Sunday 26 July 2020

SASTERAKU ANUGERAH-NYA TERINDAH (118) SAYA BUKAN PENGKHIANAT


SASTERAKU ANUGERAH-NYA TERINDAH (118) SAYA BUKAN PENGKHIANAT



  • Aamiin.

RAKYAT TENANG BILA DENGAR TOK ABAH BERUCAP! WALAUPUN TIDAK DIPILIH, BELIAU TETAP LAKSANAKAN TUGAS DENGAN BAIK DEMI RAKYAT!
Walaupun mungkin ramai yang kata, "kami tidak memilih dia untuk jadi Perdana Menteri", tetapi beliau sudah lakukan yang terbaik untuk kita semua. Insan yang maksudkan adalah Perdana Menteri Malaysia kita ke-8, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang baru sahaja beberapa bulan mentadbir negara, perlu menghadapi ujian dan dugaan yang berat.
Kita sebagai rakyat Malaysia pasti dapat melihat yang segala keputusan yang dibuat oleh Tan Sri Muhyiddin setakat ini disambut dengan baik oleh semua rakyat Malaysia. Walaupun, negara dalam kesusahan rakyat dilihat tetap tenang dan mematuhi apa sahaja arahan yang dikeluarkan.
Bukan bercakap berdasarkan pemerhatian sahaja, rata-rata penganalisis politik negara turut bersetuju dengan keadaan ini dan percaya beliau mampu mengukuhkan kembali kestabilan politik dan pembangunan ekonomi negara. Itulah fokus utama kita sekarang!
Tan Sri Muhyiddin yang kini berumur 72 tahun mempunyai pengalaman yang sangat luas dalam karier politiknya dan ini dapat dilihat dari cara penyampaian setiap kali melakukan sidang media dan pengumuman rasmi. Rakyat Malaysia akan bersemangat untuk berada di depan tv dan menonton beliau secara langsung di dalam media sosial semata-mata ingin melihat penerangan dari seorang Perdana Menteri.
Sikapnya yang dilihat mendengar rintihan rakyat, melihat perkembangan rakyat dan prihatin ini sangat dihargai seluruh rakyat Malaysia sehingga ada yang menggelarnya sebagai Tok Abah. Rasanya semua tahu kenapa beliau dapat gelaran ini.
Jadi, tidak hairanlah sekiranya rakyat tetap tenang menerima pelanjutan tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dengan hati terbuka sejak ia diumumkan PM semalam. Apatah lagi bila PM umumkan Bantuan Prihatin Nasional. Rakyat terus senyum sampai ketelinga. Hehe!
Sejarah Tan Sri Muhyiddin Yassin
Beliau yang dilahirkan pada 15 Mei 1947 ialah Ahli Parlimen Pagoh selama lima penggal sejak 1978 memiliki pengalaman luas dalam bidang politik serta pentadbiran, malah Muhyiddin yang juga pengasas Bersatu bermula daripada 1970-an lagi.
Anak kepada ulama tersohor di Muar, Johor iaitu Allahyarham Muhammad Yassin Muhammad juga adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gambir, Johor. Kerusi DUN ini dimenangi pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2018.
Memulakan kerjaya sebagai Penolong Setiausaha Kerajaan Negeri Johor pada 1970-an, beliau pertama kalinya dipilih menjadi wakil rakyat apabila memenangi kawasan Parlimen Pagoh pada PRU ke-5 (1978) atas tiket Barisan Nasional-UMNO.
Beliau dilantik sebagai Menteri Besar Johor selepas Pilihan Raya Umum ke-7 (1986) apabila memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Serampang dan mengekalkan jawatan Menteri Besar apabila memenangi kerusi yang sama pada PRU ke-8 (1990). Kedua-duanya atas tiket Barisan Nasional-UMNO.
Ketika menyandang jawatan Menteri Besar Johor dari 1986 hingga 1995, negeri Johor Darul Ta’zim boleh dikatakan mencatat perkembangan pesat dan muncul antara negeri termaju di Malaysia.
Perjalanan kerjaya Muhyiddin yang memiliki Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dan Pengajian Melayu dari Universiti Malaya (UM) antaranya dilantik sebagai Setiausaha Parlimen Kementerian Luar Negeri Malaysia pada 1981 dan Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan pada 1982.
Beliau juga pernah menyandang portfolio Menteri Belia dan Sukan (1995-1999), Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (1999-2004), Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani (2004-2008), Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (2008-2009), Timbalan Perdana Menteri (2009-2015), Menteri Pendidikan (2009-2015), dan Menteri Dalam Negeri (Mei 2018-Febuari 2020) di bawah beberapa Perdana Menteri.
SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA, KAMI INGIN MENYERU AGAR KITA SEMUA TERUS BERSABAR DAN PATUH SEGALA ARAHAN YANG DIKELUARKAN. JANGAN MELAWAN! JANGAN BERDEGIL! KERANA INI SEMUA ADALAH DEMI KEBAIKAN KITA BERSAMA. #KitaJagaKita


