukkan nama tanpa izin, ingatkan sehati sejiwa untuk menjadi pejuang sastera tapi rupanya tempat bertikam lidah kata yang meledakkan hati ....luka hati sampai sekarang tapi dilupakan .
ingatkan dengan diremovekan dari grup dan nama mereka di blok agar tidak mengganggu lagi ratu rimba niagara berkarya tapi rupanya puteri alam nilam purnama masih tidak berpuas hati ...masih mahu mengganggu ratu rimba niagara berkarya.

Sapaan Puteri Alam Nilam Purnama maka Ratu Rimba Membalas kata-katanya
dengan harapan dia tidak mengganggu lagi.
Ratu Rimba Niagara Duhai puteri alam nilam purnama
teman di blok kerana tak mahu hati terluka
ditoreh2 hati tanpa ehsan
kusangkakan ikhlas hati menjadi pejuang sasteraku
namun bila bicara saling menyakitkan dan melukakan hati
bila berkata bagaikan petir menyambar-nyambar gegengang telingaku
bila meletup bersepailah hatiku
sebelum hatiku bersepai hingga gak bisa mengarang lagi
lebih baik diblok ters aman semua
semua gak sakit hati
namun di hatiku kasih kita yang pernah terjalin tak akan padam
masih mewangi di hati
maka kirimkan
salam kemaafan
salam rindu kasih sayang abadi untuk semua teman-teman
yang jauh di mata dekat di hati.

BABAK II

Puteri Alam Nilam Purnama puan sudah salah faham... Mereka Tidak Menikam kata2..tapi banyak memesan kata2....Di Khuwatir Puan Rebah Serta Merta...
Seperti Mana Mereka Beritahu Puan... Mereka Hanya Benteng Ketahanan Semata2.....saya sudah baca semua..tapi saya tanak turut campur,,,cukup laa dengan mereka..yang pasti Nak saya kata..Puan Terlalu Banyak Menikam Kata...Mereka Bersabar sampai Menitis air mata,,,,,Nor salina nak menikam kata..
Tapi Nur balkis sama kimie larang Ternyata,,
Sebab itu lah hanya jadi memesan kata.....96% ditapis dalam baris tutur kata..... Jika Mereka Menikam Tenunan 3serangkai Dimalam Angkara sengkata ..... Ternyata Puan Rebah Pensan serta Merta,,
Ayatnya Tenunan-Berpetir-Berkait-Bersulam-Bertatah Halilintar Memanah Alam..... ini 3serangkai......Nor salina 9serangkai Tenunan Lagenda Istana Silam..Tenunan Terungkai Bertatah Bangkai..... Sbb Belas ehsan mereka Biar sahaja Puan Menikam kata2..sbb bagi Mereka ..Puan Bukan Lawan Mereka,,,,,
Jangan marah yee.. saya hanya cerita...
Sebenarnya,,,,,,Bahasa Lagenda Bisa Merawat Hati Yang Luka....
Andai bahasa nya Ditenun Sutera-Bersulam-Cinta Kasih Dan sayang.......Tetapi Jika Bahasa Nya Ditenun dalam Menikam Kata..
Sangat Tajam Hendak saya Cerita,,,,,Bertunun Berpetir Berkait-bersulam-Bertatah -halilintar Memanah alam...
Tajam Nya Mengalah kan Mana2 mata pedang yang terbilang dibumi ini............ Bahkan mampu Tengelam kan Bumi......
Dengan Tenunan Tsunami dimalam hari...
100meter tinggi menjulang meyerang kemari..
Belum sempat larikan diri...Sudah Menjadi bangkai gelaran diberi...
Itu lah bahasa Lagenda Istana silam.....Hanya kimie seorang yg mampu tenunan tsunami diberi...kerana dia surya kencana sari,,,
cukup lah disini cerita diberi,,
dari saya puteri nilam purnama ampunya diri.....
Puteri Alam Nilam Purnama's photo.
Ratu Rimba Niagara Cukuplah sampai di sini saja bicara kita biarlah apa yang terjadi Lagenda Putri Zaman Silam tinggal legenda biarkan saja pujangga nusantara ratu rimba niagara bersastera tanpa kalian bertiga lagi karena ratu rimba niagara tidak perlu dibenteng oleh kamu bertiga, yang membentengi ratu rimba niagara adalah Allah Azzawajallah titik. Kamu bersasteralah cara kamu dan biarkan saja aku bersastra cara aku yang Allah izinkan sejujurnya aku tenang bersastra tanpa kalian lagi. Moga faham. Selepas ini jangan diganggu di mana-mana wall ku bersastra jika diganggu fahamlah aku kalian yang tak mahu aku bersastera dengan tenang setenang air terjun niagara..

