Wednesday 15 June 2011

ESOK BUKAN MILIK KITA

Esok bukan milikku
berbaik sangkalah
pujuklah hatimu
mohon maaf padanya
demi keranaNya
"Tapi hatiku dah hancur lumat
atas kata nistanya sedangkan
aku tak bersalah pun padanya?"

"Biarpun hatimu hancur lumat
mohonlah maaf demi keranaNya."

"Ya Allah aku hamba yang lemah
ampunkan aku Ya Allah... tiada
niat aku menjauhkan diri darinya
tapi kerana takut murkaMu jika
aku tetap meneruskan...
demi kedamaian hati ini
ampunkan aku Ya Allah
ampunkan aku duhai kawan
dari hujung rambut hinga ke hujung kaki
ku mohon ampun darimu dan
seikhlasnya aku pun maafkanmu
samada kau sengaja ataupun tidak
menggores hatiku hingga luka parah
demi keranaNya
kau maafkan aku
dan aku maafkan kau
agar kita tidak dalam murkaNya
kerana esok bukan milik kita!



Karya:  Rha NS
15 Mei 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;