Terima kasih Puan Sri yang tak lelah memberi sokongan pada suami tercinta sehingga rakyat rasa sentiasa mendapat perhatian dan bantuan dan disayangi oleh PM ke 8. Budi baik PM TSMY dan Puan Sri pada rakyat Malaysia akan dikenang sampai bila-bila.
Penaung kempen tabung pahlawan YABhg Puan Sri Noorainee Abdul Rahman menyematkan pin veteran ATM di pakaian YAB PM.
Terima kasih di atas sokongan YABhg Puan Sri serta YAB Perdana Menteri terhadap veteran ATM khususnya kempen tabung pahlawan.
Kempen tabung pahlawan akan dilancarkan pada bulan Ogos nanti bagi mengutip sumbangan dari syarikat korporat dan individu rakyat bagi mengisi tabung pahlawan yang akan diagih-agihkan kepada veteran ATM yang memerlukan di seluruh negara.



AYUH BERSATU DEMI ALLAH, AGAMA BANGSA NEGARA DAN DEMI MASA DEPAN ANAK CUCU KITA DI MASA HADAPAN NANTI
MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG SARAF MINDA UNTUK KEKALKAN KEMERDEKAAN
MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA BERUBAH ATAU TEWAS DI TANGAN DAP
Dulu DAP bergabung dengan PAS dan PKR agar dapat menumbangkan UMNO dengan mudah. Sebenarnya PAS dan PKR tidak tahu muslihat DAP . Bila DAP sudah kuat atas gabungan Parti PKR dan PAS, DAP sengaja mencari helah untuk berpisah daripada kedua-dua parti maka dibubarkan penyatuan 3 Parti kerana DAP yakin menang 100% tanpa gabungan 3 Parti. DAP tidak perlukan tongkat lagi untuk menang malah Parti PAS dan PKR cumalah kambing hitamnya saja.
Yang peliknya kenapa PAS dan PKR rela bergabung dengan DAP daripada bergabung dengan UMNO, yang UMNO atas parti BN di mana ada MCA (Cina) luaran sokong BN bila mengundi pangkah DAP. Sebab itulah DAP yakin menang kerana cina sudah pastilah sokong cina , melayu BN pun sokong cina manalah DAP yakin boleh menang di semua kerusi kerana Melayu sudah berpecah belah sibuk merebut kuasa tapi kuasa dimiliki oleh DAP. Melayu sesama melayu bercakaran sesama sendiri cina jugak yang untung.
DAP gila kuasa demi bangsanya dan suku sakatnya
Melayu gila kuasa demi kepentingan sendiri
Cina bila kalah boleh balik ke tanah nenek moyangnya
Melayu bila kalah dihumban ke laut
Dulu cina datang menjadi mengemis di tanah melayu dengan tongkang sekarang melayu hendak dibuang kelaut dengan tongkang
macam mana tu.....
Cina pastinya beragama buddha . lihat saja apa yang dilakukan oleh buddha kepada muslim rohingya...dibakar hidup-hidup dizalimi diseksa tanpa perikemanusiaan ...dihalau dari kampung halaman sendiri...begitulah yang akan dilakukan DAP kepada melayu di Malaysia. Malaysia bukan lagi Malaysia tapi ditukar kepada Tanah China ke 2. Jika sehingga ke tahap inilah yang terjadi...adakah semua melayu masih lagi hendak berdiam diri????
UMNO kalah
PAS kalah
PKR kalah
semua parti yang berjenama melayu kalah....
sudahlah pastilah 100% Malaysia dikuasai oleh DAP (cina)
cina tongkang sudah menjadi pemerintah di tanah melayu
dulu cina merempat di tanah melayu
sekarang berkuasa di tanah melayu
kerana melayu sesama melayu gilakan kuasa untuk tombolok sendiri...
Memandangkan Malaysia sudah genting di ambang kejatuhan
mahu tak mahu
melayu mesti bersatu
UMNO, PAS DAN PKR
bersatu...barulah melayu boleh menang kalahkan DAP,
jika keras hati juga tak mahu bersatu
bubarkan saja semua parti di Malaysia...
biarlah Malaysia ini diterajui oleh kuasa raja-raja melayu
dan tentera , ini saja yang dapat menyelamatkan bangsa melayu
daripada dijajah oleh DAP.
Kita memang sayangkan pemimpin mana-mana parti
tapi nak buat macam mana mereka keras hati tak mahu bersatu
maka atas dasar keras hati mereka itu
rakyat rela kehilangan pemimpin daripada kehilangan Malaysia,
Jika kuasa raja-raja melayu yang menjadi tampuk pemerintahan Malaysia pasti semua sekolah jenis kebangsaan cina dan tamil dihapuskan diwujudkan sekolah satu aliran saja bahasa melayu menjadi bahasa wajib lulus mana rakyat yang tidak boleh berkomunisi dengan bahasa melayu dibuang kerakyatan dihantar ke negeri asal mereka cina atau india. Barulah cina tahu langit tinggi rendah kuasa raja-raja barulah tahu pemimpin melayu terkunci gigi dan tergari kuasanya tiada banyak kerenahnya lagi melobi sana melobi sini ...
Sama-samalah kita fikirkan samada apa yang ditulis ini lojik ke tidak jika tak lojik jadilah bahan bacaan sebagai gurauan senda yang tidak memberi apa-apa kesan di jiwa melayu ....
Pencinta Melayu Demi-Nya,
Ratu Rimba Niagara,
YB Sukarelawan Nusantara,
Pujangga Nusantara,
5 Ramadan 1436H
22 Jun 2015