KATA-KATA PUTERI ALAM NILAM PURNAMA YANG DIBEDAH

i) Mereka Tidak Menikam kata2..tapi banyak memesan kata2....Di Khuwatir Puan Rebah Serta Merta...
Ini merupakan kata-kata seorang yang egois
Kenapa pulak hendak rebah sebab yang boleh merebahkan ratu rimba niagara
adalah Allah Azzawajallah.

ii) Sbb Belas ehsan mereka Biar sahaja Puan Menikam kata2..sbb bagi Mereka ..Puan Bukan Lawan Mereka,,,,,
Kata-kata yang menunjukkan hati penuh dendam kesumat dan sombong meninggi.
Seingat ratu rimba niagara tiada terhutang apa-apa dengan mereka bertiga , ratu rimba niagara hanya berkarya yang indah-indah jika tak percaya kalian semua semaklah semula semua karya-karya ratu rimba niagara adakah menfitnah dan mengumpat orang jika ada silakan beritahu ratu rimba niagara untuk muhasabah diri yang alpa.
iii) Belum sempat larikan diri...Sudah Menjadi bangkai gelaran diberi...
Adakah ini bahasa seorang manusia sanggup menggelar orang bangkai...
sedangkan manusia mati digelar mayat atau lebih sopan lagi jenazah.
Masya-Allah moga Allah memberi hidayah kepadanya kerana ratu rimba niagara telah memaafkannya, jika terus-terusan berkomunikasi dengannya ratu rimba niagara pasti tidak dapat terus mengarang lagi...

Jika anda ditempat ratu rimba niagara , anda masih hidup lagi tapi digelar bangkai bagaimana perasaan anda , adakah anda berdiam diri?
Betul tak tindakan ratu rimba niagara mem blok mereka bertiga?
Kepada rakan fb tolong beri pandangan anda andai benar ikhlas menganggap ratu rimba niagara sebagai rakan fbmu jika kamu diam saja tak apalah anggap sajalah aku tiada wujud lagi di hatimu.

Sekian Wassalam.

Ratu Rimba Niagara.
12 Jamadil'Awal 1436H
3 Mac 2015

Veterinaria sedang bersama Solange Matos dan 4 yang lain.



5 tahun yang lepas
Rugi mencintai orang yang pura-pura mencintaimu
mulut menyebut cinta
tapi hati penuh kepalsuan
Bersyukurlah tidak memiliki cinta palsu
Komen
  • 2
  • Indah hidup penuh dengan kasih sayang setulus hati karena-Nya.
  • Pradita Fia Cinta palsu itu mungkin ada bunda .. Sebagai pembelajaran tidak semua yg baik dibalas baik .. Setidaknya cinta palsu bukanlah milik kita .. Salam hangat dari seberang lautan ..
    1
  •  Salam kasih sayang untuk nanda di sana juga ya. Terima kasih kerana sudi menyayangi bunda tanpa pura-pura ...hehehe
Tuliskan komen...