Ro Ya Terbaek inilah baru namanya karya agung dari Ratu Rimba Niagara

Zawahir Riza Kita dijajah lebih 500 tahun. Alhamdulillah krn Islam kita bersatu dan selamat smpi skrg.

Fatin Hamamah Abu Bakar Ye terbaik ro ya

Ratu Rimba Niagara Ro Ya sebab itu kita ditemukan Allah swt di di grup melayu bani jawi untuk sama dengan pejuang-pejuang melayu di seluruh Nusantara.
Allahu Akbar , kita semarakkan semangat cintakan bangsa melayu demi anak cucu kita agar generasi melayu tidak menjadi perempat di negara sendiri. Moga Allah swt makbulkan niat suci murni kita semua. Aamiin.
(PETIKAN WALL GRUP MELAYU BANI JAWI & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
6 RAMADAN 1436H
23 JUN 2015

AYUH BERSATU DEMI ALLAH, AGAMA BANGSA NEGARA DAN DEMI MASA DEPAN ANAK CUCU KITA DI MASA HADAPAN NANTI
MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG SARAF MINDA UNTUK KEKALKAN KEMERDEKAAN
BILAMANA KITA BERCAKAP TETANG POLITIK BUKAN MENUNJUKKAN KITA INI HEBAT BERPOLITIK TAPI BILAMANA ORANG-ORANG POLITIK SENDIRI MASIH BERDIAM DIRI APABILA TERANG DAN NYATA DAP HENDAK BERKUASA DI MALAYSIA INI KITA MASIH LAGI BILANG TUNGGU DAN LIHAT APA AKAN TERJADI. MEMANG SIKAP MELAYU SUKA MENUNDING JARI DAN TAK AMBIL KISAH PUN. TAPI BILA SUDAH TERJADI BARU NAK SEDAR SUDAH TERLAMBAT. DAP MEMERINTAH KEJADIAN 13 MEI LEBIH DAHSYAT LAGI BERLAKU DI SELURUH NEGARA, BUMI MALAYSIA BERMANDIKAN DARAH!
JIKA MALAYSIA INI KUAT KENAPA DAP BERANI BERKATA SEDEMIKIAN? INI KERANA DIA YAKIN AKAN MENUMBANGKAN SEMUA PARTI DI PRU 14.
YANG BOLEH MENYELAMATKAN MALAYSIA HANYA SATU PAS BERGABUNG DENGAN UMNO JUGA PKR. YANG MEMBERI KEMENANGAN KEPADA DAP SETELAH BERGABUNG DENGAN PAS DAN PKR. KENAPA TIDAK PAS. UMNO DAN PKR BERGABUNG PASTI MENANG. JIKA MASING MASING MASIH MEMENTINGKAN PARTI BUKAN NEGARA LEBIH BAIK BERIKAN KUASA KEPADA RAJA DAN TENTERA . BARULAH MALAYSIA INI AMAN DARIPADA SEGALA ANCAMAN DAP, BILA NEGARA SUDAH AMAN BARULAH UMMAT ISLAM TIDAK TERTINDAS DAN TERANIAYA. MENGUJUDKAN NEGARA BERKEBAJIKAN PASTI AKAN MENGUNDANG RAHMAT DAN BERKAT DARI ILAHI. ALLAHU AKBAR AAMIIN. .
(PETIKAN WALL GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
6 RAMADAN 1436H
23 JUN 2015.