5 tahun yang lepas
Rugi mencintai orang yang pura-pura mencintaimu
mulut menyebut cinta
tapi hati penuh kepalsuan
Bersyukurlah jika tidak memiliki cinta palsu
5 tahun yang lepas
haiwan pun punyai sifat kemanusiaan
apa tah lagi kita manusia ...
amat rugilah jika kita manusia punyai sifat kebinatangan.
Veterinaria sedang bersama Anet Booyse dan 7 yang lain.
5 tahun yang lepas
Tidak semua kekasih menjadi pasangan hidup karena Allah telah takdirkan jodoh yang lebih baik dan amat rugi pasangan hidup bersama tapi tidak saling membahagiakan itu hipokrit namanya karena tidak bersyukur apa yang Allah takdirkan..
Mario Teguh
Segment 3
Tidak semua kekasih akan menjadi pasangan hidup, dan tidak semua pasangan – hidup untuk saling membahagiakan.
Mario Teguh...
Lihat Lagi

5 tahun yang lepas
Kecantikkan anugerah Ilahi
cantik akan hilang jua
cantik sekadar menghargai anugerah-Nya
yang penting cantik abadi selamanya apabila bergelar ketua bidadari Syurga
Allahu Akbar Aamiin
Mario Teguh
Kecantikan adalah nikmat Tuhan yang seharusnya kau syukuri dan kau bawa dalam kerendahan hati, bukan untuk kau sombongkan.
Bukankah telah banyak terbukti, bahwa yang hanya cantik di luar dikalahkan oleh yang cantik dari dalam?
Mario Teguh


5 tahun yang lepas
Moga dijauhkan mereka yang berhati khianat .
Moga Allah kurniakan sahabat yang berhati baik Aamiin
Mario Teguh
Hanya orang dekat yang bisa berkhianat.
Maka berhati-hatilah dalam memilih sahabat, partner atau kekasih.
Mario Teguh
---------------
Mario Kecil mempercayai Hadi sebaik Hadi mempercayai Mario. Itulah persahabatan.
8 tahun yang lepas
Biarlah hanya Tuhan yang tahu niat kita padaNya bukan untuk mengharap pandangan manusia...

8 tahun yang lepas
SENTIASA MENJAGA HATI-HATI YANG DICINTAI DAN DIKASIHI
Kerana marah manusia yang dicintai jadi benci
Kasih bertukar benci
Biarpun sudah maafkan tapi masih kasih tidak bertaut semula
Kerana hati sudah retak ....retak...hancur bersepai....sepai...
Bila dijahit masih nampak kesan lukanya...
Daripada hidup tidak tenteram
Biarlah berjauhan
Tapi hati sudah memaafkan
Pasti damai di hati
Ditakdirkan berjumpa pasti berjabat tangan
Tanda tiada dendam di hati
Kerna takut dibawa mati
Disoal di akhirat nanti
Akibat marah membuta tuli
Akibat tak tahu jaga hati
Bila hati sudah terluka bawa ke mati
Justeru sama-sama muhasabah diri
Sentiasa menjaga hati-hati yang dicintai dan dikasihi pada semua yang terkasih dihati...
Karya Rha NS
3 Mac 2012


8 tahun yang lepas
Ikhlas hanya Dia Yang Tahu...yang penting kita lakukan yang terbaik bukan harap sanjungan dan pandangan orang...sebab di alam kubur cuma ikhlas saja yang dapat membantu ...
8 tahun yang lepas
MOGA KITA MENJADI HAMBANYA YANG TAHAN DIUJI
Merah itu warna
Warna itu merah
Merah itu darah
Darah itu pekat
Jangan buat naik darah
Jangan buat darah menyirap
Kerna itu punca darah tinggi
Punca cepat mati
Darah....darah....darah..
Merah,,,merah...merah...
Engkau marah
Aku marah
Api pun menyala-nyalaHati terbakar
Terbakar segala amalan
Perang mulut
Semua keluar apa dipendam di hati
Bagaikan memuntahkan lahar membara-bara
Menggelegak-gelegak merah menyala-nyala
Kata berdasarkan nafsu hati yang tak takut mati
Macam hidup seribu tahun lagi
Pabila orang diperang tewas tersungkur
Suka...gelak kerana menang besar
Tapi tak tahu hukum karma menanti pasti
Api menyala-nyala
Menggelegak bagaikan bara
Rasalah balasan api neraka akibat marah tanpa usul periksa!
Justeru samalah kita tarbiyah diri sendiri
Supaya tidak marah-marah
Supaya sabar atas dugaanNya
HambaNya yang tak henti diduga
Allah sayangkanNya
Moga kita terpilih menjadi hambanya
Yang tahan diuji
Diterima dalam redha
Demi mendapat redhaNya
Tika hidup dan mati
Amin Ya Rabbal A'Lamin
Rha NS
1 Mac 2012

8 tahun yang lepas
Saat aku belajar ikhlas ..banyak sangat dugaan yang datang...
Namun kucoba melawan...terus melawan ...
Moga Allah SWT sentiasa memberi hidayah Nur kasihNya padaku agar sentiasa ikhlas...kerana Allah SWT saja yang dapat mengetahui keikhlasan biarpun sejuta kali aku meng-ia-kan aku sudah ikhlas .
biarpun manusia juga meng-ia-kan aku sudah ikhlas ...hakikatnya di Sisi Allah SWT tidak ikhlas...moga kita sama-sama mendapat hidayahNya agar ikhlas yang diterimaNya Amin Ya Rabbal A'Lamin



8 tahun yang lepas
BERBAHAGIALAH RAJA DAN RAKYAT DI SELURUH DUNIA YANG CINTAKAN KEMERDEKAAN NEGARA DAN MENCINTAI NEGARA MELEBIHI KEPENTINGAN SENDIRI
Kalau begitu dinda semangat Hang Tuah dan Kanda Semangat Hang Jebat...yang akan bertarung untuk menjadi pahlawan di alam maya..agar terwujudlah pahlawan-pahlawan di alam maya dan bangkitlah satu semangat juang untuk mempertabatkan Institusi diRaja seiring dengan warisan bangsa Melayu seperti mana yang diperjuangkan oleh pejuang bangsa Melayu dan berkat perjuangan yang suci ikhlas perwira dan pahlawan bangsa, semangat kemerdekaan di jiwa anak bangsa akan terpasak di jiwa! Bahagialah pecinta-pecinta kemerdekaan...berbahagialah pecinta-pecinta kemakmuran negara tercinta...berbahagialah Raja dan rakyat di seluruh dunia yang cintakan kemerdekaan negara dan mencintai negara melebihi kepentingan sendiri.
Karya Rha NS
3 Mac 2012
8 tahun yang lepas
DEMI KEAMANAN BUMI YANG TERCINTA INI BUMI CIPTAAN TUHAN
Kau mewakili semangat pahlawan benua Indonesia
Aku mewakili semangat pahlawan benua Malaysia
Benuamu sudah merdeka
Benuaku sudah merdeka
Benuamu benuaku saling bertalisiraturrahim
Kita saling berkongsi rasa cintakan negara
Kau cinta negaramu
Aku cinta negaraku
Kucinta negaramu
Kau cinta negaraku
Sama-sama cinta negara
Sama-sama sayang negara
Sayang menyayangi antara dua negara
Dan merebaklah kasih sayang pada semua negara yang
merdeka
yang bakal merdeka
yang ingin memburu kemerdekaan
yang hauskan kemerdekaan
yang impikan kemerdekaan
makanya ayuh! Kita saling sokong menyokong
demi keamanan bumi yang tercinta ini
bumi Ciptaan Tuhan
Yang Maha Penyayang Lagi Maha Mengasihi
Kepada semua hambaNya yang cintakan kedamaian...
Karya Rha NS
3 Mac 2012
8 tahun yang lepas
Jika semangat pahlawan ada di hatimu...ada di hatiku...ada di hati para pecinta semangat kemerdekaan negara tercinta....makanya akan wujud di hati anak bangsa juga...yakinlah ..!