FAKTA : BN sekarang tengah berpecah kerana Tun Mahadhir & Dato' Sri Najib, dengan pergolakkan pimpinan MIC dan sekarang PR pulak dimasa yang sama berpuak-puak dengan perpecahan PAS, PKR & DAP .... puncanya agak-agak apa? ...tak lain dan tak bukan ialah tiadanya MUAFAKAT dan kesepakatan sesama sendiri dan masing masing taknak beralah... agak-agak anda akan ada tak yang akan menangguk di air yang keruh bila perpecahan ini berlaku dan campurtangan musuh dari luar di saat perpecahan ini berlaku?...cuba respond sikit persoalan ini !

Komen

Paling Relevan


  • Pengarang

    BERKARYA UNTUK BANGSA MELAYU  DEMI-NYA

    Berkarya untuk bangsa Melayu tercinta
    ku rasa tenang
    ku rasa bahagia
    biarpun dugaan tak henti melanda
    agar aku berhenti berkarya
    namun aku akan teruskan juga
    demi kerana kekuatan cinta
    pada bangsa Melayu
    selagi Allah menjadi penyokong
    nombor satuku
    maka tak akan aku herankan
    musuh datang menyerang
    sekalipun musuh itu
    adalah bangsaku sendiri
    'Berkebajikan untuk sesama
    Berkarya untuk bangsa
    Patik berkarya untuk bangsa
    Tuankulah penyokongnya
    Jika iya bahagialah bangsa
    Perjuangan suci kerana-Nya'


    Karya Ratu Rimba Niagara
    26 Julai 2020


TUANKU, RAMAH DAN MESRA
DAULAT TUANKU, PAYUNG NEGARA
TUANKU BAIK PEKERTI, BERHATI MULIA PULA
SEMOGA SENTIASA DIBERKATI OLEH ALLAH TAALA


  • Pengarang
    DEMIMU MELAYU
    demimu Melayu
    kita akan saling sokong menyokong
    memartabatkan segala yang bersangkutan
    dengan bangsa Melayu agar dunia tahu
    Melayu adalah bangsa yang kuat bukan lemah
    Melayu tidak akan layu
    apabila ada yang mahu
    memadamkan sejarah Melayu
    Melayu tidak akan menjadi pengkhianat bangsa sendiri
    Melayu tidak akan dengki mendengki sesama Melayu
    yang ada di jiwa Melayu
    adalah jiwa pahlawan
    jiwa Laksamana Hang Tuah
    sama-sama merealisasikan
    sumpah keramat Laksamana Hang Tuah
    'TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA'
    itulah Melayu sejati!
    Karya Ratu Rimba Niagara
    27 Julai 2020



KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
10 SYAWAL 1436H
27 JULAI 2020


0 comments:

Post a Comment

 
;