8 tahun yang lepas
BERBAHAGIALAH RAJA DAN RAKYAT DI SELURUH DUNIA YANG CINTAKAN KEMERDEKAAN NEGARA DAN MENCINTAI NEGARA MELEBIHI KEPENTINGAN SENDIRI
Kalau begitu dinda semangat Hang Tuah dan Kanda Semangat Hang Jebat...yang akan bertarung untuk menjadi pahlawan di alam maya..agar terwujudlah pahlawan-pahlawan di alam maya dan bangkitlah satu semangat juang untuk mempertabatkan Institusi diRaja seiring dengan warisan bangsa Melayu seperti mana yang diperjuangkan oleh pejuang bangsa Melayu dan berkat perjuangan yang suci ikhlas perwira dan pahlawan bangsa, semangat kemerdekaan di jiwa anak bangsa akan terpasak di jiwa! Bahagialah pecinta-pecinta kemerdekaan...berbahagialah pecinta-pecinta kemakmuran negara tercinta...berbahagialah Raja dan rakyat di seluruh dunia yang cintakan kemerdekaan negara dan mencintai negara melebihi kepentingan sendiri.
Karya Rha NS
3 Mac 2012
8 tahun yang lepas
DEMI KEAMANAN BUMI YANG TERCINTA INI BUMI CIPTAAN TUHAN
Kau mewakili semangat pahlawan benua Indonesia
Aku mewakili semangat pahlawan benua Malaysia
Benuamu sudah merdeka
Benuaku sudah merdeka
Benuamu benuaku saling bertalisiraturrahim
Kita saling berkongsi rasa cintakan negara
Kau cinta negaramu
Aku cinta negaraku
Kucinta negaramu
Kau cinta negaraku
Sama-sama cinta negara
Sama-sama sayang negara
Sayang menyayangi antara dua negara
Dan merebaklah kasih sayang pada semua negara yang
merdeka
yang bakal merdeka
yang ingin memburu kemerdekaan
yang hauskan kemerdekaan
yang impikan kemerdekaan
makanya ayuh! Kita saling sokong menyokong
demi keamanan bumi yang tercinta ini
bumi Ciptaan Tuhan
Yang Maha Penyayang Lagi Maha Mengasihi
Kepada semua hambaNya yang cintakan kedamaian...
Karya Rha NS
3 Mac 2012
8 tahun yang lepas
Jika semangat pahlawan ada di hatimu...ada di hatiku...ada di hati para pecinta semangat kemerdekaan negara tercinta....makanya akan wujud di hati anak bangsa juga...yakinlah ..!

8 tahun yang lepas

JASAMU SENTIASA TERSANJUNG DI HATI RAKYAT INDONESIA
Duhai perwiraku & pejuang bangsa Indonesiaku...
Jasamu sentiasa tersanjung di hatiku
Kau pertaruhkan nyawa untuk membela negaramu tercinta
Kau rela dihujani peluru di setiap penjuru
Agar negaramu bebas daripada ancaman musuh
Budi dan jasamu sentiasa mewangi di hati anak bangsa
Berjuanglah terus berjuang demi agama bangsa dan negara!
Raja dan Rakyat SeIndonesia menghargaimu
Dan kami sentiasa iringi doa agar kalian
Sentiasa DiRahmati Allah SWT tak kira di mana kalian berada...
Karya Rha NS
3 Mac 2012
Komen
  • Norma aamiin.
    semoga amal ibadah para pahlawan diterima oleh NYA...
    1
  • Amin Ya Rabbal A'Lamin

    Semoga Norma penyokong setia perwira & pahlawan bangsa hingga ke akhir hayat...!!!!
  • Norma pasti kak , kita bisa hidup tenang karena jasa para pahlawan .
    1
  • Iye kerana perjuangan mereka yang suci murni ini...makanya negara menjadi aman dan dapat mengekalkan kemerdaaan negara hingga oleh diwariskan ke anak cucu...
  • Norma mereka berjuang dengan berkorban tetes darah , nyawa dan keluarga ketika itu mereka tidak berhitung , dengan ikhlas nya mereka laksanakan ...nah sekarang apakah ada generasi penerus mempunyai semangat yang seperti itu...?
    1
  • Ada sayangku norma....jika pejuang bangsa tidak jemu menyemai semangat patriotik di jiwa anak bangsa...Insya-Allah mereka akan menghargai pahlawan yang terkorban di medan juang...anak bangsa akan cintakan negara melebihi kepentingan sendiri..
  • Norma kalau lihat berita ...semangat pemuda saat ini mengisi kemerdekaan berbeda , banyak yang hanya mementingkan diri sendiri...
    aku sebagai rakyat ber-tanya2 ..manakah pahlawan sekaat ini ?
  • Norma manakah pahlawan saat ini ..?
    1
  • Jika semangat pahlawan ada di hatimu...ada di hatiku...ada di hati para pecinta semangat kemerdekaan negara tercinta....makanya akan wujud di hati anak bangsa juga...yakinlah Norma Minan....
  • Norma semoga ...sehingga rakyat menjadi jaya...
    1
  • Raja Yang Adil Raja Berdaulat!
    Pemimpin yang adil rakyat sejahtera
    Rakyat berjasa ...rakyat yang menghargai

    Raja mencintai negaranya
    Melebihi kepentingan sendiri!
  • Jika semangat pahlawan ada di hatimu...ada di hatiku...ada di hati para pecinta semangat kemerdekaan negara tercinta....makanya akan wujud di hati anak bangsa juga...yakinlah ..!
    Like · · 41 minutes ago


    Norma Minan and Nur Hidayati like this.


    Kau mewakili semangat pahlawan benua Indonesia
    Aku mewakili semangat pahlawan benua Malaysia
    Benuamu sudah merdeka
    Benuaku sudah merdeka
    Benuamu benuaku saling bertalisiraturrahim
    Kita saling berkongsi rasa cintakan negara
    Kau cinta negaramu
    Aku cinta negaraku
    Kucinta negaramu
    Kau cinta negaraku
    Sama-sama cinta negara
    Sama-sama sayang negara
    Sayang menyayangi antara dua negara
    Dan merebaklah kasih sayang pada semua negara yang
    merdeka
    yang bakal merdeka
    yang ingin memburu kemerdekaan
    yang hauskan kemerdekaan
    yang impikan kemerdekaan
    makanya ayuh! Kita saling sokong menyokong
    demi keamanan bumi yang tercinta ini
    bumi Ciptaan Tuhan
    Yang Maha Penyayang Lagi Maha Mengasihi
    Kepada semua hambaNya yang cintakan kedamaian...

    20 minutes ago · Like · 1
  • Norma super sekali...
  •  Sebenarnya kaulah super Norma...kerana di jiwa mu ada kepahlawanan Hang Tuah...walaupun kau dan aku nggak bisa ada di gelanggang persilatan...hihihi
  • Ida Sarong Adinda andalah yg super kata2mu sangat indah didengar dan berbahagialah selalu dindaku
    2
  • Kalau begitu dinda semangat Hang Tuah dan Kanda Semangat Hang Jebat...yang akan bertarung untuk menjadi pahlawan di alam maya..agar terwujudlah pahlawan-pahlawan di alam maya dan bangkitlah satu semangat juang untuk mempertabatkan Institusi diRaja seiring dengan warisan bangsa Melayu seperti mana yang diperjuangkan pejuang bangsa Melayu dan berkat perjuangan suci ikhlas perwira dan pahlawan bangsa, semangat kemerdekaan di jiwa anak bangsa akan terpasak di jiwa! Bahagialah pecinta-pecinta kemerdekaan...berbahagialah pecinta-pecinta kemakmuran negara tercinta...berbahagialah Raja dan rakyat di seluruh dunia yang cintakan kemerdekaan negara dan mencintai negara melebihi kepentingan sendiri.
    1
  • Ida Sarong Dinda,betapa bahagianya orang2 dn bangga membaca tulisan dinda termasuk kanda jua
    1
  • Syukur Alhamdulillah kalau itu bagai dikata...dinda percaya setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT dan syukur juga dinda dapat menjadi teman seperjuangan kanda di kala susah dan senang....senyuman kanda bahagia dinda... derita kanda gundah gulanalah dinda....kasih kanda dan dinda sudah terpatri di hati makanya kitakan bahagia selamanya ...Insya-Allah Amin
    1
  •  Syukur Alhamdulillah ...dinda Norma Minan sudi hadir dalam hidup kanda...dapatlah kanda menunpang kasih sayang mu yang suci dan murni itu...terima kasih ye dinda...

HIKMAH



Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbacam
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melJainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke tela Inpak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....aamiin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL

4 Mac  2020  

0 comments:

Post a Comment

 
;